Jump to content

Tehon lisäystä


Recommended Posts

Posted

Moro,

 

Kun oon näis kupla asiois vähän uuvatti, niin aattelin kysäistä neuvoa täältä kun asiantuntemusta varmaan löytyy.

Elikkäs pukilla on AB-lohko joka on tarkoitus kasvattaa 1600:ksi, kaasariksi aattelin 32/36 progressiisvista webrua,

ja nokaksi Empin 110:iä. Syttypuoli on tarkoitus muuttaa kärjettömäksi.

Onko tuommonen yhdistelmä laisinkaan toimiva, ja jos on, niin riittääkö vakio 2-reikä kansien virtaus, vai joutuuko niitä porttaamaan ja kasvattamaan venttiileitä?

 

Vakiokoneessa on ymmärtääkseni ruttua aika vähän, minkä verran sitä saa nostettua jos laittaa ohuemman tiivisterenkaan kansiin, vai onko parempi kun koneistaa kansista pois tavaraa?

6-kiloiseksi kevennetty vauhtipyörä on hyllyssä, toimiiko se katukäytössä, vai onko jo liiankin kevyt?

Joku sport-putkistokin tuossa on kiinni, mutta onko siinä sporttia muuta kuin ääni? :D

 

Mitään kilpakonetta tuosta ei ole tarkoitus rakentaa, mutta jos tehot nousis jonnekin 70-80 hp:n tasolle, niin sekin jo riittäis.

Mutta riittääkö noi eväät sille tasolle, vai tarvitaanko vielä paljonkin lisää?

 

 

 

 

 

Posted

Kyllä vakiokannet riittää. Osta joku sopiva opus ja opiskele kansipuuhat sieltä. Pikku putsailut oikeista paikoista riittää ja 1,5mm lastu pois ei kansissa ole mitään tiiviste rengasta. Nokka, kuutiot ja kaasari sopii hyvin keskenään. Vauhtiksen paino on ok. Kaasari puolelle on helpompiakin juttuja kun tuo progressiivinen. Sport putken idean oot ymmärtäny oikein=)

Posted

Kiitos vastauksista,

 

Kaasariksi oon kyllä miettinyt myös webrun IDF tai vastaavaa pystyimua, aattelin lähinnä polttoaine talouden suunnalta tuota progressiivista, tiedä sitten onko siinä suurtakaan eroa IDF kaasariin. 

Mutta mielellään kaasari saa olla toimiva ja helposti säädettävä.

 

Ja kyllä kannet tarkastetaan, kuin myös lohko, kampura ja veivit ts. koko kone käydään läpi.

Posted

1kpl IDF keskellä konetta tappaa polttoainetalouden ja on hankala säädettävä. Mielummin tuo progressiivinen. Tai sitten tuplaten noita IDFfiä..

Posted

Kaksi kaksikurkkuista (IDF tai DRLA) on paras ja ainoa kaasarivaihtoehto polttoainetalouden, tehon, toiminnallisuuden ja säädettävyydenkin suhteen.

  • Like 2
Posted

Tänks taas,

 

Elikkäs keskikaasari unohdetaan ja keskitytään kahteen tuplaan. Jos jollain on sellaiset tarpeettomina, niin tarjouksia kuunnellaan.

Nyt on kulutus 1300 koneella vakiokaasarilla n. 7 litraa satasella matka-ajossa, eli ei tuplat sit kulutusta juurikaan nosta jos se on 7,5 litran tietämissä

kahdella tuplalla. 

 

Noi Empin kaasari paketit ovat hinnaltaan kohtuu edullisia, onko niissä merkki kaasari, vai joku kiinan kopio?

Posted (edited)

Niissä on Empi merkkiset Kiinassa valmistetut kaasarit.

Edited by JM
  • Like 1
Posted

Moni niitä käyttänyt väittää, että EMPI:n HPMX-kaasarit on parhaat/laadukkaimmat IDF-kaasarit mitä saatavana.

Maailma muuttuu. Sen "kaikki EMPI on kuraa" hokeman vois pikkuhiljaa unostaa.

  • Like 1
Posted

Empin kurasta en tiedä, mutta toi kiinalaisuus vähän arvelluttaa, vaikka osaahan nekin hyvää tehdä jos vaan haluavat.

Tai tuotteen tilaaja/teettäjä sellaista haluaa.

Posted

Moni niitä käyttänyt väittää, että EMPI:n HPMX-kaasarit on parhaat/laadukkaimmat IDF-kaasarit mitä saatavana.

Maailma muuttuu. Sen "kaikki EMPI on kuraa" hokeman vois pikkuhiljaa unostaa.

Onko muuten tietoa tuleeko empin kaasarit samalta kiinan valmistajalta kun esim nämä:

 

https://m.ebay.com/itm/Carb-CARBURETOR-40IDF-FOR-WEBER-VW-BUG-BEETLE-FIAT-PORSCHE-FORD-BWM-TOYOTA/322374386898?hash=item4b0f02c4d2:g:SXYAAOSwal5YFwQv

 

Ei ole kaasari hinnan kiroissaan. Joo tulee tullit ja pullit mutta silti jää aikas edukkaaksi.

Posted

Jokohan EMPI:ltä saa viime kesänä esiteltyjä "D" -kaasareita eli DRLA:n kopioita joissa on ilmeisesti joku lisenssi viimeinkin päättynyt. Teknisesti DRLA on IDF:ää etevämpi etenkin jos on hyvät putsarit (ts. tyhjäkäyntisuutin ei tukkeennu niin helposti). Molemmat toki kunnossa olevina hyviä kaasareita.

Posted

Onko muuten tietoa tuleeko empin kaasarit samalta kiinan valmistajalta kun esim nämä:

 

https://m.ebay.com/itm/Carb-CARBURETOR-40IDF-FOR-WEBER-VW-BUG-BEETLE-FIAT-PORSCHE-FORD-BWM-TOYOTA/322374386898?hash=item4b0f02c4d2:g:SXYAAOSwal5YFwQv

 

Ei ole kaasari hinnan kiroissaan. Joo tulee tullit ja pullit mutta silti jää aikas edukkaaksi.

Kiinan tuotannossa ongelma kaiketi on laatuvaihtelut. Tuotteen teettäjä joutuu järjestämään laadunvarmistuksen, jossa hylätään huonot tuotteet. Jäljellejäävät on hyviä ja niitä uskaltaa myydä. Suoraan kiinastatulevat on sitten arpoja. Pahimmillaan voi olla niitä jotka on hylätty. Minulla ei ole kokemusta kiinan kaasareista. Tämä perustuu netistä luettuun muiden kertomaan.

Posted (edited)

Kiinan tuotannossa ongelma kaiketi on laatuvaihtelut. Tuotteen teettäjä joutuu järjestämään laadunvarmistuksen, jossa hylätään huonot tuotteet. Jäljellejäävät on hyviä ja niitä uskaltaa myydä. Suoraan kiinastatulevat on sitten arpoja. Pahimmillaan voi olla niitä jotka on hylätty. Minulla ei ole kokemusta kiinan kaasareista. Tämä perustuu netistä luettuun muiden kertomaan.

Joo ei sitä lapselta voi odottaa ihan aikuisen käden jälkeä

Edited by rausku
Posted (edited)

Juttelin Freetechnicsin kaverin kanssa tänään, hän suositteli yhdeksi vaihtoehdoksi myös kahta 1-kurkkuista kaasaria em. kokoonpanoon.

Keskikaasari ei saanut sieltäkään puoltoja, joten nurkkiin mennee sit 1- tai 2-kurkkuiset kaasarit.

Webrulla on valmis kitti 1-kurkkuisia, hintaa on 780€, vastaava Empin kitti Aircooledilla 369€ ja webrun kittiä aircooled myy hintaan 669€

 

369€ hinta kyllä houkuttaa, ja postauksista päätellen empikin on ihan soiva peli vaikka kinkkien tekoa ovatkin. Kaiketi empi

vaatii niiltä jonkin tasoista laatua.

 

Mutta pemotellaan ja tarkastetaan toi alakerta ensin kuntoon, ja hommaillaan sitten kaasareita.

Mitä sylinteri/mäntäsarjoja porukat käyttää, myynnissä ainakin on mahlea ja kolbenschmidtiä sekä airclassicia, noista kaksi ensin mainittua on mulle ainakin tuttuja merkkejä.

 

Ja jos joku tarvii hyvä kuntoisia originaalia 1300:n pyttyjä+mäntiä, niin täältä saa. PYTYT MYYTY

Edited by Peeveli
Posted

Juttelin Freetechnicsin kaverin kanssa tänään, hän suositteli yhdeksi vaihtoehdoksi myös kahta 1-kurkkuista kaasaria em. kokoonpanoon.

Keskikaasari ei saanut sieltäkään puoltoja, joten nurkkiin mennee sit 1- tai 2-kurkkuiset kaasarit.

Webrulla on valmis kitti 1-kurkkuisia, hintaa on 780€, vastaava Empin kitti Aircooledilla 369€ ja webrun kittiä aircooled myy hintaan 669€

 

369€ hinta kyllä houkuttaa, ja postauksista päätellen empikin on ihan soiva peli vaikka kinkkien tekoa ovatkin. Kaiketi empi

vaatii niiltä jonkin tasoista laatua.

 

Mutta pemotellaan ja tarkastetaan toi alakerta ensin kuntoon, ja hommaillaan sitten kaasareita.

Mitä sylinteri/mäntäsarjoja porukat käyttää, myynnissä ainakin on mahlea ja kolbenschmidtiä sekä airclassicia, noista kaksi ensin mainittua on mulle ainakin tuttuja merkkejä.

 

Ja jos joku tarvii hyvä kuntoisia originaalia 1300:n pyttyjä+mäntiä, niin täältä saa, hintaa vaikka lootallinen keppanaa.

Terve

yritin laittaa sinulle yv:tä niistä männistä/pytyistä..onnistuinkohan?? kumminkin olen niistä kiinostunut.

matti

0405510321

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...