Peeveli Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Moro, Kun oon näis kupla asiois vähän uuvatti, niin aattelin kysäistä neuvoa täältä kun asiantuntemusta varmaan löytyy. Elikkäs pukilla on AB-lohko joka on tarkoitus kasvattaa 1600:ksi, kaasariksi aattelin 32/36 progressiisvista webrua, ja nokaksi Empin 110:iä. Syttypuoli on tarkoitus muuttaa kärjettömäksi. Onko tuommonen yhdistelmä laisinkaan toimiva, ja jos on, niin riittääkö vakio 2-reikä kansien virtaus, vai joutuuko niitä porttaamaan ja kasvattamaan venttiileitä? Vakiokoneessa on ymmärtääkseni ruttua aika vähän, minkä verran sitä saa nostettua jos laittaa ohuemman tiivisterenkaan kansiin, vai onko parempi kun koneistaa kansista pois tavaraa? 6-kiloiseksi kevennetty vauhtipyörä on hyllyssä, toimiiko se katukäytössä, vai onko jo liiankin kevyt? Joku sport-putkistokin tuossa on kiinni, mutta onko siinä sporttia muuta kuin ääni? :D Mitään kilpakonetta tuosta ei ole tarkoitus rakentaa, mutta jos tehot nousis jonnekin 70-80 hp:n tasolle, niin sekin jo riittäis. Mutta riittääkö noi eväät sille tasolle, vai tarvitaanko vielä paljonkin lisää? Quote Link to comment
DOODAH Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Kyllä vakiokannet riittää. Osta joku sopiva opus ja opiskele kansipuuhat sieltä. Pikku putsailut oikeista paikoista riittää ja 1,5mm lastu pois ei kansissa ole mitään tiiviste rengasta. Nokka, kuutiot ja kaasari sopii hyvin keskenään. Vauhtiksen paino on ok. Kaasari puolelle on helpompiakin juttuja kun tuo progressiivinen. Sport putken idean oot ymmärtäny oikein=) Quote Link to comment
hpa Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Hyvin tarkkaan tutkittava sylinterinkannet ettei ole missään kohdassa halkeamia. Quote Link to comment
Peeveli Posted December 13, 2017 Author Share Posted December 13, 2017 Kiitos vastauksista, Kaasariksi oon kyllä miettinyt myös webrun IDF tai vastaavaa pystyimua, aattelin lähinnä polttoaine talouden suunnalta tuota progressiivista, tiedä sitten onko siinä suurtakaan eroa IDF kaasariin. Mutta mielellään kaasari saa olla toimiva ja helposti säädettävä. Ja kyllä kannet tarkastetaan, kuin myös lohko, kampura ja veivit ts. koko kone käydään läpi. Quote Link to comment
mikko k Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 1kpl IDF keskellä konetta tappaa polttoainetalouden ja on hankala säädettävä. Mielummin tuo progressiivinen. Tai sitten tuplaten noita IDFfiä.. Quote Link to comment
Essi Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Kaksi kaksikurkkuista (IDF tai DRLA) on paras ja ainoa kaasarivaihtoehto polttoainetalouden, tehon, toiminnallisuuden ja säädettävyydenkin suhteen. 2 Quote Link to comment
pahanapuhallin Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Aikoonaan mulla oli vakio 1600:s tupla 36:set dellot ja kulutus oli maantie ajos 7,5 l. Quote Link to comment
Peeveli Posted December 14, 2017 Author Share Posted December 14, 2017 Tänks taas, Elikkäs keskikaasari unohdetaan ja keskitytään kahteen tuplaan. Jos jollain on sellaiset tarpeettomina, niin tarjouksia kuunnellaan. Nyt on kulutus 1300 koneella vakiokaasarilla n. 7 litraa satasella matka-ajossa, eli ei tuplat sit kulutusta juurikaan nosta jos se on 7,5 litran tietämissä kahdella tuplalla. Noi Empin kaasari paketit ovat hinnaltaan kohtuu edullisia, onko niissä merkki kaasari, vai joku kiinan kopio? Quote Link to comment
JM Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 (edited) Niissä on Empi merkkiset Kiinassa valmistetut kaasarit. Edited December 14, 2017 by JM 1 Quote Link to comment
Peeveli Posted December 14, 2017 Author Share Posted December 14, 2017 Eli empin kaasari ei jatkoon. Quote Link to comment
x-pj Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Moni niitä käyttänyt väittää, että EMPI:n HPMX-kaasarit on parhaat/laadukkaimmat IDF-kaasarit mitä saatavana. Maailma muuttuu. Sen "kaikki EMPI on kuraa" hokeman vois pikkuhiljaa unostaa. 1 Quote Link to comment
Peeveli Posted December 14, 2017 Author Share Posted December 14, 2017 Empin kurasta en tiedä, mutta toi kiinalaisuus vähän arvelluttaa, vaikka osaahan nekin hyvää tehdä jos vaan haluavat. Tai tuotteen tilaaja/teettäjä sellaista haluaa. Quote Link to comment
rausku Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Moni niitä käyttänyt väittää, että EMPI:n HPMX-kaasarit on parhaat/laadukkaimmat IDF-kaasarit mitä saatavana. Maailma muuttuu. Sen "kaikki EMPI on kuraa" hokeman vois pikkuhiljaa unostaa. Onko muuten tietoa tuleeko empin kaasarit samalta kiinan valmistajalta kun esim nämä: https://m.ebay.com/itm/Carb-CARBURETOR-40IDF-FOR-WEBER-VW-BUG-BEETLE-FIAT-PORSCHE-FORD-BWM-TOYOTA/322374386898?hash=item4b0f02c4d2:g:SXYAAOSwal5YFwQv Ei ole kaasari hinnan kiroissaan. Joo tulee tullit ja pullit mutta silti jää aikas edukkaaksi. Quote Link to comment
mikan Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Löytyisköhän jostain läppärunkoja yhtä edullisesti? t. Mika 1 Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Jokohan EMPI:ltä saa viime kesänä esiteltyjä "D" -kaasareita eli DRLA:n kopioita joissa on ilmeisesti joku lisenssi viimeinkin päättynyt. Teknisesti DRLA on IDF:ää etevämpi etenkin jos on hyvät putsarit (ts. tyhjäkäyntisuutin ei tukkeennu niin helposti). Molemmat toki kunnossa olevina hyviä kaasareita. Quote Link to comment
tolvana Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Empin hpmx kaasarit on pelannu kirpussa viis vuotta ropaamatta. Hyvät on. Quote Link to comment
x-pj Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Onko muuten tietoa tuleeko empin kaasarit samalta kiinan valmistajalta kun esim nämä: https://m.ebay.com/itm/Carb-CARBURETOR-40IDF-FOR-WEBER-VW-BUG-BEETLE-FIAT-PORSCHE-FORD-BWM-TOYOTA/322374386898?hash=item4b0f02c4d2:g:SXYAAOSwal5YFwQv Ei ole kaasari hinnan kiroissaan. Joo tulee tullit ja pullit mutta silti jää aikas edukkaaksi. Kiinan tuotannossa ongelma kaiketi on laatuvaihtelut. Tuotteen teettäjä joutuu järjestämään laadunvarmistuksen, jossa hylätään huonot tuotteet. Jäljellejäävät on hyviä ja niitä uskaltaa myydä. Suoraan kiinastatulevat on sitten arpoja. Pahimmillaan voi olla niitä jotka on hylätty. Minulla ei ole kokemusta kiinan kaasareista. Tämä perustuu netistä luettuun muiden kertomaan. Quote Link to comment
rausku Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 (edited) Kiinan tuotannossa ongelma kaiketi on laatuvaihtelut. Tuotteen teettäjä joutuu järjestämään laadunvarmistuksen, jossa hylätään huonot tuotteet. Jäljellejäävät on hyviä ja niitä uskaltaa myydä. Suoraan kiinastatulevat on sitten arpoja. Pahimmillaan voi olla niitä jotka on hylätty. Minulla ei ole kokemusta kiinan kaasareista. Tämä perustuu netistä luettuun muiden kertomaan. Joo ei sitä lapselta voi odottaa ihan aikuisen käden jälkeä Edited December 14, 2017 by rausku Quote Link to comment
Tonii73 Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Löytyisköhän jostain läppärunkoja yhtä edullisesti? t. Mika Eiköhän niitäkin löytyisi. Tässä kotimaisen maahantuomia Fajs läppärunkoja. Löytyy myös kaasareita. Ei omia kokemuksia tuotteista. -> http://tt-motors.com/kauppa/index.php/cPath/56_64 1 Quote Link to comment
hpa Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Henkilökohtaisesti kannatan kotimaista kaasuttimien myyjää. Linkin takana vertailua, sitten voi myöntää itselle YOUTUBE TECHNICIAN Diplomin. https://www.youtube.com/watch?v=WP3fOWaaQy4 Quote Link to comment
Peeveli Posted December 14, 2017 Author Share Posted December 14, 2017 (edited) Juttelin Freetechnicsin kaverin kanssa tänään, hän suositteli yhdeksi vaihtoehdoksi myös kahta 1-kurkkuista kaasaria em. kokoonpanoon. Keskikaasari ei saanut sieltäkään puoltoja, joten nurkkiin mennee sit 1- tai 2-kurkkuiset kaasarit. Webrulla on valmis kitti 1-kurkkuisia, hintaa on 780€, vastaava Empin kitti Aircooledilla 369€ ja webrun kittiä aircooled myy hintaan 669€ 369€ hinta kyllä houkuttaa, ja postauksista päätellen empikin on ihan soiva peli vaikka kinkkien tekoa ovatkin. Kaiketi empi vaatii niiltä jonkin tasoista laatua. Mutta pemotellaan ja tarkastetaan toi alakerta ensin kuntoon, ja hommaillaan sitten kaasareita. Mitä sylinteri/mäntäsarjoja porukat käyttää, myynnissä ainakin on mahlea ja kolbenschmidtiä sekä airclassicia, noista kaksi ensin mainittua on mulle ainakin tuttuja merkkejä. Ja jos joku tarvii hyvä kuntoisia originaalia 1300:n pyttyjä+mäntiä, niin täältä saa. PYTYT MYYTY Edited December 14, 2017 by Peeveli Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Juttelin Freetechnicsin kaverin kanssa tänään, hän suositteli yhdeksi vaihtoehdoksi myös kahta 1-kurkkuista kaasaria em. kokoonpanoon. Keskikaasari ei saanut sieltäkään puoltoja, joten nurkkiin mennee sit 1- tai 2-kurkkuiset kaasarit. Webrulla on valmis kitti 1-kurkkuisia, hintaa on 780€, vastaava Empin kitti Aircooledilla 369€ ja webrun kittiä aircooled myy hintaan 669€ 369€ hinta kyllä houkuttaa, ja postauksista päätellen empikin on ihan soiva peli vaikka kinkkien tekoa ovatkin. Kaiketi empi vaatii niiltä jonkin tasoista laatua. Mutta pemotellaan ja tarkastetaan toi alakerta ensin kuntoon, ja hommaillaan sitten kaasareita. Mitä sylinteri/mäntäsarjoja porukat käyttää, myynnissä ainakin on mahlea ja kolbenschmidtiä sekä airclassicia, noista kaksi ensin mainittua on mulle ainakin tuttuja merkkejä. Ja jos joku tarvii hyvä kuntoisia originaalia 1300:n pyttyjä+mäntiä, niin täältä saa, hintaa vaikka lootallinen keppanaa. Terve yritin laittaa sinulle yv:tä niistä männistä/pytyistä..onnistuinkohan?? kumminkin olen niistä kiinostunut. matti 0405510321 Quote Link to comment
Peeveli Posted December 14, 2017 Author Share Posted December 14, 2017 Joo yv. tuli ja vastasin. Quote Link to comment
Peeveli Posted December 14, 2017 Author Share Posted December 14, 2017 Pytyt+männät myyty. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.