-tipi- Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Ei ihan tuota kokoa tunne edes STRO, mut jotain vinkkiä saat sieltä: http://ffp-motorsport.com/tuning/stro/index.php Quote
Hebster52 Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Hmm.. Taitaa olla että 3 tuumaa on hieman alakanttiin? Quote
Guest Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Näyttää hassulta noi kuvan vanne-jarru yhdistelmä. Kun on silmä tottunu että tollasen avonaisen vanteen sisältä pilkottaa paljon isohalkaisijaisempi jarrulaikka. Quote
Hebster52 Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Kyselin yhdestä rengasliikkeestä ja Micheliniltä on ilmeisesti saatavilla 125/85 16 TEX M-luokassa. (Max. 130km/h) Quote
Barney Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 eiks noissa uusissa autoissa oo noi varapyörät oo aika kapeita "isoilla" vanteilla kun jarrut pitää mahtua sisään? Quote
Hebster52 Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Toi mun mainitsema rengas on just niitä vararenkaita. Quote
DWL_Puavo Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Näyttää hassulta noi kuvan vanne-jarru yhdistelmä. Kun on silmä tottunu että tollasen avonaisen vanteen sisältä pilkottaa paljon isohalkaisijaisempi jarrulaikka. Mie entisessä pihassa kans naureskelin, kun viereisessä ruudussa oli tontittamaton korolla, jossa 17" vanteet ja cd-levyn kokoisen jarrulaikat edessä ja samankokoiset rummut takana. Hyvin iso oli epäsuhta. Jos ei muuten, niin vanteet valitsisin ainakin sit umpinaisemmiksi ettei niin rumasti silmään pistäisi ellei mene lähempää katsomaan. Esim. porsche-vanteista fuchsit, d90:t, cs:t ym. sopii miusta pienempienkin jarrujen kanssa, mutta cup1/2 tms "modernit vanteet" ei sitten taas niinkään. Puavo @ www.dwl.fi Quote
mikan Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Hmm... Mikähän on minimi leveys vanteelle noille renkaille..? Normin mukainen mittavanne on 5,5 tuumaa, mutta mun taulukko ei kerro millä välillä tuon vanteen leveyden pitää olla. t. Mika Quote
Guest riquuu Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 itsellänihän on ko. vanteilla 145/65/15 ja takana 185/65/15.... ja hyvin(?) pyörii... Quote
Art_Zi Posted May 3, 2013 Author Posted May 3, 2013 Nostetaas vanhaa topikkia. Autokin on vaihtunut, mutta nyt ois tarkoitus hankkia rengastusta mummunpunaseen. Tällä hetkellä vakiovanteet alla ja renkaissa lukee vain 155. Vanne ilmeisesti 4" leveä. Tällä hetkelle kevyt tontitus perässä ja renkaan ja korinkiinnikkeen välissä on n. 10 mm. Nyt mietityttää, että minkä kokoset takarenkaat tuohon laittas, ettei ala ruopimaan siihen korin kiinnikkeeseen.. Vanteiksi tulee 5"....ET 20 tai 21 (en just nyt muista kumpi), joten pitäs saaha tietoon vakiovanteen ET, että pääsis vähän mallaileen laskureilla. 165/80 taitaa mennä hieman korkeeks? Etukumit on 155/60 Quote
metake Posted May 3, 2013 Posted May 3, 2013 Mulla -63:ssa takana 5,5" ET12 vanteilla 205/75 ja mahtuu hyvin, ei osu mihinkään isommissakaan montuissa. Korkea rengas on hyvä konsti saada välityksiä pidemmiksi jos moottorissa voima riittää. Quote
Art_Zi Posted May 3, 2013 Author Posted May 3, 2013 Juu pitää vähän mallata noil laskureilla.. Mikäs son tuo 5-pulttisen orggis umpivanteen ET? Edit. Onko se 33 mikä autowikistä löyty? Quote
Art_Zi Posted May 7, 2013 Author Posted May 7, 2013 Kellään kuvaa tällaisesta kombosta kuplassa? Edessä 155/60/15 ja takana 185/60/15 tai 185/65/15?? Quote
Art_Zi Posted May 7, 2013 Author Posted May 7, 2013 Jees kiitos, lähinnä tuota perää kattelin..Taijan laittaa 185/65 ettei laske turhan alas... Quote
Stidi Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Nostetaan vanhaa topiccia niin ei tarvii uutta aloittaa. Ensi kaudelle oma -68 muuttuu vielä enemmän cal look tyyliseksi ja takapään rengastus menee uusiksi. Eli perä vakiokorkeudessa ja vanteina centerline kopiot (15x5,5 et 20). Haluaisin taakse 205/70 mutta ei taida sopia kaaren sisään ton vammasen et:n takia. Onko kellään kokemusta 175/80 renkaista, onko miten lullat? Haluaisin kuitenkin renkaan joka näyttää kunnolla läskiltä ja täyttää kaaren. Muita koko ehdotuksia kellään? Quote
-Alex- Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Yleisimmät vaihtoehdot 185/70R15, 185C15, 195/70R15 jne... :) Riippuu renkaan rungosta jäykkyys kans, ei pitäis olla oikeilla paineilla lullat noi yllämainitut. Quote
metake Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 (edited) Muita koko ehdotuksia kellään? Vaihda lyhyet vetarit niin 205/70 mahtuu tuolla ET:llä heittämällä. Edited October 12, 2015 by metake Quote
Stidi Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Stidi, on 12 Oct 2015 - 21:35, said: Muita koko ehdotuksia kellään? Vaihda lyhyet vetarit niin 205/70 mahtuu tuolla ET:llä heittämällä. Edited by metake, Today, 23:10. Joo toi on tiedossa, mutta pitkillä mennään nyt vielä. Quote
APO Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 Mitäs ns. yleisiä kokoja renkaille olisi, kun lähdetään 145/65-15 koosta ylöspäin? Tällä hetkellä omassa rojektissa edessä tuo kyseinen koko, mutta pitäis ehkä pikkasen saada korkeutta lisää. Quote
x-pj Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Mitäs ns. yleisiä kokoja renkaille olisi, kun lähdetään 145/65-15 koosta ylöspäin? Tällä hetkellä omassa rojektissa edessä tuo kyseinen koko, mutta pitäis ehkä pikkasen saada korkeutta lisää. 135R15 on aika yleinen rengaskoko ja se nostais keulaa noin 1,5 cm. Quote
Tanhis Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Tire Size Height Width1- 165/45x15 20.8 6.52- 165/50x15 21.5 6.53- 155/60x15 22.3 6.14- 145/65x15 22.4 5.75- 175/55x15 22.6 6.96- 195/50x15 22.7 7.77- 135R15 23.5 5.38- 185/60x15 23.7 7.39- 145R15 24.1 5.710- 195/60x15 24.2 7.711- 185/65x15 24.5 7.312- 205/60x15 24.7 8.013- 155R15 24.8 6.114- 195/65x15 25.0 7.715- 165R15 25.4 6.516- 205/65x15 25.5 8.017- 195/70x15 25.7 7.718- 215/65x15 26.0 8.519- 205/70x15 26.3 8.0 Tuossahan nuo korkeus järjestyksessä. Mitat tuumissa mutta eiköhän asia käy selväksi. Quote
-tipi- Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Nykyinen etukumisuosikkini 165/65R15 puuttuu Tanhiksen listasta. Siinä laskennallinen halkaisijaero tuohon APOn kysymään 145/65: on 57cm/59,6cm Quote
APO Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Ok, siinähän noita vaihtoehtoja jo onkin. Täytyy alkaa tutkaileen mikä voisi olla oikea valinta. Nyt jää vähän renkaan ja lokasuojan väliin rakoa, optimi olisi että saisi raon aika lailla umpeen. Ei vaan viitsi kyllä enää keulaa tiputtaa alemmaksi kun tuo etuakseli alkaa oleen jo turhan lähellä maata :). Pitäisi pystyä vielä jossain ajaakin. Quote
APO Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Todennäköisesti tuo 135r15 tai tuo tipin antama 165/65r15 olis vaihtoehdot jos lähtee vaihtamaan. Tosin tuo 165 menee jo jonkin verran leveäksi, voi mennä ahtaaksi kun on kaventamaton etuakseli. Onko minkälaisia kokemuksia tuosta 135r15 renkaasta? Sambasta lueskelin ja tuntui jonkun mielestä olevan kovastikkin parempi ajettava tuo 145/65 kun on enemmän pintaa tiessä. Quote
Stidi Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Mulla on 165/60, saman korkuinen rengas kun 145/65, mutta ennemmän pintaa tietä vasten. Suosittelen. Quote
xam1 Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Todennäköisesti tuo 135r15 tai tuo tipin antama 165/65r15 olis vaihtoehdot jos lähtee vaihtamaan. Tosin tuo 165 menee jo jonkin verran leveäksi, voi mennä ahtaaksi kun on kaventamaton etuakseli. Onko minkälaisia kokemuksia tuosta 135r15 renkaasta? Sambasta lueskelin ja tuntui jonkun mielestä olevan kovastikkin parempi ajettava tuo 145/65 kun on enemmän pintaa tiessä.Oisko sit 145R15 sopiva, olis vähän enemmän kosketuspintaa ja korkeutta. Olen 6 kesää ajanut sellasilla ja ollut tyytyväinen. Vakioakselia pudotettu pelkillä dropeilla, vakiovanteet alla ei hinkkaa lokareihin. Tosin mulla -66 joten en tiedä miten sitten pystylamppusen lokareihin asettuu mut luulis mahtuvan ok. Quote
APO Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 -66 on mullakin eli samalla mennään, kylläkin lisäksi säätöakseli. Tuo 145r alkaa meneen jo ehkä liian korkeaksi omaan makuun, kun tykkäisin pitää mahollisimman tontissa mutta tuo nykyinen setuppi menee tosiaan etuakselin suhteen turhan lähelle maata. Quote
x-pj Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 Minulla oli joskus 145/65 ja vaihdoin samasta syystä 135R15:een. Keula nousi juuri sopivasti ja rengas täytti paremmin pyöränaukon. Renkaat myös mahtu hiukan paremmin lokareiden sisään. Mitään huononnusta en ajettavuuden kannalta huomannut. Ei ne varmaan kilvanajoon ole parhaat, mutta normiajoon mukavat. Quote
APO Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 Ok, tää oli hyvä tieto. Eli nuo laitetaan jossakin välissä hankintaan. Quote
-ST- Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Meneekö tämä vanne kolkkiin taakse 175 tai 185:lla kumilla: http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=2534&group=6&subgroup=01& Kokemuksia kellään? Quote
-tipi- Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Täs on 5,5" ET26:lla 165 kumi takana, 175 vois vielä mennä, 185 saattaa tehä tiukkaa. 1 Quote
-ST- Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Miksipä ei, se voi olla 165. Profiili, ja taitaa olla vähän kapeempi tuo etunen? Quote
-ST- Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Taitaapa olla tulevien renkaiden koot tiedossa ;-) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.