Jump to content

milloin sait volkkaritartunnan


Guest ritariässä

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Guest BugPower

kyllä saa :D mikää ei veä vertoja kun känni reissuilla on kuvannu kännykällä ja sitte aamulla rapulassa hikisenä saa kattoo videoo! vittu että saa nauraa ;D

 

ja sattunu pahemminki mulle... :(

Link to comment
Guest beex64

Tauti alkoi 1968 neljän vanhana kloppina 56 mallisen Kuplan matkalaukkuosastossa.Matkalla Pohjois-Norjaan.Eipä tuo velipoikakaan selvinnyt reissusta ilman jälkiseurauksia.

Link to comment

Kyllähän tuo taisi tarttua kun junnuna sai pari vuotta äitin vm. 70 1500:n kyytisä istuskella.

 

Eka kupla itellä vasta menossa. Tarkoitus on ollut ostaa kupla jo yläasteajoista asti, eli 10 vuotta sitten :D

Vuosi sitten sen sitten ostin ja tartunta senkuin pahenee :D

Link to comment
Ei tuolle saa nauraa. Sattuuhan tuota kaikille... vai...

 

Tulee mieleen eräs toinen video, nimittäin spadanen.avi

 

Mullekaan ei tullu VW:t verenperintönä. Vaan kipinä roihahti lainatessani '88 TM:ä kaverilta joskus 89-90. Ekan kupla parin sain sitten '92, jos kasailin yhden toimivan leimalle kevääksi '93. Kortin sain lokakuussa '93, joten kaverit oli kuskina ekan kesä. Ehdin ajaa kerran sinä ajokautena, siihen aikaan kun lumet tuli lokakuun lopussa :o)

 

motop.jpg

Link to comment
Guest Raggare

joo siitä lähti minun innostus madaltaa autoja ;D

en kyl ite muista miks kiinnostu näistä hitlerin kostoista, kai se less is more vaan iski.

Link to comment

Ite ostin ekan ja nykyisen kuplan -98 eläkkeellä olevalta kirvesmieheltä, joka oli auton ensimmäinen omistaja ja ajanut vehkeellä siis käyttiksenä lähes 26 vuotta. Sanoi ukko kun kaupat oli jo tehty että "tuosta tulee sitten tauti".

Ajattelin että ukko puhuu lämpimikseen, vähän vääräleukanakin kun tunnetaan. Vaan taisi tietää mistä puhuu, ei oo ollut katiskalla hintaa enää pitkään aikaan.

Link to comment

14-vuotiaana ajelin kuplan pohjalevyyn tehdyllä lumiaura-autolla....

lasikuituinen kuppipenkki pultattuna lattian kiinni....

siinä oli fiilistä aurata talvella pihaa!!!!!!!!!!!!!

 

tosin lumi loppui aina aikaisemmin kuin bensa...jota sitten kyläkaupan pienestä bensamyynnistä kannettiin aina kun oli mahdollista....

 

kerran käytiin sitten "vähän naapurinkin puolella" tuolla laitteella... silloin se iski!!!! isona mäkin haluun tälläsen tehdä!!!!!!

lumiaura-autoa ei vielä tänäpäivänäkään ole...mutta tartunta tuli!!!

 

erkki-enolle vaan kiitoksia....sun vika...heh...

Link to comment

Marraskuussa 1988 volkkari iski kuin miljoona volttia, kun ostin tuon nykyisen pahnan.

 

Ainoat hairahdukset volkkarilinjalta ovat ihan paskat viat 128 ja seat altea ja sitten vähemmän paska voort siesta.

 

Kaiken maailman volkkarikatiskoja on sitten ollut enempikin. Tai liikaa kuten parempi puolisko asian ilmaisisi.

 

Toi TM:n juttu tais tehdä oikean volkkariharrastusbuumin silloin joskus. Itsekin selasin kyseiset lehdet puhki aikoinaan.

Link to comment

TM:n artikkelisarja oli tosiaan se kova juttu silloin. Silloin piti kupla hankkia, isompi motti, keskikaasari, käärmeenpesä tuplaturbovaimentimella jne. Puskurit piti ottaa tietenkin irti ja suunnitelmissa oli lokarien modaus koriin ym callook-juttua jotka eivät sitten onneksi toteutuneet. 18 vuoden yhteiselon jälkeen myin kuplani pois viime vuonna.

 

t. Mika

Link to comment
Guest Jesse

Omin perheeseen ostetun kuplan lokasuojan korkuisena:

 

456662805_3615d862c9.jpg

 

Sain sen sitten itselleni 18 täytettyäni. Nyt se on tuossa omalla pihalla, juuri talviteloilta haettuna ja näytti syksyllä tältä:

 

313880592_1112c806f7.jpg

Link to comment

Olisikohan ollut siinä 3-4 vuotiaana kun mummon kuplan kyytiin ekaa kertaa pääsin. Siitä se sitten alkoi ja myöhemmin kun mummo luopui harrasteestaan niin se siirtyi minulle. Nyt pitäis auto purkaa osiksi ja kasata uudelleen niin,että seuraavan 40-vuotta kestäis. :)

Link to comment
Guest mäksä

noin kymmenisen vuotta sitte ajelin enon jokkis kuplilla kilpaa parhaimmillaan

20 kisaa kesässä ja oli yleensä kisa ja kone :) eli ruuvata sai!sen jälkeen on muutama siviilipelikin kasailtua ja ainaku on saanu valmiiksi nii myity pois..nykyään kisakalustona c kadetti volvon tekniikalla höystettynä ja siviili projektina -78 toyota starlet,eikä ainuttakaan kuplaa,MUT KUUME ON KOVA!! etuisan laikka avon ku sais...

Link to comment

mää en tiiä tarkkaa ikää mutta niinkauan ku muistan ni isä on mulle hehkuttanu kuplista ni sitten ku sopiva ikä koitti ni semmone piti ostaa ja tauti vaan pahenee, kuhan ny sais sen kortin et pääsis kunnolla pöristelee sitten se on varmaan jo sairauden puolella ;)

Link to comment

Isältä lähtöisin..Tossa minä vielä sitä isän kuplaa laittelen vaikka voisi sanoa että se on minun..Mutta totaalinen viehätys lähti siitä kun ekan kerran purin koneen ja laitoin paikalleen..Sitten vielä kun se on ilmajäähdytteinen ja takamoottorinen..On se kivaa ruuvailla vaikka meinaa välillä hermot mennä:)

Link to comment
Guest Niko79

Faijalla oli klainari jossa kuulemma meikäläinenkin on alkunsa saanut.Mutta kyllä se kipinä lähti Vänskän volkkaria siistiessä ja Mustosen Turon kuplalla ajellessa.Nyt sitten tarjoitui mahdollisuus omaan harraste peliin ja koukussa ollaan.

Link to comment
Guest vw poika

en tiedä voiko sanoa "tartunnasta" mun kohdalla,koska en omista siviili kuplaa.kaverin kautta innostuin jokkiksesta n.neljä vuotta sitten.viime kesänä "haave" vihdoin toteutui ja olin itse ratin takana,tietenkin kuplassa...:) eikä ole ollut kisa/kone tuloksena....onneksi...:) kyllä se kupla siviili pelinäkin siintää mielessä :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...