Jump to content

Miten pitäisi toimia?


Recommended Posts

Mulle tuli perjantaina Autotalo Laakkoselta kirje, joka päättyi:

 

"Toivomme teidän löytävän jatkossa sellaisen huoltopaikan ja automerkin jolla palvelu toimii toivomallanne tavalla."

 

Pitääks mun nyt myydä kaikki pahnat ja tilulilut veks, kun huoltopäällikkö niin toivoo?

 

On muuten hieno palvelulaitos tuo Tampereen piirimyyjä. Onko muut saaneet moisia kehoituksia?

Link to comment

Tampereen Laakkosella on joku ihme oma huolto-ohjelma, jota siellä noudatetaan. Tällä huolto-ohjelmalla ei ole mitään tekoa sen ohjelman kanssa joka löytyy sieltä hanskalokerosta. Sitten tehdään lisätöitä (raitisilma suodattimen vaihto joka vuosi ja forten kaato tankkiin) joihin ei kysytä asiakkaalta lupaa. Kun sitten vaatii hyvitystä näistä luvattomista lisätöistä, niin tähän päädytään. Kina oli muuten 51 eurosta, että sen arvoinen oli mun asiakassuhde tossa putiikissa.

 

Eikä ole kovin häävi tuon porukan ammattitaitokaan. Edellinen kiesi, todellinen vikaostos Seat Altea, oli tuolla takuukorjauksessa 11 kertaa 1,5 vuoden aikana. Eikä tullut siltikään kuntoon. Onneksi tämä nykyinen kehonsiirrin kolffi on toiminut nyt vuoden ok.

 

Jos joku täällä luulee, että ostamalla uuden auton pääsee autohuolista, erehtyy ja rankasti.

Link to comment

Kun siirryt pikkaisen sinne Lokomon suuntaan sinne punakylttisen liikkeen pakeille niin siellä taitaa olla palvelu parempaa. Ainakin siellä oli joskus yksi erittäin asiallinen myyjä. Ei ollut mikään ylimielinen ruutuhousu eikä tuputtanut yhtään mitään. Sen kanssa päädyttiin ihan itse aktiin eli kaupantekoon asti. Eikä ollut autossakaan moittimista.

 

Minusta nuo nykyvolkkarit on sikahintaisia eikä juuri sen kummempia kun muutkaan nykyautot. Ilmavehkeet erikseen, ne rules ok.

 

Harvinaisen vittumainen huoltopäällikkö taitaa olla jos tuollaisia kirjeitä lähettelee. Eikös kaikki laskutettavat lisätyöt ole hyväksytettävä asiakkaalla? Ei mikään Forte käsittely kuulu yhteenkään viralliseen huolto-ohjelmaan. Valita VV-autolle tuosta jos ne laskuttelee ylimääräisiä touhujaan.

Link to comment

Juu mulla oli golffi myös ja soittelivat joka huollon jälkeen että oliko jees palvelu ja joka kerta,ehkä noin 3 kertaa sanoin että ei ollut hyvä palvelu kun makso sikana ja kesti jne. noh akka meni mykäksi puhelimessa, että mitäs nyt???Noh sanoin että etkö kuullut???TÄ? 500-700e per huolto 1.6 golf farmari ja mun mielestä kyllä oli kallis...noh maksoin, mutta mitäs v....kyselee jos ei pysty edes vastaamaan mun kommenttien jälkeen ,sairasta toimintaa kysellä kun PASKAT ON JO HOUSUISSA.Eli olin jo maksanut.............

Link to comment

Laakkosen mielestä sopiva öljynvaihtohuollon hinta on 249 euroa. Ei käytetty Longlifeöljyä.

 

Nyt sain "tingattua" sen 51 pois, mutta tästä lähtien vaihdan öljyt itse. Kannattaa muuten näillä palkoilla ottaa palkaton vapaapäivä ja kori kaljaa ja siltikin tulee kohtuullinen tuntipalkka.

 

Eikä siinä mitään, mutta kun ei ne ressukat osaa edes rasvata oven saranoita oikein.

 

Nykyvolkkarin laatu... eheh.... lienee jotakin vanhan liiton skodan luokkaa. Kojelauta narisee, ovet ei mene auki/kiinni. Enää puuttuisi, että kone keittäisi. Siis vedet pihalle.

Link to comment

Niinpä niin... Emännän tuttava oli joskus kommentoinut erästäkin autohankintaa jota kuinkin niin että: "Eikös olisi ollut järkevämpää hankkia uudempi auto?"

 

Niin mikä sitten on järkevää?

 

Työkaveri tuskailee ison huollon kanssa joka maksaa melkein tonnin...

 

Itse hankin tuolla tonnilla varaosia ison repullisen noihin käyttökulkineisiin.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Ei se tarvii niin helvetin vanhakaan auto olla, että voi ite tehä ne huollot. Ei toi meikäläisen käyttis tietenkään mikään uus ole, mutta kyllä huollon tekeminen onnistuu tohon 99-vuoden autoon ihan samala tavalla kun 89-vuoden autoon.

 

Toisekseen vaikka huoltokirjassa lukis mitä, niin ei se välttämättä pidä paikkaansa. Pitäs vaikka ottaa pari kuvaa noista sytystulpista, jotka voihdoin tossa vasta viime huollossa. En oo ennen nähny tulppaa, josta ois elektrodi menny jo kupupäiseks ja kärkiväli oli kasvanu monta kymppiä.

Sen lisäks vanha ilmanputsari oli kärpäsiä täynnä ja ihan tolkuttoman paskanen ja vaihteistoöljy semmosta mustaa kuraa, että vois luulla sen tulleen dieselkoneesta, joka vuotaa vettä öljyn sekaan.

Link to comment
Guest Toheltaja

mie huollan ite -04 vuoden volkkaria. Säästää vitusti, pelkkiä työkuluja kun jos käyttäis VAG liikkeessä. Eikä ole sen vaikeampi ku kuplakaan, vaatii vaan hieman enemmän perehtymistä aiheeseen. Ja valitettavasti monesti epämääräisen omituisia erikoistyökaluja. Onneks niitäkin saa lainaks tarvittaessa :D

Ei tulis mieleenkään viedä tuota TDI V6 mottista jakoremmin vaihtoon. Osat tiskiltä ilman aleta liki 700 ja työ toisen mokoman. Menee kuulemmä päivä kun sen vaihtaa. Ostin osat kaverin kautta henkilökunta-alella, ja paljon muutakin siihen päälle, ja maksoivat 440,- josta vaihtovesipumpun palautettuani sain 103,- takaisin vielä. Itse vaihtotyössä meni kuutisen tuntia, pidin vielä välissä reilun kahvipaussinkin. Eikä tarvinnut pitää edes kiirettä. Eli koko noin 1500,- remontti 337,- (sisälsi myös 2kpl vetonivelen suojakumipakettia, ilmanputsarin, dieselsuodattimen ja öljynsuodattimen) jos ei laske omalle työlle mitään. Huoltokirjalla ei nykyään o juurikaan väliä, leimoja saa kuka vaan mistä vaan, vaikka ei ois huoltoja edes tehty :(

Link to comment

Hyvin pitkällehän noita uudempiakin voi huoltaa. Remminvaihdot vaan tahtoo olla joihinki vähän liiankin työläitä. Esim. A6 Audi jotain 00´ 2.5l V6 TDI, meni perkele ekalla kerralla 8 tuntia, piti vain purkaa koko helevetin keula pois. Olivat insinöörit vielä keksineet laittaa sen apulaitemoniurahihnan saman kopan missä jakoremmikin oli :D

post-22-13888359455719_thumb.jpg

post-22-13888359455906_thumb.jpg

Link to comment

Mutta nythän on tulossa tampereelle toinenkin valtuutettu vw huolto

Lehtonen Motorsportin myötä. Ainakin hakivat hetkisitten työntekijöitä lehdessä.

 

Olen itse työskennellyt toisten merkkien parissa Tampereella, ja aina on asiakkaalle soitettu ja pyydetty lupa ylimäärisiin töihin, vähäpätöisiinkin. Asiakkaalla on muistaakseni lupa kieltäytyä maksamasta tuollaisia "lisä"töitä joista ei ole erikseen pyydetty lupaa. Kustannusarviohan ei saa poiketa kuin noin 15% annetusta.

 

Taitaa tuo Laakkosen jälkimarkkinointipäällikkö olla muutenkin aika hankala tapaus, koska kun seuraa henkilökunnan liikehdintää, näyttää olevan seisova hakuilmoitus korjaamonpuolelle ja työnjohtoon.

Link to comment
Guest Toheltaja

Sakke, ei keulaa tartte purkaa noin pitkälle. Riittää ku etupalkin pulttien paikalle laittaa esim 150mm pultit, ja vetää koko naaman eteenpäin. Tällöin ei tartte pudottaa lattialle asti vaan tilaa tulee just sopivasti :D

Eniten päänvaivaa tuotti se että purin kaikki pois kuvaamatta niitä, sitte kasatessa 2 kuudesta ohjuri/kiristinrullasta oli toistensa paikoilla, hitusen eri halkaisija, niin ei meinannu serpentiinihihna riittää millää. Ja nuo 2 olivat ainoat jotka kävivät toistensa paikalle, muissa oli erilaiset kiinnitykset.

Link to comment

Eiks tää ole vaan hyvää varoittavaa keskustelua siitä miten käy kun erehtyy vesikoneiden mielenkiintoiseen ja rahat viepään maailmaan.

 

On muuten monta kertaa pelastus ollut tuo toimiva kupla, että on päässyt varaosaliikkeeseen hankkimaan varaosia milloin mihinkäkin leväällään olevaan rivikoneeseen.

 

Joskus laskettiin kunka paljon oli kaveri säästänyt kun sillä oli perheessä ainoana autona kupla kesät talvet. Tais koko 90-luku mennä silleen. Oli kuulemma sääliviä katseita tiedossa kun haki lapset tarhasta huurteisella volkkarilla ja vieressä nakutti joku uudenkarhea farmari toyota. Se hyvä puoli kuulemma kuplassa oli, ettei lapsilla ollut ikinä korvatulehduksia yms. Ilmeisesti lievä pakokaasu hytissä ajaa moiset pöpöt naapurin farmarin takapenkille.

 

Ei tässä muutakuin toivoo hiljaa, että tulisi taas oikea LAMA, niin ehkä tavallisenkin kusipääasiakkaan rahat alkaisi kiinnostaa maahantuojaakin.

 

Itse hairahduin tähän uusi auto-tautiin kun joskus edellisen kulkimen alla maatessa pohti, että voisihan tänkin ajan roplata jotakin kiinnostavampaakin. Mutta ei köyhän auta, pakko sitä on noita käyttöpeleja alkaa taas roplata, kun ei muuten rahat riitä, jumalauta.

Link to comment

Onpa helvetin terapeuttista lukea uusien autojen 1000 euron huolloista. Itsellä (ja eukolla!) kun on meinannut olla autokuumetta. Minä olen niin persaukinen ja sen päälle saita että en helvetissä maksa 500 euroa jostain öljyhuollosta ja pissapojannesteestä.

 

Enää ei vituta yhtään ajaa rippi-ikäisellä käyttiksellä, kun se on nyt toiminut jo pari viikkoa ihan hyvin. Ehkä se talvikuplan hankinta ei olisi ihan paska ajatus, sillä tonnillahan saa vaikka ihka uuden eberin keulapellin alle ja huollot ei maksa juuri mitään.

Link to comment
Teil o väärän merkkiset käyttikset. Mersu Vito eka huolto ohjelman mukainen huolto 40000km kohalla maksoi kaikkinensa 176e. Seuraava huolto 40000km päästä.
´

 

Niin Marko jos ei tuu mitään pientä häikkää noiden 40000km välissä???Mitä tuskin Vitoon tulee? Vai kuinka.Kaverilla vois olla pientä valasua asiaan miten Vitoa korjataan ja paljon! Jopa 1000km välein.Vituttaa varsinkin jos ei oo takuu voimassa enää. Eli kaikki on suhteellista joka automerkillä....

Link to comment
Teil o väärän merkkiset käyttikset. Mersu Vito eka huolto ohjelman mukainen huolto 40000km kohalla maksoi kaikkinensa 176e. Seuraava huolto 40000km päästä.

 

LOL! Juuri tällä viikolla työkaverin Vito jäi tien varteen. Varmaan taassa suutin irti ja 176ekellä ei sanota korjaamolla päivääkään tuohonkaan tyyppihuoltoon....

Link to comment
Teil o väärän merkkiset käyttikset. Mersu Vito eka huolto ohjelman mukainen huolto 40000km kohalla maksoi kaikkinensa 176e. Seuraava huolto 40000km päästä.

 

LOL! Juuri tällä viikolla työkaverin Vito jäi tien varteen. Varmaan taassa suutin irti ja 176ekellä ei sanota korjaamolla päivääkään tuohonkaan tyyppihuoltoon....

 

Olen samaa mieltä...

Link to comment

Tässä kun joutuu kaikkien muiden sotkujen ohessa hoitelemaan pakettiautoasioitakin työnantajan puolesta niin täytyy sanoa, että käsittämättömän paljon on ongelmia uusissa autossa nykyään.

 

Esmes nyt poistoon menevässä portterissa on ensimmäisen kolmen kuukauden aikana sähkövikoja ihan tajuttomasti. Tasan oli muuten viimeinen VW-merkkinen paskalaatikko tässä firmassa. Opel Vivaro käytännössä oli säilytyksessä Metro-auton korjaamolla aikoinaan ensimmäisen vuoden. Arvaa tuleeko enää ooppeleita meille vaivoiksi. Aina muuten ovat sellaisia vikoja, joita ei koskaan ennen ole ollut; "voi että nyt että nyt tämmöinen sattui". Joojoo.

 

Ei nykyään voi ottaa työkäyttöön autoa muuten kuin huoltoleasingilla ja sijaisautopalvelulla.

 

Kuinkahan monta kertaa viimeisen kolmen vuoden aikana työpaikan pihalta on haettu uudehko pakettiauto hinurilla? 10 kertaa? Ehkä. Voisko junakeulan saada huoltoleasingilla jostakin???????

Link to comment
Guest Hannu Mattila

Minä oon tykänny pitää saksalaiset merkit ihan vaan harrastepeleinä, kun niitä joutuu kokoajan laittamaan..

 

Päivittäiset ajorutiinit suoritan japanilaismerkillä.. :D

Link to comment

no,on se hyvä huomata ettei ne volkkaritkaan sit loppujen lopuksi ole sen kummempia koslia kuin muutkaan. Löytyy varmaan ne samat saakutin ongelmat joka merkistä..tai siis ainakin jostain yksilöstä, jos oikein aletaan kaivelemaan.

nyt on reilu 1,5 vuotta menny traktorilla (-01 td mondeo) ihan jees.

ovethan noista paskoista ruostuu, se ei oo vika, vaan ominaisuus->yhdet nyt vaihdettu, ja koritakuu on kuitenkin sen 12vuotta..vaihetaan sit vaikka toisetkin tarvittaessa,sama mulle.

autolla oli ajettu 119tkm ostaessani se, ja nyt sen 162tkm, viimeisin huolto lisätöineen (käsijarrun korjaus,jarrujen avaus ja puhdistus,pakkivalokytkin vaihtoineen ja apuremmien vaihto),omilla öljyillä teki n.250e..lisäksi olivat pojat huomanneet (lue:tienneet mistä katsoa) että vesipumppu oli korkkaamassa.vaihdoin ite kun n. 850eur vaihtotyö rupes hirvittämään (olisi sisältänyt ohj.teh.pumpun ja vesipumpun) vesipumppu tarvikkeena (aivan sama paska kuin orggiskin) maksoi 49eur,ja vähän litkuja koneeseen,yhteiskustannukset noista n. 100 eur.

 

hyvin on toiminut,öljyjä ei tartte lisäillä tipantippaa 20000 km vaihtovälillä (eikä pinta ole edes vajonnut juuri ollenkaan)

kokonaisuutena ollu tosi tyytyväinen voorttihuoltoon ja myyntipuoleen, aina oon saanu ystävällisiä neuvoja, jopa hajotuskuvia joistakin osista,myymälän puolella ei tartte ees koskea ensimmäiseen ovenkahvaan kun joku on jo tarjoomassa kahvia tai koeajoa..ei pöllömpää..niin ja viimeks sain veloituksetta sijaisautonkin huollon ajaksi(100km,ei tarttenu ees tankata)

 

tässä oli kyllä niin OT juttua, mutta havaittavissa samoja oireita/ilmiöitä, mitä olen itsekin havainnut/huomannut:

ns. premium-merkkien huolto- ja myyntipalvelut ovat jotakuinkin penaalista (itse duunissa k-ryhmän alaisessa puljussa=volkkaria työsuhdekulkupeleinään käyttävä lafka), esimerkkinä pomon työsuhdegolffi:hyvä rahastaa jotain "isoa,takuuvarmasti maksavaa yhtiötä" ja unohtaa ne, joiden varassa ko. merkki/merkit ovat nousseet kansan tietoisuuteen..renkaiden kausisäilytys/vaihtotyö on mitä sattuu,parhaimmillaan yhdessä renkaassa oli 3 lukkomutteria, jotka nekin oli vaihtunu talven aikana toisiin..sitten kun pomoni meni yksityihlönä samaan liikkeeseen, eivät ne herttoniemen 4 automyyjää kahvinjuonniltaan ehtineet palvella _oikeasti autoa ostamaan tulleita ihmisiä_

japskimerkit ja jotkut tuollaiset ei niin arvostetut merkit taas saaneet monilta tutuilta hyvää palautetta..no, toinen tykkää äidistä ja..toinen tyttären kavereista:)

 

jaahas..pitänee mennä jääkaapille ja ottaa pari olutta, ja toivoa, ettei tän postauksen jälkeen tarvi lähteä heti huomenissa ostamaan jotain todella kallista merkkiosaa,jota tarvikepuljut ei ees tunne...kopkop(koputtaa päätään)

 

ai joo:vastaus alkuperäiseen kysymykseen:vaihda merkkiä, tottakait meet sinne paisepesään tarjoomaan vaihdossa autoas sanoen, että on sitte niin maan perusteellisen hyvin ja tunnollisesti tehdyt huollot, oikein liikaakin..ja että saatte pitää ainakin tän merkkiset paskanne työsuhdeautoilijoiden riesana niin kauan, kuin ko. veijari on lähettelemässä kirjeitä maksaville asiakkaille?

Link to comment

nyt on reilu 1,5 vuotta menny traktorilla (-01 td mondeo) ihan jees.

Mielenkiintoista, tyytyväinen fordin omistaja? Itsellä -04 Ford Tuorneo (69tkm) ja -05 Chervolet(daewoo) Lacetti(45tkm). Lacetissa ei ole ollut mitään vikaa kokoaikana. Olen muutenkin kuullut vain pelkästään hyvään noista korealaismerkeistä.

 

Ford oli takuuaikanaan 9kertaa huollossa, pisimmillään 3viikkoa jne...Takuuseen vaihdettiin kaikki etupään nivelet, koiranluut, toinen alatukivarsi, etutolpat jousineen, hammastanko, jne.... eikä vika poistunut. Korirakenne on löysä rintapellistä, mikä aiheuttaa korissa jännitystilan. Joka purkautuessaan päästää klonksauksen. Samanlaisia ongelmia on ollut muillakin tutuilla kenellä on ollut ford(lähinnä focus pohjaiset romut).

 

Nyt takuuajan päätyttyä revahti takapyörän laakeri. Laakeria ei saanut irtonaisena vaan piti ostaa napoineen päivineen alkuperäinen varaosa maksoin 490€ ja tarvikkeena ei saanut. Armottoman kitinän ja tinkimisen jälkeen paikallinen merkkihuolto vaihtoi sen 360€. Melko hintava laakerinvaihto?

 

On viimeinen voortti meidän perheessä! Siis käyttöauto, harrastevehkeet erikseen.......

Link to comment

Höh kaks traktoria ollut itellä peräkkäin, eka Focus, 2.5 vuotta, Eberi ei toiminut 25 asteen pakkasen jälkeen, liian pieni syöttöputki todennäköisesti, takajarrut takuuseen, ruostuneet. Pyyhkijän viiksi ja rele takuuseen kerran. Ei mitään muuta vikaa, 80 tonnia ehin rullata ja nyt Montsa alla. Takuuseen mennyt suuttimet, akku ja etujarrut. 2 vuotta vanha ja 67 tonnia menty. Kummatkin tdci koneita.

Kaverilla ollut Volkkareita, Bora, Golf, Passat ja kaikissa ollut vikaa enemmän tai vähemmän. Milloin turbon letkut irtoaa, egrventtiilin letkut halki, venttiili mennyt yms. pikkuvikaa. Yhellä oli porteri hetken mut kiros täysin, etupää kolisi ja kaikkea muuta. Vaihto uuteen Passattiin, vielä vissiin toiminut.

Ai niin, edellinen nakutin oli 306 ja ainoa vika oli airbag valo heti 10 tonnin jälkeen ja sekin korjaantui liittimien poistamisella penkin alta ja juottamalla piuhat suoraan. Sillä ehin rullata 110 tonnia.

Hyviäkin yksilöitä tuntuu löytyvän.

Kattoko kukaan Kauppalehden vikatilastoa, olikohan 95-02 autot. Alfan GTV, niin 97/100 autosta oli vikaa. Oli aika karu lista. Hondat ja Toyotat pärjäs parhaiten.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...