multanen Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Minä voisin kirjoittaa tähän jotain historiikkia, muut voivat sitten huutaa hep jos menee pieleen (tai KUN menee pieleen). Voisivatko ne joilla on pallokeulan laatikoiden kuvia laittaa niitä johonkin saataville, vaikka kuvagalleriaan (en kehtaisi netistä varastaa). Jos olis kokonaisen laatikon kuvia ja detaljeja eri kulmista niin voisi merkitä eroavuuksia. HUOM. Erityisesti jos jollain on kuva vm. -76 tai uudemman T1 1600 pallokeulan alkuperäisestä laatikosta niin päästäisiin selvyyteen kysymyksestä joka on riivannut mm. minua ja Antikaista jo vuosia (3 vai 6 ripaa?)... =) Quote
-MITO- Posted February 20, 2008 Author Posted February 20, 2008 Tarvii joskus muistaa napata kuva -76 palloni lodjusta joka on muuten rikki :D Quote
Sakke Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 TÖLKIN vaihteistoja: http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... fo/gbx.htm Quote
JuhaM Posted January 21, 2009 Posted January 21, 2009 Onkos tuolle -76 ja uudemmalle laatikolle joku kirjain/numero koodi josta voisi saada tietää, että onko tuon ikäinen laatikko ja mistä päin laatikkoa koodi löytyy. Mulla on -78 pallis, jossa voisi olla alkuperäinen laatikko ja se on 3-ripanen. Quote
Guest Toheltaja Posted January 21, 2009 Posted January 21, 2009 se on startin puoleisella kyljellä etupäässä tossa jos aatellaan takaapäin katottuna ni klo 16 kohdalla sellaisessa tasaisessa ulokkeessa. Quote
mikko k Posted January 21, 2009 Posted January 21, 2009 Koodi löytyy laatikon vasemmalta puolelta alareunasta (takaa katsoen). Kuvassa mallia. Quote
JuhaM Posted April 9, 2009 Posted April 9, 2009 Laatikko oli CE-koodilla eli ei ole alkuperäinen. Quote
P_Valtonen Posted June 11, 2009 Posted June 11, 2009 (edited) On ne kauniita, kun oikein hifistellään :) Edited December 6, 2014 by P_Valtonen Quote
Unkki Posted April 12, 2011 Posted April 12, 2011 Edellä olevat keittiömainokset voi surutta poistaa... Quote
Guest OnTheRocks Posted July 28, 2011 Posted July 28, 2011 Osaisiko joku veikata mikäs on kun 75 -mallisen pallokeulan vaihteet ei mene päälle moottorin käydessä, mutta heti sammutettaessa vaihteet pelaa hyvin? Vika on ilmennyt tässä pikkuhiljaa n. viimeisten 1000 km aikana. Vaihteistoöljyjä en ole saanut tarkistettua toistaiseksi, mutta mitään näkyvää vuotoa ei ainakaan ole näkynyt. Onkohan vika kytkimessä, vaihdelaatikossa vai missä? Quote
Mikojan Posted July 28, 2011 Posted July 28, 2011 Mulla oli samanlaista vikaa aikanaan, tosin mulla se vaihteen päällesaaminen tuotti tuskaa välillä jopa sammutettuna. Syynä oli venynyt ja jo jonkinverran rispaantunut kytkinvaijeri (oli muuten 2/3 orkkis vaijerin paksuudesta) uusi kytkinvaijeri tilalle ja niin loppui vaikeudet... sillä erää ;) kyseinen auto -75 Kleippari Quote
metake Posted July 28, 2011 Posted July 28, 2011 Jep, kytkin ei irrota kunnolla, siinä vika. Kannattaa tuo vaijeri tarkastaa ensin (ja mahdollisesti kytkinpoljin yms.), mutta vika voi olla muuallakin mm. loppuunajettu kytkinasetelma. 1 Quote
P_Valtonen Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 Jep, kytkin ei irrota kunnolla, siinä vika. ....mutta vika voi olla muuallakin mm. loppuunajettu kytkinasetelma.Tai paineasetelma joka saanu siipeensä tavalla toi toiseella Quote
PZQ Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Onko ns. Early vs Late palliksen vetarin pituuksissa eroa? 475mm one and only?? Itse itselle vastaten: Sama mitta 475mm manual lootasissa pallukoissa Quote
Guest Palloilia Posted July 1, 2012 Posted July 1, 2012 ce 25 08 3 tuommonen koodi löyty -74 1800 palliksesta. näkyykö jostain onko tuo auton alkuperänen laatikko ja millasilla välityksillä? Quote
PZQ Posted July 3, 2012 Posted July 3, 2012 Koodeja: http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=113852 http://www.ratwell.com/technical/Transaxle.html Yms pölinää pakujen lootista http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... sc&start=0 Quote
Mikko S Posted May 14, 2015 Posted May 14, 2015 Pystyyköhän jostain vuokraamaan tai ostamaan halvalla 002 askin pinjonimutterityökalua? Tarviiko tuollaista jigiä, jos aikoo vain vain vaihtaa synkronirenkaat askiin? Quote
Guest Kivi Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 Morjesta. Uutena VW-harrastelijana tarttis neuvoa varhaispallon tekniikkaan liittyen. Koitin tätä palstaa selailla muttei osunu suoraa vastausta silmään. Eli kyseessä metsälöytö, jossa ei tekniikkaa paikallaan. Pienistä takavaloista päätellen varhaispallo? Tekniikkaa ja etupään osia (vääntösauvat ja navat) lukuunottamatta osat tallessa aika hyvin. Minkähänlaista laatikkoa ja konetta kannattais lähteä sovitteleen, kun on aika huonosti tyrkyllä noita orkkis-palikoita. Quote
P_Valtonen Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 (edited) Pystyyköhän jostain vuokraamaan tai ostamaan halvalla 002 askin pinjonimutterityökalua? Tarviiko tuollaista jigiä, jos aikoo vain vain vaihtaa synkronirenkaat askiin? Työkalu sama kuin kuplassa. Jos teet kohdistus paikat, jotta siirtimet menee alkuperäsiin paikkoihin seuraavassa kasaamisessa, nii helpotta kasaamista. Yksi kaverini poras 2mm reijät siirtimen ja vivun läpi. Keskitti sitten samaisella terällä siirtimet myöhemmin kohdalleen. Edited March 27, 2017 by P_Valtonen Quote
NordBling Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 Alunperin type1 1600 1-reikäkansilla ja 002 vaihteisto. 1971 tuli 2-reikäkannet ja -72 sitten tulikin jo type 4 moottori jne mutta ne ovat jo isommilla takavaloilla. Quote
P_Valtonen Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 (edited) Edit Bling kerkes ensin :) Edited September 29, 2016 by P_Valtonen Quote
Guest Kivi Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 Ok, hyvä tietää. Jotain kuplan hiluja näyttää löytyvän aika hyvin, mut onko pääasiassa junikseen sopivia? Meneekö kuplan laatikko varhaispalloon? Ei oo tarkotus tehä museopeliä, joten pelivaraa on rakentelun suhteen. Oon koittanu päästä kärryille näistä eri mallien eroista, mut ilmeisesti muutoksia tehty aika ahkerasti, kun melkein joka vuosimallissa on jotain eroa. Quote
Tanhis Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Suurimmat ongelmat tuon kanssa on löytää sopiva laatikko ja takakannakepaikoilla oleva kone. Kuplan vaihteistoa ei taida mitenkään järkevästi sinne saada ja vetarin laippojen ja vaihteiston kiinnikkeiden kanssa tarvitsisi ainakin askarrella. Quote
Essi Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Ok, hyvä tietää. Jotain kuplan hiluja näyttää löytyvän aika hyvin, mut onko pääasiassa junikseen sopivia? Meneekö kuplan laatikko varhaispalloon? Ei oo tarkotus tehä museopeliä, joten pelivaraa on rakentelun suhteen. Oon koittanu päästä kärryille näistä eri mallien eroista, mut ilmeisesti muutoksia tehty aika ahkerasti, kun melkein joka vuosimallissa on jotain eroa. Mulla pitäis olla tallilla varhaispallon vaihteisto, jossa muistaakseni vetarit ja jarrutkin mukana. Ehkä myös tukivarret. Isolla 5x205 pulttijaolla. Jos kiinnostaa, niin voin tänään tallilla käydä penkomassa. Quote
Kahviäijä Posted March 5, 2017 Posted March 5, 2017 Millastas vaihteistoöljyä tänä päivänä suositellaan peruskuluneeseen palliksen laatikkoon Mallia CE? Koitin haulla ettiä aiheesta mutta ei sattunu silmään, ja alkuperäinen suositus varmaan löytyis jostain oppaasta mutta onko tuo suositus muitten mielestä muuttunut kun öljyjen laadut on kehittyny vuosien saatossa? Ite oon käyttäny kuorma-autoista tuttua 80w90 GL5 mutta semmonen kutina perseessä että parempaakin löytyis. Quote
Tutkija Posted March 5, 2017 Posted March 5, 2017 75w90 GL4 on oikea öljytyyppi GL5 liian painekestävää ja liukasta noiden vaihdelaatikoiden synkroille. Quote
Kahviäijä Posted March 10, 2017 Posted March 10, 2017 Mites ootteko käyttäny synteettisiä vaiko mineraali öljyä näihin vaihdelaatikkoihin ? tuttu joka pyörittää raskaan kaluston korjaamoa oli sitä mieltä että synteettinen kelpaa ainoastaan jäteöljypolttimeen, että hänellä on kaikissa moottoreissa ja lootissa ja kaikkialla pelkkiä mineraaliöljyjä. En sit jaksanu kysyä miks ku tyyppi sitä sarjaa että Sisut ja Mersut on ainoita oikeita autoja. Quote
Finbay Posted March 9, 2019 Posted March 9, 2019 Onkos kellään tietoa voiko tölkin DK-koodisen 4vaihteisen vaihteiston joka on ilmajähdytteiseen 2.0l koneeseen tehty yhdistää pallokeulan 3-ripaisen vaihteiston kuorien sisälle? Lähinnä etuina hakisin pidempää välitystä ja sitä ettei tarvitsisi tölkin vaihdevivustoa käyttää/muokata sopivaksi Quote
multanen Posted March 11, 2019 Posted March 11, 2019 (edited) On 3/9/2019 at 1:43 PM, Finbay said: Onkos kellään tietoa voiko tölkin DK-koodisen 4vaihteisen vaihteiston joka on ilmajähdytteiseen 2.0l koneeseen tehty yhdistää pallokeulan 3-ripaisen vaihteiston kuorien sisälle? Lähinnä etuina hakisin pidempää välitystä ja sitä ettei tarvitsisi tölkin vaihdevivustoa käyttää/muokata sopivaksi Sambassa ohjeistavat että tuommosesta DK-laatikosta saa tehtyä pallokeulaan sopivan kuusiripaisen 091:sen, jonkin verran töitä vaatii: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=490238 Edited March 11, 2019 by multanen Quote
Finbay Posted March 12, 2019 Posted March 12, 2019 On 3/11/2019 at 8:22 AM, multanen said: Sambassa ohjeistavat että tuommosesta DK-laatikosta saa tehtyä pallokeulaan sopivan kuusiripaisen 091:sen, jonkin verran töitä vaatii: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=490238 Kiitos. Vähän vaikuttaa, että jää ainakin toistaiseksi tekemättä minulta tämä swappi... Quote
beetlemania Posted March 5, 2020 Posted March 5, 2020 Pallokeulan lootat koodeilla CA ja CE. Mistäs löytää taulukon jossa olis välitykset perälle ja vaihderattaille 🤔 En puusilmänä löytäny... Eli kaikki, koodit ja välitykset niiden kanssa. Quote
mikko k Posted March 5, 2020 Posted March 5, 2020 11 minutes ago, beetlemania said: Pallokeulan lootat koodeilla CA ja CE. Mistäs löytää taulukon jossa olis välitykset perälle ja vaihderattaille 🤔 En puusilmänä löytäny... Eli kaikki, koodit ja välitykset niiden kanssa. Tuolla vähän infoa. https://www.limebug.com/how-to-guides/view/32 Käytännössä tarkoittais että kaikissa pallokeulan loodissa on samat välitykset 1,2 ja 3. Nelosesta kaksi vaihtoehtoa ja peräruuveja on kolmea erilaista. Quote
beetlemania Posted March 5, 2020 Posted March 5, 2020 41 minutes ago, mikko k said: Tuolla vähän infoa. https://www.limebug.com/how-to-guides/view/32 Käytännössä tarkoittais että kaikissa pallokeulan loodissa on samat välitykset 1,2 ja 3. Nelosesta kaksi vaihtoehtoa ja peräruuveja on kolmea erilaista. Kiitos. 👍 Tämä selventää asiaani. Pitempää nelosta haussa ja lootia on nurkissa. Quote
eltore Posted June 17, 2022 Posted June 17, 2022 Osaakos joku hieman neuvoa kun en sambasta enkä muualta löytänyt oikeaa vastausta. Eli minulla on -74 vuoden pallokeula ja sen vaihdelaatikkossa on seuraavat koodit (kuvista): 2 002.301.103 C009 4357 Kyseessä kolme "ribanen". Mutta en löydä tuolla C009 mitään. Kysymyksenä yritän lähtökohtaisesti etsiä että paljonko tuo vaihdelaatikko about kestää järkevässä ajossa hp:ta jos vaihdan moottorin nykyaikaisempaan. Quote
mikko k Posted June 17, 2022 Posted June 17, 2022 2 hours ago, eltore said: Osaakos joku hieman neuvoa kun en sambasta enkä muualta löytänyt oikeaa vastausta. Eli minulla on -74 vuoden pallokeula ja sen vaihdelaatikkossa on seuraavat koodit (kuvista): 2 002.301.103 C009 4357 Kyseessä kolme "ribanen". Mutta en löydä tuolla C009 mitään. Kysymyksenä yritän lähtökohtaisesti etsiä että paljonko tuo vaihdelaatikko about kestää järkevässä ajossa hp:ta jos vaihdan moottorin nykyaikaisempaan. Arviolta 150-200hv käytöstä riippuen. Rattaat tais olla samat kuin kuplassa.. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.