Guest jansix Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 kiitos linkityksestä. vaimo näki tuo eka kerran tuumas: "että sehän täynnä luodinreikiä!" niinpä. Quote Link to comment
Sakke Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 Näkyy olevan ex-haipus tuo kun kylessä lukee vielä osa firman nimestä.. Quote Link to comment
Guest jansix Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 jep kaverini toi tämän ruottista 90 luvulla, ja sillo päivittivät siihen k jetronikin tilalle hestekin ja muutenkin hyvään iskuun. ja hänen jälkeen meni haipukselle, ja oulusta pohjanmaalle. Quote Link to comment
Guest jansix Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 laitatin tuonne fasepuukkiin jannen vene ja konr kuvat tuosta yhdestä boxerista. liekkö kukaan askarrellu tuomosta ilmailu laitteesta olevaa konetta kuplaan? kiitos jos joku linkittää suoraan tänne itte ei ossaa. Quote Link to comment
Timo Varis Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Miksi ilmailukäyttöön tehtyä pitäisi kuplaan sovittaa? muutoksia kuitenkin tehty moottoriin.Eikö normi suben koneesta helpompi lähteä liikkeelle. Quote Link to comment
ARTO Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Ku näitä Subarun koneita ehdotellaan ja selkeistä tyyppivioista huolimatta on ylivertainen kone, kuinkas monella suomessa subaruvolkkari??? Quote Link to comment
Guest jansix Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 ei oo tarkotus tuota rotowayta tuonne kuplaan laittaa, sitä vain kaverin kans pällisteltiin ja samalla otin kuvat ja kyssärin tänne. on sen verran sovittamista että soveltuisi auto käyttöön. ja moottori on ostettu, vanha vapari rossi kone. turbo on cossun crossi moottorista oleva holset ja haltekin moottori ohjaus. kone sisältä vanhaan tyyliin tehty ku vanha on. okrasa akseli 84mm iskulla ja porsse veivilla. 94 putket ja viseko männät. kannet oli vw omat ja valu numerot alko 041? mitä se kertoo? Quote Link to comment
mikko k Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 041 ei kerro oikein yhtää mitää. Niille on voitu tehdä vaikka mitä. Kuvista selkiäs enempi. Quote Link to comment
Guest jansix Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 jep, koneen näin sillo osina kun hain tuon kupla rojektin, koneen saan tänne ouluun joulun alla, pitää sitte ottaa joku kuvatus. tv janne Quote Link to comment
Timo Varis Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Hieno rojekti,saataisiinpa tännekin takapajulaan "hisse sarja" vanhoille krossi autoille,varmasti yleisö pitäisi sarjasta Quote Link to comment
Guest jansix Posted December 4, 2016 Share Posted December 4, 2016 kiitos! tuohan oisi asiaa, kai ne tuolla eteläpohjanmaalla jotain sarjaa vanhoilla krc autoilla on ajanu. niitäki oli 90 luvulla ja paljon, eisaanu vieras moottoreita käyttää. silti oli montaa merkki viivalla. tv janne Quote Link to comment
Guest jansix Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 pensatankki,pumppu ja suodatin asennettu, samoin öljynsuodatin,lauhdutin yms pientä tehty ja kuitu osat harsittu kokoon. porssen laatikkoon ei varanto riittäny. talliin saapu sf pyörän suorakytky, sillä mennään näillä näkymin. tv janne Quote Link to comment
metake Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Hieno rojekti,saataisiinpa tännekin takapajulaan "hisse sarja" vanhoille krossi autoille,varmasti yleisö pitäisi sarjasta Jotain piristettä rallikrossi ainakin kaipaisi, nykymuodossaan siinä ei ole mitään katselemisen arvoista. Quote Link to comment
Janne Välilä Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 (edited) En kyllä allekirjoita tuota. Tapahtumat kehittyneet pirusti & kalusto monipuolista! Jos jotain jättäisin pois niin lisälenkit & nää akk:n lempilapset eli crosscartit vai mitä ne nyt oli... Ponnahduslautana nuorille hyvä luokka muttei mitenkään kiinnostavia katsojien kannalta. Taitaa vaan olla että moniventtiiliset ajanut boxereista ohi eikä omakoneisilla volsuilla taida enää keritä. Edited December 7, 2016 by Janne Välilä Quote Link to comment
Janne Välilä Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Lisäluokkana 80-luvun värkit vois olla kokeilemisen arvoinen! Quote Link to comment
metake Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 En kyllä allekirjoita tuota. Tapahtumat kehittyneet pirusti & kalusto monipuolista! Tässä ihan viimeaikoina lippumiehen paikalta krossia katselleenä olen samaa mieltä tuosta jälkimmäisestä, eli kalusto on melko hienoa ja tehokasta tänäpäivänä, ja siinä se kaikki lajin hienous sitten olikin. Jonossa ajaminen ei kiinnosta ketään, ainoat ohitukset hoidellaan lisälenkin kautta ja kaikki kontaktit on kielletty. Jos NEZ-kisoissa ainoat tapahtumat on yksi kuljettajan hölmöilystä johtunut ulosajo ja pari hienon hienoa pusua johonkin takakulmaan, niin ei siinä kyllä yleisölle ole mitään katseltavaa. Kaukana on ne ajat jolloin laji viihdytti asiaa tuntematontakin eikä itketty pienistä osumista vaan ajettiin KILPAA :) Quote Link to comment
Janne Välilä Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Itse tarkoitin SM-sarjaa jota kuskitkin valittanut tänäkin vuonna romuralliksi kontaktien takia. NEZ jäänyt iteltä väliin... Quote Link to comment
Guest jansix Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 kuplan moottori haettu omalle pajalle. huomenna osien pesua, tarkistusta. porssen kynkissä vetoakselien nivelet näytti olevan 108mm laipalla kuten takaveto cossusa laatikkon leikkautin 100mm.vetolaippaan muutos laipan jolla saa siihen kans 108 mm nivelen. ja tuo kuplan 100mm nivel on sama kuin cosworth 4wd takanivel. Quote Link to comment
Guest jansix Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 fasebookisa kuvia t1 kuplan rossikone projektista. porssen veiveille tarttee vaihtaa uudet 0.25 alikoon laakerit ja lohko aarporata ekaan ylikoon laakereille. muuten näyttäs olevan ok, keinuvivut oli neulalaakeroidut ja kannet ehjät. vettiilit 43/38 ja nokka c55(scat)? männät mahle 94mm. Quote Link to comment
PZQ Posted December 18, 2016 Share Posted December 18, 2016 kuplan moottori haettu omalle pajalle. huomenna osien pesua, tarkistusta. porssen kynkissä vetoakselien nivelet näytti olevan 108mm laipalla kuten takaveto cossusa laatikkon leikkautin 100mm.vetolaippaan muutos laipan jolla saa siihen kans 108 mm nivelen. ja tuo kuplan 100mm nivel on sama kuin cosworth 4wd takanivel. VW & possu niveliä: Type1 94mm, / 15,90mm kuula. 924/944/ 181-thing / 100mm / 17,50mm kuula Type 2 / 100mm / 20mm kuula 930 / 108mm / 22.22mm kuula -Pete- Quote Link to comment
multanen Posted December 18, 2016 Share Posted December 18, 2016 VW & possu niveliä: Type1 94mm, / 15,90mm kuula. 924/944/ 181-thing / 100mm / 17,50mm kuula Type 2 / 100mm / 20mm kuula 930 / 108mm / 22.22mm kuula -Pete- Liittyneekö tämä mitenkään mihinkään mutta T3 syncrossahan on 100mm nivelet 14" versioissa ja 108mm 16" versioissa. En tiedä onko akselit ja nivelet samoja/sovellettavissa. Quote Link to comment
Guest jansix Posted December 18, 2016 Share Posted December 18, 2016 kiitti, nivelet löytyy paikalliselta. 930 nivel on sama ku tuo ford, ja audi ja alfa. Quote Link to comment
Guest jansix Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 sf pyörän vaihteisto sovitettu paikalleen, viimeksi kun on ollut possun loota joutu rakentaan keppilinjan kartaani tunnelin sisään. viimeksi kulkenu ulkopuolella tunnelia. moottoriin saapu kuusen alle kovapaketti sisältäen moottorin huolto osat. kun saa lohkon porauksesta pääsee kasaus hommiin. Quote Link to comment
Ketsa Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 Onko tuohon laatikkoon tehty nelivedon ulosotto? Quote Link to comment
Guest jansix Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 ei, tämä on ihan takaveto sf pyörän suorakytky laatikko. tällä mennään kunnes löytyy sopiva(hinta)porssen loota. tämän hommasin ja jos sopiva löytyy niin sitte vaihdetaan. muut osat on paikallaan/pajalla. tv janne Quote Link to comment
Guest jansix Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 kone on nyt kasattu ja paikalaan. seuraavaksi semmosta puuhaa mihin ei mee paljo rahaa, sähkö,mittari moottoriohjaus on valmiina oottamasa. samoin turbo. samoin puhallin koppa on tehty. ehdotuksia mistä pakosarja aihio turpolle, tässä tulee puhallin sinne vaihdelaatikon päälle. tv janne Quote Link to comment
Guest jansix Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 pakosarja on ilmeisesti löytyny. kiitti siitä ku saapuu. oisko vinkkiä mihin laittaa haltekin lämpöanturi? Quote Link to comment
Ketsa Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Jotain keskustelua aiheesta http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/9791-kaasuttimien-korvaaminen-ruiskulla/page-6 Quote Link to comment
Guest jansix Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 jep, kiitos taas, lisä kyssäreitä, millainen on ollu tapa ottaa voitelu turbolle? kuivasumppu pumpulta vai t haaralla öljykellolta? entä paluu? minne tuo kuuma öljy kannattaa ohjata? Quote Link to comment
Ketsa Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 (edited) Juttelin Jannen kanssa ja sovittiin, että heitän muutaman kuvan hänen hienosta projektista tänne näkösälle. Kevlaripuhallinkotelo Imusarjaa ja ahtoputkistoa Välijäähy Välitila, huom! Pakoputken läpivienti Näkymää kabiinista Edit: Pari lisäkuvaa Edited January 21, 2017 by Ketsa Quote Link to comment
Guest jansix Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 kiitti kuvista, onneksi catepillar ei osaa kameroita puhelimiin, no jotain noista näkee. Quote Link to comment
Guest jansix Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 korjatut suojat soviteltu paikoilleen, tarvetta olisi haltek e6k/M mappi,triggeri, imuilma ja lämpötila antureille ja yhdelle 90 asteen 60mm paksuiselle silikonimutkalle, ei oulusta löydy ku pienempiä tai isompia. näitä saa tarjota. tv janne Quote Link to comment
Timo Varis Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 Hienoa työnjälkeä Quote Link to comment
Guest jansix Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 kiitti, autoo tehhään aina kun kerkeen, jos pääsis kesällä kokeileen. Quote Link to comment
Racing Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Mikä tuo sumppupumppu sulla tässä on ? Quote Link to comment
Guest jansix Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 tuohon en osaa vastata, mitään valmistajan merkkiä siinä ei ole, vanha varmaan 80luvun pumppuja. purettassa ja pestessä tarkistin hyvä kuntoinen niin sai mennä takasi paikalleen. mutta valmistajasta ei tietoa. tulo koneelle, paluu säiliölle, letkulla pääkanavaan lohkoon yksi lähtö ja yksi tulpattu. Quote Link to comment
Tutkija Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Pumppu on scat tai bugpack. Molempien merkkien alla myyty samanlaista pumppua,imupuoli todennäköisesti noin 63mm ja painepuoli 38mm. Quote Link to comment
Ketsa Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 (edited) Edited February 12, 2017 by Ketsa Quote Link to comment
Guest jansix Posted February 3, 2017 Share Posted February 3, 2017 imusarjat, pensalinjat, suuttimet, pensatukit ja läppärunko asennettu paikalleen. myös viimesen ahtoputken sain paikalleen, öljyn täyttö/huohotin ja laturi seuraavana listalla Quote Link to comment
x-pj Posted February 3, 2017 Share Posted February 3, 2017 imusarjat, pensalinjat, suuttimet, pensatukit ja läppärunko asennettu paikalleen. myös viimesen ahtoputken sain paikalleen, öljyn täyttö/huohotin ja laturi seuraavana listalla Minkä laturin meinasit laittaa? Aika lyhyt täytyy ehkä olla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.