-tipi- Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Miusta myös Rostylet käyp Typ34 teräviinmuotoihin hienosti, noitakaan ei aivan kaikilla ole. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 13, 2012 Author Share Posted June 13, 2012 Speedmasteriahan ei kromattuna olekaan, mutta kiillotettuna ja maalattuna löytyy, CSP:ltä vaikkapa: http://www.csp-shop.de/products/22009a Ja linkin avattuasi havaitsetkin miksi noita ei ihan jokaisella ole :) Juu toi hinta kyllä oli tiedossa, ikävä kyllä. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 13, 2012 Author Share Posted June 13, 2012 Miusta myös Rostylet käyp Typ34 teräviinmuotoihin hienosti, noitakaan ei aivan kaikilla ole. Sit taas näitten kanssa tulee ongelmaksi se että mistä tälläset sa sprintit pierasisi yhtäkkiä. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 2, 2012 Author Share Posted July 2, 2012 Vaihdoin ulomman reidetangon pään tuossa viikonloppuna Ja sääsin samalla millin verran aurausta renkaan kuviosta mitattuna. En tie miten kohdalleen meni mutta tuskin se nyt ihan perseelläkään on. Ja raidetangon pää oli sama kuin 60 lopun kuplassa eli sen sai aika helposti paikallisesta varosaputkasta. Ja tietty kun sen tangon sieltä kokonaan ulos kaivoin niin samalla vedin uudet rasvat sisempään välyksettömään niveleen ja pam ylläri että sekin alko lonksumaan kun kuivat koppurat rasvat olivat ainoa asia joka piti sitä välyksettömän tuntuiselta. Sit vaihdoin myös laakerit toiseen etupyörään käyttäen apuna tuurnaa lyömään vanhat ulkokehät pois ja uudet ulkokehät löin paikalleen käyttäen sopivan kokoista hylsyä ja vanhaa laakeria. Mutta nyt rupesi mietityttämään että miten oikeaoppisest tuollainen kahdella lukitusmutterilla varustettu pyöränlaakeri kuuluisi kiristää. Eli tähän asti olen kiristänyt kiinni ja sitten sen verran löysää että tuntuu pieni välys. Jostain muistan joskus lukeneeni jotain 30Nm kiristämisestä ja sitten puolen kierrosta taaksepäin tms. mutta en löytänyt sitä ohjetta. Quote Link to comment
Jorrma Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Vuosikymmeniä sitten mieleen jäänyt kiristysohje käski vetää ensin kiinni ja sitten sen verran löysälle että alusprikka liikkuu nihkeesti. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 2, 2012 Author Share Posted July 2, 2012 Kaivoin vähän sambaa ja löysin tälläsen ohjeen Tighten inner wheel bearing nut to 40 Nm and then slacken off 1/5 of a turn. Outer wheel bearing nut 70 Nm Onko noi ihan huuhaata. Quote Link to comment
x-pj Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Silloin kun vaihtaa laakerin, niin tuolla tiukalle (40 Nm) kiristämisellä varmistaa, että kooli menee varmasti pohjaan. Sitten kun säätää vanhaa paikallaan ollutta laakeria, ei tarvitse vetää noin tiukalle. Quote Link to comment
Guest josu Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Käyppä Tanhis hakemassa päivän iltalehti.. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 6, 2012 Author Share Posted July 6, 2012 Käyppä Tanhis hakemassa päivän iltalehti.. Kiitti vinkistä. Quote Link to comment
Guest Kasper Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 Teeveestä tuttu. Tuli tänään ulos Ruottin kanavalta. http://www.svtplay.se/biltokig Kohdassa 21:40 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 12, 2012 Author Share Posted July 12, 2012 Teeveestä tuttu. Tuli tänään ulos Ruottin kanavalta. http://www.svtplay.se/biltokig Kohdassa 21:40 Itse asiassa tän tiesinkin jo että ne kuvaili siellä. Ne tuli kysymään että puhunko ruotsia että ne tekis jutun mun ghiasta mut ei niitä sitten kiinnostanut englannin kielinen haastattelu ruotsin kieliseen ohjelmaan. Oikeastaan ekakerta kun harmitti ettei puhu kunnolla ruotsia. Mutta kiitos vinkistä. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Sain sit laiskuudeltani laitettua vähän vanteiden maalaamisesta kuvia. Eli pöläriklipsi remppa meni näin Pistepuikolla napsu niitin päähän Poralla päälliosa irti Pistepuikolla loput irti Reikä valmiina uppokantaista ruuvia ja klipsiä varten. Jos huomenna koettaisi otta muutaman kuvan viimeisestä vaiheesta ja etsiä ruuvin koon mitä tuohon remppaan tarvitaan. Sit itse vanteet Hiekkapuhalluksen jälkeen primeri pintaan. Tässä vaiheessa vedin koko vanteen pintaan punasen ja vesihion kokovanteesta roskat yms pois Sisäkehä saa maalin pintaan Ulkokehä ennen mustaamista. Ja valmiit vanteet enne klipsien ruuvaamista. Sit vaihdoin myös etulaakerit ja siittä ei juurikaan muuta sanottavaa kun että tuli autosa hiljasen olonen kun etulaakeri lakkas kiljumasta ja oli siel vähän metallisilppuakin ja laakerin koolikin oli kenties haljennut ennen kun rupesin edes sitä ulos naputtelemaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Sit en myöskään muista että laitoinko näistä mitään eli kaasarien vivustot rakensin välyksettömäksi M5 palloilla ja ruuvitangolla. Ja tuossa kuvassa näkyy katkennut ryyppyelementin liitin mitä en vielä ehtinyt vaihtamaan. Vähän vittumaisempaa noita on säätää kun ei ole vastakierteillä toinenpää. Quote Link to comment
mmm5mMattiH Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Mistä noita "pölärinkiinnitysklipsejä" hommasit? Mulla pitäis vaihtaa muutamat katkenneet uusiin. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 16, 2012 Author Share Posted July 16, 2012 Mistä noita "pölärinkiinnitysklipsejä" hommasit? Mulla pitäis vaihtaa muutamat katkenneet uusiin. Omani hommasin paruzzilta mutta noita saa ihan varmasti jokaiselta yleis ilmajäähy osia myyvistä liikkeistä. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 Korjailin tänään vähän takavalojen heijastinpintoja kun rooman sheriffi mainitsi että vilkku ja jarru ei juurikaan näy päivänvalossa. Eli heijastinpintoja ei juurikaan ollut enään jäljellä ja korvaaviakaan ei ole helposti saatavilla niin päätin että ei ne ainakaan huonommaksi voi mennä jos ne teippaa alumiiniteipillä. Eli ennen Jälkeen Sitten myös sääsin kiihdytyspumpun ulosantia joka oli aivan liian suuri ja jäi suureksi vielä rempan jäkeenkin mutta tuli sentään pienemmäksi. Eli ekalla mittauksella sain 110cc/ työntö ja säädön jälkeen sain tipautettua sen vähän alle 80cc/ työntö ja päätin jättää siihen kun sitä on vittumainen ruveta enempää roplaamaan. Ohjearvo on siis max 55cc/työntö eli vielä ollaan kaukana ohjearvosta mutta tämäkin remppa auttoi sen verran että isolla vaihteella kun painoi pienestä vauhdista kaasun pohjaan niin vähän ötkötteli niin se ominaisuus katosi miltei kokonaan. Quote Link to comment
Kape77 Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 http://www.superbrightleds.com/cgi-bin/ ... _bulbs.htm Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Taitaa olla autosta kuva uusimmassa ruotsalaisessa Gasoline-lehdessä (5/2012, s. 31) Bug Runin jutun yhteydessä. Kuvateksti "Sportig Profil. Ghia Type 34. Säkert en händelse i VW-sammanhang, men jag tänker mittmonterad V8...". Quote Link to comment
Tanhis Posted August 9, 2012 Author Share Posted August 9, 2012 Taitaa olla autosta kuva uusimmassa ruotsalaisessa Gasoline-lehdessä (5/2012, s. 31) Bug Runin jutun yhteydessä. Kuvateksti "Sportig Profil. Ghia Type 34. Säkert en händelse i VW-sammanhang, men jag tänker mittmonterad V8...". Kiitokset vinkistä pitää koettaa löytää kyseinen lehti jostain. Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Taitaa olla autosta kuva uusimmassa ruotsalaisessa Gasoline-lehdessä (5/2012, s. 31) Bug Runin jutun yhteydessä. Kuvateksti "Sportig Profil. Ghia Type 34. Säkert en händelse i VW-sammanhang, men jag tänker mittmonterad V8...". Kiitokset vinkistä pitää koettaa löytää kyseinen lehti jostain. Irtonumeroita saa ainakin osoitteesta http://www.gasolinemagazine.se. Auto mainitaan myös jutun tekstissä ("den röda finlandsreggade") kuvatekstin lisäksi. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 Taitaa olla autosta kuva uusimmassa ruotsalaisessa Gasoline-lehdessä (5/2012, s. 31) Bug Runin jutun yhteydessä. Kuvateksti "Sportig Profil. Ghia Type 34. Säkert en händelse i VW-sammanhang, men jag tänker mittmonterad V8...". Kiitokset vinkistä pitää koettaa löytää kyseinen lehti jostain. Irtonumeroita saa ainakin osoitteesta http://www.gasolinemagazine.se. Auto mainitaan myös jutun tekstissä ("den röda finlandsreggade") kuvatekstin lisäksi. Tilasin irtonumeron jo kustom culturen kautta suomesta. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 5, 2012 Author Share Posted October 5, 2012 Pitäiskö siirtää punasivut 165 R15 renkaille? Ainiin ja punasivut muuten haalistuu auringossa. Mutta nou hätä ne saa uudelleen punaseksi karhunkielellä mutta onhan siinä vähän hommaa. 1 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Pitäiskö siirtää punasivut 165 R15 renkaille? Kannatetaan! Quote Link to comment
Tanhis Posted April 18, 2015 Author Share Posted April 18, 2015 Auto haettu talvisäilöstä ja bensaletkussa reikä mistä hitosta saa bensaletkua jotai ei tarvitse parin vuoden välein vaihtaa. Quote Link to comment
Art_Zi Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Kyllähän nää nykyset letkut kannattas vaihtaa joka vuosi...halapa palovakuutus ;) Quote Link to comment
ARTO Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 (edited) Kyllähän nää nykyset letkut kannattas vaihtaa joka vuosi...halapa palovakuutus ;)..ttu, eihän tuossa ole mitään järkeä vai hyväksytään laadullisesti jopa vaarallisten tuotteiden myynti. Nyt olis jollekin vw-osapuljulle markkinarako tarjota ja mainostaa oikeasti kestävää letkua! Edited April 18, 2015 by ARTO 1 Quote Link to comment
GT78 Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Tyhmä ajatuspieru: kannattaisko kysästä sieltä marmoritiskiltä mitä letkua laittavat nykypeleihin, se kun taitaa kestää ainakin pari vuotta? Luulis et ruiskujen paineet sen verta kovat että kaasarikuplassa riittäis? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 18, 2015 Author Share Posted April 18, 2015 Nykypeleihin ei myydä letkua metritavarana vaan tulee yleensä sarjana missä kaikki letkut putket liittimet jne ja hinta sen mukainen. Ekat letkut hain luotettavasta isosta hytikkaliikkestä ja piti olla 100% varmuudella bensan kestävää vuonna 2009. Nämä vaihdoin muutamaa vuotta myöhemmin varaosahallin 100%varmuudella etanolibensan kestäviin kun oli päistään ihan turvonneita ja halkeilleita. Ja tässä lopputulos muutama vuosi myöhemmin ruiskii bensaa laturin päälle eli tulipalo about valojen päällelaiton päässä eli vähän liian lähellä mun makuun. Eli tosiaan ei luulisi olevan mahdoton homma saada kestävää letkua myyntiin kun nykyiset on ihan hiton vaarallisia. Quote Link to comment
GT78 Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 (edited) Niih, kysy mitä letkua laittavat älä tilaa Passatin letkusarjaa daiju. Kai sitä samaa laatua jostain saa metritavaranakin?? edit: samaa vikaa näissä nykytarvikejarruletkuissakin. Kysäsepä mitä sinne laitetaan samalla reissulla :) Edited April 18, 2015 by GT78 Quote Link to comment
Art_Zi Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 (edited) ..ttu, eihän tuossa ole mitään järkeä vai hyväksytään laadullisesti jopa vaarallisten tuotteiden myynti. Nyt olis jollekin vw-osapuljulle markkinarako tarjota ja mainostaa oikeasti kestävää letkua! Kyllä mää mieluummin vaihdan kerran vuoteen ne muutaman euron bensaletkut entä alan sit vinkumaan paskasta laadusta ku on auto palanu...kuten jo sanoin ni mielestäni tuo on halpa palovakuutus... Edited April 19, 2015 by Art_Zi Quote Link to comment
ARTO Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Kyllä mää mieluummin vaihdan kerran vuoteen ne muutaman euron bensaletkut entä alan sit vinkumaan paskasta laadusta ku on auto palanu... kuten jo sanoin ni mielestäni tuo on halpa palovakuutus... perustelu Se on toikin. Edustanet aika harvaa joukkoa harrastajissa joka hyväksyy näin paskan laadun ja jos osa kestää max vuoden, kannattaa tarkistaa vakuutukset ja ostaa ruskeat ajohousut kun lähtee biffiä tms kohti. Vaasasta voi heti alkuun kysellä näiden perän kun pukpäkki muuttui empiksi. Quote Link to comment
kari kittilä Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Teflonletku teräspunoksella ja helmiliitoksilla hytikkaliikkeestä niin ei tarvi vaihella. Quote Link to comment
x-pj Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Etrasta olen saanut hyvää polttoaineletkua. En havainnut mitään muutosta usean vuoden käytön jälkeen. 1 Quote Link to comment
Art_Zi Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 (edited) .... Edited April 19, 2015 by Art_Zi Quote Link to comment
Tanhis Posted April 20, 2015 Author Share Posted April 20, 2015 Niih, kysy mitä letkua laittavat älä tilaa Passatin letkusarjaa daiju. Kai sitä samaa laatua jostain saa metritavaranakin?? edit: samaa vikaa näissä nykytarvikejarruletkuissakin. Kysäsepä mitä sinne laitetaan samalla reissulla :) Niin no kerran kysyin irtoletkua kun tosiaan passatista oli yksi letku hankautunut rikki. Vastaus: ei myydä mitään irtoletkuja käy kysymässä varaosahallista tai sitten me myytäisiin tämä tankilta koneelle täydelliset paluu ja poisto. Silloin marssin rauman akkuun (paikallinen hytikka liike) jossa prässäsivät uuden letkun vanhoihin liittimiin. Kyseinen letku oli bensaletkua (nimenomaan bensa ei polttoaine) ja laadukasta kun kyseisessä liikkeessä ei kiinaletkuja katsella hyvällä. Tämä letku kesti muutaman vuoden ja uusi letku ja prässäykset tuli ilmaiseksi ja valitus lekun laadusta lähti maahantuojalle. Kyseinen auto lähti kiertoon eli kestotesti jäi tämän letkun osalta kesken. Itte oot daiju ja vielä porilainen daiju. Kyllä mää mieluummin vaihdan kerran vuoteen ne muutaman euron bensaletkut entä alan sit vinkumaan paskasta laadusta ku on auto palanu... kuten jo sanoin ni mielestäni tuo on halpa palovakuutus... Teetko saman runkolaakerien kanssakin. Parin kuukauden välein kone auki ja laakerit vaihtoon ihan vain sen takia kun hyväksyy paskan laadun ja eletään sitten niillä mitä on. Kolkissa on kohtuu paljon bensaletkua ja ihan vain huoltotoimenpiteenä aika iso homma tankin tyhjennyksineen ja auton ylöstunkkauksineen. Nopeesti laskettuna 16 liitosta. Teflonletku teräspunoksella ja helmiliitoksilla hytikkaliikkeestä niin ei tarvi vaihella. Tätäkin tullut harkittua mutta taitaa tulla aika äkkiä bensaletkuille hintaa sen verran että saattaa tämän toisen hiipparin vinkit kuullosta kannattavilta muutaman vuoden ajan. Ja varsinkin kun pitäisi kahteen autoon tehdä sama homma. Etrasta olen saanut hyvää polttoaineletkua. En havainnut mitään muutosta usean vuoden käytön jälkeen. Etran letkua ei vielä ole tullutkan koetettua että jos seuraavaksi sieltä. Quote Link to comment
Art_Zi Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 (edited) Niin..pakko kait son hyväksyä se paska laatu, jos ei parempaakaan ole...ilman letkuja kun on vähän huono ajella.. Ja omalta kohdalta kokemukset vielä toistaseks vaan kuplasta, joten jos on niin laiska paska ettei jaksa niitä kahta letkua konehuoneeseen vaihtaa kerran talven aikana niin se on sit oma asia. Kuplan konehuoneessa kun sattuu olemaan sen verran lämmin, että nään nykypäivän paskaletkut menee mun mielestä sen verran korpuks jo vuodessa, että pienempi paha vaihtaa ne pikku pätkät letkua entä itkeä sit ku auto on palanu... Vakuutusyhtiöstä on kuitenkin melko tiukassa saada niitä rahoja, kun tollanen 50 vuotta vanha paska roihahtaa...ne kun ei hirveesti tunnu arvostavan näitä harrastepelejä... Kukin harrastakoon tyylillään... Edited April 20, 2015 by Art_Zi Quote Link to comment
GT78 Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Etran laatu ei ole pettänyt itseäkään vielä. Toki mahtaako siellä tuppukylässä nimeltä #Tiedän2016 olla Etraakaan? ;) Quote Link to comment
Tanhis Posted April 20, 2015 Author Share Posted April 20, 2015 Etran laatu ei ole pettänyt itseäkään vielä. Toki mahtaako siellä tuppukylässä nimeltä #Tiedän2016 olla Etraakaan? ;) Taitaa täältä löytyä joku onneton megacenter mitäs sinne poronhoitoalueelle muuten kuuluu joko tokka on kasassa. Ja kun tiettyihin peleihin mennään niin ässä on pakan huonoin kortti :) Quote Link to comment
XTeme Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Ihan mielenkiinnosta. Mulla on muistaakseni kolmikerros kumiletkua paikallisesta hydrauliikkaliikkeestä paikalla parissa kulkineessa. Millaista tuo vuoden kestänyt letku oli? Mitäs merkintöjä siinä on? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 20, 2015 Author Share Posted April 20, 2015 En muista että mitä tarkkoja merkintöjän on ollut mutta kaikissa on jollain sanamuodoin lukenut että polttoaineletkua ja myyjät varmistaneet että specseissä on mainittu etanoli ja bensankestävyys. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.