Tanhis Posted June 24, 2009 Author Share Posted June 24, 2009 hophop tanhis nyt auto kasaan ja himokselle kaljan juontiin mattarotta väri päälle ja tonttiin ..) Hehe noh kattoo nyt, kaks viikkoa olis kesälomaa ensviikosta alkaen. Mutta ehdoton omatavoite tälle on bugrun -10. Mut ei kyl mahdoton rasti olis saada tätä himokselle ajoon. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 24, 2009 Author Share Posted June 24, 2009 (edited) Sitten on kuskinpuoleinen umpio modattu takaisin vw- valoksi ja brittivalosta väsätty tuulastuslamppu 😉 Eli homma alkuun tekemälle kromirinkulalle kiinnike ja kiinnitysruuville vastakappale. Niin ja piti tuota koloakin suurentaa että sai pystäriin lampun sopimaan kun oli hitsattu turhaa tavaraa että lucaksen umpio olisi istunut paremmin. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8297.jpg Sitten kiinnittämään umpiota ja linssiä kromirinkulaan http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8298.jpg Lainasin yhdestä juniksen lampusta ne pianolanka kiinnikkeet mitkä ihmekyllä sopivat suoraan ilman suurempia vääntelyitä/väkivaltaa paikoilleen . Ja tässä sitten lopputulosta. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8299.jpg Edited March 20, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted June 30, 2009 Author Share Posted June 30, 2009 (edited) Nyt alkaa sitten olemaan maalauksen aloitus todella lähellä. Tänään tuli tehtyä viimeisiä hiomishommia mitkä koppaan liittyy ja tuli aloitettua auton putsaus maalausta varten. Sitten myös hitsasin pissapojan säiliölle kiinnikkeet ja samoin tunkille vaikkakin koko autossa ei enää yhtään tunkkauskorvaa olekkaan. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8300.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8301.jpg BTW mahtaako kenelläkään olla mitään aavistusta mitä kautta tässä vehkeessä on pissapojan letku vedetty kabiinin puolelle. Edited March 20, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted July 1, 2009 Author Share Posted July 1, 2009 (edited) Sit olis pohjamaali vedetty. Vielä pieni hiomis sessio huomenna ja sitten pintaväriä pintaan tavoite olis että ennen viikonloppua olisi ainakin sisätilat maalissa. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8303.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8304.jpg Edited March 20, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
jonih Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Sit olis pohjamaali vedetty. Vielä pieni hiomis sessio huomenna ja sitten pintaväriä pintaan tavoite olis että ennen viikonloppua olisi ainakin sisätilat maalissa. Jaaha tää täyttäis olevan tulossa himokselle =) Quote Link to comment
Tanhis Posted July 2, 2009 Author Share Posted July 2, 2009 Eii välttämättä on vähän muutakin tekemistä tässä lähiaikoina. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 3, 2009 Author Share Posted July 3, 2009 (edited) Kuvat hoitakoon suurimmat löpinät http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8306.jpg Mutta olis vain pitänyt olla enemmän tuuletusta tallissa nimittäin tuli pirusti roskia pintaan mitkä pitää hioda ja myllytellä pois. Edited March 20, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
Geronimo Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 Hieno tulloo tästäkin! Soon mukava katella näitä hienoja rojekteja, toivottavasti saan itelleki kohta talliin uuden... Quote Link to comment
Tanhis Posted July 7, 2009 Author Share Posted July 7, 2009 (edited) Tein sitten päätöksen että vedän vielä yhden kerroksen pintaväriä ja hion pinnan välissä. Pintaväri teki jonkun reaktion pohjamaalin kanssa ja siihen muodostui pieniä nystyröitä tai sitten toinen vaihtoehto on että kompuran sisästä irtosi paskaa joka päätyi maalipintaan. Tai sitten joku muu syy mitä en ymmärrä, Ideoita?. No seuraavaa pintaa varten ajattelin poistaa kaikki mahdollisuudet roskiin tai uuteen reaktioon. 1. Siivoan tallin vieläkin paremmin (minkä siis jo kerran tein) 2. Kastelen lattian niinkuin viimekerrallakin 3. Ostin uuden kompuran (Pappa saa kompuransa takaisin parin vuoden lainan jälkeen) 4. Kahdeksankertaistan tuuletuksen 5. Maalaan saman värin päälle mitä pintaankin tulee (hiottu tasaiseksi välissä) 6. Laitan vielä toisen vedeneroittimen kompuraan kiinni 7. Laitan suodattimet tallin korvausilma ritilöihin 8. Vedän muovin kaikkien talliin jäävien pölyä keräävien pintojen päälle niin ettei niiden päälle pääse kerääntymään pölyä. Noh tässä kuva millaista jälkeä maalipinnassa on siellä täällä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8308.jpg Sitten uusi kompura motonetistä http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8307.jpg Mites muuten vanha kompura oli öljyttämällä lohkolla. Niin pitääkö öljyllisellä lohkolla varustetulla kompuralla maalatessa ottaa huomioon jotain esim öljynerotinta tai jotain. Ja sitten tuulettajat mitä virittelin tallin ikkunan tilalle. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8309.jpg Ja samassa kuvassa näkyy myös mitä tapahtuu kun koettaa tappaa hyttystä astumalla sen päälle ja astuu samassa myös sähkölämmittimen johdon päälle joka on seinässä kiinni. Sitten oli ihan pakko ottaa video tuulettimista toiminnassa että saa vähä käsitystä millaisista puhkuttimista on kyse 8x28W@230V. Edited March 20, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
Lasse Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Näyttäisi ihan vesipisaroilta noi montut. Sun uusikin kompurasi on sen verran pieni, että siinä ilma kuumenee ja se lämmin ilma sitoo kosteutta ihan sikana. Ja siihen ei vedenerottimet auta. Pitäisi olla ilmakuivain. Tai suurempi kompura. Vedä noista tuulettimista putki lattialle niin ilmanvaihto toimii periaatteessa oikein eli poisto on lattilta. Muuten ihan ok lista. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 7, 2009 Author Share Posted July 7, 2009 Vai vesipisaroita, vaikea sitäkään on uskoa kun ennen ei vastaavaa ongelmaa ole ollut kun esim jokun konepellin tai auton oven olen maalannut mutta järkevältä selitykseltä kuullostaa varsinkin kun maalattava pinta ja myös kompuran käymisaika on kasvanut ekspotenttiaalisesti. Ja myös ulkolämpötila oli kohtuu suuri maalatessa ~25C. Sitten tuli sellainenkin mieleen että jos pohjamaaliin olisi jäänyt kosteutta vesihionnan jälkeen. Niin olisiko se voinut aiheuttaa jotain tuon näköisä mitä kuvassa näkyy. Edit: Niin ja sitten varmaankin tuota vesiongelmaa voisi yrittää estää maalaamalla pienen alueen kerrallaan eli esim etupää katto takapää. Ja antaa kompuran jäähtyä välillä ja koettaa viilentää kompuraa kaikin mahdollisin keinoin. Quote Link to comment
Marko Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Näyttäs et noi pilkut on tiivistepintojen läheisyydessä eli oisko edellinen omistaja ruiskinu silikonia tiivisteisiin, silloin kuplii varmasti. Eli ennen maalausta pitäs putsaa silikonin poistoaineella koko auto ja vielä varmistuksena voi maalin sekaan pistää tippoja jotka poistaa silikonin vaikutuksen. Quote Link to comment
JaniM Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Ja ota se vedenerotin niin kauaksi kuin mahdollista kompurasta. Ilma ehtii jäähtyä ja jää se vesi paremmin. Aktiivihiilisuodatin auttaa kans aika hyvin erottimena. Kuivain olisi oikea kampe, mutta maksavat törkeesti. Quote Link to comment
NO H2O Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Vesiongelmaan auttaa myös ilmatilavuuden kasvattaminen vaikkapa suuremman kompuran tai ylimääräisen säiliön avulla. Vedenerottimissa on suuria eroja, osa noista ei erota vettä nimeksikään... Kompuraa ei myöskään kannata pitää sisällä tallissa maalatessa, etenkin kun talli on pieni. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 8, 2009 Author Share Posted July 8, 2009 Näyttäs et noi pilkut on tiivistepintojen läheisyydessä eli oisko edellinen omistaja ruiskinu silikonia tiivisteisiin, silloin kuplii varmasti. Eli ennen maalausta pitäs putsaa silikonin poistoaineella koko auto ja vielä varmistuksena voi maalin sekaan pistää tippoja jotka poistaa silikonin vaikutuksen. Ei ole silikonia ja se on varma ja pinta tosiaan pyyhitty ennen kaikkia kerroksia pre paint aineella mitä maalikaupasta käteen lyötiin. Ja on muuallakin tuota jälkeä kuin tiivisteitten lähellä. Vesiongelmaan auttaa myös ilmatilavuuden kasvattaminen vaikkapa suuremman kompuran tai ylimääräisen säiliön avulla. Vedenerottimissa on suuria eroja, osa noista ei erota vettä nimeksikään... Kompuraa ei myöskään kannata pitää sisällä tallissa maalatessa, etenkin kun talli on pieni. Ja mitä vedeneroittimeen tulee niin luulisi että atlas corpon ammattikäyttöön tarkoitettu erotin jotain erottaisi. Ja kompura tosiaan olisi tarkoitus viritellä tallin ulkopuolelle seuraavan pinnan maalamisen ajaksi ja pitäiskö mahdollisesti tehdä niin että laittaa 10m letkua kompurasta vedeneroittimelle ja sitten vedeneroittimelta 10m ruiskulle. Ja piruvie pitää kait kohta väsätä joku kupariputki kieppi jää ämpärin läpi jäähdyttämään kompurasta tulevaa ilmaa. Ja mites noitten ilmankuivainten kanssa niin eikös kuorma-autoissa ole ilmankuivaimia eli voisiko jostan vanhasta kuokkurista saada sovellettua ilmankuivaimen. Quote Link to comment
Lasse Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Vedenerotin toimii vaan jos ilmassa oleva vesi pisaroituu. Jos ilma on lämmintä niin aika paljon jää kosteutta pisaroitumatta. Yks kaveri teki niin, että veti letkun arkkupakastimen kautta ja sen jälkeen erotin. En kylläkään enää muista toimiko viritys. Alkukesä ja kevät olisi parasta aikaa maalaukselle koska ilmassa on vähän kosteutta. Nyt sitä alkaa jo olla liikaa joidenkin mielestä talomaalauksellekin. 90% varmuudella sanoisin että nuo kraaterit on veden tekosia. Itellä on ollut meinaa samaa ongelmaa. Quote Link to comment
mikan Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Mites maalaushommat onnistuu talvipakkasilla? Eli kompura ulos haukkomaan ilmaa ja letku lämpimään talliin. Ymmärtääkseni kovalla pakkasella ilmassa ei voi olla kovin paljon kosteutta. Menee ehkä vähän ohi aiheen, kun tanhis ei nyt saa tilattua mistään kunnon pakkasta keskellä kesää. t. Mika Quote Link to comment
NO H2O Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Mites maalaushommat onnistuu talvipakkasilla? Eli kompura ulos haukkomaan ilmaa ja letku lämpimään talliin. Ymmärtääkseni kovalla pakkasella ilmassa ei voi olla kovin paljon kosteutta. Menee ehkä vähän ohi aiheen, kun tanhis ei nyt saa tilattua mistään kunnon pakkasta keskellä kesää.t. Mika Maalasin joskus pari kuplan lokasuojaa juuri tuolla tavalla pienellä kompuralla, eli kova pakkanen ja kompura ulos päkättämään. Lopputulos oli ihan kelvollinen vettä ei jäljestä päätelleen ollut ilman seassa. Kotitarvemaalarille yksinkertaisin ja ehkäpä helpoin tapa vedenpoistamiseen on ilmatilavuuden lisääminen ja pienten alueiden kerrallaan maalaminen, kuten edellä olikin selostettu. Quote Link to comment
henryf Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Parasta jälkeä tulee jos suostuu maksamaan maalarille, joka maalaa OIKEASSA maalaamossa satasen pari. Näin olen menetellyt itse. Huom. Ihan kaikkea ei kannata tehdä itse jos ei ole tiloja. Harvemmalla taitaa olla tallissa puhdasta tilaa ja ilmanvaihtoa, joka olisi kuin maalaustilassa. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 8, 2009 Author Share Posted July 8, 2009 Parasta jälkeä tulee jos suostuu maksamaan maalarille, joka maalaa OIKEASSA maalaamossa satasen pari. Näin olen menetellyt itse. Huom. Ihan kaikkea ei kannata tehdä itse jos ei ole tiloja. Harvemmalla taitaa olla tallissa puhdasta tilaa ja ilmanvaihtoa, joka olisi kuin maalaustilassa. Ja sitten saa auton takaisin puolivuotta myöhemmin kun sen on sinne vienyt ja takaluukussa ollut tarra on vieläkin siinä maalin alla kylläkin. Näin kävi kaverille ja taitaa aika harvassa olla maalarit jotka tuohon hintaan suostuvat tekemään ilman että siinä kestää jonkin aikaa. Ja sen verran tiedän että ei tämä jää ainuaksi autoksi minkä meinaan maalata omasta toimesta. Kotitarvemaalarille yksinkertaisin ja ehkäpä helpoin tapa vedenpoistamiseen on ilmatilavuuden lisääminen ja pienten alueiden kerrallaan maalaminen, kuten edellä olikin selostettu. Niin ja helppoahan se on ostaa megaiso kompura/säiliö kun on rahaa millä mällätä. Quote Link to comment
mikan Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Siis jos vain vuokraa maalarilta sitä tilaa viikonlopuksi ja ruiskii siellä itse. Harva tietenkään antaa maalaamonsa avaimia tuntemattomalle. t. Mika Quote Link to comment
Guest Barn Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Ei ne muutamat rokamat mitään haittaa.. leimaan tonttiin ja himokselle ja sen jälkeen koivun alle patinoitumaan niin hieno tulee... Quote Link to comment
Tanhis Posted July 8, 2009 Author Share Posted July 8, 2009 Tavoite olisi että ennen talvirengasaikaa olisi leima lapussa ja kyllä tää himoksellekkin tulee mutta minä vuonna niin se on sitten eri tarina :) Ja mitä tulee tuohon maalaamon vuokraamis hommaan niin yksi maalaamo olis tiedossa johon mahdollisesti pääsisi maalailemaan pienä korvausta vastaan mutta on kuulemma niin täynnä rojua että ei ole ihan helpolla onnistumassa (ei siis aktiivisessa käytössä enää korjaamon lopetettua toimintansa). Mutta tässä maassa/kaupungissa tuo maalaamon vuokraus oikeasti vaatii jo jonkun tutun maalarin että tuollaisen saa helposti onnistumaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 10, 2009 Author Share Posted July 10, 2009 Noni sit on ok maalipinta ghian pinnassa. Nyt vain ottaa päähän että vielä pitäis tehdä sama projekti kaikille luukuille eli: primeri hionta 2xpintaväri hionta pintaväri No eiköhän se siittä kun saa ruveta kiinnittelemään jo jotain osia koppaan kiinni. Quote Link to comment
Lasse Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Joutuu ne ammattilaisetkin uusimaan omia töitänsä, jos tässä nyt yhtään lohduttaa. Just hain yhden käyttöpelin paikkamaalauksesta. Etu ja takaovi oikaistu ja maalattu. Roskia joitakin, kaksi kunnon valumaa ja teipin jälkiä. Kiillotellaan jonkun ajan päästä, kuulemma. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 11, 2009 Author Share Posted July 11, 2009 Niin no ei tuo pinta näytä lainkaan niin pahalta kun näin tänään pappan just paikkamaalatun auton mistä näky hiomapaperin jälkiä pinnan alta. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 11, 2009 Author Share Posted July 11, 2009 (edited) Kuvatodisteita http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8311.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8312.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8313.jpg Vielä pitäisi katto maalata mustaksi ja luukut että pääsisi aloittamaan kokoamista isovaihde päällä. Edited March 20, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
Kape77 Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 No nyt näyttäis jo tosi hyvält! Kyl kannatti ottaa uusiks. Pitääki tul vilkasee huomenis. Oli kyl käsittämättömän näkönen se eka pinta, mitä ikinä se moska sit olikaa. edit: Ei se biffikää ny enää mikää mahdottomuus olis... Quote Link to comment
Tanhis Posted July 12, 2009 Author Share Posted July 12, 2009 (edited) Sit on ovetkin saaneet pohjamaalia pintaansa. Loppu vaan maali taktisesti loppu ja tietty maaliliike ei ole viikonloppusin auki eli toivotaan että kerros kauttaaltaan ja 2-kerrosta pokkauksen ja kahvan kohdalla riittää hiomiseen. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8315.jpg Ja sitten oli ihan pakko koettaa vähän logoja auton persuksiin paikalleen että reijät ovat tarpeeksi isoja yms. btw ei kellään sattuisi olemaan klipsuja/tulppia karmannin kaikkia logoja varten. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8314.jpg Edited March 20, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
Hebster52 Posted July 12, 2009 Share Posted July 12, 2009 Hyvä väri! Tuommoista projektia olis ihan mukava värkätä kun ei tarvi paikata ruoste vauriota vaan keskittyä olennaisiin, elikkä maali pintaan ja kasata... :D Quote Link to comment
Tanhis Posted July 12, 2009 Author Share Posted July 12, 2009 (edited) Hebster52 said: Hyvä väri! Tuommoista projektia olis ihan mukava värkätä kun ei tarvi paikata ruoste vauriota vaan keskittyä olennaisiin, elikkä maali pintaan ja kasata... 😄 Itse kutsun tota motivaation kohottamis-projektiksi Sit saranat sai myös viimeisen maalipintansa http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8317.jpg Sitten ovissa olisi kaksi kerrosta pintaväriä kuivumassa. Ja huomenna pitäisi sitten varmaankin hioda ovet ja mahd. vetää viimeinen pintavärikerros. Sit huomisen projektina olisi ainakin maalata katto mustaksi. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8318.jpg Edited March 20, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted July 13, 2009 Author Share Posted July 13, 2009 (edited) Sit olis mustaa katossa 2-kerrosta vielä olis tarkotus hioda välissä ja vetää kaksi kerrosta lisää. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8319.jpg Ja oli kohtuu helppo suojata loppu auto kun oli muovia millä suojata. Olis ollut hieman tuska homma väsätä noi suojat jostain sanomalehdestä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8320.jpg Edited March 20, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted July 19, 2009 Author Share Posted July 19, 2009 (edited) Koppa maalissaan odottelemassa osia. Katossa 6- kerrosta mustaa eli on vähän varaa jo myllytelläkkin jos sellaiselle päälle sattuu http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8326.jpg Sit viel luukut ja kasa irtosälää maalattavana Edited March 20, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted August 13, 2009 Author Share Posted August 13, 2009 Tänään sitten pulttasin kuskin oven paikoileen kun viikonloppuna sain sen sitten maalattuakin. Mutta nyt sitten pähkäilen että onko kaikisssa kolkeissa samanlaiset ovien stopparit Eli tuollaiset. Lähinnä ajatellen sitä että omassani toinen kumi/metällihässäkkä on poikki ja toinen pahasti halkeillut eli onko noita saatavilla suomesta tai täytyykö lähteä ulkomaille ihmettelemään. Ja sitten käväisin paikallisessa verhoilufirmassa kyselemässä kattoverhoilu materiaalia ja sieltä saisi valkoista reijitettyä vinyyliä tms 140cm leveenä ja ~40€ metri. Eli kun itsellä ei ole mitään käsitystä että minkä hintaisia tuollaiset verholimateriaalit ovat eli onko tuo kallista tai normaalihintaista. Eli ghian verhoilua kun kattelin niin siihen menisi noin suurinpiirtein 1.5m tuota materiaalia. Ja sitten samalla tuli mieleen että onko näihin vehkeisiin saatavilla esim tmi:n verhoiluja tai jotain muuta valmista settiä. Eli lähinnä ajattelin että onko jonkun muun kolkin penkit mitoiltaan samanlaiset että saisi sovellettua. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 En ole nähny moisia toppareita tavan kokeissa. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 15, 2009 Author Share Posted August 15, 2009 (edited) Jep jep selvisi että tuo toppari on melken sama t14 ghiassa mihin noita on kohtuu helpolla saatavilla. Ja tosiaan ovi on omilla saranoillaan paikallaan ja nyt on sit kauheeta ihmettelyä että mikä palikka tulee mihinkin. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8333.jpg Edited March 20, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted August 23, 2009 Author Share Posted August 23, 2009 (edited) Nyt on sit pelkääjänkin ovi löytänyt paikkansa http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8339.jpg Sit kävin sähköjen kimppuun tai no ainakin otin sähköosa kopan hyllystä pois ja tein inventaariota ja kuntokartoitusta. Suureksi yllätykseksi ei lootasta löytynytkään vain yhtä johtosarjaa vain kolme. Kg:n orkkis sit joku pirun pitkä itseväsätty ja sit varmaan jonkun traktorin sarja. Ja ikävä kyllä tuo orkkis sarjan ainakin päällis sukka on niin kopottunut että se pitää vaihtaa ja samalla varmaan käydä johto johdolta läpi mittarin kanssa. Ja hyvää ei myöskään lupaa se että johtojen seasta löytyi tälläinen ylläri http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8342.jpg Sitä voi vain arvuutella että mikä piruvie tuon tehtävä joskus on ollut jos edes autossa kiinni koskaan on ollut. Sitten osien seasta löytyi myös 6v sähköinen pissapojan pumppu joka saattaa löytää tiensä autoon takaisin jos vain toimii. Ja myös muuta orkkis ryönää kuten tupakan sytkä ja ihme musta keinukytkin joka näyttää ihan kattoluukun kytkimeltä jota autossa ei tietenkään ole. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8343.jpg Sitten otin myös rattiputken ja virtalukko hässäkän käsittelyyn eli tarkoituksena olisi väsätä tästä autosta pigalle look a like eli rattiputki ja hässäkät myös punaiseksi. Samassa myös tasoitin tehtaan valupurseet pois virtalukko hässäkästä. Ja sitten rupesin miettimään että mikä toiminto on vilkunviiksessä olevalla kytkimellä on mahtanut olla. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8340.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8341.jpg Edited March 20, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
Jani Jokela Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Vilkunviiksessä oleva kytkin on pitkien/lyhyiden ajovalojen vaihtokytkin. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 25, 2009 Author Share Posted August 25, 2009 (edited) ^Niin vähän epäilinkin mutta ehkäpä kaksi jalkakytkin vaihtajaa osien seassa aiheuttaa omat epäilyksensä. Tänään kiilloittelin sitten puskurin loppuun, maalasin nippelsnappeleita ja purin virtalukon pois että saa helpommin maalattua. Puskuri ennen http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8268.jpg Puskuri jälkeen http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8344.jpg Vielä pitäis varmaan kävyt irroittaa jos jaksaa ja kiiloitella niitten alta myös Kuvassa voi tarkkasilmäinen kaveri huomata jotain hauskaankin mikä yleensä on seurauksena siittä kun porakoneen ja rättilaikan kanssa rupeaa jotain vaikean muotoista osaa kiilloittelemaan. Edited March 20, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.