JaniM Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Ai istukan jäljet? No sellanen 30e rälläkkäkiillotuskone on aika pop tuohon jobiin. Quote Link to comment
mikan Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Mitäs mömmöjä olette käyttäneet kiillotuslaikan kanssa puskurien kiillotuksessa? Olis varmaan 10 puskuria jotka kaipais käsittelyä... t. Mika Quote Link to comment
Lasse Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Ihan kaikkia ei kannata julkisesti mainita? Voi muuten olla hat-hat-miehiä puskissa takapihalla. Quote Link to comment
vesav Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Kuvassa voi tarkkasilmäinen kaveri huomata jotain hauskaankin mikä yleensä on seurauksena siittä kun porakoneen ja rättilaikan kanssa rupeaa jotain vaikean muotoista osaa kiilloittelemaan.[/b] pikku pätkä sähköjohtoa joka taitaa olla peräisin tästä "kiilloituskoneesta"? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 26, 2009 Author Share Posted August 26, 2009 Kuvassa voi tarkkasilmäinen kaveri huomata jotain hauskaankin mikä yleensä on seurauksena siittä kun porakoneen ja rättilaikan kanssa rupeaa jotain vaikean muotoista osaa kiilloittelemaan.[/b] pikku pätkä sähköjohtoa joka taitaa olla peräisin tästä "kiilloituskoneesta"? ding ding ding we have a winner Ja ei tosiaan ole istukan jälkiä puskurissa vain jotain muita varastointi naarmuja ja tuohon ongelmaan auttaa se ettei käytä metalli istukkaista porakonetta siis ulkokuoren puolesta. Ihan kaikkia ei kannata julkisesti mainita? Voi muuten olla hat-hat-miehiä puskissa takapihalla. hat hat ? Quote Link to comment
Ketsa Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Lasse varttunut levottomilla alueilla vai katsonut liikaa CSI:in toimintaa Bugfuelin kulmilla? :-) Quote Link to comment
Lasse Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Mää mitään tommosista gsi-hommista tiiä, mut Hill Street Blues tulee uusintana. Siitä tuli miäleen... Quote Link to comment
Tanhis Posted August 27, 2009 Author Share Posted August 27, 2009 Mitäs mömmöjä olette käyttäneet kiillotuslaikan kanssa puskurien kiillotuksessa? Olis varmaan 10 puskuria jotka kaipais käsittelyä... t. Mika Autosol chorm glans muistaakseni oli tuon nimistä töhnää. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8345.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8346.jpg Ja nyt on sit luukutkin löytäneet paikkansa vielä kun saisi jotain selkoa noihin lukkoihin ja sen sellaisiin ja löytäisi loputkin hukassa olevat osat. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 30, 2009 Author Share Posted August 30, 2009 Konepellin, hanskalokeron, etuluukun ja ovien lukot ovat nyt löytäneet paikkansa ja toimivat niinkuin pitää eli hyvältä alkaa näyttämään lukkojen osalta. Tiivisteiden ja kahvojen väliin laitoin 111 molykotea varmistamaan tiiveyttä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8349.jpg Sitten sain koko takaluukun kasattua lukuunottamatta tiivisteen liimausta. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8348.jpg Ja myös raitisilmakanavien kokoaminen alkoi. Samalla koetin vähän sovitella paikalleen noita koteloita ja hitto soikoon kun ovat paikan ja kiinnitystavan keksineen kyseisille koteloille. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8347.jpg Ja myös valkoinen kattovinyyli lähti äiteelle ommeltavaksi että jos sen vaikka saisi ensiviikon aikana paikoilleen niin voisi ruveta ikkunoita laittamaan paikalleen. Quote Link to comment
Guest Posted August 30, 2009 Share Posted August 30, 2009 Lasse varttunut levottomilla alueilla vai katsonut liikaa CSI:in toimintaa Bugfuelin kulmilla? :-) Off Topic, mutta appiukko on CSI luutnantti paikallisella miliisilaitoksella :) Valilla kuulee aika etovia juttuja. Quote Link to comment
-Alex- Posted August 30, 2009 Share Posted August 30, 2009 Hieno auto :) Offtopic, mutta onko appiukkosi nimi Horatio? :D Quote Link to comment
Tanhis Posted September 1, 2009 Author Share Posted September 1, 2009 Sain tänään kattoverhoilun takaisin ja jos vaikka tässä viikon sisään kerkeisi sen asentamaankin. Mitäs liimoja porukka on käyttänyt kattoverhoilun asennuksessa. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8350.jpg Ja sitten sain oikein pirulliset perkuleet asennettua ja mitei toimimaankin niinkuin pitää. Eli raitisilma kotelot on paikallaan vaijereineen ja säätimineen ja myös hansikaslokero löysi paikkansa. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8351.jpg Niin ja nyt kun näitä kuvia katselen niin joudun varmaan vielä irroittamaan hansikaslokeron että saan lasinpyyhkijöiden koneiston asennettua perkl. Quote Link to comment
hanski. Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 tixo-verhoiluliima on hyvää. voimaista liisteriä, ei valu, eikä sotke... Quote Link to comment
Guest DaFox Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Tixolla on hyvää, sillä on rottiksenkin verhoilut kasattu. Btw. haisee sitten "hieman" :) Quote Link to comment
Tanhis Posted September 2, 2009 Author Share Posted September 2, 2009 Mistäs tota sitten raumalla saa Quote Link to comment
hanski. Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 ihan rautakaupasta taisin viimeks ostaa, liima on sellasta keltasta voimaista liisteriä, lukiko siinä nyt verhoiluliima taikka kontaktiliima.. Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Suostelisin käyttää ruiskutettavaa kontaktiliimaa. Helppo käyttää ja ei sottaa pitkillä "hiuksilla".. :) Quote Link to comment
Guest micco Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Suostelisin käyttää ruiskutettavaa kontaktiliimaa. Helppo käyttää ja ei sottaa pitkillä "hiuksilla".. :) Just totesin itse, että spray liima (kontakti) oli ihan hanurista. Tosin ostin sitä mökänetistä kun satuin käveleen sellaisen hyllyn ohi missä noita oli. (raskas tunnustus että sielläkin on tullut vierailtua) Laadut varmaan vaihtelee aika paljon, mutta tuntuis, että sprayn kanssa on joutunut tekeen kompromissejä, että sen on saanut käytettävään muotoon. Eri asia on sitten jos Hebsteri tarkotti esim verhoomojen käyttämää paineilmaruisku kamaa, se näyttäs toimivan/olevan ihan jees. Ei vaan oo tullu kysyttyä minkälaisia ruiskuja käyttävät/ onko siihen ihan jotain omaa ohennettua kamaa. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Eikö nykyajan kontaktiliimat ole järjestään hyytelömäisiä, jotka ei 'hiuksia' juurikaan muodosta. Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Suostelisin käyttää ruiskutettavaa kontaktiliimaa. Helppo käyttää ja ei sottaa pitkillä "hiuksilla".. :) Just totesin itse, että spray liima (kontakti) oli ihan hanurista. Tosin ostin sitä mökänetistä kun satuin käveleen sellaisen hyllyn ohi missä noita oli. (raskas tunnustus että sielläkin on tullut vierailtua) Laadut varmaan vaihtelee aika paljon, mutta tuntuis, että sprayn kanssa on joutunut tekeen kompromissejä, että sen on saanut käytettävään muotoon. Eri asia on sitten jos Hebsteri tarkotti esim verhoomojen käyttämää paineilmaruisku kamaa, se näyttäs toimivan/olevan ihan jees. Ei vaan oo tullu kysyttyä minkälaisia ruiskuja käyttävät/ onko siihen ihan jotain omaa ohennettua kamaa. Laadut tosiaan eroavat. Omakohtaisesti on tullu käytettyä jotain teollisuuteen tarkoitettua paukkupullotettua kontaktiliimaa ja se on ainakin ollu huippuhelppoa käyttää. Tietenkin verhoomoissa käytettyä on myös eri laatua kuin noi halvat ns. spray kontaktiliimat. Eikö nykyajan kontaktiliimat ole järjestään hyytelömäisiä, jotka ei 'hiuksia' juurikaan muodosta. Juu, pitäs olla tuoteselostusken mukaan "hiuksettomia" mutta ei ole mulle vielä osunu eteen mitään kontaktiliimaa joka ei ole tehny hiuksia... :) Quote Link to comment
JaniM Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Pitäis olla sellasta ku ämeriikan hötrötissä, mitä Kapen verhoomossa ruiskuttaa korkeapaineruiskulla. Ja ei edes tartu heti täysin kiinni, vaan on liikuteltavissa kankaat. Quote Link to comment
Kape77 Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Kiilto Tixo, hyytelömäinen yleiskontaktiliima venyy todella vähän jos vertaa vaikka perus bostikkiin, siihen mitä käytetään mm eräässä paikassa sinisellä nelostarralla varustettuna. 3M spray liimasta senverta, että itse en käytä sitä enää mihinkään. Kakkiksen sisäkatosta putos muinoin kangas viikossa. Olin jostain kuullu, että on 3M tavara on siihen parasta, ei ollu... Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Kolme ämmää on Pee:stä muutenkin... ;) Quote Link to comment
Tanhis Posted September 2, 2009 Author Share Posted September 2, 2009 Juu itselläkin on vähän huonoja kokemuksia spray liimoista. Ja mitä suttaavuuteen tulee niin spay liima ei ainakaan ole niin tarkkaa kuin pensseli tavara. Mutta sitten tuli mieleen sellainen että tuossa kun liimasin bostikin a kolmosella raitisilmakotelon tiivisteen kiinni niin lähti maali samalla litomaan eli onko porukalla tähän liittyen kokemuksia tälläisistä ominaisuuksista uuden sukupolven maaleilla. Ja sitten myös tuossa katselin vähän johtosarjaa ja miellessä kävi että se varmaankin pitäisi tehdä uusiksi kun tuo orkkis tarkemmin katseltuna senverran kuppasessa ja jo valmiiksi ähtäröidyssä ja sulaneessa kunnossa. Eli mistäs saisi mahdollisesti metritavarana värikoodattuja johtoja. Johto ei tarvitse olla volkkarin koodauksen mukaisissa väreissä mutta tietty se olisi plussaa. Mielessä kävi myös nuo valmiit tee se itse sarjat esim kirppuihin tms mutta mites ne johdot on merkitty ja kuinka pitkiä nuo sarjat on. Quote Link to comment
Lasse Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Peräkärryn 7-napainen tai 13-napainen kaapeli hyvä lähtökohta sähkörempalle. Näitä voi vetää vaikka kaksi rinnan jos siltä tuntuu. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 7, 2009 Author Share Posted September 7, 2009 Noniin johdot about selkis eli paikallinen autosähkökorjaamo sanoi että heillä on vain kahta eri väriä mutta onneksi paikallinen varaosaputka sentään pelasti tilanteen eli heillä oli kuutta eri väriä ja olisi ollut kahdeksaa väriä mutta kaksi oli loppu. Ja sitten on kattoverhoilun asennus virallisesti alkanut. Eli ostin 10mm vaimennusmateriaalia missä on liimapinta toisella puolella ja lätkäsin sen kattoon. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8352.jpg Sitten ripustelin kattoverhoilun roikkumaan tangoista odottelemaan huomista. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8354.jpg Myös polkimien kasaamisen aloitin mutta se sitten tyssäsi siihen että en löytänyt pääsylkyn käyttötankoa. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8353.jpg Quote Link to comment
Guest Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 melekonen autosahkokorjaamo jos on vain kahta varia piuhaa :D Quote Link to comment
GT78 Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 melekonen autosahkokorjaamo jos on vain kahta varia piuhaa :D No höh, kuuma piuha punasel ja maa sil toisel mitä muuta sitä tarttee?? :D Quote Link to comment
Lasse Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Värit väreihin ja loput maihin lienee tuossa korjaamossa visiona. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 9, 2009 Author Share Posted September 9, 2009 ^Juu jotain sellaista itsellekkin tuli mieleen. Mutta itse projektiin aloitin kattoverhoilun liimaamisen ja sainkin koko yläverhouksen miltei liimattua. Ja omastamielestäni tuli ihan siedettävä lopputulos varsinkin kun oli ensimmäinen verhoilu mitä tein ja ilman minkäänlaisia ohjeita. Ainut paikka mihin jäi jonkunlaisia ryppyjä oli takanurkat ja kun jäkikäteen viisatelee niin olisi pitänyt aloittaa verhoilu takaa ja liimata vähän sivuista ja sitten etupää ja loput sivusta. Kun nyt tein etupään ensiksi ja sit sivut ja senjälkeen vasta takapään. Eli suomeksi takakulmiin jäi pussit mitä ei saanut venytettyä mihinkään. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8356.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8357.jpg Eikös höyryllä saa kutistettua vinyyliä vähän että saisi noita ryppyjä pois. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 9, 2009 Author Share Posted September 9, 2009 Noni sitten on kattoverhoilu valmis ja bling bling osien kiinnittely aloitettu. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8359.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8360.jpg Quote Link to comment
metake Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Kauheesti kun toisaalla maristiin ettei jaksa klikata nettiautoon, niin josko näistä kuvistakin vois sitä vaivalloista klikkaamista vähentää, ettei sormet väsy ja linkittäis ne tänne vaikka tällain, olisko hyvä vai huono: Quote Link to comment
vesav Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 todella hyvä... projekteja on paljon mukavempi seurata kun kuvia ei tartte erikseen avata sataan välilehteen... tästäkin projektista jäänyt yli puolet kuvista kattomatta vaan sen takia kun olen laiska enkä jaksa niitä välilehtiä pläräillä... Quote Link to comment
Kape77 Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Vähän väärä paikka vääntää tästä, mutta niinkauan kun tämä foorumi ei osaa skaalata kuvia itse kunkin näyttöön sopiviksi, ehdottomasti linkkeinä. Heti meni metaken kirjottama teksti lukukelvottomaksi kun toi kuva levensi sivua... Ei hjuva... (Itseasiassa tossa nyt oli niin vähän tekstiä, että näkymättömän osan pystyi arvaamaan, mutta jos esimerkiksi projektin tekijän kirjotukset olis tolleen, niin lukematta jäis...) Quote Link to comment
Tanhis Posted September 10, 2009 Author Share Posted September 10, 2009 Kauheesti kun toisaalla maristiin ettei jaksa klikata nettiautoon, niin josko näistä kuvistakin vois sitä vaivalloista klikkaamista vähentää, ettei sormet väsy ja linkittäis ne tänne vaikka tällain, olisko hyvä vai huono: Niin no tosiaan haluan laittaa projektin kuvat kohtuu suurikokoisena että niistä todella myös näkee että mitä on tehty ja tästä syystä en niitä suoraan linkitä kuvina. Tämä siittä syystä että jos tulevaisuudessa joku muu vastaavaa autoa kokoaa niin näkee sitten kunnon kuvista että mitä on tehty ja miten. Ja tosiaan nykyaikana ei taida paljoa vaivaa aiheuttaa se että klikkailee kuvat aukeamaan eri välilehtiin samalla kun luet itse tekstiä. Mutta toisaaltaan jos ei välilehtiä osaa käyttää niin silloin se varmaan onkin hankalaa. Mutta samalla kun foorumi alkaa kuvia skaalaamaan oikeaan kokoonsa niin voi laittaa img tagit jokaisen kuvan ympärille. Ja jos niitä kuvia halajaa katsella erikseen löytyy ne myös pikkukuvina Täältä Ja tosiaan on vähän väärä paikka tälläisestä ruveta murisemaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 10, 2009 Author Share Posted September 10, 2009 Noni sitten taisi iskeä eteen ensimmäiset harvinaiset t34 osat mitkä on rikki. Mutta onneksi ei kyseessä ole mikään kauhean vaikea osa tehdäkkään. Eli meinasin ruuvata popparin lasin paikoilleen mutta kaikki kiinnikkeet oli rikki ja niin rapeaa tavaraa että huh hu ihan kun kuivunutta saippuaa olisi kädessään pitänyt. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8365.jpg Eli jos joku tietää että jossain muussa vehkeessä olisi vastaavia osia niin voisi koettaa soveltaa. Piirsin vielä tuon osan profiilista mallinkin samaan kuvaan. Ja sitten laitoin rattiputken paikoilleen mutta luulen että ei kaikki osat menneet oikeassa järjestyksessä kun putki hölskyi vielä senkin jälkeen kun olin sen kiristänyt eli jos jollain sattuu olemaan räjäytyskuva/ kokoamis ohjeet tuollaiseen niin olisin kiitollinen niin ei tarttisi koettaa onneaan. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8366.jpg Edit: Pienellä etsimisellä sain selville että t14 ghiassa on samantyyppiset sarana muovikiinnikkeet ja ne on modattavissa sopimaan. Mutta sitten tuleekin ongelmaksi se että mistä sitten niitä saa. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 11, 2009 Author Share Posted September 11, 2009 Noni sitten on yksi pirullinen homma saatu valmiiksi eli polkimet on kasattu ja saatu paikalleen. Kolme yritystä se sitten vaatikin ja sitten kolmannen yrityksen jälkeen tajusin että vittu soikoon joku on joskus asentanut liian lyhkäsen kytkinvaijerin. Eli koko paketti on purettava vielä kertaalleen joskus kytkinvaijerin vaihtoa varten. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8369.jpg Ja sitten löysin yhdelle osalle paikan kiitokset Välilälle joka osan notsistaan näytti. Eli jarrupääsylinterin alle kuuluu hiekkapelti mikä ilmeisesti on aika yleisesti pois ruostunut osa. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8367.jpg Vielä kun tuon kerkeisi putsaamaan ja maalaamaan jossain välissä. Ja sitten liimasin takapenkin alle lämpökanavat paikoilleen. Alunperinhän nämä on hitsattu paikalleen ja on kiinteä osa koria mutta en ruvennut sitten hitsailemaan kun ne vallan mainiosti pysyy paikallaan sikaliimallakin. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8368.jpg Ja rattiputkenkin sain kunnolla kiinitettyä kun vähän vain pyöritteli osia millä se tulee kiinni. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 13, 2009 Author Share Posted September 13, 2009 Ovipahvit sai sitten fairivesi/mikrokuituliina käsittelyn että näkee että onko noista enää mihinkään ja käyttökelposet verhoiluthan sieltä alta paljastui. Ennen http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8371.jpg Jälkeen http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8370.jpg Vituttaa vain kun joku mennyt puhkomaan kajareille reijät takapahveihin. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 14, 2009 Author Share Posted September 14, 2009 Sit yksi iso etappi saavutettu eli isot lasi on paikallaan. Edestä uupui yksi lista eli kuskin puoleinen ylänurkka on ilman listaa eli jos jollain sattuu tuollainen pyörimään nurkissa niin voisin lunastaa pois kuleksimasta. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8378.jpg Asennuskuvia http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8375.jpg Tekeeköhän toi musta sitten niinku master of puppetsin. Lasin hienosäätöä http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8377.jpg Ja käyttömaksukin on saattanut vuosien varrella vähän nousta http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8374.jpg Esimerkki vuodelta 1976 Ja sitten yksi kapen ottama taideteos http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8376.jpg Quote Link to comment
metake Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Ja käyttömaksukin on saattanut vuosien varrella vähän noustahttp://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8374.jpg Esimerkki vuodelta 1976 Oho, onks toi noin kevyt että se on tuolloin selvinnyt halvimman maksuluokan maksulla? Olisin luullut että hiukan enempi olis tarvinnu maksaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.