Jump to content

t-34 Der große Karmann 1500S


Recommended Posts

Posted

Mitäs mömmöjä olette käyttäneet kiillotuslaikan kanssa puskurien kiillotuksessa? Olis varmaan 10 puskuria jotka kaipais käsittelyä...

 

t. Mika

Posted

Kuvassa voi tarkkasilmäinen kaveri huomata jotain hauskaankin mikä yleensä on seurauksena siittä kun porakoneen ja rättilaikan kanssa rupeaa jotain vaikean muotoista osaa kiilloittelemaan.[/b]

 

pikku pätkä sähköjohtoa joka taitaa olla peräisin tästä "kiilloituskoneesta"?

Posted

Kuvassa voi tarkkasilmäinen kaveri huomata jotain hauskaankin mikä yleensä on seurauksena siittä kun porakoneen ja rättilaikan kanssa rupeaa jotain vaikean muotoista osaa kiilloittelemaan.[/b]

 

pikku pätkä sähköjohtoa joka taitaa olla peräisin tästä "kiilloituskoneesta"?

 

ding ding ding we have a winner

 

 

Ja ei tosiaan ole istukan jälkiä puskurissa vain jotain muita varastointi naarmuja ja tuohon ongelmaan auttaa se ettei käytä metalli istukkaista porakonetta siis ulkokuoren puolesta.

 

Ihan kaikkia ei kannata julkisesti mainita? Voi muuten olla hat-hat-miehiä puskissa takapihalla.

hat hat ?

Posted
Mitäs mömmöjä olette käyttäneet kiillotuslaikan kanssa puskurien kiillotuksessa? Olis varmaan 10 puskuria jotka kaipais käsittelyä...

 

t. Mika

 

Autosol chorm glans muistaakseni oli tuon nimistä töhnää.

 

 

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8345.jpg

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8346.jpg

Ja nyt on sit luukutkin löytäneet paikkansa vielä kun saisi jotain selkoa noihin lukkoihin ja sen sellaisiin ja löytäisi loputkin hukassa olevat osat.

Posted

Konepellin, hanskalokeron, etuluukun ja ovien lukot ovat nyt löytäneet paikkansa ja toimivat niinkuin pitää eli hyvältä alkaa näyttämään lukkojen osalta. Tiivisteiden ja kahvojen väliin laitoin 111 molykotea varmistamaan tiiveyttä.

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8349.jpg

 

Sitten sain koko takaluukun kasattua lukuunottamatta tiivisteen liimausta.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8348.jpg

 

Ja myös raitisilmakanavien kokoaminen alkoi. Samalla koetin vähän sovitella paikalleen noita koteloita ja hitto soikoon kun ovat paikan ja kiinnitystavan keksineen kyseisille koteloille.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8347.jpg

 

Ja myös valkoinen kattovinyyli lähti äiteelle ommeltavaksi että jos sen vaikka saisi ensiviikon aikana paikoilleen niin voisi ruveta ikkunoita laittamaan paikalleen.

Posted
Lasse varttunut levottomilla alueilla vai katsonut liikaa CSI:in toimintaa Bugfuelin kulmilla? :-)

 

 

Off Topic, mutta appiukko on CSI luutnantti paikallisella miliisilaitoksella :)

Valilla kuulee aika etovia juttuja.

Posted

Sain tänään kattoverhoilun takaisin ja jos vaikka tässä viikon sisään kerkeisi sen asentamaankin.

Mitäs liimoja porukka on käyttänyt kattoverhoilun asennuksessa.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8350.jpg

 

 

Ja sitten sain oikein pirulliset perkuleet asennettua ja mitei toimimaankin niinkuin pitää. Eli raitisilma kotelot on paikallaan vaijereineen ja säätimineen ja myös hansikaslokero löysi paikkansa.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8351.jpg

 

Niin ja nyt kun näitä kuvia katselen niin joudun varmaan vielä irroittamaan hansikaslokeron että saan lasinpyyhkijöiden koneiston asennettua perkl.

Posted

Tixolla on hyvää, sillä on rottiksenkin verhoilut kasattu. Btw. haisee sitten "hieman" :)

Posted
Suostelisin käyttää ruiskutettavaa kontaktiliimaa. Helppo käyttää ja ei sottaa pitkillä "hiuksilla".. :)

 

 

Just totesin itse, että spray liima (kontakti) oli ihan hanurista.

 

Tosin ostin sitä mökänetistä kun satuin käveleen sellaisen hyllyn ohi missä noita oli. (raskas tunnustus että sielläkin on tullut vierailtua)

 

Laadut varmaan vaihtelee aika paljon, mutta tuntuis, että sprayn kanssa on joutunut tekeen kompromissejä, että sen on saanut käytettävään muotoon. Eri asia on sitten jos Hebsteri tarkotti esim verhoomojen käyttämää paineilmaruisku kamaa, se näyttäs toimivan/olevan ihan jees.

 

Ei vaan oo tullu kysyttyä minkälaisia ruiskuja käyttävät/ onko siihen ihan jotain omaa ohennettua kamaa.

Posted
Suostelisin käyttää ruiskutettavaa kontaktiliimaa. Helppo käyttää ja ei sottaa pitkillä "hiuksilla".. :)

 

 

Just totesin itse, että spray liima (kontakti) oli ihan hanurista.

 

Tosin ostin sitä mökänetistä kun satuin käveleen sellaisen hyllyn ohi missä noita oli. (raskas tunnustus että sielläkin on tullut vierailtua)

 

Laadut varmaan vaihtelee aika paljon, mutta tuntuis, että sprayn kanssa on joutunut tekeen kompromissejä, että sen on saanut käytettävään muotoon. Eri asia on sitten jos Hebsteri tarkotti esim verhoomojen käyttämää paineilmaruisku kamaa, se näyttäs toimivan/olevan ihan jees.

 

Ei vaan oo tullu kysyttyä minkälaisia ruiskuja käyttävät/ onko siihen ihan jotain omaa ohennettua kamaa.

 

Laadut tosiaan eroavat. Omakohtaisesti on tullu käytettyä jotain teollisuuteen tarkoitettua paukkupullotettua kontaktiliimaa ja se on ainakin ollu huippuhelppoa käyttää.

 

Tietenkin verhoomoissa käytettyä on myös eri laatua kuin noi halvat ns. spray kontaktiliimat.

 

Eikö nykyajan kontaktiliimat ole järjestään hyytelömäisiä, jotka ei 'hiuksia' juurikaan muodosta.

 

Juu, pitäs olla tuoteselostusken mukaan "hiuksettomia" mutta ei ole mulle vielä osunu eteen mitään kontaktiliimaa joka ei ole tehny hiuksia... :)

Posted

Pitäis olla sellasta ku ämeriikan hötrötissä, mitä Kapen verhoomossa ruiskuttaa korkeapaineruiskulla. Ja ei edes tartu heti täysin kiinni, vaan on liikuteltavissa kankaat.

Posted

Kiilto Tixo, hyytelömäinen yleiskontaktiliima venyy todella vähän jos vertaa vaikka perus bostikkiin, siihen mitä käytetään mm eräässä paikassa sinisellä nelostarralla varustettuna.

 

3M spray liimasta senverta, että itse en käytä sitä enää mihinkään. Kakkiksen sisäkatosta putos muinoin kangas viikossa. Olin jostain kuullu, että on 3M tavara on siihen parasta, ei ollu...

Posted

Juu itselläkin on vähän huonoja kokemuksia spray liimoista. Ja mitä suttaavuuteen tulee niin spay liima ei ainakaan ole niin tarkkaa kuin pensseli tavara.

 

Mutta sitten tuli mieleen sellainen että tuossa kun liimasin bostikin a kolmosella raitisilmakotelon tiivisteen kiinni niin lähti maali samalla litomaan eli onko porukalla tähän liittyen kokemuksia tälläisistä ominaisuuksista uuden sukupolven maaleilla.

 

 

Ja sitten myös tuossa katselin vähän johtosarjaa ja miellessä kävi että se varmaankin pitäisi tehdä uusiksi kun tuo orkkis tarkemmin katseltuna senverran kuppasessa ja jo valmiiksi ähtäröidyssä ja sulaneessa kunnossa. Eli mistäs saisi mahdollisesti metritavarana värikoodattuja johtoja. Johto ei tarvitse olla volkkarin koodauksen mukaisissa väreissä mutta tietty se olisi plussaa.

Mielessä kävi myös nuo valmiit tee se itse sarjat esim kirppuihin tms mutta mites ne johdot on merkitty ja kuinka pitkiä nuo sarjat on.

Posted

Peräkärryn 7-napainen tai 13-napainen kaapeli hyvä lähtökohta sähkörempalle. Näitä voi vetää vaikka kaksi rinnan jos siltä tuntuu.

Posted

Noniin johdot about selkis eli paikallinen autosähkökorjaamo sanoi että heillä on vain kahta eri väriä mutta onneksi paikallinen varaosaputka sentään pelasti tilanteen eli heillä oli kuutta eri väriä ja olisi ollut kahdeksaa väriä mutta kaksi oli loppu.

 

Ja sitten on kattoverhoilun asennus virallisesti alkanut. Eli ostin 10mm vaimennusmateriaalia missä on liimapinta toisella puolella ja lätkäsin sen kattoon.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8352.jpg

 

Sitten ripustelin kattoverhoilun roikkumaan tangoista odottelemaan huomista.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8354.jpg

 

 

Myös polkimien kasaamisen aloitin mutta se sitten tyssäsi siihen että en löytänyt pääsylkyn käyttötankoa.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8353.jpg

Posted

^Juu jotain sellaista itsellekkin tuli mieleen.

 

Mutta itse projektiin aloitin kattoverhoilun liimaamisen ja sainkin koko yläverhouksen miltei liimattua. Ja omastamielestäni tuli ihan siedettävä lopputulos varsinkin kun oli ensimmäinen verhoilu mitä tein ja ilman minkäänlaisia ohjeita.

Ainut paikka mihin jäi jonkunlaisia ryppyjä oli takanurkat ja kun jäkikäteen viisatelee niin olisi pitänyt aloittaa verhoilu takaa ja liimata vähän sivuista ja sitten etupää ja loput sivusta. Kun nyt tein etupään ensiksi ja sit sivut ja senjälkeen vasta takapään. Eli suomeksi takakulmiin jäi pussit mitä ei saanut venytettyä mihinkään.

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8356.jpg

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8357.jpg

 

Eikös höyryllä saa kutistettua vinyyliä vähän että saisi noita ryppyjä pois.

Posted

Kauheesti kun toisaalla maristiin ettei jaksa klikata nettiautoon, niin josko näistä kuvistakin vois sitä vaivalloista klikkaamista vähentää, ettei sormet väsy ja linkittäis ne tänne vaikka tällain, olisko hyvä vai huono:

 

8359.jpg

 

8360.jpg

Posted

todella hyvä... projekteja on paljon mukavempi seurata kun kuvia ei tartte erikseen avata sataan välilehteen... tästäkin projektista jäänyt yli puolet kuvista kattomatta vaan sen takia kun olen laiska enkä jaksa niitä välilehtiä pläräillä...

Posted

Vähän väärä paikka vääntää tästä, mutta niinkauan kun tämä foorumi ei osaa skaalata kuvia itse kunkin näyttöön sopiviksi, ehdottomasti linkkeinä.

 

Heti meni metaken kirjottama teksti lukukelvottomaksi kun toi kuva levensi sivua... Ei hjuva...

 

(Itseasiassa tossa nyt oli niin vähän tekstiä, että näkymättömän osan pystyi arvaamaan, mutta jos esimerkiksi projektin tekijän kirjotukset olis tolleen, niin lukematta jäis...)

Posted
Kauheesti kun toisaalla maristiin ettei jaksa klikata nettiautoon, niin josko näistä kuvistakin vois sitä vaivalloista klikkaamista vähentää, ettei sormet väsy ja linkittäis ne tänne vaikka tällain, olisko hyvä vai huono:

 

 

 

Niin no tosiaan haluan laittaa projektin kuvat kohtuu suurikokoisena että niistä todella myös näkee että mitä on tehty ja tästä syystä en niitä suoraan linkitä kuvina. Tämä siittä syystä että jos tulevaisuudessa joku muu vastaavaa autoa kokoaa niin näkee sitten kunnon kuvista että mitä on tehty ja miten.

Ja tosiaan nykyaikana ei taida paljoa vaivaa aiheuttaa se että klikkailee kuvat aukeamaan eri välilehtiin samalla kun luet itse tekstiä. Mutta toisaaltaan jos ei välilehtiä osaa käyttää niin silloin se varmaan onkin hankalaa. Mutta samalla kun foorumi alkaa kuvia skaalaamaan oikeaan kokoonsa niin voi laittaa img tagit jokaisen kuvan ympärille.

 

Ja jos niitä kuvia halajaa katsella erikseen löytyy ne myös pikkukuvina Täältä

 

Ja tosiaan on vähän väärä paikka tälläisestä ruveta murisemaan.

Posted

Noni sitten taisi iskeä eteen ensimmäiset harvinaiset t34 osat mitkä on rikki. Mutta onneksi ei kyseessä ole mikään kauhean vaikea osa tehdäkkään. Eli meinasin ruuvata popparin lasin paikoilleen mutta kaikki kiinnikkeet oli rikki ja niin rapeaa tavaraa että huh hu ihan kun kuivunutta saippuaa olisi kädessään pitänyt.

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8365.jpg

 

Eli jos joku tietää että jossain muussa vehkeessä olisi vastaavia osia niin voisi koettaa soveltaa.

Piirsin vielä tuon osan profiilista mallinkin samaan kuvaan.

 

 

Ja sitten laitoin rattiputken paikoilleen mutta luulen että ei kaikki osat menneet oikeassa järjestyksessä kun putki hölskyi vielä senkin jälkeen kun olin sen kiristänyt eli jos jollain sattuu olemaan räjäytyskuva/ kokoamis ohjeet tuollaiseen niin olisin kiitollinen niin ei tarttisi koettaa onneaan.

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8366.jpg

 

Edit: Pienellä etsimisellä sain selville että t14 ghiassa on samantyyppiset sarana muovikiinnikkeet ja ne on modattavissa sopimaan. Mutta sitten tuleekin ongelmaksi se että mistä sitten niitä saa.

Posted

Noni sitten on yksi pirullinen homma saatu valmiiksi eli polkimet on kasattu ja saatu paikalleen. Kolme yritystä se sitten vaatikin ja sitten kolmannen yrityksen jälkeen tajusin että vittu soikoon joku on joskus asentanut liian lyhkäsen kytkinvaijerin. Eli koko paketti on purettava vielä kertaalleen joskus kytkinvaijerin vaihtoa varten.

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8369.jpg

 

 

Ja sitten löysin yhdelle osalle paikan kiitokset Välilälle joka osan notsistaan näytti. Eli jarrupääsylinterin alle kuuluu hiekkapelti mikä ilmeisesti on aika yleisesti pois ruostunut osa.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8367.jpg

 

Vielä kun tuon kerkeisi putsaamaan ja maalaamaan jossain välissä.

 

 

Ja sitten liimasin takapenkin alle lämpökanavat paikoilleen. Alunperinhän nämä on hitsattu paikalleen ja on kiinteä osa koria mutta en ruvennut sitten hitsailemaan kun ne vallan mainiosti pysyy paikallaan sikaliimallakin.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8368.jpg

 

Ja rattiputkenkin sain kunnolla kiinitettyä kun vähän vain pyöritteli osia millä se tulee kiinni.

Posted

Ovipahvit sai sitten fairivesi/mikrokuituliina käsittelyn että näkee että onko noista enää mihinkään ja käyttökelposet verhoiluthan sieltä alta paljastui.

 

Ennen

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8371.jpg

 

Jälkeen

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8370.jpg

 

Vituttaa vain kun joku mennyt puhkomaan kajareille reijät takapahveihin.

Posted

Sit yksi iso etappi saavutettu eli isot lasi on paikallaan.

 

8379.jpg

 

Edestä uupui yksi lista eli kuskin puoleinen ylänurkka on ilman listaa eli jos jollain sattuu tuollainen pyörimään nurkissa niin voisin lunastaa pois kuleksimasta.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8378.jpg

 

 

Asennuskuvia

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8375.jpg

Tekeeköhän toi musta sitten niinku master of puppetsin.

 

Lasin hienosäätöä

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8377.jpg

 

Ja käyttömaksukin on saattanut vuosien varrella vähän nousta

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8374.jpg

Esimerkki vuodelta 1976

 

 

Ja sitten yksi kapen ottama taideteos

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8376.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...