Jump to content

Kastenwagen -73


Guest KariT

Recommended Posts

Guest KariT

Katon sivuista 2/3 kiinnitetty ja vahvistinpaneelikin ois paikoillaan. Jatketaan maanantaina ja tiistaina.

Loppuviikosta otettava ajoon, että pääsee testaamaan, uskaltaako sillä Tampereelle lähteä ajamaan....

 

Pari iltaa tullu oltua pois hallilta. Jatkuvasti miettii että, oisko jotain, mitä vois käydä tekemässä :)

Link to comment
Guest KariT

Tänään oli tarkoitus käydä koeajolla, mutta on tainnut jäädä kytkinvaijeri löysälle.

Ensiksi ei meinannut pakki mennä päälle ja sit kokeilin käynnistystä, pakki valmiina

päällä ja kytkin pohjassa---->Kevyt loikka taaksepäin :)

 

Eipä "vika" varmaan muuallakaan voi olla???

Link to comment
Guest KariT

Kytkinvaijeri vaihdettu ja jarrut säädetty...Wageni otettu eilen ajoon!!!! Siellä se olohuoneen ikkunan edessä lepäilee:)

 

Muutama pikku juttu vielä tarkistettava ja sitten ollaan valmiita siirtymään Tampereen näyttelyyn...

Link to comment
Guest KariT

Jarrupääsylinteri vaihdettu, jarrut ilmattu, käsijarru säädetty, takajarrut kehitty, jarrupolkimen vivustot rasvattu. Sisusta putsattu. Vielä tankki täyteen niin ollaan valmiita huomiseen koitokseen :)

Link to comment
Guest KariT

Hot Rod & Rock Show takana. Wageni jäi Nokialle säilytykseen muutamaksi päiväksi ja torstaina jatketaan matkaa ACS:ään Helsingin Messukeskukseen.

 

http://www.fhra.fi/acs/index.html

 

Edit: Tampereelle menosta sen verran että, siellä oli sillan päällystettä vähän korjailtu Jämsän kohdilla. Onneksi kerkesin nojaamaan eteenpäin, irtosi perse penkistä ja kohtuullisen korkealle :) Muuten oli hyvä ajella.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest KariT

Katsastuksesta napsahti HYLÄTTY. Apukuskin puolelle pitää vaihtaa alempi pallonivel.

Muuten ok. Osa tilattu oberilta. Nivel on prässätty, joten vaihtaminen ei itseltä onnistu.

Link to comment
  • 1 month later...
Guest KariT

Mikkelin näyttelystä palattu pokaalin kanssa kotiin. Top-5 pokaali ja repullinen Meguiars tuotteita palkinnoksi.

Nyt ei lopu vahat ja pesuaineet ihan heti.

 

Katkojan kärjet temppuilee. Jäin viikon sisään jo toisen kerran tienpäälle ja nyt olisi tarkoitus vaihtaa sytytys

kärjettömäksi. Itsellä tuo tekniikka puoli on aika heikkoa, niin pitäisi saada kone mahdollisimman varma

toimiseksi.

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest KariT

Taas jäätiin matkalle ja tällä kertaa vaihdettiin bensapumppu mekaanisesta, sähköllä toimivaan. Koneen toiminta parani huomattavasti ja nyt

pystyy ajamaan kaupungissakin helpommin, kun ei ole jatkuvaa nykimistä/katkomista ja pomppimista.

 

Kuvia vanhasta pumpusta:

 

25072011376.jpg

 

25072011375.jpg

 

Oiskohan jossakin öljyvuoto:

 

16072011369.jpg

 

Syksyllä laitetaan auto seisontaan, otetaan kone pois ja vilkastaan sisälle.

Vaihdetaan samalla 123-virranjakaja ja Weberin (tai jonkin muun merkin) kaasutinsarja.

Link to comment
Guest Palloilia

Onko sulla kuvia mihin sijotit tuon pumpun? miettinyt kanssa sähköseen vaihtaa kun vanha vuotaa. Pitkä matka vaan vetää piuhaa, eikä taida mahtua alkuperäiseen johtosarjaan. Tiäkkö onko tuohon orkinaali pumppuun saatavilla korjaussarjaa?

Link to comment
Guest KariT

Kuvia ei tullut otettua. Uusi pumppu on kiinni runkopalkissa ja samalla uusin kaikki bensaletkut ja liittimet.

 

"Pitkä matka vaan vetää piuhaa, eikä taida mahtua alkuperäiseen johtosarjaan"

 

Eipä sinne tarvitse vetää kuin kaksi johtoa ja laittaa letkut kiinni pumppuun.

 

Korjaussarjasta ei ole tietoa, tosin en sitä sinne enää laittaisikaan, kun toimii nyt paljon paremmin.

Link to comment
Guest KariT

Huh huh, BIF takana päin.

 

Melkein kaksi viikkoa auto toimi melko hyvin, mutta Visulahteen mentäessä, alkoi kone "röpeltämään" ja vedot hävisi. Kone kesti käynnissä, mutta kaasua painettaessa reilusti, kuului BOO ääni ja muuta ei sitten tapahtunutkaan. Kytkin pohjaan hetkeksi ja annoin liukua tyhjäkäynnillä n.15 sekuntia-->kytkin ylös ja matka jatkui normaalisti. Tulomatkalla (n.80km) vika esiintyi neljästi. Polttoainepumpusta se ei ainakaan johdu, tulpat, kärjet, ym vaihdettu.

 

Oiskohan Solexit tulleet tiensä päähän? Alkaa vaihtoehdot loppumaan. Kuskikin vaihdettiin ja vika vaan jatkuu:)

Link to comment

Mulla teki Bajamaja justiinsa samaa kun bensapaineensäädin kuristi hiukka liikaa, ilmeisesti bensanpinta laski kaasarissa ja aiheutti tollasen ilmiön, puuta koputtaen totean et ei oo viel alkanu tulvimaan vaik heivasin hittoon koko säätimen.

Link to comment

Joskus tultiin isäukon juniksella Göteborgista Tukholmaan, siitä sitten laivalla ja ajamalla Turusta Tampereelle, samanlainen ominaisuus, että ei kestänyt kuin pintakaasua, silloin oli bensansuodatin tukossa...

Link to comment
Guest KariT

Samaa vikaa oli ennen b.pumpun vaihtoa, vanhasta pumpusta oli kalvot rikki.

 

Öljyn hajusta en osaa sanoa.

 

Polttoainesuodatin on viime syksynä asennettu,

kun ei siinä semmoista ole aikaisemmin ollut...

 

Käyn vielä tänään ostamassa letkua ja uusin loputkin alipaineletkut. Jarrutehostimelta

tuleva letku haarautuu molemmille imusarjoille ja ne tuntuu olevan aika heikossa hapessa.

Link to comment
Guest KariT

Katos, sieltähän oli pari pulttia lähtenyt pakoputkistosta irti. Ihme kun käyntiääni olikin vähän erikoinen:)

Virranjakajan ja jarrutehostimet alipaineletkut ja liittimet vaihdettu. Olihan ne vähän huonossa kunnossa.

01082011387.jpg

 

 

Korvasin tämän putken muovisella Y-haaralla.

01082011388.jpg

 

 

Siirsin samalla alipaineletkussa olevan venttiilin konehuoneen puolelle.

01082011390.jpg

 

 

Puuttuukohan tästä pultteja tai jotain muuta??? Kuva otettu kuskinpuolelta.

01082011383.jpg

 

Öljytikun alapuolella näkyvä pultti/tappi, kuuluuko sen olla kiinni jossain? Se tulee käsin vetämällä ulos

ja pyörii miten sattuu. Vuoden verran se on ollut "ulos vedettynä" tuossa laturinhihnan alapuolella.

Tietysti kuva tuli otettua, sen jälkeen kun sain pultin painettua sisään.

01082011385.jpg

Link to comment
Guest KariT
Jos nyt oikein tuosta ymmärrän niin mulla ainakin laturi tulee kiinni tuolla lukko pultilla sellasen pidikkeen läpi.

 

Hyvä juttu. Pultti on ollut irti viimeiset 1,5 vuotta:)

Link to comment
Guest KariT

Mitähän tuolle koneelle nyt kannattaa talven aikaan touhuta, kun vaihtoehtoja löytyy:

 

1. Weberin keskikaasari

2. Koneen läpikäynti että kaikki on kunnossa

3. Kaasarit korvata ruiskulla

4. Empin nurkkakaasari sarja

 

Tarkoitus olisi saada koko paska toimimaan kunnolla ja tehon lisäys on plussaa aluelle 0-100km/h.

 

Jokaiselta, keneltä kysyy tulee erilainen vastaus... APUVA!!!

Link to comment
Guest Jussinbussi

Niin kauan kun siinä kaksi kaasaria tai edes kurkkua niin kotikonstein menee vaikeaksi, varsinkin jos ei tietotaito ole paras mahdollinen. Tähänkin on mahdollista ilmeisesti yksikurkkuinen Solex 34 laittaa.

Tompalta uusi sellainen ja jostain imusarja niin kyllä käy, eikä tarvi säätää ja vääntää.

Ja mitä tehopuoleen tulee niin se ei tässä mainittavaa tehohäviötä tee.

Suosittelen lämpimästi.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...