Jope Posted July 7, 2015 Posted July 7, 2015 Miillä momentilla väännät tuolla 2:lla vauhtipyörän kiinni? Quote
multanen Posted July 19, 2015 Posted July 19, 2015 Tämä nyt ei ole oikeastaan työkalu vaan pikemminkin "kikka", mutta hyvä systeemi. Eli jarruputkijunttureita kun irrottaa tälleen niin A) ei leviä avain yhtään ja B) tulee pelkkää pyöritysvoimaa juntturille. Kaveri joskus neuvoi tämän. 5 Quote
SePi Posted October 3, 2015 Posted October 3, 2015 Tyhjäkäyntiseosruuvit on vähän hankalasti vaikka kuinka olisi flipatut imusarjat. Onneksi vanhasta kitaran raadosta löytyi osat työkaluun, jolla säätö onnistuu vähän helpommin. Pikkasen modausta, pätkä pitkästä 8 mm hylsystä ja kulmavaihde on valmis. Hyvä ja huono puoli tuossa on hammasluvusta johtuva 1:14 suhde, mutta toisaalta saa tarkasti ja toisaalta sitten ruuvaria saa pyörittää jonnin verran 10 Quote
KimmoH Posted November 8, 2015 Posted November 8, 2015 Ulosvetäjä jumiutuneelle nelostyypin öljypumpulle. Tällä saa purettua ilman väkivaltaa jumiutuneen pumpun huoltoa varten. Kierretappi pumpun keskellä olevaan reikään ja tuo putki on ulkokehän kokoinen joten pumpun sisuskalut nousee nätisti putken sisälle mutteria kiertäen. Quote
P_Valtonen Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 (edited) Vaihelaatikko avarrin 6v -> 12v vauhtikselle Laite ja mitä se tekee Edited August 4, 2016 by P_Valtonen 2 Quote
P_Valtonen Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 (edited) Palliksen lootaan spezialtyökalu.Nepan kaikki on liian leveetä, ykkönen menee alalenkki naputtamalla paikalleen. Edited August 3, 2016 by P_Valtonen 2 Quote
Racing Posted February 18, 2016 Posted February 18, 2016 Olikos jollakin kuplaan käyvät irs jigit joita voisi lainata? Quote
P_Valtonen Posted February 24, 2016 Posted February 24, 2016 Kurre...sylinterillä painetaan koneesta kammen kautta karanneet heposet takas sisään....:) Quote
AVe Posted February 24, 2016 Posted February 24, 2016 Kurre...sylinterillä painetaan koneesta kammen kautta karanneet heposet takas sisään....:) Meneekö isommalla putkella sit enemmän heppoja takas? Quote
Guest papatti Posted April 13, 2016 Posted April 13, 2016 Hei kertokaas mistä sais /onko hyllykamaa irs laatikon vetarien tähti avain ja mikä koko jos löytyy ? Quote
DWL_Puavo Posted April 14, 2016 Posted April 14, 2016 Vetarin 12-kulmaiset pultit on XZN:iä, ja niihin käy XZN-hylsy kokoa 8. Löytyy motonetistä ym, vaikkapa http://www.motonet.fi/fi/tuote/776008/MTX-Tools-XZN-karkihylsy-M8-12 . Pitempi versio on tosin kätevämpi kun suojakumi ei tuu niin paljoa . Jos niitä on availtu aikaisemmin niin ei ole mitenkään poikkeuksellista että siellä olisi seassa vastaavia kuusiokolopultteja joten semmoinenkin samanlainen hylsy kannattanee hommata. Quote
P_Valtonen Posted July 18, 2016 Posted July 18, 2016 (edited) Perhanan ampiaiset! Eilen tapoin tallistani muutaman. Nyt on ruuhkaksi asti. 5 tunnissa! Olen siirtynyt kemialliseen sotaan; jarrukliineri, tässäpä ihana aine :)Sumuna päin näköä 3-6sek tai raakana 1sec, ja sillä on raitapersus lattialla odottamassa tennarin pohjaa.Pari kovempaa veijaria tuossa oli, mutta onneksi on perhepakkaukset nii ei kesken lopu :) Edited August 3, 2016 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted August 3, 2016 Posted August 3, 2016 (edited) Oli taas liikaa vapaa-aikaa :) Tein laturien testaukseen säädettävän keinokuorman. Tai voi tuota kait käyttää arpa-akkujen testaus kuormitukseen * Neljä halogeeni-poltinta, joita jokaista voi ohjata erikseen päälle ja pois. Virta menee releiden kautta. Valot 1 x 100/55W ja 3 x 60/55W. Poltinta ohjattaessa palaa sekä pitkä että lyhyt yht aikaa. Teho portaat täten: 155W - 115W - 115W - 115W Yhteiskuorma 385W, eli 12v nimellisjännitteellä n 32A Amppeerimittari, jotta kuormituksen näkee selkokielellä. +-50A (kuvassa jotakin outoa, linssi on oikeasti OK) Johtuen törkeästä valomäärästä, polttimen ovat avoimessa putkessa, jonka toisessa päässä vanha 12v pc puhallin pakko-ohjattuna jatkuvatoimiseksi. Toivottavasti tuo riittää jäähdyttämään keksinnön. Kaikki sähköosaset kannen alla piilossa * Kaikki rojut 100% tallista kaivettua kierrätys-shaibaa. Eli ainoa varsinainen kulu oli abikoliittimet johtimiin ja moottorisilikoonit puhaltimen juureen:) Edited October 15, 2018 by P_Valtonen 2 Quote
P_Valtonen Posted August 8, 2016 Posted August 8, 2016 (edited) Jo vuosia vanha "ramppi" 4*4 moottorisahalla halki Pari puupalaa päihin ruuvilla kiinni Ja lopuksi poistolaarista kilikalit niskaan Edited August 8, 2016 by P_Valtonen Quote
Tanhis Posted August 9, 2016 Posted August 9, 2016 Sulta puuttuu noista kiilapäästä kuormaliinan pätkät. Eli kun ensin ajat liinan päälle joka on kiilassa kiinni ei ramppi mene liukkaalla lattialla renkaan edessä eteenpäin. 5 Quote
Soukka Posted August 9, 2016 Posted August 9, 2016 Sulta puuttuu noista kiilapäästä kuormaliinan pätkät. Eli kun ensin ajat liinan päälle joka on kiilassa kiinni ei ramppi mene liukkaalla lattialla renkaan edessä eteenpäin.Täytyykin omia parannella just ton liinan verran. Quote
P_Valtonen Posted August 9, 2016 Posted August 9, 2016 (edited) Sulta puuttuu noista kiilapäästä kuormaliinan pätkät. Eli kun ensin ajat liinan päälle joka on kiilassa kiinni ei ramppi mene liukkaalla lattialla renkaan edessä eteenpäin. Kuten kuvasta löytyy, niin toi lattia ei luista :) Ideana toki pahkeisen hyvä. Edited August 9, 2016 by P_Valtonen Quote
DWL_Puavo Posted August 9, 2016 Posted August 9, 2016 No helevetti miksi kukaan ei tätä liinahommaa aikaisemmin kertonut! Toistaiseksi on joutunut aina yksin ramppien kanssa ropatessa jättämään 2/3 autosta ulos että saa rampit kynnystä vasten pysymään paikallaan. 1 Quote
Tanhis Posted August 9, 2016 Posted August 9, 2016 No vähän pitää pitää omia salaisuuksia että voi sitten vaikka joskus patentoida :) Quote
P_Valtonen Posted August 13, 2016 Posted August 13, 2016 En oo tätä itte tehny, mutta ideana OK Quote
tolvana Posted August 13, 2016 Posted August 13, 2016 En oo tätä itte tehny, mutta ideana OK Varmaan turhin työkalu mitä on vastaan tullut, jos sattuu oleen pitkä mutteri minkä tuo reikäkin vaatii niin voihan siihen sit kiertää ruuvinkin ja kiristää niin pelaa molempiin suuntiin ja tuplamutterin käytönkin ukkovainaa opetti jo viisvuotiaana... Quote
DWL_Puavo Posted August 13, 2016 Posted August 13, 2016 Mikähän tässä olis se "proper tool"? Tuossa luulisi lisäksi että tuo työkalu kirii niin tiukalle että sitä ei saa irti vaan pinnapultti pyörii mukana takaisin. Sit tuo tappi estää vielä lenkin, räikkälenkin tai hylsyn käytön -> ei jatkoon. Ilmeisesti joku tälläinen kun tämän katalogin sivun 33 lopussa http://www.koivunen.fi/tuotteet/file/tyokalut_koneet_kiinnitys/Autoerikoistyokalut_luettelo.pdf . Näyttää tavallisilta pitkiltä hylsyiltä mutta niiden sisuksissa lienee jotain taikaa joka estää työkalun hirttämisen tiukkaan siihen pinnapultin toiseen päähän. Selatessa tuli myös vastaan maininta "VW Kupla" sivun 19 männänrengaspannassa. Ei välttämättä olisi huono laisin vaikka ei tule kyllä koskaan kasattua konetta siten että sylinterit sovitettaisiin kiertokangissa jo kiinni oleviin mäntiin. Quote
DWL_Puavo Posted August 13, 2016 Posted August 13, 2016 Kas, ei noita reilun neljän vuoden takaisia voi muistaa olkoonkin vain sivu taaksepäin... Tämäkin viestiketju kohta 6 vuoden iässä! Laittaisin tähän kuvan työpöydälle pultattavasta DIY venttiilien irroitustyökalusta ettei menisi nössöksi, mutta kun se on suora kopio tästä http://api.vwheritage.com/_img/large/144822_01_large.jpg niin ei viitsi. Muut DIY työkalut jää ankeasti puslanirroittimiin ym. Quote
multanen Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 Ebayssa huomasin tällaisen myynnissä. Ei ollut sitä kolmea kymppiä ylimääräistä joten rakensin itse huonon kopion. Eli ei sitä kannatakaan kypärään laittaa sitä lamppua vaan suoraan tuohon pistooliin. Noin lähellä sulaa jo isommilla virroilla mutta autopeltihommissa näyttää kestävän. 4 Quote
NO H2O Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 (edited) Tämmönen kapistus tuli väsättyä kun kyllästyin puristimen kanssa touhuamiseen... Neljännen kuplan jarrujen ilmaus meni aika kivuttomasti läpi :-) Tuubi mittakaavaa antamassa... Edited October 1, 2016 by NO H2O Quote
P_Valtonen Posted November 30, 2016 Posted November 30, 2016 (edited) Olen tommosella kajarista pöllityllä mangneetilla ottanu tuhkasta naulat, nastat, etc niitit pois. Kun tein useamman noita, niin talli-versioon lisäsin Cu-langan. Nyt tuolla voi putsata tallin edustalta rälläkän lastut etc pois suoraselkäsenä. Kumma miten kengissä tuota shittua tulee ulos, vaikka pyrkii pitää tallinlattian lastuvapaana.... edit olipas taas kirj häröjä :( Edited March 11, 2017 by P_Valtonen Quote
NO H2O Posted December 1, 2016 Posted December 1, 2016 Olen tommosella kajaristi pöllityllä mangneetilla ottanu tyhkasta naulat etc nastat pois. Kun tein useamman noita, niin talli-versioone lisäsin Cu-langan. Nyt tuolla voi putsata tallinedustalta rälläkn lastut etc pois suoraselkäsenä. Kumma miten kengissä tuota shittua tulee ulos, vaikka pyrkii pitää tallinlattian lastuvapaana.... Tuon kun vielä suojaa muovipussilla niin magneetin puhdistuskin ei tuota tuskaa eikä siruja sormiin :-) Quote
Tanhis Posted December 1, 2016 Posted December 1, 2016 Tai laittaa pakastelaatikkoon sen magneetin. 1 Quote
P_Valtonen Posted December 1, 2016 Posted December 1, 2016 jåå jåå, heti löytyy paremmät laitteet rahamiehiltä..... =) 1 Quote
Tanhis Posted March 28, 2017 Posted March 28, 2017 Sulta unohtui porakone tuosta toisesta päästä. Quote
P_Valtonen Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 Juu totta. Ei tarvia mekaanisesti vääntää työkalulla, kun porakone tekee työt. Quote
Hebster52 Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Kyselen täällä. Olisko jollain jemmassa VW281a työkalua josta sais mittaa niin vois itse tehdä omaan talliin niin vois tarkistaa itse noita palloniveliä ennen konttoriin menoa... :) Quote
-Alex- Posted August 31, 2017 Posted August 31, 2017 (edited) Ei ehkä varsinainen DIY työkalu, mutta parin lommon "ilmestyttyä" keskitunneliin, päätin tehdä karkean prototyypin jolla jotenkin oikaisin lommot siitä. Pari lommoa olis korissa, joten jatkokehitin testauksen jälkeen kokonaan laserleikkeistä tehtävän mallin, suhteellisen kevyt ja säädettävä versio. Edited August 31, 2017 by -Alex- Quote
Guest Toheltaja Posted September 1, 2017 Posted September 1, 2017 (edited) Hieno kopio valmiista tuotteesta. Teetkö seuraavaksi pistehitsin jolla vetolenkit saa sulamaan suoraan kohteeseen ja kääntämällä ne irtoaa Edited September 1, 2017 by Toheltaja Quote
-Alex- Posted September 1, 2017 Posted September 1, 2017 Suurin ongelmahan tässä oli / on että kuinka saa mahdollisimman pienellä vaivalla hepattua vetorenkaat kiinni ja niin ettei tartte rälläköidä niitä irti reippaasti. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.