-Alex- Posted September 8, 2013 Author Posted September 8, 2013 (edited) BMW runkolaakeritöljypumppu Edited March 1, 2014 by -Alex- 1 Quote
Roope Posted September 8, 2013 Posted September 8, 2013 No nyt paljon jäähytysripaa kansissa. Siitä aloinkin pohtimaan kuinka noista saa ilman virtaamaan läpi kun sylintereissä on noin harva rivoitus ja kansissa tiheä jolloin minunjärjen mukaan puhallettu ilma karkaa sylttyjen ohi ja kansien läpi virtaa jäännösilma jolloin puhaltimen tehon joutuu nostamaan jotta virtaus pysyyriittävänä kansissa ja ei tule kuumia pisteitä. Silloin alkaa sylinterit jäähtyä liikaa jolloin ei lämpenä tasaisesti vaan tulee kylmiä pisteitä. Missä vaiheessa alusta on olisi kiva nähdä siitäkin kuvia kun on sen verta ainutlaatuista palikkaa tässä kuplassa? Quote
-Alex- Posted September 8, 2013 Author Posted September 8, 2013 (edited) peltityöt Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
Per Jernström Posted September 9, 2013 Posted September 9, 2013 Sylintereissä myös unohtuu usein ilmanohjainten vaikutus. Sekä Porschessa että Volkkarin ilmakoneissa on ilmanvirtaus "kuristettu" sylinterien alapuolella ohjaamalla sylinteriä kiertävät ilmavirrat toisiaan kohti. Quote
-Alex- Posted September 27, 2013 Author Posted September 27, 2013 (edited) pontikkapannu Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
Turpaani Posted September 28, 2013 Posted September 28, 2013 millon pääsee maistelemaan pontikkapannun tuotoksia? Quote
JaniM Posted September 28, 2013 Posted September 28, 2013 Mistäs tuo termari on ja minkä hintanen? Quote
-Alex- Posted September 28, 2013 Author Posted September 28, 2013 http://www.demon-tweeks.co.uk/motorspor ... l-oil-stat Quote
-Alex- Posted October 8, 2013 Author Posted October 8, 2013 091 bergin 5-vaihdesetillä tulossa 2kk sisällä, odottamisen arvoinen vaihteisto. Asialliset vaihteensiirrot siis tiedossa. Bergillä myös pyöreällä nupilla oleva 5-vaihdekeppi, sopii paremmin tyyliin kuin t-kahva. Vielä tulee ehdotuksia 901/915 laatikoista :) Quote
ARTO Posted October 8, 2013 Posted October 8, 2013 Ihan mielenkiinnosta, paljonkos bergitetty loota kustansi, vaikka ihan 500 euron/taalan tarkkuudella riittää ja millaisilla välityksillä? Quote
-Alex- Posted October 8, 2013 Author Posted October 8, 2013 (edited) 100 000€ Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted October 10, 2013 Author Posted October 10, 2013 (edited) Ssssööössööö.. Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
Anpu Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 Kuuden tonnin laatikko ja makroflexsillä korjattu pohja. Quote
-Alex- Posted October 10, 2013 Author Posted October 10, 2013 (edited) :D Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted October 24, 2013 Author Posted October 24, 2013 (edited) kk Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
ARTO Posted October 24, 2013 Posted October 24, 2013 Kuuden tonnin laatikko ja makroflexsillä korjattu pohja. Kattokaapa esim 10/2013 UltraVWn juttua legendaarisesta Lightning Bugista. Aikanaan sikanopea ja nätti päältä, mutta syvemmälle katsoen paljastuva sisäinen rumuus ei hidasta vauhtia. Quote
-Alex- Posted November 4, 2013 Author Posted November 4, 2013 (edited) ni Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
metake Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Melkeinpä tässä joutuu poikkeuslupahakemuksen tekemään tämän vuoden puolella tuon etuakselin suhteen, siitäkin syystä että käsittelyajat ovat tolkuttoman pitkiä.. Mikäs tuossa on se suurin este, että ei menisi pelkällä muutoskatsastuksella? Quote
-Alex- Posted November 4, 2013 Author Posted November 4, 2013 Kysymällähän se selviää, mutta poikkeuslupahakemukseen olen valmistautunut. Parhaiten selviää toki soittamalla tai käymällä tietopaketti akselista mukana. Quote
mätisäkki Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Ei tuolle akselimuutokselle poikkeuslupaa tarvitse. Pelkällä muutoskatsastuksella menee. Quote
VW-63 Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Jos etuakseli on sarjatuotantovalmisteinen, mutta ei tehdasasenteinen mihinkään VW:n malliin niin voisi olla että konttorilla tai trafilla haluavat seuraavat tiedot: Tarfin sivuilta lainaten "yleiseen tieliikenteeseen soveltuvuudesta, sallitusta akselimassasta ja asennusmitoista on esitettävä tarvittaessa esim. osien valmistajan selvitys" "Tehdasvalmisteisina osina voidaan pitää sarjatuotannonomaisesti (ts. ei yksin kappalein tai muutaman kappaleen erissä) valmistettuja osia, joiden valmistajalla voidaan katsoa olevan kyseisen tyyppisten osien valmistamiseen riittävä asian-tuntemus ja kokemus". Joten kyllä minäkin pelkkänä muutoskatsaastuksena lähtisin tuota konttorille tarjoamaan. Quote
-Alex- Posted November 4, 2013 Author Posted November 4, 2013 (edited) billet Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
Racing Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Melkein uskaltaisin nyt jo väittää etteivät taatusti kelpaa täälläkään ;-) Onhan tuossa melkoinen rasitus pyörännavan akselille yhden hitsaussauman varassa yms ja kun ohjausosia ei hitsata saa. Muutoskatsastuksessa voipi tulla lisäksi este kun jousituksen tyyppi muuttuu niin vaatii luvan EHKÄ. Ainakaan erillisjousitetusta muutetuille jäykille taka-akseleille eivät lupia enää myönnä esim.kardaaniautoihin,mutta tähän uskoisin sellaisen kyllä saavan poislukien nuo hitsatut olka-akseliosat,mutta varmaa se poikkeusluvankaan saanti ei ole ne on nykyään erittäin vaikea saada,mutta tätä kun voi perustella ajo-ominaisuuksien ja turvallisuuden parantamisella niin se voi olla mahdollinen. Quote
metake Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Muutoskatsastuksessa voipi tulla lisäksi este kun jousituksen tyyppi muuttuu niin vaatii luvan EHKÄ. Ainakaan erillisjousitetusta muutetuille jäykille taka-akseleille eivät lupia enää myönnä esim.kardaaniautoihin Jousityypin muutos ei vaadi enää poikkeuslupaa, menee muutoskatsastuksella. Toisaalla taasen on kielletty erillisjousitetun akselin vaihtaminen jäykkään akseliin, mutta se on kielletty vaikka jousitustyyppi ei vaihtuisikaan. Quote
Tanhis Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Tälläisen tapauksen kanssa menisin paikalliselle katsastuskonttorille kyselemään ja näyttämään näitä kuvia ja selvityksiä. Sieltä sitten osaavat toivottavasti kertoa mitä lupia yms tarvitaan. Ja sit kun auto on valmis niin samalle tyypille näyttämään että tälläinen tästä nyt tuli. Quote
-Alex- Posted November 20, 2013 Author Posted November 20, 2013 (edited) Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
Kujis Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 Ihmetyttää usein tuo käsitys, kun on hitsattu niin ei kestä ja tulee ongelmia ym. Kummikin mm. etuakselita (päätyjä) vaihdelaan No laki on tietysti laki. Kai sillä on estetty nämä ihan itse hitsailin (kylmalla viralla) täytelangalla tarjoustalon migillä tapaukset. No kuitenkin kuvassa olevat olka-akselit on vahvemmat kuin alkuperäiset. Pyörän napa on ensin rympillä kiinni (toivon näin) tossa "latassa" jonkä jälkeen ne on vielä (varmistus) hitsattu ulkopuolelta (kohdasta mihin säteisakselitiiviste tulee). Varmasti akseliin sorvattu seevi ennen hitsausta niin johan kestää. Alkuperäinen pyörän napa on ensin rympillä kiinni latassa jonka jälkeen varmistus hitsattu latan takaa kiinni. Kuten monen valmistajan droppiolat. Olikella puikolla saadaan kestävin sauma, tääkin vaatii ammattimiehen. Quote
-Alex- Posted November 21, 2013 Author Posted November 21, 2013 (edited) uberrlujuusteräs Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted December 19, 2013 Author Posted December 19, 2013 (edited) Mendeola Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
Guest Jkeskitalo Posted December 21, 2013 Posted December 21, 2013 Justiinsa lukasin kaikki 8sivua läpi. Näyttää todella asialliselta, kateeksi käy tuotosta, mutta työmäärää ei. Jatka samaa rataa ja tee just niinku tykkäät, itselle ku tekee, niin on paras itse valita mitä tekee :) Quote
ARTO Posted December 22, 2013 Posted December 22, 2013 Tähän kuplaan tulossa niin paljon hardcore palikkaa ja sen hyvyys paljastuukin vasta kun tällä vedellään varttimaillit, slalomit, g-voimat, driftaukset ja ahvenistot aikakorteille ym. Mielenkiintoinen tapaus. Quote
-Alex- Posted December 22, 2013 Author Posted December 22, 2013 (edited) katsastettu. Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted December 23, 2013 Author Posted December 23, 2013 (edited) Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted December 30, 2013 Author Posted December 30, 2013 (edited) Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted January 3, 2014 Author Posted January 3, 2014 (edited) Tinaa Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
Guest tallitonttu Posted January 3, 2014 Posted January 3, 2014 kaikki eka pellille. kaikki hitsi saumat tinalla. Quote
-Alex- Posted January 3, 2014 Author Posted January 3, 2014 (edited) Kyllä kyllä Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
mite^ Posted January 4, 2014 Posted January 4, 2014 Ihan kysymyksenä kun nyt muutamissa projekteissa laitettu tuota käfer cup rautaa paikoilleen. Mikä on sen varsinainen hyöty, vai meneekö pelkästään näön vuoksi? :) Quote
-Alex- Posted January 5, 2014 Author Posted January 5, 2014 (edited) http://www.alfabb.com/bb/forums/car-restoration/19357-body-filler-lead-one-mans-opinions.html Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted January 26, 2014 Author Posted January 26, 2014 (edited) Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.