SePi Posted March 2, 2014 Posted March 2, 2014 (edited) Eiköhän tuollainen olisi fiksu tuohon sinun prokkikseen kun alkuperäisistä sähköistä tuskin jää muutenkaan paljoa jäljelle. Kannattaisi varmaan ostaa sellainen sarja missä olisi vähän enempi relepaikkoja ettei niitä tarvitse irtonaisiksi viritellä johonkin roikkumaan. Kannatan. Alkuperäiset sarjat taitavat melkein enempi haitata kun joutuu tekemään paljon uusia kytkentöjä. Jos jotain tekisin nyt toisin, niin laittaisin plussaa saataville sulakerasiasta vähintään viisi - kuusi nastaa varalle. Yhdistelmälangat ja jakoliittimet tuntuvat aika haavoittuvilta ja ovat joka tapauksessa hankalampia kuin yksittäiset langat. Laitoin myös 7-piuhaisen peräkärrikaapelin apparin puoleiseen kattokaareen edestä taakse tulevia tarpeita varten valmiiksi. Edited March 2, 2014 by SePi Quote
Ketsa Posted March 2, 2014 Posted March 2, 2014 PS, mitä tietäjät sanoo johtosarjasta jossa on oikea sulakerasia? Ei sovellu välttämättä pussihousuille ;) https://www.google.fi/search?q=watson+streetworks+vw&client=firefox-a&hs=GHY&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Rk4SU6CCIOba4AT-uoCoDg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1563&bih=750#facrc=_&imgdii=_&imgrc=V9ZYxjts2lTvKM%253A%3B_uwZaZliOylEzM%3Bhttp%253A%252F%252Fimages.thesamba.com%252Fvw%252Fgallery%252Fpix%252F750776.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.thesamba.com%252Fvw%252Fforum%252Fviewtopic.php%253Ft%253D442005%3B448%3B336 Tuohon sarjaan sen enempää tutustumatta kysäisen oletko harkinnut 1600i:n sähköjä perussähköiksi? Saisi huikeita 90-luvun ominaisuuksia, kuten tihkun pyyhkijöille ja pesurin + automaatti pyyhkäisyt toimimaan viiksestä. Johtosarja ei maksaisi paljoa, sulakerasiana menisi tarvikekauppiaiden 72- eteenpäin myymä malli ja saisi pitää ne OIKEAT Bosch-sulakkeet ;-) Istuisi luultavasti melkein bolt-on suunnitelmiisi (puskurivilkut, jne...), peräpään vienti eroaa perinteisestä saksan kuplasta (menee paloseinän lävitse konehuoneeseen) ja muutaman piuhan joutuisi varkaudenestolaitteelta poistamiseksi kytkemään vanhemman kuplan kaaviota mukaillen. Moottorinohjauksen ja mittaristojen johdotukset pitäisi tehdä sitten erillisenä sarjana, mutta voisi olla jopa helpompi hanskatakkin erillisenä kokonaisuutena. Tosin heräte Megalle ja bensapumpulle kyllä varmaan löytyisi tuosta 1600i perusjohtosarjastakin. Niin ja tietty valokatkaisijalle ja hätävilkkukatkaisijalle pitäisi varmaan tehdä jotain, vaihtaa kolffin nappulat tai modata liittimet johtosarjaan. Niin ja mikä parasta 1600i:in kaaviot ovat paljon helpompi lukuisia, kuin ne piirustuslauta-aikana piiretyt saksakaaviot :-) Quote
-Alex- Posted March 2, 2014 Author Posted March 2, 2014 En tiedä että onko nuo Bosch sulakkeet oikein järkevin vaihtoehto, jotenkin tuntuu ne aataminaikuisilta verrattuna lattasulakkeisiin. Ok, kuvat eivät ehkä ole vertailukelpoisia :)) http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=5955487 Quote
Ketsa Posted March 2, 2014 Posted March 2, 2014 1600i:ssä ei ole valorelettä, joten ei se näytä yhtään tuolta ;-) Quote
-Alex- Posted March 5, 2014 Author Posted March 5, 2014 (edited) Vähän kahden vaiheilla että tukkisiko lämpökoteloiden ulostuloaukot, kun ei tule lämmönvaihtimiakaan, johtuen korkearipaisille kansille tulevasta 911 tyylisestä puhallinkopasta. Jos huurteenpoisto vaaditaan, niin uusi eperspächer tai sähköpuhallinta aluksi.. Tässä esimerkkejä tukituista aukoista, siistin näköinen: http://img.photobucket.com/albums/v648/themabbo/IMAG0658_zps92d6fa7e.jpg http://img.photobucket.com/albums/v648/themabbo/IMAG0655_zpsaa91509e.jpg http://img.photobucket.com/albums/v648/themabbo/IMAG0848_zpsd0252551.jpg EDIT: näytti olevan uusi webasto airtop 2000ST alle 800€ ohjauslaitteineen. http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=webasto+airtop+2000&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xwebasto+airtop+2000+petrol&_nkw=webasto+airtop+2000+petrol&_sacat=0 Edited March 5, 2014 by -Alex- Quote
Tanhis Posted March 5, 2014 Posted March 5, 2014 Itse säilyttäisin ainakin tuulilasille menevät putket. Quote
ARTO Posted March 5, 2014 Posted March 5, 2014 Itse säilyttäisin ainakin tuulilasille menevät putket. Ihan turhaan jos ilmaputket poistetaan kynnyksistä. Eberi tai webasto eteen ja putket lasille ja jalkatilaan. Jos innostuu talviaikaan ajamaan, sitten vaikka öljyjäähdyttimen taakse puhallinta ja putkistoa ohjaamoon ja lämpöä riittää. Quote
-Alex- Posted March 5, 2014 Author Posted March 5, 2014 (edited) Webasto on noin halpa ja pystyy tekeen 4-6 reikäisen jakotukin ilmalle jalkatilaan ja tuulilasille, kuulostaa mukavalta vaihtoehdolta. Edited March 5, 2014 by -Alex- Quote
peruskallio Posted March 5, 2014 Posted March 5, 2014 (edited) Itsellä on tuollainen webaston airtop 2000 laitettuna, varauksetta en voi kehua. Toimii kun sillepäälle sattuu, ilmeisesti kuplan jännitteessä ongelma suurilta osin (tasavirta laturi tälläerää) , mutta luvattoman usein menee vikatilaan. Yleensä liikennevaloissa tyhjäkäynnillä, mutta välillä ihan ajaessakin. Toinen ihana "ominaisuus" on että ottaa varmaan lähemmäs kymmenen minuuttia ennen kun alkaa puskemaan lämmintä ja kun kerran lähtee päälle, jäähdyttää itseään toisen mokoman... Autossa päävirtakytkin jonka yritän aina ottaa pois ajon päätyttyä ja ei raaski kun webasto vielä hurisee kylmennyskäyttöä. Tuulilasi pysyy kyllä auki, hyvä ettei tiivistettä sulata:) jalkoihin tulee sitten haara, jossa läppä jonka saa suljettua. pitäisi jakaa se puhaltamaan T-kappale mallisesti sivuille, nyt on suunnattuna suoraan päin keskitunnelia ja kaasujalka ottaa mukavasti lämpöa kun kytkinjalka samaan aikaan palelee. Kyllä sen kanssa pärjää, mutta ottaa suhteellisen yksinkertainen laite välillä oikein tosissaan päähän. Joskus koekäyttelin vanhaa bn-2:sta joka alkoi puskemaan lämpöä varmaan minuutissa ja sammui puolet nopeammin, eikä sekään sentään räjähtänyt tai edes puskenut häkää kabiiniin. Edit. Kannattaa sitten käyttää metallista jakotukkia ja alumiinipintaisia putkia, kokeilin meinaan muovisia alkuun, jotain imuriletkun näköistä ja sulivat alle 10 minuutin... Edited March 5, 2014 by peruskallio Quote
-Alex- Posted March 5, 2014 Author Posted March 5, 2014 (edited) Laitan sellaisen tai jonkun muun puhaltimen sitten jos katsastuksessa tulee maininta huurteenpoistosta. Kesä-auto niin ei ehkä vielä harkinnassa ihan satavarmasti tuo polttonestelämmitin. Lämmönvaihtimia ei ole eikä tule. Edited March 5, 2014 by -Alex- Quote
Lasse Posted March 5, 2014 Posted March 5, 2014 Eberin b1l on ihan hyvä peli pahnaan. En tiiä saako uutena, mutta käytettyjä näkyy silloin tällöin. Quote
-Alex- Posted March 5, 2014 Author Posted March 5, 2014 Mahtaako löytyä peltiosaa lämpökotelon yläpuolelle B-Pilarin kohdalle? Tai edes laikattuna ehjästä korista? Kuvassa osa siitä laikattu pois: Quote
-Alex- Posted March 15, 2014 Author Posted March 15, 2014 (edited) Peltityöt jatkuneet, hienoa jälkeä (ainakin minun makuun) ei tartte verhoilulla peittää :) Näyttää siltä että mahdollista saada auto pääsiäisenä maalattuna, iso EHKÄ. Oli hakusassa nuo sisäpuolen ehjät kynnyskotelon yläpuoliset peltiosat, viikon verran kyselin suomesta ja ei oota oli. Uudet OEM peltiosat saksasta olisi saanut 159€/puoli, jäi ostamatta kun käyttöon tulisi vain alaosa tuosta, onneksi löytyi USA:n puolelta ehjä kori mistä saan palaset. Tämän jälkeen peltityöt ok ja sitten kaaritus ottaa n. 2 päivää. Kaikille jotka odottaa mun moottorin tehoja tai sen äkkinäistä vaurioita, ei tule vielä vähäänaikaan tapahtumaan, sillä kori+alusta+sähköt+ sekä niihin liittyvät asennustyöt ensisijaiset. :) Mieluummin niin että auto on ajovalmis ja lähes katsastusvalmis, niin sitten moottorin voi käynnistää. Noniin..Seuraavat osat vielä hankkimatta: -Scroth vyöt -VDO mittarit + billet paneelit -Berg 5 vaihdekeppi -DS2500 takapalat -Satula-adapterit -Jarruletkut + putket + pääsylkkä + balanssisäädin -renkaat ja vanteet -Lasit + tiivisteet -Sähköjohtosarja Moottorinosista puuttuuu seuraavat: suojaputket, tönärit, venttiilijouset,nokka-akseli, pauter kiertokanget, turbothomas rst pakosarja, öljypumppu, puhallisysteemi, goodridge liittimet. Ihan ensimmäisenä auton talliin saatua menee tilaukseen liittimet, niitä vähän himoinnut ja sitten lyödään lukkoon tuo nokka-akselivalinta. Edited March 15, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted April 6, 2014 Author Posted April 6, 2014 (edited) Tuon tilalle molemminpuolin tilasin Avery's Aircooledilta suht terveet sisäpellit, löytyi yllättävä edullisesti. Sisäpuolen sisälokasuojan paikka tehty uusiksi :) Edited April 6, 2014 by -Alex- 1 Quote
-Alex- Posted April 6, 2014 Author Posted April 6, 2014 (edited) Mikä ratti kuplaan? Sisusta tyyliin korin väriset turvakaaret, mustat voimakkaasti muotoillut recarot, mustat 4-pistevyöt jne. Ei siis vakiorattia, mutta sopiva eikä liian tuningtyylinen autoon jolla kuitenkaan ajetaan ja nautitaan mutkista. Ajattelin ensin räväkkää OMP Superquadroa, mutta... Edited April 6, 2014 by -Alex- Quote
ARTO Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Tietenkin mahdollisimman race, mutta samalla tulee hiukan tuninglookkia väkisinkin kaupan päälle. Jos haluu retroilla, joku 70-luvun tyylinen ralliratti, mutta tähän kait liian cheap? Quote
SePi Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Mikä ratti kuplaan? Sisusta tyyliin korin väriset turvakaaret, mustat voimakkaasti muotoillut recarot, mustat 4-pistevyöt jne. Ei siis vakiorattia, mutta sopiva eikä liian tuningtyylinen autoon jolla kuitenkaan ajetaan ja nautitaan mutkista. Ajattelin ensin räväkkää OMP Superquadroa, mutta... Sinä se sun tyylis ja vaatimukses kuitenkin tiedät, mutta hyvä muistaa että vaikka kuplassa on kevyt keula, niin leveet renkaat runsaalla casterilla ja nopealla ohjauksella vaatii yllättävän paljon kadunkulmissa ja parkkipaikoilla voimaa. Eikös se ratti pidä olla GT3 mallistosta? Quote
-Alex- Posted April 6, 2014 Author Posted April 6, 2014 (edited) Tai jokin 911 / 944 ratti? Vaikka äkkiseltään vähän ruma toi yhden malli ratti, viimeinen linkki, jota on ollut jopa 959 malleissa(!). http://forums.pelicanparts.com/uploads14/DSC019391244065750.jpg http://weekendrides.com/porsche-parts/wp-content/uploads/2011/01/004-2-1024x768.jpg Tai sitten perinteinen 3-puolainen ralliratti, pyöreänä +330mm Edited April 6, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted April 6, 2014 Author Posted April 6, 2014 On nuo aika rumia, varsinkin jälkimmäinen, ihme kun 959:ssäkin sellainen: http://coupeobzor.ru/wp-content/uploads/2011/04/porsche-959-interior-Comfortable.jpg Quote
Paadre Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Tollanen rinkelipussin ratti on melko hyvä käteen, näyttää hyvältä eikä ole liian pieni. On jo kyllä siinä kintaalla ettei ole aavistuksen iso kuplaan. Jos tuo kiinnostaa niin voin ottaa omastani mitat. Quote
Pepe Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Omia ajatuksia: - ei missään nimessä 80-luvun porsserattia, ei sovi ulkonäöllisesti mihinkään muuhun kuin Porscheen - Paadren ehdottama audin ratti voisi ratakuplaan sopiakin, noita saa nykyään n. satasella - Ompin rattikaan ei varmaan huono idea, mutta omaan silmään pyöreä siistimpi kuin tuollainen formulamalli. Muista että mokkarattia pitää ajaa ajohanskat kädessä, menee muuten pilalle. Quote
-Alex- Posted April 7, 2014 Author Posted April 7, 2014 Täältä on mistä valita, mutta sellainen maks 2500..eikun alle 200 puntaa maksava: http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/steering-wheels Höhöö... http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/steering-wheels/aim-motorsport-formula-wheel-with-integrated-dash http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/steering-wheels/stack-steering-wheel-display-system http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/steering-wheels/reverie-rally-330-led-steering-wheel Oikeasti esim: http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/steering-wheels/omp-velocita-steering-wheel http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/steering-wheels/omp-targa-steering-wheel-black-suede-330mm http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/steering-wheels/omp-racing-gp-steering-wheel http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/steering-wheels/sparco-383-steering-wheel-black-suede-330mm Quote
jukkis Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 (edited) Björkiltä joku syvä malli? Nuo halvatki mun mielestä hinta/laatu suhteeltaan hyviä. Eikä haittaa vaikka ajaa ilman hanskoja ku raskii joka kesäks laittaa uuden;) Keskiötki löyty viimeks hyllystä. http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDEAL/index.php?lang=&cid=930&path=0,889,930&k=Ratit-keski%C3%B6t Edited April 7, 2014 by jukkis Quote
APO Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Kun nyt kerran mielipidettä kysytään niin itse valitsisin vanhaan autoon jonkin pyöreän retrohenkisen vatkaimen, esim: http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/steering-wheels/momo-prototipo-steering-wheel Mutta kyllähän se oikea on se joka itseä miellyttää eniten. Quote
-Alex- Posted April 7, 2014 Author Posted April 7, 2014 Se on oikeastaan ihan sama että maksaako 90 vai 160€, mutta ei liian pieni, ei liian retro (puinen, kromattu jne). Pyöreä on hillitympi, mutta jokin jossa sormille paikat vois olla kiva pyöritellä. Ehkä jokin noista demontweeksin rateista kun samalla sieltä tilaa muutakin osaa. Quote
metake Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Mokkapintaisen unohtaisin kuten yllä jo todettiin. Kuplan tyyliin voisi sopia syväkeskiöinen paremmin kuin matala. Ja soikealla kehän poikkileikkausprofiililla oleva on ainakin omasta mielestäni yllättävän paljon paremmin käteen istuva kuin perinteinen pyöreä. Sparcon valikoimasta löytyy paljon hyviä ratteja, esim tuo: http://shop.sparco.it/en/racing/steering-wheels/r-345-63-mm-2.html Quote
Urbantoy Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Hyvä että projekti etenee, mutta näköjään budjetissa ei ole mitään järkee jos tommosia peltejä tilataan jenkeistä asti ja hitsauksia tehdään uusiksi komentoijien takia.. Tai siis mä en ymmärärrä miks ne piti uusiksi tehdä koska ei tuo jälki nyt niin hirveesti sitä aikaisemmastakaan muuttunut.. ei se ollut huono silloinkaan, mutta jos täällä halutaan pintapellin tasoa sisälle niin on tuossakin matkaa. Vai meinaatko paklata tä RS:än sisältä/päältä että päästään sun/shine myös sisällä.. Quote
-Alex- Posted April 8, 2014 Author Posted April 8, 2014 Noo, maalari itte halus tehdä, kun alkoi naurattaa sitä tämä asiantuntijoiden arvostelu :) Noita ehjiä sisäpuolen peltejä kun kukaan saksassa/briteissä/suomessa reilu viikon aikana ei suostunut laikkaamaan luovuttaja-autosta, niin tilasin ne jenkeistä, hintaa tuli rahteineen ja tulleineen 170€, eli budjetissä pysytään edelleen, ei voi sanoa sikakalleiksi.. Okei, nahka/polyuretaani rattia n. 330-350mm koossa kahtelemassa. Quote
ARTO Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 Nauraa saa ja välillä pitääkin:) Tätä kun tehdään kuin iisakin kirkkoa ja pyritään muutenkin valitsemaan parasta palikkaa ja sen päälle arvostellaan keskivertohitsausten jälkeä, niin minne tässä kohtaa omistajan kriittysyys/vaatimustaso kadonnut? Quote
-Alex- Posted April 8, 2014 Author Posted April 8, 2014 (edited) kriittysyys/vaatimustaso kadonnut? Ei minnekään, sisäpuolen paikka on silminnähden hyvä ja luovuttaja-autosta pellit ovat erinomaiset. Taitaa enemmän arvostella ja vaatia projektilta ulkopuoliset kuin omistaja itte :D :D Edited April 8, 2014 by -Alex- Quote
ARTO Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 Palstalaiset haluu että tästä tulee oikeesti hyvä. Quote
Barney Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 Kaikilla palstalaisilla on show-tason hitsaukset myös näkymättömissä paikoissa. Kittiä ei ole käytetty yhtään, kaikki on tehty pellistä. Vaparikoneistakin yli 200hv. Kysy vaikka baaritiskillä! 2 Quote
-Alex- Posted April 8, 2014 Author Posted April 8, 2014 Mä haluun tästä hyvän, mutta ei tule miellyttää ja kumarrella ylijumalia :D Quote
Ketsa Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 Tyylikkäämpi ratti kuin karvarallieskoorttiruorit? http://www.ebay.de/itm/Porsche-MOMO-360mm-D-W-V36-Lederlenkrad-KBA70064-/291119243765?pt=DE_Autoteile&hash=item43c80f21f5 Quote
-Alex- Posted April 10, 2014 Author Posted April 10, 2014 IMI 101 starttia kattellut, onko kellään kokemusta näistä? Onko hidas välitys tms? Laatu ilmeisesti kohdallaan, ja 5 laakeria sisällään, ei tartte startin puslaa laatikkoon enään. Iso bonus että saa kiinnityslaippaa ainakin kolmeen asentoon käännettyä, voi olla hyötyä iskaritolppien tukitankojen kanssa. Quote
PZQ Posted April 10, 2014 Posted April 10, 2014 Hyvä ja huoleton startti, jaksaa pyörittää isonkin koneen komeesti tulille. -Pete- Quote
Mäki Posted April 11, 2014 Posted April 11, 2014 260-heppainenkin lähtee ihan vakiostartilla käymään, jos on pakko. Ja vielä vapari! Quote
NordBling Posted April 11, 2014 Posted April 11, 2014 Meinasin kirjottaa ja jotain ton suuntasta kans, vähän pienemmillä numeroilla tosin... Uusi vakiostartti on jonkin verran pienempi ja kevyempi kuin orkkis, ja ainakin 12,2 puristuksilla pyörähtää iloisesti käyntiin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.