Turpaani Posted September 11, 2014 Share Posted September 11, 2014 18". Pitääpä huomenna yrittää kopsuttaa se kumivasaralla alitajuntaan :) Quote Link to comment
-Alex- Posted September 11, 2014 Author Share Posted September 11, 2014 (edited) "Kalajoen hiekat..." eikun kuoppaiset tiet, mihin mun tukivarsi tippui?! :D Hiekkasärkille sitten saatana tiet viimeisen päälle, jos kävis sitten varakkaat mökki-ihmiset herättään valoisina kesäöinä kuplaa testaten..nimim. 1kpl 3" rst vaimennin :) 17" vanteet http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/o4LXnF.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/674/RosJFZ.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/901/obVBp8.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/742/v0kAQy.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/673/9B9NY1.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/911/UH5p9i.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/674/HHUiYe.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/540/TCnwlA.jpg 18" vanteet http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/913/TQPDDH.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/rfhmnz.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/631/2ns6Td.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/742/BfV9Tz.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/674/gbIFVh.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/673/4jiawD.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/902/6APEgS.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/540/c0DbQ5.jpg Huomenna lisää projektikuvia.. Edited September 11, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
metake Posted September 12, 2014 Share Posted September 12, 2014 Vaikka kaaret ei vielä olekaan valmiit ja putkia saattaa tulle vielä lisää, niin pari vinkkiä kuitenkin: - kiinnitä kaaret a- ja b-pilareihin - lisää putki pääkaaren alapäähän poikittain keskitunnelin yli, ja kiinnitä se keskitunneliin (jos vaan penkkien sijainti antaa myöten) - lisää putki takatukien alapäihin poikittain (tähän saat samalla turvävyöt kunnolla kiinnitettyä) Quote Link to comment
Lasse Posted September 12, 2014 Share Posted September 12, 2014 Jos sen takatukiputken laittaa, niin korkeus kannattaa mallata penkkien ja vöiden kanssa että kulma vöille tulee oikein. A-pilarin putki on vedetty ihan siististi, tonne voi jopa sekaan mahtua ilman epäinhimillistä akrobatiaa. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 12, 2014 Author Share Posted September 12, 2014 (edited) Ja sivuputki tulee kohtalaisen alas edestä eli käyttäjäystävällisemmin kuin aikaisemmin, täydellisiä kisakaaria ei tehdä kuitenkaan, koska autosta ei tehdä kilpa-autoa, eikä jahdata 10 sek varttimailiaikoja: Mendeolalle ja taakse vääntösauvaputkille lisätään putket kans - onneksi tekijä tietää kaarien asennuksesta kokemuksella. Kaaria ei hitsata kiinni koriin, korkeintaan pultataan yläpäästä jos on mahdollista. Edited September 12, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
Paadre Posted September 12, 2014 Share Posted September 12, 2014 "Kalajoen hiekat..." eikun kuoppaiset tiet, mihin mun tukivarsi tippui?! :D Hiekkasärkille sitten saatana tiet viimeisen päälle, jos kävis sitten varakkaat mökki-ihmiset herättään valoisina kesäöinä kuplaa testaten..nimim. 1kpl 3" rst vaimennin :) 17" vanteet http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/674/RosJFZ.jpg 18" vanteet http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/rfhmnz.jpg Hyviä kuvia.Selkeytti omia ajatuksia melkoisesti. Kävi kans mielessä, että josko olis tohon omaan tunkenu jotku ylisuuret kiekot. Ja näissä kuvissa taas todistettiin, että kuplaan ei tosiaankaan sovi näkönsä puolesta mitkä tahansa vanteet. No joo, ei sovi muihinkaan autoihin mut mielestäni kupla on yksi helpoimpia pilattavia väärällä vanteistuksella. Noi parit vanteet oli mun mielestä ainoat siedettävät. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 12, 2014 Author Share Posted September 12, 2014 99% varmuudella tulee silti tälläiset vanteet samoissa väreissä, joita saa 17 ja 18 koossa: 1 Quote Link to comment
Pepe Posted September 13, 2014 Share Posted September 13, 2014 Sorry en muista onko tästä ollut jo keskustelua, mutta eikös tällaiseen performance laitteeseen kannattaisi laittaa niin pienet vanteet kuin se on valitun jarrusetupin puolesta mahdollista? Eli ennemmin 17" kuin 18" jos jarrut vaan mahtuu. Ja jos jarrut ei mahdu 17" vanteen sisään niin ensimmäinen arvaus (ei fakta) on että kuplaan on laitettu aika overkill jarrut :) Quote Link to comment
-Alex- Posted September 13, 2014 Author Share Posted September 13, 2014 (edited) Kyllä suorituskyvyn kannalta 17" on parempi ehdottomasti ja mahtuu sellaiset. Ehkä n. 0,5kg säästää per nurkka silloin. Edited September 13, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
Pepe Posted September 13, 2014 Share Posted September 13, 2014 Toinen mikä mulle tulee mieleen on se että 18" vanteella rengasprofiilia joutuu pienentämään tai nostamaan autoa suht korkealle että mahtuvat pyörimään. Jos lähtee tuolle rengasprofiilin pienennyslinjalle niin ymmärtääkseni (luettua, ei omaa kokemusta) ajo-ominaisuudet alkavat huonontua kun profiilia tarpeeksi pienentää. Kuten noista kuvien autoista näkyy, aika korkealla menevät kun ei muuten mahdu pyörimään. http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/913/TQPDDH.jpg Tää 18" näyttää hyvälle kyllä mutta mitenkähän mahtuu tuo etupää käytännössä pyörimään joustotilanteessa? Itse kyllä unohtaisin 18" hommat jos autoa on performance asenteella tekemässä. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 13, 2014 Author Share Posted September 13, 2014 (edited) Luonnollisesti profiilia joutuu pienentään, renkaan korkeus pidetään lähinnä vakiota, eli korkeus on n. 630-640mm laskennallisesti. Jompaa kumpaa rengaskokoa alunperin harkinnut, 215/45R17 + 255/40R17 tai 215/40R18 + 255/35R18 yhdistelmää, molemmat samankorkuisia. Mm. wally germanlook palstalla siirtyi 17" vanteisiin käytettyään pitkän aikaa 18" vanteita, mm. kilon verran lähti nurkasta painoa pois ja sen huomasi parempina ajo-ominaisuuksina. Nää jotka laitelleen germanlook palstalla 18 ja 19 vanteita, niin joutuneet 35-40 profiilista rengas sovittaa eteen, kun ei siellä tilaa ole. Maalarin 240 a-group volvossakin on 17" (240/610-17), noita rattaita käytin kerran kuplan vieressäkin, näytti kivalta :) Ps. volovo on myytävänä... ;) http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/673/kij0ga.jpghttp://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/746/RyZiKz.jpghttp://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/661/6mBXXY.jpg Edited September 13, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
Lasse Posted September 13, 2014 Share Posted September 13, 2014 onks toi apinahäkki ihan omasta päästä taivuteltu vai onks se joku sarja? Quote Link to comment
-Alex- Posted September 13, 2014 Author Share Posted September 13, 2014 (edited) Pääkaari luuppalan taivuttama, 2003 ostettu sarja, nyt kaikki muut putket uusiksi itse vääntäen kun kaaret leikeltiin pois 4-5 vuotta sitten. Aloittelin kuvakansion järjestelemisen, keräämällä kaikki vanhat ja uudemmat kuvat ja laittamalla ne järjestykseen, en viitti välttämättä ladata minnekään mutta osan vois zipata jos kiinnostaa. Edited September 13, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
-Alex- Posted September 15, 2014 Author Share Posted September 15, 2014 (edited) Tilasin eilen myös takajousituksen coilovereille kuvan kaltaiset adapteripultit paragonilta, kun coiloverissa 1/2 pultinreikä ja 944 tukivarressa M14. Pitäis olla parasta mahdollista laatua, sillä tarkoitettu painavempiin 944/968 p-autoihin, markkinoilla olis ollut myös L A performancen halvempaa tavallista kahdella eri kierteellä olevaa pinnapulttia tarjolla. http://www.paragon-products.com/Racers-Edge-Rear-Shock-Mount-p/re_mc7000.htm Kyseinen adapteripultti pitäisi kestää kevyen kuplan alla hyvin, mutta tässä se meni poikki ilmeisesti liian lyhyen jousen takia:http://www.germanlook.net/forums/showthread.php?t=7848&page=18 Edited September 15, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
Tanhis Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 Tulee aika kulmaan ainakin noissa yllä olevissa toi coiloweri. Eli varmaan voisi olla fiksua koettaa suoristaa tuota kulmaa yläpäästä tai sheivata vähän tukivarresta jos mahdollista. Quote Link to comment
VW-63 Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 Tai sitten tilaa coiloverit suoraan sopivilla reijillä (tai porata reikä isommaksi, jos kyse oli 1.3mm:stä?) ja samalla tilaa tuon iskarin alapään holkin pidemmällä varrella (tai jatkaa nykyistä jos on jo väärän mittaiset hankkinut) niin ei ota jousilautanen kiinni tukivarteen ja iskarin saa suunniteltuun asentoon. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 15, 2014 Author Share Posted September 15, 2014 (edited) No tuskinpa hankin taakse eri merkkisiä coilovereita kuin edessä on. Mitä lukenut, niin tuo kuvan yhdistelmä toiminut hyvin kyseisessä autossa. Kulma ei ole niin paha takaapäin katottuna: http://i93.photobucket.com/albums/l44/humblewolf/Lucy/HPIM0317.jpg Edited September 15, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
-Alex- Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 (edited) Sellaiset asiat vielä auki ja mietinnässä, puolivalmiita ratkaisujakin mielessä: -Mistä / mitkä 100mm vetoakselit nivelineen, 944 vai T2 - toinen puoli pitää olla 10mm pitempi ja toinen 10mm lyhempi, mittatilaustyönä tai toisen akselin lyhennys . -Mistä alle 140mm hihnapyörä kuivasumpulle, ja teräksinen painavempi vai kevyt alumiininen? Vaihtoehto alumiininen 133mm scat /bugpack ainakin.. -Mistä / millainen etuspoileri kamei tyyliin ym, jonka taakse mahtuu öljynjäähdytin. Kenties kerscherin puskuri reunoista uusiksi muotoiltuna tai muotin kautta uusi? -Kuivasumppusäiliön malli ja sijainti - yritys laittaa omaa suunnittelua oleva n.400mm korkea vaihteiston viereen. Noo helpottaa tietoa kun saa 5-tangon tuen kasaan -Bergin etutuen korvaaminen omalla 911 tyylisellä kannakkeella, jossa ei erikseen pituussuuntaisen liikkeen rajoitusta, kuten tavallisessa bergin 5-v tuessa jossa on neljä kumityynyä. Edited September 17, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
-Alex- Posted October 2, 2014 Author Share Posted October 2, 2014 (edited) Sovitettiin penkkiä varhaisen protokiinnikkeen kanssa, joka tulee prikulleen alkuperäisten kiskojen paikalle, tai sille siis omat kiinnityskiskot alkuperäisille paikoille. Aika passelilta tuntui istua. Maltilliset sivuputket tulee vielä kans ja vöille poikkiputki taakse. Taka-akselin vääntösauvaputkille vedettiin tuet pääkaaresta lämminilmakanavien reikien kautta. Parina iltana hioin kylkiä ym ja katon reunoja maaleista pois kuunneltuani ensin varoitukset jännityksen katoamisesta :D Edited October 2, 2014 by -Alex- 2 Quote Link to comment
-Alex- Posted October 5, 2014 Author Share Posted October 5, 2014 Vähän siviilimäisemmät sivuputket, leveän penkin ja kapean ohjaamon takia piti tehdä kaksi taitosta sivuputkeet, ja turvavöille lisättiin taakse poikittainen putki. Nyt mahtuu myös ovi kiinni. Quote Link to comment
-Alex- Posted October 5, 2014 Author Share Posted October 5, 2014 Varmaan 2-3 viikon sisällä maalaukseen, kunhan saadaan tehtyä eka pikkujutut pois edestä, mittaripaneelien sovitus ym. Quote Link to comment
Neanterdaali Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Mielenkiintoinen projekti, millaista tyyliä olet ajatellut, näkyykö tekniikka ulospäin muuten kuin kaarien pilkoittamisena vai millaista? Olisi aikaslailla makea sleeperi! Audi miehille ihmettelemistä! Quote Link to comment
-Alex- Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 Etusivulla on toi tummanpunainen kupla, vähän samaa tyyliä ahen, mutta jokin etupuskuri + etuspoileri oltava jos aikoo ajaa radalla yli 160km/h. Huom. radalla ;) Tässä kans tyyli sama mitä haen: 1 Quote Link to comment
oxstar Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Aiotko laittaa hiilikuitupuskurit? Tai muita osia hiilikuidusta? Quote Link to comment
-Alex- Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 Puskurit, astinlaudat ja paneelit sisälle hiilikuidusta sitten kun budjetissa varaa, eli ehkä 1-2 vuoden päästä vasta. LA perfomancella hiilikuituosat lähes puolet edullisempia, mutta yleisesti niiden tekemien osien laatu ei vakuuta, toisinkuin CSP:n ja muiden saksalaisten tekemien osien suhteen. CSP:llä ja MSS:llä ainakin hiilikuituosia tarjolla http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=135054109871&rub1=Body&rub2=Bumpers%20and%20Accessories%2CBumpers%2CBug%20%2768-&artnr=16937a&pn=0&sort=0&all= http://kaefer.motor-sport-service.de/html/anbauteile1.html http://www.laperformance.co.uk/ http://www.laperformance.co.uk/blog/?page_id=130 Quote Link to comment
Ketsa Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Eihän tuo jakkara vain ala näyttämään liian sivistyneeltä muuhun kokonaisuuteen verrattuna? Jalat pyörillä alle ja toimistojakkaraksi ;-) Quote Link to comment
-Alex- Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 (edited) Moni luulee tuota recaroa nahkaiseksi mutta se on keinonahkaa :) Halvimmasta päästä periaatteessa recarolla kun kattelee noita taittuvaselkänojaisia penkkejä, tosin recaron halvimmat taittuvaselkänojaiset näyttää paljon laadukkaammilta kuin italialaisten karvakäsien vastaavat...mutta onhan hintakin ihan eri :) http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/seats-reclining Melkoista kuraa näyttää olevan noi LA performancen uniball setit, rälläkkä ja pylväsporakone ilmeisesti käytössä vain... Laitoimme umpeen (kohtuusiististi, vähän jäi toivomisen varaa) tuon vanhan sulakerasian paikan, kun ei halua käyttää OE sulakerasiaa: Samalle paikalle: Edited October 6, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
SePi Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Saatko jossain teetettyä toiveittesi mukaiset johtosarjat liittimineen? Tulee mieleen, että kun kaiken joutuu tekemään uniikkina, niin tekiskö joku can väyläset sarjat saman tien Quote Link to comment
-Alex- Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 Tuo alemman kuvan sarja on "valmis", aika paljon silti itse mittaamista ja lyhentämistä kai on. Yllättävän suosittu sarja silti jenkeissä. Googlettamalla "vw wiring kit watson" löytyy joitain asennuskuvia ja ohjekin heidän sivuilta. http://www.watsons-streetworks.com/custom-vw-modular-wiring-kit Quote Link to comment
Simon Templar Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Aika nirkosesti releitä tuossa sarjassa. Jos kerta laittaa sähköt uusiksi niin ainakin valot, pensapumppu ja pyyhkijät vois olla hyvä laittaa releillä. Alunperin ei ole, mutta hyvää kait tässä ollaan tekemässä. Quote Link to comment
Lasse Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 pervo duuni tehdä noi sähköt noin. Niinku oikeesti. 1 Quote Link to comment
-Alex- Posted October 7, 2014 Author Share Posted October 7, 2014 Megassa on omat releet pumpulle. Sähköistähän en juuri mitään tiedä, mutta moderni ja siisti sulakerasia sekä laajennettavuus vetivät puoleensa. Releitä ilman muuta lisää tarpeen mukaan. Quote Link to comment
Simon Templar Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 No sit joku tämmönen. Näitä myy muutkin. http://www.polevolt.co.uk/acatalog/Modular_Fuse_and_Relay_System.html Piuhaa saa metritavarana, siitä ei kannata maksaa hirveästi extraa. Panostaa liittimiin. Quote Link to comment
JaniM Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 No eipä tuo ihan imaista ole kunnollinen autojohto myöskään verrattuna johonkin halpaan muovijohtoon, mikä ei kestä lämpöä edes. Tässä itse autojohtoja ettineenä. Plus että standardeja ja laatuja noissa useita. Quote Link to comment
Guest Type123 Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Tuo alemman kuvan sarja on "valmis", aika paljon silti itse mittaamista ja lyhentämistä kai on. Yllättävän suosittu sarja silti jenkeissä. Googlettamalla "vw wiring kit watson" löytyy joitain asennuskuvia ja ohjekin heidän sivuilta. http://www.watsons-streetworks.com/custom-vw-modular-wiring-kit Mielestäni todella raju hinta kasalle johtoa sulakerasioineen, liittimineen etc. Toki se autokäyttöön soveltuva johtokin maksaa kuten todettiinkin jo - tuohon shippaukset, alvit, tullit etc. päälle niin tulee boksille ja johdolle kuitenkin järjettömästi hintaa. Väännät vaan sen CAN-väyläisen systeemin autoosi kuten SePi ehdottikin jo. Oikeasti clean look sopisi paremmin autoosi kuin "siisti" kasa johtoja. Quote Link to comment
-Alex- Posted October 8, 2014 Author Share Posted October 8, 2014 Toki tuollainen olisi siisti valinta, mutta itse en ole mikään autosähköexpertti....puhumattakaan CAN väylöistä jne. No sit joku tämmönen. Näitä myy muutkin. http://www.polevolt.co.uk/acatalog/Modular_Fuse_and_Relay_System.html Piuhaa saa metritavarana, siitä ei kannata maksaa hirveästi extraa. Panostaa liittimiin. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Toki tuollainen olisi siisti valinta, mutta itse en ole mikään autosähköexpertti....puhumattakaan CAN väylöistä jne. Ehdottomasti can väyläinen. On niin paljon parempi tälläiseen autoon. Quote Link to comment
JaniM Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Kuinkas CAN vähentää johdotusta valojen suhteen? Tietty pärjää kolmella piuhaa, mutta ohjauspäätteet pitää viedä sit lampun kuoriin. Hmm, mielenkiintoista. Ledeillä kun pystyy vielä hoitaan, niin plussapiuha ohenee myös kummasti ja turhia releitä tarvita. Jollain Arduinolla voisi onnistua ohjaukset.. josko notsiin tekis.. Ei kyllä edullinen mutta olisi omiaan kyllä Alexin autossa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.