Jump to content

'78 pallokeula


KimmoH

Recommended Posts

Bussia on tullut pääasiassa vain tankattua vapun jälkeen. 5900 kilsaa kelattu jo tälle kaudelle mittariin. Desi öljyä tonnilla ja 9,4L/100km 95E10:iä keskikulutuksella menty. Ennen juhannusta vaihdoin vetarin suojakumit, kun olivat aivan tiensä päässä. 

 

image.thumb.jpeg.c98599519f5ee49a6e5118bc109e7779.jpeg

 

image.thumb.jpeg.09118e2a8ad9a9aa8a13471c2dc7f08e.jpeg

 

Elokuun puolivälissä säädin takajarruja pari napsua piukemmalle kun tuntui ettei käppäri ottanut enää niin hyvin kuin voisi ottaa. Hyvä tuli pikku säädöllä. Pariin vuoteen ei ole tullutkaan jarruihin koskettua!

 

image.thumb.jpeg.0c23525527d67777a27c1ea6758212e1.jpeg

 

Samalla kun auton alla makoilin, totesin että takarenkaat alkoivat olla semi sliksit. Joten perä ilmaan ja hakemaan uutta kumia alle. 

 

image.thumb.jpeg.aada3526f65d88f88bcdbd11af2820d6.jpeg

 

Eiköhän tässä kausi jatku vielä kuukauden tai pari. Tänään kävin hakemassa jo päästölapun, kun puolessa kuussa pitäisi käydä konttorilla hakemassa lisää ajoaikaa. On tuo vakio kone vain kova, menee päästöistä heittämällä läpi. Itseasiassa olisi mennyt kirkkaasti läpi jopa 1986 jälkeenkin valmistettujen päästöistä. 

 

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
  • 2 weeks later...

Leima tuli haettua taas pariksi vuodeksi. Samalla kun auton alla oltiin, niin todettiin että alapallot voisi vaikka vaihtaa tulevan talven aikana. 

 

Vintiltä löytyi muutama alatukivarsi ja hyllyssä sattui olemaan palloniveliä joten fiksasin tukivarret valmiiksi, niin ei talvella tarvitse kuin nypätä vanhat irti ja työntää uudet tilalle. Saakohan muuten näitä pallukan palloniveliä mistään rasvanippaversioina ? 

 

image.thumb.jpeg.a4cf1efa7ed64bd8dc4e308cbe6e2515.jpeg

 

image.thumb.jpeg.91946bda3d277a0d9bb0f453dc07bdb0.jpeg

 

image.thumb.jpeg.cd80388dce9410366b74414ffbb3b3f1.jpeg

 

image.thumb.jpeg.0f4ca613224356b1195981308926b2cc.jpeg

Link to comment

Jos kuulan ja pesän välissä on yhtään tilaa, lisää itse nippa.

Yksi uudempi vw konsernin tuote, jossa surullisen kuuluisa tukivarsiviidakko edessä, loppui tukivarsien vaihdot rasvanippojen lisäyksen jälkeen, suosittelen.

 

Tuolla hyvät ohjeet nippojen laittamiseen, tiedän, on väärän mallin autot kyseessä, mutta älkää lukeko niin tarkasti..

 

https://www.audiclub.fi/audifinns/forum/tekniikka/kori-valot-renkaat/93697-rasvanippojen-asentaminen-tukivarsiin#post1432729

Edited by hanski.
  • Like 2
Link to comment
  • 3 months later...
11 hours ago, jrasi said:

Onko tuo hyllyn kulma kuinka lähellä tuota ilmakanavan päätyä? Eli pitääkö sitä tehdä itse sopiva hylly, vai mahtuisko tuo kleinbussin ilmakanavien kanssa...

Ei mahtunut ainakaan itsellä suoraan mukana tulleilla kiinnikkeillä juurikin kun pääty törmää siihen bussimallin ilmakanavaan. Muistaakseni kiinnikkeiden modaamisella sopi. 

Link to comment

Muuten meni mukana tulevilla kiinnikkeillä heittämällä mutta tuonne keskelle eteen tein kaksi omaa kiinnikettä. Hannarin puolella sai raon jätettyä pieneksi mutta kuskinpuolella piti jättää vähän enemmän että mahtui nätisti myöhäispalliksen sulakerasian kanssa. Rattiputkeen en tehnyt vielä mitään lopullista kiinnikettä, nyt on parilla nippusiteellä siitä kiinni.

 

image.thumb.jpeg.b921b5f1e9844d70d5f87e345743a7f1.jpeg

 

image.thumb.jpeg.a6138daff83c6903d768b57a811ee092.jpeg

 

image.thumb.jpeg.4e9c544261bfaa19a9c343075b20658b.jpeg

 

image.thumb.jpeg.d9924aec0a14de7bcc403013cdbd04e2.jpeg

 

image.thumb.jpeg.21b9cbc196891a9ae973a0e690f83b0f.jpeg

 

image.thumb.jpeg.081e720c7f98c2d79f72f5e768c415b7.jpeg

 

image.thumb.jpeg.38f82ed17455dd401a859793595a18e0.jpeg

 

  • Like 3
Link to comment
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
13 hours ago, Paadre said:

Tätä olen itse jo vuosia käyttänyt eikä ole jäänyt yksikään pallonivel irtoamatta, ei tartte hakata ja kiroilla. 

 

https://www.motonet.fi/fi/tuote/804058/MTX-Automotive-pallonivelen-ulosvetaja

 

Täytyypä hakea tuollainen työkalupakkiin. Meneekö tuo myös alapallon ympärille pallukassa ? Mulla ei meinaan mikään ulosvetäjä passannut tuonne alapalloon ja piti modatulla irroitushaarukalla paukuttaa nivel irti, auton painoakin sai käyttää hyväksi. Jos olis ottanut jarrulevyn ja kilven irti, niin sitten olis saanut ulosvetäjän omasta hyllystä mahtumaan väliin. 

Edited by KimmoH
Link to comment
3 hours ago, KimmoH said:

 

Täytyypä hakea tuollainen työkalupakkiin. Meneekö tuo myös alapallon ympärille pallukassa ? Mulla ei meinaan mikään ulosvetäjä passannut tuonne alapalloon ja piti modatulla irroitushaarukalla paukuttaa nivel irti, auton painoakin sai käyttää hyväksi. Jos olis ottanut jarrulevyn ja kilven irti, niin sitten olis saanut ulosvetäjän omasta hyllystä mahtumaan väliin. 

Muistaakseni mahtuu juuri ja juuri alapalloonkin. Omastani olen tukivarret irrottanu ja tuota työkalua väittäisin kyllä käyttäneeni.

  • Like 2
Link to comment
On 3/4/2023 at 1:23 PM, Paadre said:

Muistaakseni mahtuu juuri ja juuri alapalloonkin. Omastani olen tukivarret irrottanu ja tuota työkalua väittäisin kyllä käyttäneeni.

Kannattaa huolella sitten asemoida se ku rupee irrottaan, ite puolihuolimattosti irrottelin ja työkalu vinossa, "hammas" nasahti aika heleposti poikki.. 
Eli haarukan molemmille puolille paine kunnolla yhtä paljon, ei toiselle vaan.. Oma vika..

Edited by Urbantoy
Link to comment

Viimeksi kun itselle tuli piukassa oleva vastaan niin pännäsin tämän tyyppisen ulosvetäjän https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/ulosvetimet/ulosvedin-0---100-mm-2000019462 niveleen. Ja sitten vasaralla kylkeen.

 

Tuollainen nivelen ulospainaja ollut kyllä ostoslistalla mutta en ole halunnut ostaa jotain halpaa paskaa joka napsahtaa helposti poikki ja kunnolliset sitten maksaakin satasia.

Edited by Tanhis
Link to comment

Kaivein tuossa arkistoja ja syksyllä 2020 tuli viimeksi vaihdettua apukuskin puolelle alapallo. Silloin paikoilleen meni Lemförd (Made in China) ja nyt viime syksynä sekin oli kahden vuoden ajojen jäljiltä vaihtokunnossa. Hyllyssä ei ollut muuta kuin Lemfördiä joten sellaiset tuonne alle meni tälläkin kertaa. Katsotaampa kauanko kestävät. 

 

Pitää tilata jemmaan jotain toista merkkiä....

 

Aiemmin tähän ei ollut tullutkaan niveliä vaihdettua. Alla on tähän saakka olleet ne samat nivelet mitkä autossa alla olivat kun se talouteen 2012 vuonna tuli. Ilmeisesti jostain 80-90 luvulta peräisin olevat. Silloin tuli vaihdettua vain pelkät kumit ja sitten ajettiin kovaa monta kesää. 

 

Niin ja tänään tuli vähän harrastettua, säädin venttiilit + vaihdoin uudet venakopat kun uustuotantokoppien maalit olivat kadonneet. 

Edited by KimmoH
  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Kevät ilmeisesti lähestyy vaikkei se siltä ikkunasta katsottuna täällä Keski-Suomessa näytä. Mitään ei bussiin pitänyt talven aikana tehdä mutta nyt on viime viikkojen aikana tullut nykerrettyä kaikenlaista. 

 

Hupisähköpuolelle tuli tehtyä pikkuisen päivityksiä ja liukuoven saranaakin tuli korjattua, kun pelkkä saranan maalaussuunnitelma eskaloitui rikkinäisten osien vaihtamiseksi. 

 

 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ajokausi startattu Keski-Suomessa. Samalla selvis miksi toinen takarengas oli hieman vajaa talvisäilön jäljiltä. Pihalle kun peruutin, niin sattui silmään ruuvi takarenkaasta. Pääsi 8 vuotta keulalla roikkunut vararengas ajoon ja ruuvilla varustettu kumi jäi odottamaan paikkausta. 

 

image.thumb.jpeg.b0feef9092f5dd5a169d9ff4a178e6bb.jpeg

Link to comment
11 hours ago, KimmoH said:

Ajokausi startattu Keski-Suomessa. Samalla selvis miksi toinen takarengas oli hieman vajaa talvisäilön jäljiltä. Pihalle kun peruutin, niin sattui silmään ruuvi takarenkaasta. Pääsi 8 vuotta keulalla roikkunut vararengas ajoon ja ruuvilla varustettu kumi jäi odottamaan paikkausta. 

 

 

Itsellä oli joskus kans kumi tyhjä kun aamulla olin töihin lähdössä. Sen sijaan että olisin kaivanut varapyörän niin ruuvasin ruuvin irti butyyliteippiä ruuvin varteen ja takas reikään. Sillä pääsi 20km eestaas työmatkan ja illalla vielä samoilla ilmoilla rengasliikkeeseen korjattavaksi. Sen jälkeen lisäsinkin kamelinpaskan+työkalut auton vakiovarusteisiin. 

Link to comment
  • 4 months later...

Päivitelläämpä tätäkin. Keväästä saakka on vain tankattu ja reissattu reilu 6000 kilsaa. Viikko sitten avainta kääntäessä ei kuulunut mitään, kunnes hetken päästä solenoidi naksahti ja startti pyörähti. Arvelin että temppuilisikohan starttirele. Uusi rele paikoilleen ja ongelmaa ei enää esiintynyt. Kunnes tänään taas oli aivan hiljaista startin suunnalla. 

 

Haalarit niskaan, startti irti ja se toimi pöydällä hienosti. Vaihdoin kuitenkin solenoidin kun se hieman arvelutti, joskus viime talvena kerran pari pakkasella olevinaan vähän oireili. 

 

image.thumb.jpeg.7d6062b1fbb9e5457e8479200060b567.jpeg

 

Startti paikoilleen ja avainta kääntäessä oli edelleen aivan hiljaista. Tökkäsin yleismittarin akkuun kiinni ja sehän oli aivan kuollut. Apuvirtaa ja pyörähti iloisesti käyntiin. Tulipa tyhmä olo, noh, tulipahan harjoiteltua startin irroitusta pihamaalla 😂 2017 vuonna pohojosen reissulla vaihdettu akku oli näköjään tullut tiensä päähän. Ei yhtään varoitellut ja vielä eilenkin pyöräytti niin iloisesti koneen käyntiin ettei älynnyt sitä edes epäillä syylliseksi. Ceetekki kiinni ja katsotaan vieläkö se tuosta toipuisi sen verran että selviäisi kauden loppuun saakka. 

 

image.thumb.jpeg.69d44e86ab6166c00b5d3f661488a6e9.jpeg

 

Link to comment
  • 7 months later...

Bussille en ole talvella ehtinyt tekemään muuta kuin latailemaan akkuja. Loppukesästä tuohon keulaan ilmestyi maaliin halkeama ja siinä se turposi sitten syksyn jatkuvissa sateissa lisää. Talven seisoi kylmässä katoksessa joten pakkasjaksojen jälkeen siitä ropsahti sitten isompi läntti maalia pois. 

 

Jäi vähän ihmetyttämään että mistä johtui. Tällä hetkellä paras arvaus on että reilu 10 vuotta sitten oli virhe vetää keulaan 2k happomaali suojaksi pellille hionnan jälkeen, kun keulassa oli pientä syöpymää siellä täällä. Hapon vedin tuohon tuuletusritilan tasolle saakka. Myöhemmin päälle tuli epoksi ja sitten pintamaali. Nyt korkkasi sitten nätisti peltiä myöten eli happo siellä päästi otteensa irti. 

 

Jälkikäteen on tullut lueskeltua useammankin epoksin tuoteselosteita ja niissä on tullut vastaan maininta että ei happoa alle. Nyt pitäisi ennen vappua vielä yrittää tehdä joku pikapaikkaus keulan suhteen, niin selviäisi kesän ajot. Jahka saan joskus bajan ajoon, niin sitten ajetaan bussi telakalle ja maalataan kokonaan uudelleen. 

 

image.thumb.jpeg.935c1cb3c8ddc39109e8b23971ef2ccf.jpeg

  • Like 1
Link to comment

Tuo keula tuli aikoinaan putsattua rälläkällä ja somalilla. Joitain paikkoja ulkopuolelta soodalla aikoinaan vedettiin ja alusta hiekalla. Voi olla että jotain epäpuhtauksia tuonne on jäänyt vaikka sitä silloin tuli puhtaaksi nuoleskeltua. Vanhoja kuvia kun katselin niin olinkin vetänyt lopulta hapon tuulilasin yläreunaan saakka joten sormet ristiin ettei korkkaa koko keula 😅

 

On muuten soodapuhalluksen tarjonta tuntunut katoavan lähes kokonaan kymmenessä vuodessa. Silloin kun bussia rakensin, niin soodapuhallusta tyrkytti kaikki puhaltajat. Bajaa kun aloin tekemään niin nyt ei toissavuonna kukaan enää puhunut soodasta vaan oli palattu lasiin ja hiekkaan.

Link to comment

Sattui muutama lämmin päivä loppuviikosta niin pystyi pihakatoksessakin vähän touhuilemaan. Hieroin terveeseen pintaan saakka ja ruiskuttelin epoksin suojaksi. 

 

Jos tässä vielä ennen kauden aloitusta ehtisi mattaamaan koko keulan ja ruiskaisisi uuden keltaisen kauttaaltaan pintaan.

 

Aika hyvin on 9 vuoden ajojen aikana aurinko syönyt uustuotanto vilkkujen värin...

 

image.thumb.jpeg.3c4d65c8a00fc410b2f67e6501cbcdfb.jpeg

  • Like 2
Link to comment

Omasta palliksesta  taannoin kiillotin vilkkumuovien pinnan Autosolilla, tuli kiiltävät kuin peili taas muutaman minuutin puuhastelulla.

 

Taisivat olla alkuperäiset että ei ihme että olivat mattaantuneet vuosien varrella, paha sanoa että miten uustuotannon muovi kestää. Vaan voihan sitä reunaan kokeilla.

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Puolen vuoden seisonta katoksessa meinasi jumittaa kuskinpuolen jarrupalan. Oli levyyn ruostunut kiva palan urien mukainen nypykkä ja voi pojat kun piti pahaa ääntä jarruttaessa, kolkotti kuin olisi isompikin vika ollut. Piti rälläkällä hioa tasaiseksi, muuten olisi saanut varmaan jarrutella koko kesän ennenkuin olisi kolina lakannut. 

 

image.thumb.jpeg.29a5ae686b44640877ec5af6092cfff9.jpeg

 

image.thumb.jpeg.f20a56cb9a7d366b4a25e15c6b63fa86.jpeg

 

Vuosi sitten ajokauden starttasin ruuvi takarenkaassa. Nyt oli toinen eturengas vajaa ja kun täytti niin hissukseen vajui puoleentoista kiloon paineet. Päällisin puolin en renkaasta mitään näkyvää vikaa löytänyt. Pitää nakata kumi huomenna rengasliikkeeseen ihmeteltäväksi. Vararengas pääsi keulalta alle. 

 

image.thumb.jpeg.8059cd2f1d91c860b850d59970494415.jpeg

  • Like 2
Link to comment

Joo, ei tartte enää happomaalia syyttää etunurkan maalien korkkaamisesta. Talven pölyjä pestessä totesin että katossakin on pari paikkaa mistä maalit korkkaavat nyt kun auto seisoi koko talven katoksessa eli taisi se soodapuhallus reilu 10 vuotta sitten olla vikatikki. 

 

image.thumb.jpeg.fa9c6318f6602ad16c33bd8daebc9755.jpeg

Link to comment

Olen itse kammoksunut tätä soodaa alusta alkaen, en sen takia etteikö se toimisi vain juurikin sen takia että se neutralisointi on aika aikaa vievä ja pölhö prosessi. Kun oikotietä onneen ei oikein ole muutakuin lämpimällä vedellä ja karhunkielellä lotraus. Taaseen puhalletun pinnan pesu vedellä ennen esikäsittelyä ei oikein sovi minun ajatusmaailmaan.

 

 

Näin vuosia myöhemmin hyvä kysyä että miten itse neutralisoit soodan aikoinaan puhalluksen jälkeen.

Link to comment

Sepä se. Silloin soodaa kovasti tyrkytettiin joka puolelta ihmeitä tekevänä ratkaisuna. Kukaan ei maininnut mitään neutraloinnista vaan osa mestareista sanoi että suoraan vain maalia pintaan. Muistan yhdessä maalikaupassakin asiaa kysyneeni ja ihmettelivät että miksei siihen voisi suoraan epoksia laskea pintaan. No mulla tää seisoi peltipuhtaana melkein vuoden päivät ja jokapaikkaa tuli enempi vähempi muuten hiottua. Ennen maalausta perusteellinen rasvanpoisto asetonilla ja silikonin pesulla. Sitten kun oli jo epoksit pinnassa luin jostain että yli +23 asteisella vedällä pitäisi koko paska pestä ennenkuin sooda oikeasti liukenee. Jos tämän olisi tiennyt jo ennen puhallusta, niin olisi sooda korvautunut heti hiekalla tai jollain muulla. Ei mullakaan järkeen mene että peltipuhdas pinta lotrataan vedellä, sehän on heti seuraavana päivänä ruskea 😅

 

Se tässä on onnena matkassa että alusta on vedetty kokonaan hiekalla ja ulkopuoleltakin kaikki suorat isot pinnat on hinkattu koneellisesti puhtaaksi mutta onhan sitä sooda pölyä auton päälle varmaan laskeutunut. Jännä että kesti näinkin kauan, ilmeisesti loppukesän sateessa seisominen ja sitten katoksessa puoli vuotta pakkasessa oli viimeinen niitti kun aiemmat talvet tämä on viettänyt lämpöisessä tallissa eikä ole ollut mitään ongelmia.

 

Hiotaan nämä nyt ilmestyneet ongelmapaikat pellille ja vedetään epoksi suojaksi ja katsellaan vielä vuoden päivät mistä rapisee seuraavaksi. Alkaahan tuo olla jo niin kulahtanut että vuoden parin päästä voisi purkaa ja vetää kopan uudestaan pellille. 

Link to comment

Talvella tuli ostettua sikana säkissä tuollaiset aurauskulmien säätöraudat Bajan kulmien säätöä varten. Näitä kaupiteltiin "Jeep only" versioina mutta hienosti ovat sopineet niin Kuplaan, Caddyyn, Dodgeen kuin bussiinkin. Bussin sai oman painonsa varaan nätisti pukkien avulla ja aurauksen sai säädettyä ilman kiroilua, just eikä melkein kohdalleen.

 

Oli viime kesän, "isolla mauserilla", vanteiden reunoista tehdyn säädön jäljiltä 7mm haritusta, ei ihme että tuntui vänkäävän oikealle. Nyt kun laittoi karvan alta 3mm aurausta niin voi pojat kun kulki suoraan ja kevyesti 👌

Viime kesänä Norjan reissun jälkeen totesin että toinen eturengas oli syöty melkein nahkoille. Silloin yritin renkaat uusittuani käydä ihan oikeassa 4 piste suuntauksessa mutta eihän ne nykyaikaisia mittalaitteitaan saaneet kiinni vaikkei tätä ole madallettu kuin maltillisesti. 

 

 

image.thumb.jpeg.c600f33bb32272cfcc1c230ea1af4b2b.jpeg

 

image.thumb.jpeg.f3b746e93451c286f76b1915db850c32.jpeg

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Kymmenkunta vuotta ne nurkissa olevat kumiletkunpätkät mitkä yhdistävät tehostimen alipaineputken imusarjoihin kestivät. Viikolla kurvaillessa huomasin että kun kaasun päästi nopeasti pois, niin satunnaisesti kierrokset tippuivat niin alas että auto sammui, muuten ei mitään oireita. Vappuna pelasi vielä moitteettomasti. 

 

Sukellus konehuoneeseen ja siellähän se syyllinen oli. 90-kulmaletku oli toiselta puolen murtunut melkein kokonaan poikki. Hyllyssä oli onneksi yksi ehjä jemmassa joten matka jatkui. Toisella puolen kumi oli vielä ehjä mutta täytyy molemmat vaihtaa uusiin lähiaikoina. 

 

image.thumb.jpeg.dc2087c99381df70c82aa96dbdc140ff.jpeg

Link to comment

En tiedä mitä hittoa tuossa nykybensassa on mutta kumi ei siittä tunnu pitävän. Viikonloppuna vaihdoin etanolin kestäviä letkuja uusiin 5v+ käytön jälkeen. Letkut ei olleet murtuneet/ haperoita mutta pintakumi on aivan purkkaa. No paikalle meni nyt motonetin myymää gatesin etanolinkestävää letkua. Mikä muuten myydään 1,5m (metrihinnalla), myyjä vielä tuli kysymään miksi tälläistä ostan kun tuo perusletku vallan mainiota bensalle.

Link to comment

Siirryi vuosia sitten käyttämään Puuilon myymää polttoaine letkua, luvataan kesto nykybensalle ja se on myös pitänyt paikkansa.

 

Yhdessä vaiheessa kokeilin tuota Motonetin Gatesin etanoli letkua ja se meni muistaakseni yhden kesä ajoilla aivan kovaksi korpuksi bussin konehuoneessa E10:llä ajellessa. En tiedä mikä siinäkin on muuttunut kun mulla on samat Gatesin polttoaineletkut olleet Dodgessa jo reilu 20 vuotta eikä niille ole käynyt mitenkään. 

 

Mutta ei tässä pelkästään bensaakaan voi syyttää, nyt totesin samalla että tuolla konehuoneessa oli tyhjäkäyntipiirin yksi alipaine letku vaihtoa vaille, samoin toiseen Solexiin ilmanputsarilta tuleva tyhjäkäyntipiirin kumiletku. Kummassakaan ei kulje bensaa mutta hapertuvat tuolla konehuoneen kuumuudessa, jotain "tekokumia" ilmeisesti...

Link to comment

Mulla kans Puuilon kangaspäällysteisiä ollu volkkareissa, vesivessoissa ja traktoreissa useita vuosia. Toistaiseks muuta en oo huomannu ku että katkaistusta pinnasta parin kolmen vuoden jälkeen näkyy pientä kuivumista

Link to comment
Posted (edited)

Mulla on siis tätä ja ainakin toistaiseksi kestänyt jo useamman vuoden bussin konehuoneessa (Lyijyttömille ja max. 10%:lle metyyli-alkoholi polttoaineille).

 

Eli ei kangaspäällysteistä ja miksikö. No kangaspäällysteinen hajosi käsiin parissa kuukaudessa moottoripyörässä, vaikkei ole edes kuumassa konehuoneessa. Eikä kauheasti ehtinyt edes auringossakaan seisoa kun oli kevättalvi ja ainut ulkoilu oli kiikutus näyttelyyn umpi kärryssä 😅 

 

Kangaspäällysteinen näyttää kivalta mutta kun siitä ei sitten enää näe miten lopussa se letku kankaan alla on, niin en ole bussiin edes uskaltanut ajatella.  Itseasiassa tuolle Puuilon kangaspäällysteiselle ei edes luvata E bensojen kestoa. 

Edited by KimmoH
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...