Jump to content

Pullakuski, T2 Kastenwagen -65


Recommended Posts

Posted
On 6/7/2021 at 7:39 PM, eturauhanen said:

Laakerit vaihtuu urtsipusliin. 

 

 

Mitäs järkeä tässä on?

  • Haha 1
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Elinluovutuspellit meinaa istuu jiiriin. Ihmeen samaa sabluunaa ovat 60 luvulla käyttäneet. Ei kai nää oo samasta tehtaasta tullu...

854B02DB-29C4-4500-8B36-801E3FEA616B.jpeg

Edited by eturauhanen
  • Like 6
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 10 months later...
Posted

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että miltä tuollainen junisprojekti tuntuu, kun sitä on tehnyt yli 10 vuotta? Taitaa olla tunteiden vuoristorataa. Aloittaessa et ehkä tiennyt kauanko tuossa menee, paljonko työtunteja ja rahaa palaa. 

  • Like 1
Posted (edited)

Veikkaan että samalta kun Eemelistä puuvajassa. Ylläri tää ei ollu joten en laittanu tälle aikataulua aiemmasta projektista viisastuneena. Rahaa tähän ei paljoa ole palanut, vielä. Tää on oikeestaan mukavaa puuhastelua duunin vastapainoksi. Suosittelen jos tykkää askarrella. 😃👍

Edited by eturauhanen
...
  • Like 7
Posted

Onhan tässä se jännitys että tuleeko valmiiksi ennenkuin polttomoottorit kielletään. Mutta onhan tossa tilaa vetää akut kiinni

  • Haha 1
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Posted (edited)

Mitenköhän noiden vetareiden päätyjen kans tulis menetellä. Renkaan päätyyn 944 nivel ja laatikon päähän sit kuplan nivel.

Sopiiko vetarin spoorit molempiin niveliin?
Miten mä mittaan onko vetoakseli oikeen mittanen?

Edited by eturauhanen
Posted (edited)

Eikös palliksen laatikon laippa mene kuplan laatikkoon, jos haluaa isomman nivelen molempiin päihin?

Tai sitten laittaa kuplan akselitumpin 944 tukivarteen ja saa pienemmän laipan molempiin päihin.

Edited by Ketsa
  • Like 1
Posted
1 hour ago, Ketsa said:

Eikös palliksen laatikon laippa mene kuplan laatikkoon, jos haluaa isomman nivelen molempiin päihin?

Tai sitten laittaa kuplan akselitumpin 944 tukivarteen ja saa pienemmän laipan molempiin päihin.

Ei pallukan laippa sovi kuplaan kun pallukassa paksumpi akseli laatikossa,mut 411/412 laatikon ja teijon laatikon laippa käy ja ne on 100mm nivelelle.

  • Like 2
Posted
Ei pallukan laippa sovi kuplaan kun pallukassa paksumpi akseli laatikossa,mut 411/412 laatikon ja teijon laatikon laippa käy ja ne on 100mm nivelelle.
Mutta taitaa tulla ahdasta runkosarven kanssa jos ei tee lovea?

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Posted (edited)

Jälkituotantolaippoja on kaupoissa useille eri nivelille jotka sopivat kuplan laatikkoon tai tukivarteen esim T1 loota T2 nivelellä jne eikä edes kovin hintaisia.

Edited by Racing
  • Like 1
Posted

Hommaan toisen laipan askiin. 944 vetarin pituus näyttäis suht ok. Kattelin kans joutuuko runkon sarvea loveamaan. Pitää ottaa ääriasennon mitat.
Pohjaanlyöntikumi tartteis kans jotenkin askarrella? 

Posted
12 minutes ago, eturauhanen said:

Tarttee hommata possun vanteet ja jotain kumia päälle. Minkäs kokosta vannetta ja rengasta ootte käyttäny? Kuinka lasken että kantavuus riittää?

Itellä ei possun vanteita ja madalluskin erilainen ehkäpä. Renkaat takana 195/65r15 ja edessä 175/55r15, kantavuus pitää olla yli 80 vähintään (ainakin minulla) riippuen mitä otteessa lukee painoina. Itellä jouten 165/65r15 (2kpl) renkaat riittävällä kantavuudella, ei toimi oikein minulla nuo koko. 

Riippuu valtavasti kuinka matalaa haetaan ja onko kavennettu akseli esimerkiksi.

  • Like 1
Posted




Itellä jouten 165/65r15 (2kpl) renkaat riittävällä kantavuudella, ei toimi oikein minulla nuo koko. 


Missäs tällaiset olisi jouten? Onko kalliit? Ja mistä tuollaisia ylipäätänsä löytää?

Mulla on tuo koko juniksessa edessä, mutta nykyisissä ei riitä kantavuus.

Edit: Mulla tarvii olla 83 kantavuus edessä.


Posted

Uuttavuotta!

 

Kuvasta näkee niin tukivarsien asento olisi flipatuilla olilla erittäin ok, mutta orkkiksilla ne tulee muuttumaan niin hulluun kulmaan että ajettavuus on takuu perseestä.

 

Sulla on asialliset madallus jutut, mutta miksi olkia ei ole flipattu?

Ellei tavoitteena ole sitten Gasser tyylisuunta...

  • Like 1
Posted

Oon samaa mieltä flippauksesta, itseasiassa en edes laittais säätöpaloja itelle. Omassa on säätöpalat myös, mut flippaus on se oikea madallus volkkariin.

  • Like 2
Posted

Samoin mulla on säätöpalat, mutta ne on ollut aina ylimmässä asennossa ( aivan turhat) ja tukivarret on renkaat maassa tuon kuvan mukaisessa asennossa.

Olen ajanut lukemattomia kertoja lujaakin, ja aina menee suoraan kuin luoti.

  • Like 1
Posted

Mä tein itse ja jossain on/oli Hebsterin huippu ohjeet aiheeseen ja niitä noudattamalla saat kaikista turvallisimmat.

 

Niissä ohjeissa on extra painelaakeri, ja se puuttuu lähes kaikista kaupallisista flippauksista.

 

Kyseisillä ohjeilla tekee kerralla hyvät, mulla ollut 10v käytössä, ja pelkkä rasvaus on riittänyt.

 

Maailmalta löytyy valmiita n.1000e pari, eli työpalkoille pääsee vaikka hommaa on..

  • Like 1
Posted

Minulle teki pohjanmaalla yks tyyppi. Teki ihan ok homman ja oli halvempi kuin ulkomailta reilusti. Ihan viime talvena tämä tapahtui.

  • Like 1
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...