Hebster52 Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 En osaa puhelimella linkittää mutta laita haku " todistus" ja avaa topic: "Apuva, mistä joku todistus moottorista katsastajalle" tai sinnepäin niin siellä on moottorin kirjaimittain tehot eri moottoreista ja jotain juttua. Moottoreita on muistaakseni kunnostanut aikoinaan mm. Tammer Diesel. Tuommoinen pyöri nurkissa, loppuu 50hv koneisiin Quote Link to comment
vwagen Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Tammer Diesel ja muut VW organisaation ulkopuoliset"tehdasmaisesti"vaihtomoottoreita tehneet niittasivat yleensä numeron paikalle oman,oman järjestelmänsä mukaisen sarjanumerokyltin,ja tuskin käyttivät uusia kampikammioita. Pelkällä tunnuskirjaimella varustetut moottorit olivat VW tehtaan vaihtomoottoreita joihin piti meistää alkuperäisen moottorin numero myynninyhteydessä,kaikki piirimyyjät eivät määräystä noudattaneet. Quote Link to comment
MicaL Posted June 13, 2014 Author Share Posted June 13, 2014 Kiitos pojat! Tuo on pirun hyvä lappu. Näkyy mukavasti pelkkä lohkon kirjain B niin kuin mun moottorissakin. Ja näkyy moottoritilavuus ja teho. Lisäksi tulostin taas mukaan pätkän tuota samban listaa, niin kuin viimeksikin. Toivotaan, että näillä onnistuu. Hyvä tietää tuo numerojuttukin, niin voin "viisaana" kertoa, että tehtaan vaihtomoottori, siksi ei aina numeroita. Hienosti pelaa palvelu täällä palstalla, kiitos. Juuri sain sähköt kuntoon. Valot pelaa ja tulppiinkin tuli kipinä kun tein koepolkaisun, heti kun muistin laittaa puolanjohdon kiinni. Nyt venttiilien säätö, tankki kiinni ja tulille, ainakin noin teoriassa. Quote Link to comment
MicaL Posted June 13, 2014 Author Share Posted June 13, 2014 No niin. Mystiikkaa.... Kun pyörittelen konetta niin, että ykköspytty on ylhäällä ja molemmat venttiilit kiinni (työtahti), niin siivapyörän merkki on alapuolella (180 astetta väärin) ja jakajan nokkakin vastaavasti 90 astetta edellä. Miksi? Quote Link to comment
MicaL Posted June 13, 2014 Author Share Posted June 13, 2014 Aivan sama. Siivapyörän merkki ylös lohkon saumaan, silloin venttiilit kiinni kakkospytyssä, pyörijä osoittaa kello seitsemään ja siihen kohtaan kakkosen tulpanjohto ja loput omille paikoille. Polkaisu ja laakista käyntiin. On nää helppoja :) Nyt konttorille... 1 Quote Link to comment
MicaL Posted June 13, 2014 Author Share Posted June 13, 2014 Leima vihkoon. Kesä alkoi, kirjoittelen tätä huoltoasemalla samalla kun odottelen sateen taukoamista. Johan ehdinkin 20 kilsaa ajamaan kuivalla tiellä. 5 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Hienoa! Ei muuta kuin usvaa putkeen. Monen muiden tapaan tämä projekti on kyllä herättänyt kiinnostusta minussakin pyörien suuntaan. Todella näyttävä laitos! Quote Link to comment
MicaL Posted June 15, 2014 Author Share Posted June 15, 2014 Hei. Jakajan numeron mukaan siinä on vain alipainesäätö PICT-4 kaasutin on kertoilmatyyppiä, ja se tuottaa huonosti alipainetta eli pitäisi olla lisäksi keskipakoennakko jakajassa.Onhan se alipainekello voitu vaihtaakin.http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=526933 tuossa Glutamodolla world-taulukko, missä kaasutin-jakaja pareja.Voihan tuokin toimia. Viikonloppuna tuli ajeltua yhteensä noin 350 km. Nyt taitaa olla tehomaksimi saavutettu, kun vakiokytkin alkaa luistaa nelosella vähän kovemmassa kiihdytyksessä. Tuota trötäämistä koneessa tuntuu edelleen olevan, aika samanlaista kuin vanhallakin koneella. Mitään kun en näistä moottoreista ymmärrä ja yritin jonkinlaista yhteenvetoa tehdä, niin seuraavanlaiset kysymykset pomppaavat jatkuvasti pintaan: Onkohan tuo omavaliste imusarja jotenkin susi? Se on ainut osa joka on ollut molemmissa moottoreissa. Siinähän ei ole minkäänlaista lämmitystä ja usein kaasari ja 10 cm imusarjaa on aivan jääkylmä ja lorottaa pintaan kondensoitunutta vettä lohkon päälle. Alkaako polttoaine/ilmaseos pisaroitua imusarjassa. Imuvuotoja ole yrittänyt etsiä ruikkimalla starttipilottia, mutta jääkö sillä pienemmät vuodot havaitsematta? En ole ainakaan saanut mitään muutosta käyntiin ruikkimalla sitä kaikkiin mahdollisiin liitoskohtiin. Toinen hauska sattuma on se, että molempien koneiden mukana tuli täysin samanlainen jakaja, malli jossa on vain alipainesäätö. En ole kuullut kovinkaan paljoa positiivista tuon jakajan sopivuudesta, varsinkaan tämän 31 pict-4 kaasarin kanssa. Keskipakosäädöllä olevat ilmeisesti sopivampia. Sitten suurin ihmetys tältä illalta. Lähdin vielä ilta-ajelulle ja hetken kuluttua kone alkoi taas nypyttämään ja rykimään kiihdytettäessä ja vähänkin isommilla kierroksilla. Kun en enää muutakaan keksinyt niin päätin nykäistä koko alipaineletkun irti ja katsoa pelittääkö kone mitenkään ilman mitään ennakkosäätöä. Ja voi piru sentään, sehän toimi jopa paremmin, nypytys väheni huomattavasti ja vetokin oli ihan kohdallaan. Toki eihän tuo ilman ennakkosäätöä voi oikeinkaan olla, mutta jännä ilmiö kuitenkin. Pitää kai seuraavaksi testata sellaista 009 jakajaa, kun kirjoittelevat että sopii melkein kaikille kaasareille, ainakin kohtuullisesti. Ja nuo vakiotoimet olen yrittänyt tehdä, eli venttiilien ja kärkien säätö, uudet tulpat ja ryyppyläpän säätö. Eikä nuo karjet, puola ja konkkakaan kovin vanhat ole. Quote Link to comment
MicaL Posted June 27, 2014 Author Share Posted June 27, 2014 (edited) Piru sentään, irrotin tänään ekan kerran öljypohjan kannen ja huomasin ettei siellä ollut minkäänlaista sihtiä. Koneessa on aikasemmalla omistajalla ollut öljypumpun yhteydessä ulkoinen suodatin, joten onkohan tuo sihti sitten todettu turhaksi? Itse jätin tuon ulkoisen suodattimen pois kun sille ei oikein löytynyt paikkaa. No kuitenkin, onkohan noita sihtejä monenlaisia ja mistäköhän sellaisen saisi tähän hätään? (Edit: Mittasin vielä öljyn imuputken pään ulkohalkaisijan ja se oli noin 18,5 mm) Ajattelin olla näppärä ja vaihtaa vielä perjantai-iltana pikaisesti öljyt kun huomenna pitäisi ajella Lahteen ja takaisin. Olisiko jollain Turunseudulla tuollaista ylimääräisenä vai lyönkö kannen kiinni ilman sihtiä? Edellinen moottorin omistaja oli laskenut vanhat öljyt ulos ja minä laitoin uudet koneeseen kun otin sen taas käyttöön. Olen ajellut noin 600 km ja ajattelin vaihtaa ekan kerran öljyt ja katsoa samalla millaista moskaa koneen pohjalta löytyy. Onneksi kannesta tai öljypohjasta sormella kaivellen ei tuntunut löytyvän mitään ylimääräistä moskaa tai roskaa. Ulkoinen suodatin on todennäköisesti hoitanut hommansa hyvin edellisellä omistajalla mutta nyt ilmeisesti kannattaisi laittaa sihti takaisin. Kai siellä sellainen alkujaan on ollut? Ps. Tuo edellisessä postauksessa kertomani moottorin trötääminen on poistunut ihan ajelemalla, ainakin toistaiseksi. Siitä innostuneena varasinkin aamulla laivalipun saksaan ja ajattelin käydä pyörähtämässä parin viikon päästä Itävallan alpeilla, ja jos hyvin kulkee, niin eihän siitä ole pitkä matka italiaankaan :) Edited June 27, 2014 by MicaL 2 Quote Link to comment
MicaL Posted June 28, 2014 Author Share Posted June 28, 2014 (edited) xxx Edited June 28, 2014 by MicaL Quote Link to comment
multanen Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Varmaan kaipaisi imupuolen lämmitystä jos ajelet kylmemmillä keleillä, sanotaan +10-15 C ja alle. Alkaa nykimään ja rötäämään muuten. Saisikos vaihtoehtoista imuilman ottoa vaikka sylinteriripoihin? Tuohon imusarjaan olisi ehkä mahdollista istuttaa joku 3/8" rautaputki alapuolelle, päät sitten pakosarjan mutkiin tehtyihin liittimiin (kts. kuplan alkuperäinen). Jos hitsaisi vaikka 50% matkalta putket toisiinsa niin ei ehkä imusarja vääntyisi pilalle lämmöstä. Suht työläs tehdä tietysti. Mulla ei 1600 kone toiminut kunnolla ilman esilämmityksiä (nyt ei sen vertaakaan kun ajan RE85-alkomahoolilla). Quote Link to comment
MicaL Posted June 28, 2014 Author Share Posted June 28, 2014 Löysin aamupäivällä romuistani yhden isoreikäisen sihdin ja ruuvasin sen paikoilleen. Öljyt sisään ja menoksi. Kello oli vain jo sen verran, että Lahden reissu supistui huviajeluksi reitille Lieto-Salo-Somero-Tammela-Forssa-Lieto. Hyvin pelas eikä rötännyt yhtään. Joo, tuota imusarjan lämmitystä olen myös usein miettinyt. Viime syksynä alle kymmenen asteen lämpötiloissa kaasarin ulkopintaan ja imusarjan alkupäähän muodostui mukava 5 mm jääkerros, ja kyllä, vaikutti myös käyntiin. Nuo pakakokaasujen ja imuilmojen putkitukset ovat vain hieman haasteellisia, mutta pitää ottaa harkintaan. Vaikka pyörässä onkin volkkarin oma väkivahva tasavirtalaturi ja vähäinen virrankulutus, niin ei varmaankaan tehot riittäisi sähkölämmitykseen. Pitäisi varmaan kietoa useamman sadan watin lämpöpiuhat imusarjan alkupään ympärille ennen kuin olisi mitään apua... Quote Link to comment
tolvana Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Parutsilla on ainakin myynnissä alta neljänkympin sähköistä lämmitintä tuohon, kun ei oo nätti niin käyttää vaan kun on tarve... http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=2139& Quote Link to comment
MicaL Posted June 29, 2014 Author Share Posted June 29, 2014 Nyt kun kaikki pelaa kohtuullisesti, niin voisi paneutua "pikku" ongelmiin :) Kaasari toimii ajossa hyvin, mutta jos jätän ajon jälkeen bensahanan auki niin kaasari vuotaa pikkuhiljaa bensaa imusarjaan vaikka tankin tyhjäksi. Jos muistan laittaa heti sammutuksen jälkeen hanan kiinni niin vuotaa vain vähän, mutta silti käynnistys on hankalaa ja jokakerta bensa haisee aika railakkaasti. Koska kaasari on sellaisessa paikassa että vaatii melkoista jumppaa päästä käsiksi, niin utelenkin taas jo etukäteen vinkkejä. Itse en keksi kuin kaksi vaihtoehtoa. Joko kohokammion neulaventtiili vuotaa tai sitten magneettiventtiili ei toimi. Voiko bensa yleensäkään vuotaa jatkuvasti vaikka magneettiventtiili olisikin rikki? Se kyllä naksahtaa mukavasti kun laittaa virrat päälle, mutta miten sen kunto oikeasti tarkistetaan? Jos magneettiventtiili on kunnossa niin voiko bensa päästä jotain muuta reittiä vuotamaan vai onko sitten ainoa vaihtoehto vuotava kohon neulaventtiili? Kun laitoin ekan kerran tuon kaasarin kiinni niin avasin päälikannen ja katsoin että kohokammion pohjalla ei ollut mitään moskaa ja näytti muutenkin ihan puhtaalta. Samalla laitoin uuden "kannentiivisteen" ja kokeilin ihan vain puhaltamalla että neulaventtiilikin tuntui sulkeutuvan. Bensan pintaa en kyllä mitenkään tarkistanut. Eli yhteenvetona, mistä syistä johtuen bensaa voi vuotaa kokoajan imusarjaan ja vähän kaasuläpän akselista myös kaasarin ulkopuolellekkin? Ja kaasarihan oli 31 Pict-4. Kiitos taas jo etukäteen vastauksista kun ei kuitenkaan koskaan jälkeenpäin muista kiitellä. Quote Link to comment
oldis Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Minä uusisin ensin kohokammion neulaventtiilin ja jos ei silläkään pidä niin auttaisiko esim. alipainetoiminen bensahana letkuun niin ei tartteis muistaa räplätä sitä hanaa jatkuvasti? Quote Link to comment
MicaL Posted July 10, 2014 Author Share Posted July 10, 2014 (edited) Sunnuntaina alkaa epätoivoinen yritys kohti Itävallan Alppeja. Pääsis nyt käymään edes Wolfsburgin museolla, niin kaikki muu sitten jo plussaa... Nää ryssäpyörät on kuulemma alunperin suunniteltu sotakäyttöön ja vain yhteen suuntaan kulkeviksi, eli kohti vihollista. Ei näillä ole ollut tarkoituskaan päästä takaisin, mutta lisäsin kuitenkin toisenkin kaasunaamarilaukun mahdolliselle kotimatkalle ja tuliaisia varten :D Edited July 10, 2014 by MicaL 11 Quote Link to comment
Guest jasalm Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Siitä saattaa koitua ongelmia jos asia on noin. Moottori yrittää keinolla millä hyvänsä ennen talvea Moskovaan, muu pyörä taas Berliiniin ennen Harley-Davidsoneja... :D Siitä huolimatta, mukavaa matkaa. :) Quote Link to comment
Guest AnssiH Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Siitä saattaa koitua ongelmia jos asia on noin. Moottori yrittää keinolla millä hyvänsä ennen talvea Moskovaan, muu pyörä taas Berliiniin ennen Harley-Davidsoneja... :D Siitä huolimatta, mukavaa matkaa. :) *Reps!!* :D Ja ihan hemmetin upea pyörä! Quote Link to comment
MicaL Posted July 18, 2014 Author Share Posted July 18, 2014 Tällaista tänään. Italian Timmelsjoch ja korkeutta rapiat 2,5 kilometriä :) 19 Quote Link to comment
ARTO Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Tälle on ihan pakko näyttää PEUKKUA Quote Link to comment
MicaL Posted August 5, 2014 Author Share Posted August 5, 2014 (edited) Kiitos peukuista ja tykkäämisistä. Yhteensä kilometrejä tuolla roadtripillä tuli noin 2700, joista vajaat 2400 ulkomailla (Saksa, Itävalta, Italia) Tuo vajaat 2400 km tuli ajettua neljässä päivässä. Joka aamu noin klo 8-9 pyöränselkään ja 10-12 tuntia ajoa, poislukien tankkaukset ja pienet ruokailutauot. Ajorupeamat venyivät pitkiksi koska saksan pienemmät kantatiet tuntuvat menevän jokaikisen pikkukylän läpi, eikä tuolla alpeillakaan keskinopeudet kovin isoiksi päässeet. Mutta ajamaanhan sinne oli tarkoitus lähteäkin :) Pyörä, ja ennenkaikkea tuo luotettava woimanlähde pelasi koko reissun täydellisesti. Työkaluja ei tarvinnut kertaakaan kaivaa esille. Ainoa "murhe" oli tuo takarenkaan räjähtäminen ja siitä aiheutunut vajaan kahden päivän tauko uutta rengasta odotellessa. Otin mukaan myös puolen litran mehupulloon öljyä, että voisin siitä lisätä ensihädässä öljyä jos kulutus olisi kovaa, mutta tuokin purkki tuli avaamattona takaisin kotiin. Koneellahan on ajettu vasta muutamia kymmeniä tuhansia kilometrejä edellisen koneremontin jälkeen :) Polttoaineen kulutus koko matkalla oli noin viisilitraa satasella, eli aika kohtuullinen 1,6 litraiselta koneelta. Tassa vielä muutama matkakuva: https://plus.google.com/photos/11763343 ... 2307492225 Edited August 5, 2014 by MicaL 7 Quote Link to comment
Paadre Posted August 5, 2014 Share Posted August 5, 2014 Tälle on ihan pakko näyttää PEUKKUA Ja nostaa hattua! 1 Quote Link to comment
Guest Juhani Posted August 5, 2014 Share Posted August 5, 2014 Jep! Kiitoksia hienoista kuvista! Tätä pyöräprojektia on ollut kiva seurata alusta lähtien täällä palstalla. Kaikki Mican pyörään tekemät muutokset ovat osuneet suoraan makuhermoon :-) Keep on cruisin` Quote Link to comment
Henkar Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 Pitää ihan pistää kun osu kohdalle että oli näköjään Bobi päässy kuvan laitaan. http://www.seutu-sanomat.fi/uutiset/154-vanhat-motoristit-muistelivat Quote Link to comment
MicaL Posted September 10, 2014 Author Share Posted September 10, 2014 Kappas vaan. Tuli tosiaan pyörähdettyä Taunon päivillä Tammelassa. Vanhat kilpamotoristit katselivat tekelettäni ja miettivät, että mihin tämä maailma oikein on menossa :) Hyvin osasit bongata kuvasta vaikka mun etunimi ja asuinpaikkakuntakin oli kuvatekstissä aivan väärin. Toimittaja yhdisteli vähän kuulemiaan, sillä isäni etunimi on Timo ja vaimoni on aikoinaan asunut Joikioisilla, että hieman mennyt jutellut asiat sekaisin. Quote Link to comment
MicaL Posted November 13, 2014 Author Share Posted November 13, 2014 Tirolin poliisilta tuli myöhastynyt lomakuva, hintaa 45 euroa :D 13 Quote Link to comment
Neanterdaali Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Tirolin poliisilta tuli myöhastynyt lomakuva, hintaa 45 euroa :DMaksaahan se kuvan ottaminen muutenkin :DHyvä kuva on!! Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Hieno nostalgisen tuntuinen kuva! :D 1 Quote Link to comment
rate Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Tirolin poliisilta tuli myöhastynyt lomakuva, hintaa 45 euroa :D tuo 45 euroa on mennyt jo kuvan toimitusosoitteen selvittämiseen :) 1 Quote Link to comment
68maatti Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Nostaa mukavasti jälleenmyyntiarvoa kun saa vanhoihin värkkeihin viranomaistodistuksen kulkupotentiaalista. Quote Link to comment
ARTO Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Nostaa mukavasti jälleenmyyntiarvoa kun saa vanhoihin värkkeihin viranomaistodistuksen kulkupotentiaalista. Kuvan perusteella alamäkeen kiihdytetty... Quote Link to comment
Guest PiitsNstyles Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Onnekseni eksyin tänne... On kyllä upea pyörä !!! Quote Link to comment
MicaL Posted January 28, 2015 Author Share Posted January 28, 2015 Jos joku sattuu viikonloppuna eksymään MP15- messuille Helsinkiin, niin Petrol Circus- hallissa on nähtävänä turkulainen loppukevennys... 6 Quote Link to comment
MicaL Posted April 3, 2015 Author Share Posted April 3, 2015 Muutama Pitkäperjantain "taidekuva". Talli pimeäksi, digikamera ja taskulamppu, siitä se sitten lähti... 22 Quote Link to comment
Tanhis Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Aika vakaa käsi sulla on ;) Quote Link to comment
MicaL Posted April 4, 2015 Author Share Posted April 4, 2015 Eikös tuosta yläkuvasta näe, että taskulamppukäsi tehnyt aika vatkausta :) Mutta joo, olhan mulla kamera jalustalla ja valotusaika jotain 20 sekuntia. Jännä miten noissa alemmissakin kuvissa oli helppo valottaa eri kohtia vain taskulamppulla sohottamalla eri paikkoihin. Ihan kuin olis ollut jotkut studiovalot, mutta todellisuudessa vain kolmen euron ledilamppu Clas Ohlsonilta ja pitkä valotusaika. Tässä linkki videoon josta suoraan apinoin https://youtu.be/j0KfKKgdnsk 4 Quote Link to comment
Oksa Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 On kyllä aivan sairaan hieno peli, tässähän rupee vallan kuume nousemaan. Janne. 1 Quote Link to comment
MicaL Posted April 11, 2015 Author Share Posted April 11, 2015 Vaihdoin tuon vanhan jakajan (pelkkä alipainesäätö) tilalle Boschin 211 905 205 S jakajan jossa keskipako- ja alipainesäädöt ennakolle. Kuulemma alkuperäisenä jossain 1600 pakussa. Ja tuntuuhan se toimivankin paljon paremmin kuin tuo vanha. Väheni huomattavasti tuo koneen hetkellinen nuokahtaminen aina kun vähän lisää kaasua. Ja tasakaasullakin jotenkin tasaisempi meno. Mukana tuli myös "mittauspöytäkirja" pahvinpalalle kirjoitettuna jossa mitattuja ennakoita eri kierrosluvuilla. 1200 0 astetta 1600 12 astetta 2800 20 astetta 3600 26 astetta 4400 30 astetta Ja sitten luki vielä, että perusennakko 5 astetta. Tarkoittaako tuo sitä, että laitan ennakoksi jakajaa kääntämällä 5 astetta silloin kun kone ei käy, vai pitäisikö se 5 astetta olla silloin kun kone käy tyhjäkäyntiä? En kylläkään omista ajoituslamppua jolla tuon voisi säätää käydessä. Nyt laitoin ihan korvakuulolta siten, että käy mahdollisimman kovilla kierroksilla tyhjäkäyntiä. Ilmeisesti tuo pakun jakaja kuuluisi laittaa 90 astetta eri asentoon kuin esim kuplan jakajat? Siis tarkoitan sitä, että alipainesäädin sojottaa eri suuntaan kuin edellisessä jakajassa. En kuitenkaan voinut sitä niin laittaa koska muuten alipainekello ottaisi laturin hihnaan kiinni ja asensinkin sen 90 astetta "myöhaisemmälle" ja vastaavasti siirsin jokaista kannesta lähtevää tulpanjotoa 90 astetta vastapäivään. Tuntuisi ainakin toimivan noinkin hyvin, mutta olikos jossain jakajassa se myöhaistetty 4-pytty tai jotain, vai oliko se vahvistamaton legenda? Jos jakajassani olisi tuollainen ominaisuus, niin nyt se taitaisi ainakin mennä väärään pyttyyn? Ja lopuksi, mikä tarvikekaasari mahtaisi olla sopiva kumppani tuolle kaasarille? Nyt kiinni sohlo 31 pict 4 jonka haluaisin korvata jollain uudella. Quote Link to comment
metake Posted April 11, 2015 Share Posted April 11, 2015 olikos jossain jakajassa se myöhaistetty 4-pytty tai jotain, vai oliko se vahvistamaton legenda? Jos jakajassani olisi tuollainen ominaisuus, niin nyt se taitaisi ainakin mennä väärään pyttyyn? Myöhästetty 3:n sytytys on 60-luvun jakajissa joissa ei ole keskipakosäätöä lainkaan. Tuossa sun jakajassa sitä ei ole. Onko tuossa jakajassa 2-toiminen alipainekello? Siis 2 letkunpaikkaa? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.