Jump to content

FlatBob


MicaL

Recommended Posts

Terve

Olenkohan eksynyt aivan väärille sivuille, vai uskaltaisikohan tänne avata uuden

jutun hieman kyseenalaiselle vw-viritykselle? Kyseessä olisi kuitenkin kuplan ilmajäähyllä

kulkeva menopeli. Sanottaisiinko nyt vaikka kevennetty kupla....

 

Eli asiaan:

Rakentelin viime talvena vanhasta venäläisestä bokserisivuvaunupyörästä puoli vitsinä

hieman enemmän omaa silmää miellyttävän menopelin. Alla kuvat ennen ja jälkeen.

 

Bob0.JPG

 

Bob71.JPG

 

Pyörässä on alunperin 650 kuutioinen kaksipyttyinen neukkubokseri. Nyt olisi suunnitelmissa ajella

ensi kesänä samalla pyörällä, mutta kuplan koneella. Homma on jo hyvässä vauhdissa, mutta

paljon olisi avoimia kysymyksiä koneeseen liittyen. Mahtaisikohan täällä uskaltaa avautua ja

hieman kysellä vinkkejä moottoripuoleen liittyen?

 

 

Tässä vielä linkit kuviin joista näkyy mistä lähdettiin ja missä mennään nyt:

https://plus.google.com/u/0/photos/1176 ... 1403232001

https://plus.google.com/u/0/photos/1176 ... 1547476593

 

t.Mical

Link to comment
Sanottaisiinko nyt vaikka kevennetty kupla....

 

Moro..

 

Hieno projekti on! täytyy myöntää.

 

Täytyy myöntää myös se, ettei tätä kyllä millään enää kuplaksi erota on meinaan sen verran kevennetty versio :)

Ainakaan yhtä kevyttä mallia en vielä ole nähnyt.

 

Tätä projektia seurailee kyllä mielellään.

Link to comment

Kiitoksia kommenteista. Kuvissahan kaikki näyttää aina hienolta.

Mukava huomata, että hyväksyntää löytyy myös volkkaripiirissä.

 

Kunhan olette selvinneet alkujärkytyksestä, niin laittelen hieman lähtötietoja

pyörästä ja sen "tekniikasta", sekä kasan kysymyksiä kuplan moottorista.

Link to comment

Eli pyörä on alkujaan sivuvaunullinen Dnepr MT-10-36 vuosimallia -76.

- moottori 2 sylinterinen boxeri, teho 24 kW

- omamassa 315 kg, tekn. suurin sallittu kok.massa huimat 615 kg (sivuvaunun kanssa)

- vaihteisto 4 eteen ja PAKKI

 

Tämän hetkinen sovituskone käsittääkseni

- vw 1300

- teho 29 kW

- vuosimallista -69 ehkä?

- moottorin numero F 1684131

 

 

 

Viime syksynä muutaman konttorilla käynnin jälkeen antoivat varovasti vihreää valoa moottorin vaihtoon.

 

Määräävin tekijä on tuo tehojen pysyminen sallituissa rajoissa, moottoritilavuuden kasvullehan ei enää ole rajoituksia:

1) tehon kasvu maksimissaan 20% alkuperäiseen verrattuna

2) tai tehon kasvu maksimissaan kaksinkertaiseksi jos teho/painsuhde jää vaihdon jälkeen alle 0,3kW/kg (pyörän omapainosta laskien)

 

Tässä tapauksessa realisoituu tuo kakkosvaihtoehto, koska teho/painosuhde jää moottorvaihdonkin jälkeen

reilusti alle tuon 0,3 kW/kg.

 

Runkoa saa nykyään hitsailla ja tehdä muutoksia, kukaan ei vain oikein osaa sanoa, että kuinka paljon.

Mullahan nuo muutokset ovat aika pienet. Alarunkoputket muokattu kuplan koneelle sopivaksi ja yläputki

vaihdettu pidemmäksi. Runkoa on jouduttu pidentämään yhteensä 100 mm, koska uudessa koneessa

on pari sylinteriä enemmän.

 

Vaihteistoksi jää pyörän oma laatikko ja vauhtipyöräksi tulee kuplan ja pyörän oman yhdistelmä.

Kytkinpaketti on pyörän alkuperäinen. Ja käynnistys tietenkin polkaisemalla.

 

Kuplan moottorin pyrin pitämään mahdollisimman "alkuperäisenä" jotta välttyisin muutoskatsastuksessa

kalliista tehomittauksesta kun moottorin tehot voitaisiin todeta olevan samat kuin vastaavassa kanta-autossa.

 

Niin, ja kaiken rakentelun jälkeen kantapyörästä pitäisi olla vielä yli 50 prosenttia jäljellä.

Link to comment

No niin, ekat hölmöt kysymykset:

 

Ffab35.JPG

Kuinkahan paljon vielä uskaltaisi lyhentää tuota vakiokaasarin alla pystyssä olevaa putkea?

Jossain vaiheessa varmaankin tuon T-haaran virtaukset alkavat haitata itse kaasarin toimintaa,

vai mahtaiskohan toimia ihan sentinkin nysällä? Pitäisi vaan saada mahdollisimman paljon tilaa

kaasarin yläpuolelle. Toki tuohon vaakaputkeenkin voisi tehdä pudotuksen lähemmäksi lohkoa.

Noita alkuperäisiä kansille meneviä käyriä en mielellään alkaisi muokkaamaan matalammaksi, on ne vaan

niin hienot. Ajatus olisi liittää tuo suora vaakaputki molemmista päistä joustavilla kumiliitoksilla noihin

alkuperäisiin mutkaputkiin. Lisäksi suora väliputki kiinnitettäisiin jäykästi lohkoon, jolloin kaasarin paino

ei kuormittaisi joustavia liitoksia.

 

Entäpä tuo kuplan huohotus. Jos kone on suht ok kunnossa, niin tuppaako silti huohottamaan julmasti?

Eli tarkoitus tehdä alkuperäiselle laturille matalampi jalka johon tulisi myös jonkinlainen öljyntäyttöproppu

ja huohotus. Alkuperäisestä huohottimesta näyttää lähtevän kaksikin putkea. Meneekö yläputkesta käryt

kaasarille ja raaka öljy valuu alempaa putkea pitkin maantielle:) Mikähän olisi minimi vaatimus toimivalle huohotukselle?

Link to comment

Pyrin säilyttään mahdollisimman paljon kuplan alkuperäisiä osia ja koitan siten

pärjätä tuolla omalla kaasarilla. Ja nuo ukrainalaisiet nepparin kaasarit jotka on

sulatettu ja valettu jostain vanhoista kynttilänjaloista ei kyllä toimi oikein missään vehkeissä.

 

Laturiksi tulee näillä näkymin oma tasavirtalaturi. On se vaan niin kaunis ja pahuksen kevytkin.

Virtaa tarvitaan vain tulpille ja yhelle etu- ja takavalolle. Ei oo edes starttia rasitteena.

 

Tiedä sitten häntä, mutta eräs laturifirma sanoi ettei se hajoo vaikka vihmoo vettä ajaessa,

kunhan ei upota kokonaan veden alle. Vähän jännittää myös tuo virranjakajan toiminta

kaatosateessa. Näyttäis olevan myynnissä jotain silikonisuojiakin koko jakajan päälle.

 

Onkos noissa rantakirpuissa ja bajabugeissa jotain spesiaaliosia virtavehkeissä etteivät

hyydy vedestä?

 

Noista tehoista vielä. Tuppaa aika helpolla noilla vakiotehoillakin noi venäläiset voimansiirto-

laitteet antamaan periksi, joten hieman epäilyttää tommoiset yli 200 hepan tehot :D

Link to comment

Onko joku esteettinen tmv syy laittaa imusarja poikki ja kumilutterot väliin? Orkkiksena vuosikymmeniä ollut yhtä puuta kannesta kanteen ja päällä kaasari ja painava öljytäytteinen ilmanputsari. Toki esilämmitysputket ja noita "yhdistävä" alumiinimötikkä antaa lisätukea mut luultavimmin tuo kestää kaasarin ja pikkuputsarin painon ilman mitään lisätukiakin.

Link to comment

No joo, ehkä hieman sekava ja massiivinenhan se alkuperäinen on vaikka siitä karsii turhat putket pois.

Lisäksi alunperäisessä kaasari oli todella korkealla. Jos tuosta kuvan virityksestä uskaltaisi pystyputkea

vielä lyhentää puolella, niin sitten kaasarikin olisi riittävän alhaalla ja sen päälle saisi viriteltyä ilmanputsarin

putken.

Link to comment

Ffab38.JPG

Nappasin rungon pois hitsausjigistä ja samalla oli pakko heittää hetkeksi vanhat osat

paikoilleen, että pääsi ekan kerran vähän fiilistelemään miltä pyörä näyttää 10 cm

jatketulla rungolla ja volkkarin koneella. Ei paha...

 

Oma laturikin mahtui kivasti tankin alle kun käänsi laturin jalan vain toisinpäin. Samalla

ratkesi huohotus ja öljyntäyttökin, kun voi jättää alkuperäiset osat paikoilleen. Kaasarikin

tuntuisi juuri ja juuri mahtuvan tankin alle.

 

Ja kiitos Valtoselle tarjouksesta, mutta taidan tyytyä tuohon omaan. Mielenkiinnosta kuitenkin,

mille kaasarille tuo sun imusarja on tehty, näyttäisi olevan jollekin vaakaimulle?

Link to comment

Asiallinen projekti, itsekin ajatellut samaa, on vain noita auto projekteja liikaa.

Entä jos laittas soleksin 32 PHN-1 kaasariksi, on vaaka, ehta wv-tuote (olikos kolkista) ja sopinee tohon valtosen imariin bolt-on?

Link to comment

Todella hieno pyörä ja projekti. Lievää bobber meinikiä. Ainoo mikä särähtää mun silmään on toi takaiskareiden kulma.

 

Ja -> Niin, ja kaiken rakentelun jälkeen kantapyörästä pitäisi olla vielä yli 50 prosenttia jäljellä.

 

Saat varmasti katsatuksessa % lapun -> http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=58.0 että mitä tässä on alkuperäistä: kun on vaihdettu: Harley 5 (vai 3,5G) gallonan tankit, ohjaustanko, valot, lokarit, satula , moottori, pakoputket akseliväli ,ym.

 

-Mutta Kiitos juuri MMAF:n Nykyään saa aikamoisia häksättimiä kilpiin kun on hyvin tety ja tarpeekisi orginaaliosia.

Link to comment

Kiitos kiitos.

 

Noista kaasareista vielä sen verran, että pyrin pitämään ton motin mahdollisimman alkuperäisenä,

jotta muutoskatsastuksessa ei tulisi epäselvyyksiä vaihtokoneen tehoista. Kun kone on identtinen

autossa olleeseen, voidaan moottorin tehot merkata suoraan auton rekisteriotteesta. Mutta jos

konetta on muutettu alkuperäisestä, joko lisäämällä tai vähentämällä tehoja, voi edessä olla kallis

tehomittaus.

 

Sitten nuo prosentit. Onneksi niidenkin osalta on tullut paljon helpotuksia rakentelun kannalta.

Aika rajusti saa osia vaihtaa kunhan jättää esim seuraavat osat vaihtamatta:

- runko 28% (saa mm. pidentää, eikä silti vaikuta alentavasti prosentteihin)

- takahaarukka ja takajousitus 8%

- vannekehät ja pyörännavat 16%

Ja näin kantapyörästä on jo yli 50% jäljellä.

 

Tosiaankin tuo takapään iskareitten asento silmälle ei ole aivan optimaalinen :)

Toistaiseksi en kuitenkaan ole niitä alkanut muuttamaan alkuperäisestä.

Alapäitä olis kiva siirtää vähän taaksepäin, mutta kun toisella puolella on perän

kulmavaide tiellä (kardaaniveto).

Link to comment

Ei tuo tehonmittaus kai niin kallista ole muun harrastamisen seassa. Ite vaihdoin pallikseeni strokerin ja dynolappuhan istui kilowatilleen suurimpaan sallittuun eikä maksanu ees satasta säätämisineen päivineen...

 

Edit:

kyseessähän oli siis:

BB Motors

Lahti/ hiekkanummi

Puhelin 0400-495110

Lähiosoite SEESTANTIE 11 AS 1 Fax

Link to comment

Voi hitto, oon joskus kuullut ja aina olettanut, että nuo mittaukset olisivat paljon kalliimpia ja hyväksyttyjä tekijöitä olisi harvassa. Googlasin heti tuon sun postauksen jälkeen ja huomasin, että tekijöitä tosiaan löytyy ja hinnatkin ihan kohtuullisia. Kiitos vielä vinkistä.

Link to comment
  • 2 months later...
Ollut vähän hiljaista tallissa, tähän asti:

 

 

Alussa sytkä 180 astetta pielessä ja hakkas vähän ranteille, onneksi oli startissa lyhyt johto

ja lähti aina seinästä ennen kuin ranteet meni rullalle :)

 

 

Käynyt muutama kerta kiiloitushommissa samansorttisesti mutta toi on kyllä tyylipuhdas johdon seinästä vetäsy

Link to comment
Tuo ilme ajassa 0:35... Harrastaminen on hauskaa.

Toi on niin totta :)

 

Yritä nyt pitää naama peruslukemilla kun on koko päivän yrittänyt uutta arpamoottoria käyntiin

huonolla menestyksellä ja lopultakin lähtee käyntiin.

 

Edellinen omistaja kertoi koneen lähteneen hyvin käyntiin kun oli sitä muutaman kerran joskus kokeillut.

Tulpanjohdot oli ostettaessa irti mutta hyvin merkattu jakajan kanteen ja sylintereihin.

Piuhat kiinni ja kokeilemaan, eikä millään käyntiin. Kaasarin ja sytkän ihmettelyä ja lukuisia yrityksiä turhaan.

Tarkistin, että ykköspytty on ylhäällä ja ajoitusmerkki kohdallaan ja pyörijä ykköspytyn kohdalla, eikä vaan

käyntiin. Lopultakin älysin vielä tarkistaa venttiilien asennot ykköspytystä kipinähetkellä. Juma..uta, venttiilit

saksasivat, eli sytkä oli tasan 180 astetta pielessä. Vielä kerran kaikki tulpanjohdot 180 astetta eri kohtiin ja

voi sitä onnea, hipaisemalla käyntiin. Laakista käymään tyhjäkäyntiä eikä pätkääkään edes savuttanut.

Koita siinä nyt sitten olla naama näkkärillä :)

 

Jäi vain ihemetyttämään nuo johtojen merkkaukset. Ei ole voinut mielestäni kyllä tuolla setupilla käydä.

Numeroinnit olivat kuin suoraan volkkarin ohjeista, mutta olisiko jossain vaiheessa jakajan akseli voinut

pyörähtää 180 astetta ja merkkaukset jäänyt korjaamatta? En ole jakajaa vielä irrottanut, niin en tiedä,

kertokaa viisaammat.

 

Jostain luin, että joku pytty olis viivästetty joissakin jakajassa, pitääkö paikkansa? Ja jos pitää, niin pitäisiköhän

tuo mun jakaja jotenkin pyöritellä takaisin ruotuun, että pelais vielä paremmin?

Link to comment
Tuo ilme ajassa 0:35... Harrastaminen on hauskaa.

Toi on niin totta :)

 

Yritä nyt pitää naama peruslukemilla kun on koko päivän yrittänyt uutta arpamoottoria käyntiin

huonolla menestyksellä ja lopultakin lähtee käyntiin.

 

Edellinen omistaja kertoi koneen lähteneen hyvin käyntiin kun oli sitä muutaman kerran joskus kokeillut.

Tulpanjohdot oli ostettaessa irti mutta hyvin merkattu jakajan kanteen ja sylintereihin.

Piuhat kiinni ja kokeilemaan, eikä millään käyntiin. Kaasarin ja sytkän ihmettelyä ja lukuisia yrityksiä turhaan.

Tarkistin, että ykköspytty on ylhäällä ja ajoitusmerkki kohdallaan ja pyörijä ykköspytyn kohdalla, eikä vaan

käyntiin. Lopultakin älysin vielä tarkistaa venttiilien asennot ykköspytystä kipinähetkellä. Juma..uta, venttiilit

saksasivat, eli sytkä oli tasan 180 astetta pielessä. Vielä kerran kaikki tulpanjohdot 180 astetta eri kohtiin ja

voi sitä onnea, hipaisemalla käyntiin. Laakista käymään tyhjäkäyntiä eikä pätkääkään edes savuttanut.

Koita siinä nyt sitten olla naama näkkärillä :)

 

Jäi vain ihemetyttämään nuo johtojen merkkaukset. Ei ole voinut mielestäni kyllä tuolla setupilla käydä.

Numeroinnit olivat kuin suoraan volkkarin ohjeista, mutta olisiko jossain vaiheessa jakajan akseli voinut

pyörähtää 180 astetta ja merkkaukset jäänyt korjaamatta? En ole jakajaa vielä irrottanut, niin en tiedä,

kertokaa viisaammat.

 

Jostain luin, että joku pytty olis viivästetty joissakin jakajassa, pitääkö paikkansa? Ja jos pitää, niin pitäisiköhän

tuo mun jakaja jotenkin pyöritellä takaisin ruotuun, että pelais vielä paremmin?

 

Jakajaa ei pysty asentamaan 180 astetta vinoon kun käyttöakseliin sen saa vain yksin päin. Mutta käyttöakselin taas saa asennettua miten sattuu ja sen asennon pystuu korjaamaan konetta sen enempää purkamatta. Eli irroita bensapumppu ja vedä varovaisesti sen alla oleva bakeliitti irti. Irroita jakaja ja sen alla oleva käyttöakseli (esim magneetti kynällä tai lyijykynän reikään tunkemalla saa helposti irti vähän kampuraa ees taas nitkuttamalla). Käyttöakselin alapäässä on kaksi prikkaa eli olisi hyvä jos koneen saisi väärinpäin pöydälle niin ei olisi niin suurta riskiä tiputtaa niitä prikkoja kampikammion sisään. Mutta aikapaljon niitä on ihan oikeinkinpäin vaihdettu.

 

Ja jakaja olisi hyvä olla oikeassa asennossa muuten jakajan akselille tuleva öljyreikä ei täsmää lohkossa olevaan reikään mutta ei se kiinni leikkaa vaikka ei oikeassa asennossa olisikaan.

 

Ja ainakin typ3 jakajissa on olikos sen nyt kolmosta viivästettty niin että kävisi kylmenmpänä.

 

Ja jos en nyt ihan väärin muista niin helpoin konsti tuohon jakajan 180astetta kääntöön olisi irroittaa jakajan alapään tappi mitä pystyy kääntämään 180astetta mutta taitaa vain yleensä olla ne tapit niin piukassa että eivät helpolla irtoa.

Link to comment

Tuli taas kummasti rakenteluintoa lisää kun alkoi aurinko mollottaa ja lumet lähti.

Nyt on työn alla uuden laturinjalan teko. Tarkoitus tehdä melko vastaava kuin

alkuperäinenkin mutta laturin paikka siirtyy koneen keskilinjalle ja vähän alemmas.

 

Alkuperäinen peltinen musta öljyntäyttö-/huohotinboksi on sen verran retron näköinen,

että se täytyy saada mukaan. Alkoi vaan mietityttämään tuo huohotusputkisto.

 

Ylempi putki menee alunperin ilmanputsarille jonne imeytyy pienet huohotukset,

mutta haluaisin tulpata tuon putken öljykorkin vierestä ja pärjätä pelkällä

moottorin alle menevällä metalliputkella. Toimiiko?

 

Ilmeisesti maailma ei pelastu kun öljyhuurut ei pala koneessa vaan tupruttaa

moottorin alle, mutta onko jotain muuta konkreettista haittaa toisen putken

tulppaamisesta?

 

Vanha kone oli kaksipyttyinen bokseri ja siinä oli hieman erikoisempi huohotusjärjestelmä

koska molemmat männät olivat vuoroin "sisällä ja ulkona" samalla hetkellä ja näin ollen

myös kampikammiossa vuoroin melkoinen ali- tai ylipaine. Mutta eihän tuota

hauskuutta pitäisi volkkarin koneessa olla. Joten huohotus pitäisi olla melko vähäistä

jos kone on kunnossa?

 

Ja pieni huohotus moottorin alle pitää mukavasti takapyörän liukkaana :)

Link to comment

Ok, kiitos tiedosta vwagen, tulppaan ilmanputsarille menevän letkun ja jätän moottorin alle menevän putken.

 

Tänään pientä edistymistä voimansiirron osalta.

Volkkarin omasta vauhtipyörästä sorvattu halkaisijaltaan 176 millinen ja 6-8 mm paksu napa.

Nepparin oman vauhtipyörän takapuolelle sorvattu upotus volkkarin navalle, upotussyvyys noin

4 mm. Osat yhteen lämpösovitteena ja varmistushitsaus tigillä takapuolelta. Tulee vielä volkkarin navassa

oleviin kolmeen esireikään M10 senkkikantaiset varmistusruuvit, eli volkkarin napaan vapaa senkkireikä

ja nepparin vautipyörään M10 kierre. Reikiin 10.9 ruuvit lukitteella kiinni.

 

Valmiin vauhtipyörän ulkohalkaisija 226 mm ja paino noin 5,8 kiloa

Mahtaakohan normi moottorikoneistamot tasapainottaa pelkkiä vauhtiksia, pitänee hieman kysellä?

 

Ffab39.JPG

 

 

Onko yleistä, että kampiakselin päittäisvälystä säädetään myös kuvan mukaisilla pienemmillä shimmilevyillä (B)?

Mulla löytyy kokemusta tasan kadesta kuplan koneesta, ekassa ei ollut pikkuprikkoja mutta tässä kiinnitulevassa koneessa on.

Lueskelin muutamia viestiketjuja, mutta missään en törmännyt noihin pikkuprikkoihin.

 

Nooh, koneessa päittäisvälys oli alun alkaen ok, joten voinen kasata vauhtiksen samoilla A ja B prikoilla takaisin kasaan, eikös niin?

Ffab40.JPG

Link to comment

Joo, näyttäisi olevan tuplavarmistus edelliseltä remonttimieheltä.

Taidan kuitenkin jättää prikkatiivisteenkin, koska vaikuttaa tuohon

päittäisvälykseen. Eli jos poistan 0,2 mm tiivisteprikan, niin joudun

vähentämään saman verran shimmilevyistä, jotta päittäisvälys pysyisi

samana, vai kuinka?

 

Pitää vielä ottaa tuo kampiakselin stefa pois, laittaa vauhtis paikalleen

ja tarkistaa tuo päittäisvälys mittakellolla. Motonetissa näyttäis olevan

uusia stefoja, kannataako hakea sieltä vai jostain muualta?

Link to comment
Motonetin stefat on ollu peltikuorisia,eli ei tuohon tarkoitukseen sopivia,siis jostain muualta,esimerkiksi Aircooled.fi,keiteleen Kone jne tai normaali laakeri/tiiviste kauppa,huomio myös oikea pyörimissuunta.

Onko noita stefoja tosiaankin myös eri pyörimissuunnille? Kylläpä menee hienosteluksi :)

Mitkäs tuon vauhtipyörän o-renkaan mitat mahtaa olla, jos hakis senkin samalla reissulla?

 

Otin vauhtiksen ja kampiakselin välistä tuon peltisen tiivisteen pois koska vauhtiksessa on tuo o-rengas.

Shimmilevyjäkin oli vastaavasti 4 kpl, joten jouduin kasaamaan uuden kolmen shimmin setin tilalle.

Valikoima oli hieman rajallinen ja välykseksi tuli lopulta 0,12 mm, saa kelvata.

Välys mitattu kuivilla ja puhtailla pinnoilla, toiminko oikein, vai olisiko pitänyt olla ohut öljykerros levyjen välissä?

En edes tiedä vaikuttaako lopputulokseen mitenkään.

 

Ffab42.JPG

 

Entäpä tuo öljynlauhdutin, voisiko sen heivata kokonaan pois?

Joissakin pyörissä olen sen nähnyt, mutta onko hyöty marginaalinen jos kennoihin ei ole

järjestetty kunnon puhallusta? Ajoviima 90 asteen kulmassa tuskin paljoakaan hyödyttää.

 

Alkuperäisellä paikalla se ei ainakaan mahdu olemaan. Moottorin kuormitus ajossa on ainakin

aika olematonta verrattuna autoon. Eihän tuossa ole kuin moottori, pyörät, penkki ja kuivan

kesän orava kuskina.

  • Like 1
Link to comment

Helpointa on kun ostat stefan ja O-renkaan jostain VW osiin erikoistuneesta paikasta,silloin ei tarvitse miettiä kokoja tai pyörimissuuntia.Kyllä se öljynjäähdytin olisi hyvä siellä olla,1-reikäkansien(tai varsinaisesti imusarjan kanssa mahtuu varmaan uudemman mallinen öljynjäähdytin kyljelleen asennettuna(kolmostyypin mallinen asennus).

Link to comment

Tuollaisella jäähy letkujen kanssa prätkän runkoon kiinni.

http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=653160994907&rub1=Engine&rub2=Oil%20System%2COil%20Cooling&artnr=10108a&pn=0&sort=0&all=

 

Tai sit tosiaan type-3 putsari.

 

384392.jpg

 

Mutta en kyllä sitä cooleria ainakaan kokonaan poistaisi tai sitten tarvitsisi vaihtoehtoisesti tilaavuutta kasvattaa reilusti.

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...