Paavuli Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 Tämä pohdinta muuttukoon/muuttunee projektiksi asianomaiseen laariin aikanaan. Lähtökohta: 1200 "D" merkitty vaihtomoottori, jostain 80 luvun alkupuolen tienoilta, kenties. Ongelma: Vaatimaton suorituskyky maanteillä, liikenteen mukana pysyminen vaikeaa. Ratkaisuehdotelma: 1385cc "big bore" kitti vakiolohkoon. Sivuehdot: Mahdollisimman vakiona säilyvä moottoritilan ulkonäkö + oheislaitteet. Kysymykset & huolet: a) Pysyvätkö "isolohkokitit" suorina, vai täytyykö minun odottaa vaatimatonta elinikää moottorille? b) Alkuperäiset singleport kannet vai tuplat? Pellit muuttuu, imusarja muuttuu jne. c) 1200 nostajat/keinut vai jotain muuta? d) Arkistossa on 1300-1600 tarvikevaimennin jostain 90 luvun alkupuolelta, riittääkö tämä? Haluaisin säilyttää lämmönvaihtimet, vaikken lämmitystä asbestipelossa uskallakaan käyttää. e) 28 pict kaasutin riittänee 1400cc:lle suuttimia ja neuloja vaihtamalla? Vai yksöisimari-nurkat? f) Tarjoaako tämä härvelöinti mukavan riittävää suorituskykyä, vai lyödäänkö koko konehuone aivan uusiksi ja unohdetaan ajatus vakiohkosta vintage-virittelystä? Auta tietämätöntä speksaamaan, palkinnoksi todennäköisesti lisää kysymyksiä projektiosiossa... Palstalla liikkuu myös moottori-yoda-guruja, onko teillä ehdotelmia omia liittyen kohtaan f loppuosa ? Quote Link to comment
NO H2O Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 (edited) Tulipas mieluisa aihe... Itselläni on jo kolmatta kesää jokapäiväisessä ajossa tuommoinen kevyesti kutiteltu "1200" eli 1385 "big bore" kitillä varustettu pata, jossa on 1300 kiikut, vakiokansilla. Kaasuttimena on 30 pict likipitäen vakiosuuttimella tällä kertaa. Jakana 034 ja putkistona vakio putki. Konehuone on aivan vakion näköinen, jota siis itse halusin. Kone on luonteeltaan heti vakiosta seuraava, eli siinä on juuri se "ylimääräisten" kuutioiden tuoma lisäpotku, joka minulle riittää. Tänä kesänä purin koneen enkä huomannut mitään tavallisuudesta poikkeavaa kahden kesän ajojen jäljiltä, joten niputin koneen takaisin nippuun. Minulla oli joskus 1641 pata, tuplilla, kärmeksillä, yms. humpilla paikoillaan ja se ei omasta mielestäni soveltunut tuohon ollenkaan... Edited August 29, 2014 by NO H2O Quote Link to comment
Paavuli Posted August 29, 2014 Author Share Posted August 29, 2014 Tavoite siis täsmää, kuullostaa lupaavalta. Vakionokilla? Update kuullostaa jopa edulliselta, kannet voisi kyllä käyttää pajalla venttiilihommissa. Ja moottoriupdatelle yksi lisäperuste. Paikallisen automaalamon mukaan imusarjassa piti kestää normaali automaali, mutta eipäs kestänyt. Samalla sitä pudottaa koko koneen pois kun imusarjan maalaa uudestaan (seli seli :) ) Quote Link to comment
NO H2O Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 (edited) Minun mielestäni vakio käyttöön paras nokka on vakio nokka, etenkin kun koneen kuutiot ovat pienehköjä. Kisaan sitten kokonaan erilaiset nokat ja isompiin koneisiin. Kannet kannattaa tsekata läpi, eli tarkistaa tiiveys ja ohjureiden kunto. Mikäli jommassa kummassa puutteita ne pitää korjata. Huomion arvoisa seikka on se että nämä 1385 uustuotanto setit eivät välttämättä mahdu pyörimään kampikammiossa, tästä on mm. thesambassa ja Doodah:n pannuhuoneessa juttua. Meikäläisen tapauksessa aika paljon painaa vielä sekin kun rouvakin tahtoo harrastaa, eli ajaa autolla siinä missä minäkin joten äijämaisia piirteitä autossa ei sovi olla ;-) Imusarja lämpiää sen verran että siihen pitää laittaa jokin kuumankesto väri niskaan ja polttaa kiinni, tästäkin löytyy thesambasta tai googlailemalla juttua... Edited August 29, 2014 by NO H2O Quote Link to comment
DOODAH Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 1385cc on aika kiva juttu vois tehdä toisenkin. Mulle osui mahlen setti, ja lohkoa joutui putsaamaan melko vähän. Mäntiä on muutamaa sorttia ja tuo taisi olla se kivuttomin malli. Piti oikein kaivella miten se meni: http://doodah-pannuhuone.blogspot.fi/search?q=1385cc Tuolla vähän kuviakin. Quote Link to comment
Paavuli Posted August 29, 2014 Author Share Posted August 29, 2014 Lohko, putsaus.. Eli ei olekaan aivan bolt-on.... Arpoako itse, vai antaako viisaamman tehdä, kas siinä pulma... Silleen helppo projekti, että moottoripellit sun muut hilppeet tuli maalaitua viime talvena, joten tämä olisi vain ruuvausta. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 Jos vakio luukin haluaa säilyttää niin heitä sinne 1500 pata. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 (edited) Miksei samoin tein 1600-1900? Yks venakansin tietty. Jos bigbore kitti 1200 on 349€ ja muut koot 1914cc saakka saa 249€... Edited August 29, 2014 by -tipi- Quote Link to comment
NO H2O Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 (edited) Nuo kitit eivät ole suoraan verrannollisia, siksi että 1200 -> 20mm männäntappi ja isku 64mm... Noissa muissa seteissä sitten männän tapit pääsääntöisesti 22mm ja iskut jotain muuta. Eli jos haluat päivittää vanhaa 1200 konetta "helposti ja halvalla" 1385 setti on ihan käypäinen vaihtoehto. Jos aletaan tekemään kokonaan uutta konetta voi jokin muu vaihtoehto olla kustannusteknisestikin järkevämpää ja tämä "oldschool big bore" kitti vain erikoisuuden tavoittelua... Esimerkkinä: 1500 yksireikäkannet, 69 iskulla oleva kampi, w100 nokka, 92 pytyt ja männät, kaasari 32pict tai 34pict, pakarina vakio pakari, 1,1/1,25/1,4 kiikut ja 034 jakaja... Edellä mainittu pata olisi ulospäin aivan 1200/1300/1500 koneen näköinen mutta ei kuuloinen ja oloinen... Eli loppujen lopuksi palataan siihen vanhaan kaavaan = Pääset juuri niin kovaa miten paljon rahaa sinulla on. Edited August 29, 2014 by NO H2O Quote Link to comment
Tanhis Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 Edellä mainittu pata olisi ulospäin aivan 1200/1300/1500 koneen näköinen mutta ei kuuloinen ja oloinen... Öö eikös se olo ja kuulo mene juurikin tuohon kun konetta ruvetaan virittämään. Quote Link to comment
Paavuli Posted August 29, 2014 Author Share Posted August 29, 2014 (edited) Oloahan tässä tavoitellaan, ja äänikin on toisaalta sivuseikka. Tuntuu tuo ilmajäähyn mölykin riippuvan aika paljon vaimentimesta (repro, nos, mitälie), huiluista ja ties mistä muusta. Eikä tuo big-bore homma ole kuin yksi ajatus, saisi autossa olevasta koneesta kiukkuisemman. Kuitenkaan kone ei auton alkuperäinen ole, niin vaihto johonkin muuhunkaan ei ole mahdoton ajatus. Epäilyttää vain jos jostain arpamoottorista alan itse rakentamaan, on lopputulos arpa, tai todella kallis. Tipi on oikeassa myös, mutta tuo vaatisi lohkon sorvailua, tosin jos joku muu tekee, niin eiköhän sekin onnistu... Kuin kissa mainoksessa: "valintoja, hmm, valintoja" Edited August 29, 2014 by Paavuli Quote Link to comment
NO H2O Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 No ei siitä vanhasta 1200 koneesta tuolla "big bore" kitillä yksistään kiukkuista saa, se vaatii sitten jo toisen nokan ja kansien muokkaamista, yms. touhuamista... Kone on loppujen lopuksi aika lauhkea vakiopata mutta kuten aikaisemmin kirjoittelin niin lisäkuutiot kyllä tuntee persuksissaan ja kone on nautittava ajaa... Quote Link to comment
Paavuli Posted August 29, 2014 Author Share Posted August 29, 2014 No ei siitä vanhasta 1200 koneesta tuolla "big bore" kitillä yksistään kiukkuista saa, se vaatii sitten jo toisen nokan ja kansien muokkaamista, yms. touhuamista... Kone on loppujen lopuksi aika lauhkea vakiopata mutta kuten aikaisemmin kirjoittelin niin lisäkuutiot kyllä tuntee persuksissaan ja kone on nautittava ajaa... Kyllä tässä nyt ajatuksiin tuli aika nopeassa tahdissa tuo nokka, nostajat ja kansihomma (samalla kun osina on). Eikä tuo noillakaan mausteilla liene edes tehokas, muttei kyllä kalliskaan. Quote Link to comment
PZQ Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 1200cc koneesta käytät akselin, jonka hiotuttaa 62mm kokoon & hitsauttaa vastapainot.. Pytyiksi 94mm, Pautter veivit, KTM männät.. Tällä made in Sweden reseptilla 1200cc muuttuisi kohtuu kiukkuseksi :) -Pete- Quote Link to comment
JM Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 Ton pohjalta.... http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,23424.0.html Quote Link to comment
UltraVW Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 Pakko itsekkin kommentoida , mulla siis juurikin tuollainen big bore kone jo viidettä vuotta. Kampi ja veivit vaikiot toki painotetut. Kannet hap racingin tuunaamat 33 imulla ja vakio pakovenalla ja cnc portatut. Ei ollut oikeesti ees kalliit kannet. W-100 nokka ja 1300-1600 kiikut. Kärmes persiissä ja revmaster vaimennin. 009 jakaja ja 6v sähköt. Ensi kaudeksi olisi tarkoitus hommata vintage speedin pakosarja ja 123 jakaja ja asentaa vihdoin TDE yksikurkkuiset tuplat 34pci kaasareilla jotka olleet jo hyllyssä tarpeeksi kauan osien puuttumisen takia. Mutta tosiaan nyt 30 pict-1 ja ihan jees kone , kulkee hienosti ja pärjää hyvin muun liikenteen mukana, suosittelen big bore kittiä lämmöllä Quote Link to comment
Paavuli Posted September 1, 2014 Author Share Posted September 1, 2014 Millaistakohan tehomäärää voisin kuvitella big-bore, w-100, 1,1 kiikku ja jonkun tahon sorvaamien kansien avulla saavutettavan? Pakohormin speksaus kesken, joko alkuperäinen tai sitten ei. 28 kaasari liian pieni? 30? Miksi kaikki käyttää 009siä jakajaa vaikka Internetin mukaan kys jakajan ennakkokäppyrä on ei sopiva autokäyttöön? itse kuvittelin käyttäväni omituisen outoa alkuperäistä Garbe-Lahmey jakajaa. (Jemmassa on myös SVDA jakaja edelleen, jonka eräs taho minulle 28 kaasarille ja 1200 koneelle aikoinaan käypäsenä möi, tällöin en ymmärtänyt saavani aivan väärän tuotteen hanskaan, edelleen minulla ei ole käryä minkä kaasarin kanssa tätä voi käyttää). Quote Link to comment
UltraVW Posted September 1, 2014 Share Posted September 1, 2014 Niin mitä sitten haluaa, tolla setupilla kun vaihtaa pakosarjan niin noin 50 hp? Kärmekset einpaljon maksa, paras saundi mulle tuli tällä http://www.vwheritage.com/vw_spares_Exhaust-system-2-Tip-GT-or-USE-AC2513418-AC2513417_act_shop.product_pID_207608.htm?crumbStartPage=1. Noita saa siis 1200cc. En sitten tiedä onko tehokkain? 28-32-34 pci niihin voi vaihtaa kurkut sopiviksi. 009 mulla vain sen takia kun ei ollut juuri silloin muuta käsillä. 010 tai 019 on vintage speed miehen valinta. Sitten on kaasari imari vaihtoehto jos haluaa edelleen pysyä vakio yksreikäkansissa. Holley tai Zenith ja niihin tällainen imari jotka on aikas halpoja Ameriikassa. http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1581666. Itsellä ollut kysenen zenith ndix ja tollanen imari ja kärmes ja w-100 ja cnc kannet ja big bore ja kivasti kulki, varsinkin jos vertaa nykyiseen 30-pict , nyt vaan kun sais ne ykskurkkuset tuplat asennettua. Jos noi zenith hommat kiinnostaa laita yv. Quote Link to comment
Paavuli Posted September 2, 2014 Author Share Posted September 2, 2014 Niin yksi mukavannäköinen vaihtoehtohan olisi nurkkakaasarit. Joskus jossian näin tämän tehtynä yksreikäkansillekin. Mutta mahtuuko lämmitysputkien kanssa enää... About 10hv lisäys tuntuu numerona aika pieneltä sijoitettuun rahamäärään nähden, tai sitten ei. Vaikea sanoa. Quote Link to comment
UltraVW Posted September 2, 2014 Share Posted September 2, 2014 Riechert tai tde, tde imarit jos löydät 34hp kansiin niin hyvä on , on meinaan aikas harvinaiset. Riechertti toimittaa satsia vieläkin noin800een hintaan. Quote Link to comment
Paavuli Posted September 2, 2014 Author Share Posted September 2, 2014 Aika kallista. Tekijämies ottaa pari vakioimaria ja tigin... Tuolla rahaa alkoi kiinnostamaan diy versio. Tälläinen speksaaminen ei oikein allekirjoittaneen normaaliin tyyliin istu, mutta nyt on sen verran muuttujia, että pakko arpoa. Riechert tai tde, tde imarit jos löydät 34hp kansiin niin hyvä on , on meinaan aikas harvinaiset. Riechertti toimittaa satsia vieläkin noin800een hintaan. Quote Link to comment
NO H2O Posted September 2, 2014 Share Posted September 2, 2014 Pitää vielä sen verran kommentoida että tuo meikäläisen set-up on semmoinen mikä on ollut helposti saatavilla ja kasailtu varmasti toimivista komponenteista. Kalleudesta en osaa sanoa mitään... onhan tuohonkin tuota rahaa mennyt? Quote Link to comment
KalleJ Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Pistetäänpä tännekin hieman pohdintaa, kun sattuu vielä liittymään aiheeseenkin. Aika paljon on yhtäkkiä kyselty valamieni 30hv imusarjojen sopivuutta 34hv koneisiin. Pienen selvittelyn tuloksena päädyin seuraavaan: - 30hv ja vanhemmat 34hv kannet vastaavat toisiaan 1:1 imusarjan osalta (ulkomitta 32 mm, sisämittä luokkaa 25-26 mm) - Uudemmissa 34hv kansissa imusarjan mitat muuttuivat (ulkomitta 34, sisämitta luokkaa 27-28 mm) - Omat valuni ovat ulkomitaltaan laipassa 32 mm ja sisämitta 28 mm. Pienellä muottihiekan kaivertamisella saisi helposti tarpeeksi materiaalia valuaihioon, että 34 ulkomitta on mahdollinen - Kansien pinnapulttijako pitäisi olla näissä kaikissa sama ja imusarjan tiivistepinta kanteen muuttui tasaisesta kulmassa olevaksi vasta myöhemmin -> Saan pienellä muutoksella valettua 34hv kanteen sopivia tuplaimusarjoja 28 kaasuttimille. Yläpään pienen porttaamisen ja spacerlevyn kanssa pitäisi olla mahdollista asentaa 28:a suurempikin kaasutin jos tila riittää sivusuunnassa jne (Vakiokaasuttimet? 32 PBIC?). Lämmönvaihdinlähdöllisten puhallinkoppien kanssa sopivuudesta ei kuitenkaan mitään käsitystä. Onko PK-seudulla kenelläkään 34hv koneita tai kansia (varhaista ja myöhäisempää) siinä tilassa että voisi tulla tökkimään imaria kanteen? Quote Link to comment
WescuM Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Tää ketju on tosi paha;) Sitä on jo ehtinyt koesovittamaan 1300:sen kansia 34hv koneeseen, niihin saisi nurkkakaasareita suoraan kaupasta sekä yksi- ja kaksireikä kansille. Tosin kotoa löytyvät 34PCI:t houkuttelisi kovasti, voisiko KalleJ tehdä sopivat niihin sopivat imusarjat:) Quote Link to comment
Paavuli Posted September 5, 2014 Author Share Posted September 5, 2014 Hmm. Mahtuisikohan 28 solexit nurkkiin lämmitysputkien kanssa. Olisi ihanan vintage ratkaisu... Quote Link to comment
NO H2O Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 (edited) Kun pohditte näitä tuplakaasari juttuja niin huomoikaa että näitä 28 kaasareita on erilaisia... Ohessa lisää juttua: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/9632-1200-big-bore Btw... Mulla taitaisi edelleen olla nuo 600:n kaasarit joutilaana? Edited September 5, 2014 by NO H2O Quote Link to comment
Simo Posted September 6, 2014 Share Posted September 6, 2014 Eiks Judsoni ois vaihtoehto? :) Quote Link to comment
Guest Ola83 Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Laitetaas tänne kun itseäni on mietityttänyt tuon oman projektin koneen riittävyys maantie käytössä. Eli kupla vm:64 ja konehan on huima 34hv joista varmaan osa laitumella. Nyt ois aika käydä koneen kimppuun ja oonkin pohtinut mitähän sille tekis ja tuo big borekin on pyörinyt ajatuksissa. Saako noilla pikku virityksillä sen verran tehoa että voi ajella satasta niin kone ei huuda viimesiään?? Quote Link to comment
vwagen Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Siihen ei tarvita mitään virityksiä,34 hv vie Kuplaa ihan hyvin satasen vauhdissa ja vielä on hiukan reserviäkin. Quote Link to comment
ARTO Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 34 dinheppaakin jo liioittelua, 1,1 koneen 25 pollea riittää sataseen mainiosti ja ei pelkoa pikavoitoista:) Quote Link to comment
SePi Posted October 19, 2014 Share Posted October 19, 2014 34 dinheppaakin jo liioittelua, 1,1 koneen 25 pollea riittää sataseen mainiosti ja ei pelkoa pikavoitoista:) Pitäiskö joskus myötätuulessa kokeilla... Quote Link to comment
Paavuli Posted October 23, 2014 Author Share Posted October 23, 2014 (edited) Tämä pohdinta sai uuden käänteen erään Asiaa Tuntevan harrastajan todetessa Wolkkarin D Meksikolohkonhan olevan ihan oikeasti meksikolohko, isoilla öljykanavilla, kahdella venttiilillä ja siten isoilla sylinterirei'illä. Eli big-bore -kitillä ei tee hevon tuuttia. Paikalleen menisi siis nakkaamalla esim 1600 pyttysarja... mutta... Tällöin täytyisi vaihtaa kampura ja kannet. Kun vaihtaa kannet, menee moottoripellit vaihtoon (juuri maalattu). Vaihtuu imusarja, ja about koko helkkarin moottori. Se siitä suht edullisesta ja kevyestä moottorin piristämisestä. Menin vähän jumiin. Pitäisikö tilanteeseen reagoida tilamalla "Low & Slow" tarra takalasiin, ja edetä ensi kesä rauhallisesti maisemia katsellen, vai keksiikö joku "Frankensteinkombon" olemassa olevan koneen perusteella? Ps. Nykykoneen kokoonpano on arvoitus. Pakoputkeksi sopii 1200 mallin jaolla oleva, kuitenkin kys. moottori vaikuttaa yllättävän voimakkaalta vakioksi, tai sitten ei... Edited October 23, 2014 by Paavuli Quote Link to comment
-tipi- Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Paavuli miksi sun pitäs kansia vaihtaa? Voithan tehä yksreikäsilläkin vaikka 64x94mm = 1776cc ;) Tosin miusta näissä 1200 virityksissä ei oo mitään järkee, kun voi kunnostaa 1600:n, jossa on enemmän potkua jo vakiona. Quote Link to comment
metake Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Voithan tehä yksreikäsilläkin vaikka 64x94mm = 1776cc ;)Milläs kiertokangilla tällainen yhdistelmä olis mahdollista tehdä? Quote Link to comment
Paavuli Posted October 27, 2014 Author Share Posted October 27, 2014 Paavuli miksi sun pitäs kansia vaihtaa? Voithan tehä yksreikäsilläkin vaikka 64x94mm = 1776cc ;) Tosin miusta näissä 1200 virityksissä ei oo mitään järkee, kun voi kunnostaa 1600:n, jossa on enemmän potkua jo vakiona. Olen tällä hetkellä uskossa, etten voi nakata 1600 pyttysarjaa 1200 yksreikäkansiin (vaakasuorat imusarjan laipat). Lisäksi allerkijoittanutta on informoitu, ettei myöskään 1200 kampura sovi 1600 mäntäsatsin kanssa. Ja miksikö virittää "1200sta". Haluaisin pitää konehuoneen 1200 näköisenä, sekä juuri maalattujen peltien yms takia, että mahdollisuuden pussihousuiluun tulevaisuudessa. Hommahan olisi äärettömän helppo ratkaista veivaamalla pöytään noin 2.5ke. Saisi koneen jossa on kulkua aivan erilailla, mutta ei todellakaan näytä enää vakiolta. Quote Link to comment
tolvana Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Vakionnäkösen 1200 koneen isoin pullonkaula lienee imusarja. Ainakin kun mä huvikseni kasasin 88 männillä ja c25 nokalla ynnä uusilla 1200 kansilla (jotka tietty piti kairata noille pytyille sopiviksi) bajamajaan katsastuskoneen niin huiput jäi 120 km/ h tuntumaan ja sit värkkäilin nurkkiin nelkun kaasarit niin huppuja irtosi melkein 145 km/h. IMO kantsis unohtaa tuo ulkonäkö. Yksreikäkansilla tonnikuussatanen vie hitoksee eri lailla... Quote Link to comment
Paavuli Posted October 28, 2014 Author Share Posted October 28, 2014 Okei okei. Nurkkakaasaritkin on vielä ihan ok, menee niinkuin vintage speed hengessä. En kuitankaan jumalattoman googlauksen perusteella ole löytänyt kuvaa/jotain vakio 1200 puhkukopasta ja nurkkakaasareista. Tässä nyt lähinnä häiritsee joko myydä kuitenkin 1200seksi hyvin vetävä kone kauniinkiiltävillä pelleillä sun muilla hittoon 200eurolla, ja ostaa pihaan muuttolaatikollinen taas puhallettavaa ja maalattavaa shaissendaalia. Niinkuin se kissa mainoksessa: "Valintoja, hmm, valintoja". Quote Link to comment
SePi Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Okei okei. Nurkkakaasaritkin on vielä ihan ok, menee niinkuin vintage speed hengessä. En kuitankaan jumalattoman googlauksen perusteella ole löytänyt kuvaa/jotain vakio 1200 puhkukopasta ja nurkkakaasareista. Olisko näissä kuvissa sopivaa mallia? Ja onhan näitä vaikka kuinka paljon Quote Link to comment
tolvana Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Kasaile vaan rauhassa uus pata ja jätä se vanha ja kiiltävä vaikka olkkarin koristeeksi. Noita peltejä yms mosaosaa saa edukkaasti kun värkkäilee ostoilmon palstalle. Quote Link to comment
Guest Ola83 Posted November 8, 2014 Share Posted November 8, 2014 Eikös vaihtoon mene aika paljon osia jos esim. heittäisin omaan 1200cc 6 voltin sähköillä olevaan kuplaan 1600cc koneen? Siinä mielessä toi big bore kitti ainakin itseäni kiinnostaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.