Tanhis Posted January 11, 2017 Posted January 11, 2017 Ja koetitko painovoimaista ilmausta. Itse myös huomannut sen että sitä poljinta ei saa liian nopeasti polkea ilmatessa mutta tämä nyt varmaan jo olikin tiedossa. Quote
metake Posted January 11, 2017 Posted January 11, 2017 Mulla on tällainen ja on hyväksi osoittautunut: https://www.motiveproducts.com/collections/import-power-bleeder-kits/products/air-cooled-vw-bleeder Tosin tämä on ollut tuloksellisesti ihan yhtä hyvä mutta vaatii vahtimista ettei jarrunestesäiliö pääse tyhjäksi: Quote
lasse haukkavuori Posted January 11, 2017 Posted January 11, 2017 (edited) Mulla oli ja 68 tl suuria ongelmia jarrujen ilmauksen kanssa. Edessä orkkis levyt ja satulat, kumit uudet, letkut uudet, putket uudet, pääsylinterissä kumit uudet. Takapäähän tuli heti tunto ja kaikki ok. Edessä oli nestettä juoksutettu useampi pullo eikä mitään tuntoa. Pääsylinteri tuli purettua 10 kertaa ja etusatulat myös yms. Ei ollu mitään vaikutusta. Polkimen tappia säädetty ei vaikutusta. Sitten löysäsin pääsylinteristä 2-piiri sen ruuvin ja poljin ja vola ilmalukko poistui ja homma kerrasta kuntoon Edited January 11, 2017 by lasse haukkavuori 2 Quote
-tipi- Posted January 12, 2017 Author Posted January 12, 2017 Ei saanut Bilteman Swedish Penis Enlargerkaan Timmyn keskimmäistä jäykäksi. Pitää alkaa availemaan liitoksia Lassen ohjeilla. Quote
-tipi- Posted January 12, 2017 Author Posted January 12, 2017 (edited) Åken kuvan mukainen korkki valmistui modernin polkupyörän sisuskumin venttiilistä. Se on ulkokierteeltään tihee M6, käy suoraan orkkiskorkin reikään, ainakin jos vähän kierretapilla avittaa. Laitoin myös ko. Venttiilin mutterit molemmin puolin. Venttiilin päälle Shraderadapteri, ja kompurasta niin pieni paine kuin säätimellä sai renkaantäyttölaitteen liipasin pohjaan jumittaen. Löysytin kaikki liittimet pääsylkältä, siten että niistä tihkui nestettä läpi. Sitten vielä auoin satuloiden nippoja, joista tuli varsin paljon vielä ilmakuplia. Mutta nyt jarrupoljin jäykkä kuin paavin sauva poikakuoron harjoituksissa! Result! Kuten idolini Edd China sanoisi. Edited January 12, 2017 by -tipi- 4 Quote
Etelän Hetelmä Posted January 12, 2017 Posted January 12, 2017 Sillälailla se reissuwaunu valmistuu kesän koitoksiin! 2 Quote
-tipi- Posted January 15, 2017 Author Posted January 15, 2017 (edited) Tänään oli taas hieman turhauttava päivä, vaikka sainkin ajettua auton pihalle. Aamupäivän vietin etsiessä vikaa töötistä. Taisin mainitakin aiemmin, että kun vaihdoin ohjauksen rättinivelen, alkoi töötti soida jatkuvasti. Vaikka olin 100% varma että kasasin uuden nivelen kuten edellinenkin oli. Siksi lähdinkin etsimään vikaa ohjauspylväästä. Kolkissa töötiltä tulee maapiuha ohjauspylvääseen, josta se maadoittuu töötikehän ja akselin läpi menevän johdon kautta simpukkaan, joka sekin on piuhalla maadoitettu runkoon. Purettuani ratin alta vilkkuviiksen tulin johtopäätökseen (pun intended) että rattiakseli maadoittuu jostain, vaikkei se saisi. Irrotin akselin rättiniveleltä varmistaakseni ettei vika ollut alapäässä. No ei ollut, eikun pultit takaisin. Vian on siis oltava jossain ohjauspylväässä, mutten enää ollut sillä tuulella että olisin jaksanut irroittaa sitä kokonaan, koska Kolkissa pylvääseen tulee roppakaupalla johtoja. Siispä lisäsin kojelaudan alle maadoitusnapin. Päräytin auton käyntiin, ajoin ulos, pihalla edestakaisin ajelua, moottorin käyttö lämpimäksi. Werk34 paineanturi sytyttää öljynpainevalon lämpimänä 1500 kierroksessa, mittari näyttää n.1bar :/ No moottori kuitenkin toimii, samoin sähköt, paitsi valojen vaihtokytkin. Jokin meni siinä varmaan vikaan, kun ohjauspylväs oli auki. Pikkuvikoja, heleppo korjata. Vähän lisää ajelua, kytkin menee pohjaan eikä irrota enää kunnolla. Voi rähmä, lienee painelaakeri livennyt paikaltaan. Huomenna siis kone irti, huoh. Edited January 16, 2017 by -tipi- Quote
Kemin Karavaanari Posted January 16, 2017 Posted January 16, 2017 Kaikki projektit ei aina mene niinku Wheeler Deelerissä vaikka kuinka yrittäisi olla huolellinen kasauksessa jne. Vanhemmiten on alkanut hieman harmittamaan mm. se että jotkut rempat joutuu tekemään uudelleen esim. repro osista johtuen mutta aina ne vaan lutviutuu kun laittaa leuan rintaan ja tekee uusiksi. Ei muuta kuin tsemppiä moottorijumppaan! Quote
-tipi- Posted January 17, 2017 Author Posted January 17, 2017 (edited) Sunnuntai osoittautui eilen väärien diagnoosien päiväksi kun pudotin moottorin. Painelaakerissa eikä kytkimessä näyttänyt olevan mitään vikaa. Mutta saapahan toisenkin ylemmän moottorin kiinnityspultin nyt paikalleen. Mutta mikä kumma muutti kytkimen säätöä kertapamauksella? Katkesiko vaijeri osittain? Oliko se huonosti koukussaan, ja napsahti paikalleen? Irtosiko suojaputki tunnelin sisällä? Vai napsahtiko suojakuori lootan kyljessä paremmin paikalleen? Tutkimukset jatkukoon. Purin myös ohjauspylvään, vain todetakseni että ohjausakseli maadottuu rättinivelestä. En kyllä ymmärrä miten. Kumi rempulassa on kyllä metalliholkit estämässä kasaanpainumista, mutta ihmettelen että niiden kautta olisi yhteys viereisiin reikiin. Pitää tarkastaa ettei akselin sisällä menevä johto ole kontaktissa akseliin. Vielä tässä on pari viikkoa aikaa ennen SpeedConceptin jääratapäivää. Jo kertaalleen korjaamani valonvaihtajan piuha oli jäänyt pylvään kiinnityspultin väliin, eli pikkuvika, helppo korjata. Edited January 17, 2017 by -tipi- Quote
NO H2O Posted January 17, 2017 Posted January 17, 2017 Sunnuntai osoittautui eilen väärien diagnoosien päiväksi kun pudotin moottorin. Painelaakerissa eikä kytkimessä näyttänyt olevan mitään vikaa. Mutta saapahan toisenkin ylemmän moottorin kiinnityspultin nyt paikalleen. Mutta mikä kumma muutti kytkimen säätöä kertapamauksella? Katkesiko vaijeri osittain? Oliko se huonosti koukussaan, ja napsahti paikalleen? Irtosiko suojaputki tunnelin sisällä? Vai napsahtiko suojakuori lootan kyljessä paremmin paikalleen? Tutkimukset jatkukoon. Kytkinvaijeri menossa poikki? Quote
Tanhis Posted January 17, 2017 Posted January 17, 2017 Vaihdekeppi irti (muistaakseni näki kepin reijästä) ja kurkkaamaan ettei kytkinvaijerin putki liiku polkimen mukana. Quote
-tipi- Posted February 4, 2017 Author Posted February 4, 2017 Auto leimattu ja 120km testilenkki ajettu. Nyt ei jaksa kirjotella, joten kuvia, olkaa hyvät. Formulingin laitoin jäärataa varten, mut ei ollu tänään rata kunnossa. 7 Quote
-tipi- Posted February 7, 2017 Author Posted February 7, 2017 Timmy!stä tuli sunnuntaina entistä coolimpi, kun Eberi ei enää syttynyt. Sanokaas sähkömiehet voinko korvata tään Eberin bensapumpun releen SWF 500.229 / VW 311.963.137 normaalilla kaksoiskytkevällä releellä? Miksi tuossa on tuo diodi? Quote
Mazzem Posted February 7, 2017 Posted February 7, 2017 Diodin virka releessä on poistaa pois kytkennästä johtuvaa induktio piikki. Quote
multanen Posted February 8, 2017 Posted February 8, 2017 Diodin virka releessä on poistaa pois kytkennästä johtuvaa induktio piikki. Tämähän se yleensä on. Outo vaan tässä kun diodi ei ole suoraan kelan kanssa rinnan niinkuin tavallisissa releissä. Eli tässä diodi voisi ehkä olla myös osa jotain kytkentä "logiikkaa". Quote
Paadre Posted February 8, 2017 Posted February 8, 2017 Timmy!stä tuli sunnuntaina entistä coolimpi, kun Eberi ei enää syttynyt. Kiitos vaan! Ny on sitten nenä täynnä paahtoleipää, tuli nimittäin melko spontaali hepuli ku tätä lueskelin. Nyt niistämään. =) 1 Quote
Tanhis Posted February 8, 2017 Posted February 8, 2017 Paloiko rele vai lakkasiko vain toimimasta kun noitahan saa aika hyvin räplättyä takaisin toimimaan ihan johtavuusmittarilla ja sitten vähän pistepuikkoa tai kolvia. Mutta kurkaan illalla jos mulla olisi tuollainen vastaava ylimääräisenä kun sain jossain osakasassa typ3 releilä nipullisen. Ja eikös tuon nyt voisi myös hoitaa ihan perus releilläkin jos vain lisää tuon diodin vaikka suoraan johtoon ennen relettä. Quote
-tipi- Posted February 9, 2017 Author Posted February 9, 2017 Kelan vastus on ääretön, eli käämitys poikki. Mullon varaosa-Eberissä nuorempi kaksoisrele ja myös se suojaboksi, jota tässä '68 laitteessa ei ole. Yks vaihtoehto on johdottaa kokonaan uudestaan noille, mut ensin pitää tutkia toimiiko ne. Quote
Tanhis Posted February 9, 2017 Posted February 9, 2017 Mittasitko kelan apicoilta tai releen sisältä kun aika usein releen sisäpuolen ja ulkopuolen apicon välillä on kosketuvika. Quote
-tipi- Posted February 10, 2017 Author Posted February 10, 2017 Sisältä mittasin, kuollu se on. Nyt olen muuttamassa sähköjä pykälää uudemman Eberin mukaisiksi, siinä on tuo suojakytkinkin, joka tästä vanhasta puuttuu. Näitä pönttöjä mullon pari varaosina. 1 Quote
-tipi- Posted February 12, 2017 Author Posted February 12, 2017 Ja henget puhuvat jälleen Timmy!lle. Quote
-tipi- Posted February 16, 2017 Author Posted February 16, 2017 Mites teillä duunipaikan parkkis? 6 Quote
-tipi- Posted February 18, 2017 Author Posted February 18, 2017 (edited) Tämmöstä tänään, meniskö talliin vai lähtisköhän juoksulenkille. Kellään ehjää Marchal Amplilux H1 umpiota jouten? Edited February 18, 2017 by -tipi- Quote
Kemin Karavaanari Posted February 18, 2017 Posted February 18, 2017 No voi perse. Selviääkö pelkällä etulokarilla vai onko koko kylki läjässä kun ei oikein kuvasta saa selvää. Quote
-tipi- Posted February 18, 2017 Author Posted February 18, 2017 Ransitti kuski leikkas Räikkösenä sisäkurviin meidän kaistalle. Quote
sleepercooler Posted February 18, 2017 Posted February 18, 2017 Ransitti kuski leikkas Räikkösenä sisäkurviin meidän kaistalle. Voi vindy mikä tuuri!! Mitäs ransitti kuskki tuumas?? Quote
Urbantoy Posted February 18, 2017 Posted February 18, 2017 Paska homma, toivottavasti saat Timmyn kuntoon Euroreissua varten.. Quote
-tipi- Posted February 18, 2017 Author Posted February 18, 2017 (edited) Ensisilmäyksellä kori taisi säästyä isoilta vaurioilta, eikä oven etureunakaan saanut pahoja ruttuja. Kyllä tällä Tahkolle tullaan ensi viikolla. Ransittikuskia harmitti että pitikin lähteä lauantaina töihin. Edited February 18, 2017 by -tipi- 2 Quote
Lasse Posted February 18, 2017 Posted February 18, 2017 Tsemppiä korjauksiin ja vakuutusyhtiön kanssa. Ei näitä liiaksi Suomen teillä liiku. Quote
Tanhis Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 Tuskin tuosta vakuutusyhtiön kanssa tappelua tulee mutta omaa aikaahan tuo vie perhanasti. Ja ei noita hyviä lokareitakaan ihan jokapuolelta löydy. 1 Quote
Janne Välilä Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 Pari umpioita Raumalla. Ring Ring tai yv. 1 Quote
Lasse Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 Tanhis kun tietää nii kerro toki miten vakuutusyhtiö tuon auton arvoon laskee ja miten se laskee korjaustyön arvion kun ei taida Cabasista löytyä? Quote
Tanhis Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 (edited) Itselläni meni ghian kanssa niin että kävin näyttämässä autoa ja tekivät korjausarvion. Ihan tuntitöinä laskemalla. Jonka vakuutusyhtiö hyväksyi mukisematta. Silloin löysin halvimman myynnissä olleen t34 ghian 20k € hintaan niin ei tarvinnut ruveta arvoa todistelemaan. Mutta fiksuintahan olisi arviotuttaa auton arvo ja sitten vakuuttaa se siittä hinnasta. Ja mitä harvinaisiin osiin tulee niin ei muutakuin ebay auki ja lisätään esim saksan ebaystä löytyvä nos lokari korjausarvioon. Itse annoin linkin josta saa ghiaan repsopuskurit ja se lisättiin laskelmaan. Edited February 19, 2017 by Tanhis Quote
Guest Type123 Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 (edited) https://www.kilpailuttaja.fi/palvelut/tuki_ja_ohjeet/autovakuutusvertailu/tietoa_autovakuutuksista/vahingon_arvioimis_ja_korvaussaannokset/ Tuolta voi tutustua hieman näihin korvaus/lunastusperiaatteisiin. Onhan yksi mahdollisuus ottaa kertakorvauskin - jos se on tarpeeksi hyvä tietenkin. Varsin hankalaa ko. auton arvoa on Suomessa määritellä - Saksan pyyntihinnat ovat jotain 8-10k välillä ja tuosta voi laskeskella mahdollisuuksia lunastuksen todennäköisyydelle. Pitää kuitenkin muistaa että tässä puhutaan "käyvästä hinnasta", joka on siis eri kuin pyyntihinta. Käytännössä siis käteishinta jolla auton omistaja saisi auton myytyä vauriotumattomana vahinkopäivänä. Ikävä tapahtuma kaikin puolin - toivottavasti Timmy palaa pikaisesti entistä ehompana! Edit: typo queen korjaukset etc. Edited February 19, 2017 by Type123 Quote
ARTO Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 Mites teillä duunipaikan parkkis? Milloinkahan työnantajat kieltää näillä hengenvaarallisilla välineillä töihin saapumisen. Meinaan jos vähänkin tarpeellinen työntekijä firmalle. Mutta mikä tärkeintä, hyvä ettei tässä tyrskyissä käynyt pahemmin. Kannattaa kattoa vääntymät ym sovitukset tarkkaan, näyttäs mm etuluukkukin hiukan olevan vinossa jne... Quote
Lasse Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 Joo kun puolitalkoilla yhtiölle tekee varmaan menee läpi. Quote
-tipi- Posted February 20, 2017 Author Posted February 20, 2017 (edited) Eipä taida työnantajalla olla sananvaltaa ihmisten elämään työajan ulkopuolella, kun ei eletä Pohjois-Koreassa. Lottovoitto syntyä Suomeen! Yleensähän kuljen töihin polkupyörällä, joka taitaa olla terveydelle huomattavasti vaarallisempaa onnettomuustilastojen valossa. Etuluukun kulmamitat on molemmin puolin samat, eli se ei ole vääntynyt. Sisälokaria sen sijaan loksu väänsi n. 1-2cm. Samoin akseliväli on sama molemmin puolin. Jännä juttu muuten että lokari väänsi vilkunrungon rikki, mutta linssi säilyi ehjänä. Luulenpa että Transun törmäysvyöhykkeet toimivat suunnitellusti, sen etuloksu siirtyi huomattavasti enemmän taaksepäin ja korkea muovipuskuri varmaan säästi paljolti Timmy!:n vilkkua ja puskuria. Edited February 20, 2017 by -tipi- Quote
-tipi- Posted February 20, 2017 Author Posted February 20, 2017 (edited) Tämmöstä jälkeä tuli. Edited February 20, 2017 by -tipi- Quote
lasse haukkavuori Posted February 20, 2017 Posted February 20, 2017 Voi paska, huono tuuri. Osat vaan ebaysta tilaukseen siis loksut ja listasarja. Rst puskurit englannista. Tulee pikkasen laskua kyllä ransittimiehen yhtiölle. 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.