DOODAH Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Tommonen tekeillä kevään aikana. Älkää kysykö miksi. Onko kokemuksia aiheesta? Jos on niin millaisia? Quote Link to comment
Anpu Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 https://www.youtube.com/watch?v=oRLOxOXGPso Quote Link to comment
x-pj Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Mulla oli kerran vakiokaasari ja vakio äänenvaimennin 1.9 koneessa. Oli kyllä ihan mukava ajaa. Jälkeenpäin harmitellut, ettei tullut testattua enempää. Ajot jäi yhteen katsastusreissuun. Quote Link to comment
Art_Zi Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 (edited) Itekki miettiny samaa, että millasiin menoihin tuollasella 34 pictillä pääsee..kun periaatteessa haluttas junaan joku peruspirteä (vähän isompi) motti 34 pictillä...sellanen jolla ei aivan jäis jalkoihin eikä tarvi polettaa että pysyis liikenteen mukana... Edited December 18, 2015 by Art_Zi Quote Link to comment
Anssi Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 olisko 37 tai 39 "vakiokaasari" parempi? http://www.ahnendorp.com/VW-Kaefer-Typ-1-Motorenteile-und-Bearbeitungen/Vergaseranlagen--Ansaugrohre--Zubehoer-48/ Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Tuolla ois tommosia jos kiinnostaa http://bugnet.de/markt/marktbild.pl?212197 Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Tilattiin yli 100 ilmajäähy VW moottoria tehneeltä rakentajalta vääntävä ja luotettava tyyppi 1 kone. 1776:ssa oli lievä virinokka, paremmin hengittävät kannet, pääsuutinta lukuunottamatta vakiokaasutin ja vakiopakoputkisto. Säädöt tehtiin penkissä. Siinä koneessa oli enemmän vääntöä kuin missään ajamassani ilmajäähy VW:ssä - verrattain suuret ylämäet pallokeula meni kaasupolkimen asentoa muuttamatta. Mutta matka-ajossa 90 km/h kulutuskin oli 12 l/100 km. Kulutus saatiin noin 10 litraan pienentämällä pääsuutinta. Sytytystä piti myöhentää nakutuksen poistamiseksi. Vieläkin oli runsaasti vääntöä. Mutta koneenrakentaja oli käyttänyt sellaisia venttiilinnostajia, joista yksi hajosi 18.000 km jälkeen. Nyt konehuoneessa vakio 1600. Vieläkin ajeltaisiin sillä 1776:lla, jos koneenrakentaja olisi kokonaisuutena tehnyt kunnon työn. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Onko kokemuksia aiheesta? Jos on niin millaisia? On Tommosia http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/10786-paljonko-tehoa-koneesta/ Quote Link to comment
WESTY Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Moro, mulla on 76X92 compo lähes vakio( C25nokka, kanavat putsattu, huilut). Tarkoitus oli saada vääntävä kone 1303seen, ja siinä onnistuttiin. Eniten päänvaivaa on ollut suuttimista sekä sytytys käyristä Jakaja vakio, haaveissa 123 En ole käynnyt penkissä mutta 1/4 mile 18,005(en osaa ees kiihdyttää oikein, alku olis pitänyt kuulemma ottaa raisummin) Nyt ajettu kohta kaksi vuotta sekalaista harraste ajoa kesät/talvet Isompi "34" on ollut haveissa. On toki purettu pari 34sta ja sovitettu sorviin mutta jäännyt sovituksen asteelle Juniksessa 1776cc ja kaikilta muilta osiltaa täysin vakio ja museo kuntoinen päällepäin. Todella suuri ero vakioon, paljon parempi ajaa liikenteen mukana. Jaksaa vetää mopokärryä paljon paremmin. Ajettu 20tkm Mutta kaiken kaikkiaan voin vain suositella edellä mainittujen kaltaisia koneita. maltti on valttia kun nokkaa/puristuksia miettii. T.PETE. 1 Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 (edited) Ainakin sonderissa se Petterin veivaama 78x90,5 vakiokaasarilla toimi hienosti. Vähän siitä henki yläkierroksilla loppuu mutta kuinka usein niitä +5000 jenkoja tarvii? Sen vakio pakosarjan kyllä heivaisin HETI pois. Kerran kokeilin kärmeksen ja sen vakio töttörön eroa ja voin sanoa että ero on SUURI. Edited December 19, 2015 by Jussinbussi Quote Link to comment
UltraVW Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 Mikähän noissakin on erona (kuin satasen hintaero) kun ei tuo saksa oikein taivu? On 37,39 ja 38,4mm kaasaria ? http://bugnet.de/mar...tbild.pl?212197 ja http://www.ahnendorp...e--Zubehoer-48/ Quote Link to comment
Mika Heikola Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 En tunne toimittajia, mutta bugnetin kaasareissa on oikea tuntu. Ne saattaa jopa olla kunnolla tehtyjä. Hintaerohan johtuu siitä että 34 on vakio joka on vain kunnostettu, kun isommat on kunnostuksen lisäksi koneistettu rungoltaan isommaksi ainakin läpän kohdalta. Yksi oleellinen pointti ei ainakaan minulle tuolta selvinnyt, eli kaasarin sisällä olevan kurkun koko. Sillähän se luonne haetaan oikealle alueelle. Jos kurkku on edelleen yhtä pieni, jää homma hiukan vajaaksi. Liian isolla taas onnistuu helpolla pilaamaan toiminnan alhaalta. Quote Link to comment
multanen Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 Hokasin että itse asiassa mikään kaasari ei voi olla liian pieni ennenkuin kaasu on pohjassa. Eli iso kaasari osakaasulla ei ole yhtään parempi kuin pienempi täyskaasulla (jos säädöt tehty). Liian iso kaasari voi helposti kyllä olla huonompi osatehoilla ja kaasua aukaistessa. Kuinka usein virikoneella tarvitsee ajaa kaasu pohjassa? Itse painan aina joskus kaasun pohjaan mutta mulla onkin kleinbus melko vakio 1600-koneella, kaasari tosin 1300-koneesta ;) Luulisi että normi-käyttökierroksilla ja liikenteessä käytettävillä tehoilla vakiokaasarilla pärjäis aika pitkälle. Riippumatta koneen koosta. Sitten on isompi kaasari tarpeen jos tarvitsee kaasu pohjassa ajella ja tehot ei tunnu silti riittävän. Quote Link to comment
UltraVW Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 (edited) Mikähän noissakin on erona (kuin satasen hintaero) kun ei tuo saksa oikein taivu? On 37,39 ja 38,4mm kaasaria ? http://bugnet.de/mar...tbild.pl?212197 ja http://www.ahnendorp...e--Zubehoer-48/ Tarkoitin lähinnä sitä kun molemmat myy isompaa kaasaria (samankokoista) ja hintaeroa satasen verran vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Saksa kun ei taivu? Edited February 10, 2016 by UltraVW Quote Link to comment
UltraVW Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 Mites jakaja? Vakiolla? Vai millä saa parhaiten toiminmaan isommassa koneessa? Quote Link to comment
x-pj Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 (edited) Minulla on nyt bussissa 1850 cc kone vakion solex 34:n ruokkimana. Menohalu loppuun pian 4000 kierroksen jälkeen. Siihen saakka todella mielyttävä ajettava. Täytyy joskus keväällä kokeilla isompaa kurkkua. Laskeskelin että 2 mm suuremmalla kurkulla pitäis päästä lähelle 5 tuhatta. Nämä vauhdit riittää nyt talvikeleillä. Lisätään tähän vielä: Jakaja on vakio keskipako/alipaine. Tai oikeastaan minulla on 123, josta valittu 2 käyrä. Edited December 4, 2017 by x-pj Quote Link to comment
spege Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 Onko jollain jotain positiivista sanottavaa C25 nokasta? Mulla ei ole. Kerran tehnyt yhden koneen tällä nokalla, en tee toista. Jos käyttikseen vääntöä haluat niin älä vaihda nokkaa. Quote Link to comment
rausku Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 Meniskö englen w100 nokka 044 kansien ja 034 kaasarin kanssa? Vieläkin houkuttais vakion näkönen pata Quote Link to comment
metake Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 Vieläkin houkuttais vakion näkönen pata Tee sitten vakio pata, ja säästä viriosat myöhempään käyttöön sitten kun ei enää vakiopata houkuta :D Ja miksi sen pitäisi olla vakion näköinen jos sitä ei ole tarkoitus museoida? Älä säästele sisäosissa. Tee kunnon kone ja laita siihen se 34:n. Sitten kun huomaat että eihän tää nyt juuri ole vakiota kummempi niin kaasarit ja pakoputki on helppo vaihtaa. Oma mielipiteeni on, että mieluummin tuplakaasarit vakiokoneeseen kuin vakiokaasari virikoneeseen :) Quote Link to comment
spege Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 Jos vaihdat vakiokannet 044siin niin kanavat suurenee ja virtaus pienemmillä kierroksilla hidastuu. Vaihda 044 sitten kun haluat suurempaa tehoa isommilla kierroksilla. Parhaan käyttisväännön saat kun suurennat sylintereitä ja säilytät orkkis kannet ja nokka-akselin. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/20638-nokka-akseleista/?hl=spege Ota neuvoksi myös Åken ohje: mieluummin tuplakaasarit vakiokoneeseen kuin vakiokaasari virikoneeseen :) Tässä on syytä muistaa että vakiokoneen kaasarit kannattaa olla pienet ja pienillä sisäkurkuilla. Silloin virtaus on paras normaaleilla käyttökierroksilla. Tein äskettäin (vuonna 1994) 1835 koneen 1-reikäkansilla ja 1500S kaasareilla joissa 21,5mm kurkut. Vääntöä niin että kun käsijarru päällä nosti kytkimen niin auto kaatui kyljelleen. Noo, ei ihan. Malmilla VW open 201m aika 10,1s ja huiput moottoritiellä -65 kuplan vakiolaatikolla 160km/t kun renkaat 195-65-15. Auto oli tuo keltainen -58 joka on mun prrofiilikuvana. Quote Link to comment
Kaipaa Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 Minulla on solex pict34 omassa 1915, virinokka, peltipakosarja ja hyvin vetää alakierroksilla, mukava ajella näillä talvikeleillä. Quote Link to comment
SePi Posted July 10, 2018 Share Posted July 10, 2018 BAS Ahnendorpilla on mielenkiintoisia ylikokomalleja solexista. Onko kukaan kokeillut tai kuullut todellisia kokemuksia? Luulisi tuon tason firman tuotteiden olevan oikeasti toimivia - esimerkiksi 1835 + lievä piristys koneissa, johon tuota 37:aa suositellaan. Mutta että 39 riittäisi 2500cc:een...?! Eivät ole myöskään hinnan kirossa, jos vertaa normi solexeihin, Bocariin, Brosoliin tms tuotteisiin Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.