Jump to content

Barnien pelastamista - Barnipalapeli


Recommended Posts

Hatarien peltiseppäkokemusten jälkeen voin sanoa että tuommoista reilusti huonompaa aihiota on mieluisampaa hitsata kuin paremmassa kunnossa olevaa...

 

Huonossa aihiossa ei paljoa tarvitse miettiä sitä että mikä kohta seuraavaksi laitetaan vaan edetä suoraviivaisesti eteenpäin.

 

Myöskin isojen kokonaisuuksien vaihtaminen ja laitteleminen on joutuisampaa kuin noiden pikkupalasten...

Link to comment

Voipi jäähä aika monelta hitsaamatta tuommonen polttopillillä paloteltu takasin kasaan, etenkin tuolleen ettei tarvita yhtään pakkelia saumojen päälle. Kyllähän tässä heräsi taas into lähteä metsään juniksen raatoja haulaamaan, mutta tekemättä jäisi itellä.

  • Like 2
Link to comment

Ja paljon pitää noihinkin yksilöihin vielä aikaa uhrata, ennen kuin ovat siinä kunnossa, että voi maalarille viedä.

Juttuja luettua eppäilen ettei kumpikaan tuu maalaria näkemään, himmeesti nähty vaivaa vanhan pellin ja patinan säilyttämisessä ja on han molempia maalattu paljonkin että tuohon vaiheeseen on päästy.

Link to comment

Kumma juttu vaikka tää patina homma on ollut jo vaikka kuinka kauan pinnalla niin joidenkin mielestä auto on vasta sillon valmis kun kaikki se vanha on hierottu pois ja vedetty uusi tylsä maalipinta päälle.

 

Noihinkin käytetty aikaa ja vaivaa että saatu säilytettyä kauhtuneena ja sen näköisenä kuin mitään isompaa remonttia edes oli tehtykkään.

  • Like 1
Link to comment

Kumma juttu vaikka tää patina homma on ollut jo vaikka kuinka kauan pinnalla niin joidenkin mielestä auto on vasta sillon valmis kun kaikki se vanha on hierottu pois ja vedetty uusi tylsä maalipinta päälle.

 

Noihinkin käytetty aikaa ja vaivaa että saatu säilytettyä kauhtuneena ja sen näköisenä kuin mitään isompaa remonttia edes oli tehtykkään.

Jep ja samalla ämpärillinen pakkelia pintaan peittämään huonot korjaukset.

  • Like 1
Link to comment

Vaatii jo enemmän peltiseppä osaamista saattamaan noi aihiot tuohon kuntoon säilyttäen mahdollisimman paljon alkuperäistä peltiä näkyviltä osiltaan... Ja silti saada rypyt ja lommot hävitettyä ilman sitä spakkelia....

  • Like 1
Link to comment

Joo ei se tarvi ku metri tippalistaa niin johan sen ympärille yks junis kasaantuu

Niin no kolumbian pojat on jo valmistelemassa barnirakennussarjoja. Eli kohta tarvitaan vain identiteetti niin sen ympärille voi auton rakentaa.

Link to comment

Vaatii jo enemmän peltiseppä osaamista saattamaan noi aihiot tuohon kuntoon säilyttäen mahdollisimman paljon alkuperäistä peltiä näkyviltä osiltaan... Ja silti saada rypyt ja lommot hävitettyä ilman sitä spakkelia....

Tässä on aika hyvä esimerkki nätiksi entisöidystä barnisonderista.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=652798&start=0

 

Eli kaksi eri tapaa saada ulospäin samannäköinen lopputulos.

 

Eli tässä entisöinnin lähtökohta.

P1030216.jpg

 

Ja samainen auto mistä vähän pakkelia hiotu pois.

IMG_7544.jpg

Edited by Tanhis
Link to comment

Heittäkääs arviolta, kun mulla ei oo selvillä edes suuruusluokka:

 

- Paljonko noiden Barnien tekoon on arviolta palanut tunteja per laite? Satoja vai tuhansia?

 

- Mites vihreet pellit maksaa suunnilleen per laite? Mites muut osaset, esim kaikki jarri kilkkeet? 1, 5 vai 7 K€

 

- Ja mikä on lopputulosten hinta vapailla markkinoilla topikin kunnossa? 10, 20 vai 40K€?

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...