Jump to content

Kupla 1200 67


rausku

Recommended Posts

Posted

No niin tänään kupla sai uudet valssit alle

 

Pb4T5qj.jpg

 

En tiiä oliko tyylivirhe, kun en maalannut keskiosia mustaksi.

Onkos porukalla kokemusta liimattavista valkosivuista? Onko niistä mihinkää?

 

Seuraavat stepit on vaihtaa sytkävehkeet. Ilmeisesti tähän matalaan jakajaan ei ole kärjetöntä modulia?

Posted

Seuraavat stepit on vaihtaa sytkävehkeet. Ilmeisesti tähän matalaan jakajaan ei ole kärjetöntä modulia?

Miksi vaihtaa hyvin toimivaa alkuperäistä?

  • Like 1
Posted

No niin tänään kupla sai uudet valssit alle Pb4T5qj.jpg

En tiiä oliko tyylivirhe, kun en maalannut keskiosia mustaksi.

Onkos porukalla kokemusta liimattavista valkosivuista? Onko niistä mihinkää?

Seuraavat stepit on vaihtaa sytkävehkeet. Ilmeisesti tähän matalaan jakajaan ei ole kärjetöntä modulia?

tyylivirhe, kyllä jos saan sanoa. Kokovalkoinen halventaa lookkia ja tulee sellainen Mangels fiilis.

 

sun auto, tee kuitenkin kuten oma pääkoppa sanoo ja tahtoo.

Posted

Aattelin että jos se ois vähän huolettomampi.

 

Onhan se siinä mielessä että se joko toimii tai ei...

 

Kärkiä pystyy säätämään, yms. jumppaamaan tarvittaessa, tätähän monet kammoksuvat ja siksi kärjettömiin systeemeihin siirtyvät.

 

Kun kärjellinen systeemi on kunnossa on se aika huoleton ja huolto vapaa systeemi.

 

Vakiossa kuplassa pelaavat parhaiten vakiot ratkaisut ja mikäli ne eivät toimi on yleensä jossain vika.

Posted

Kyllä minä uskaltaisin väittää että myös vakio kuplassa kärjetön 123-jakaja pelaa alkuperäistä kärjellistä jakajaa paremmin. Olipa se alkuperäinen kärjellinen säädetty ja huollettu miten hyvin tahansa.

  • Like 1
Posted

Kyllä minä uskaltaisin väittää että myös vakio kuplassa kärjetön 123-jakaja pelaa alkuperäistä kärjellistä jakajaa paremmin. Olipa se alkuperäinen kärjellinen säädetty ja huollettu miten hyvin tahansa.

 

Ehkä hiukan paremmin, mutta jos kärjillä päästy 60-luvulta 2010 luvulle ei huono suoritus ja jos 34hv nousiskin 35,5 heppaan, ei sillä isoja tehdä rekkaa ohitaessa siltikään.

 

Aika huoltovapaita olleet volkkarin  kärjelliset jakajat, toki jos sinne asennettu vajaalaatuista tarvikeosa, ongelmia tulee on kärjet tai ei.

Posted

Tuo jälkimmäinen on se oikea, mutta näkyy olevan kaikkialta loppu joten ei taida tilaamallakaan Motonetistä löytyä.

  • 2 weeks later...
Posted

Nälkä kasvaa syödessä. Mietin että samalla kait tuon tulevan lohkon ar porauttaa isommille sylinterisarjalle, ja työstää kannet samalla.

 

Mikä on järkevin sylinterisarja, jos käyttää 34 kaasaria ja vakio kansia?

Posted

Tuli polkastua kone projekti käyntiin tässä. Ostin moottorin mistä ruvetaan rakentamaan uutta voiman pesää.

U7nmI4v.jpg

Klappia ei tuntunu olevan kampiakselissa. Muttakun öljyt laskin pois, niin jo alko hirvittämään, semmosta harmaan ruskeeta kamaa tuli pihalle :/

Milläs ootte sisä pesseet moottoria ennen purkua? Laitoin nyt jäteöljyt sinne likoomaan, ja aattelin seuraavaksi laskea polttoöljyä reilusti ja pyörittelyä.

Posted

Milläs ootte sisä pesseet moottoria ennen purkua?

Miksipä sitä pesisi ennen purkua kun purettuna se on paljon helpompi pestä?

Posted

No onhan se niinkin.

 

Otin kannen pois moottorista ja tämä oli näky.

 

xpigbib.jpg

Onko tuo pilalla vai voisiko sen hitsauttaa jossain vai onko parempi ostaa uudet?(mistä edullisesti?)

Posted

Kylälegendan kertomana...

 

Jos halkeama ei ulotu kolmatta kierrosta pitemmälle kansi on käyttökelpoinen.

 

Tietysti viritysastekin ratkaisee voiko tuota käyttää vai ei...

 

P.S. BigBore 1200 on aika kiva :-)

Posted

Toinen kyläseppä sanonut että pistepuikolla halkeama umpeen ja ei muutakuin ajoon takaisin. Tietty riippuu myös siittä millaista konetta on rakentamassa.

Posted (edited)

Toinen kyläseppä sanonut että pistepuikolla halkeama umpeen ja ei muutakuin ajoon takaisin. Tietty riippuu myös siittä millaista konetta on rakentamassa.

Aika vakiota, 1640cc vähän kireämpi nokka ja kevennetty vauhtipyörä. Lähipiiristä löytyy yks tig hitsauksen taitava mutta meneekö seetit pilalle samalla?

 

Onko porukalla kokemusta näistä englannissa myytävistä seteistä.

https://m.ebay.co.uk/itm/Top-end-rebuild-kit-Light-flywheel-deep-sump-1641cc-Air-cooled-VW-up-to-1979-/371570851161?hash=item5683593d59%3Ag%3A3DkAAOSwZ8ZW4DRZ&_trkparms=pageci%253A6167a4d6-aff5-11e7-9c2a-74dbd180eb9f%257Cparentrq%253A14f9646115f0ab4d29a43ea0fffbd962%257Ciid%253A19

Edited by rausku
Posted

Seetit pitää irrottaa jos tuon hitsaa ja halkeama on kanavaan asti yleensä aina. Tääläpäin yksi kansiseppä hitsaa noita ja tekee samalla pitkälle tulpalle=kestää.

Hinta ei oo paha,mutta muut koneistukset tulee lisänä niin kyllä hintaa kertyy.

Posted

Seetit pitää irrottaa jos tuon hitsaa ja halkeama on kanavaan asti yleensä aina. Tääläpäin yksi kansiseppä hitsaa noita ja tekee samalla pitkälle tulpalle=kestää.

Hinta ei oo paha,mutta muut koneistukset tulee lisänä niin kyllä hintaa kertyy.

Eli uutta kantta vaan suosiolla. http://www.machine7.com/product.php?xProd=12657

Tässä ois setti mahleen männillä ja empin kansilla oisko tämä kannattavampi setti? Onko noista empin kansista kellää kokemusta. Onko järkeä laittaa rahansa noihin?

Posted

Uudet kannetkin pitää sitten ainakin henkisesti varautua käyttämään koneistamon kautta, vaikka nettisivulla kuinka lukisi Proudly made in USA. 

Posted

Uudet kannetkin pitää sitten ainakin henkisesti varautua käyttämään koneistamon kautta, vaikka nettisivulla kuinka lukisi Proudly made in USA.

Juu ilman muuta nuo menee koneistamon kautta.

Posted

Samoja osia saa suomesta ja tuskin tulee merkittävästi kalliimmaksi rahtien jälkeen.

Minulla on yhdet empin kannet. Siisti valujälki ja muutenkin ihan asiallisen näköiset.

Ei ole vielä käyttökokemuksia.

 

Posted

Onko tietoa miten nämä oven avaus kahvat saadaan istumaan niinkuin ennen kun irroitin ne.

rwKEZe1.jpg

Nyt ne irvottaa molemmista päistä kuvan tavalla.

Posted

Nonni, nyt onkin moottori pesua vaille valmis purkuun.

ydxPUCt.jpg

Huomaa komea moottorin kiinnitys pukkiin :D pitäsköhän panostaa ja ostaa se oma kiinnike..

Mietin että pitäiskö kampikammio lasikuula puhaltaa ennen purkua?

 

Ihmetystä aiheutti myös tuulettimen kopan takana olevat läpät, että mikä funktio niillä on vai onko niissä ollut joskus se termostaatti kiinni?

Aika monta moottoripeltiä puuttuu. Löytyykö jostain suomesta niitä moottoripelti sarjoja? Pääsis helpommalla kun ei tarviis noita olemassa olevia hiekkapuhallella ja maalata.

Posted

Ihmetystä aiheutti myös tuulettimen kopan takana olevat läpät, että mikä funktio niillä on vai onko niissä ollut joskus se termostaatti kiinni?

Kuvaa? en nyt heti keksi mitä läppiä kopan takana olisi. Kopan sisällä on termostaatin ohjaamat läpät.

 

Löytyykö jostain suomesta niitä moottoripelti sarjoja? Pääsis helpommalla kun ei tarviis noita olemassa olevia hiekkapuhallella ja maalata.

Aircooled, Neoretro, Paruzzi, Keiteleen Kone, varmaankin jokaiselta osatoimittajalta löytyy. Helpommalla niiden kanssa tuskin pääsee, sen minkä maalaustyössä voittaa niin menettää peltien sovittamisessa ja hieromisessa huonon istuvuuden vuoksi.

Posted

 

Kuvaa? en nyt heti keksi mitä läppiä kopan takana olisi. Kopan sisällä on termostaatin ohjaamat läpät.

 

 

Vähän huonosti muotoiltu. Läpät on kyllä kopan sisällä mutta vivut kopan takana

Posted

Siellä pitäis olla vipujen välillä yhdyslatta. Täs kuva.

Nimetön-1.jpg

 

Ei muistaakseni ollu tommosta pitkää. Onkos tuo termostaatti miten tärkeä kesäautossa? Kumpaan reunaan läpät tulisi lukita?

Posted

Ei muistaakseni ollu tommosta pitkää. Onkos tuo termostaatti miten tärkeä kesäautossa? Kumpaan reunaan läpät tulisi lukita?

Jos on kaikki vivut ja jousi paikoillaan läpät jää auki ilman termostattia. Eli kylmänä termari vetää läpät kiinni ja lämmetessään laajenee ja laskee läpät aukeamaan jousen vetämänä.

Kyllä suomen kevät- ja syysillassa saa aika pitkään ajaa ennen kuin moottori saavuttaa oikean käyntilämpötilan, jos ei ole termaria.

Posted (edited)

Jos on kaikki vivut ja jousi paikoillaan läpät jää auki ilman termostattia. Eli kylmänä termari vetää läpät kiinni ja lämmetessään laajenee ja laskee läpät aukeamaan jousen vetämänä.

Kyllä suomen kevät- ja syysillassa saa aika pitkään ajaa ennen kuin moottori saavuttaa oikean käyntilämpötilan, jos ei ole termaria.

 

Käykö ei koirankopillisen (eli tämän orgis 1200cc koneen) termostaatin osat koiran kopilliseen? Vois vanhasta koneesta askarrella nuo paikalleen jos käy.

Edited by rausku
Posted (edited)

Käy, ainoastaan tuo 30/31 on jompikumpi.

Elisiis 30 on vanhanmallinen ja 31 doghouse. Pvaltosella lienee noitakin tankoja sangollinen jos ei leikkaa liimaa askartelemalli kiinnosta.

Edited by tolvana
Posted

Sen verran erilainen harrastelija olen että en laittaisi kumpaakaan vaan vaihtaisin öljyjä hieman useammin.

 

Öljynä käyttäisin 20w-50 öljyä... Peltilekkerissä on 5 litraa joten se piisaa kahteen öljynvaihtoon...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...