rausku Posted September 27, 2017 Author Share Posted September 27, 2017 No niin tänään kupla sai uudet valssit alle En tiiä oliko tyylivirhe, kun en maalannut keskiosia mustaksi. Onkos porukalla kokemusta liimattavista valkosivuista? Onko niistä mihinkää? Seuraavat stepit on vaihtaa sytkävehkeet. Ilmeisesti tähän matalaan jakajaan ei ole kärjetöntä modulia? Quote Link to comment
metake Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Seuraavat stepit on vaihtaa sytkävehkeet. Ilmeisesti tähän matalaan jakajaan ei ole kärjetöntä modulia? Miksi vaihtaa hyvin toimivaa alkuperäistä? 1 Quote Link to comment
ARTO Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 No niin tänään kupla sai uudet valssit alle En tiiä oliko tyylivirhe, kun en maalannut keskiosia mustaksi. Onkos porukalla kokemusta liimattavista valkosivuista? Onko niistä mihinkää? Seuraavat stepit on vaihtaa sytkävehkeet. Ilmeisesti tähän matalaan jakajaan ei ole kärjetöntä modulia? tyylivirhe, kyllä jos saan sanoa. Kokovalkoinen halventaa lookkia ja tulee sellainen Mangels fiilis. sun auto, tee kuitenkin kuten oma pääkoppa sanoo ja tahtoo. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 On tyylivirhe. Liimattavista valkosivuista en tiedä, mutta irtovalkosivut saa istumaan vasaroimalla ne kumivasaralla renkaan ja vanteen väliin. Linkki ohjevideoon, jossa muuten vanteissa tyylillisesti korrektimaalaus. Quote Link to comment
rausku Posted September 28, 2017 Author Share Posted September 28, 2017 Miksi vaihtaa hyvin toimivaa alkuperäistä? Aattelin että jos se ois vähän huolettomampi. Quote Link to comment
NO H2O Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Aattelin että jos se ois vähän huolettomampi. Onhan se siinä mielessä että se joko toimii tai ei... Kärkiä pystyy säätämään, yms. jumppaamaan tarvittaessa, tätähän monet kammoksuvat ja siksi kärjettömiin systeemeihin siirtyvät. Kun kärjellinen systeemi on kunnossa on se aika huoleton ja huolto vapaa systeemi. Vakiossa kuplassa pelaavat parhaiten vakiot ratkaisut ja mikäli ne eivät toimi on yleensä jossain vika. Quote Link to comment
mmm5mMattiH Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Kyllä minä uskaltaisin väittää että myös vakio kuplassa kärjetön 123-jakaja pelaa alkuperäistä kärjellistä jakajaa paremmin. Olipa se alkuperäinen kärjellinen säädetty ja huollettu miten hyvin tahansa. 1 Quote Link to comment
ARTO Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Kyllä minä uskaltaisin väittää että myös vakio kuplassa kärjetön 123-jakaja pelaa alkuperäistä kärjellistä jakajaa paremmin. Olipa se alkuperäinen kärjellinen säädetty ja huollettu miten hyvin tahansa. Ehkä hiukan paremmin, mutta jos kärjillä päästy 60-luvulta 2010 luvulle ei huono suoritus ja jos 34hv nousiskin 35,5 heppaan, ei sillä isoja tehdä rekkaa ohitaessa siltikään. Aika huoltovapaita olleet volkkarin kärjelliset jakajat, toki jos sinne asennettu vajaalaatuista tarvikeosa, ongelmia tulee on kärjet tai ei. Quote Link to comment
rausku Posted September 28, 2017 Author Share Posted September 28, 2017 Eipä tullu pyöränlaakeri kiristyksellä kuntoon. Osaatteko sanoa käypikö tämä tähän malliin http://m.motonet.fi/fi/tuote/211211?ajoneuvo=612&vuosimalli=1968 Vai onko ostettava tämä setti jonka joutuu tilaamaan http://m.motonet.fi/fi/tuote/211025?ajoneuvo=612&vuosimalli=1968 Sen verran huomasin laakeria kiristäessä että tässä on se kuusiokolo pultilla lukittava mutteri. Quote Link to comment
metake Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Tuo jälkimmäinen on se oikea, mutta näkyy olevan kaikkialta loppu joten ei taida tilaamallakaan Motonetistä löytyä. Quote Link to comment
rausku Posted October 8, 2017 Author Share Posted October 8, 2017 Nälkä kasvaa syödessä. Mietin että samalla kait tuon tulevan lohkon ar porauttaa isommille sylinterisarjalle, ja työstää kannet samalla. Mikä on järkevin sylinterisarja, jos käyttää 34 kaasaria ja vakio kansia? Quote Link to comment
metake Posted October 8, 2017 Share Posted October 8, 2017 Mikä on järkevin sylinterisarja, jos käyttää 34 kaasaria ja vakio kansia? 85.5 Quote Link to comment
pahanapuhallin Posted October 8, 2017 Share Posted October 8, 2017 Mä oon edelleen sitä mieltä ettei mitään tarvetta tehrä 1600:sta, bigbore kitti riittää yhtä hyvin. Pistät siihen sen 31:n kaasarin. Mulla oli 28 kaasari ja silläkin kulki hyvin satasta maantie ajos. Quote Link to comment
rausku Posted October 12, 2017 Author Share Posted October 12, 2017 Tuli polkastua kone projekti käyntiin tässä. Ostin moottorin mistä ruvetaan rakentamaan uutta voiman pesää. Klappia ei tuntunu olevan kampiakselissa. Muttakun öljyt laskin pois, niin jo alko hirvittämään, semmosta harmaan ruskeeta kamaa tuli pihalle :/ Milläs ootte sisä pesseet moottoria ennen purkua? Laitoin nyt jäteöljyt sinne likoomaan, ja aattelin seuraavaksi laskea polttoöljyä reilusti ja pyörittelyä. Quote Link to comment
metake Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 Milläs ootte sisä pesseet moottoria ennen purkua? Miksipä sitä pesisi ennen purkua kun purettuna se on paljon helpompi pestä? Quote Link to comment
rausku Posted October 12, 2017 Author Share Posted October 12, 2017 No onhan se niinkin. Otin kannen pois moottorista ja tämä oli näky. Onko tuo pilalla vai voisiko sen hitsauttaa jossain vai onko parempi ostaa uudet?(mistä edullisesti?) Quote Link to comment
NO H2O Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 Kylälegendan kertomana... Jos halkeama ei ulotu kolmatta kierrosta pitemmälle kansi on käyttökelpoinen. Tietysti viritysastekin ratkaisee voiko tuota käyttää vai ei... P.S. BigBore 1200 on aika kiva :-) Quote Link to comment
Tanhis Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 Toinen kyläseppä sanonut että pistepuikolla halkeama umpeen ja ei muutakuin ajoon takaisin. Tietty riippuu myös siittä millaista konetta on rakentamassa. Quote Link to comment
rausku Posted October 13, 2017 Author Share Posted October 13, 2017 (edited) Toinen kyläseppä sanonut että pistepuikolla halkeama umpeen ja ei muutakuin ajoon takaisin. Tietty riippuu myös siittä millaista konetta on rakentamassa. Aika vakiota, 1640cc vähän kireämpi nokka ja kevennetty vauhtipyörä. Lähipiiristä löytyy yks tig hitsauksen taitava mutta meneekö seetit pilalle samalla? Onko porukalla kokemusta näistä englannissa myytävistä seteistä. https://m.ebay.co.uk/itm/Top-end-rebuild-kit-Light-flywheel-deep-sump-1641cc-Air-cooled-VW-up-to-1979-/371570851161?hash=item5683593d59%3Ag%3A3DkAAOSwZ8ZW4DRZ&_trkparms=pageci%253A6167a4d6-aff5-11e7-9c2a-74dbd180eb9f%257Cparentrq%253A14f9646115f0ab4d29a43ea0fffbd962%257Ciid%253A19 Edited October 13, 2017 by rausku Quote Link to comment
Racing Posted October 15, 2017 Share Posted October 15, 2017 Seetit pitää irrottaa jos tuon hitsaa ja halkeama on kanavaan asti yleensä aina. Tääläpäin yksi kansiseppä hitsaa noita ja tekee samalla pitkälle tulpalle=kestää. Hinta ei oo paha,mutta muut koneistukset tulee lisänä niin kyllä hintaa kertyy. Quote Link to comment
rausku Posted October 15, 2017 Author Share Posted October 15, 2017 Seetit pitää irrottaa jos tuon hitsaa ja halkeama on kanavaan asti yleensä aina. Tääläpäin yksi kansiseppä hitsaa noita ja tekee samalla pitkälle tulpalle=kestää. Hinta ei oo paha,mutta muut koneistukset tulee lisänä niin kyllä hintaa kertyy. Eli uutta kantta vaan suosiolla. http://www.machine7.com/product.php?xProd=12657 Tässä ois setti mahleen männillä ja empin kansilla oisko tämä kannattavampi setti? Onko noista empin kansista kellää kokemusta. Onko järkeä laittaa rahansa noihin? Quote Link to comment
Ketsa Posted October 15, 2017 Share Posted October 15, 2017 Uudet kannetkin pitää sitten ainakin henkisesti varautua käyttämään koneistamon kautta, vaikka nettisivulla kuinka lukisi Proudly made in USA. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 15, 2017 Share Posted October 15, 2017 (edited) 85.5 94 Edited October 15, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
rausku Posted October 15, 2017 Author Share Posted October 15, 2017 Uudet kannetkin pitää sitten ainakin henkisesti varautua käyttämään koneistamon kautta, vaikka nettisivulla kuinka lukisi Proudly made in USA. Juu ilman muuta nuo menee koneistamon kautta. Quote Link to comment
x-pj Posted October 15, 2017 Share Posted October 15, 2017 Samoja osia saa suomesta ja tuskin tulee merkittävästi kalliimmaksi rahtien jälkeen. Minulla on yhdet empin kannet. Siisti valujälki ja muutenkin ihan asiallisen näköiset. Ei ole vielä käyttökokemuksia. Quote Link to comment
rausku Posted October 15, 2017 Author Share Posted October 15, 2017 Onko tietoa miten nämä oven avaus kahvat saadaan istumaan niinkuin ennen kun irroitin ne. Nyt ne irvottaa molemmista päistä kuvan tavalla. Quote Link to comment
Zigzag Posted October 16, 2017 Share Posted October 16, 2017 Siellä ovipahvin pahvinpuolella pitäisi olla sellainen fyllipala joka painaa sen ovipahvin kahvan runkoa vasten. http://www.kaeferland-shop.de/index.php?component=languages&action=showdetails&command=languageSelect&language=en&pageNr=1&sid=59e47abda3db77.31904698&from=list Voi toki askarrella itsekin, tai käyttää jotain tiivistenauhan tapaista. Quote Link to comment
rausku Posted October 16, 2017 Author Share Posted October 16, 2017 Nonni, nyt onkin moottori pesua vaille valmis purkuun. Huomaa komea moottorin kiinnitys pukkiin :D pitäsköhän panostaa ja ostaa se oma kiinnike.. Mietin että pitäiskö kampikammio lasikuula puhaltaa ennen purkua? Ihmetystä aiheutti myös tuulettimen kopan takana olevat läpät, että mikä funktio niillä on vai onko niissä ollut joskus se termostaatti kiinni? Aika monta moottoripeltiä puuttuu. Löytyykö jostain suomesta niitä moottoripelti sarjoja? Pääsis helpommalla kun ei tarviis noita olemassa olevia hiekkapuhallella ja maalata. Quote Link to comment
metake Posted October 16, 2017 Share Posted October 16, 2017 Ihmetystä aiheutti myös tuulettimen kopan takana olevat läpät, että mikä funktio niillä on vai onko niissä ollut joskus se termostaatti kiinni?Kuvaa? en nyt heti keksi mitä läppiä kopan takana olisi. Kopan sisällä on termostaatin ohjaamat läpät. Löytyykö jostain suomesta niitä moottoripelti sarjoja? Pääsis helpommalla kun ei tarviis noita olemassa olevia hiekkapuhallella ja maalata. Aircooled, Neoretro, Paruzzi, Keiteleen Kone, varmaankin jokaiselta osatoimittajalta löytyy. Helpommalla niiden kanssa tuskin pääsee, sen minkä maalaustyössä voittaa niin menettää peltien sovittamisessa ja hieromisessa huonon istuvuuden vuoksi. Quote Link to comment
ARTO Posted October 16, 2017 Share Posted October 16, 2017 Valtosen Petteriltäkin voi kysyä jos vielä pulverimaalattuja jäljellä... Quote Link to comment
x-pj Posted October 16, 2017 Share Posted October 16, 2017 Kyllä se moottori noinkin pysyy pukissa, mutta kampikammiota ei saa halkastua. Quote Link to comment
rausku Posted October 17, 2017 Author Share Posted October 17, 2017 Kuvaa? en nyt heti keksi mitä läppiä kopan takana olisi. Kopan sisällä on termostaatin ohjaamat läpät. Vähän huonosti muotoiltu. Läpät on kyllä kopan sisällä mutta vivut kopan takana Quote Link to comment
pahanapuhallin Posted October 17, 2017 Share Posted October 17, 2017 Siellä pitäis olla vipujen välillä yhdyslatta. Täs kuva. Quote Link to comment
rausku Posted October 17, 2017 Author Share Posted October 17, 2017 Siellä pitäis olla vipujen välillä yhdyslatta. Täs kuva. Nimetön-1.jpg Ei muistaakseni ollu tommosta pitkää. Onkos tuo termostaatti miten tärkeä kesäautossa? Kumpaan reunaan läpät tulisi lukita? Quote Link to comment
x-pj Posted October 17, 2017 Share Posted October 17, 2017 Ei muistaakseni ollu tommosta pitkää. Onkos tuo termostaatti miten tärkeä kesäautossa? Kumpaan reunaan läpät tulisi lukita? Jos on kaikki vivut ja jousi paikoillaan läpät jää auki ilman termostattia. Eli kylmänä termari vetää läpät kiinni ja lämmetessään laajenee ja laskee läpät aukeamaan jousen vetämänä. Kyllä suomen kevät- ja syysillassa saa aika pitkään ajaa ennen kuin moottori saavuttaa oikean käyntilämpötilan, jos ei ole termaria. Quote Link to comment
rausku Posted October 17, 2017 Author Share Posted October 17, 2017 (edited) Jos on kaikki vivut ja jousi paikoillaan läpät jää auki ilman termostattia. Eli kylmänä termari vetää läpät kiinni ja lämmetessään laajenee ja laskee läpät aukeamaan jousen vetämänä. Kyllä suomen kevät- ja syysillassa saa aika pitkään ajaa ennen kuin moottori saavuttaa oikean käyntilämpötilan, jos ei ole termaria. Käykö ei koirankopillisen (eli tämän orgis 1200cc koneen) termostaatin osat koiran kopilliseen? Vois vanhasta koneesta askarrella nuo paikalleen jos käy. Edited October 17, 2017 by rausku Quote Link to comment
tolvana Posted October 18, 2017 Share Posted October 18, 2017 (edited) Käy, ainoastaan tuo 30/31 on jompikumpi. Elisiis 30 on vanhanmallinen ja 31 doghouse. Pvaltosella lienee noitakin tankoja sangollinen jos ei leikkaa liimaa askartelemalli kiinnosta. Edited October 18, 2017 by tolvana Quote Link to comment
rausku Posted October 19, 2017 Author Share Posted October 19, 2017 Kumpaa suosittelette näin mietoon koneeseen öljyn suodatukseen. Full flow settiä vai suodatin jalallista pumpun kantta? Quote Link to comment
NO H2O Posted October 19, 2017 Share Posted October 19, 2017 Sen verran erilainen harrastelija olen että en laittaisi kumpaakaan vaan vaihtaisin öljyjä hieman useammin. Öljynä käyttäisin 20w-50 öljyä... Peltilekkerissä on 5 litraa joten se piisaa kahteen öljynvaihtoon... Quote Link to comment
Racing Posted October 19, 2017 Share Posted October 19, 2017 Schadek 26mm pumppu suodattimella eli cb maxi 2 on noista paras ja toimiva eikä tartte letkujen kans kikkailla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.