Jump to content

1964 Custom Kleinbus - Tipin Bussi


-tipi-

Recommended Posts

Posted

Otsikoidaan nyt tämä ketju tuollasella sukupuolisiveellisesti epäkorrektilla sananmuunnoksella. Kuitenkin tykkäätte arvostella meikän hitsisaumoja seurata näitä projekteja.

 

Iskipä siis Timo-poikaan junishimo, kun EBI reissulla Nude Bus Club Finlantin joukossa Notsilla ajelin. Eikä auttanut Karin Krankkenin kasailukaan. Parin leimapelin mennessä sivu suun, kehittyi ajatus josko rakentaisi itse. Ei pääsisi kukaan sanomaan että "sen-ja-sen"-ex-auto (lainaus, Tero H of DWL fame). Niinpä syyskuussa Kiteellä katsastelemani 1964 Kleinbus-raato siirtyi marraskuussa omalle tontille ajatuksella saa sen aina myytyä eteenpäin, ellei saa itse aloitettua.

 

Talvipäivän seisauksen tienoilla sain 5kk aktiivisen ruuvailun päätteeksi Krankkenin "avaimesta käyntiin"-kuntoon, joten otin oman auton sisään ja traileroin Krankenin lumimyräkän keskellä kaupungin toiselle laidalle. Sen verran oli tässä vaiheessa osia haalittu, ettei tointanut alkaa autos hävittämään, vaan oli tartuttava rohkeasti rälläkkään.

 

Joulun pyhät menikin rattoisesta katkaisulaikkoja poltellessa ja Bilteman nakertimeen tutustuessa. Tekaisin myös puolikkaan hitsaustelineen The Samban ohjeita soveltaen. Nyt auto odottelee hiekkapuhallukseen pääsyä.

 

Kuvia sopivasti sekajärjestyksessä:

 

 

post-34-0-72011700-1515680555_thumb.jpg

post-34-0-17789900-1515680573_thumb.jpg

post-34-0-63343600-1515680623_thumb.jpg

post-34-0-36496200-1515680648_thumb.jpg

post-34-0-67501200-1515680683_thumb.jpg

post-34-0-23144500-1515680704_thumb.jpg

post-34-0-13981500-1515680876_thumb.jpg

  • Like 18
Posted

Hienoa.. Tipi kyllä pääsee virallisesti NBCF:ään sitten, kunhan saat liimailtua tuon nippuun..

Voidaan sitten pittää LosKinkerokset liittymisen kunniaksi.. 

Tarra jo valmiina takalasiin oottelee.. Ei taida DWL:ssä vielä tarvi putsata lasia liimausta varten :-)

Posted

Voi perhana minkä urakan olet ottanut... mutta mitä sua tunnen, niin sut on tehty siten, että mihin ryhdyt niin sen valmiiksi saat. Valmistumisjuhlat sitten jossain suuressa VW tapahtumassa Keski-Euroopassa, eikös vain? Onnea hankkeeseen!

  • Like 1
Posted

Sanojensa mittainen mies, mulle sano viime keväänä ” jos ton ambulanssin ostat, niin ajokuntoon sen sulle kasaan”. Ei monesti tollasta kuule ja vielä harvempi sen toteuttaa, vaan tää kaveri sen teki. Joten eiköhän tuokin raato ens vuonna viimeistään ole jo ajossa

  • Like 10
Posted

No Hessisch Oldendorffiin 2025? #neverendingproject Näitä pienempiä projekteja on niputeltu leimalle about auto/talvi, mutta nyt jos malttais tehä jotain kunnolla. Jos ees pääsis puoleen autonrakentajaidolini Tero H:n tasosta.

Posted (edited)

Ihan hyvä pläni HO2025, mutta taitaa pukata valmista ennen sitä ku ambukasaus meni ihan aikataulussa.. 

LosKinkoroksia odottaen.. vaihdetaan soppa grillaukseen kinkereissä ku kyllä pitää hyvin syödä ton rojektin jäljiltä

Edited by Urbantoy
Posted

Mielenkiinnolla odotan, että saat tuotteet ja kerrot miltä vaikuttaa yms. Katselin nimittäin paksutolppaan samasta firmasta ko. tuotetta.

 

Suunnitelmat näyttää muuten hyvältä!

Posted

On Tipsulla huikeet suunnitelmat, tätä pitää päästä seuraavassa DWL:ssä vakoilemaan.. 

Tästä poristaan ku soppakattila kuumenee silloin..

Seuraavassa DWL:ssä taitaa irtomakkaran myyntivaihtua soppalautaseen.. joku soppa omanvalinnan mukaan Jojensuunpoijilta.. kait se 40l kattila riittää, suksee viime vuonna oli kummiskin bileiden osalta aika kova eli porukkaa riitti hyvin

  • Like 2
Posted

Arvotaan vielä perinteisen 2.6. ja potentiaalisesti edes asteen tai kaksi lämpimämmän 9.6. välillä. Jompi kumpi joka tapauksessa. Volkkari-lehden jutussa ollut päiväys-arvuuttelu oli pahasti pielessä.

Posted (edited)

Hyvältä näättää.. tuosta onkin helppoa värkertää ilma-alustalla alvalffiraapija.. Jori varmaan mielellään konsultoi ilma-alustan perusteet ja pahimmat sudenkuopat ku teillä niitäkin taitaa olla itärjan suunnalla..

 

Parempi ehkä etelän hetelmille tuo 9.6 että tulppaanikimppu ei kuihdu heti, meillä pohjosen poijilla tulppaanit kukkii viileemmässäkin, kasvatusohjeet kunnossa.. 

Savosta, lue Iidensalmesta.. mutta I-salmesta tullee kyllä mantttelia pahimpaan kylmyyteen..

Edited by Urbantoy
  • Like 1
Posted (edited)

Eka uusi palkki hitsattu paikalleen! Korkkaisko samppakaljan?

post-34-0-42103300-1516220746_thumb.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 2
Posted

Eka uusi palkki hitsattu paikalleen! Korkkaisko samppakaljan?

Totta helavatassa, sitten ku ne loput 739 peltipalaa hitsattu paikalleen, voi ottaa jo hörpyn kossua, hihii.

Posted

Ehdottomasti kannattaa aina ottaa terävät kun jotakin saa heppailtua paikoilleen. Katsotaan kumpi tulee ennemmin kilvet vai maksakirroosi?

  • Like 1
Posted

Kun näitä kuvia katselee, niin tulee taas mieleen, että en koskaan aloita juniksen hitsaamista. Kärsivällisyys ei riittäisi ja varmaan pää räjähtäisi. Peukkua pitää nostaa ja arvostaa teitä, jotka jaksatte!

 

t. Mika

  • Like 1
Posted

Ei kyl harmita yhtään että käytin 100€ kokonaan uusiin I-palkkeihin. A.Schofieldsin laatu on kyllä hyvää ja pelti topakan paksuista.

post-34-0-13029900-1516389385_thumb.jpg

post-34-0-04652600-1516389398_thumb.jpg

post-34-0-58003200-1516389409_thumb.jpg

  • Like 1
Posted

Hyvä Tipsu, aina mukavampi tehdä hyvistä hiluista ja kunnolla ku rupee värkkään.. A.S:än kamat ollut hyviä ainakin ku niitä VoWo:ssa jonkun kerran tutkaillut.. 

  • 2 weeks later...
Posted

Takapaksin lattian perustukset alkaa olla valettuna sekä rungon pitkittäispalkkeja alettu korjailemaan. Oli vähän isämmaata jemmassa jousiputken alla.

post-34-0-59761100-1517161002_thumb.jpg

post-34-0-83631800-1517161018_thumb.jpg

  • Like 2
Posted

Niin ostimma DWL:lle tuommoset pistehitsauspihdit. Aivan uberloistava laite! Napsuttelin niillä nuo U-palkkien pohjat paikalleen. Pohjat tein 1mm pellistä ja väliin roiskin 3M pistehitsaustiivistettä. Käsärin vaijereiden suojaputket tein rosterista uudet, etupään avarruksen tein paineilmavasaralla, kun ei sopivaa laakerikuulaa löytynyt tallista. Myös vaihteensiirtotangon suojaputken uusin kokonaan. Muut putket harjasin päältäpäin puhtaaksi rälläkällä ja lamellilaikalla.

post-34-0-12396900-1517165522_thumb.jpeg

post-34-0-51840300-1517165696_thumb.jpg

post-34-0-85164900-1517165740_thumb.jpeg

post-34-0-50440400-1517165971_thumb.jpg

post-34-0-81591400-1517165992_thumb.jpg

post-34-0-07420400-1517166119_thumb.jpg

  • Like 9
Posted

No olis pitänyt tietty itsekin katsoa löytyiskö Toraforsilta. Täytyy käydä vähän useammin punttisalilla, 14,5 kg! :-)

 

 http://www.torafors.com/tinaushitsaus.htm

 

Pistehitsauspihdit 230V
 
 77868 - Hinta 289,-
 
Kannettava laite, spot -100s. Sähköliitäntä: 1-vaihe 230V 16A. Maks. peltipaksuus: 1,5x1,5mm. Koko(pxlxk): 480x100x200mm Paino: 14,5kg
Posted (edited)

Vaikka tämä viikko onkin mennyt melko pitkälti funssaa ja poskiontelon tulehdusta potiessa, sain kuitenkin tunkinkorvakkeet ja kuskin puolen b-pilarin sisäpuolen paikalleen. Pääsin siis sovittelemaan lattiaa. En kuitenkaan hitsaa sitä paikalleen, ennen kuin olen saanut helman ja pyöräkaaren sovitettua. Kylkihommat on hyvä aloittaa takareunasta pienellä otsikon mukaisella customoinnilla.

post-34-0-18392600-1517745623_thumb.jpg

Edited by -tipi-
Posted

Hyvännäköistä jälkeä syntyy. Hieman tyhmä kysymys mutta millä nimellä noita "hitsauspidikkeitä" kutsutaan ja mistä sellaiset voi ostaa? Olisivat kätevän oloiset oman palliksen helman vaihdossa.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...