Jump to content

1964 Custom Kleinbus - Tipin Bussi


-tipi-

Recommended Posts

Posted

Hyvännäköistä jälkeä syntyy. Hieman tyhmä kysymys mutta millä nimellä noita "hitsauspidikkeitä" kutsutaan ja mistä sellaiset voi ostaa? Olisivat kätevän oloiset oman palliksen helman vaihdossa.

 

Illuusio syntyy siitä että kuva otettu hiomisen jälkeen ;) Mie säästin ja tein nuo klemmarit ite. 

Posted

Leivotko tähän samaan vaivaan kapean takaluukun ? (ulkonevat ilmanotot suorastaan vaatii)

Onko niitä muunkin levyisiä ja ulkonevat ritilät :^)

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Tovin radiohiljaisuus johtui siitä etten halunnut päivitellä tänne palstalle ennen kuin sain jotain näkyvää aikaan. Tulin siihen tulokseen että ennen kuin hitsaan takaosaston pohjapellit paikalleen, täytyy korjata kuskin puoleinen kylki. Jota ennen hitsasin b-pilarin juuren, laikkasin pois takasisälokarin, tein uudet, korjasin rungon takapäätä, tein uudet takahelman kiinnikkeet, hitsasin paikalleen uuden vasemman puoleisen moottoritilan hyllyn, nostin takasisäloksuja 8cm, sovitin ulkopellit paikalleen, ja tänään sain kuin sainkin alotettua pintapeltien paikalleen hitsuuttelut. Ensin ajattelin laittaa näkyvät saumat koriliimalla, mutta sitten ei olis voinut käyttää tinaa, joten aloin sulattelemaan kylkeä kiinni migillä. Enemmän kuvia nähtävillä tuolla instagramissa.

IMG_20180207_145042_466.jpg

IMG_20180207_200421_802.jpg

IMG_20180211_143526_292.jpg

IMG_20180213_221350_535.jpg

IMG_20180217_155648_722.jpg

IMG_20180221_204516_948.jpg

IMG_20180208_192940_454.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 5
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Posted

Tuli käytyä hakemassa inspiraatiota Riikan automuseosta, suosittelen muuten tätä kohdetta lämpimästi kaikille! Sekä Practical Classics Classic Car and Restoration Showsta, VolksWorld Showsta että Helsingin American Car Showsta. Hitsauksillahan tätä on muilta kiireiltä joutaessa jatkettu ? Kuskin kylki on paikallaan, kuten takapaksin lattian puolikaskin. Oikean puoleinen ritilä flipattu ja kaikkea muutakin hitsihommaa turattu.

 

 

IMG_20180225_165101_423.jpg

IMG_20180315_212840_455.jpg

20180318_121608.jpg

20180401_194151.jpg

IMG_20180402_123016_521.jpg

IMG_20180402_173658_737.jpg

IMG_20180402_173658_751.jpg

IMG_20180402_173658_739.jpg

  • Like 5
Posted

Hyvältä näyttää. Mistäs hitosta noin hyvän puskurin löysit ja varmaan sai ihan rahaakin maksaa.

Posted

Aika paska toi puskuri oikeesti on, esim tuosta vasemman reunan kiinnikereijän ympäriltä näkyy läpi. Mut hiekkapuhallus ja pari kolme tuntia hitsuuta&rälläköintiä, niin saapi ehommaksi. Sama homma siis kun korillekin. Tää tuli ihan DWL-jäsenen kautta Suomesta.

  • Like 1
Posted

Niin no mä arvostan tuossa puskurissa enemmän sitä että ei ole kolaroitu. Ruosterokot kun saa korjattua paksusta pellistä aika helposti.

Posted

Tänään sain oikeenpuoleisen takasisäloksun paikoilleen, tohottelin sivuovet irti Kemperillä ja aloitin tekemään oikeaa kylkeä B-pilarin juuresta.

IMG_20180408_170938_805.jpg

IMG_20180408_170938_811.jpg

IMG_20180408_170938_803.jpg

20180408_161417.jpg

20180408_161411.jpg

  • Like 4
Posted
1 hour ago, jori said:

On sulla hyvä tahti tämän rakentamisessa!?

 

Juu oikein kateeksi käy ;) Mutta hienoa jälkeä!

Mistähän saisi itselle "talliaikaa"

Posted (edited)

8cm nousee takaloksut. Eilen olin 4-5h tallissa, 1h pelasin pleikkaa, 1h talon imurointia, pelasin pojan kanssa 8 erää pingistä, kävin kaupassa ja spinning tunnilla sekä saunoin sen päälle, hyvin kerkii viikonloppuna. Arkena ei kerkii kuin 2-3h illassaan talliin, kun pitää kuskailla kersoja treeneihin, omat liikunnat hoituu työmatkapyöräillyllä (paitsi tänään kun piti käydä kaasupullo vaihtamassa). 

 

Laskin että n.10% hitsauksista on tehty 3kk aikana. Eli tätä tahtia niihin menisi 30kk. Tahti kuitenkin varmaan hiipunee jossain vaiheessa, joten realistisempi lienee 3-4v. 

Edited by -tipi-
  • Like 5
  • 5 months later...
Posted (edited)

Oho, onpa viime päivityksestä aikaa 8/ Hommasin vähän lisää ikkunanreikiä ja tölkistä moottorin huoltoluukun. On tätä koitettu myös vähän kerrassaan hitsailla paskojen käyttis-Volkkareiden korjailun lomassa, kun ei Laakkonen saa huhtikuun alussa tilattua uutta T-Rockia toimitettua. Pelkääjän kylkeä parsittu jo elo-syys-lokakuut. No elokuussa kului pari viikkoa ulkomailla, joten ei sillon paljoo edenny. Tällä hetkellä pelkääjänpuolen takalattia, kylki sekä kynnys on hitsattu ja nyt sovitellaan pari ovien paikkapaloja.

 

 

20180901_171959.jpg

20180903_204549.jpg

20180904_202137.jpg

IMG_20181009_201757_123.jpg

Edited by -tipi-
kuva järjestystä muokattu
  • Like 7
  • 4 weeks later...
Posted (edited)

On tätä koitettu kiireistä ja paskoista käyttiksistä huolimatta viedä eteenpäin. Ylimääräinen putki, joka alla olevassa kuvassa näkyy lämpöputkesta alaspäin, on johtosarjaa varten.

IMG_20181017_201045_258.jpg

IMG_20181016_204918_396.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 3
Posted

Otetaas uusiks, kun kännykällä postattaessa tulee kuvakoko nopsaan vastaan.

 

Elikäs lokakuussa tapahtunutta. Tero kävin ruiskuttamassa vihervää läpihitsattavaa happoväriä kauttaaltaan, ettei puhalletut pinnat ota syyskosteilla ruostetta pintaansa.

20181013_153336.jpg

Posted (edited)

Sit maalasin tuplapohjan sisäosat 2k epoksilla hitsattavat kohdat teippasin.

20181017_184314.jpg

20181017_184324.jpg

20181017_173702.jpg

20181017_173709.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 1
Posted (edited)

Teipattuihin kohtiin suihkautin vielä 3M pistehitsitiivisteen, mutta sen läpi migillä hitsaaminen räkii. Joten tuli (toistamiseen) opittua kantapään kautta, että se pitää raapasta hitsausta ennen pois hitsin kohdasta. Huomasin myös että ko. spraypullokama polttaa tuota epoksia, muttei uretaania. Sit vaan Hakas AW25 (Wallius LMC 175) laulamaan.

IMG-20181103-WA0022.thumb.jpeg.d201eb2086533945028338f7494736f0.jpeg

20181024_205329.jpg

20181025_211534.jpg

20181103_162645.jpg

 

Edited by -tipi-
  • Like 5
Posted

Seuraavaksi on suunnitteilla sulkulevyt noihin takimmaisiin koteloihin. Mut ne taidan tehdä alumiinistä ja pulttaamalla kiinni.

  • Like 1
Posted

Muistanko väärin vai ovatko nuo pohjalevyt tehtaan jäljiltä vain pulttaamalla kiinni?

 

Ei sinänsä mitään, tukevampi rakenne se tuollaisena on kuin pultattuna.

Posted

Epäilen että "muistat" väärin. On näitä kuulemma joku laittanut itseporautuvillakin ;o) Mutta kyllä VW laittoi ja maailman johtavat entisöintipajat laittaa hitsiliimalla.

Posted
On 13.11.2018 at 9:47 AM, -tipi- said:

...maailman johtavat entisöintipajat laittaa hitsiliimalla.

 

Noinhan se näyttää menevän..👍

  • 1 month later...
Posted (edited)

Taidan sittenkin kallistua takaluukun suuntaan, eli tähän barnilookkia taidakaan tulla. Hyvinhän tuo näyttäisi istuvan:

 

IMG_20181204_204051_822.jpg

Edited by -tipi-
typo

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...