Art_Zi Posted May 15, 2018 Posted May 15, 2018 (edited) Junis lähti muailmalle ja ovaali tuli tilalle. Yritys rakennella tää kilpien väliin syyskuun alkuun, jos pääsis käymään Skellefteån volkkaritapahtumassa. Periaatteessa ei oo ku osien tilaamista ja niputtamista. Mut jos ei valmistu ni sit ens kevääksi.. Aikaa ja rahaa uppoaa Ovaalin lisäks 10 kk poitsun kans ja alkuvuodesta ostetun omakotitalon kans, joten ressiä tämän auton valmistumisesta ei hirveesti oteta. Kaikenlainen paskanjauhanta aiheeseen liittyen on sallittua ja varmaan tyhmiäki kysymyksiä tuun kysymään. Edellisestä kuplan niputtamisesta on aikaa reilu 5 vuotta. Auto on ollut ainakin Torniossa ja poistettu kilvistä 1971. Sen jälkeen auto ollut kuivassa pihavajassa ja osittain alettu "kunnostamaan". Eli purettu sieltä täältä ja maalattu pensselillä lokarit ja osa luukuista. Moottorina teollisuuskone paikallaan ja tarkotus jatkaa ajoa tällä koneella. Kuulemma ei ole ajettu tällä koneella vielä, ainakaan paljoa. Suunnitelmissa kasata auto ajoon ilman sen kummempia rakennelmia. - paksutolpan jarrukamat (ja 2-piirisysteemi) - 2" kavennettu säätöakseli - droppiolat - BRM:t alle pyörimään - 12V sähköt Autossa ei ole tällä hetkellä hitsattavaa, muutamat paikat edellinen "omistaja" korjasi. (auto kävi kaverin tallissa, ennen kuin tuli mulle) Joskus sitten haaveissa ylimaalaus ja ilma-alusta. -Art_Zi Edited June 2, 2018 by Art_Zi Quote
Art_Zi Posted May 15, 2018 Author Posted May 15, 2018 (edited) Auto tuli kotiin äitienpäivänä ja eilen jumppasin vielä etuakselin irti. Edited May 16, 2018 by Art_Zi 1 Quote
Kemin Karavaanari Posted May 15, 2018 Posted May 15, 2018 Hyvä projektikertomus. Vähän löpinää ja paljon kuvia :) Quote
Art_Zi Posted May 15, 2018 Author Posted May 15, 2018 Kuuluuko kuskin oveenkin tällanen pelti? Vai onko tuo pelti vain, jos on kyynärnoja? Quote
Art_Zi Posted May 15, 2018 Author Posted May 15, 2018 Ja lisää hyviä kysymyksiä. Mikä tuo sinisellä ympyröity on? Vihreällä ympyröityyn tulee vissiin varatankin vipu, mutta mitä tulee punaisella ympyröityyn reikään? Quote
Art_Zi Posted May 15, 2018 Author Posted May 15, 2018 2 minutes ago, -tipi- said: Koukkaskohan ryypyn vaijeri tuosta kohtaa? Tulleeko siihen sit joku putkihässäkkä, jossa vaijeri kulkee verhoilujen alla? Mitä reittiä pitkin se menee konehuoneeseen? Quote
-tipi- Posted May 15, 2018 Posted May 15, 2018 (edited) Sieltähän se tankin alta keskitunneliin pujahtaa. Edit: Mutta tuskinpa sulla tuossa tuoreemmassa koneessa semmosta kaasaria, on jossa mekaaninen ryyppy on? Edited May 15, 2018 by -tipi- Quote
Art_Zi Posted May 15, 2018 Author Posted May 15, 2018 Joo ei oo eikä tuu, mutta ihan mielenkiinnosta :) Quote
Kemin Karavaanari Posted May 15, 2018 Posted May 15, 2018 Eikös tuo oven peltilipare ole sitä varten että ovipahvi "lukittuu" siihen eikä irtoa ovea suljettaessa Quote
Art_Zi Posted May 15, 2018 Author Posted May 15, 2018 (edited) Mun mielestä siihen lukittuu kyynärnoja, mutta kuskin ovessahan ei oo kyynärnojaa, joten kuuluko tuohon peltiäkään kuskin puoelle? edit. en nyt muista onko siinä pelkässä pahvissa jotain lirpuketta, joka tuohon lukittus... Edited May 15, 2018 by Art_Zi Quote
ARTO Posted May 15, 2018 Posted May 15, 2018 3 hours ago, Kemin Karavaanari said: Hyvä projektikertomus. Vähän löpinää ja paljon kuvia :) Eipäs vaan paljon höpinää ja hirveästi kuvia kiva seurata kun näitä latolöytöjä edelleen löytyy ja pelastetaan... Quote
Urbantoy Posted May 15, 2018 Posted May 15, 2018 Latolöytö on aina hienompi ku triple white, milloin vain Quote
Art_Zi Posted May 15, 2018 Author Posted May 15, 2018 Mikäs jakaja? Kannattaako mennä tällä vai vaihtaa johonkin muuhu? Quote
NO H2O Posted May 15, 2018 Posted May 15, 2018 https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=674612 Olisiko tuosta apua? Quote
Kemin Karavaanari Posted May 15, 2018 Posted May 15, 2018 Kokeile tuota ensin ennenku hötkyilet vaihtamaan. Jos merkki pysyy vaeltelematta niin voi olla parempi ku pussillinen kiinalaisia, jos et heti oo tunea laittamassa. Quote
höpö heka Posted May 16, 2018 Posted May 16, 2018 Sempit Artalaviivazille rojektiin. Pitää tulla kannustaa ja vierestä kattomaan ku auto valmistuu ? Quote
Art_Zi Posted May 17, 2018 Author Posted May 17, 2018 (edited) Käypiikö tämän 6v laturin puhallinpyörä vaihtovirtaseen? Edited May 17, 2018 by Art_Zi Quote
metake Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 Käy. Puhallinkoppa määrää puhallinpyörän, DH-koppa = leveä puhallin ja ei-DH-koppa = kapea puhallin 1 Quote
Art_Zi Posted May 27, 2018 Author Posted May 27, 2018 Edellinen postaus katos bittiavaruuteen... Sorsien vaijeriputket sain auki rälläkällä ja 1,8mm jekkulangalla ja liukkaria reilusti...meleko hommaa...kuvassa vielä tukossa tuo putken pää... Etuakseli meni jo kolmannen kerran työn alle ku ei 50mm kavennettu mahu vieläkään paikalleen... iskaritorneja kavennettu mutta ei siltikään. Ovaalissa on vissii erilainen tuo sisälokari entä paksutolpassa. Pakko siirtää torneja vielä 10mm ulospäin että saa mahtumaan.. Quote
Art_Zi Posted May 29, 2018 Author Posted May 29, 2018 Mite se paksutolpassa tuo öljynheittäjä tuola takarummusa...ovaalin rummussa näkyy olevan reikä että nakkoo pihale asti ne öljyt. Mut paksutolpan rummussa(jos tuo nyt sellanen on) ei oo eikä aftermarketrummussa...kuuluuko ollakkaan? Vai valuuko se sit rummun reunaa pitkin ulos? Quote
Kemin Karavaanari Posted May 29, 2018 Posted May 29, 2018 Siinä laakerikannessa on öljyreikä joka pitää osua jarrukilvessä olevaan reikään. Öljy valuu niitä myöten ulos sitä jarrukilven ulkopintaa myöten. Kuka hullu se jarrurumpuun öljyä ohjaa Quote
Paksu-Tolppa Posted May 29, 2018 Posted May 29, 2018 (edited) 26 minutes ago, Art_Zi said: Ei oo paksutolpan kilvisä reikiä.... Olisi ollut jemmassa öljynheittäjät mutta ei ole enää... Mulla on jemmassa uudempia viisipulttisen jarrukilpiä jos kaipaat sapluunaa. Edited May 29, 2018 by Paksu-Tolppa Quote
Kemin Karavaanari Posted May 29, 2018 Posted May 29, 2018 Onko sitä ollutkaan muuta systeemiä kuin öljynheittäjät ja niihin rummut tai laakerikupit reijillä ja niihin reijitetyt kilvet? Ku Artsilla uudet aftermarket rummut ilman heittäjän reikiä mutta paksutolpan kilvet ilman reikiä. Eli häätynee ArtalaviivaZillä hommata laakerikannet reijillä ja kieli keskellä suuta porata nykysiin jarrukilpiin reijät. Mullakin taitaa tallilla olla paksutolpan laatikko roippeineen mutta niissäkin lienee sitten öljynheittäjät jos ohuttolpissa uudempi systeemi. Quote
Paadre Posted May 30, 2018 Posted May 30, 2018 On 29.5.2018 at 8:38 PM, Kemin Karavaanari said: Eli häätynee ArtalaviivaZillä hommata laakerikannet reijillä ja kieli keskellä suuta porata nykysiin jarrukilpiin reijät. Niin, tai merkkaat sen reiän paikan tiivisteellä. Näin mulle tehtiin ja osu reikä paikalleen. Quote
Urbantoy Posted May 30, 2018 Posted May 30, 2018 Kyllä poijat reikään ossuu ku tähtäimet on kohdillaan Quote
Art_Zi Posted May 30, 2018 Author Posted May 30, 2018 (edited) No sitte seuraava kysymys. Onko nuo reiälliset kannet saman paksusia ku reiättömät? Eli pittääkö alkaa mittää prikkoja säätään johonki välliin tai sorvaileen rummun päitä? Edited May 30, 2018 by Art_Zi Quote
metake Posted May 30, 2018 Posted May 30, 2018 58 minutes ago, Art_Zi said: Onko nuo reiälliset kannet saman paksusia ku reiättömät? On kun kaivat ne kannet lyhyillä vetariputkilla olevasta laatikosta, uudemmissa pitkäputkisissa on erilaiset kannet. Tästä poikkeuksena -67 jossa pitkät vetariputket mutta vielä vanhan mallin kannet. Muistaakseni sopiva vuosimalli on siis 65-67, tai sitten 66-67, en muista ihan varmaksi että onko -65 vielä öljynheittorenkailla. Quote
Art_Zi Posted May 31, 2018 Author Posted May 31, 2018 (edited) Joo kattoa nyt löytyykö mistään. Ei näytä uuten olevan? Jos ei helpolla löydy, ny pitää sitten porata reiät noihin aftermarketrumpuihin ja laittaa ne öljynheitot. Jännä että sille heittolevyn klipsille on reikä, mutta sille putkelle ei.... edit. tais sittenkin löytyä https://www.csp-shop.com/en/rear-axle/wheel-bearing-cover-501-311-311-30064b.html Edited May 31, 2018 by Art_Zi Quote
Art_Zi Posted May 31, 2018 Author Posted May 31, 2018 (edited) Onko tuossa putken päässä mitään vai pitäskö siinä näkyä sen torsiojousen pää? Omassa ei hievahakkaan tuo sauva, vaikka oon parina päivänä jo tursuttanu purkin rostoffia sinne sisäpuolella ja antanu vaikuttaa. Lähinnä, että pitäskö tuo hakata tuosta päästä läpi se sauva vai pitääkö se saada vetämällä pois? Omassa näyttää että se ois umpinainen tuo pää, mutta onko se oikeasti vai onko se ruostunu kiini.... edit. niin ja sauva ja jousilatta on jo irti autosta... Kuva lainattu netistä. Edited May 31, 2018 by Art_Zi Quote
Virtanen Posted May 31, 2018 Posted May 31, 2018 Umpinainen on. Ehkä kannattaisi tutustua korjausohjeisiin ennen töiden alkua? Esim. täältä löytyy aikakauteen käypä tehtaan saksankielinen osuus vaihteistosta ja taka-akselista. http://www.volkswagen-classic-parts.de/repair_manuals/Reparaturleitfaden-Kaefer-1952-1957/repleitfaden_52_57_kapitel_H.pdf Quote
Art_Zi Posted May 31, 2018 Author Posted May 31, 2018 (edited) 1 hour ago, Virtanen said: Umpinainen on. Ehkä kannattaisi tutustua korjausohjeisiin ennen töiden alkua? Esim. täältä löytyy aikakauteen käypä tehtaan saksankielinen osuus vaihteistosta ja taka-akselista. http://www.volkswagen-classic-parts.de/repair_manuals/Reparaturleitfaden-Kaefer-1952-1957/repleitfaden_52_57_kapitel_H.pdf Helpompi/nopeampi kysyä palstalta, entä alkaa kahlaamaan opuksia läpi ;) Mutta näköjään se pitäs lähtä ihan vaan vetämällä...lisää rostoffia... Edited May 31, 2018 by Art_Zi Quote
Art_Zi Posted May 31, 2018 Author Posted May 31, 2018 Pitää kokeilla. Meinasin jo jarrunestettä, mutta se syövyttää jo liikaa... Quote
Virtanen Posted May 31, 2018 Posted May 31, 2018 Lämmöllä lähtee, ei liikaa ettei jousi kärsi. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.