Jump to content

-57 Ovaali


Recommended Posts

Posted (edited)

Junis lähti muailmalle ja ovaali tuli tilalle.

 

Yritys rakennella tää kilpien väliin syyskuun alkuun, jos pääsis käymään Skellefteån volkkaritapahtumassa.

Periaatteessa ei oo ku osien tilaamista ja niputtamista.

Mut jos ei valmistu ni sit ens kevääksi..

Aikaa ja rahaa uppoaa Ovaalin lisäks 10 kk poitsun kans ja alkuvuodesta ostetun omakotitalon kans, joten ressiä tämän auton valmistumisesta ei hirveesti oteta.

 

Kaikenlainen paskanjauhanta aiheeseen liittyen on sallittua ja varmaan tyhmiäki kysymyksiä tuun kysymään. Edellisestä kuplan niputtamisesta on aikaa reilu 5 vuotta.

 

Auto on ollut ainakin Torniossa ja poistettu kilvistä 1971. Sen jälkeen auto ollut kuivassa pihavajassa ja osittain alettu "kunnostamaan". Eli purettu sieltä täältä ja maalattu pensselillä lokarit ja osa luukuista.

 

Moottorina teollisuuskone paikallaan ja tarkotus jatkaa ajoa tällä koneella. Kuulemma ei ole ajettu tällä koneella vielä, ainakaan paljoa.

 

Suunnitelmissa kasata auto ajoon ilman sen kummempia rakennelmia.

 

- paksutolpan jarrukamat (ja 2-piirisysteemi)

- 2" kavennettu säätöakseli

- droppiolat

- BRM:t alle pyörimään

- 12V sähköt

 

Autossa ei ole tällä hetkellä hitsattavaa, muutamat paikat edellinen "omistaja" korjasi. (auto kävi kaverin tallissa, ennen kuin tuli mulle)

 

Joskus sitten haaveissa ylimaalaus ja ilma-alusta.

 

-Art_Zi

 

 

 

20180304_151556.jpg

20180304_151550.jpg

20180304_151135.jpg

20180217_124634.jpg

20180217_124544.jpg

20180217_124554.jpg

Edited by Art_Zi
Posted

Ja lisää hyviä kysymyksiä.

 

Mikä tuo sinisellä ympyröity on?

 

Vihreällä ympyröityyn tulee vissiin varatankin vipu, mutta mitä tulee punaisella ympyröityyn reikään?

20180304_151556.jpg

Posted
2 minutes ago, -tipi- said:

Koukkaskohan ryypyn vaijeri tuosta kohtaa?

 

Tulleeko siihen sit joku putkihässäkkä, jossa vaijeri kulkee verhoilujen alla?

 

Mitä reittiä pitkin se menee konehuoneeseen?

 

 

Posted (edited)

Sieltähän se tankin alta keskitunneliin pujahtaa.

 

Edit: Mutta tuskinpa sulla tuossa tuoreemmassa koneessa semmosta kaasaria, on jossa mekaaninen ryyppy on?

 

1139469.jpg

Edited by -tipi-
Posted (edited)

Mun mielestä siihen lukittuu kyynärnoja, mutta kuskin ovessahan ei oo kyynärnojaa, joten kuuluko tuohon peltiäkään kuskin puoelle?

 

edit. en nyt muista onko siinä pelkässä pahvissa jotain lirpuketta, joka tuohon lukittus...

Edited by Art_Zi
Posted
3 hours ago, Kemin Karavaanari said:

Hyvä projektikertomus. Vähän löpinää ja paljon kuvia :)

 

Eipäs vaan paljon höpinää ja hirveästi kuvia kiva seurata kun näitä latolöytöjä edelleen löytyy ja pelastetaan...

Posted

Käy. Puhallinkoppa määrää puhallinpyörän, DH-koppa = leveä puhallin ja ei-DH-koppa = kapea puhallin

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Edellinen postaus katos bittiavaruuteen... 

 

Sorsien vaijeriputket sain auki rälläkällä ja 1,8mm jekkulangalla ja liukkaria reilusti...meleko hommaa...kuvassa vielä tukossa tuo putken pää...20180522_212848.thumb.jpg.f96bb2a8bccfc543053cbe3f2c7f89cf.jpg

 

Etuakseli meni jo kolmannen kerran työn alle ku ei 50mm kavennettu mahu vieläkään paikalleen... iskaritorneja kavennettu mutta ei siltikään. Ovaalissa on vissii erilainen tuo sisälokari entä paksutolpassa.

Pakko siirtää torneja vielä 10mm ulospäin että saa mahtumaan..

20180525_200629.thumb.jpg.3c5b298db1eaf1a67bd098c571f4c54c.jpg

Posted

Mite se paksutolpassa tuo öljynheittäjä tuola takarummusa...ovaalin rummussa näkyy olevan reikä että nakkoo pihale asti ne öljyt. Mut paksutolpan rummussa(jos tuo nyt sellanen on) ei oo eikä aftermarketrummussa...kuuluuko ollakkaan? Vai valuuko se sit rummun reunaa pitkin ulos? 

Posted (edited)
26 minutes ago, Art_Zi said:

Ei oo paksutolpan kilvisä reikiä....

Olisi ollut jemmassa öljynheittäjät mutta ei ole enää... Mulla on jemmassa uudempia viisipulttisen jarrukilpiä jos kaipaat sapluunaa.

Edited by Paksu-Tolppa
Posted

Onko sitä ollutkaan muuta systeemiä kuin öljynheittäjät ja niihin rummut tai laakerikupit reijillä ja niihin reijitetyt kilvet?

 

Ku Artsilla uudet aftermarket rummut ilman heittäjän reikiä mutta paksutolpan kilvet ilman reikiä. Eli häätynee ArtalaviivaZillä hommata laakerikannet reijillä ja kieli keskellä suuta porata nykysiin jarrukilpiin reijät.

 

Mullakin taitaa tallilla olla paksutolpan laatikko roippeineen mutta niissäkin lienee sitten öljynheittäjät jos ohuttolpissa uudempi systeemi.

Posted
On 29.5.2018 at 8:38 PM, Kemin Karavaanari said:

Eli häätynee ArtalaviivaZillä hommata laakerikannet reijillä ja kieli keskellä suuta porata nykysiin jarrukilpiin reijät.

 

Niin, tai merkkaat sen reiän paikan tiivisteellä. Näin mulle tehtiin ja osu reikä paikalleen.

Posted (edited)

No sitte seuraava kysymys. Onko nuo reiälliset kannet saman paksusia ku reiättömät? Eli pittääkö alkaa mittää prikkoja säätään johonki välliin tai sorvaileen rummun päitä?

Edited by Art_Zi
Posted
58 minutes ago, Art_Zi said:

Onko nuo reiälliset kannet saman paksusia ku reiättömät?

 

On kun kaivat ne kannet lyhyillä vetariputkilla olevasta laatikosta, uudemmissa pitkäputkisissa on erilaiset kannet. Tästä poikkeuksena -67 jossa pitkät vetariputket mutta vielä vanhan mallin kannet. Muistaakseni sopiva vuosimalli on siis 65-67, tai sitten 66-67, en muista ihan varmaksi että onko -65 vielä öljynheittorenkailla.

Posted (edited)

Onko tuossa putken päässä mitään vai pitäskö siinä näkyä sen torsiojousen pää? Omassa ei hievahakkaan tuo sauva, vaikka oon parina päivänä jo tursuttanu purkin rostoffia sinne sisäpuolella ja antanu vaikuttaa.

 

Lähinnä, että pitäskö tuo hakata tuosta päästä läpi se sauva vai pitääkö se saada vetämällä pois? Omassa näyttää että se ois umpinainen tuo pää, mutta onko se oikeasti vai onko se ruostunu kiini....

 

edit. niin ja sauva ja jousilatta on jo irti autosta...

 

Kuva lainattu netistä.

torsio.JPG

Edited by Art_Zi
Posted (edited)
1 hour ago, Virtanen said:

Umpinainen on.

 

Ehkä kannattaisi tutustua korjausohjeisiin ennen töiden alkua? Esim. täältä löytyy aikakauteen käypä tehtaan saksankielinen osuus vaihteistosta ja taka-akselista.

 

http://www.volkswagen-classic-parts.de/repair_manuals/Reparaturleitfaden-Kaefer-1952-1957/repleitfaden_52_57_kapitel_H.pdf

 

 Helpompi/nopeampi kysyä palstalta, entä alkaa kahlaamaan opuksia läpi ;)

 

Mutta näköjään se pitäs lähtä ihan vaan vetämällä...lisää rostoffia...

Edited by Art_Zi

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...