Jump to content

200~ HP. konepaketti?


Recommended Posts

Miksei lähelle 200 heppaa jos helpolla 100 minä sanon vaan että tarpeeksi ärrtsy keppi ja hyvät kannet muuta ei tarvita ajettu yli 100000 km yli 100 heppaa takapyöriltä 1,7l litrasesta miksei kestäis tuommonen 200 heppainenkin strokkeri eihän sitä aina pidä kaikkea laittaa peliin katuajokilta!!!!

Link to comment
  • Replies 327
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ja tehoistahan on monia mielipiteitä en tiedä paljon pitää olla mutta paljon kirpun ilmanvastuksen tietäen.

 

Mansun motissa tais olla tehoa hieman alle 400 heppaa. Noilla tehoilla aika kova suoritus ajaa peltikorisella kuplalla varttimaili 9.77. Edelleen SE (silloinen ME) ja suomen mestari 1990. Kirpulla tais mennä 10.jotain? Sitten muuttui säännöt ja kirpulla ei enää voinut kisata. Onneksi kuplalla meni vielä lujempaa. :-)

 

t. Mika

 

ps. Toi kirppuhan on edelleen hengissä ja kupla myös (projektina).

 

http://cal-look.no/top10pics/_mansukoski.jpg

Link to comment

Toinen 200hp kone voi olla nopeampi kuin toinen samantehoinen/vääntöinen kone, jos toisessa on pienempi massaiset sisuskalut, ottaen näin ollen kierroksia nopeammin.

 

Kansien virtaukseen tuijotetaan usein, mutta virtausnopeudella on myös paljon merkitystä, varsinkin katukoneessa jonka edessä on vakiovälitteinen loota, joka ei ole optimoitu parasta kiihtyvyyttä ajatellen.

 

EDIT: Pitäisiköhän topicin aihe muuttaa, että mitenkä saa katukelpoisen volkkarin kulkemaan 12 sekunnin aikoja mm. ilman tiheävälitteistä lootaa ;)

Link to comment
1795cc, mag case, 043 heads and ida 48 carbs.

 

228,3hp/7990rpm and 231Nm(166.9lbs)6200rpm corrected(Din).

 

Siinä o JPM:än uusimman tuotoksen lukemat.

 

Ei se taida jääkiekko olla ainoo laji missä ruotsi jyllää :DD

 

Aika velho tuo Johannes, saa loistavat luvut irti pienistä moottoreista. Muutama perusidea lienee sama sen moottoreissa; mahdollisimman kevyet liikkuvat osat. (500USD titaaniventtiilit 220USD kansiin, jne). Männät on toinen kohta joka eroaa mainstream seteista. Ja hengitys on toteutettu eri tavalla kuin isoilla venttiileilla.

Link to comment
1795cc, mag case, 043 heads and ida 48 carbs.

 

228,3hp/7990rpm and 231Nm(166.9lbs)6200rpm corrected(Din).

 

Siinä o JPM:än uusimman tuotoksen lukemat.

 

Ei se taida jääkiekko olla ainoo laji missä ruotsi jyllää :DD

 

 

Olis kiva tietaa mika nenakeppi tuossa on, ja venakoot

Link to comment
Guest fgronlun

Ruottin viri foorumeilla ollu kirjotuksia eri kansi viilaajilta että imuventtiilin koko sais maksimissaan olla luokkaa 50% tai pienempi sylinterin halkasiasta. Siis jos pyttynä 94mm niin mask koko olis luokkaa 47mm. Jos mennään tuosta suuremmaksi hävitään vaan virtauksessa ku alkaa jäämään liikaa palje aluetta. Tai joudutaan pienentään pakoventtiilin kokoa että saatais imuventtiili siirrettyä sisemmäksi...

Ittellä ei ole kokemusta ku en vielä omista virtaus penkkiä jotta sais nuo cyber teoriat todettua oikeiksi.

 

 

Mutta kyllä se alkaa oleen menneitten talvien lumia tuo mega iso venttiili teoria ku esim JPM jo todistanu että 40mm venttiilillä pärjää jo 200hv lukemiin. Vaati vaan aika huippuunsa vietyä kanavaa että saadaan pienen venttiilin teoreettinen virtaus hyödynnettyä.

Link to comment

Heppu joka porttasi mun 044 kannet (40x35.5mm venat) kertoi kaantaneensa imukanavan virtausta siten etta sylinteriseinan puolelle jaa vahan vahemman virtausta, ja enempi keskittyis sille puolelle venttiilia missa on palotilassa tilaa, eli keskemmalle. Tieda sitten paljonko hyodytti, mutta 170hp 12mm nostolla mitattiin, ja kayra oli jyrkassa nousussa. Ei tajunnu mittauttaa isommille nostoille, nostoa tuli lopulta 13.5mm.

Link to comment
Guest kepajake

Näin Johannes kirjoiteli tuolla Loungessa: Cam is jpm01005(10mm cam lift 271deg at 0.05" 105 lobe center), ceramic lifters, GB 160000psi pr, jpm 1.55:1 rockers two stud, ti valves, jpm alumec retainers, OTEVA75 valve springs and single grove 7deg keepers.

 

Olis kiva tietaa mika nenakeppi tuossa on, ja venakoot

Link to comment

Noin vähillä jäähdytysrivoilla ja vielä noin paksuilla ei liene jäähtyvyys kovinkaan hyvä vrt. JPM kansiin joissa on 15% parempi kuin 044 kansissa.

 

En kyllä katuautoon moisia laittais. Ainakaan ilman pientä hitsuuta ja vesitystä. Hintakin jo puoltaa JPM kansia.

Link to comment

Hienoja ja kalliita kansia...mutta sanoisin että parhaat kannet on noi JP MS230:set autoon jolla ajetaan hiukan kadullakin (10min revittelyä nakkikioskilla per lauantai-ilta ei lueta katuajoksi :) Mun mielestä ei oo mitään järkeä laittaa noita muita racekansia katuautoon joka todellakin viettää yli 50% ajasta kadulla, kun jäähdytysrivat näyttää olevan liki 8mm paksuja :D

Link to comment
toimiiko tuollanen kanava ylipäätään kadulla? Taitaa olla enempi ihan kiihdytys käyttöön noi röörit?

 

Toimii kun on ilmaa liikuttamassa riittän iso ja pitkää liikettä tekevä mäntä ja mieluusti sellainen varsin nopeasti liikkuva:)

 

Itte ottaisin noista tänään linkitetyistä katukoneeseen ehdottomasti cnc wedget.

Link to comment

Mua mietitytti CB CNC wedgeissä se että onko niissä riittävästi materiaalia ohjarin ympärillä tukemassa. DRD:n L7 kannet paperilla näyttäis likimain samanverran virtaavan, mutta kanava on n.10% pienempi tilavuudeltaan, mikä on hyvä juttu katumoottorissa.

Link to comment
Hienoja ja kalliita kansia...mutta sanoisin että parhaat kannet on noi JP MS230:set autoon jolla ajetaan hiukan kadullakin (10min revittelyä nakkikioskilla per lauantai-ilta ei lueta katuajoksi :) Mun mielestä ei oo mitään järkeä laittaa noita muita racekansia katuautoon joka todellakin viettää yli 50% ajasta kadulla, kun jäähdytysrivat näyttää olevan liki 8mm paksuja :D

 

Vanhat Street Eliminatorit: 44/37,5 FK 89, 11.0:1 = 12,846 / 169kmh.

Ajamalla paikalle, ja ajamalla kotia.

 

-tOmi-

Link to comment
Hienoja ja kalliita kansia...mutta sanoisin että parhaat kannet on noi JP MS230:set autoon jolla ajetaan hiukan kadullakin (10min revittelyä nakkikioskilla per lauantai-ilta ei lueta katuajoksi :) Mun mielestä ei oo mitään järkeä laittaa noita muita racekansia katuautoon joka todellakin viettää yli 50% ajasta kadulla, kun jäähdytysrivat näyttää olevan liki 8mm paksuja :D

 

Vanhat Street Eliminatorit: 44/37,5 FK 89, 11.0:1 = 12,846 / 169kmh.

Ajamalla paikalle, ja ajamalla kotia.

 

-tOmi-

 

Muttei se silti tarkoita että nää sopis erityisen hyvin kadulle ;)

Link to comment
Hienoja ja kalliita kansia...mutta sanoisin että parhaat kannet on noi JP MS230:set autoon jolla ajetaan hiukan kadullakin (10min revittelyä nakkikioskilla per lauantai-ilta ei lueta katuajoksi :) Mun mielestä ei oo mitään järkeä laittaa noita muita racekansia katuautoon joka todellakin viettää yli 50% ajasta kadulla, kun jäähdytysrivat näyttää olevan liki 8mm paksuja :D

 

Vanhat Street Eliminatorit: 44/37,5 FK 89, 11.0:1 = 12,846 / 169kmh.

Ajamalla paikalle, ja ajamalla kotia.

 

-tOmi-

 

Muttei se silti tarkoita että nää sopis erityisen hyvin kadulle ;)

 

Siis millä tavalla ei sovi kadulle? Tarkennatko ettei tule väärinkäsityksiä... taas!

Link to comment

-96 ja 97 koko kesä kovaa ajoa katukäytössä super flow 2 kansilla avoautolla.ruttua rapiat 11:1.normibensalla mentiin.13,7/155km/h.m+s renkailla.

samoilla kansilla -99 12,54 eri moottorikombinaatiossa.kovemmalla rutulla.ja myös kadulla ajoa.

01 ja -02 kannet kiinni kisamotissa.11,73/183km.

samaiset kannet ja moottori katukäytössä -05.koko kesän ajan.

ei ole ollut kyl lämpöjen kanssa ongelmia.ei irronneita seetejä tai muuta vastaavaa.ja samat kannet on kiinni kaverilla katumosassa tällähetkelläkin.ja tulee katuajoon ensikesäkin.

Link to comment
Hienoja ja kalliita kansia...mutta sanoisin että parhaat kannet on noi JP MS230:set autoon jolla ajetaan hiukan kadullakin (10min revittelyä nakkikioskilla per lauantai-ilta ei lueta katuajoksi :) Mun mielestä ei oo mitään järkeä laittaa noita muita racekansia katuautoon joka todellakin viettää yli 50% ajasta kadulla, kun jäähdytysrivat näyttää olevan liki 8mm paksuja :D

 

Vanhat Street Eliminatorit: 44/37,5 FK 89, 11.0:1 = 12,846 / 169kmh.

Ajamalla paikalle, ja ajamalla kotia.

 

-tOmi-

 

Muttei se silti tarkoita että nää sopis erityisen hyvin kadulle ;)

 

Miksei sovi??? 8-/

Link to comment

Eiköhän ne lämmöt pysy kurissa ja sitä rataa seetit paikoillaan, kunhan seokset ovat kohdillaan ja riittävät jäähdytyspellit sekä flekti sateisilla suomikeleillä :D Mutta en ala enempää kiistelemään että "toimiiko vai ei" SF/CE/SE kannet 100% katukäytössä, koska se on mulle ihan sama kun en näitä kansia laita kuitenkaan itelleni 100% katukäyttöön. Ihan yksinkertaisesti sen takia kun niissä ei ole riittävästi jäähdytysripoja, puhumattakaan että olisivat ohuempia.

 

Jeah, miksei toki satunnaiseen katukäyttöön ja kisailuun kävisi, jos ei ole tavoitteena kerätä paljon kilometrejä koneella :D

Link to comment

044:t tunnetustikin vahvoja, mutta miusta ihan hyvä referenssi on että kestää useita 6h ja valitettavan useita 1-2 -tuntisia kaasu pohjassa radalla 160hp koneessa. Venat 44/37.5, GB tuplajouset, bugpäk 1,25 kiikut, terästönärit, cb ultralight nostajat ja webcam 86c nokka (nostoa siis melko vähän). Puristukset 9.9 eli noilla (pienemmillä) nostoilla ja runsasasteisella nokkakepillä (todennäköisesti) melko paljon pienemmät puristuspaineet kun noissa kiyhytysmoottosissa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...