Guest Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Miksei lähelle 200 heppaa jos helpolla 100 minä sanon vaan että tarpeeksi ärrtsy keppi ja hyvät kannet muuta ei tarvita ajettu yli 100000 km yli 100 heppaa takapyöriltä 1,7l litrasesta miksei kestäis tuommonen 200 heppainenkin strokkeri eihän sitä aina pidä kaikkea laittaa peliin katuajokilta!!!! Quote
Guest Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 moni täällä on vissiin nähnyt mansukosken kirpun poistuvan viivalta ja konehan oli 1,7 turbolla itse olen nähnyt ja KYLLÄ LÄHTI KIRPPU VIIVALTA Quote
Guest Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 ja tehoistahan on monia mielipiteitä en tiedä paljon pitää olla mutta paljon kirpun ilmanvastuksen tietäen. Quote
mikan Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 ja tehoistahan on monia mielipiteitä en tiedä paljon pitää olla mutta paljon kirpun ilmanvastuksen tietäen. Mansun motissa tais olla tehoa hieman alle 400 heppaa. Noilla tehoilla aika kova suoritus ajaa peltikorisella kuplalla varttimaili 9.77. Edelleen SE (silloinen ME) ja suomen mestari 1990. Kirpulla tais mennä 10.jotain? Sitten muuttui säännöt ja kirpulla ei enää voinut kisata. Onneksi kuplalla meni vielä lujempaa. :-) t. Mika ps. Toi kirppuhan on edelleen hengissä ja kupla myös (projektina). http://cal-look.no/top10pics/_mansukoski.jpg Quote
Guest Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Olen kuullut että lähelle 500 heppaa en tiedä!!!! Quote
mikan Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 http://web.mac.com/jyrie/iWeb/welcome/F ... 77CC7.html Kaikkea sitä muuten voi netistä löytää. t. Mika Quote
Marko Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 1795cc, mag case, 043 heads and ida 48 carbs. 228,3hp/7990rpm and 231Nm(166.9lbs)6200rpm corrected(Din). Siinä o JPM:än uusimman tuotoksen lukemat. Ei se taida jääkiekko olla ainoo laji missä ruotsi jyllää :DD Quote
-AP- Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Netistä löytyy useita laskureita ko. hommaan. Kerro mulle, ettei tartte lähteä haeskelemaan - 11,64 / 180 km/h / 800 kg ? Quote
-Alex- Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Toinen 200hp kone voi olla nopeampi kuin toinen samantehoinen/vääntöinen kone, jos toisessa on pienempi massaiset sisuskalut, ottaen näin ollen kierroksia nopeammin. Kansien virtaukseen tuijotetaan usein, mutta virtausnopeudella on myös paljon merkitystä, varsinkin katukoneessa jonka edessä on vakiovälitteinen loota, joka ei ole optimoitu parasta kiihtyvyyttä ajatellen. EDIT: Pitäisiköhän topicin aihe muuttaa, että mitenkä saa katukelpoisen volkkarin kulkemaan 12 sekunnin aikoja mm. ilman tiheävälitteistä lootaa ;) Quote
Per Jernström Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 1795cc, mag case, 043 heads and ida 48 carbs. 228,3hp/7990rpm and 231Nm(166.9lbs)6200rpm corrected(Din). Siinä o JPM:än uusimman tuotoksen lukemat. Ei se taida jääkiekko olla ainoo laji missä ruotsi jyllää :DD Aika velho tuo Johannes, saa loistavat luvut irti pienistä moottoreista. Muutama perusidea lienee sama sen moottoreissa; mahdollisimman kevyet liikkuvat osat. (500USD titaaniventtiilit 220USD kansiin, jne). Männät on toinen kohta joka eroaa mainstream seteista. Ja hengitys on toteutettu eri tavalla kuin isoilla venttiileilla. Quote
Guest Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 1795cc, mag case, 043 heads and ida 48 carbs. 228,3hp/7990rpm and 231Nm(166.9lbs)6200rpm corrected(Din). Siinä o JPM:än uusimman tuotoksen lukemat. Ei se taida jääkiekko olla ainoo laji missä ruotsi jyllää :DD Olis kiva tietaa mika nenakeppi tuossa on, ja venakoot Quote
hese Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 uusinta uutta kansirintamalla: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1797 ainaskin hyvin virtaavat kannet katumosaan.pauter kopiot. Quote
-Alex- Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Olipa jykevän näköiset kannet noi CB:n kannet...ja oikein 6 kansipultin reikää per sylinteri. Hintaa oli sen verran että mieluummin päätyisin JP:n ms230 kansiin =) Quote
ARTO Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 jiipeessä sentään kunnon jäähdytysrivat, dominoivat tarttee kyl selkeesti vettä avuksi katukäyttöön, joten ennemmin ahtaminennn...:) Quote
Guest fgronlun Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Ruottin viri foorumeilla ollu kirjotuksia eri kansi viilaajilta että imuventtiilin koko sais maksimissaan olla luokkaa 50% tai pienempi sylinterin halkasiasta. Siis jos pyttynä 94mm niin mask koko olis luokkaa 47mm. Jos mennään tuosta suuremmaksi hävitään vaan virtauksessa ku alkaa jäämään liikaa palje aluetta. Tai joudutaan pienentään pakoventtiilin kokoa että saatais imuventtiili siirrettyä sisemmäksi... Ittellä ei ole kokemusta ku en vielä omista virtaus penkkiä jotta sais nuo cyber teoriat todettua oikeiksi. Mutta kyllä se alkaa oleen menneitten talvien lumia tuo mega iso venttiili teoria ku esim JPM jo todistanu että 40mm venttiilillä pärjää jo 200hv lukemiin. Vaati vaan aika huippuunsa vietyä kanavaa että saadaan pienen venttiilin teoreettinen virtaus hyödynnettyä. Quote
Guest Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 Heppu joka porttasi mun 044 kannet (40x35.5mm venat) kertoi kaantaneensa imukanavan virtausta siten etta sylinteriseinan puolelle jaa vahan vahemman virtausta, ja enempi keskittyis sille puolelle venttiilia missa on palotilassa tilaa, eli keskemmalle. Tieda sitten paljonko hyodytti, mutta 170hp 12mm nostolla mitattiin, ja kayra oli jyrkassa nousussa. Ei tajunnu mittauttaa isommille nostoille, nostoa tuli lopulta 13.5mm. Quote
Guest kepajake Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 Näin Johannes kirjoiteli tuolla Loungessa: Cam is jpm01005(10mm cam lift 271deg at 0.05" 105 lobe center), ceramic lifters, GB 160000psi pr, jpm 1.55:1 rockers two stud, ti valves, jpm alumec retainers, OTEVA75 valve springs and single grove 7deg keepers. Olis kiva tietaa mika nenakeppi tuossa on, ja venakoot Quote
mikko k Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 uusinta uutta kansirintamalla:http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1797 ainaskin hyvin virtaavat kannet katumosaan.pauter kopiot. Enempikin autocraft kopiot, vaikkakin pakokanava on kopio pautereista. http://www.autocraftengines.com/product3.htm Quote
Marko Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 Noin vähillä jäähdytysrivoilla ja vielä noin paksuilla ei liene jäähtyvyys kovinkaan hyvä vrt. JPM kansiin joissa on 15% parempi kuin 044 kansissa. En kyllä katuautoon moisia laittais. Ainakaan ilman pientä hitsuuta ja vesitystä. Hintakin jo puoltaa JPM kansia. Quote
Jarmo Lummi Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 CB Dominaattorit tarkoitettu isoo kovaa isoo ahtoo methanolia ja ja ja ..... kadullahan pitää käyttää E85 ja kyllä jäähtyy jos si ahtaa vasta ku tarve oikeen kunnolla. Onhan noita aihioita erimerkkisiä vaikka millä mitalla. http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=761096 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=657714 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=437145 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=269437 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=828811 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=843225 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=864226 Quote
mikko k Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=864226 0,800" nostolla virtaus 307cfm. Helppoa heinäpoutaa venttiilikoneistolle tuollainen +20mm nosto.... 8-/ Quote
hese Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 valmit kannet: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=649693 tai sitte viilaa itse ja höylää ja viheltelee: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=649671 samat kannet kuin cb uutuudet.kallista on titaani ja cnc koneistus. tein itse ja säästin?? Quote
-Alex- Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 Hienoja ja kalliita kansia...mutta sanoisin että parhaat kannet on noi JP MS230:set autoon jolla ajetaan hiukan kadullakin (10min revittelyä nakkikioskilla per lauantai-ilta ei lueta katuajoksi :) Mun mielestä ei oo mitään järkeä laittaa noita muita racekansia katuautoon joka todellakin viettää yli 50% ajasta kadulla, kun jäähdytysrivat näyttää olevan liki 8mm paksuja :D Quote
mite^ Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 toimiiko tuollanen kanava ylipäätään kadulla? Taitaa olla enempi ihan kiihdytys käyttöön noi röörit? Quote
ARTO Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 toimiiko tuollanen kanava ylipäätään kadulla? Taitaa olla enempi ihan kiihdytys käyttöön noi röörit? Toimii kun on ilmaa liikuttamassa riittän iso ja pitkää liikettä tekevä mäntä ja mieluusti sellainen varsin nopeasti liikkuva:) Itte ottaisin noista tänään linkitetyistä katukoneeseen ehdottomasti cnc wedget. Quote
jyrie Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 valmit kannet:http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=649693 tai sitte viilaa itse ja höylää ja viheltelee: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=649671 samat kannet kuin cb uutuudet.kallista on titaani ja cnc koneistus. tein itse ja säästin?? eikös tuo cb ole kopionu suoraan autocraftin kannet... ;-/ aika härskiä toimintaa musta. Mutta hienot o. Quote
-Alex- Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Mua mietitytti CB CNC wedgeissä se että onko niissä riittävästi materiaalia ohjarin ympärillä tukemassa. DRD:n L7 kannet paperilla näyttäis likimain samanverran virtaavan, mutta kanava on n.10% pienempi tilavuudeltaan, mikä on hyvä juttu katumoottorissa. Quote
Heebah Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Hienoja ja kalliita kansia...mutta sanoisin että parhaat kannet on noi JP MS230:set autoon jolla ajetaan hiukan kadullakin (10min revittelyä nakkikioskilla per lauantai-ilta ei lueta katuajoksi :) Mun mielestä ei oo mitään järkeä laittaa noita muita racekansia katuautoon joka todellakin viettää yli 50% ajasta kadulla, kun jäähdytysrivat näyttää olevan liki 8mm paksuja :D Vanhat Street Eliminatorit: 44/37,5 FK 89, 11.0:1 = 12,846 / 169kmh. Ajamalla paikalle, ja ajamalla kotia. -tOmi- Quote
DOODAH Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Vanhat scatin D-portit: 44/38 FK 89, 11.1:1 = 12,7 / 173kmh. Melki samalla kaavalla ku heeba siis. Quote
-Alex- Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Hienoja ja kalliita kansia...mutta sanoisin että parhaat kannet on noi JP MS230:set autoon jolla ajetaan hiukan kadullakin (10min revittelyä nakkikioskilla per lauantai-ilta ei lueta katuajoksi :) Mun mielestä ei oo mitään järkeä laittaa noita muita racekansia katuautoon joka todellakin viettää yli 50% ajasta kadulla, kun jäähdytysrivat näyttää olevan liki 8mm paksuja :D Vanhat Street Eliminatorit: 44/37,5 FK 89, 11.0:1 = 12,846 / 169kmh. Ajamalla paikalle, ja ajamalla kotia. -tOmi- Muttei se silti tarkoita että nää sopis erityisen hyvin kadulle ;) Quote
ARTO Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Hienoja ja kalliita kansia...mutta sanoisin että parhaat kannet on noi JP MS230:set autoon jolla ajetaan hiukan kadullakin (10min revittelyä nakkikioskilla per lauantai-ilta ei lueta katuajoksi :) Mun mielestä ei oo mitään järkeä laittaa noita muita racekansia katuautoon joka todellakin viettää yli 50% ajasta kadulla, kun jäähdytysrivat näyttää olevan liki 8mm paksuja :D Vanhat Street Eliminatorit: 44/37,5 FK 89, 11.0:1 = 12,846 / 169kmh. Ajamalla paikalle, ja ajamalla kotia. -tOmi- Muttei se silti tarkoita että nää sopis erityisen hyvin kadulle ;) Siis millä tavalla ei sovi kadulle? Tarkennatko ettei tule väärinkäsityksiä... taas! Quote
hese Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 -96 ja 97 koko kesä kovaa ajoa katukäytössä super flow 2 kansilla avoautolla.ruttua rapiat 11:1.normibensalla mentiin.13,7/155km/h.m+s renkailla. samoilla kansilla -99 12,54 eri moottorikombinaatiossa.kovemmalla rutulla.ja myös kadulla ajoa. 01 ja -02 kannet kiinni kisamotissa.11,73/183km. samaiset kannet ja moottori katukäytössä -05.koko kesän ajan. ei ole ollut kyl lämpöjen kanssa ongelmia.ei irronneita seetejä tai muuta vastaavaa.ja samat kannet on kiinni kaverilla katumosassa tällähetkelläkin.ja tulee katuajoon ensikesäkin. Quote
mikko k Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Hienoja ja kalliita kansia...mutta sanoisin että parhaat kannet on noi JP MS230:set autoon jolla ajetaan hiukan kadullakin (10min revittelyä nakkikioskilla per lauantai-ilta ei lueta katuajoksi :) Mun mielestä ei oo mitään järkeä laittaa noita muita racekansia katuautoon joka todellakin viettää yli 50% ajasta kadulla, kun jäähdytysrivat näyttää olevan liki 8mm paksuja :D Vanhat Street Eliminatorit: 44/37,5 FK 89, 11.0:1 = 12,846 / 169kmh. Ajamalla paikalle, ja ajamalla kotia. -tOmi- Muttei se silti tarkoita että nää sopis erityisen hyvin kadulle ;) Miksei sovi??? 8-/ Quote
-Alex- Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Eiköhän ne lämmöt pysy kurissa ja sitä rataa seetit paikoillaan, kunhan seokset ovat kohdillaan ja riittävät jäähdytyspellit sekä flekti sateisilla suomikeleillä :D Mutta en ala enempää kiistelemään että "toimiiko vai ei" SF/CE/SE kannet 100% katukäytössä, koska se on mulle ihan sama kun en näitä kansia laita kuitenkaan itelleni 100% katukäyttöön. Ihan yksinkertaisesti sen takia kun niissä ei ole riittävästi jäähdytysripoja, puhumattakaan että olisivat ohuempia. Jeah, miksei toki satunnaiseen katukäyttöön ja kisailuun kävisi, jos ei ole tavoitteena kerätä paljon kilometrejä koneella :D Quote
DWL_Puavo Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 044:t tunnetustikin vahvoja, mutta miusta ihan hyvä referenssi on että kestää useita 6h ja valitettavan useita 1-2 -tuntisia kaasu pohjassa radalla 160hp koneessa. Venat 44/37.5, GB tuplajouset, bugpäk 1,25 kiikut, terästönärit, cb ultralight nostajat ja webcam 86c nokka (nostoa siis melko vähän). Puristukset 9.9 eli noilla (pienemmillä) nostoilla ja runsasasteisella nokkakepillä (todennäköisesti) melko paljon pienemmät puristuspaineet kun noissa kiyhytysmoottosissa. Quote
-Alex- Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Mielenkiintoinen auto Alan Uyenolla, kulkenut 11.95/109.2 Quote
ARTO Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Mielenkiintoinen auto Alan Uyenolla, kulkenut 11.95/109.2 Mites Alan "esteri" Uyenon auto liittyy tähän keskusteluun, vai onko tässäkin autossa liian paksut jäähdytysrivat:) Quote
-Alex- Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Kunhan laitoin mielenkiintoisen pirssin esille, jossa todennäköisesti on n. 200hv. Aattelin vain josko olisi kiinnostunut nähdä, ei väkisin stana sitte :D Quote
hanski. Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Aattelin vain josko olisi kiinnostunut nähdä, ei väkisin stana sitte :D http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dlk00416 :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.