Guest Tuoppi Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 ihan mielenkiintoista keskustelua, mut omasta kokemuksesta ei noi tehot juuri koneesta kerro. mulla on käytös 1.6 4-piste ruisku (mega) ja jos sitä vertaa siihen et kone on täysin sama kuin ennen ruiskua ja tehoja oli mitä oli niin huippu tehoja ei varmaan oo yhtään sen enempää kun kaasari (dellorto) toimi siinä yhdellä alueella parhaiten ja vei koppaa ihan hyvin, mut nyt kun on ruisku ja saa säädöt todellakin kohdalleen vimpan päälle on kone aivan uskomaton ajaa. ei ne pelkät tehot vaan myös se vääntö...jos haluat hyvin kulkevan pelin niin ei muuta kun ruisku kehiin ja ei mielellään mitään k-jettiä hermo menee, kerralla kuntoon toi bensa puoli niin tietää et jos menoo ei ole riittävästi niin ei ole vika sillä puolella. ettei kaasari hemmot vedä hernettä neunukkiin niin en siis todellakaan väitä etteikö kaasari vehjettä kulkeen saisi mut on se paljon isompi säätöurakka ja ei onnistu keneltä vaan kotipihassa. ja kaasarilla joutuu melkein aina tekeen jonkinlaisen kompromissin jos haluaa et kone toimis kaikilla kierrosalueilla. mun pitäis kans omasta mitata tehot kesällä niin näkis minkälaista kippuraa koneesta lähtee. kokoonpano on siis just noi 85.5 pytyt, pikkusen w120 järeempi hiottunokka ja muu onkin vakioo(kansia viilailtu). silti yksi koeajaja veikkasi sitä 1.8L ja pitempi iskuseksi koska vääntöä ja kulkua oli niin mukavasti :) Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 juujuu sit siihe olis hyvä viel 044 kannet (42x37) venoilla paljoko teho ero 1.6 verrattuna noilla muutoksilla suunnilleen??? tarkotin tuossa että 1.6 noilla seteillä mitä alus oli vastaan 1.8 42x37 venoilla paljoki eroa? :) 1.8 koneessa taitaa olla jo hyödyksi noi pykälää isomman venat... Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 tietääkös kukaa muuten mistä saa suuttimia ja muita paloja weberin 44 IDF:ään ja mitkä suuttimet siinä on vakiona? pitäis tuoki joskus oppia säätämään :( Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 sylinterikansissa noi ventiilikoot on vain yks tekijä. kanavien koko ja muoto on se ratkaisevin virtauksen kannalta. myös palotilan muodolla/tilavuudella vaikutusta. miksi ajat takaa 42 venan laittamisesta? noinkin pienessä varsinkin vakioiskuisessa koneessa enemmän koneen käytöksen kannalta hyötyä pienemmistä kanavista ja silti 40 millisen venana ja kanavan kautta saadaan yli 150 hepan teoreettisetehot(virtaus) kevyesti osaavan tekijän kautta. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 emt oon kai suuruudenhullu :P no ei no jos 40x35.5 venoilla pärjää 150 heppaan asti ni kyllä mä kai sitten hankin ne "vakio" 044 Quote Link to comment
Lasse Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 http://www.freetechnics.fi/ Sieltä saa neuvot + osat webereihin. No on noissa ruiskuissa aika turaaminen ennenkuin kone käy. Kaasareista löytyy aikalailla tietoa valmiinakin, että ihan kaikkea ei tarvi itse keksiä. Se vähä mitä k-jettien kanssa olen touhunnut niin aika hyvin ovat pelanneet ja vianhaku on ollut aika iisiä. Mutta on noissakin touhuamista ennen kuin kone käy. Quote Link to comment
Guest Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Mielenkiinnosta ja hieman skeptisenä kysyn ootteko oikeesti saanu k-jetit säätöihin kuplan koneelle? Käymään saa vaikka millä kaasarilla mutta miten on toinen juttu. Oma mielipide et jos jaksaa turata k-jetin niin samalla vaivalla heittää jo sähkösen ohjelmoitavan ruutan. Quote Link to comment
Roope Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Eiköhän kaiken saa säätöihin kun tarpeeks yrittää. Ite ostin k-jetin kattoo sitten miten saan sen toimimaan.. Quote Link to comment
Lasse Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Sanoisin, että ko. k-jet on bolt-on. Turbolla on "vähän" haastellisempi ja ilman on ollut käännä avaimesta homma. Quote Link to comment
Essi Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Sanoisin, että ko. k-jet on bolt-on. Turbolla on "vähän" haastellisempi ja ilman on ollut käännä avaimesta homma. Jep. Mun mielestä K-jetti on ihana laite. Yhteen kolkkiin sellaisen joskus laitoin, ja oli täysin plug and play -laite. Ainakin siinä versiossa oli vain yksi säädettävä ruuvi.. Tehoja ei tosin tullut koskaan siitä 1930cc koneesta mitattua. Käynti oli laakista kohillaan. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Lohko AR 1300 85.5 takomäntä setti cb vastapainokampura 69mm vakio veivit 2x weber 44 IDF 044 (40x35.5) loppuun viilatut bug pack teräs tönärit Keinuvivustoakseli hi-perf empi 1.25:1 keinut Rutut ~9.5:1 6kg tasapainotettu vauhtipyörä engle w-125 bug pack nostajat race T1 pakosarja bug pack (41mm) 30mm öljypumppu shadek + full flow miltäs tämä kuulostaa ? :) onko liian isot kaasarit imu venttiileihin nähden ja mitkä sisä kurkut noissa on vakiona ja mitkä olis suositeltavaa pistää... onko paska ajettava tuo kadulla eli onko turhan korkeilla kierroksilla vääntöalue! Olis mielenkiintoista virittää lopuilleen tuommonen 1.6 kone ja kerätä kokemusta hieman enee kun en oo ikää auton konetta avannu :D sitten kun nälkä kasvaa syödessä niin kokoaa mörkö koneen 2275cc ja on sitten sitä tietouttakin enemmän! =) Quote Link to comment
UltraVW Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Siinä aikas hätänen 1600cc http://www.memminger.info/cms/front_con ... linkid=135 Noi sebring putket mitä noi myy tuolla sivuilla on kyllä aikas mageita ja hintavia?!? Quote Link to comment
Guest Pore Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Lainaan tätä topic:ia. Eli ostin hiljattain (eilen) vm.67 1600cc kuplan, joka ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä. Myyjä sanoi sen johtuvan bensan saannin vähyydestä ja imusarjan pituudesta, mikä on mielestäni ihan uskottava selitys. Kaasari ja imusarja vakiot, ilmeisesti 1300cc koneen? Koneeseen siis tehtyä: -1600 cc putket + männät -hiottu vääntönokka, ajotettu 0 -1500cc lasketut isoventtiili kannet -Öljypumppu 32:lla hampaalla -6kg vauhtipyörä.. -yms. millä ei ole tässä niin merkitystä. Eli mitkä nurkkakaasarit tuohon kävisi, sekä mikä käärmeenpesä+vaimentaja olisi tuohon hyvä? Katukäytössä, joten äänet ei mielellään mitkään aivan järkyttävät. Quote Link to comment
metake Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Eli mitkä nurkkakaasarit tuohon kävisi, sekä mikä käärmeenpesä+vaimentaja olisi tuohon hyvä? Katukäytössä, joten äänet ei mielellään mitkään aivan järkyttävät. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1225 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=524 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=479 Siitä passeli setti, ja tuon putkiston kanssa käy vielä alkuperäiset lämmönvaihtimetkin ;) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Koneeseen hiottu vääntönokka ja sit sipastu vauhtiksesta painoa pois. Mitä ihmeen järkeä tässä on? Vakiopainoinen 200 mm vauhtis vaan kiinni, niin jo rupee tyhjäkäyntikin tasottumaan. Quote Link to comment
mite^ Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 mullahan on joku 3.5-3.7 kilonen kilpurissa ja käy kyllä tyhjääkin. Quote Link to comment
Guest Pore Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Eli mitkä nurkkakaasarit tuohon kävisi, sekä mikä käärmeenpesä+vaimentaja olisi tuohon hyvä? Katukäytössä, joten äänet ei mielellään mitkään aivan järkyttävät. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1225 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=524 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=479 Siitä passeli setti, ja tuon putkiston kanssa käy vielä alkuperäiset lämmönvaihtimetkin ;) Kiitos! Eli 36 solexit käy myös, mikäli halvalla löytää. Olisikohan edullisesti tarjolla myös putkistoja joista saisi 2 ulostuloa vakio kohdille, sekä lämmönvaihtimet? Rälläköinti ja hitsaus kyllä luonnistuu, joten modaaminen ei ole varsinaisesti ongelma. Quote Link to comment
Sakke Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Pitkälle väittäsin että sen huonon tyhjäkäynnin aiheuttaja on se nokka-akseli. Quote Link to comment
hanski. Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 tai sitten säädöt päin persettä... Quote Link to comment
Guest Pore Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 No menen huomenna viisaampien juttusille eräälle pajalle, jos vaikka sieltä löytyisi vastauksia. Paha tietysti konetta näkemättä/kokeilematta on netin välityksellä sanoa. Quote Link to comment
hanski. Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Paha tietysti konetta näkemättä/kokeilematta on netin välityksellä sanoa. juuri näin....pitäisi itse päästä katsomaan ja kuuntelemaan...netin kautta hiukan vaikeaa... Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Vinkkejä 1.6litraisen viritykseen.. http://cal-look.no/lounge/index.php?PHP ... pic=3257.0 Täytyy nostaa kaverille hattua. Quote Link to comment
SimpleMan Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Olisikohan edullisesti tarjolla myös putkistoja joista saisi 2 ulostuloa vakio kohdille, sekä lämmönvaihtimet? Rälläköinti ja hitsaus kyllä luonnistuu, joten modaaminen ei ole varsinaisesti ongelma. Katoppa hot carssin sivuilta VW Sport-putkisto, 85e +postikulut. Ittellä tommonen josta poistin esilämmitys jutskut ja lisäsin lambdan. Aika karkeeta tekoa, vaatii työstöä jonkin verran jos haluaa paremman... Ja toi polttomaalaus ainakin multa paloi pois n.10min aikana käynnistyksestä... Quote Link to comment
Guest karipe Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Jatkampa vanhaa topiccia taas. Eli tän kesää oli kuplan perässä vakio 1600:nen kone. Ensi kesäksi tekisi mieli saada vähän terhakampi kone. Ei tarvii mitään 100hv paukutinta vaan semmonen hinta/kestävyys suhteen omaava. Oisko tohon 1600 lohkoo mahd. laittaa isommat pytyt ja männät? Vai noilla 1600 vaan. Minkälaista kaasaria, nokkaa ja jakajaa? Pärjääkö vakio kansilla miten. Quote Link to comment
-Alex- Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Offtopic: miksei voisi rakentaa lähes samalla hinnalla 1776cc koneen jossa on se 140hv Engine Type 1, 1776cc Cam Engle 120 Carbs Dellorto 40 DRLA x 2 Heads JMR 044 (40 x 35.5mm) Compression ratio 8.5:1 Max BHP 124.9 @ 6100rpm Max Torque 120.1ftlbs @ 5000rpm Ring & Pinion 4.37 Gear Ratios 3.78/2.06/1.26/.89 0 - 60mph 6.45 secs 1/4 mile 14.98 @ 88.53mph Varmasti saisi tätä reseptiä kehittämällä sen 140hv Tai sitten tätä reseptiä vähän lieventää =) Engine Type 1, 1835cc Cam Engle FK10 Carbs Weber 44 IDF x 2 Heads Street Eliminator (42 x 37.5mm) Compression ratio 10.6:1 Max BHP 168.9 @ 7000rpm Max Torque 139.3ftlbs @ 6000rpm Ring & Pinion 4.12 Gear Ratios 3.78/2.06/1.58/1.21 0 - 60mph 4.8 secs 1/4 mile 13.7 @ 96mph http://www.johnmaherracing.co.uk/perfor ... maries.htm Quote Link to comment
ilmari Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Offtopic: miksei voisi rakentaa lähes samalla hinnalla 1776cc koneen jossa on se 140hv Yks syy vois olla se, ettei tarvii lohkoa halkasta... Olettaen tietysti, että laakerit olis ees jossain määrin kunnossa. Quote Link to comment
DOODAH Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Ilman lohkon halkaisua viritys on kyllä melko hankalaa. Tietenkin kannet, keinut, kaasarit, pytyt ja kannet pystyy vaihtamaan. Silloin max 1679cc isot puristukset hyvät kannet isot kaasarit ja pakosarja jää kyllä kaipaamaan isompaa nokkaa.... Quote Link to comment
Guest Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Ilman lohkon halkaisua viritys on kyllä melko hankalaa. ILman lohjkon halkaisua kaikki viritys on melko turhaa. Koko homma alkaa perusasioiden tarkistuksilla ja kunnostuksilla, eli alakerta kuntoon. Laakerit uusiksi jne... Ei ole mitaan jarkea laittaa kuluneen alakerran kaveriksi lisaa tehoa ja vakionokalla lisaksi koittaa polkea niita heppoja ulos. Quote Link to comment
-Alex- Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Totta, lohko on halkaistava...lohkon kunnon tarkastaminen on yksi tärkeimmistä asioista. Ja syyksi jo riittää nokka-akselin vaihto, vähintäänkin Quote Link to comment
mite^ Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 joo ja aika usein saa siviililohkon käyttää aarporauksessa kun ottaa auki. samalla uusii sitte kaikki laakerit kun ei oo loppupeleissä niin kallis sijotus (mahlet joku 47e ilman posteja) Quote Link to comment
Guest Sammyee Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 Mitens, huomaako muuten suht vakio 1600 koneessa mitään varsinaista eroa vakionokan ja vaikka w110 välillä? Oisko kannattava sijoitus kun lohkot on jo kerran auki? Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Mitens, huomaako muuten suht vakio 1600 koneessa mitään varsinaista eroa vakionokan ja vaikka w110 välillä? Oisko kannattava sijoitus kun lohkot on jo kerran auki? Vakiokaasarilla oleva kansiremontoitu 85,5 x 69 sai sisäänsä uuden W110-nokan. Kyseessä punaisen lievästi ähtäröidyn 1302:n eka "virikone". Auto tiettävästi rullaa tänä päivänäkin... Mitään muuta eroa ei auton silloinen omistaja ekana kesänä huomannut kuin huonontuneen käynnistymisen. Seuraavaksi kesäksi sai sama kone muistaakseni Taunuksesta adoptoidun rockrock-weberin kaupallista valmistetta olevalla imusarjalla. Tuon jälkeen jo alkoi kone vähän vetääkin, tosin jo maistui bensakin. Eli vakiomoottoriin vakionokka. Virimoottoriin joku muu. Quote Link to comment
Guest Sammyee Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Mitens, huomaako muuten suht vakio 1600 koneessa mitään varsinaista eroa vakionokan ja vaikka w110 välillä? Oisko kannattava sijoitus kun lohkot on jo kerran auki? Vakiokaasarilla oleva kansiremontoitu 85,5 x 69 sai sisäänsä uuden W110-nokan. Kyseessä punaisen lievästi ähtäröidyn 1302:n eka "virikone". Auto tiettävästi rullaa tänä päivänäkin... Mitään muuta eroa ei auton silloinen omistaja ekana kesänä huomannut kuin huonontuneen käynnistymisen. Seuraavaksi kesäksi sai sama kone muistaakseni Taunuksesta adoptoidun rockrock-weberin kaupallista valmistetta olevalla imusarjalla. Tuon jälkeen jo alkoi kone vähän vetääkin, tosin jo maistui bensakin. Eli vakiomoottoriin vakionokka. Virimoottoriin joku muu. Juu, selvä homma. Entäs jos laitan esim. keskituplat, käärmeenpesän ja 1,25 keinut? Silloin on varmaan jo tarpeellista vaihtaa, vaiko? Mikähän nokka olisi sopivin tuolle kokoonpanolle, ja onko välttämätöntä vaihtaa nostimen kuppeja samalla? Quote Link to comment
mite^ Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 pakko viilata pilkkua jottei muu ehdi ensin. Tuskin laitat keskituplia vaan keskituplan ;) Muista että 1,25 kiikuilla nosto on venttiililtä enemmän. Luonnollista, sen jo taisit tietääkkin. Quote Link to comment
Guest Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Uuden nokan kanssa aina uudet nostajat. Ja pilkuntarkka sisaanajo / eka kaynnistys. W110 nokan kanssa menee viela 1.25 keinut, mutta osta ne vasta kun kone on kasattu vakiokeinuilla ja olet saanut maistiaiset siita. Ne eivat tuo ihan hirveata tehonlisaa, etka valttamatta koe tarvitsevasi niita. W110 nokkaan on jo valmistaja laittanut nostoa lisaa. Eli jata ne valitetyt keinut myohaisemmaksi optioksi, saasta nekin rahat tarpeellisempaan noyhtaan. Nurkkatupliin tai brosoleihin vaikka. keskikaasarikyhaelmat on aina kompromissiratkaisu, ja erittain vaikeata saada saadettya. Ja keskikaasarille on pakko olla (kallis) lammitetty imusarja jotta olis mitaan toiveita saada sita toimimaan siedettavasti. Ota laskelmissa huomioon myos koneistusten hinnat. Aika paljon osia taytyy kayttaa koneistamolla jos meinaa kestavan koneen tehda. Seka muutoksia etta tarkistuksia, ja tasapainotuksia. Niihinkin menee rahaa. Toisaalla talla palstalla on esimerkkihintoja yllinkyllin. By The Way, se etta W110 nokka ei toiminut kunnolla muuten vakiokoneessa, johtuu siita etta se ei kuulu vakiokoneeseen. Ei voi vaihtaa vain yhta osaa taysin erilaiseen ja olettaa etta kaikki toimii :) W110 tarvitsee jo vakiota paremmin virtaavan pakoputkiston ja kaasaripuolelle jotakin isompaa. Ja myos korkeamman puristussuhteen. Quote Link to comment
Guest Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 By The Way, se etta W110 nokka ei toiminut kunnolla muuten vakiokoneessa, johtuu siita etta se ei kuulu vakiokoneeseen. Ei voi vaihtaa vain yhta osaa taysin erilaiseen ja olettaa etta kaikki toimii :) W110 tarvitsee jo vakiota paremmin virtaavan pakoputkiston ja kaasaripuolelle jotakin isompaa. Ja myos korkeamman puristussuhteen. Näkisin kanssa (myös kokemuksen kautta) että mielummin jättää vaikka vakionokan koneeseen ja katselee pikkasen kanavia kansissa kuntoon ja vaihtaa vaikka 90.5 putket ja männät, pakosarjaa samaten ja bensapuoli paremmaksi. Jos tuntuu siltä niin laittaa myöhemmin vaikka ne 1.25 keinut vakiokepin kanssa, ei huonoin vaihtoehto sekään. Ex reissubussissani oli periaatteessa tolla systeemillä tehty kone, 69x90,5, vakionokka, vakiokannet + röörit putsattu, kärmes + sopiva pönttö, kaasarina tosin vakio 34 solexi. Toimi hyvin, pieniruokainen (n. 8-8,5 litraa/100km), motarilla kulki tarvittavan 120km/h. Korkeilla kierroksilla loppuu soppa ja ilma kesken, mutta ei ollut tarvetta kierrättääkään. Maltillisesti kaasuttelemalla ei tullut isommin lämpöongelmiakaan. Näin siis täys reissuvarustus päällä -66 risulasilla (ilman alennusvaihteita). Jos olis vaihtanut vaikka nurkkabrosolit, olis lämmöt ja seokset ollut vielä paremmin hallittavissa isomillakin kierroksilla. Eri vakio 1600:seen oli siis huomattava vääntöjenkin suhteen, vaikkei mikään tykki ollutkaan. Tulevaan reissupallikseen näillä näkymin teen pitkälle vastaavalla systeemillä myös koneen. Quote Link to comment
Guest Sammyee Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Uuden nokan kanssa aina uudet nostajat. Ja pilkuntarkka sisaanajo / eka kaynnistys. W110 nokan kanssa menee viela 1.25 keinut, mutta osta ne vasta kun kone on kasattu vakiokeinuilla ja olet saanut maistiaiset siita. Ne eivat tuo ihan hirveata tehonlisaa, etka valttamatta koe tarvitsevasi niita. W110 nokkaan on jo valmistaja laittanut nostoa lisaa. Eli jata ne valitetyt keinut myohaisemmaksi optioksi, saasta nekin rahat tarpeellisempaan noyhtaan. Nurkkatupliin tai brosoleihin vaikka. keskikaasarikyhaelmat on aina kompromissiratkaisu, ja erittain vaikeata saada saadettya. Ja keskikaasarille on pakko olla (kallis) lammitetty imusarja jotta olis mitaan toiveita saada sita toimimaan siedettavasti. Ota laskelmissa huomioon myos koneistusten hinnat. Aika paljon osia taytyy kayttaa koneistamolla jos meinaa kestavan koneen tehda. Seka muutoksia etta tarkistuksia, ja tasapainotuksia. Niihinkin menee rahaa. Toisaalla talla palstalla on esimerkkihintoja yllinkyllin. By The Way, se etta W110 nokka ei toiminut kunnolla muuten vakiokoneessa, johtuu siita etta se ei kuulu vakiokoneeseen. Ei voi vaihtaa vain yhta osaa taysin erilaiseen ja olettaa etta kaikki toimii :) W110 tarvitsee jo vakiota paremmin virtaavan pakoputkiston ja kaasaripuolelle jotakin isompaa. Ja myos korkeamman puristussuhteen. Juu, selvä homma. Tattista vaan kovasteen! :) Quote Link to comment
Guest Sammyee Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Mites, ostin tommosen arpasarjan 85,5 putkia ja mäntiä. 2 kpl männistä oli 2mm renkailla ja toiset 2kpl 2,5mm. Iskenkö tommosenaan uusilla renkailla kiinni vai hommaanko jostain 2kpl 2mm renkailla olevaa mäntää? Entäs, tilaanko uuden paineasetelman ja käytän sen kanssa kampuran+hihnapyörän+vauhtiksen tasapainotuksessa, vai ajaiskohan tuo vanhakin asetelma asiansa? Kyllä ainakin ehjä oli kun irti otin. Quote Link to comment
Guest Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Mites, ostin tommosen arpasarjan 85,5 putkia ja mäntiä. 2 kpl männistä oli 2mm renkailla ja toiset 2kpl 2,5mm. Iskenkö tommosenaan uusilla renkailla kiinni vai hommaanko jostain 2kpl 2mm renkailla olevaa mäntää? ma hommaisin toiset 2 etta olis kaikki samanlaiset. Punnitse ne myos, painoeroa mantien valilla ei saisi olla. Itse painotan ne yhden gramman tarkkuuteen, johon ne osuu usein uutena suoraan paketista. 5g alkaa olemaan jo aika paljon pyydetty poistettavaksi yhdesta mannasta. Semmoisessa haarukassa siis pyoritaan. (matskua voi poistaa mannantapin sisalta myos hiukan, vaikutus on isompi kun teras on painavampaa) Entäs, tilaanko uuden paineasetelman ja käytän sen kanssa kampuran+hihnapyörän+vauhtiksen tasapainotuksessa, vai ajaiskohan tuo vanhakin asetelma asiansa? Kyllä ainakin ehjä oli kun irti otin. Ehja voi olla silti vasynyt. Ja ehjan nakoinen voi olla menossa rikki. Katso etta kaikki kynnet/kapalat ovat samassa tasossa, eli ulkonevat keskelta saman verran. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.