Racing Posted August 24, 2004 Share Posted August 24, 2004 ajellaan vakiolla vaan. Quote Link to comment
-MITO- Posted August 24, 2004 Share Posted August 24, 2004 Kai kytkinpinta on suora jne? Saa nähä miten omassa 1835cc koneessa tulee kestämään SachsBrazil asetelma ja 200mm levy, pitäisi kuulemma 140 heppaan asti riittää tuommoisen kytkinpaketin joten pelivaraa pitäisi olla paljon. Quote Link to comment
Marko Posted August 24, 2004 Share Posted August 24, 2004 Mul on kennedy stage3 ei tartte ihmetellä pitääkö. Onhan se raskaampi kuin vakio kytkin, mutta ajettava eikä sillä oo pakko lähteä ruuhkaan ajelemaan, ennakoivalla ajotavalla kytkimen käyttöä voi rajoittaa. Quote Link to comment
Racing Posted August 24, 2004 Author Share Posted August 24, 2004 ajellaan vakiolla vaan. Quote Link to comment
Racing Posted August 24, 2004 Author Share Posted August 24, 2004 Ja mitä levyjä teillä on vakioita vai kupari jousilla vai ilman??? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 24, 2004 Share Posted August 24, 2004 Urtsipadan kanssa käytettiin justiin sachs brazilin paineasetelmaa ja vakiolevyä. Tosin 180 millisenä. Rupes luistamaan vasta kuumana ja korkeilla kierroksilla, kun kampiakselin stefa oli vähän päästänyt läpi. Sama pata, uudella 180mm sachsin asetelmalla mutta keskitysrikan kanssa (aiempi oli uudempaan laatikkoon) - sama homma, eli ilmeisesti kytkinlevy ei oo enää entisensä (imeny varmaan vähän öljyä). 2.1 litrasessa padassa löylyä arsetuntumalla vähän toista sataa (kyllähän sillä suorilla urtsissa perässä hyvin pysy), mutta tuskin 120 heppaa enempää ainakaan. Aiemmilla matalammilla puristuksilla ja eri kaasareilla (oisko ollu justiin 100hp) kytkin piti hienosti. Tuosta sumplittuna vastaava 200 millisenä (jos painetta tulee saman verran), niin pitäis sen sinne lähemmäs 150 hevosta pidellä. Puavo@dwl.fi Quote Link to comment
Tomppa Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 Tällä setillä: - 1835 cc (69x92) - Eagle 42 nokka (Eagle Racing Cam - Adv. Duration 298° / Dur. @ .050" 248° / Lift @ cam .389" / Lift w/1.1:1 Rocker Arms .428") - Kannet Bugpack Streetpro 1 (40x35.5, single HD-jouset, tehtaan jäljiltä) - Vakiokeinut - 2x40mm DRLA, 32mm sisäkurkuilla - Käärmeenpesä / Hide-out 200 millinen Sachs ja jousitettu vakiolevy luistaa kuin potkukelkka jäällä. Ennen oli Bugpackin "HD" levy samalla asetelmalla ja silloin ei luistanut, tosin tehoakin oli 20-30 hepoa vähemmän. Ensi talvena tulee John F asumaan kytkinkoppaan... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 Mulla 1835 T-4, scat 35, 44/38 kannet, 40mm tuplat ja 215 uus vakioasetelma luisti kans ku mummo jäissä. Ei pitänyt sintterilläkään kovin häävisti. Nyt o sorvattu vaihtiksesta paineasetelman pinnasta 1,4mm veks ja samalla asetelmalla & uudella massalevyllä kulkee ku eläin! Quote Link to comment
mikan Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 Janin mainitsemasta sorvaushommasta sen verran, että pitää ensin mitata millä etäisyydellä asetelman jousivoima on suurimmillaan ja sitten vasta sorvata vauhtipyörästä lastua. Ihan siltä varalta vaan ettei joku nyt menis suoralta kädeltä sorvaamaan tuota 1,4 mm ja kuvittele että se on se oikein määrä joka tapauksessa. Mulla 2000 lbs ja 4-lapanen sintteri. Pitää 1 bar turbopannun tuottaman väännön vakiopainoisessa kuplassa. 205 ei sudi, joten tehoa sen verran vähän. t. Mika Quote Link to comment
Marko Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 Kennedy on ehkä kallis mutta kalliiksi se tulee pulata jatkuvasti samojen murheiden kanssa jotka tuolla saa kerralla kuntoon Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 juu, en mää mutulla vetänytkään :) Kennedy ja RLR kannattaa hommata jos on ongelmia isosti. Muuten rikkoo asetelman, levyn ja vauhtiksen... ja muuten huomatkaa että eri valmistajien levyissä saattaa olla isojakin paksuus eroja. Nimimerkillä 8-11mm uusia levyjä nähnyt Quote Link to comment
mikan Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 juu, en mää mutulla vetänytkään :) Kennedy ja RLR kannattaa hommata jos on ongelmia isosti. Kyllä mä sen arvasinkin että et vetänyt mutulla. Joskus vaan on nähnyt näitä jokkisohjeita, että milli pois ja sillä hyvä. RLR black magic tais olla ainakin "mikko k":lla joskus levynä, eli hän osais varmaan kertoa millainen se on. Muutakin kuin että arvokas. :-) t. Mika Quote Link to comment
mikko k Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 Varttimailin lähdössä tuntuu, että RLR B M ottaa hieman pehmeämmin ensin kiinni kuin sintterilevy. Sitten lämpee ja tarraa kiinni. Tosin mulla on lisäksi T4 kone, 228 mm kytkin ja järein Kennedyn T4 asetelma. Asetelma on aivan ylijäreä vapariin, mutta sellaiseksi tämä kone ei ole jäämässäkään. Itse ajattelin seuraavaksi kokeilla vakio 2L pakun asetelman kanssa B M levyä. RLR B M ei ole varmaan kovinkaan sopiva tai pitkäikäinen maantiekäyttöön, kitkaa löytyy, mutta luulen että myös kuluu nopeasti. Ja on arvokas. Kitkamateriaalihan siinä on samaa kuin Top Fuel Dragstereissa. Esimerkki jenkeistä: Chris Bubetz, VW 2,3L T1 turbo, ilmoitettu n. 600 hv ja kytkinlevy 200mm RLR Black Magic ja asetelmana Kennedy 1700 Lbs. Joten kitkaa löytynee! Quote Link to comment
Guest Posted August 27, 2004 Share Posted August 27, 2004 mikon kertomuksesta voitaneen tehdä päätelmä että kun kytkinlevy ja paineasetelma on sopusoinnussa keskenään niin ei tarvita mitään miljardi-ziljoona-libsisiä kennedy-asetelmia joiden polkeminen lahottaa pohkeet, kytkinvaijerit ja käyttöhaarukat ja neljää jopo-sportin kovaa sintterilevyä päällekkäin. :) eik jee? itse ajelen nelkun 210-asetelmalla ja kuparilevyllä ja nuhasella vaparin-paskalla säälittävällä boxer-moottorilla. =) ensi kaudella toivottavasti on asiat paremmin. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 28, 2004 Share Posted August 28, 2004 joo, tuo jäykempi kytkin koituu monelle vaijerille/polkimelle kohtaloks. 914:ssa kun vakioasetelmallakin notkuu noi polkimet jo... Mitä ne sitte ois tuommosella 2500lbs asetelmalla. Taitais taipua vaan kytkinpolkimen hojosojoakseli... Quote Link to comment
hanski. Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 löysin vanhan keskustelun.... moniko on hajottanut kytkinpolkimet kuplassa liian raskailla asetelmilla...??? omaan myös tulossa melko raju...niin mietin että pitäskö suosiolla hitsata polkimeen lisää rautaa..??? Quote Link to comment
Racing Posted October 15, 2006 Author Share Posted October 15, 2006 Kennedy 1 on ainakin kestänyt ilman vahvistuksia. Quote Link to comment
hanski. Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 ostin kennedy 3 asetelman...sellainen pitäs siis ruuvata kiinni... ja kytkinvaijjerin kestävyys myös kiinnostaa jos joku osaa siihen paremmin kertoa... Quote Link to comment
Marko Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Ei mulla ainakaan ollut ongelmia kennedy kolmosen kanssa. Uusi vaijeri toki oli. Quote Link to comment
Pekka Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Urhokilpurissa on stg2 ja kolmen vuoden ja n. 2500km reipas käyttö kulutti polkimen päästä vaijerikoukun lähes poikki. Quote Link to comment
Guest Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Mulla duunimatka kulkineessa(2L vapri kupla) vanhan mallinen KENNEDY stge3 + Pro Grip. Kytkin pitää ihan raivona mut 205:n joutuu joskus antautumaan. Eikä toi mun mielesyä nyt ole niin järjetömän jäykkä polkea, tietty nyt vakiota paljon jäykempi. Ite tykkään tosta paketista. T:Make Quote Link to comment
Guest Ranne Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 Mitä mieltä arvon raati on, viskaanko ton kushlokin heti pois ja tilalle sintteri vai riittääkö se ja stg1 200 orille? Quote Link to comment
ozone Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 Mulla ei oo 200 heppaa mutta Kush Lok ja Stage 1 on riittäneet tähän saakka, varttimailiin meni 13.81s katurenkailla. Ja kadulla pystyy ajamaan ruuhkassa ihan hyvin. Quote Link to comment
harrastelija Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 Myykö joku taho uutta saksalaista sachs asetelmaa 200 millisenä ja keskurikalla varustettuna jotta käy vanhaan laatikkoon? Quote Link to comment
Pepe Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 HC:n Sachs Brazil asetelmia (180mm) kokeiltu tänä kesä kahdessa autossa. Aivan täyttä paskaa, toisessa täristää paikaltaan lähtiessä ja toisessa väännätettäessä mm. ylämäkeen. Molemmat autot on 1200 padoilla joten vaatimukset asetelman suhteen eivät valtavat ole. En voi suositella. Quote Link to comment
Sakke Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Oliko Pepella uudempi vai vanhempi asetelma?itellä odottaa asennusta vanhemalle oleva "HD" asetelma. Prkl, jos tuokin on täys paska. Quote Link to comment
Pepe Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Autot '64 ja '66 vakiolodjuilla joten vanhempia. Quote Link to comment
Guest Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Oliko Pepella uudempi vai vanhempi asetelma?itellä odottaa asennusta vanhemalle oleva "HD" asetelma. Prkl, jos tuokin on täys paska. Jos toi on se multa tullut, niin ei oo mitään brassikamaa, pitäis olla hyvä. Quote Link to comment
JaakkoS Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 KENNEDY 1 + Pro Grip. Quote Link to comment
-MITO- Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 KENNEDY 2 + Kushlock Quote Link to comment
Marko Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Kennedy 3+ pro grip oli hyvä. Quote Link to comment
Pepe Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Kolmannesta meidän hallin autosta tiputettu kone ja sisältä löytyi vanha koulukaveri, Sachs Brazil. Oireet: Täristää. Ilmeisesti tehdas työntää hihnan täydeltä pelkkää paskaa. Pysykää kaukana Hotcarsin Sachs Brazil -kytkinasetelmista Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Miulla on kyllä pari brassi-sachsia ollut KK-kaupasta vailla vikaa. Piteli aikoinaan ihan kivasti laiskaa 2-litrasta, tavallisella jousittamattomalla 200mm levyllä. Sitten rupes täristämään ja luistamaan kun kampuran stefa alko vuotaa mutta sepä ei ollut kytkimen vika. Nykysin kennedy1 + kushlok, pitää todistetusti yli 150hp ja yli 250nm. Miusta vielä iisi polkeakin. Tosin kun tuohon tottuu niin ens alkuun kuuluu muissa autoissa vaan *kops* kun pedaali nasahtaa topparille. Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Lasse Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Stage 3 taitaa olla ja normilevy. Quote Link to comment
Guest Kupla71 Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Mun koneesta joka oottaa viel pikku hilppeitä ennen kasausta tulee 84x94, fk87 ja IDF 44mm ja kait puristukset sinne 9.5 paikkeille nii minkä levyn kantsis laittaa Kennedy Stage kakkosen kanssa että pitäs.. mut ei kumminkaa olis tarkotus on/off kytkintä laittaa.. :) Quote Link to comment
Guest veewee Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=561 Quote Link to comment
-Alex- Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 Mä sanoisin että Kep Stage 2 ja jokin vakiolevyä muistuttava massalevy (pro grip?) Eijei sintteriä missään nimessä eikä RLR BM levyä. Forsgrenin Henkka sanoi kalajoella ollessaan että RLR levy on raskas(hitausmomenttia) ja kuluttaa siksi enemmän synkrörenkaita Quote Link to comment
Tero M Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 Onko kellekään tuttu Borg&Beck:n kytkimet ? Tällä hetkellä asetelmana on Brasilian Sachs ja tärinöitä piisaa. Vaihtoon pitäis pistää vielä ennen kesää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.