metake Posted March 1, 2010 Posted March 1, 2010 Lain mukaan iskari ei saa toimia jousituksen rajoittavana elementtinä, mutta tuo iskarin varteen asennettava kumirengas kelpaa kyllä, näinhän on monessa autossa jo tehtaalta tuo hoidettu. Quote
Tanhis Posted March 5, 2010 Author Posted March 5, 2010 Vanteet on sit saapuneen vihdoin ja renkaatkin ujutettu valkosivujen kanssa päälle. Ja pitää kyl myöntää että olis voinut vähän korkeepi profiiliset renkaat valkata eteen mutta eipähän tule ogelmia renkaiden mahtumisen suhteen. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8529.jpg Quote
Guest ville s Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 minkäs profiiliset nuo etu renkaat ovat. Quote
-tipi- Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Valkosivut roskikseen! Miksikö? Eivät ole kauaa puhtaat, kuluttavat renkaan sivut ja eivät käy ollenkaan 5-puolien kanssa, ei sitten yhtään. Quote
Tanhis Posted March 8, 2010 Author Posted March 8, 2010 Valkosivut roskikseen! Miksikö? Eivät ole kauaa puhtaat, kuluttavat renkaan sivut ja eivät käy ollenkaan 5-puolien kanssa, ei sitten yhtään. :) Laitappa kuva t34 ghiasta missä on sinun mielestäsi siistimpi 15" vanne rengas combo. Ja omaan silmään ainakin istuu hyvin noi irtovalkosivut ja ei ne tietenkään pysy puhtaana ja siistinä jos niillä ajelee miten sattuu eikä putsaa niitä koskaan. Just siivottu tallia? Usko tai älä mutta auton takana on siistiä ;) Quote
Roope Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Aikas kivan low rider tyylin tuo noi valkosivut tossa, mä tykkään... tossa on muuten aika sopivat vanteet kanssa http://images5.fotki.com/v54/photos/1/1 ... c03-vi.jpg Quote
Pedalpusher Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Valkosivut on päälliköt, sopii hyvin punasen maalin kans! Quote
-tipi- Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Miusta T34:n särmikkääseen designiin käy särmikkäämmät vanteet kuin 5-puolat. Ei sillä että nekään huonovalinta olis. Mut valkosivut, irto varsinkin, ovat aivan hanurista! Ja kun autossa ei edes ole muuta valkoista, edes katto, niin ee vain natsaa. Nämä tietty vain minun omia mielipiteitäni. Esimerkiksi nää Rostylet passaa minusta juuri parhaiten t34:n, ei niinkään esim. kuplaan. Quote
Tanhis Posted March 8, 2010 Author Posted March 8, 2010 Miusta T34:n särmikkääseen designiin käy särmikkäämmät vanteet kuin 5-puolat. Ei sillä että nekään huonovalinta olis. Mut valkosivut, irto varsinkin, ovat aivan hanurista! Ja kun autossa ei edes ole muuta valkoista, edes katto, niin ee vain natsaa. Nämä tietty vain minun omia mielipiteitäni. Esimerkiksi nää Rostylet passaa minusta juuri parhaiten t34:n, ei niinkään esim. kuplaan. No harkinnassa oli myös prässätyt sprintit mutta kun niitä ei vielä oikein siinä vaiheessa ollut helposti saatavilla kun nuo vanteet tilasin. Ja niillekkin olisi tehnyt jotain nimittäin ei oikein houkuttele tuo hopea väri kuitenkin näin vanhassa autossa koska omastamielestäni sprinttien hopea tuo mieleen möhköön sopivat vanteet. Ja alkuperäisen kipinän näihin kiilotettuihin gt5-spokeihin valkosivuilla tuli varmaankin tästä autosta. Ja tosiaan näitä minun vanteita ei tule sekoittaa normi 5spokeihin koska ne on vanteet joita inhosin vielä vuosi sitten sydämmeni kyllyydestä mutta näin vain olen kantani muuttanut kun vanne on vähän muuttunut. Ja se mitä myös hain kiilloitetuilla vanteilla ja valkosivuilla oli kontrastia autoon kokonaisuutena kun kerran ghiassa on aika paljon kiiltoa ympäri autoa niin olisi ollut väärin laittaa sellaiset vanteet jotka olisivat poikenneet tästä linjasta. Ja tuo on kyllä täysin totta että ghian orkkis vanteisiin ei ainakaan sovi valkosivut. Aikas kivan low rider tyylin tuo noi valkosivut tossa, mä tykkään... tossa on muuten aika sopivat vanteet kanssa http://images5.fotki.com/v54/photos/1/1 ... c03-vi.jpg Sitten taas bermit on vanteet josta tykkään mutta nekin vain ovat suoraan paketista niin väärän oloisesti maalattu tai ainakin vaikuttaa sellaiselta että siksi en niitä tähän autoon valinnut vaikka kylläkin kromi versio kävi mielessä. Valkosivut on päälliköt, sopii hyvin punasen maalin kans! Ja juuri näin itsekkin ajattelin kun se nyt vain on niin että valkosivut ei todellakaan sovi kaikkien värien kanssa. Quote
JaniM Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Siinä Razori mun makuun. http://wasser-bumser.skynetblogs.be/pos ... bugz-razor Quote
Mikko Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Hyvältä näyttää tuo kiillotettu 5-spoke&valkosivupaketti komiassa autossa ;) Quote
Tanhis Posted March 9, 2010 Author Posted March 9, 2010 Siinä Razori mun makuun.http://wasser-bumser.skynetblogs.be/pos ... bugz-razor Toi on kyllä komea mutta 17" vanteet ei oiken istu mun simään. Mutta ilmapussi systeemit voisin kyllä tuosta autosta otaa omaani :) Quote
Tanhis Posted March 12, 2010 Author Posted March 12, 2010 Nyt olis sit etupää about kasassa mutta kun kävin takapään kimppuun niin siinä olikin sitten tappelemista. Ekaksi löysin jäykkyys säädettävät iskarit sieltä mikä vähän kummastutti kun ne on sitten yli 20v vanhat. Sitten katkasin kaksi vääntösauvan suojakannen pulttia mitkä pitäisi porata auki tai jotain ja laittaa mutteri toiselle puolelle. Perkl soikoon kun täytyykin olla tyhmä että vääntää ilman lämmitystä tuollaisia irti no virheistä oppineena toisella puolella menee varmaan paremmin. Quote
Tanhis Posted March 13, 2010 Author Posted March 13, 2010 Voihan RÄKÄ takarengas ei sovi kaaren sisään. Vielä en kerinnyt koettamaan etuvanteen kanssa että sopiiko edes eri kumilla tai joutuuko tekemään jotain radikaalimpaa. Mitäs vaihtoehtoja tuossa on jos ei kapeeammalla kumillakaan sovi. Itselläni kävi tälläiset mielessä mutta en ole varma että miten onnistuu. Kaaresta siivu pois ~15mm varaa Vanhemman kuplan kapeemaat jarrut eikös ne ole kapeemmat mutta muuttaako vanteen kiinnitys paikkaa. Vetarit ja suojaputket jostain mutta onko missään kapeempia Vanteet jyrsimeen ja siivu pois. Näitä vanteita ei muuten ole saatavana eri et:llä perkl http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8538.jpg Quote
TeeKoo Posted March 13, 2010 Posted March 13, 2010 Voiskohan tämä auttaa? Juutubesta löytyy pätkiä missä tuo tehdään kotikonstein tyrkyttämällä rautaputkea renkaan ja kaaren väliin :) Quote
Tanhis Posted March 13, 2010 Author Posted March 13, 2010 Voishan se autaa mutta en halua riskeerata että maali halkeaa varsinkin kun ei ole 100% varmuutta että kuinkapaljon ja millaista maalia auton pinnassa on ja saisi vielä kaikenlisäksi levittää aika huolella että noi renkaat mahtuisivat. Quote
Hebster52 Posted March 13, 2010 Posted March 13, 2010 Kyllä toi kaaren muokkaus toimii aika hyvin vahingoittamatta maalia kun vaan lämmität kaaria n. 60-70 asteeseen. ;) Kuplan takarummuilla saattaisit kyllä voittaa n. 1-1,5cm leveydessä... Quote
Tanhis Posted March 13, 2010 Author Posted March 13, 2010 Mut silti se riski on olemassa ja kun kerran kaaret on vaihdettukkin jossain vaiheessa niin voi olla myös pakkelia tuossa välissä. Eli koetan ensiksi jollain muulla tavalla ja tuo on sitten vähän niinkuin viimeinen vaihtoehto. Ja oli muuten jännän näköinen rummun sisäpuoli kun akselistefa on vuotanut jossainvaiheessa. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8539.jpg Quote
Hebster52 Posted March 13, 2010 Posted March 13, 2010 Tosin jos päätyt kuplan jarruihin joudut vaihtamaan koko paketti. Niillähän on täysin eri halkaisijakin... Quote
Tanhis Posted March 13, 2010 Author Posted March 13, 2010 vaihat vaan lyhkäset vetarit. Eli suomeksi missä vaiheessa on muutos tullut vetareiden pituuksi ja varmaan samalla joutuu suojaputkekin vaihtaan. Tosin jos päätyt kuplan jarruihin joudut vaihtamaan koko paketti. Niillähän on täysin eri halkaisijakin... Juu tämä oli tiedossa Edit: tai mitä tarkoitit koko paketilla. Quote
Tanhis Posted March 14, 2010 Author Posted March 14, 2010 Vanteet mahtuu paikalleen kunhan on vain tarpeeksi kapea kumi mutta 145/65 ei vain tule toimimaan välitysten kanssa eli korkeampaa gummia pitäisi löytää mikä on myös kapea. Eli kaverilla on 135/80 gumekset mitä testailen paikalleen ja jos ne näyttää siltä että sopivat niin laitan ehkä sellaiset mutta jos ei niin koetan jotain vähän leveempää ja koneistutan vanteista kymmenisen milliä pois. Ja noilla 145/65 kumeillakin täytyy vähän siivuttaa lokarin kaaren pokkauksesta pois kun on ihan muutamasta millistä kiinni että mahtuu paikalleen. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8540.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8541.jpg Quote
metake Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 Näitä vanteita ei muuten ole saatavana eri et:llä perkl Löytyy ET12 (MWS) ja ET20 (EMPI) tuolla pulttikiinnitteisellä keskikupilla. Quote
-tipi- Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Pre'66 Kuplan vetarit ja suojaputket kun vaihtaa, niin joutuu jyrsii tai sorvaamaan pikkasen rummusta pois tavaraa kruunumutterin alta. Saiko näillä jotain 25-30mm sisemmäs vannetta. Quote
Sakke Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Sehä ei ole mikhään pyhkästä sorvissa rummuista poikkeen. Quote
Tanhis Posted March 15, 2010 Author Posted March 15, 2010 Näitä vanteita ei muuten ole saatavana eri et:llä perkl Löytyy ET12 (MWS) ja ET20 (EMPI) tuolla pulttikiinnitteisellä keskikupilla. Kiilloitettuna en kyllä ole itse löytänyt mutta en vastaan sano jos sellaisia on olemassa. Eli pienemmällä vaivalla kun laittaa lyhkäsemät vetarit ja suojaputket ja sorvaa/jyrsii rumpuja vie vanteet jyrsittäväksi ja näin autoon ei tarvitse koskea. Quote
metake Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Löytyy ET12 (MWS) ja ET20 (EMPI) tuolla pulttikiinnitteisellä keskikupilla. Quote
Tanhis Posted March 15, 2010 Author Posted March 15, 2010 Löytyy ET12 (MWS) ja ET20 (EMPI) tuolla pulttikiinnitteisellä keskikupilla. Niin siis noi mun vanteet on juurikin et20 eli ei paljon auta. Quote
Guest Barn Posted March 17, 2010 Posted March 17, 2010 Vaiha hyvä mies nuo vanteet ne on hirveimmät vanteet mitä kolkkikoogeehen voi laittaa...näyttää ihan ähtäriltä Quote
Guest Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Aika hyvin vannevalintasi jakaa mielipiteet. :-) Mun mielestä ainakin toimii hienosti. Quote
Tanhis Posted March 18, 2010 Author Posted March 18, 2010 Vaiha hyvä mies nuo vanteet ne on hirveimmät vanteet mitä kolkkikoogeehen voi laittaa...näyttää ihan ähtäriltä Tottakai porukalla saa mielipiteitä olla mutta jos mielipide on omasta näkemyksestäni poikkeava niin silloin laita ehdotus paremmista vanteista. Quote
Guest Barn Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 http://forums.pelicanparts.com/vw-porsc ... motor.html Eikö fuchsit ole tämmöseen kuin nappi silmään. Quote
Tanhis Posted March 18, 2010 Author Posted March 18, 2010 http://forums.pelicanparts.com/vw-porsche-conversion-tech-forum/230058-type-34-karman-ghia-2-4-mfi-motor.html Eikö fuchsit ole tämmöseen kuin nappi silmään. Ja vieras koneen laitto, jälkiasennuspenkit, mittarit jostain muusta autosta, pulttijaonmuutos ei ole sinusta ähtäröintiä :D Ja olishan fucsit ihan jees mutta se on yleensä sellainen mielikuvitukseton vaihtari, millä ei erotu massasta. Ja valkosivut ei näytä hyvältä fuchsien kanssa. Quote
metake Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Eiköhän fuckit oo jo aika nähty juttu.. Tuollaset renkaat sopis siihen hyvin: Tai vielä paremmin noi punaraitaset Wide Ovalit: Ja tuosta vanteet: Quote
Guest Barn Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Eihän sinun konetta ja sisustaa tarvii vaihtaa.Heitä ne valkosivut naapurin kuuseen ja mattamustat fukit alle ja tontiin ;)Ähtäreitä löydät kun katot nettiautoon myytävät weeveet. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.