jori Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Etrasta olen saanut hyvää polttoaineletkua. En havainnut mitään muutosta usean vuoden käytön jälkeen. Etran letku ollut itsellä about 3vuotta, kestää. Ainut mistä porsi oli oma moka kun liian suuren ulkohalkaisijaltaan olevan kovan putken päälle työnsin, ei kestänyt venytystä edes 3kk. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 21, 2015 Author Share Posted April 21, 2015 Varaosahallista löytyi multifuel / biofuel luokiteltua letkua 13€/metri hintaan jos vaikka koettaisi kestäiskö tämä. Quote Link to comment
Kharon Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 (edited) Käyttöautossa on tullut kiroiltua kun ei edes marmoritiskiltä saa pensaletkua joka kestäisi pidempään kuin 5 vuotta. Suurin osa sentään on putkella mutta letkua on painepuolella (3baria) ja juuri pakosarjan lähellä, rintapellistä koneelle. Yksi tarvikeletku ei kestänyt kuin vuoden ja toinen pari vuotta. Molemmat vaihtoon kun käynnistyksen jälkeen haisee sisällä asti bensalle. Asennussarja sieltä tiskiltäkin tulee mutta siinä onneksi ei ole kuin puristettavat kertakäyttöklemmarit ylimääräistä. Ei ihme että ko. automallin yksi yleinen liikenteestäpoistumissyy on tulipalo. Edited June 20, 2015 by Kharon 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted September 8, 2015 Author Share Posted September 8, 2015 (edited) Hyvin nämä nykyiset kumiosat kestää muutaman vuoden. Toivottavasti nämä mitä nyt laiton kestäisi vähän kauemmin kuin kolme vuotta ilman kumin väsymisestä johtuvia vuotoja. Mutta se oli positiivista että sauma tai kiristykset eivät olleet vuotaneet eli asennusvaiheessa tuli tehtyä homma hyvin. Samassa rytäkässä korjasin myös vuotavan suojaputken tilalle laitetun csp suojaputken öljyvuodon joka johtui pullahtaneesta tiivisteestä kampikammion puolella. Tämän kanssa ei voi todeta muutakuin että oma moka ja asennusvirhe. Lämmönvaihdin kun on paikallaan niin putken joutuu painamaan aika isossa kulmassa paikalleen ja kun näin tekee niin myös tiiviste menee huonosti paikalleen. Ja tämän tiedän siittä kun meinasin tehdä saman mokan uudelleen mutta putken kokoonpainaminen sen ollessa paikallaan sai tiivisteen asettumaan kunnolla paikalleen. Ja väliin laiton tietysti tiivistemassan varmistamaan pitävyyttä. Edited September 8, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted September 13, 2015 Author Share Posted September 13, 2015 (edited) Jaaha ei mennyt kellonkaan asennus ihan täydellisesti. Korjasin siis keväällä tämän vehkeen kellon ja testasin sitä irto akulla. No kaikki toimi ja kello jopa piti aikansakin muutaman tunnin testin perusteella. No kello autoon lampun johto kiinni ja uusi testi valo syttyi palamaan vaikka mittarivalot ei olleet päällä mutta kello ei virittynyt. No hiton moinen pähkäily että mites vitussa se noin tekee. Käänsin kelloa valo sammui ja kello virittyi. Ok eli ei saanut kunnolla maata ja kun ei saa kunnolla maata niin kellon virittävän kelan läpi pääsee virtaa kärkien kautta valolle joka taasen saa maan jostain mittarivalokytkimen läpi eli valo palaa. Mutta nyt hiton hyvä kysymys että onko se kello olanperinkin väläyttänyt valoa aina virittyessään tai onko alkuperäisessä johtosarjassa ollut diodi tms joka on estänyt tämän mittarivalojen virran väärään suuntaan kulun. Itse ajattelin korjata ongelman laittamalla diodin mittarivalon johdon väliin niin minun käsittääkseni valon välkkyminen pitäisi loppua. Edited September 13, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted September 19, 2015 Author Share Posted September 19, 2015 Noniin nyt kun ehdin töiden jälkeen käydä elektroniikkakaupassa niin sain diodin laitettua kellon lampun johdon väliin ja nyt kello ja valo toimii niinkuin pitääkin. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 18, 2016 Author Share Posted July 18, 2016 (edited) Tälle biilille ei ole juurikaan muuta tarvinnut tehdä kun laittaa menovettä tankiin tänävuonna.Mutta lähestyvä bugrun classic pisti miettimään että mahtaakohan tulla ahdasta pakata kolmen yön telttailukamat ja 8 &10 vuotiaat muksut ja tietty vaimo ghiaan. Kun parivuotta sitten oli jo kohtuu ahdasta ja ei toi tallissa hengaileva juniskaan ole vielä ihan ajokunnossa. Eli pakkohan heinemanni on ottaa mukaan ja sitä varten piti asentaa koukku. No tietenkään t34 ghiaan ei liikaa ole koukkuja tarjolla ja hinnatkin enempi kuin mielenkiintoisia. Eli ei muutakuin rakentamaan, aihioksi ostin joskut variantin koukun joka tarkemman tutkimisen jälkeen osottautui 412 koukuksi. No tällä ei käytännössä ollut mitään väliä kun kumminkin se olisi mennyt palasiksi. No ei siinä sitten auttanut muu kuin todeta että koukku on liian leveä ja kiinnitysraudat eivät mahdu korissa olevista reijistä läpi. Eli raudat poikki ja samanpaksuisesta lattaraudasta väsäämään uusia kiinnikkeitä. Koukun muotomaan ei tietenkään osunut kohdalleen mutta tämän sai muutamalla siivutuksella korjattua. Tämän illan projektina sitten olisi täppäillä kaikki kasaan ja sovitella puskuria paikalleen. Vähän jännittää saako koukun vielä autosta irti kun puskuriraudat ovat pienessä kulmassa alunperin. No mietitään sitä sitten illemmalla ja tietty yksi vaihtoehto on väsätä pulttikiinnikkeet mutta sille tielle en mielelläni lähtisi. Edited July 18, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
metake Posted July 18, 2016 Share Posted July 18, 2016 Nyt en muista että oliko sun Heinemannissa jarrut vai ei, mutta jos siinä ei ole jarruja niin (todennäköisesti) sitä ei Ruotsissa saa hinata kuin 40 km/h. Ihan vaan ajattelin muistuttaa ettei tule yllätystä... Quote Link to comment
Tanhis Posted July 18, 2016 Author Share Posted July 18, 2016 Nyt en muista että oliko sun Heinemannissa jarrut vai ei, mutta jos siinä ei ole jarruja niin (todennäköisesti) sitä ei Ruotsissa saa hinata kuin 40 km/h. Ihan vaan ajattelin muistuttaa ettei tule yllätystä... Kiitokset tiedosta. Ja oli se siellä jo viimevuonnakin mukana. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 18, 2016 Author Share Posted July 18, 2016 (edited) Hetkinen miten tämä kärryasia nyt menee koetin kaivaa tietoa asiasta ja löysin nopeasti vain tälläisen joltain kelkkafoorumilta. 80 km/h* Moottoriajoneuvot, joissa on jarrullinen perävaunu.* Moottoriajoneuvot, joissa on jarruton perävaunu ja joissa perävaunun kokonaispaino - tai omapaino, kun perävaunu on tyhjä - ei ylitä 50:tä prosenttia vetoauton omapainosta. Perävaunun kokonaispaino enintään 750 kg.40 km/h* Moottoriajoneuvot, joissa on jarruton perävaunu, silloin kun perävaunu on kuormattu ja sen kokonaispaino ylittää 50 %:lla vetoauton omapainon.* Moottoriajoneuvot, joissa on jarruton perävaunu, silloin kun perävaunu on tyhjä ja sen omapaino ylittää 50 %:lla vetoauton omapainon. Eli heinemanni on muistaakseni 400kg lastaamattomana joka istuu hyvin tähän ghian 910kg omamassan 50% sääntöön joten ainakin ylläolevan mukaan sitä saisi kiskoa 80km/h. Ja voisi ottaa vielä 60kg tavaraakin mukaan ;) Edited July 18, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
metake Posted July 18, 2016 Share Posted July 18, 2016 Rekisteriotteesta katsotaan kärryn kokonaispaino ja jos se on yli puolet vetoauton omapainosta niin rajoitus on 40 km/h. Ghian tapauksessa siis rekisteriotteessa ei kokonaispainon kohdalla saa lukea kuin maksimissaan 455 kg. Edit: Tämä siis siinä tapauksessa että kärryssä on kuormaa kyydissä. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 18, 2016 Author Share Posted July 18, 2016 Mistäköhän tuon säännön löytäisi ruotsin puolelta että saisi varmaa tietoa kun tuossa yllä olevassakin puhutaan sekä kokonaispainosta että omapainosta. Eli itse tulkitsen tuon niin että jos ei heinemanniin lastaa mitään niin silloin mennään omapainon mukaan 50%. "perävaunun kokonaispaino - tai omapaino, kun perävaunu on tyhjä" mutta taasen jos sinne lastaa jotain mukaan niin silloin se olisi kokonaispainon mukaan. Quote Link to comment
metake Posted July 18, 2016 Share Posted July 18, 2016 Juuri noin kuten tulkitsitkin. Tyhjänä saat siis vetää 80 km/h mutta jos laitat tavaraa kyytiin niin sitten ilmeisesti et? Selvitin tuon omaa kärryä varten ja juuri noin se menee, eli paino rekisteriotteesta (omapaino tai kokonaispaino) ja todellisella painolla ei ole merkitystä jos kyydissä on jotain. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 19, 2016 Author Share Posted July 19, 2016 Noni sit olis hitsaukset tehty töpselin peltiä lukuunottamatta. Meni hitsauksiinkin lähemmäs parituntia kun viisti saumat ja madalsi ja lyhensi koukkua vielä vähän. Ei kaunein ja en lähtisi tuolla mitään autotraileria kiskomaan mutta varmasti tulee yksi telttakärry perässä. Harvemmin saa hitsikonesta laittaa virrat ja langansyötöt täysille ja antaa painaa. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 22, 2016 Author Share Posted July 22, 2016 Vielä pitäis extra kiinnike hitsata koriin ja vetää sähköt ja ruuvata koukku ja ja ja hittovie kyllä saa taas töitä tehdä ennen tierppiä. 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 22, 2016 Author Share Posted July 22, 2016 Iltapuhteena kävin nelisatasella vesipaprulla varaosaliikkeen valualumiinipistokkeen läpi. Ja sen jälkeen pikkasen rättilaikkaa ja lopputulos on tässä. Jospa huomenna sais korin extra koukun kiinnikkeen hitsattua paikalleen ja sähköt aloitettua. Veikkaan kyllä että näilläkeleillä saattaa mennä vkl mökillä. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 22, 2016 Author Share Posted July 22, 2016 (edited) Iltapuhteena kävin nelisatasella vesipaprulla varaosaliikkeen valualumiinipistokkeen läpi. Ja sen jälkeen pikkasen rättilaikkaa ja lopputulos on tässä. Jospa huomenna sais korin extra koukun kiinnikkeen hitsattua paikalleen ja sähköt aloitettua. Veikkaan kyllä että näilläkeleillä saattaa mennä vkl mökillä. Edited July 22, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
jazi Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 OT:na tuli mieleen koukuista, että katselin uuden pakettiauton perässä olevaa koukkua niin näytti olevan pulttiliitoksilla tehty. Niin pituus- kuin korkeussuuntainen säätö oli pulteilla. Olisiko ajateltu niin että sopii moneen malliin? Peräkärryn vetoaisasta ja akselista on jo kielletty itse tehdyt hitsaukset. Pitää olla pulttiliitokset tai tyyppihyväksynnät. Tästä huolimatta hyvännäköinen ja sopiva koukku sulla tulossa. Quote Link to comment
PZQ Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 OT:na tuli mieleen koukuista, että katselin uuden pakettiauton perässä olevaa koukkua niin näytti olevan pulttiliitoksilla tehty. Niin pituus- kuin korkeussuuntainen säätö oli pulteilla. Olisiko ajateltu niin että sopii moneen malliin? Peräkärryn vetoaisasta ja akselista on jo kielletty itse tehdyt hitsaukset. Pitää olla pulttiliitokset tai tyyppihyväksynnät. Tästä huolimatta hyvännäköinen ja sopiva koukku sulla tulossa. Eiks näin vanhoissa saa koukun nupin heppaa vaikka kattoon kiinni, ja kärryn aisa saa olla vaikka puusta? -Pete- Quote Link to comment
jazi Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 Joo varmaan, en sitä tarkoittanutkaan, että tässä oltaisiin jotain laitonta tekemässä. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 25, 2016 Author Share Posted July 25, 2016 Juu ei pahemmin tyyppihyväksyntöjä taideta katsella tämän ikäisessä autossa. Ja onhan tässä tyyppihyväksynnät kunnossa. Ja mitä noihin pulttiliitoskoukkuihin tulee niin ne vasta turvallisia onkin sen jälkeen kun kovia pultteja ruvetaan korvaamaan kiinalaisilla tinapulteilla nyrkkipajoilla. Ja luulempa että suurin syy siihen että näissä on säädöt johtuu varmaan siittä että koukku saadaan säädettyä firman kärryyn paremmin sopivaksi kun kuulan korkeudelle ei taida mitään selkeää standardia olla olemassa. Quote Link to comment
hpa Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 Nyt vois Timo ihan itse miettiä asiaa. Tuo ei ole ollenkaan ajoneuvoon kuuluvan PEKA-vetolaitteen näköinen. Katsastuksessa sitten tutkitaan.Tarkastetaan vetolaitteessa olevasta kilvestä tai meistetystä merkinnästä, että vetolaite on hyväksyttyä mallia ja täyttää voimassa olevat määräykset. Käytetystä vetolaitteesta tyyppikilpi on voinut irrota, jolloin vetolaite tunnistetaan kokemusperäisesti tai hyväksymistodistuksia apuna käyttäen. Ellei vetolaitetta voida tunnistaa, on se vaihdettava. Vetolaitteen rakenteen muuttaminen, rei'ittäminen ja hitsaaminen on kielletty. Vaurioitunut vetolaitteen osa on korvattava uudella tai milloin se ei ole mahdollista, vetolaite kokonaisuudessaan vaihdettava. Tarvittaessa saa vetolaitetta korjata valmistajan toimesta noudattaen laitteen piirustuksissa esitettyjä työtapoja ja käyttäen piirustusten mukaisia osia sekä raaka-aineita. Nimenomaan type 3 ja 4:ssä vetokoukun poikkipalkki on mitoitettu koko vetokuormalle, koska keskikiinnitystä ei ole. Tuohon koukkuun jos laitat tyyppikilven, niin varokaa muut kulkijat. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 25, 2016 Author Share Posted July 25, 2016 Eiköhän tämä ollut selkeä että koukku ei ole tyyppihyväksytty kun kerran on hitsattu. Mulla oli tasan tarkkaan kolme vaihtoehtoa koukun totetuttamiseen t34 ghiaan. 1. Löytää alkuperäinen koukku. No tämän asian tutkiminen tuotti tuloksen että muutama vuosi sitten joku on nähnyt tälläsen myynnissä ~2000€ hintaan saksan e-bayssä. Eli tämän vaihtoehdon jätin väliin harvinaisuuden ja hinnan vuoksi. 2. Muistin että joku joskus teki koukkuja näihin. Nopea tutkimus asiaan ja kyseinen koukku oli hyvinkin heppoisesti rakennettu ja sekään ei tietenkään ollut tyyppihyväksytty. Kiinitys alkuperäisiin puskurin kiinnikkeisiin jotka ei muuten ole hääppöiset. 3. Tehdä oma koukku käyttäen vanhaa koukkua lähtökohtana. Se että onko se laillinen tai ei jää varmaankin sen katsastusmiehen päätettäväksi joka koukun tulee näkemään auton perässä. Ja tätäkin asiaa tutkin niin koska auto on rakennettu ennen 2000 maaliskuuta niin koukun saa tehdä itse. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 25, 2016 Author Share Posted July 25, 2016 Ja kun tuota sinun quottaamaan katsastajankäsikirjaa vielä tarkemmin lueskelin niin siellähän on oikei maininta omavalmiste koukun hyväksynnästä. Ja tällähetkellä minulta puuttuu kilpi josta käy selville suurin sallittu perävaunupaino. Quote Link to comment
metake Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 Katsastuksessa sitten tutkitaan.Tarkastetaan vetolaitteessa olevasta kilvestä tai meistetystä merkinnästä, että vetolaite on hyväksyttyä mallia ja täyttää voimassa olevat määräykset. Joskus ennen vanhaan, silloin kun koukku vielä piti katsastaa erikseen, oli sallittu myös omavalmisteinen koukku. Katsastusmies sitten koukkua autoon katsastettaessa tutki koukun ja hyväksyi tai hylkäsi sen. Tuollaisen omavalmistekoukun käyttö on edelleen sallittua. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 25, 2016 Author Share Posted July 25, 2016 (edited) Nyt kun on mieletkin pahoitettu niin laitetaan kuvaa lopputuotteesta vielä pitää odotella työkaluja loppukiristykseen kun kotipakista ei löytynyt 28 hylsyä ja 40 lenkkiä. Sähköjen vetokin tuli aloitettua vetämällä peräkärrykaapeli töpseliltä takapenkin alle johon meinaan releet sijoittaa. Tähän pakettiin meinaan tehdä 12v peräkärrysähköt kuten varianttiinkin aikoinaan. Eli kahdella 6->12V muuntimella ja neljällä 6v releellä. Releiden ohjaukset vedin myös haaroittamalla takavaloille menevät johdot takakyljen sisällä. Liitokset tein kuorimalla taakse menevien johtojen päältä eristeen pois ja tinaamalla uuden johdon siihen kylkee ja sitten vulkanoituva teippi päälle. Edited July 25, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
Guest a-p Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 Ihan OT. Meillä 2vuotta sitten käski katsastusmies korjata koukun hitsaamalla. Auto on Chevy PickUp. Sitä en tiedä oliko katsastus mies oikeassa vai väärässä, mut näin tehtiin eikä ole tullut sanomista katsastuksessa. Quote Link to comment
hpa Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 Tuossa Timon lempikirjan kuva oikeasta Westfalian vetokoukusta. Kaikki saavat ihan tehdä nuppia lukuunottamatta vetokoukun, standardin mukaisista teräsosista. Itse hitsaamalla koottu rakenneputki sellainen ei ole. http://www.thesamba.com/vw//forum/album_page.php?pic_id=69430 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 26, 2016 Author Share Posted July 26, 2016 Tuossa Timon lempikirjan kuva oikeasta Westfalian vetokoukusta. Kaikki saavat ihan tehdä nuppia lukuunottamatta vetokoukun, standardin mukaisista teräsosista. Itse hitsaamalla koottu rakenneputki sellainen ei ole. http://www.thesamba.com/vw//forum/album_page.php?pic_id=69430 Voi nyt jo vittu kuka nyt sun muroihin on kussut. Kun kerran asiantuntia koukkuasioissa olet niin kerro missä kohtaa tätä tekstiä löydät mainitsemasi vaatimuksen. Omavalmisteiset vetolaitteet (O1- ja O2-luokan vetoon käytettävät)- mikäli auton valmistaja ei ole ilmoittanut vetokytkimen kiinnityspisteitä tai niitä ei muusta perustellusta syystä voida käyttää, saadaan asennus tehdä tukeviksi osoitettuihin kantaviin rakenneosiin. Tällöin asennuksessa on käytettävä riittäviä jäykisteitä ja noudatettava ARK:n mitoitusohjetta Ha 3963/74 17.02.1986. - Huom! 1.1.2005 tai sen jälkeen EY-tyyppihyväksyttyyn M1-luokan autoon asennettavan vetolaitteen tulee olla em. normien mukaan hyväksytty. - työn laatuun kiinnitettävä erityistä huomiota. Voidaan edellyttää valmistajan vakuutus ja vetolaitteeseen kiinnitetty valmistajan kilpi, josta ilmenee suurin sallittu perävaunupaino. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted July 26, 2016 Share Posted July 26, 2016 Olutta ja popcornia.. 3 Quote Link to comment
ARTO Posted July 26, 2016 Share Posted July 26, 2016 Ei muuta kuin iso traileri perään ja ambulanssiprojektilla testaamaan repeekö kori vai savuaa kytkin ekassa mäessä:) Quote Link to comment
toroidi Posted July 26, 2016 Share Posted July 26, 2016 Kyllä minun mielestä vetokoukut pitäisi kieltää! 3 Quote Link to comment
kerkko Posted July 26, 2016 Share Posted July 26, 2016 Kyllä minun mielestä vetokoukut pitäisi kieltää! Jee! Ja moottoripyörän sivulaukutkin. K. 2 Quote Link to comment
-Alex- Posted July 26, 2016 Share Posted July 26, 2016 Ja auton ulkopuolella roikkuvat vararenkaat.... :D Quote Link to comment
Tanhis Posted July 26, 2016 Author Share Posted July 26, 2016 Täällähän on Räsäsen Päivejä koko foorumi täynnä ;) Releet löysi tänään paikkansa ja ohjausten toiminta tulikin jo testattua. Vielä pitäisi löytää toinen 6-12V muunnin kun mulla olikin vain yksi hyllyssä. Ja kiinastakaan ei kerkeä enää tilaamaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 23, 2016 Author Share Posted September 23, 2016 Joku varmaan osaa kertoa suoraan että mihin suuntaan ajovalonpolttimon lyhkästen heijastin kupin pitää osoittaa ylös tai alas. Mulla on vaan ollut tuo valokuvio hieman hassu ja olen alkanut epäilemään että mahdoinkohan asentaa ne väärinpäin sinne. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 Ainakin H4:ssa missä on kuppi, tulee kuppi hehkulangan alapuolelle. Siten valo heijastuu kupista umpion yläosaan ja edelleen tiehen rajattuna. 1 Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 Hieno koukku. Ihme nykyään kun jotain autoon laittaa niin kukaan ei osaa muuta kommentoida että onko laillinen vai laiton ja mitä katsastusmies sanoo. No tekijä varmaan tiedostaa tämän ja kertoo sitten mitä katsuri sanoi tai sitten ei kehtaa kertoa. Suomen lakiviidakossa kaikki harrastaminen on laitonta. Tollasen auton ku löytää viel omiin kokoelmiin niin olis tyytyväinen 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted September 26, 2016 Author Share Posted September 26, 2016 Jaahas vähän parani kummallinen valokuvio kun käänsi 90 astetta heijastinta :) Kukakohan noikin on mahtanut koota. Quote Link to comment
jazi Posted September 27, 2016 Share Posted September 27, 2016 Hieno koukku. Ihme nykyään kun jotain autoon laittaa niin kukaan ei osaa muuta kommentoida että onko laillinen vai laiton ja mitä katsastusmies sanoo. No tekijä varmaan tiedostaa tämän ja kertoo sitten mitä katsuri sanoi tai sitten ei kehtaa kertoa. Suomen lakiviidakossa kaikki harrastaminen on laitonta. Tollasen auton ku löytää viel omiin kokoelmiin niin olis tyytyväinen Jos minun kommenttia tarkoitat, niin olet kyllä lukenut kuin piru raamattua. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.