JaniM Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 Juu vr anturilla harvemmin toimii tuo suodatus ja siksi edes pitäisi olla päällä. Jos ongelmia triggeröinnissä, niin pitää hoitaa muulla tavoin kuntoon rautapuolelta. Quote
Simon Templar Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 No eipä tullut mieleen että suodatus toimii vaan hall antureille tms. Piuhat on liycyä, ei niistä mee ihan helpolla häiriöt läpi. Puola on eri puolella konehuonetta kun anturit. Nyt vaan pitäis jatkaa sitä tyhjäkäynnin säätöä, usko loppuu ton venttiilin kanssa. Johtosarjaan pitäis vaihtoehtoisesti lisätä askelmoottorin piuhat eikä se ole ihan vartin juttu. Ja tietty ostaa moottori ja askarrella kiinnikkeet ym. Quote
JaniM Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 Ei se suodatus toimi hallin kaa myöskään. Pari kertaa kokeillut ja todennut ettei toimi ohjelmallisesti. Quote
-Alex- Posted February 14, 2019 Posted February 14, 2019 (edited) Kauan sitten ekassa megasquirt projektissa oli MSD sytkät ja MS1 boksi, antureina vain hitaasti reagoiva öljynlämpö ja TPS vain. Kyllähän se hyvin lähti käyntiin jne, mutta suurempia ajoja ja säätöjä ei tullut kokeiltua. Tulevan moottorin megasquirt rakennusta tuumailin, että jokin järkevä anturi setup pitäisi saada. Sitä varten hankittu jo: -Autotune ecu -CB 2 x 48 läppikset -CB TPS anturi -1GT101 trikkeri Mietein että cnc kansiin voisi tehdä kierteen CHT anturia varten ja IAT anturille paikka jonnekin läppärunkoon tai putsariin? IAT anturille järkevää paikkaa en ole vielä keksinyt kun on toistaiseksi suppilot ja pipercross suodattimet. Vinkkejä noihin antureihin liittyen? Edited February 14, 2019 by -Alex- Quote
mikko k Posted February 15, 2019 Posted February 15, 2019 CHT on kannen lämpö, mutta IAT = ? Ainakin näin aamutuimaan kun ei viä oo kunnolla herännyt.. Vai onko se imuilman lämpötila? Quote
mikko k Posted February 15, 2019 Posted February 15, 2019 Jep, oon jo hereilläkin.. 😊 Sylinterikannessa on varmaan monenlaista lämpötilaa riippuen asennuspaikasta, joten siitä saanee vain itselle vertailutietoa.. Mulla kisailukoneessa ei liioin ole hyvää paikkaa imuilmanlämpöanturille, joten se sitte on vaan konehuoneessa vapaana, eli mittailee vallitsevaa lämpötilaa. Quote
-Alex- Posted February 15, 2019 Posted February 15, 2019 23 minutes ago, mikko k said: Jep, oon jo hereilläkin.. 😊 Sylinterikannessa on varmaan monenlaista lämpötilaa riippuen asennuspaikasta, joten siitä saanee vain itselle vertailutietoa.. Mulla kisailukoneessa ei liioin ole hyvää paikkaa imuilmanlämpöanturille, joten se sitte on vaan konehuoneessa vapaana, eli mittailee vallitsevaa lämpötilaa. Johonkin tulpan lähelle ajattelin laittaa CHT anturin, Pieperin kansissa oli tässä M10x1 kierre sitä varten. Alkuun mietein itsekin imuilmanlämpöanturille paikkaa jonnekin konehuoneeseen vain mutta adapterillakin sen sais imusuppilon ja läppärungon väliin. Quote
JaniM Posted February 15, 2019 Posted February 15, 2019 Vaparissa niin väliä missä imuilman mittaa, kuhan nyt suunnilleen putsarin lähellä. Ahdetussa taas elintärkeää olla välkkärin jälkeen imusarjassa oikeasti. Quote
mikko k Posted February 15, 2019 Posted February 15, 2019 Janin kanssa vastaavat ajatukset. Pieperin ratkaisu on vastaava kuin mitä tehdas on laittanu nelostyypin ruiskuihin. Quote
wp Posted February 16, 2019 Posted February 16, 2019 On 2/15/2019 at 7:56 AM, mikko k said: Jep, oon jo hereilläkin.. 😊 Sylinterikannessa on varmaan monenlaista lämpötilaa riippuen asennuspaikasta, joten siitä saanee vain itselle vertailutietoa.. Mulla kisailukoneessa ei liioin ole hyvää paikkaa imuilmanlämpöanturille, joten se sitte on vaan konehuoneessa vapaana, eli mittailee vallitsevaa lämpötilaa. Meillä oli alunperin kannen lämmön mittaus 1 sylinterin puolella venttiilikopan kiskossa kierteytettynä, 2 kpl Hestecin pienellä pistokkeesta olevaa anturia oksensi sisuksensa ulos. Siirsimme anturin mittaamaan jäähdytysilman lämpöä kannen alle ja muokkasimme hieman lämpimäksikäyntirikastuksia. Sen jälkeen ei särkynyt enää antureita. Ehkä suoraan kannesta mitatessa joku k-termopari tyyppinen anturi kestäisi paremmin. Imulämpö on meillä suppiloiden välissä haistelemassa ympäriltä virtaavaa ilmaa. Quote
-Alex- Posted February 20, 2019 Posted February 20, 2019 (edited) Käviskö noi antureiksi? Ilman lämpöanturi: https://www.autotune.fi/tuote/122/ilmanlampoanturi-avoin-m12x15 https://www.autotune.fi/tuote/1331/imuilman-lampoanturi-avoin-m14x15-pitka Sylinterikannen lämpöanturi: https://www.autotune.fi/tuote/729/vedenlampotilaanturi-m12x15-bosch https://www.cbperformance.com/product-p/7132.htm Suuttimia en ole ostanut vielä mutta joku lyhyt tai keskipitkä noin 400cc korkeaohminen olisi passeli. 250hv tavoiteholla laskettuna riittäisi 370cc, mutta kuinka paljon uskaltaa mennä varman päälle? Laskurilla 400cc jos tehoa 270hv jne. Saatavilla jonkunverran 370-440cc väliltä suuttimia. Suuttimet tulee melkovarmasti imusarjaan koska läppärunkoon asennettuna ei ole tilaa suutinkiskolle oikein. https://www.autotune.fi/tuote/854/suutin-ev14-420cc-12-ohm-c-50mm https://www.autotune.fi/tuote/559/suutin-bosch-ev6-443-cc-12-ohm-e-20-75mm Edited February 20, 2019 by -Alex- Quote
-Alex- Posted February 20, 2019 Posted February 20, 2019 (edited) Mietin polttoaineensuodattimen paikkaa, kuvassa kolme vaihtoehtoa. Koko noin 95x50. Aika kivuton paikka olisi tuossa tuliseinässä ja sen viereen paineensäädin. Edessä vastaava mutta 55 micronin metallisuodatinpanoksella, eilen tilasin noi. Edited February 20, 2019 by -Alex- Quote
Ketsa Posted February 20, 2019 Posted February 20, 2019 Vaihdelaatikon päällä tulipellin vaakaosassa painepuolen suodatin on viimeisimmissä kuplissa tehtaan jäljiltä. Missään tapuksessa en laittaisi konehuoneeseen suodatinta tai yhtään ylimääräistä letkuliitosta. Omassa siviilikuppelissa tuplapumpuille tarkoitettu alumiinikiiinnike, jossa toisessa kolossa pumppu ja toisessa suodatin. Niin ja sijaitsevat nykyään varapyöräkotelon pohjalla. Quote
-Alex- Posted February 20, 2019 Posted February 20, 2019 Ok, pitääpä suunnitella jokin kiinnike tuohon laatikkoon, samaan kytkinvaijerin tuki ja painepuolen suodatin Quote
mikko k Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 Jokin sellainen paikka ja letkutus mistä saat sen mukavasti käsille huoltoa varten, esim. laskettua aisojen alapuolelle. Niin siis jos se nyt pitää takapäässä sijaita. Mulla on kilpurissa sekä pumppu että suodatin auton etupäässä, niinkuin Ketsan kuplassa. Quote
-Alex- Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 Olisin laittanut tuonne keulaan mutta siellä on toi karkeasuodatin jo ja mendeola keulan takia ei muuta mahdu. Vaihteiston vieressä on kyllä tilaa mutta kieltämättä ahdasta vaihtotyön kannalta, mutta ei mahdottoman vaikea. Quote
VW-63 Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 (edited) Tuosta havainnekuvastasi puutu mm. takapään vino- ja poikkitukiraudat (ilmeisesti on kuitenkin tulossa), ja tietysti IRS tukivarret, joten voi olla vaikea hahmotta sopivaa paikkaa tuon kuvan perusteella. Varsinkin kun pitäisi vielä huomioidan letkujen taivutussäteen vaikutus asennettuna ja irroitetuna, pakosarjojen sijainti ym. Omassani painepuolen suodatin on aisojen vinotukiraudassa apparin puolella ja samoilla kohdilla öljynsuodatin+termarilaippa toisella puolella. Molemmat saa tiputettua letkujen varaan letkujen irroitusta varten ja kummallakaan puolella ei kyllä ole yhtään ylimääräistä tilaa. Tai sitten pitäisi olla avattava lattia hattuhyllyn alla:) Edited February 21, 2019 by VW-63 Quote
-Alex- Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 En usko että nuo tuet haittaa letkujen vientiä kauheesti, mutta IRS tuo omat haasteensa. Oikean puolen irs korvakon yläpuolelta menee letkut kuivasumppusäiliölle. Kerran kokeilin jo noita goodridgen AN10 teflonletkuja vetää paikoilleen, menee toki mutta teräspunos pistää vähän vastaan . Quote
mikko k Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 Toimiiko muuten noi tolpat noinpäin? Mä toki mitää tierä mutta kuhan nyt tuli mieleen ku oon nähny noi aina vain toistappäin, eikä oo eres tullu mieleen et laittaisin ns. "väärinpäin".. Quote
Ketsa Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 (edited) Back to ruiskutusasia. Onko kukaan sovittanut ilmabokseriin modernimman auton vakioruiskua? Olisi joutava 1.8T audin tekniikka ajalta vaijerikaasu. Jos tuosta purkaisi kaikki moottorinohjuksen rojut johtosarjoineen, veisi boxin puukotettavaksi (ajonesto ja kaikki muut joutavat pois), niin voisiko lopputulos olla luotettava moottorinohjaus ilmatölkin turbomottiin... Asentoanturit varman suuri haaste, mutta olisiko muuta työlästä? Edited February 21, 2019 by Ketsa Quote
-Alex- Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 2 hours ago, mikko k said: Toimiiko muuten noi tolpat noinpäin? Mä toki mitää tierä mutta kuhan nyt tuli mieleen ku oon nähny noi aina vain toistappäin, eikä oo eres tullu mieleen et laittaisin ns. "väärinpäin".. Kuplissa ja 911/924/944 autoissa noin päin kans, tiedä sitten. Jenkkivehkeissä googlattuani ne näytti olevan toisinpäin. Kuulemma ei toimi vaakatasossa (esim työntötangoin kuten tomin kiihdytysprojektissa, johon tuli lisäsäiliölliset coiloverit). Quote
-Alex- Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 1 hour ago, Ketsa said: Back to ruiskutusasia. Onko kukaan sovittanut ilmabokseriin modernimman auton vakioruiskua? Olisi joutava 1.8T audin tekniikka ajalta vaijerikaasu. Jos tuosta purkaisi kaikki moottorinohjuksen rojut johtosarjoineen, veisi boxin puukotettavaksi (ajonesto ja kaikki muut joutavat pois), niin voisiko lopputulos olla luotettava moottorinohjaus ilmatölkin turbomottiin... Asentoanturit varman suuri haaste, mutta olisiko muuta työlästä? Sambassa ollut tällä viikolla puhetta kans että käviskö jonkun auton vakioruisku boksi, esim honda/gm ecotec jne https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=714483 Quote
VW-63 Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 Sama kai se on millä ECU:lla sitä moottoria ohjaa, jos vain ominaisuudet on sopivat, mutta jos sen toimintoihin ja säätöihin on tarvetta omatoimisesti vaikuttaa niin voi joku jälkiasennus ECU olla aika paljon kätevämpi käyttää. Paitsi jos joku puukottaa sitä softaa ilmaiseksi aina tarvittaessa, niin ehkä sitten. Aika ässä saa nimittäin olla, että yhdellä puukotuksella tulee kaikista asetuksista priimaa. Quote
JaniM Posted February 22, 2019 Posted February 22, 2019 Tietty jos ei tosiaan vapaa-ajalle lasketa mitään hintaa ja haluaa piuhaviidakkoa perkaa, niin miksei toimis. Ja tosiaan puukottaja pitää olla liki ilmainen tai omat softalaitteet. Noita kun ei tosiaan lennosta säädetä oikein. Itse laittaisin jonkun muun ajossa säädettävän ecun johtoineen. Helpommalla pääsee ja vapaa-aikaa säästyy siihen säätämiseen vaikka. Ite ruiskuhommat aloitin silloin kun Wiimaan Asconan L-jetin tuuppasin. Quote
mikko k Posted February 22, 2019 Posted February 22, 2019 8 hours ago, -Alex- said: Kuulemma ei toimi vaakatasossa (esim työntötangoin kuten tomin kiihdytysprojektissa, johon tuli lisäsäiliölliset coiloverit). Hyvä tietää, tänks! 😉 Ohessa kuva mun takatolpista. Sorry, menee nyt vähä ohi aiheen. Mutta näkyy tuossa nyt ainakin läppärunkoo... 😊 Quote
peruskallio Posted February 22, 2019 Posted February 22, 2019 (edited) Onkohan noissa ilmatilaa? En asiasta myöskään mitään tiedä, mutta prätkän etupamppujen pohjaanlyöntiä voi jäykistää pienentämällä ilmatilaa. (Lisäämällä öljyä) jos ne pyöräyttäisi ylösalaisin menee varmaan syysteemit sekaisin, kun ilma väärässä päässä iskaria. Takaiskariin imetäänkin sitten tyhjiö ja öljyt siitä sisään. Silloin ei varmaan ole merkitystä miten päin sen laittaa, jos ilmatila on erillisen männän takana, eikä öljyn kanssa samassa tilassa. Edited February 22, 2019 by peruskallio Quote
Ketsa Posted February 22, 2019 Posted February 22, 2019 13 hours ago, VW-63 said: Sama kai se on millä ECU:lla sitä moottoria ohjaa, jos vain ominaisuudet on sopivat, mutta jos sen toimintoihin ja säätöihin on tarvetta omatoimisesti vaikuttaa niin voi joku jälkiasennus ECU olla aika paljon kätevämpi käyttää. Paitsi jos joku puukottaa sitä softaa ilmaiseksi aina tarvittaessa, niin ehkä sitten. Aika ässä saa nimittäin olla, että yhdellä puukotuksella tulee kaikista asetuksista priimaa. 5 hours ago, JaniM said: Tietty jos ei tosiaan vapaa-ajalle lasketa mitään hintaa ja haluaa piuhaviidakkoa perkaa, niin miksei toimis. Ja tosiaan puukottaja pitää olla liki ilmainen tai omat softalaitteet. Noita kun ei tosiaan lennosta säädetä oikein. Itse laittaisin jonkun muun ajossa säädettävän ecun johtoineen. Helpommalla pääsee ja vapaa-aikaa säästyy siihen säätämiseen vaikka. Ite ruiskuhommat aloitin silloin kun Wiimaan Asconan L-jetin tuuppasin. Ajatuksen taustalla on se, että rakentuva moottori ja moottorinohjauksen kaikkine siihen liittyvine toimilaitteineen luovuttavassa moottorissa on kohtuu paljon yhteistä. Tai mikä on paljon, mutta aika tarkalleen sama kuutiotilavuus, sama rpm- ja teholuokka. Yhden tuollaisen (tai vähän uudemman sähkökaasullisen) peranneena ja omat dokumenttini siitä omaavana, en näe suurtakaan eroa työmäärässä uuden tarvikeruiskun johtosarjan teossa verrattuna tuohon perkaamiseen. Oikeastaan väittäisin, että omassa tapauksessa perkaaminen tapahtuisi nopeammin kuin uuden johtosarjan teko yleisaihiosta. Säätämisen osalta mennään sitten sille alueelle, että minäkin ymmärrän vapaa-ajalle jonkinlaisen arvon ja säätötyön tekisi kummassakin tapauksessa ammattilainen ja mieluusti kerralla valmiiksi. Ainakaan omaan kuplaan ei ole ollut Harisen jäljiltä mitään tarvetta itse puuttua. Kustannuksia jos ajattelee, niin ajonestopuukotus maksaa sen satkun. Kaikki bensa ja sytkäpuolen kamat maksavat teoriassa sen nolla euroa. Käytännössä varmaan tarvitsee olla säädettävä bensanpaineen säädin ja jotein sellaista. Ohjelmoitava ruisku (luotettava) ja siihen anturit + sytkäkamat on varmaan sen 1,5 k€. Eli jonkin verran säätötyölle saa tulla enemmän hintaa. Toisaalta mitä pitää säätää? Bensapuoli oppinee omia aikojaan lamdatiedon kautta, mutta sytkäkartat varmaan ovat mitä ovat... Pystyykö kampiakselin asentoantureiden mekaanisella säädöllä säätämään kokonaisennakkoa vai sekoaako bensapuoli. Niin ja luonnollisesti tarkoituksena olisi tehdä kerralla valmis kone, eli missään tapauksessa en tälläistä ratkaisua pähkisi moottoriin, johon tulee joka talvi evoluutiota... Tiedä sitten, parasta hommassa varmaan olisi se perinteinen erilaisen puuhastelu 🙂 Quote
JaniM Posted February 22, 2019 Posted February 22, 2019 Jos hyvät dokumentit löytyy ja ei ole hirveesti "ylimääräisiä" viheltimiä mitä pitäää poistaa ja silpoa johtosarjasta. Tuo taitaa olla kuitenkin jo aika "vanha" kapistus, niin ei hirveesti taida olla ylimääräistä. Toisaalta olisi tietty pöydällä mukava kirurgisia operointia johtosarjalle tehdä. Ja ilmeisesti pystyy surutta teurastaa sähköt pois autosta, niin silloin järkevämpää. Tyyliin laikalla reikää ja johdot ulos siististi. Niin silloin ymmärrän pointin kyllä. Sytkäkartat saa varmaan säädettyä, kuten bensa. Kammenasentoanturi vaan samaan kohtaan kuin alunperin, niin silloin ei ongelmaa sen kanssa tuu. Quote
VW-63 Posted February 22, 2019 Posted February 22, 2019 (edited) Kommenttini oli täysin ECU:un liittyvä , eli tottahan toki hyötyä saa osienluovuttajan antureista, johtosarjasta, sytkävehkeistä ym. Kyllä auton saa säätöihin hyvinkin esim. rullilla tai muuten testaamalla yhdelläkin kerralla, mutta tämänlaisen yhden säätökerran ulkopuolelle jää usein kuitenkin mm. kylmäkäynnistysrikastukset eri moottori- ja ulkolämpötila-arvoilla, kiihdytysrikastukset eri ajotilanteissa, sytkän säätö osakuormilla ja polttoaineen kulutuksen optimointi. Jos kyseisenlaista ECU - moottori yhdistelmää ei ole aiemmin tehty (kuten nyt tässä tapauksessa), ei ole mistä kopioidakaan toimivasta ed. mainitut ominaisuudet vaan softasta tulee uniikki, joka vaatii normaalia enemmän ohjelmointia. Jos ECU:n puukotukset ja kaikki edellämainitut saa alle jälkiasennus ECU:n hinnalla, eikä moottoriin tehdä myöhemminkään mitään "päivityksiä" niin ei muuta kuin homma työn alle ja harrastamaan:). Oma lukunsa on sitten myös diagnostiikan ja dataloggauksen toimivuus ja käytettävyys, koska joskushan siihen moottoriin jotain vikaa tulee. Edited February 22, 2019 by VW-63 Quote
Ketsa Posted February 23, 2019 Posted February 23, 2019 Ainakin edellisen harjoituksen ecusta tuli silleensä hyvä ajonestopuukotuksessa, että ei tuntunut kaipailevan mitään puuttuvia ”pillejä”. Virta, maa ja diagnostiikkapistokkeelle kolme karvaa olivat ainoat tarpeet moottorin johtosarjan lisäksi. Pitää tutustua tuon luovuttajamoottorin kampi- ja nokka-antureihin. Jos ne siirrettävissä boxseriin kohtuullisesti, niin ehkä tätä ajatusta voisi viedä eteenpäin. Ja saahan tuohon johtosarjan päähän sitten vaikka hestecin. Jos orkkis ecun käytössä nousee seinä pystyyn syystä tai toisesta 🙂 Quote
Pepe Posted February 23, 2019 Posted February 23, 2019 Tuollaisen vaijerikaasullisen 1.8T Motronic ECUn logitusta/diagnostiikan lukua pystyy tekemään muutaman kymmenen euron Vagcom/VCDS kiinapiraattipiuhalla. Jos olisin itse tekemässä Ketsan kuvailemaa rakennelmaa niin selvittäisin etukäteen sellaisen säätäjän joka osaa (tai vielä mielummin, on tehnyt joskus aiemmin) säätää tuollaisen Motronic+vaihdettu rauta -yhdistelmän, olkoonkin että säätö kuulostaa yksinkertaiselta. Ikävä jälkikäteen etsiä tekijää. Satuin eilen juttuihin Motronic-säätäjän (suomen paras?) kanssa ja kysäisin asiasta, oli sitä mieltä että softan puolesta ei ole mitään ihmeellistä kunhan saa nuo fyysiset triggerit paikalleen. Pienien muutoksien tekeminen Motronic-softaan onnistuu itsekin eikä ymmärtääkseni tarvitse rakettiosaamista tai älyttömän kalliita työkaluja. https://s4wiki.com/wiki/Tuning 1 Quote
-Alex- Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 Miten tuo suuttimien mitoitus koneeseen? Jos tavoiteteho esim 250hv ja suuttimet riittää 300hp koneeseen, toimiiko hyvin vielä? 250hv tehoille laskurilla 369cc ja 300hv tehoille laskurilla 443cc. https://www.deatschwerks.com/fuel-calculators/fuel-injector-calculator Quote
mikko k Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 Finjectorin laskuri antaa alueen 369-451cc vapari bensakoneelle, joten siitä alueelta ottaisin. Quote
levari Posted March 23, 2019 Posted March 23, 2019 Vielä näistä antureista. Omasta kikottimesta löytyy kuvan mukaiset anturit ja boxina ms3. Suuremmin ei ole vielä kokemusta näistä, mutta selvinnee kesän mittaan. -kannenlämpö -pakolämpö -hall -tps -imulämpö -lambda -ö-paine -ö-lämpö Quote
Ketsa Posted March 23, 2019 Posted March 23, 2019 Eikös kuvassa pilkota myös lamda-anturi? Tuo imuilman lämpötila-anturin sijoitus on aika erikoinen, miksi laitettu sotkemaan virtausta imutorveen, kun käytännössä lömpötila on kuitenkin sama torven ulkopuolella. Quote
levari Posted March 23, 2019 Posted March 23, 2019 Juu, lambda on listassakin 😉 En tiedä miksi iat on noin laitettu. Olisko ajateltu että ilma ohjataan muualta🤔 Quote
jaketech Posted March 25, 2019 Posted March 25, 2019 On 3/23/2019 at 12:37 PM, Ketsa said: Tuo imuilman lämpötila-anturin sijoitus on aika erikoinen, miksi laitettu sotkemaan virtausta imutorveen, kun käytännössä lömpötila on kuitenkin sama torven ulkopuolella. oon virtauspenkissä tutkinut tommosta asenusta ni prosentti pari muuttu virtaus. sitä en sitte tiiä mitä se todellisuudessa vaikuttaa auton mootorissa ku se käy. Quote
levari Posted April 8, 2019 Posted April 8, 2019 (edited) Lauantain penkityksestä dataa. Perusasetuksista lähdettiin ja parissa tunnissa osaava tekijä sai mukavasti toimivan lelun. 183hp@6164rpm 234nm@4794 Edited April 8, 2019 by levari 5 Quote
HSuomi Posted April 10, 2019 Author Posted April 10, 2019 Kummonen motti? Itellä oli kokolailla samat tehot mutta kartat oli hiukka erilaiset. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.