x-pj Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 Mistä tuon moottoriluukun hommasit? Quote Link to comment
SePi Posted December 4, 2013 Author Share Posted December 4, 2013 Mistä tuon moottoriluukun hommasit? Wolfilta tuli. Quote Link to comment
SePi Posted December 10, 2013 Author Share Posted December 10, 2013 No joku sano et hyvää kannattaa aina odottaa, mutta 38 viikkoa tuntui kyllä pitkältä. Toivottavasti kokoonpanoon jäi vielä kärsivällisyyttä riittävästi. Nyt kuitenkin lokareita ja vanteita vaille kaikki omassa tallissa! Quote Link to comment
Guest Poppius Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Itse korjasin omani aikoinaan old school meiningillä. Jos sen verran saan lainata threadia, niin miten vanhat lokarit korjataan old schoolisti? Quote Link to comment
Tanhis Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Itse korjasin omani aikoinaan old school meiningillä. Jos sen verran saan lainata threadia, niin miten vanhat lokarit korjataan old schoolisti? Eikös se nyt tuosta kuvasta käy selväksi. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 Eikös se nyt tuosta kuvasta käy selväksi. Ei valitettavasti tällaiselle aloittelevalle autopellinkorjaajalle. Ruosteiseen lokasuojaan kaasupillillä hitsasit millä materiaalilla? Löytyisikö joku video aiheesta? Quote Link to comment
Tanhis Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 Eikös se nyt tuosta kuvasta käy selväksi. Ei valitettavasti tällaiselle aloittelevalle autopellinkorjaajalle. Ruosteiseen lokasuojaan kaasupillillä hitsasit millä materiaalilla? Löytyisikö joku video aiheesta? Juu tosiaan kaasulla kun juottaa ruosteista lokaria kasaan missä oli paljon halkeamia mutta ei niinkään pahaa ruostetta niin pääsee pienemmällä hiomisella jos osaa homman. Tikusta mitä käytin täyteaineena ei ole tarkempaa tietoa kuin se että menin liikkeeseen ja sanoin mitä teen ja kaveri löi tuollaiset tikut käteen. Mutta mikä tuon homman suuri miinuspuoli on niin oikealla lailla lämmittämällä ja juottamalla pellin vetelyä (alltoilevan pinnan muodostumista) pystyy välttämään mutta jos ei ole hahuakaan mitä on tekemässä homman saa menemään myös huonompaan suuntaan. Itse tein tuon lokarin aikoinaan harjoittelumielessä ja mielestäni aika toimiva keino varsinkin lokareissa jonka sisäpokkausta on todella vittumainen hioda. Quote Link to comment
Guest Restoration Panels Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 Sisäreunaakin voi kokeilla uusia kaasuhitsillä... Quote Link to comment
SePi Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 Tällä hetkellä pohdittavana on vaihteistoöljyn hienoinen tiputtelu perän kohdalla. Eniten epäilen tuota camber compensatoria, jonka keskikiinnityshäkkyrän rakenteen takia neljää alinta mutteria ei saa ehkä kunnolla kiinni. Nyt cleenerin ja paineilman kanssa putsattu perä odotuttaa jonkin aikaa ja paras olis että se pysyiskin noin puhtosena. Mutta sitten pitää miettiä, kuinka sen lisäjousen keskipalikan oikein kiinnittäis paremmin. Kaasarit on imusarjoineen kiedottu tuorekelmulla kopan ympärille suppuun ja suojaan odottelemaan kopan pujotusta. Mittanauhan mukaan toleranssia on noin 1 cm, joka jaettuna kahdella ei ole kovin paljon puolelleen. Joka tapauksessa kaksihuulisesta moottorin ympärystiivisteestä leikkaan suosiolla alapuolle jäävän osan pois. Ilmeisesti alustan ja korin välisen tiivisteen voi liimata tavallisella kontaktiliimalla paikoilleen. Vai onko joitain sika-aineita sopivampia? Jatkanpa edittinä, että jos vaihdelaatikossa on alumiininen paksumpi poski, niin ainakaan minä en saanu siihen tota lisäjousta ongelmitta kiinni. Nyt viikon ollu ilman, eikä minkäänlaista kostumista! Jos ton jousen haluaa, niin se olis kiinnitettävä jonkinlaisella palkilla aisoihin. Sekin arveluttaa, että tuo uretaaninen jousen korvake hankaa jatkuvasti vetarin suojaputken alapuolta kuluttaen maalin pois jne. Joku vaikkapa alumiininen hankauskohta pitäis kiinnittää siihen väliin. Jää kyllä mietittäväks koko juttu ja tarpeellisuus. Quote Link to comment
SePi Posted December 27, 2013 Author Share Posted December 27, 2013 Häät Lähemäellä... Nyt sitten vaan kasaamaan. Kiitos vieraille, shampanjan vaikutus ei ole vielä loppunut...nut... Quote Link to comment
NO H2O Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Hyfät peijaiset oli joo... Innolla odotellaan uutta tallivisiittiä keVWäämmällä :-) Quote Link to comment
SePi Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 Nyt sitten tiedetään kuinka paljon joutuu käfer-barin takia reikiä kasvattamaan, vaihteiston etutukipantaa modaamaan, p-aineputkistoa laskemaan, jne. Se oli myös yllätys, että tankki menee lähes ongelmitta paikoilleen; ohjausiskaria on madallettava sentti alaspäin hammastankoa kohti ja se on siinä. Ohjauksen nivelakseli myöskin näyttää peräti lupaavalta. Eipä moottorin ympärille tosiaan jää yhtään milliä turhaa pelivaraa ja ahtainta olikin yllättäen perällä. Olisko jokusen millin tullu koko paketti taaksepäin. Mut hei, noi on pikkujuttuja ja melkein kaikki jo tehty! Quote Link to comment
ARTO Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Äkkiä käyntiin ja rengasta polttamaan, talvi kait sielläkin peruutettu:) Hyvältä näyttää, ei muuta kuin vahaa sisälokasuojiin parit kerrokset ja massapurkit jättää Motonetin hyllyille. Quote Link to comment
SePi Posted December 31, 2013 Author Share Posted December 31, 2013 Ahdasta on. Näillä putsareilla ei mene luukku kiinni joka vähän harmittaa. Onko germanlook systeemit sitten vaihtoehto, tietääkö joku? Mutta tämä pää kuplasta näyttää paljon helpommalta: Ja näille sitten sopivat renkaat: Quote Link to comment
-Alex- Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Esim. erilainen vivusto/suodatin pohjat ja tuollaiset suodattimet: download/file.php?id=15383 Quote Link to comment
x-pj Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Ahdasta on. Näillä putsareilla ei mene luukku kiinni joka vähän harmittaa. Onko germanlook systeemit sitten vaihtoehto, tietääkö joku? Kuvista näyttäisi, että sulla olis "pitkät" imusarjat. Mulla on perus IDF-imusarjat ja mahtuu luukun alle. Perus imusarjat riittää hyvin, jos ei ole jotkut super D-portatut kannet. Oletko jo tankkia sovitellut. Mahtuuko hyvin tuon ohjauksen kanssa? Quote Link to comment
pipo_esa Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Mikäs ohjausakseli sulla on, istuiko se suoraan tuohon polon raidetankoon? Pitääkös rattiakselia sepittää? Quote Link to comment
SePi Posted December 31, 2013 Author Share Posted December 31, 2013 x-pj: Nuo imusarjat on portattu DRD L7 kansille ja tuollaisina niistä löytyy vääntöä. Kait se on nyt valintoja ja noiden pehmofilttereiden kans tultava toimeen. Olis tuo moottorin huohotuskin noilla nykyisillä tai vastaavilla kovilla kuitenkin aikas hyvä. Mites isoja ne turboboksit on jos hoitais silikoniputkilla sitten filtterin jonnekin sopivaan paikkaan? Mä otan tosta vaimentimen liikkuvasta päästä kierrettä sentin pois ja samalla tota kiinteetä päätä saan mutterin paksuuden verran helposti alas ja sitten ei ota enää tankkiin. Ja jos vielä ihan hilkulla on, niin teen vähän mukuttelemalla linjaa. pipo_esa: Nuo ohjauskamat on kaikki Polosta (paitsi kuplan ohjausiskari), mutta taitaa olla vähän eri malleista. 7 -sivulla (edellisellä) on kuvia akselin teosta Quote Link to comment
metake Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Mä otan tosta vaimentimen liikkuvasta päästä kierrettä sentin pois ja samalla tota kiinteetä päätä saan mutterin paksuuden verran helposti alas ja sitten ei ota enää tankkiin. Ja jos vielä ihan hilkulla on, niin teen vähän mukuttelemalla linjaa. Minkäs takia tuo ohjausiskari tuolla yleensäkään on? Eihän hammastangon kanssa tarvita iskaria, ei polossakaan ole. Quote Link to comment
Anpu Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Cool air kitt, ni mahtuu luukku "kiinni". Quote Link to comment
Lasse Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 mutta kun kuplassa sellainen ohjausiskari on alunperin. ei se mee sen mukaan mistä osat on haalittu vaan sen mukaan mihin koriin ne on ruuvvattu kii. ainakin jossakin vaiheessa ehtona oli, että jos ohjausta muutetaan ja alkuperäisessä on on ohjausiskari, niin se pitää löytyä myös mulkatusta systeemistä. en tiedä onko siinä vaatimuksessa mitään järkeä. mutta eipä siitä mitään haittaakaa ole. Quote Link to comment
metake Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Ei se toki olekaan siitä kiinni, että mistä osat on peräisin, mutta tarkoitinkin sitä että ohjausiskari on kuplassa koska siinä on simpukka, jos simpukka vaihtuu hammastankoon niin ohjausiskarin voi heittää simpukan mukana pois, näinhän kuplassakin tehtiin kun 1303:n sai hammastangon. Quote Link to comment
Lasse Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 eikös se hammastanko on lerppanokassa tehdastekoinen? eikös se mene niin että normikuplaan ei tehdastekoista hammastankoa ole olemassa. ja saattaapi 02/03 geometrioissa olla eroa normikeulaan, että en siinä suhteessa vertailisi näitä suoraan. mutta mitäpä sillä väliä jos viranomainen tämän on meidän puolesta jo miettinyt valmiiksi. Quote Link to comment
Ketsa Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 G40 poloisessa on ohjausvaimennin. Eli on ilmeisesti poloisissakin jätetty vain köyhän kansan malleista pois, mutta heti kun tavoiteltu jonkinlaista ajettavuutta, niin nähty tarpeelliseksi lisätä? Ja tämä vaan ihan veikkauksena, en ole koskaan ajanut minkään värisellä poloisella... Quote Link to comment
SePi Posted January 1, 2014 Author Share Posted January 1, 2014 On tosta iskarista varmaan joku hyöty varsinkin jos vanteeseen lisää huulta ulospäin. Muuten ajattelin sen olevan katsuria varten enkä tarvitse selitellä tai kuunnella diibadaabaa. Yön hiljaisina tunteina muodostui aivosolukoissa ajatus ottaa tosta oikeanpuoleisesta suodattimesta viiste pois ja tehdä se alkuperäistä mukaillen mahdollisimman siististi. Katotaan mitä syntyy. Imusuppilo sentään sopii noinkin pitkänä ja tarvittaessa niitähän voi laittaa lyhyempinäkin - vai meneekö heti väännöt koneesta Quote Link to comment
Dennis Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Asiallinen projekti ja homma etenee kokoajan, peukkua :) Kyllä näissä projekteissa saa käyttää luovuutta kokoajan että saa tavarat mahtumaan ja myös toimimaan Quote Link to comment
PZQ Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Täältä peukkua myös ! Luovuuden lisäksi ripaus hulluutta, niin mahtuu helposti :) -Pete- Quote Link to comment
pantse1 Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Hieno auto Sepillä tekeillä! Tuossa ilmanputsarin mahduttamisessa on sekin tekijä, että luukku kiinni ollessan rajoittaa tehokkaasti ilman virtaamista kakkos sylinterin imutorvelle. Itsekin jouduin muokkaamaan hieman imutorvea luukun kiinni saamiseksi. Kävi kuitenkin niin, että luukun kiinni ollessa Pipercrossin suodatin painui imutorvea vasten, ja aiheutti seoksen rikastumisen nykimiseen asti. Itse päädyin sveitsiläiseen "cool air"-kittiin, jossa luukun yläreunan voi sulkea esim. parkissa ollessa ja avata ajoon lähtiessä. Quote Link to comment
ARTO Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Jos mielipiteeni saan ilmaista, ei tähän autoon irvistäviä takaluukkuja, sotkee ns vakiolookin totaalisesti. Konehuoneen puolelle tarvittavat muokkaukset ja lisäilmaa konehuoneeseen kuplan alta eli putket jotka porautuu konehuoneeseen. Putkien alkupäähän vaikka harvat sukkahousut, niin vähentään "soran" imeytymistä konehuoneeseen. Quote Link to comment
SePi Posted January 1, 2014 Author Share Posted January 1, 2014 Arton kanssa samoilla linjoilla, eli ei luukkuja raolleen. Eipähän tässä nyt ole kiire tehdä vielä mitään, mutta kaasarit piti laittaa kuitenkin kiinni ja todeta tilanne. Nuo turbo-boxit kiinnostais, jos niillä onnistuis. Ja sitä on kysytty, että sopiiko tankki ja kuten kuvasta näkee, niin sopii. Laitoin parin millin paksuista kumisuikaletta tiivisteen mitaksi ja sitähän vois tarvittaessa vielä paksuntaa Quote Link to comment
metake Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Itse päädyin sveitsiläiseen "cool air"-kittiin, jossa luukun yläreunan voi sulkea esim. parkissa ollessa ja avata ajoon lähtiessä. Olisko tästä jotain lisäinfoa? Quote Link to comment
pantse1 Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Itse päädyin sveitsiläiseen "cool air"-kittiin, jossa luukun yläreunan voi sulkea esim. parkissa ollessa ja avata ajoon lähtiessä. Olisko tästä jotain lisäinfoa? Tuossa myyjäliike: http://www.cagero.com/offers Sivun alalaidasta "Cagero Haubenaufsteller" Quote Link to comment
Guest Poppius Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Tuossa myyjäliike: http://www.cagero.com/offers Sivun alalaidasta "Cagero Haubenaufsteller" Oisko sulla kuvia noista vipstaakeista asennettuna? Kalliithan noi kyllä on... Quote Link to comment
daniel Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Sori vähän OT mutta tuolta http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=240963 löytyy yks kuva "removable stand off kit" olisko ollu jotain 30€. Eli saranatapit pois ja sokat tilalle eli samalla saa luukkuun pikairrotuksen, jousi jää pois tietenkin. Eli kun haluaa luukun auki niin luukku pois ja nuo mustat palat väliin sokilla kiinni. Nuo pystyy yksin laittamaan laskematta peltiä maahan jos tukee luukkua päälaella :) Ainakin cageroa reilusti edukkaammat ja ajaa asian, sateen yllättäessä ehkä vähän hankalat... Quote Link to comment
SePi Posted January 2, 2014 Author Share Posted January 2, 2014 No kun tuon takaluukun haluan edelleen pysyvän kiinni (ilmaa tulee kabrioritilöistä) niin tämän malliset Lynxin tekemät nyt ainaskin näyttäis yhdeltä vaihtoehdolta. Huohotuksen sais ton pohjalevyn kautta, mutta imusuppiloita ei voi käyttää. Onko kellään kokemusta aussien kengurusiivilöistä ja onko virtausta riittävästi? Quote Link to comment
kari kittilä Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 No kun tuon takaluukun haluan edelleen pysyvän kiinni (ilmaa tulee kabrioritilöistä) niin tämän malliset Lynxin tekemät nyt ainaskin näyttäis yhdeltä vaihtoehdolta. Huohotuksen sais ton pohjalevyn kautta, mutta imusuppiloita ei voi käyttää. Onko kellään kokemusta aussien kengurusiivilöistä ja onko virtausta riittävästi? Mulla ois tollaiset ylimääräisenä, oleppa yhteydessä jos kiinnostaa niin voin käydä viikonloppuna hakemassa ne jokivarren varastosta. Quote Link to comment
JM Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 No kun tuon takaluukun haluan edelleen pysyvän kiinni (ilmaa tulee kabrioritilöistä) niin tämän malliset Lynxin tekemät nyt ainaskin näyttäis yhdeltä vaihtoehdolta. Huohotuksen sais ton pohjalevyn kautta, mutta imusuppiloita ei voi käyttää. Onko kellään kokemusta aussien kengurusiivilöistä ja onko virtausta riittävästi? Olen ymmärtänyt että nuo on huonot virtauksen kannalta. Quote Link to comment
SePi Posted January 3, 2014 Author Share Posted January 3, 2014 No kun tuon takaluukun haluan edelleen pysyvän kiinni (ilmaa tulee kabrioritilöistä) niin tämän malliset Lynxin tekemät nyt ainaskin näyttäis yhdeltä vaihtoehdolta. Huohotuksen sais ton pohjalevyn kautta, mutta imusuppiloita ei voi käyttää. Onko kellään kokemusta aussien kengurusiivilöistä ja onko virtausta riittävästi? Olen ymmärtänyt että nuo on huonot virtauksen kannalta. Onko 400 kuutiojalkaa minuutissa paljon vai vähän? Onhan se kuitenkin yli 11 kuutiometriä! Vai onko se siksi huono, että ei voi käyttää suppiloita? Quote Link to comment
JM Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Laskinko oikein 2.3X8000 tekee rapiat 18 kuutiota minuutissa? Suppilot on kyl hyvä olla. Quote Link to comment
kari kittilä Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Tässäpä ois kuvat noista mun tarjoamista suodattimista. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.