Jiibee Posted September 10, 2020 Posted September 10, 2020 On 8/11/2020 at 2:03 PM, JM said: Epäilen ettei saa. Jarruvalokytkin on ollu ihan muualla jo vuosikymmeniä. 113 945 515 H VW:n varaosatiskillä 50,60€ VW Classic Parts:lla 24,07€ + 36€ toimituskulut. :) Quote
Tanhis Posted September 11, 2020 Posted September 11, 2020 Ihan asiata banaaniin tuli mieleen että eikö sääntösuomesta löydy mitään pykälää mikä estäisi tälläisen sekundan myymisen. Quote
Art_Zi Posted September 11, 2020 Posted September 11, 2020 Melekeen reklamoisin jo Motonettiin, että lopettasivat tollasen kuran myymisen ja hommaisivat jostain jotain muuta tilalle... Quote
KimmoH Posted September 11, 2020 Author Posted September 11, 2020 Motonetille tästä jo reklamoin kuukausi sitten ja kun kerroin että siihen mennessä kolme kytkintä oli jo paukkunut kolmessa vuodessa ja viimeisin laski jarruneesteet läpi. Pahoittelivat vain ja sanoivat että jos hankinnasta on alta vuosi, niin palautus ja saan uuden tilalle. Kaikkien "takuuaika" oli tottakai jo mennyt eikä kyllä kiinnostanut enää ottaa yhtään Automegan valmistetta tilalle. Nää Facetin valmistamat oli toisessa varaosaliikkeessä 15€ kipale, sielläkin tosin tilaustavaraa eli pari päivää piti odotella. Quote
Anssi Posted September 11, 2020 Posted September 11, 2020 Joo toi Motonetin touhuhan on sellaista että tuotteen voi kyllä helposti palauttaa mutta sitä palautettavaa onkin sitten todella paljon... esim. nyt kolmas tuulilasipesurin pumppu menossa, uuden saa aina tilalle ja se kestää taas 15-30 min käyttöä. Ja mitään hyvää vaihtoehtoa ei ole tilalle, kaikki tavara on täyttä paskaa. Biltemassakin on paljon parempi laatu. 1 Quote
Kharon Posted September 11, 2020 Posted September 11, 2020 Motonetistä jää vähän sellainen maku että kun sama yhtiö (Broman) omistaa perinteisen varaosaketjun (AD) niin Motonetistä pikkuhiljaa tehdään/on tehty halvinta kiinakrääsää myyvää halpisketjua, jonka varsinainen myyntiartikkeli on ihan muuta kuin varaosia. Oikeat varaosat Motonetissä maksavat jo käytännössä saman kuin AD:ssä. Tämä ei liene sattuma. Biltema on luisunut samaan suuntaan jo 1980-luvulla, mutta myyvät sentään (ainakin varaosina) toiseksi halvinta kiinakrääsää, melkein kaikki on käyttökelpoista. Quote
paspit Posted September 11, 2020 Posted September 11, 2020 Itse hankin pääsylinteriremppaan uudet Classic Linen jarruvalokytkimet, ja molemmat vuoti jo ilmausvaiheessa nesteet läpi. Mun mielestä todella vaarallinen vika, ihan verrattavissa jarruletkun katkeamiseen. Ei taideta osille tehdä minkäänlaista testiä tehtaalla, luulisi että olisi paineenalaisille jarruosille melkein pakollista. Quote
Anssi Posted September 11, 2020 Posted September 11, 2020 Saksalaisissa nettikaupoissa on hyvänä puolena että voi valita mitä tuotemerkkiä ostaa. Harmi vaan kun kaikki eivät enää toimita Suomeen, lieneekö joku arvonlisävero tms. ongelma Tällä kaupalla on suomenkielisetkin sivut. https://www.autonvaraosat24.fi/vw/transporter-ii-bussi/1762/12348/jarruvalokatkaisija Mutta hankalaahan se on viikko tai kaksi odotella osia, myymälästä olisi kätevämpää hakea. Quote
KimmoH Posted September 11, 2020 Author Posted September 11, 2020 Samalla löytyi alapallosta vähän turhan paljon välystä. Monta kesäähän niillä alkuperäisillä päästiinkin 😉 Illalla tukivarsi irti, aamulla töihin mennessä tiputin koneistamolle, iltapäivällä vaihdetun nivelen kanssa kyytiin ja takaisin paikoilleen. Sit kohti uusia seikkailuja (=katsastukseen) 3 Quote
KimmoH Posted December 10, 2020 Author Posted December 10, 2020 Ajokausi kesti yllättävän pitkään ja nyt on bussi päässyt taas telakalle. Kiinan dieseliä olen tässä pari iltaa sovitellut bellypanin väliin. Kyllä se sinne vain tuntuisi mahtuvan 😉 Tätä kirjoitellessa olisi enää polttoainesäiliötä ja akun plussakarvaa vaille valmis. ja väliajalla juodaan kahvia uudelta pöydältä. 2 Quote
arvuuttaja Posted December 10, 2020 Posted December 10, 2020 Komia pöytä, mutta kuppi ei täsmää.. 1 Quote
KimmoH Posted December 13, 2020 Author Posted December 13, 2020 Tankille tein telineen hupiakun kylkeen. Täyttöputken protoversio 😄 ja sieltä se puhaltaa nätisti matkustamon lattianrajasta... Eka koekäyttökin tehty. Hyvin pelaa! Puhaltimen ääni ihan siedettävä, PA-pumppu nakuttaa tosi selvästi, vaatii humalatilan että pystyy nukkumaan mutta se on helposti toteutettavissa. Nyt pumppu on rungossa kiinni mukana tulleella kumikiinnikkeellä. Täytyy modata kiinnitys kumilenkeillä riippuvaksi jossain vaiheessa. Sitten kun laittaa lämppärin täysille, niin puhaltimen ääni kyllä peittää nakutuksen. TODO listalla vielä muutama juttu. Odotellaan Herra Pingpingiltä sopivaa putken pätkää, niin sitten saa pakokaasut pihalle takarenkaan lähistöltä kuten alkuperäiselläkin VW:n bensalämppärillä. Käyttöpaneeli täytyy vaihtaa sellaiseen missä on vain ON/OFF nappula ja ruuvattava lämpötilansäätö. Ei tällaisia kello/digidiginäyttöjä kehtaa katsella bussissa ja aivan liian paljon toimintoja tuossa lämppärin mukana tulleessa paneelissa. Myös polttoainelinjan ilmausta varten täytyy varmaan viritellä joku nippa tuonne pohjapellin/pumpun tuntumaan, jos sattuu joskus horaisemaan tankin/linjan ihan tyhjäksi. 1 Quote
KimmoH Posted December 15, 2020 Author Posted December 15, 2020 Bellypanin väliin jäävän pakoputken osan käärin pakosarjakääreisiin. PA-pumpun siirsin orggis paikalta roikkumaan. Useampi eri versio tuli testattua ja lopulta päädyin roikottamaan ketjujen varassam. Tällä sai sisälle kuuluvan nakutuksen katoamaan ja jos nuo ketjut kestäisi kauemmin kuin pelkät nippusiteet tai kumilenkit. 1 Quote
KimmoH Posted January 9, 2021 Author Posted January 9, 2021 Pikkuisen ehti taas bussiakin rassaamaan. Postilaatikosta löytyi mieluisempi käyttöpaneeli lämppärille ja tuo alkuperäinen "videopeli" lensi mäkeen. Tämä mahtuu piiloon käyttämättömän mukitelineen pohjalle ja matkaradio sai pitää edelleen vakiopaikkansa. 4 Quote
KimmoH Posted January 17, 2021 Author Posted January 17, 2021 En jaksanut odotella pakoputken loppua Kiinasta, kun toimituspäivä vain venyi ja venyi. Kävin hakemassa Motonetistä putken ja vedin sen nyt kokeeksi tuohon tunkinkorvakkeen kupeeseen. Sitten kurvasin pihalle testailemaan. Tällä 2kW mallilla pärjää kyllä Suomen kesässä. Taitaa tämäkin olla vähän overkilliä, kun minimi teholla pöhistellen nousee lämmöt lähemmäs kahtakymmentä vaikka ulkona on muutama pakkasaste. 2 Quote
KimmoH Posted April 8, 2021 Author Posted April 8, 2021 Ajokausi alkoi viime lauantaina ja hetihän se luontoäiti löi näpeille kun pari päivää ehti ilottelemaan 😄 1 Quote
Simon Templar Posted April 8, 2021 Posted April 8, 2021 On 1/9/2021 at 9:45 AM, KimmoH said: Pikkuisen ehti taas bussiakin rassaamaan. Postilaatikosta löytyi mieluisempi käyttöpaneeli lämppärille ja tuo alkuperäinen "videopeli" lensi mäkeen. Tämä mahtuu piiloon käyttämättömän mukitelineen pohjalle ja matkaradio sai pitää edelleen vakiopaikkansa. Kehtaisitko nakata linkin mistä ostit ton käyttönappulahässäkän? Tartteis kans hommata tommonen ja varmaan modata sekin vähän aikakauteen sopivaksi. Quote
KimmoH Posted April 9, 2021 Author Posted April 9, 2021 Täältä ostin omani mutta näyttää nyt Brexitin jälkeen muuttuneen tilanne postituksen suhteen. Tuolta nyt ainakin sopivat hakusanat löydät. Näitä käyttöpaneeleitahan on useampaa eri vaihtoehtoa ja kauppiaita eBayssä lukemattomasti. https://www.ebay.co.uk/itm/193715476378?ViewItem=&item=193715476378&utm_source=unp&utm_medium=email&utm_campaign=PPX000608&utm_unptid=c45ec8a7-3d39-11eb-a9c0-b875c08153e4&ppid=PPX000608&cnac=FI&rsta=en_AD&cust=8A812145J17314904&unptid=c45ec8a7-3d39-11eb-a9c0-b875c08153e4&calc=8afdd79633ac2&unp_tpcid=email-receipt-auction-payment&page=main:email:PPX000608:::&pgrp=main:email&e=cl&mchn=em&s=ci&mail=sys&xt=104038&unp_adv=false Quote
KimmoH Posted July 7, 2021 Author Posted July 7, 2021 Lisälämppärille ei ole ollut vielä tarvetta 🤣 Thermomattojen kanssa meni lopullisesti hermot. Hiki valuu kun niitä ikkunoihin virittelee ja samalla pitäisi yrittää nuoleskella imukuppeja pitäviksi. Lisäksi tuo mattojen säkki vie aivan liikaa tilaa. Paskarreltiin sitten kokeeksi rouvan kanssa tuulilasin magneettikiinnikeisistä suojista uudet. Heittämällä ikkunoihin ulkopuolelle, ajaa saman asian mitä nuo alkuperäisetkin matot mutta mahtuvat kulkemaan vaikka povitaskussa. Vieressä "orggis" termomatot ja kädessä uudet protot. Näillä on nyt vedetty parit yö reissut ja toimivat hienosti. Auto on unikunnossa noin 10 minuutissa ja purku yhtä nopeasti eikä tule hiki eikä tarvitse kiroilla. Auto pysyy viileänä auringossa eikä ikkunat huurru tai muutenkaan kostu yön aikana. Kilometrejä taitaa olla kohta tullut jo viitisen tuhatta tälle kesää ja ajamisen lisäksi ei ole tarvinnut harrastaa muuten kuin tankata ja lisätä öljyä pari desiä koko kevään aikana. 4 Quote
Urbantoy Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 Just now, KimmoH said: Lisälämppärille ei ole ollut vielä tarvetta 🤣 Thermomattojen kanssa meni lopullisesti hermot. Hiki valuu kun niitä ikkunoihin virittelee ja samalla pitäisi yrittää nuoleskella imukuppeja pitäviksi. Lisäksi tuo mattojen säkki vie aivan liikaa tilaa. Paskarreltiin sitten kokeeksi rouvan kanssa tuulilasin magneettikiinnikeisistä suojista uudet. Heittämällä ikkunoihin ulkopuolelle, ajaa saman asian mitä nuo alkuperäisetkin matot mutta mahtuvat kulkemaan vaikka povitaskussa. Vieressä "orggis" termomatot ja kädessä uudet protot. Näillä on nyt vedetty parit yö reissut ja toimivat hienosti. Auto on unikunnossa noin 10 minuutissa ja purku yhtä nopeasti eikä tule hiki eikä tarvitse kiroilla. Auto pysyy viileänä auringossa eikä ikkunat huurru tai muutenkaan kostu yön aikana. Hienoa kehitystyötä.. pitänee kopioida.. mistä hommasit tuota "hopeamatskua" Quote
KimmoH Posted July 8, 2021 Author Posted July 8, 2021 11 hours ago, Urbantoy said: Hienoa kehitystyötä.. pitänee kopioida.. mistä hommasit tuota "hopeamatskua" Motonetistä esim. löytyy magneetti kiinnitteistä tuulilasinsuojaa, 5,99€ kappale. Leikkaa keskeltä kahtia ja ompelee saumat, niin yhdestä riittää kahteen ikkunaan. Nurkkiin on valmiiksi ommeltu magneetit ja protoversiot napsin sitten muista nurkista ja keskeltä pienillä neodymimagneeteilla kiinni. Ei ommeltu kankaan sisään enempää magneetteja, niin on helpompi paketoida pussukkaan. Pienet neodyymimagneetit taasen kulkee nätisti pötkönä mukana ja siitä voi tarpeen mukaan napsia sitten lisäkiinnitystä. 1 Quote
KimmoH Posted July 11, 2021 Author Posted July 11, 2021 Pääsihän sitä vähän harrastamaan rassaamistakin. Totesin että mittasissa on jo reilu 5100 kilsaa ja nyt oli hyvä hetki vaihtaa öljyt ennen seuraavia reissuja, vielä pitäisi puoli suomea käydä läpi seuraavien parin viikon aikana. Tuumasin että aamusta on sen verran vilpoista, että homma hoituu pikaisesti tallin pihassa. Varjossa +29 ja tuossa tallin edessä +39, vähän meinas hikeä pukata reinoissa 🤣 2 Quote
KimmoH Posted September 4, 2021 Author Posted September 4, 2021 Helteet loppuivat ja yksi ilta hokasin että toinen lämppärin vaijereistahan on poikki eli ei tullut lämmintä sitäkään vertaa mitä joskus ennen. Tilasin uudet ja sitten olikin vuorossa yllätys. Silloin joskus 7 vuotta sitten tilasin bussiin vuosimallin mukaiset vaijerit ja silloin muistan kiroilleeni niiden kanssa eikä lämppäri koskaan pelannut niin hyvin kuin voisi kuvitella. Kyllä sillä pärjäsi mutta ei se hyvä ollut. Vanhoista vaijereista toinen oli melkein puoli metriä pidempi ja toinenkin oli reilusti pidempi kuin uusi vaijeri. Vaijerit olivat podien päästä mutkallakin joten eivät enää ohjanneet läppiä nimeksikään. Virittelin uudet vaijerit paikoilleen ja samalla muutin podien päästäkin kiinnitykset kun totesin että nekin olivat aivan vääränlaiset. Tämän kun olisi tiennyt jo silloin 7 vuotta sitten bussia kasatessa! Johan alkoi läpät aukeilemaan niin kuin pitääkin ja koeajolla kabiiniin pukkasi ihan oikeasti lämmintä ja puhalsi jopa niin lujaa että tuli mieleen vanha nappisilmä Lada. Tällähän ajelee nyt vaikka olisi pakkastakin. Diesel lämppäri teki muuten sellaisen tempun että yksi aamu kun pihalle kävelin, niin lämppärin puhallin pyöri itsekseen vaikka lämmitin ei ollut edes päällä. Ei auttanut kuin napata sulake irti että sai sammumaan. En ole ehtinyt tarkemmin vielä tutkimaan mutta oliskohan ottanut itseensä kosteista keleistä.... Quote
KimmoH Posted September 19, 2021 Author Posted September 19, 2021 Diesel lämppäri toimi taas kun sulakkeen tökkäsi paikoilleen mutta mutta. Nyt tulee iso varoituksen sana kaikille tällaisen asentaneille. Eilen illalla lämmitin pöhisteli jotain 5-6h pikkutehoilla, kun auton ulkopuolella istuskeltiin ja röpöteltiin kunnes häkävaroitin alkoi yhtä äkkiä huutamaan. Bussissa tuoksahti aavistuksen diesel ja hieman muutakin katkua oli ilmassa mutta häkäähän ei mies haista. Lämppäri sammuksiin ja sulake irti, saa lähteä maatakiertävälle radalle tuo laite. Airamin häkävaroitin oli tällä kertaa halpa henkivakuutus, ois saattanut jäädä aamulla heräämättä jos tuonne olisi kömpinyt pikkupäissään nukkumaan. 4 Quote
metake Posted September 19, 2021 Posted September 19, 2021 Diesel lämppäri toimi taas kun sulakkeen tökkäsi paikoilleen mutta mutta. Nyt tulee iso varoituksen sana kaikille tällaisen asentaneille. Eilen illalla lämmitin pöhisteli jotain 5-6h pikkutehoilla, kun auton ulkopuolella istuskeltiin ja röpöteltiin kunnes häkävaroitin alkoi yhtä äkkiä huutamaan. Bussissa tuoksahti aavistuksen diesel ja hieman muutakin katkua oli ilmassa mutta häkäähän ei mies haista. Lämppäri sammuksiin ja sulake irti, saa lähteä maatakiertävälle radalle tuo laite. Airamin häkävaroitin oli tällä kertaa halpa henkivakuutus, ois saattanut jäädä aamulla heräämättä jos tuonne olisi kömpinyt pikkupäissään nukkumaan. Onhan sulla pakoputki ja puhallusilman otto eri tilassa, ja riittävän kaukana toisistaan?Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote
KimmoH Posted September 19, 2021 Author Posted September 19, 2021 21 minutes ago, metake said: Onhan sulla pakoputki ja puhallusilman otto eri tilassa, ja riittävän kaukana toisistaan? Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Teoriassa kyllä ja tuolla rannassa tuulikin vielä sellaisesta suunnasta että pakokaasut lähtivät autosta pois päin. Aiemmin tällaista ei ole tapahtunut vaikka olen tyynellä kelillä useamman kerran aiemmin käyttänyt. Quote
Etelän Hetelmä Posted September 19, 2021 Posted September 19, 2021 Aiotko tutkia laitetta tarkemmin? Ilmajäähyihin VW:eihin uusina asennettujen Eberspächer bensalämmittimien palotilat ts. lämmönvaihtimet tuli säännöllisesti uusia. Saksassa tämä sääntö on niin kova, että waunua ei saa katsastettua, jollei kykene osoittamaan säännöllistä uusimista. Quote
KimmoH Posted September 20, 2021 Author Posted September 20, 2021 Täytyy käyttää auki, jahka ehdin purkamaan bussista pois. Tuota ei ole kauheasti käytetty, parin reissun aikana kesällä lähinnä kosteuden poistoon ennen nukkumaan menoa. Just eilen yksi kaveri kertoi tuollaisesta tapauksesta missä palotilan kennostoon oli tullut reikä ja pukkasi sitä kautta häkää lämmitysilmaan ja henki pois kuskilta. Olisi laite mennyt purkuun muutenkin kun alkoi tässä syksyllä tosiaan pyöritellä omia aikojaan puhallinta eikä sitä saanut sammumaan millään muulla kuin nappaamalla sulakkeen irti. Tovin odottelun jälkeen sulake takaisin ja lämppäri pelasi taas normaalisti. Saattoi mennä päivä tai pari tai muutama tunti ja taas se liipaisi puhaltimen itsekseen päälle. Quote
Etelän Hetelmä Posted September 20, 2021 Posted September 20, 2021 Kiitos kun kirjoittelet myös silloin, kun asiat eivät mene putkeen. Tämä lämmitin juttu kiinnostaa mua erityisesti, kun olin talven aikana ajatellut asentaa Reissubussiin lämmittimen esittämäsi mallin mukaan. Quote
KimmoH Posted September 20, 2021 Author Posted September 20, 2021 Tällä samalla tyylillä on maailmalla useampiakin asennuksia tehty mutta mitään raportteja ongelmista ei ole silmiin osunut tai sitten muilta kuskeilta on jo henki pois.... Mutta laittoi autoon minkä tahansa lisälämppärin, niin häkävaroitin ja palovaroitinkin on ihan suositeltavaa asentaa. Aina ne voi "laadukkaammatkin" lämmittimet hajota. Quote
Hopla Posted September 21, 2021 Posted September 21, 2021 On kyllä mukava lukea tätä ketjua aina. Laadukasta ja asiallista työtä teet. 👌 Quote
KimmoH Posted October 20, 2021 Author Posted October 20, 2021 Sunnuntaina pesin autoa vielä auringossa ja kuvittelin että ajokausi jatkuu ja jatkuu vain. Tiistaina tiet olivat jäässä ja tänään maa valkoisena joten laitoin bussin seisontaan. 2021 ajokaudella mittariin pyörähti 9221 huoletonta kilometriä. Talven aikana ei ole tarkoitus tehdä autolle mitään muuta kuin vaihtaa öljyt + suodatin ja purkaa pois tuo kiinan dieseli. Tallin kupeeseen oli alunperin tarkoitus askarrella kiinteä katos keväällä puretun vanhan telttatallin tilalle mutta kun yhden illan tein laskuharjoituksia, niin totesin että rakennustarvikkeiden hinnat hipovat jotain aivan naurettavia lukuja. Niks-naks tilasin uuden, vähän isomman telttatallin ja bussi saa nyt majailla tuossa seuraavat pari kuukautta suojassa, niin mahtuu paremmin hitsuuttelemaan bajaprojektia tallin puolella. Näillä näkyminen bussi pääsee lämpöiseen talliin viimeistään jouluna. Palataan katoksen rakentamiseen sitten kun tarvikkeiden hinnat palautuvat järkeviin lukemiin. Mitoitus oli aika tarkka oviaukon korkeuden suhteen 😁 Prohall merkkinen 3x6m viritys ja tähän astisen telttatalli urani aikana ylivoimaisesti paras toteutus. Ei tämäkään täydellinen ole mutta aika hyvä. Edellinen halpis kaarihalli nökötti tuossa paikalla 10 vuotta ja vaihdoin siihen kertaalleen pressun. Tässä uudessa on pressun materiaali jotain 500g neliölle kamaa (pelkkä pressulaatikko painoi 40 kiloa) ja lähempänä kumia kuin perinteistä pressua. Voisi kuvitella että menee heittämällä yhden 10 vuotta. Tuuletusräppänätkin on sellaiset että ilma vaihtuu. 1 Quote
arvuuttaja Posted October 20, 2021 Posted October 20, 2021 Vieläkö laittaisi vaikka pressu lattian katokseen, niin ei maakostea nousisi auton alapohjaa ruostuttamaan ja pakkasella ei taida paikat ruostua.. 1 Quote
KimmoH Posted October 21, 2021 Author Posted October 21, 2021 Ei tuossa soralla niin paljon kosteutta nouse että tuo ehjällä maalipinnalla varustettu pohja alkaisi ruostumaan. On tuossa ollut teltassa kokonaisia vuosiakin autoja eikä yhdessäkään ole ollut mitään ongelmaa kun on tuuletuksesta vain huolehtinut. Quote
KimmoH Posted November 21, 2021 Author Posted November 21, 2021 Talvikausi alkoi täälläkin virallisesti ja bussi siirtyi lämpöisiin sisätiloihin. Aamulla ehdin hieman tutkimaan tuota diesel lämppäriäkin. Kiinanlämppärin mukana tuleva polttoaineletku ei ilmeisesti kestä yhtään lämpöä. Taka-akselin kohdilta letku oli lähes koko matkalta täynnä hiusmurtumaa ja yhden nippusiteen kohdalta se oli jo puhjennut. Oli sitten valutellut kaikessa hiljaisuudessa diesel tankin tyhjäksi. Tuonne taka-akselin yläpuolelle tulee lämmönvaihtimilta kaikki kuuma ilma silloin kun sitä ei kabiiniin ohjata. Konehuoneessa ja bellypanin välissä letku oli aivan terveen näköistä. Häkävaroittimen huudollekkin löytyi syy. Kiinanpakoputki oli mennyt rullalle lämppärin mukana tulevien klemmareiden avustamana. Jäi asentaessa nätisti piiloon silmiltä joten kiristäessä tuota ei edes huomannut. Sitten on pikkuhiljaa falskannut pakokaasuja bellypanin väliin ja sieltä kun otetaan ilma sisälle, niin sitä kautta kaasutkin ovat kabiiniin päätyneet. Ainut vika lämppärissä on se että puhallin lähtee omia aikojaan pyörimään. Pitää tsekata jos tuosta laitteesta saisi jonkun vikakoodin vaikka pihalle toisella ohjauspaneelilla. Takaisin jos tuon bellypanin alle meinaa vielä laittaa, niin täytyy vaihtaa polttoaineletku joksikin muuksi materiaaliksi ja ilmanotto sisälle täytyy järjestää jostain muualta kuin bellypanin välistä. 1 Quote
KimmoH Posted November 23, 2021 Author Posted November 23, 2021 Selvisi tuo itsekseen käyntiin lähtevä puhallinkin. Lämppärin lämpötilaanturi on mitä ilmeisimmin hajalla tai viallinen. Ohjainyksikkö kuvittelee että laite on kuuma ja yrittää sitä epätoivoisesti jäähdyttää puhaltimellaan. Kun osasi oikeilla sanoilla hakea, niin vastaavaa vikaa näyttää olevan monilla käyttäjillä maailmalla ja ebay oli pullollaan varaosa sensoreita 😄 Purin kaikki rojut pois autosta ja jos lämppärin vielä joskus takaisin laitan, niin en ainakaan bellypanin väliin. En keksinyt mitään järkevää paikkaa sisään imettävälle ilmalle ja tuolla alla on aina riski että pakokaasut päätyvät jotain reittiä pitkin sinne ja sitä myöten kabiinin puolelle. 2 Quote
KimmoH Posted March 17, 2022 Author Posted March 17, 2022 Kausi 2022 startattu. Viitisen kuukautta se siinä pölyttyi omassa rauhassaan. Uudet tulpat, öljyt ja ilmanputsari. ja uudet tulpanjohtojen tiivisteet. Kaksi kesää ajoa ja edelliset oli kovettuneet/hajonneet palasiksi. Olipas surkeaa "kumia". Ei nämä tilalle tulleetkaan mitään priimaa olleet mutta muutakaan ei nyt varaosahyllyssä ollut. Sit odotellaan vielä tovi että tiet sulaa tai edes jäätikkö tallin edestä että uskaltaa ajaa auton pihalle 😅 1 Quote
Tanhis Posted March 18, 2022 Posted March 18, 2022 12 hours ago, KimmoH said: ja uudet tulpanjohtojen tiivisteet. Kaksi kesää ajoa ja edelliset oli kovettuneet/hajonneet palasiksi. Olipas surkeaa "kumia". Ei nämä tilalle tulleetkaan mitään priimaa olleet mutta muutakaan ei nyt varaosahyllyssä ollut. Olen jo pitkänaikaa miettinyt että onkohan joku kumin valmistamisessa käytettävä aine kielletty, korvattu tai yltiöpäisen kallista kun tuntuu että edes laadukkaat (lue kalliit) kumiosat tunnu kestävän ja ihan tuurikauppaa mikä on hyvä ja mikä huono. Aika usein myös käy niin että likaisen näköinen 50v+ autossa viettänyt kumiosa on vuoden päästä paremmassa kunnossa kuin joku uusi väriltään kumia muistuttava kikkare. 1 Quote
KimmoH Posted March 18, 2022 Author Posted March 18, 2022 (edited) Jotain on valmistuksessa täytynyt tapahtua. Oon miljoonalaatikkoihin keräillyt aina romuja purkaessa kaikki ehjät kumiosat talteen ja ne vuosikymmeniä autoissa/moottoripyörissä olleet ovat pääsääntöisesti parempia kuin uudet kaupasta haetut. Edited March 18, 2022 by KimmoH 1 Quote
KimmoH Posted May 1, 2022 Author Posted May 1, 2022 VWappu cruisingissa meinasi käydä köpelösti. Ylättävässä paikassa pamautettiin rotvallinreunaan vaikka kuinka hitaasti luikerrellen ajoin. Maapallo osui öljylämmittimen toiseen pulttiin ja pyöräytti sitä auki. Samalla sipaistiin vähän takakannakkeen pultin päästäkin. Takakannake taisi pelastaa isommalta vahingolta ja selvittiin vain pienellä öljyvuodolla minkä sai tilkittyä kirraamalla 8.8 pulttia mikä osuman johdosta muuttui pelkäksi 8 pultiksi 😅 Vastaisuuden varalle nappasin koko lämppärin pois ja vaihdoin tilalle orggis taco platen. Se istuu niin syvällä ettei siihen pitäisi osumia saada vastaavissa tilanteissa. Samalla kun auton alla makoilin, niin totesin että pakko ne vetarin kumit on vaihtaa ennen kesää. Kaikki neljä alkaa nyt olla aivan tiensä päässä... 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.