Jump to content

Venakopat ja kiinnitystapa


Recommended Posts

Enpä haulla löytänyt aiheesta keskustelua. Mitä mieltä on raati venakoppien kiinnitystavoista, pannalla vai pulteilla? Muistelisin kuulleeni joskus, että pultinreiät ovat vain ongelmakohta.

 

Orkkispeltikopat, ruostumattomasta teräksestä tehdyt, alumiittiset, vaihtoehtoja ainakin CSP:lla on. Onko muut kuin orkkikset turhaa hifistelyä ja rahanhukkaa? Lähinnä esim alumiittisten kesto, orkkiskoppia kun saa 5 paria alumiittiparin hinnalla :)

Link to comment

Orggiksissa ei mahdu välttämättä kaikki vipat kiikkumaan.

 

Siihen saakka mielipide on vakiokoppien ja pantojen puolella. Uusiotuotantokopissakin on sitten mittaeroja, ei oo yks eikä kaks kertaa kun on reprokoppien tiivistereuna ollut sen verran pyöreä että tiiviste on hupsahtanut kopan sisään...

 

Puavo @ dwl

Link to comment

Laitoin Alumiiniset pulttikiinnitteiset bing bong kopat,kun on huomattavasti isommat sisämitat,Muuten ei alumiisien kanssa ole ollut ongelmia,mutta kiristää niitä pultteja ei saa liikaa,muuten taiwanalumiini murtuu. Suunnittelin tekeväni omiin koppiini pienet raudat koppien päälle jotka jakaisi kiristysmomentin pulteista tasaisesti läpi kopan.

  • Like 1
Link to comment

Jos käyttää pannallisia koppia, kannattaa vaihtaa samalla uudet pannat, ei maksa paljoa ja on varsin iso ero verrattuna vanhoihin jo kuoleentuneisiin ja hapertuneisiin pantoihin...

Itte melkein vaihtanut uudet pannat aina siinä vaiheessa viimeistään kun jos vanhat menee käsivoimin paikalleen...

Link to comment
  • 9 years later...

Onko jokin erityinen syy, että pitää käyttää alukoppia? Itte olen tykästynyt noihin aftermarket rosterikoppiin, hiukan enemmän tilaa keinuvivustolle ja tuntuvat varsin hyvin pitävän öljytkin koneen sisällä (poislukien se pariskunta, joka vuoti uutena heti pistehitsien kohdalta).

Link to comment

Nojoo. Tossa myyjä varmaan luulee että noi on tehty kullaasta. Viime kesänä noita samalla valulla oli myynnissä porsche tekstillä 200 dollarilla. Yks äijä ruotsissa oli ostanu yhden parinkin ja möi ne hintaan 2500 kruunua. Köyhänä harrastajana ei ollu varaa silloin ostaa... :)

Link to comment

Mulla ei kyllä mahtunut tönärin puolelta säädettävät 1.4 kiikut ja vakio kopat nostoa oli 13.8mm.

Ostin csp;n kopat, kallista kuraa sanoisin. Joutu jyrsimään / kopan reikiä suurentaan ja siltikään ei ole 100% tiiviit, kopissa olevat O-rengas urat onnettoman matalat joutuu liimaamaan o-renkaat, joten sen takia käytin vakio tiivisteitä.

 

Nyt ostin nuo kunkkukopat kuplapajasta ja ainakin ensi vaikutelma on aika positiivinen verrattain csp:hen, kunnon O-rengas urat yms.. Moottori ei kyllä ole vielä käynnyt mutta asentaminen ja istuvuus on samaa tasoa orkkis koppien kanssa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...