Pepe Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Enpä haulla löytänyt aiheesta keskustelua. Mitä mieltä on raati venakoppien kiinnitystavoista, pannalla vai pulteilla? Muistelisin kuulleeni joskus, että pultinreiät ovat vain ongelmakohta. Orkkispeltikopat, ruostumattomasta teräksestä tehdyt, alumiittiset, vaihtoehtoja ainakin CSP:lla on. Onko muut kuin orkkikset turhaa hifistelyä ja rahanhukkaa? Lähinnä esim alumiittisten kesto, orkkiskoppia kun saa 5 paria alumiittiparin hinnalla :) Quote
DWL_Puavo Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Orggiksissa ei mahdu välttämättä kaikki vipat kiikkumaan. Siihen saakka mielipide on vakiokoppien ja pantojen puolella. Uusiotuotantokopissakin on sitten mittaeroja, ei oo yks eikä kaks kertaa kun on reprokoppien tiivistereuna ollut sen verran pyöreä että tiiviste on hupsahtanut kopan sisään... Puavo @ dwl Quote
Marko Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Orggiksissa ei mahdu välttämättä kaikki vipat kiikkumaan. Puavo @ dwl autocraftin 1,4 ainakin mahtuu Quote
Guest Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 autocraftin 1,4 ainakin mahtuu Riippuu nokan nostosta, vakiomittaiset venat kun ei kaikille riitä =) Quote
Marko Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 autocraftin 1,4 ainakin mahtuu Riippuu nokan nostosta, vakiomittaiset venat kun ei kaikille riitä =) nosto venalla 14,2mm, sillä ainakin toimii Quote
Racing Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Laitoin Alumiiniset pulttikiinnitteiset bing bong kopat,kun on huomattavasti isommat sisämitat,Muuten ei alumiisien kanssa ole ollut ongelmia,mutta kiristää niitä pultteja ei saa liikaa,muuten taiwanalumiini murtuu. Suunnittelin tekeväni omiin koppiini pienet raudat koppien päälle jotka jakaisi kiristysmomentin pulteista tasaisesti läpi kopan. 1 Quote
Pepe Posted July 20, 2005 Author Posted July 20, 2005 Ok! Kiitoksia kommenteista ja mielipiteistä Quote
Guest Posted July 20, 2005 Posted July 20, 2005 Jos käyttää pannallisia koppia, kannattaa vaihtaa samalla uudet pannat, ei maksa paljoa ja on varsin iso ero verrattuna vanhoihin jo kuoleentuneisiin ja hapertuneisiin pantoihin... Itte melkein vaihtanut uudet pannat aina siinä vaiheessa viimeistään kun jos vanhat menee käsivoimin paikalleen... Quote
Hebster52 Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Ennätys vanhan jutun nosto? :) (En viittiny uutta aloittaa...)Löytyykö joltain myyjältä aluvenakoppia joita kiinnitetään pannalla ja mahtuis vähän enemmän nostoa kans sisään? :) Quote
Ketsa Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Onko jokin erityinen syy, että pitää käyttää alukoppia? Itte olen tykästynyt noihin aftermarket rosterikoppiin, hiukan enemmän tilaa keinuvivustolle ja tuntuvat varsin hyvin pitävän öljytkin koneen sisällä (poislukien se pariskunta, joka vuoti uutena heti pistehitsien kohdalta). Quote
metake Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Nää on vissiin ne mitä Ketsa tarkoitti: http://www.aircooled.fi/tuote/422/venttiilikopat-rosteri-scat Itselläni ollut kahdessa koneessa nuo ja voin suositella. Quote
Hebster52 Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Noi ovat niin blingejä... :) No. Voishan ne maalata matta mustiks.. :D Quote
kari kittilä Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Onhan tuolla tämmösetki http://www.aircooled.fi/tuote/807/venttiilikopat-alumiini-t123-461792 Quote
-Alex- Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 (edited) Kokemuksia CSP tai JPM kopista? Ensimmäiset pulttikiinnitteiset ja jälkimmäiset jousella...molemmat alumiinia. Vuotoja tai tiivisteiden kanssa muita ongelmia näissä ollenkaan? Jos laittais jommatkummat.. Edited January 19, 2015 by -Alex- Quote
ARTO Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Jäähdytysrivallisten alukoppien kanssa öljylämmöt laskee noin 1,5 celciusta. Kireessä stokerissa tärkeä yksityiskohta. 1 Quote
Tutkija Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Pantajousiset kopat parhaimpia tiivistyksen suhteen ja ainakin kiinalaiset empiläiset alumiinikopat yllättävänkin hyvät.Tilaa jopa 117mm venttiileille ja pautterin rullakeinu yhdistelmällekkin. Quote
-Alex- Posted January 20, 2015 Posted January 20, 2015 Noi on varmaan parhaimmat mitä rahalla saa ostettua :D http://carreracoachwerks.com/webshop/index.php?route=product/product&product_id=52 Quote
Hebster52 Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 Nojoo. Tossa myyjä varmaan luulee että noi on tehty kullaasta. Viime kesänä noita samalla valulla oli myynnissä porsche tekstillä 200 dollarilla. Yks äijä ruotsissa oli ostanu yhden parinkin ja möi ne hintaan 2500 kruunua. Köyhänä harrastajana ei ollu varaa silloin ostaa... :) Quote
JM Posted January 21, 2015 Posted January 21, 2015 CSP kopissa ollut reijät vika paikassa. Ehkä JPM kingit ois hyvät? Quote
-Alex- Posted January 22, 2015 Posted January 22, 2015 (edited) Tietääkseni vain suoraan Johannekselta, 199€ / pari. http://jpmotorsports.se/ms/ms/j-p-motorsport-produkter-helsingborg-254-68/ms-90000825-p-4/#JPM%20King%20Cover Edit: ja paplakujalta :D Edited January 22, 2015 by -Alex- Quote
Rebel Posted January 22, 2015 Posted January 22, 2015 Kuplapajalla noita oli hyllyssä kun siä viimeks kävin. Quote
sleepercooler Posted January 22, 2015 Posted January 22, 2015 Tietääkseni vain suoraan Johannekselta, 199€ / pari. http://jpmotorsports.se/ms/ms/j-p-motorsport-produkter-helsingborg-254-68/ms-90000825-p-4/#JPM%20King%20Cover Edit: ja paplakujalta :D Aikas saatanan kalliit, tuleeko tolla hinnalla pari lisähevosta lisää ;D Quote
Hebster52 Posted January 22, 2015 Posted January 22, 2015 Aikas saatanan kalliit, tuleeko tolla hinnalla pari lisähevosta lisää ;D Ei ehkä automaattisesti mutta noiden kans vissiin mahtuu semmoista kalua sisään että saa koneesta lisätehoa.. :) Quote
x-pj Posted January 22, 2015 Posted January 22, 2015 Paljonko sitä tilaa sitten pitää olla? Mulla on vakio kopissa scat 1.4 keinut, nosto venalta mitattuna 13,5 ja mahtuu. Jos laittaa vaikka tollaset, niin mahtuu kaiketi nostamaan vielä enemmän: Nää on vissiin ne mitä Ketsa tarkoitti: http://www.aircooled.fi/tuote/422/venttiilikopat-rosteri-scat Itselläni ollut kahdessa koneessa nuo ja voin suositella. Quote
-Alex- Posted January 22, 2015 Posted January 22, 2015 Esim, 15-16mm nostolle, +117mm pitkille venttiileille, pauterin keinuille tms. Quote
Roope Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Mulla ei kyllä mahtunut tönärin puolelta säädettävät 1.4 kiikut ja vakio kopat nostoa oli 13.8mm. Ostin csp;n kopat, kallista kuraa sanoisin. Joutu jyrsimään / kopan reikiä suurentaan ja siltikään ei ole 100% tiiviit, kopissa olevat O-rengas urat onnettoman matalat joutuu liimaamaan o-renkaat, joten sen takia käytin vakio tiivisteitä. Nyt ostin nuo kunkkukopat kuplapajasta ja ainakin ensi vaikutelma on aika positiivinen verrattain csp:hen, kunnon O-rengas urat yms.. Moottori ei kyllä ole vielä käynnyt mutta asentaminen ja istuvuus on samaa tasoa orkkis koppien kanssa. Quote
pantse1 Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Tämä lienee suoraan riippuvainen keinuvivustojen muotoilusta, koska minulla on vakiokopat mahtuneet ilman ongelmia CB: n 1.4 keinuilla ja 15,2mm nostolla. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.