Jump to content

Ahistaako?


Guest rodman

Recommended Posts

Löysin siimaleikkurin kanssa takapihalla touhutessani "myyrän kolon" no siittä sitten ympäriltä siimasin ja jatkoin eteenpäin ja noin pari sekuntia sen jälkeen tunsin kun joku nipisti käsivarressa no ampparihan se siihen tikkasi sitten katsoin "myyränkoloa" niin perkules kun sen ympäristö kuhisi amppareita no kolme muutakin kaverusta kerkesi tikkaamaan kun juoksin pois. No kaksipäivää tapahtuman jälkeen vieläkin kuumottaa pari herkemmässä paikassa olevaa pistosta.

Link to comment
Guest veewee

Big brother

 

Kattooko mun vaimon lisäksi joku oikeasti tota vitun paskaa, missä känniset homot ja muutkin puolivaloilla ajavat kiljuu ja hyppii samalla kun osa henkisesti vajavaisesta ryhmästä suorittaa ryhmän henkisen tason mukaista tehtävää.

Link to comment

voe watun wattu! 8( Kuplan kuskin puoleinen takavetari alotti vuotamisen, vaikka toissakesänä molemmat puolet uusittu läpikäynnin yhteydessä. Ei muuten mitää mut ois pitäny päästä takasin tampereelle opiskelemaan. HUOH. Noh kai sitä on jostain rahat revittävä tohon remonttiin ja käytävä ettimäs laina-auto joltai tutult. V*TU! ps 7000 kilometriä ajettu ton vaihdon jälkeen, notta tuskin on asennusvirhe? mitäs sinne laitetaan tilalle? tais olla joku brassi systeemi siel. köyhällä ei oo vara ostaa paskaa vai miten se meni? ei jaksais koko ajan uusia sinne niitä jarrukenkiä ja stefoja jos kerta 7000 kilsaa vaa kestävät : (

Link to comment

Kurjaa kun on kone melkee paikallaan ja tajuaa vasta sitten että on väärä kytkinasetelma.

 

Mitä teen väärin koneen asentamisessa kun se aina tössää siihen kun on saanut alempien koneenpulttien kierreosat reikien sisään? Siitä alkaa kamala tappelu.

Kyllä se sit aina sinne on lopuks saatu kun on kylän vahvimmat miehet riuhtomassa ja vääntämässä kakkosnelosilla ja pumppaamassa tunkkia ylös ja alas.

Link to comment
Mitä teen väärin koneen asentamisessa kun se aina tössää siihen kun on saanut alempien koneenpulttien kierreosat reikien sisään? Siitä alkaa kamala tappelu.

Kyllä se sit aina sinne on lopuks saatu kun on kylän vahvimmat miehet riuhtomassa ja vääntämässä kakkosnelosilla ja pumppaamassa tunkkia ylös ja alas.

 

Kytkinlevy keskittämättä? Boorit pökkää vastaan asennuksessa.. Lisäksi tarttis saada kytkinakseli samaan linjaan kammen kanssa, niin alkaa helpottaa.

Link to comment

Kytkinlevy on yleensä keskitetty irtonaisella akselilla.

Seuraavalla kerralla koitan sitä että tunkkaan auton keulasta ihan vaateriin. Jospa se sit muljahtais sinne mukavammin.

 

Jos ei vituta huomena niin pahasti ni vois vaihtaa sen asetelman ni ehtis vielä vähän ajella tänävuonna.

Link to comment
Kytkinlevy on yleensä keskitetty irtonaisella akselilla.

Seuraavalla kerralla koitan sitä että tunkkaan auton keulasta ihan vaateriin. Jospa se sit muljahtais sinne mukavammin.

 

Jos ei vituta huomena niin pahasti ni vois vaihtaa sen asetelman ni ehtis vielä vähän ajella tänävuonna.

 

Olethan pyöräyttänyt käsin hihnapyörästä pikkuisen samalla kun työnnät konetta paikalleen, että napsahtaa kytkin levyn ja akselin boorit oikeisiin kolosiinsa?

Link to comment
Juu kyllä on pyöritelty. Arvelen että kone ei mene ihan linjassa sisään ja alemmat pultit tökkäävät vaihteistoon vaikka ovatkin rei`issä.

Kumma että aina sama ongelma vaikka kymmeniä kertoja vaihtanu konetta...

 

 

Mulla oli sama ongelma viimeisen omistamani kuplan kanssa. Sen kanssa tuli harrastettua tuota moottorin irrotus/kiinnitysjumppaa melko usein ja aina sama ongelma.... ei v#tullakaan mene perille asti vaikka levy on keskitetty ja konetta pyöritelty. Ratkaisua ongelmaan en silloin ikinä keksinyt, paitsi näin jälkeenpäin herännyt aavistus epäkurantista kuslokista. Taisin jopa myydä silloin sen levyn palstan kautta jollekkin onnelliselle...

Jossain vaiheessa vaihdoin levyksi muistaakseni pro-gripin ja sen kanssa moottori luisti :) sisään hienosti.

 

Muissa kuplissani kone on mennyt "heittämällä" sisään, eikä ole aina tullut edes silmämääräistä kummemmin keskitettyä kytkintä.

Link to comment

Luultavasti mulla on ollu autossa perä liian pystyssä. Tunkkailin auton siihen asentoon että se on linjassa koneen kanssa ni meni selvästi helpommin. Lisäksi vauhtipyörä on varmaan vähän nirhannu kytkinkopan yläreunaan kun on yrittänyt asentaa vähän vinossa. Vanha loota johon jyrsitty tilaa ja 200mm vauhtis...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Aamupäivällä soitin erääseen pääkaupunkiseudulla hieman pidempään illalla auki olevaan katsastuskonttoriin.

Kysyin, onnistuuko heillä katsastaa illalla töiden jälkeen jarrullinen autonkuljetustraileri, jossa on teliakseli.

Naisääni puhelimessa sanoi, että kyllä onnistuu ja tervetuloa.

 

Ehdin konttorille n. klo 17.30. Pihalla ei ollut juurikaan autoja, hyvä ei ruuhkaa.

Paperit tiskille ja katsastusta maksamaan.

Virkailija katsoi hetken papereita ja lähti käymään hallin puolella.

Pian hän tuli takaisin ja sanoi, ettei heillä voi katsastaa teliakselisia perävaunuja.

 

Kerroin tarkastaneeni asian aiemmin päivällä puhelimitse.

Hän vain pahoitteli tapahtunutta ja sanoi edellisen virkailijan antaneen

väärää tietoa.

 

Turhaa ajoa 100 km kärry perässä ja olisi kai tuon parituntisen aikana

voinut jotain hyödyllisempääkin tehdä.

Link to comment

viime viikolla tyräleikkaus tänään alko vihottelemaan niin paljo et tartti tehä asialle jtn. No tietenkin opiskelijan terveyden huolto toimii 8-11 välisenä aikana ja itte oisin tarvinnu apua(kun jääräpäisyydeltään kerkii) nii 13 aikoihin. Alko vituttaan. No onneks TAYS:sin ensiapupäivystyksessä ei mennyt kuin tähän saakka(11 tuntia?), mutta nyt on hoidot taas vaihteeks käynnis... Ja hoitsut sentäs oli asialllisia

Link to comment
Guest seppo rauti

jos oltais menty sinne minne mä sanoin niin ois tullu ihan simona fisuu.

 

tulkaa ens talvena taas niin mä näytän :) no nyt on sitten aikaa harrastaa jos vaa voi auton pitää että ei mee liian tiukalle ja kerkee kiertelemään tapahtumissa jne ku ei oo emäntä pistämässä vastaa ja soittelemassa kotiin.

Link to comment
Tiedän olevani vittumainen luonne, mutta viikon sisällä neljä tappouhkausta. (eri henkilöiltä)

 

Yöelämässä uhittelua vai oot ulosottomies tai vastaava ammatiltasi?

 

Ei ollut mikään noista. Olen onnistunut ärsyttämään ilmeisesti koko Keravan omistamalla käytöstavat ja kohtelemalla naista hyvin. Tämä on ollut liikaa rokkareille.

Link to comment
Tiedän olevani vittumainen luonne, mutta viikon sisällä neljä tappouhkausta. (eri henkilöiltä)

 

Yöelämässä uhittelua vai oot ulosottomies tai vastaava ammatiltasi?

 

Ei ollut mikään noista. Olen onnistunut ärsyttämään ilmeisesti koko Keravan omistamalla käytöstavat ja kohtelemalla naista hyvin. Tämä on ollut liikaa rokkareille.

 

Olet varmaan onnistunut ärsyttämään Ranen...

Link to comment
Guest Jussinbussi

Tuli tossa kurvailtua kauniin syyspäivän kunniaksi oikein bussilla Riihimäkeen ja takaisin.

Nyt sitten kun siinä on nuo aavikko välitykset niin totesin ettei auto oikein jaksa mennä sitä perus mittarissa 90, todellista rapiat 80 vauhtia.

Moottori kun on juuri sen verran ylävireinen ja kierrokset noissa vauhdeissa liian maltilliset. Noh keksin ratkaisun tähän ja nostin nopeutta aina tuonne 120 mittarissa asti. Ja johan rupes kulkemaan komeasti ja veti hienosti mäet ja kaikki.

Hurmoksessa sitten vedin peltipoliisiin 80 alueella...

En tiedä paljon oli mutta välähti nyt ainakin, eipä olisi tätäkään päivää uskonut tulevan...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...