HSuomi Posted October 3, 2018 Posted October 3, 2018 Lakki, päästä! Paljoko arvelet että on menny tunteja tähänmennessä? 1 Quote
Pedalpusher Posted October 3, 2018 Author Posted October 3, 2018 Heh! Jaa-a. On kyllä vaikea arvioida, kun en ole yhtään ajatellut tunteja missään vaiheessa. Tämän viimeisen päivityksen jälkeen oli koneella 1799 valokuvaa. Oon ottanu aina sen 4-5kpl per tallikerta ja yleensä olen 3-4tuntia iltaisin viikolla ja sitten 5+ tuntia viikonloppu tallipäivänä. Että kai tuolla laskukaavalla se vois olla melkeen tunti per kuva... Se on aika paljon se... Quote
Pedalpusher Posted February 2, 2019 Author Posted February 2, 2019 Tässä vähän alkutalven satoa. Pohjalevyn kiinnitysreikiä lämpökoteloihin piti suurinta osaa siirtää. Liian paljon liikkuvia osia ollu tässä projektissa. Sitte krapasin lokkarit massoista peltitöitä varten. Löysin sieltä täältä ihan ok orggis lokkarit joka kulmaan. Kaikissa on laitettavaa mutta hyvä lähtökohta, ainakin istuu muodoissa täydellisesti. Molemmista etulokkareista kuupat irti, koska saumat pullisteli. Rostetta piisaa. Puhaltelin toisen etulokkarin ennen oikein kylmiä, että näkee minkä kanssa painitaan. Kiinnityspinnassa yks isompi kohta, muutama ratkeama reunoissa ja kuupan kiinnitysreunat happamat. Sitten toisen etulokarin kohdalla oli pihalla jo niin kylmä, että puhaltaminen oli kauheeta säätöä, koko ajan vehkeet jäässä yms. Jätin puhaltamatta ja pitkästä aikaa joutui hitsaamaan ruosteista peltiä kun ei hiomalla saa niin puhtaaksi. On aika tympeetä hommaa verrattuna puhtaan pellin kanssa työskentelyyn. Tässä lokarissa oli vähä enemmän kiinnityspinnassa huonoja kohtia. Pieni testikoklailu välillä että istuu vielä. Taas ollaan aikalailla tässä päivässä. 11 Quote
Urbantoy Posted February 2, 2019 Posted February 2, 2019 Onko ihanempaa ku mies leikkii mikillä, rällyllä ja taidolla.. ei ole 5 Quote
-Alex- Posted February 3, 2019 Posted February 3, 2019 Hienolta näyttää, itsellä vasta 2mm peltien korjaus samalla tasolla...ohuiden koripeltien kanssa vielä matkaa paljon tuohon. Roloc hiomapyöröjä kulmavingun kanssa taitaa kulua sielläkin 🙂 1 Quote
Pedalpusher Posted February 4, 2019 Author Posted February 4, 2019 Tekemällähän sitä oppii, pääasia että tekee ☺️ Juu suoralla vingulla 75x1mm katk.laikalla ensin sheivaan sauman lähes tasalle tai tasalle molemmin puolin. Sitten kohteista riippuen joko kulmavingulla 36grit 50mm hiomapyöröllä tai 10mm lev. käsinauhahiomakoneella 80grit tai jopa molemmilla ihan tasalle. Voi vielä hifistellä 80grit epäkeskohiomakoneella pinnan nätiksi. Mutta kuitenki nuo vielä puhalletaan joten en oikein usein hifistele. Quote
Pedalpusher Posted June 27, 2019 Author Posted June 27, 2019 Lokasuojien korjausta kevään aikana harrastettu. Orkkis lokkarit löytyi erilaisissa kunnoissa ja ne kun istuu ja muodot on heti oikeat niin päätin mennä tätä reittiä. Apparin puolta. Etulokkaria ekaksi. Sitten vuorossa apparin takalokkari. Uudempaa mallia mutta pienillä muokkauksilla sopii kivasti tähänkin. Sitten vähän fiilistelyä puhtailla osilla. 17 Quote
Racing Posted November 9, 2020 Posted November 9, 2020 (edited) Kun vaihdoit nuo etukylkipalat niin millä avasit taitospystysauman siististi auki? Siinä on ilmeisesti pistehitsit lisäksi, eli onko se pelti puristettu väliin pistehitsien kanssa ja joutuu porata reijät pystysauman pinnasta läpi? Laitoitko jonkun maalin sauman väliin ennen kiinnipuristusta/hitsausta? Miettinyt saisiko pystysaumasta hyvän laittamalla 3m 08115 koriliima väliin ja puristuksiin hitsauksen sijasta,tietty muualta hitsaten. Edited November 9, 2020 by Racing Quote
Pedalpusher Posted November 10, 2020 Author Posted November 10, 2020 No siististi ja siististi mutta kyllä mä taisin vaan lähteä alhaalta päin pienellä lattapäisellä ruuvimeisselillä ja vasaralla naputtelemaan sitä saumaa auki. Ei ole hitsattu se taitos siihen päälle, ainoastaan puristettu. Ja koska sille kylkipalalla ei ole väliä jos vaihtoon menee, niin kun sitä saumaa on saanu vähän auki niin sitten sellasella verhoiluruuvarilla kangeta sitä lisää auki. Sellanen, jossa on about 60 asteen kulmassa lattapää. Sitä kylkeä vasten kangeta. Jälkiä tulee kylkeen mutta sillähän ei oo väliä. Sitte ku se sauma on aukastu vähän yli 90 astetta auki niin pienellä pallopäisellä vingunterällä pistehitsit auki. Niitä ei oo kauheen montaa. about 8. Sitte omalla tavalla pintojen putsaus pintaruosteesta ja toi tässäkin ketjussa usein näkynyt sinkkiä sisältävä pistehitsaukseen tarkoitettu maali sinne ympäriinsä ja uuteen kylkeen kans. Itse käytin tulppahitsausta uuteen kylkeen ja vähän lisää sitä sinkkimaalia tulppien tasoituksen jälkeen ja sauma takas kiinni. Ensin krouvisti pihdeillä ja lopuksi vasteella ja vasaralla tasaiseksi. Aika hyvä tuli. Ihan varmasti koriliima pätevää sinne myös kun vaan puhdistaa kaikki kunnolla. Ainakin nopeempi prosessi ku tuo mun oma. 2 Quote
Pedalpusher Posted December 9, 2020 Author Posted December 9, 2020 Mitenkäs näitä ajettiinkaan.. Päässyt takaisin puuhastelun pariin. Apparin takalokkari oli uudempaa mallia alunperin niin siihen piti tehdä reikien piilottelua ja uusia reikiä. Ja takavaloille löytyi theSambasta kanssaharrastajien avustuksella jokin reikäkuva niin tehtiin sillä uudet reiät. Kuskin takalokkarista vähä huonoja kohtia vaihdoin parempiin. Ja samaa reikäshowta tällä puolella myös. Kiinnityspinnasta parit kohdat meni vielä vaihtoon. Ja kun tuo etummainen reikä oli venähtäny ihan soikeeksi niin sekin vielä pyöreeksi. Ja lopulta paikoilleen koittoa ja selkään taputtelua. Ja näinhän ne sopi. Näyttää ihan paksutolpalta. Etulokkarit oli kans jotain uudempaa vuosimallia ja vilkun reiät ihan takana niin nehän piti saada umpeen. Mitat tuossa on ihan höpöhöpöjuttuja kun ei ollut oikeita käsillä niin piti jokin kiintopiste vain saada. Kuumuus veteli ihan kuprulle ja piti antaa vähän vasaraa että oikes. Ja viimeistely ja uusien reikien keskipaikat merkattu. Ja koittoa paikalleen ja vertailua vanhaan. Vanha. Uusi. Parempi. 6 Quote
Pedalpusher Posted December 14, 2020 Author Posted December 14, 2020 Ja sitten tehtiin apparin puolen etulokkariin samat reikäshowt vilkulle. Hitsausta ja vasaraa ja hiontaa. Koittoa taas paikalleen ja hyvältä näyttää. Ja naamataulu. Lampunkuupat sais paistaa paikalleen pian. 5 Quote
Pedalpusher Posted January 15, 2021 Author Posted January 15, 2021 Sain lampunkuupat hommattua ja paistettua paikalleen. Varastomaalien poisto loksun sisäpuolelta ja sinkki hitsausprimeria saumaan. Loput mustat lähtee hiekkapuhalluksessa. Sitten pohjalevystä maha auki, että saa kytkinvaijerin putken varmistushitsattua kun ei tiedä pettääkö joskus pian valmistumisen jälkeen ja samalla voi tehdä kunnon polttoainelinjat kunnon liittimillä. Noita kuhmuja voi samalla oikoa kun pelti pöydällä. 7 Quote
Pedalpusher Posted February 24, 2021 Author Posted February 24, 2021 Kuskin etulokkarissa oli harmittavasti reikiä puoliksi sivuissa, niin niitä piti puoliksi sulkea ja availla toiseen suuntaan. Uuden reiän jännittävästä poraustapahtumasta ei jäänyt kuvaa muistiin mutta sellainen tehtiin. Astinlaudat ostin joskus palstalta ilman mattoja koska tähän projektiin tuli hommattua värikoodatut matot. Vähän kiinnityspisteiden entrausta ja lommojen suoristusta piti tehdä niihin, muuten hyvät. Toinen puoli oli paljon parempi mutta vähän samoja juttuja tein siihenkin ja on valmis myös. Luukuista viimeisenä ovien parannusta. Saranat on jo oviin holkitettu ja tapitettu mutta pintapelleissä sanomista. Apparin ovesta aloitin kun on pahempi. Jokin tai jotain jäänyt oven ja A-pilarin väliin ja vedetty sitten ihan perille asti kiinni kun aikamoinen lommo molemmissa samassa kohtaa. A-pilari on jo suoristettu aiemmin ja nyt ovesta sama kohta. Huono lyödä tuonne sisälle niin piti aukasta ja suoristaa ja takasin kiinni. 8 Quote
askis Posted February 24, 2021 Posted February 24, 2021 Ihailtavaa työtä! Lisäksi mahtava oppitunti /oppitunteja miten tehdä! 1 Quote
Pedalpusher Posted August 27, 2021 Author Posted August 27, 2021 (edited) Niinhän siinä kävi että aiemmin aloitettu apparin ovi oli ihan liian huono ja kunnollisten korjauspeltien saaminen osoittautui liian haasteelliseksi niin jatkettiin kuskin oven kanssa samalla etsien apparien puolen ovea. Alakulma oli lommoilla ja eihän tuonne pääse lyömään sisälle niin oli pakko avata. Samallaulkopinnan pelti kulmasta vaihtoon. Ja vähän tiivistekouruakin. Mutta lopulta niistä muotoutui mukava kokonaisuus. Pohjalevystä otin aiemmin tunnelista pohjan irti ja siihen värkkäsin pitimet uusille putkille ja vetelin samalla ne uudet putket ja laitoin sialta mahan kiinni takaisin. No sitten löytyi se apparin ovi jostain navetan takaa ja uskottelin itselleni etten ole koskaan nähnyt näin hyväkuntoista orggis ovea kunnes pajalla puhalsin alareunan ja sen saikin suurilta osin uusia mutta valmista tuli siitäkin. Ja tähän päättyy Topin peltityöt, tuli tämäkin päivä eteen kun voi sanoa että kori ja pohjalevy puhallusta ja maalia vaille valmiita! On ollut pitkä urakka mutta eihän näitä montaa isoa projektia tuu tehtyä varmaan elämänsä aikana niin tehtiin tämä sitten peltitöiltä niin hyvin kuin osattiin. Nyt voi taputtaa itseään selkään. Edited August 27, 2021 by Pedalpusher 11 Quote
arkka Posted August 27, 2021 Posted August 27, 2021 Sitten vaan hakemus sisään Classic VW Clubin stipendistä, CV on valmis. Upeaa jälkeä, jatka vaan kirjoittelua, kympin tekemistä on kiva seurata. Ja tällaisista kertomuksista opii muutkin "tekijät". Kiitos ja kumarrus. 1 Quote
Pedalpusher Posted August 27, 2021 Author Posted August 27, 2021 Nöyräksi vetää tuollaiset kommentit, kiitos paljon! Quote
MU Posted August 27, 2021 Posted August 27, 2021 Iso plussa vielä se että viitsit/muistat kuvata eri työvaiheita. Ja ennen kaikkea hyvä laatuisia kuvia 👍 2 Quote
Pedalpusher Posted September 9, 2021 Author Posted September 9, 2021 Nyt sitten saisi ehdottaa maalaria tälle autolle. Pidetään vaikka kehut ja haukut YV.llä niin ei aiheuteta pahaa mieltä. Voi ehdottaa maalaria ja kertoa omakohtaista kokemusta tai sitten maalarit voi ottaa itse yhteyden jos olisi haluja tehdä pohjat ja ruiskuttaa maali pintaan. Joitain henkilöitä on jo haastateltu kasvotusten asiasta ja listaan vaan nyt itselle vaihtoehtoja. Matka, hinta, aika jne mielessä. Auto sijaitsee Laihialla, Vaasan naapurissa jos matkaa ajatellaan. Quote
mikan Posted September 9, 2021 Posted September 9, 2021 Mikäs sen kaverin nimi on, joka asuu jossain Pietarsaaren seudulla? On rakentanut monia hienoja näyttelyissä maalauksestakin palkittuja volkkareita. Hebster varmaan ainakin tuntee. En tiedä onko maalannut volkkarinsa itse vai käyttänyt jotain pohjanmaan maalaamoa. 1 Quote
arkka Posted September 9, 2021 Posted September 9, 2021 (edited) Halpaa ja hyvää automaalaria ei ole. Jos Vaasanseudulta etsit maalaria, parasta mitä tiedän, www.kronholms.fi , Kim Kronholm, lentokentän Laihianpuoleisessa päässä Tuovilantie varrella. Erittäin asiallinen kaveri, autoharrastaja itsekkin, eli ymmärtää kaiken autoharrastamisesta, oli se sitten kuplavolkkari tai hänen oma DeTomosa Pantera (CV todellakin kunnossa). Hinta varmasti selviää, kun käyt paikanpäällä kertomassa projektista. Edited September 9, 2021 by arkka 1 Quote
Pedalpusher Posted September 9, 2021 Author Posted September 9, 2021 1 hour ago, mikan said: Mikäs sen kaverin nimi on, joka asuu jossain Pietarsaaren seudulla? On rakentanut monia hienoja näyttelyissä maalauksestakin palkittuja volkkareita. Hebster varmaan ainakin tuntee. En tiedä onko maalannut volkkarinsa itse vai käyttänyt jotain pohjanmaan maalaamoa. Mara tästä tais jo puhelimella ilmoittaa puoli tuntia sitten. Uskon ainakin, että sama kaveri kun Pietarsaaresta ja kuvat autosta näyttivät todella hyviltä! Quote
Tanhis Posted September 10, 2021 Posted September 10, 2021 16 hours ago, Pedalpusher said: Mara tästä tais jo puhelimella ilmoittaa puoli tuntia sitten. Uskon ainakin, että sama kaveri kun Pietarsaaresta ja kuvat autosta näyttivät todella hyviltä! https://www.facebook.com/Bilmalarservice/ Taitaa olla tämä se mesta mistä puhutaan. 1 Quote
preA356 Posted September 10, 2021 Posted September 10, 2021 Kattelin kuvia ja näin tutun naaman yytsäämässä Valkoista Porsche, joten Tanhiksen vinkki on oikea linkki Ugh Quote
Ketsa Posted September 11, 2021 Posted September 11, 2021 Kun peltityöt on tehty noin hyvin, niin eikö se pitäisi itse maalatakkin, jotta laatutaso säilyy? Quote
Pedalpusher Posted September 11, 2021 Author Posted September 11, 2021 No niinhän se varmaan pitäisi niin ympyrä sulkeutuis kunnolla. Mutta kun se homma pitäis ensin harjotella niin nyt tuntuu että on mahtavaa päästä hetkeksi eroon tosta kopasta ja vetää siihen tilalle talveksi jotain muuta näperrettävää! Ja sit vaan jokeripokeribox keväällä koppa on maalattu ja alkaa pulttaamaan osia! 1 Quote
Ketsa Posted September 11, 2021 Posted September 11, 2021 Juu, ymmärrettävää tuokin lähestymistapa. Mutta jos projektissa matka on tärkein, niin maalauksen ulkoistamisessa menettää jokuset tekemisen ja onnistumisen tuottamat isot kiksit. Quote
mikan Posted September 12, 2021 Posted September 12, 2021 Tai epäonnistumisen tuottaman vitutuksen. 1 Quote
Urbantoy Posted September 12, 2021 Posted September 12, 2021 21 hours ago, Pedalpusher said: No niinhän se varmaan pitäisi niin ympyrä sulkeutuis kunnolla. Mutta kun se homma pitäis ensin harjotella niin nyt tuntuu että on mahtavaa päästä hetkeksi eroon tosta kopasta ja vetää siihen tilalle talveksi jotain muuta näperrettävää! Ja sit vaan jokeripokeribox keväällä koppa on maalattu ja alkaa pulttaamaan osia! Tämä ku on maalissa ja KKPssä, Pedaali saa syödä mahantäydeltä Kenpeeleen Keisarikunnan ribsejä.. Lupaus pitää sitten.. Quote
remykv Posted September 12, 2021 Posted September 12, 2021 Jos peltihommat on tehty tuolla mallilla ja omat maalaustaidot epäilyttää niin ilmanmuuta etsimään tuon korin arvoinen maalari....kaikkea ei todellakaan tarvi osata itse. Iso peukku tälle projektille 1 Quote
Pedalpusher Posted September 13, 2021 Author Posted September 13, 2021 (edited) 19 hours ago, Urbantoy said: Tämä ku on maalissa ja KKPssä, Pedaali saa syödä mahantäydeltä Kenpeeleen Keisarikunnan ribsejä.. Lupaus pitää sitten.. Pitääpä pari päivää olla syömättä sitte ja kunnon laihialaisena ottaa täys ilo tuosta lupauksesta! Eikä tunnista enää ku äänestä niiden syöminkien jälkeen. Edited September 13, 2021 by Pedalpusher Quote
Pedalpusher Posted September 13, 2021 Author Posted September 13, 2021 Ketsan ja mikan kommentteihin. Pikkupoikana viimeksi jotain näkyvää maalanneena kun honda monkey purettiin muttereiksi ja maalattiin rungosta lähtien kaikki uudelleen. Onnistumisen tuottamat kiksit olikin tuulettamisen arvoiset kaikessa muussa paitsi tankissa. Koko mopon ensimmäinen silmiin osuva ja näkyvin osa kun kiehahti jostain tuntemattomasta syystä niin siinä vitutuksen tuottamat kiksit pyyhki alleen ne muiden osien onnistumiset. En toivoisi tähän maalaukseen vastaavaa ja se on yksi syistä miksi etsin maalaria 😄 Quote
Ketsa Posted September 13, 2021 Posted September 13, 2021 Normiharrastaja todennäköisesti epäonnistuisi maaluksessa, aivan kuten remykv ja mikan kertovat. Tämän topicin kuvat kuitenkin kertovat, että kyseessä ei ole normaaliharrastaja, jolloin on itse tekemällä on merkittävä mahdollisuus saada parempi lopputulos, kuin teettämällä. Tai siis en ole ainakaan tavannut suomalaista kuplan hitsausta harrastavaa tyyppiä, jolla olisi mahdollisuus teettää maalaustyö täysin välittämättä siihen kuluvasta ajasta (toisin sanottuna pätäkkää rajattomasti). Kiehumiset yms. ovat paukkupullojen ja asiaan perhtämöttömyyden syytä. Hiomalla ja kiilloittamalla pinnasta saa juuri niin hyvän kuin haluaa. Se missä mielestäni on mahdollisuudet tehdä itse parempaa laatua urakkatahdilla työskentelevään ammattamimaalariin verrattuna, on siinä, mitä sen pintamaalin alla on... Mutta kukin tekee tavallaan ja tärkeintä on muistaa, että harrastus se on huonokin harrastus :) Quote
arkka Posted September 13, 2021 Posted September 13, 2021 Ketsan kanssa samoilla jäljillä, jos on tila missä riittävä lämpö ja ilmanvaihto, maalaat rauhassa pohjavärin ensin joka paikkaan (ei tule urakkamiehen laiskojapaikkoja), hiot, korjausmaalaat. Maalaat hiontavärin ja hiot, niin rupee tekemisen hedelmät tippumaan puusta. Tolla periksiantamattomuudella teet parempaa lopputulosta, kun mitkään hosuheikit. Jos pintavärin vetäminen jännittää, sen voi teettää "alihankintana". Quote
Tanhis Posted September 13, 2021 Posted September 13, 2021 33 minutes ago, arkka said: Ketsan kanssa samoilla jäljillä, jos on tila missä riittävä lämpö ja ilmanvaihto, maalaat rauhassa pohjavärin ensin joka paikkaan (ei tule urakkamiehen laiskojapaikkoja), hiot, korjausmaalaat. Maalaat hiontavärin ja hiot, niin rupee tekemisen hedelmät tippumaan puusta. Tolla periksiantamattomuudella teet parempaa lopputulosta, kun mitkään hosuheikit. Jos pintavärin vetäminen jännittää, sen voi teettää "alihankintana". Ihan samaa mieltä, oman ghian kanssa ei tainnut neljä kertaa riittää kun maalausta korjailtiin. Ja siltikin jälki oli about saman tasoista kuin oma pinta. Tietty lähtökohdat pitää olla kunnossa eli kunnon kokoinen kompura mieluiten vielä välisäiliö ja kunnon vedeneroitus on ne mitä ilman hyväkin maalari saa homman epäonnistumaan. Pikku sumut ja valumat saa korjailtua jälkikäteen mutta viikon verran siihen maalamiseen kannattaa varata jos sitä itse toteuttaa. Quote
Pedalpusher Posted September 13, 2021 Author Posted September 13, 2021 Hyviä pointteja. Huomenna aamulla tulee yksi maalariehdokas katsomaan tuotetta livenä ja antaa varmaan pohtimisen aiheita. Mietitään sitten millä mielellä ollaan ammattimaalareiden suhteen. 1 Quote
Pedalpusher Posted October 12, 2021 Author Posted October 12, 2021 Kyllä sen verran, että yksi maalari on käynyt paikan päällä mutta taidan sivuuttaa sen, koska työskentelee näihin hommiin vähän liian paskaisissa tiloissa. Vaikka muuten puheet ja käytettävät aineet ja kerrokset kuulosti hyvältä. Seuraava maalari on tulossa katsomaan kunhan kerkeää ja hänen tekemästä jäljestä ei ole ollut moitittavaa ja työskentelee maalaamoon kuuluvissa puhtaissa tiloissa. Toivon että vielä ehtis ennen talvea saada peltipuhtaan korin vietyä maalarille kun eka vaihtoehto menikin reisille. Quote
Lasse Posted October 12, 2021 Posted October 12, 2021 Harva ammattimaalari tekee muutakuin sellaista vakuutusyhtiölle kelpaavaa pintaa. Eikä nuo uudetkaan autot kovin kummoisia ole kun maalipintaa katsoo. ihmettelen että kehtaavat sellaista maailmalle pistää. Itte kun maalaa niin voi varautua siihen että korjauksia joutuu tekemään. Mutta se ei niin harmita kun siitä ei joudu erikseen maksamaan lisähintaa. Quote
Pedalpusher Posted August 24, 2022 Author Posted August 24, 2022 Ennen viime talvea tuli tosiaan puhallettua kamat valmiiksi mutta sateet alkoivat ja kuljetus ilman umpikärryä maalarille ei onnistunu. Puhuttiin että vien keväällä. Kevät tuli ja olin taas jonon viimeisenä. Ajatus maaliruiskuun tarttumisesta alkoi itää vahvemmin ja tämän kesän aikana harjoittelin pohjalevyllä ja muutamalla irto-osalla miten se onnistuis. Taidan kuitenki maalata korin itse. Talli myytiin ja se lähtee nyt alta ja muutto uusiin tiloihin ennen talvea. Se hidastaa asioita mutta sain kuitenkin sen pohjalevyn maalattua ennen muuttoa. Viime syksynä puhallettiin. Ja tehtiin ylijäämä alumiinilätkistä kaasari-ikkunoille ovet. Sitte keväällä kesällä koitettiin eka epoksia pohjalle. Annettiin kuivaa rauhassa ja hiottiin mataksi. Sitte harjottelumielessä koitettiin hiontamaalia pohjalle. Se oli vähä erilaista maalia. Helppo hioa. Tasattiin se paperilla ja koitettiin polyuretaania pohjalle. Ei se niin kauheeta hommaa ollutkaan. Rauhassa kun etenee ja opiskelee asioita ennen tekemistä niin hyvin onnistuu ilman kokemusta isolla ruiskulla. 9 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.