Jump to content

VW KAR-7


SePi

Recommended Posts

Metallihohtovärejä ei saa liuotinpohjaisina, muuten saa. Kunnon automaali nostaa onnestumisen mahdollisuutta, ainakin omien kokemusten pohjalta.

 

Automaalit.net:stä ole itse saanut tarvittavan tuen ja maalit yms. Yleensä päivässä matkikseen.

Debeer/valspar merkiltä saa liotinpohjaisena metallihohto värimassan.

Oma Bmw maalattiin tuolla juurikin.

Raskaankaluston värinä myydään mutta samat värit saa kun muihinkin sävyttämällä tiedossa olevalla auton värikoodilla,jos ei nyt jotain ihan ylierikoista halua.

Edited by Racing
Link to comment

Debeer/valspar merkiltä saa liotinpohjaisena metallihohto värimassan.

Oma Bmw maalattiin tuolla juurikin.

Raskaankaluston värinä myydään mutta samat värit saa kun muihinkin sävyttämällä tiedossa olevalla auton värikoodilla,jos ei nyt jotain ihan ylierikoista halua.

Käytin myös DeBeer/Valspar. Löytyy classic VW- sävyjä liuotinpohjaisina + metallic- jopa 3K helmiäisiä liuottimella.
Link to comment

Kyllä Turussa colornet myymälästä saa ostaa spies hecker metalli, helmiäiset, normaalit sävyt liuotinpohjaisena. Löytyy vwn kaavat. Luulisi löytyvän muissakin ketjun myymälöissä.

Myös Turussa kymppipalvelu myy ppg automaaleja. Niitäkin pystytään tekemään liuotinpohjaisena värimassana myöskin normaali sävyt. Löytyy myös vwn sävykaavat. Lisäksi siellä on lukia jolla saadaan katsottua vanhasta palsta/osasta tarkka sävykaava.

Nuo kaksi maalimerkkiä ja esim lakkana besa glass hs on omien kokemusten perusteella huomattavasti parempia tuotteita kuin debeer&valspar.

Link to comment

Kiitos vinkeistä. Pohjalevyyn saattaa päätyä joku vaalea gun metal. Mutta nuo Audin nardi grey, vw:n pure gray ja porschen slate grey solid colour väreinä ilman hileitä ja helmiäisiä oli ne mun ongelmat.

Link to comment
Guest Keine ahnung

Yleisesti värien valintaan, niin se mikä näyttää hyvältä laajoilla pinnoilla, ei välttämättä toimi pienemmillä ja toisinpäin.

Esim. kromattu putki on ihan kiva liki missä vain, mutta on todella kakkapyllyn näköinen isoilla pinnoilla, varsinkin autoissa.

Link to comment

Monitorin sävyihin ei sitten kannata luottaa tipan vertaa ellei oo näytön kalibrointilaitetta. (Joita mainonnan/markkinoinnin parissa paljon käytetään)

 

Joo, tiesin kyllä näiden ruutujen näyttävän omiaan. Siksipä meninkin tänään tuonne olkkarin puolelle ja katoin värit kalibroidusta LG OLED telkkarista ja - niinpä, siellä Basalt grey RAL 7012 näyttikin parhaalta. Tosin omat silmätkin on mitä sattuu...

Jostain aivolohkosta tuli myös varmistus, että koko auto pohjia myöten taitaa saada saman värin. Muuten tulee liian tivoli ja sekamelska. Alumiini ja keltaiset detaljit riittää.

Tallitilaa vienyt BUG-59 taitaa käydä enää katsastuksessa ja vien sen sitten säilytykseen, jolloin tulee tilaa projektin purkuun. Nyt sitten maaleja ja kunnon ruiskua tilaamaan.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Kaverin autosta löytyi sopivasti rupinen etupelti ja yksi visio moottorin ympärille vaadittavasta suojauksesta muotoutui arvioitavaksi. Tohon sivuille ja perään tulee jotain sopivaa verkkoa suikaleet molemmin puolin ja katotaan nyt mitä tuon takaosan ilmavuuden kanssa pitää vielä tehdä. Pyöreät LED takavalot vois hyvinkin sopia tohon pellin takakulmiin.

 

NrMpCwl0JvLkUdEg8WFKNVaY8gYyRAj756Pn0C-y

 

q20xh4TVZcJ1TvmfmYhkhupn1UZ-wvEAPUMOClwb

 

zye1GUinxLuV2tjaqDqnODVLgkWlgqKTRdoMjJ6_

 

Pistosahan jälkeen käsiin jäi vielä tutinaa ja kuvat on vähän epätarkkoja, mutta eiköhän tuosta idea löydy.

edit typoja...

Edited by SePi
  • Like 1
Link to comment

Jotenkin mielestäni vois olla kuitenkin ennemmin tynnyrin puolikas tai suorasta levystä tehty. Jotenkin tuollain ei istu. Liikaa pyöreitä muotoja. Itse tekisin noihin pääkaariin asti suojat ja sisälokarit sivusuojaksi.

En tiedä sit kauempaa katottuna. Kantikkuutta hieman vaatis. Mut sinänsä ihan hyvä oivallus.

Link to comment

Spoilerimaista lisuketta jo ajattelin kun etsin sopivia takavaloja, mutta sellaista ei oo tullu vielä ainakaan valmiina vastaan. Tosta projektista ei saa vielä kunnon sivuprofiilikuvaa pienessä tallissa, mutta oviaukosta kuvattuna sentään jotain. Pituuttahan katoaa paljon, kun laittaa leveät renkaat lokasuojineen paikoilleen. Tuota peltiä oli tarkoitus vielä leikellä ja kulmia pyöristellä, vähän niinku toi keltainen viiva. Harmaalla töhrityt sivut vois laittaa jostain reikälevystä.

 

Todennäköisesti tarvitaan muutama mallikappale, ennen kuin tää kohta Trafin antamasta ehdosta moottoria ympäröivästä moottoritilamaisesta rakenteesta on täytetty. Sinänsähän peltisellä kopalla ei oo mitään erityistä virkaa, kun penkkien takana oleva tulipeltikin vaadittiin. Koko homman voisi tehdä putkesta ja ritilöistä - ja ehkä sellaiseen vielä päädynkin...

 

T1G6Nw14M137tBkrH7AmxIADsS4WC9pzRJ9KFg-C

Link to comment

No eteen ainakin syntyi pellistä pikku spoilerit

 

Ol-CO9yCRVsQIHSDyX-ex72MMVgVQiYWSHAel7_i

 

VXm2fbGHyQrMmBM-nVvcBw9t6DLpCzmuFRtMCnjJ

 

Noi on M10 pulteilla ja isoilla prikoilla kiinni, joten sen puoleen pitäis kestää tota alumiinista lamppuakin. Vielä pinnassa ällöttävä kromi ja harmi, että tulikin tilattua sinisenä nuo lasit. Mut silmä saa tottua kummallisuuksiin

Link to comment
Guest Keine ahnung

Myös takavalot mallautumassa paikoilleen, kunhan joku sopiva bullet kuori löytyy. Halkaisija n. 10 cm, saa vinkata.

 

Valaisinkuvuista voisi löytyä passeleita aihioita kuoreksi..?

 

post-3714-0-97776500-1504800297_thumb.jpg

post-3714-0-03690100-1504800320_thumb.jpg

Link to comment

Tonii73i, yritän selvitä PayPalin veloituksesta taas kerran lupaamalla seuraavan ostoksen olevan jotenkin paremmin perusteltu :-/ Tuo 91 mm halkaisija on aika ratkaiseva siistin lopputuloksen takia. Umpiot jää tosin hyllyyn jos kukaan ei niitä tarvii.

 

En vaan malta pysyä pois tallilta ja tänään tuli täytettyä Trafin vaatimus alkuperäisten pituussäädöllä toimivien istuinkiinnitysten käytöstä. Tuo pöhkö palkki penkin edessä toimii vanttiruuvin kiinnikkeenä ja penkkihän on nyt säädettävissä ;-)

 

33xDUAWzAheHHg3_WlnXYNftXvoUSNC9RrCJU8fS

 

Kässärin osalta mennään rimaa hipoen. Hallintalaitteiden kuului olla alkuperäistä, mutta ehkäpä tämä varmasti kulunutta originaalia terhakampi keppi uusilla kiinnikkeillä on sen verran parempi, että kelpaa. Piti muutama päivä tuumailla tuota kiinnitystä, mutta sitten löytyi 4 mm teräksestä rasiaporan tekemiä n. 50 mm halkasijaltaan olevia limppuja sekä Alexilta ostettuja korvakkeita. Niistä syntyi M8 jatkomutterin kanssa erittäin toimiva paketti

 

BgL2LUzvooeAbLKjxscYK2iwSn0razbkA4kRu2TO

hRthsza6ynBEjVgu1x30sGyCfE_uPx6ZjHvK37F9

 

Tämän luukun takaa ei enää tankata, vaan käännetään virta off -asentoon kun jätetään auto parkkiin. Kuten näkyy, viimeistelyä vielä piisaa, ennen kuin maali alkaa peittää.

 

28KnnGscBHHcaBQS-mi36J8f1HC3G3_IWfhscZ-8

  • Like 1
Link to comment

No nyt on tämäkin heräteostos löytäny paikkansa. Vielä solenoidille tuenta ja kun tankki on paikoillaan, täytyy tohon luukun alle hakea sopiva tötterö suojaksi ja sadeveden poistoon

 

pCMVnr6gWAbu8QJqVhPjLgPB8banfEh-mTUdyIGC

 

Ihan joka ruuvin alle ei taida saada korvakkeita, mutta neljä helpointa jo pitää häkkyrän tiiviisti - tosin ne ei näy vielä tässä kuvassa...

 

gcrpcpuhpYX5O54uRnYmIlumwjoAXnRYhXMiwUVl

Link to comment
  • 2 weeks later...

Kyllä on taas tovi istuttu tallissa ja katottu jos jostakin suunnasta, miltä tuon perän pitäis näyttää - ja miten siitä saadaan riittävästi kuumilta ja liikkuvilta osilta suojaava. Miks muuten auto pitäis tehdä niiden osalta paremmin kuin moottoripyörä, jossa sentään jalkojen välissä hönkii jos jonkinlaista pyttyä ja putkistoa?

Kun takapyörät laittaa lokareineen kutakuinkin kohdilleen, mielestäni mittasuhteet paranee sen verran, että tuon pellin tukiruoto on tehty ja muutamat korvakkeet sitten, että pysyy paikoillaan. Tuo pakoputkisto täytynee suojata joko verkolla, tai sitten jollain putkisysteemeillä.

 

IhCsv3MceJ8ScTYamhhfxVDLrXDKAQhKXsLO-MF3

 

qyW6BFWzBfZvp3XUzTbpcaXP8U0aAaZjiGumnc6B

 

K4Fy5pOtPjZ7DzvMcsNuDXr-tRoDoIRWyz-cz6Mu

  • Like 2
Link to comment

Rengasvannepaketti näyttää hyvälle, vielä kun perustylsän ralliratin vaihdat racemaisempaan, esim kantikkaampaan muotoon, hyvä tulee.

Tuo ratti tuli 1303:n mukana.

 

Mulla on jo uusi, mutta siinä(kin) toistuu tuo alumiini-reikä teema. Saas nähdä millainen ruori oikeasti tarvitaan, kun parkissa aletaan näillä lihaksilla kääntelemään autoa paikoilleen ja renkaan lepokitka pistää hanttiin

Link to comment

Ei vanhoissa kirpuissa mitään suojia ole pakoputkien edessä. Ihan voi ottaa putkista kiinni kuin kottikärryn aisoista konsanaan. Mitä niissä sun lupalapuissa oikein lukee?

 

t. Mika

 

Varmistin projektia valvovalta katsurilta, että asiallinen moottorin sivuilta ja takaa kiertävä putki, johon vaimentimen kohdalle kiinnittää kilven, riittää. Silloin on liikkuvat ja kuumat osat suojattu riittävästi. Onneksi en ostanu kalliita reijittäjiä tai hienoja verkkoja.

 

BTW, tämä tarina taisi saada alkunsa täällä tasan vuosi sitten. Jokohan vuoden päästä voi kertoilla kokemuksia ajo-ominaisuuksista?

Link to comment

Käyköhän tässä samoin kun vw /moottoripyörä projekteissa että kaasutin/imusarja pyrkii jäätymään, jos ei ole imusarjan ja imuilman tehokasta lämmitystä..Kohtuu lämpimilläkin keleillä vaatii imuilman esilämmityksen ja jos imusarjaa ei ole lämmitetty saa tarjota aika reippaasti polttoainetta jotta kone hyvin toimii....aika kiusallisia piirteitä kun kone siirretään "pois lämpimästä poterosta"...

Edited by Matti-Pekka
Link to comment

Mulla on tohon imusarjaan putket jos oireita ilmenee.

Kokeilkaapa vakuuttaa trafin insinööri turvallisista rakenteista. Tää on siis poikkeusluvalla tehtävä korin vaihto ja jos E kirjaimia oli lampuissa ja muita -74 katsastusvarusteita niin ne pitää löytyä tästäkin. Ja sitten ehdoissa oli näitä "istuimet kiinnitettävä alkuperäisillä pituussäädettävillä kiinnikkeillä". Minä luen tuon möykyn ja lattiakiskot alkuperäiseksi. Vielä hassummaksi jäävät "ulommaisilla istuimilla vaaditaan 3-piste vyöt", vaikka E-hyväksytyt 4-piste vyöt oli jo suunniteltu.

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

More bling bling, polished - not painted. Ei oo kovin järkevää ajanvietettä, mutta kohta alkaa olla valmis. Ehkäpä ohut lakkakerros pitää loisteen jonkin aikaa

 

xle9_50XUTmUoJ_CO5dtvXKxHeqT7fKMsuU9t37u

 

Perän suojaputkisto tehty. Irrotettavaa mallia ja tohon vaimennin pöntön kohtaan rekisterikilpi. Voipi olla, että tuo kuplan etupellistä värkätty suojus jää vain katsastusvarusteeksi ;-)

 

9HLukGPFeCzobgMJMVKznouj89IOlzpyz7izswXy

  • Like 8
Link to comment

No ei tuo aski jää ihan noin ällön kiiltäväksi, mutta se piti saada mahdollisimman puhtaaksi kotikonstein ilman lasikuulapuhallusta. Jätetään kiilto-osat jenkeille.

 

Mutta tänään tuli siistit billet kuoret takavaloille ja kun huomenna haen hydraulikaupasta pari paksumpaa O-rengasta, niin takavalot olis asennusta vaille valmiit. Ehkä ne täytyy pistää sivusuunnassa vaakaan - tai sitten ei...?

 

Y-WCTkakOnxaAnf0prz4JYRP_Ew9KZfSfm3-1uK2

 

85BUU1VwZHhtHH351fGvXC-tdGFoRfEFFkLDAiGL

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Joskus ihmettelee miksi tämä(kin) projekti etenee niin hitaasti kun TV:stä tulevissa entisöinti-customointi-ym ohjelmissa autot valmistuu muutamassa viikossa. No tänäänkin meni nelisen tuntia, että sai parista lattaraudan pätkästä hitsattua, hiottua ja porattua ym viimeisteltyä kaksi kiinnityspaikkaa takavaloille. Mutta se hetki tässä kuitenkin on nyt käsillä, että hitsailuja ei tarvita enää kuin ton etupellin pikku rikamiin.

 

Ln2s2eg920Df65_d1-tK7nvr2kxDYJ7UZMSrqRXw

SQ2331IA-YGQTNDSjP9vz5SQauwwvrSdssB37PPz

 

 ja viimeksi sitten näkymä vähän laajemmalta

 

iWQ6GO1jyKXiUicxuyWk6pM4qWBs2E8Fpuwg8Le3

 

Sähköjen vetoja varten täytyy vielä porailla pyöreetä ja ovaalia reikää tohon himmeliin. Tarkoitus kun on viedä niin paljon johtoja piilossa kuin mahdollista

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...