Racing Posted August 18, 2017 Share Posted August 18, 2017 (edited) Metallihohtovärejä ei saa liuotinpohjaisina, muuten saa. Kunnon automaali nostaa onnestumisen mahdollisuutta, ainakin omien kokemusten pohjalta. Automaalit.net:stä ole itse saanut tarvittavan tuen ja maalit yms. Yleensä päivässä matkikseen. Debeer/valspar merkiltä saa liotinpohjaisena metallihohto värimassan. Oma Bmw maalattiin tuolla juurikin. Raskaankaluston värinä myydään mutta samat värit saa kun muihinkin sävyttämällä tiedossa olevalla auton värikoodilla,jos ei nyt jotain ihan ylierikoista halua. Edited August 18, 2017 by Racing Quote Link to comment
wp Posted August 18, 2017 Share Posted August 18, 2017 Debeer/valspar merkiltä saa liotinpohjaisena metallihohto värimassan. Oma Bmw maalattiin tuolla juurikin. Raskaankaluston värinä myydään mutta samat värit saa kun muihinkin sävyttämällä tiedossa olevalla auton värikoodilla,jos ei nyt jotain ihan ylierikoista halua. Käytin myös DeBeer/Valspar. Löytyy classic VW- sävyjä liuotinpohjaisina + metallic- jopa 3K helmiäisiä liuottimella. Quote Link to comment
vw. Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 Kyllä Turussa colornet myymälästä saa ostaa spies hecker metalli, helmiäiset, normaalit sävyt liuotinpohjaisena. Löytyy vwn kaavat. Luulisi löytyvän muissakin ketjun myymälöissä. Myös Turussa kymppipalvelu myy ppg automaaleja. Niitäkin pystytään tekemään liuotinpohjaisena värimassana myöskin normaali sävyt. Löytyy myös vwn sävykaavat. Lisäksi siellä on lukia jolla saadaan katsottua vanhasta palsta/osasta tarkka sävykaava. Nuo kaksi maalimerkkiä ja esim lakkana besa glass hs on omien kokemusten perusteella huomattavasti parempia tuotteita kuin debeer&valspar. Quote Link to comment
Lasse Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 Yhdyn edelliseen. ja noista kahdesta sanoisin että SpiesHecker on parempi kuin Ppg. Ero pieni ja ehkä fiilispohjainen. Lakoista Besa ei niin kiiltävä kuin Skkensin lakat. Besa taas helpompi ruiskuttaa ilman valumia kuin Sikkens. Quote Link to comment
Racing Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 Trotonin lakka automaalit.net myös todella huippua. Todella hieno kiilto helppo ruiskuttaa ja vuosien päästäki pysyny hyvänä. Ja edullista. Myös glasurit tullu käytettyä paljon mutta tuo on parempaa. Quote Link to comment
pahanapuhallin Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 Eikäku eherottomasti keltaanen :) Quote Link to comment
SePi Posted August 19, 2017 Author Share Posted August 19, 2017 Kiitos vinkeistä. Pohjalevyyn saattaa päätyä joku vaalea gun metal. Mutta nuo Audin nardi grey, vw:n pure gray ja porschen slate grey solid colour väreinä ilman hileitä ja helmiäisiä oli ne mun ongelmat. Quote Link to comment
Guest Keine ahnung Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 Yleisesti värien valintaan, niin se mikä näyttää hyvältä laajoilla pinnoilla, ei välttämättä toimi pienemmillä ja toisinpäin. Esim. kromattu putki on ihan kiva liki missä vain, mutta on todella kakkapyllyn näköinen isoilla pinnoilla, varsinkin autoissa. Quote Link to comment
SePi Posted August 20, 2017 Author Share Posted August 20, 2017 Tuolla saa mukavasti kokeiltua RAL värejä. Nyt olis vahvimmilla RAL7010 Tarpaulin grey. Slate grey menee ainakin mun monitorissa liian sini-violetiksi Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 21, 2017 Share Posted August 21, 2017 Monitorin sävyihin ei sitten kannata luottaa tipan vertaa ellei oo näytön kalibrointilaitetta. (Joita mainonnan/markkinoinnin parissa paljon käytetään) Quote Link to comment
SePi Posted August 21, 2017 Author Share Posted August 21, 2017 Monitorin sävyihin ei sitten kannata luottaa tipan vertaa ellei oo näytön kalibrointilaitetta. (Joita mainonnan/markkinoinnin parissa paljon käytetään) Joo, tiesin kyllä näiden ruutujen näyttävän omiaan. Siksipä meninkin tänään tuonne olkkarin puolelle ja katoin värit kalibroidusta LG OLED telkkarista ja - niinpä, siellä Basalt grey RAL 7012 näyttikin parhaalta. Tosin omat silmätkin on mitä sattuu... Jostain aivolohkosta tuli myös varmistus, että koko auto pohjia myöten taitaa saada saman värin. Muuten tulee liian tivoli ja sekamelska. Alumiini ja keltaiset detaljit riittää. Tallitilaa vienyt BUG-59 taitaa käydä enää katsastuksessa ja vien sen sitten säilytykseen, jolloin tulee tilaa projektin purkuun. Nyt sitten maaleja ja kunnon ruiskua tilaamaan. Quote Link to comment
SePi Posted September 3, 2017 Author Share Posted September 3, 2017 (edited) Kaverin autosta löytyi sopivasti rupinen etupelti ja yksi visio moottorin ympärille vaadittavasta suojauksesta muotoutui arvioitavaksi. Tohon sivuille ja perään tulee jotain sopivaa verkkoa suikaleet molemmin puolin ja katotaan nyt mitä tuon takaosan ilmavuuden kanssa pitää vielä tehdä. Pyöreät LED takavalot vois hyvinkin sopia tohon pellin takakulmiin. Pistosahan jälkeen käsiin jäi vielä tutinaa ja kuvat on vähän epätarkkoja, mutta eiköhän tuosta idea löydy. edit typoja... Edited September 3, 2017 by SePi 1 Quote Link to comment
JaniM Posted September 4, 2017 Share Posted September 4, 2017 Jotenkin mielestäni vois olla kuitenkin ennemmin tynnyrin puolikas tai suorasta levystä tehty. Jotenkin tuollain ei istu. Liikaa pyöreitä muotoja. Itse tekisin noihin pääkaariin asti suojat ja sisälokarit sivusuojaksi. En tiedä sit kauempaa katottuna. Kantikkuutta hieman vaatis. Mut sinänsä ihan hyvä oivallus. Quote Link to comment
Tonii73 Posted September 4, 2017 Share Posted September 4, 2017 Vähän samaa mieltä Janin kanssa. Toi vähän korostaa perän pituutta. Mites olis ihan perus sand railin massiivinen aluspoileri? Tähän tyyliin. http://bajavoodoo.com/yahoo_site_admin/assets/images/SV_1102.92222209_std.jpg Quote Link to comment
SePi Posted September 4, 2017 Author Share Posted September 4, 2017 Spoilerimaista lisuketta jo ajattelin kun etsin sopivia takavaloja, mutta sellaista ei oo tullu vielä ainakaan valmiina vastaan. Tosta projektista ei saa vielä kunnon sivuprofiilikuvaa pienessä tallissa, mutta oviaukosta kuvattuna sentään jotain. Pituuttahan katoaa paljon, kun laittaa leveät renkaat lokasuojineen paikoilleen. Tuota peltiä oli tarkoitus vielä leikellä ja kulmia pyöristellä, vähän niinku toi keltainen viiva. Harmaalla töhrityt sivut vois laittaa jostain reikälevystä. Todennäköisesti tarvitaan muutama mallikappale, ennen kuin tää kohta Trafin antamasta ehdosta moottoria ympäröivästä moottoritilamaisesta rakenteesta on täytetty. Sinänsähän peltisellä kopalla ei oo mitään erityistä virkaa, kun penkkien takana oleva tulipeltikin vaadittiin. Koko homman voisi tehdä putkesta ja ritilöistä - ja ehkä sellaiseen vielä päädynkin... Quote Link to comment
Tonii73 Posted September 4, 2017 Share Posted September 4, 2017 Tuosta kuvakulmasta näyttää kyllä paremmalta :) Tuollaisen aluspoilerin tekee melko helposti itsekin suorasta alulevystä. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 5, 2017 Share Posted September 5, 2017 Tuosta kuvakulmasta näyttää kyllä paremmalta :) Tuollaisen aluspoilerin tekee melko helposti itsekin suorasta alulevystä. Ja ulkonäkö on sama kun sen väsäisi kakkosnelosesta. Quote Link to comment
Tonii73 Posted September 5, 2017 Share Posted September 5, 2017 (edited) Ja ulkonäkö on sama kun sen väsäisi kakkosnelosesta.Ehkä sinun jäljiltä, mutta Sepin mielikuvituksen tuotos voisi ollakin tyylikäs spoileri ;) Edited September 5, 2017 by Tonii73 Quote Link to comment
SePi Posted September 5, 2017 Author Share Posted September 5, 2017 No eteen ainakin syntyi pellistä pikku spoilerit Noi on M10 pulteilla ja isoilla prikoilla kiinni, joten sen puoleen pitäis kestää tota alumiinista lamppuakin. Vielä pinnassa ällöttävä kromi ja harmi, että tulikin tilattua sinisenä nuo lasit. Mut silmä saa tottua kummallisuuksiin Quote Link to comment
SePi Posted September 6, 2017 Author Share Posted September 6, 2017 Nyt pelti on huomattavasti pystymmässä ja näyttää paremmalta. Myös takavalot mallautumassa paikoilleen, kunhan joku sopiva bullet kuori löytyy. Halkaisija n. 10 cm, saa vinkata. 1 Quote Link to comment
Guest Keine ahnung Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Myös takavalot mallautumassa paikoilleen, kunhan joku sopiva bullet kuori löytyy. Halkaisija n. 10 cm, saa vinkata. Valaisinkuvuista voisi löytyä passeleita aihioita kuoreksi..? Quote Link to comment
SePi Posted September 10, 2017 Author Share Posted September 10, 2017 Valaisinkuvuista voisi löytyä passeleita aihioita kuoreksi..? IMG_4520.JPG IMG_4519.JPG Taisi löytyä. Malli ja mitat täsmäis, mutta hinta kirvelee - jälleen... Näistä lyhdyistä olis saanu eteenkin aika siistit valot, varsinkin tuplana puolilleen. Mutta kuka haluaa ostaa nuo siniset ovaalit? Quote Link to comment
Tonii73 Posted September 10, 2017 Share Posted September 10, 2017 Taisi löytyä. Malli ja mitat täsmäis, mutta hinta kirvelee - jälleen... Näistä lyhdyistä olis saanu eteenkin aika siistit valot, varsinkin tuplana puolilleen. Mutta kuka haluaa ostaa nuo siniset ovaalit? http://www.motoparts.fi/index3.php?lang=fin&code=all&sec=51&type=b&size=20&pos=0 löytyskö tuolta sua miellyttävä halvemmalle? Quote Link to comment
SePi Posted September 10, 2017 Author Share Posted September 10, 2017 Tonii73i, yritän selvitä PayPalin veloituksesta taas kerran lupaamalla seuraavan ostoksen olevan jotenkin paremmin perusteltu :-/ Tuo 91 mm halkaisija on aika ratkaiseva siistin lopputuloksen takia. Umpiot jää tosin hyllyyn jos kukaan ei niitä tarvii. En vaan malta pysyä pois tallilta ja tänään tuli täytettyä Trafin vaatimus alkuperäisten pituussäädöllä toimivien istuinkiinnitysten käytöstä. Tuo pöhkö palkki penkin edessä toimii vanttiruuvin kiinnikkeenä ja penkkihän on nyt säädettävissä ;-) Kässärin osalta mennään rimaa hipoen. Hallintalaitteiden kuului olla alkuperäistä, mutta ehkäpä tämä varmasti kulunutta originaalia terhakampi keppi uusilla kiinnikkeillä on sen verran parempi, että kelpaa. Piti muutama päivä tuumailla tuota kiinnitystä, mutta sitten löytyi 4 mm teräksestä rasiaporan tekemiä n. 50 mm halkasijaltaan olevia limppuja sekä Alexilta ostettuja korvakkeita. Niistä syntyi M8 jatkomutterin kanssa erittäin toimiva paketti Tämän luukun takaa ei enää tankata, vaan käännetään virta off -asentoon kun jätetään auto parkkiin. Kuten näkyy, viimeistelyä vielä piisaa, ennen kuin maali alkaa peittää. 1 Quote Link to comment
SePi Posted September 17, 2017 Author Share Posted September 17, 2017 No nyt on tämäkin heräteostos löytäny paikkansa. Vielä solenoidille tuenta ja kun tankki on paikoillaan, täytyy tohon luukun alle hakea sopiva tötterö suojaksi ja sadeveden poistoon Ihan joka ruuvin alle ei taida saada korvakkeita, mutta neljä helpointa jo pitää häkkyrän tiiviisti - tosin ne ei näy vielä tässä kuvassa... Quote Link to comment
SePi Posted September 28, 2017 Author Share Posted September 28, 2017 Kyllä on taas tovi istuttu tallissa ja katottu jos jostakin suunnasta, miltä tuon perän pitäis näyttää - ja miten siitä saadaan riittävästi kuumilta ja liikkuvilta osilta suojaava. Miks muuten auto pitäis tehdä niiden osalta paremmin kuin moottoripyörä, jossa sentään jalkojen välissä hönkii jos jonkinlaista pyttyä ja putkistoa? Kun takapyörät laittaa lokareineen kutakuinkin kohdilleen, mielestäni mittasuhteet paranee sen verran, että tuon pellin tukiruoto on tehty ja muutamat korvakkeet sitten, että pysyy paikoillaan. Tuo pakoputkisto täytynee suojata joko verkolla, tai sitten jollain putkisysteemeillä. 2 Quote Link to comment
ARTO Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Rengasvannepaketti näyttää hyvälle, vielä kun perustylsän ralliratin vaihdat racemaisempaan, esim kantikkaampaan muotoon, hyvä tulee. Quote Link to comment
SePi Posted September 28, 2017 Author Share Posted September 28, 2017 Rengasvannepaketti näyttää hyvälle, vielä kun perustylsän ralliratin vaihdat racemaisempaan, esim kantikkaampaan muotoon, hyvä tulee. Tuo ratti tuli 1303:n mukana. Mulla on jo uusi, mutta siinä(kin) toistuu tuo alumiini-reikä teema. Saas nähdä millainen ruori oikeasti tarvitaan, kun parkissa aletaan näillä lihaksilla kääntelemään autoa paikoilleen ja renkaan lepokitka pistää hanttiin Quote Link to comment
mikan Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 Ei vanhoissa kirpuissa mitään suojia ole pakoputkien edessä. Ihan voi ottaa putkista kiinni kuin kottikärryn aisoista konsanaan. Mitä niissä sun lupalapuissa oikein lukee? t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 Kiinnostais muakin.. Kuulostaa siltä että vaikka auton avonainen putkikonstruktio moottori pitäis täyssuojata?? Quote Link to comment
SePi Posted October 1, 2017 Author Share Posted October 1, 2017 Ei vanhoissa kirpuissa mitään suojia ole pakoputkien edessä. Ihan voi ottaa putkista kiinni kuin kottikärryn aisoista konsanaan. Mitä niissä sun lupalapuissa oikein lukee? t. Mika Varmistin projektia valvovalta katsurilta, että asiallinen moottorin sivuilta ja takaa kiertävä putki, johon vaimentimen kohdalle kiinnittää kilven, riittää. Silloin on liikkuvat ja kuumat osat suojattu riittävästi. Onneksi en ostanu kalliita reijittäjiä tai hienoja verkkoja. BTW, tämä tarina taisi saada alkunsa täällä tasan vuosi sitten. Jokohan vuoden päästä voi kertoilla kokemuksia ajo-ominaisuuksista? Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 (edited) Käyköhän tässä samoin kun vw /moottoripyörä projekteissa että kaasutin/imusarja pyrkii jäätymään, jos ei ole imusarjan ja imuilman tehokasta lämmitystä..Kohtuu lämpimilläkin keleillä vaatii imuilman esilämmityksen ja jos imusarjaa ei ole lämmitetty saa tarjota aika reippaasti polttoainetta jotta kone hyvin toimii....aika kiusallisia piirteitä kun kone siirretään "pois lämpimästä poterosta"... Edited October 1, 2017 by Matti-Pekka Quote Link to comment
PZQ Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 Tuleeko tästä ns. omavalmiste ja joutuu rakentamisessa miettimään E-sääntö höpinää? Vai mitä noi istuinten säätö ja pakoputki lämpö horinat muutakaan voi olla?? Quote Link to comment
SePi Posted October 1, 2017 Author Share Posted October 1, 2017 Tuleeko tästä ns. omavalmiste ja joutuu rakentamisessa miettimään E-sääntö höpinää? Vai mitä noi istuinten säätö ja pakoputki lämpö horinat muutakaan voi olla?? Quote Link to comment
SePi Posted October 1, 2017 Author Share Posted October 1, 2017 Mulla on tohon imusarjaan putket jos oireita ilmenee. Kokeilkaapa vakuuttaa trafin insinööri turvallisista rakenteista. Tää on siis poikkeusluvalla tehtävä korin vaihto ja jos E kirjaimia oli lampuissa ja muita -74 katsastusvarusteita niin ne pitää löytyä tästäkin. Ja sitten ehdoissa oli näitä "istuimet kiinnitettävä alkuperäisillä pituussäädettävillä kiinnikkeillä". Minä luen tuon möykyn ja lattiakiskot alkuperäiseksi. Vielä hassummaksi jäävät "ulommaisilla istuimilla vaaditaan 3-piste vyöt", vaikka E-hyväksytyt 4-piste vyöt oli jo suunniteltu. 1 Quote Link to comment
PZQ Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 Kokeilkaapa vakuuttaa trafin insinööri turvallisista rakenteista. Tuonlaisen insinöörin tulkinta alkuperäisen kupla Folkkarin pakoputkistosta: Laiton! Koska riittämätön lämmön eristys pakoputkien suuttimissa 2kpl :) 1 Quote Link to comment
SePi Posted October 15, 2017 Author Share Posted October 15, 2017 More bling bling, polished - not painted. Ei oo kovin järkevää ajanvietettä, mutta kohta alkaa olla valmis. Ehkäpä ohut lakkakerros pitää loisteen jonkin aikaa Perän suojaputkisto tehty. Irrotettavaa mallia ja tohon vaimennin pöntön kohtaan rekisterikilpi. Voipi olla, että tuo kuplan etupellistä värkätty suojus jää vain katsastusvarusteeksi ;-) 8 Quote Link to comment
SePi Posted October 16, 2017 Author Share Posted October 16, 2017 No ei tuo aski jää ihan noin ällön kiiltäväksi, mutta se piti saada mahdollisimman puhtaaksi kotikonstein ilman lasikuulapuhallusta. Jätetään kiilto-osat jenkeille. Mutta tänään tuli siistit billet kuoret takavaloille ja kun huomenna haen hydraulikaupasta pari paksumpaa O-rengasta, niin takavalot olis asennusta vaille valmiit. Ehkä ne täytyy pistää sivusuunnassa vaakaan - tai sitten ei...? 1 Quote Link to comment
SePi Posted October 28, 2017 Author Share Posted October 28, 2017 Joskus ihmettelee miksi tämä(kin) projekti etenee niin hitaasti kun TV:stä tulevissa entisöinti-customointi-ym ohjelmissa autot valmistuu muutamassa viikossa. No tänäänkin meni nelisen tuntia, että sai parista lattaraudan pätkästä hitsattua, hiottua ja porattua ym viimeisteltyä kaksi kiinnityspaikkaa takavaloille. Mutta se hetki tässä kuitenkin on nyt käsillä, että hitsailuja ei tarvita enää kuin ton etupellin pikku rikamiin. ja viimeksi sitten näkymä vähän laajemmalta Sähköjen vetoja varten täytyy vielä porailla pyöreetä ja ovaalia reikää tohon himmeliin. Tarkoitus kun on viedä niin paljon johtoja piilossa kuin mahdollista Quote Link to comment
mikko k Posted October 28, 2017 Share Posted October 28, 2017 Jos tämä olis mun projekti niin mä hitsaisin noi takavalotelineet nyt ympäriasti, esim. tigillä. Nyt siinä on erittäin otolliset paikat mistä ruostuminen alkaa.. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.