jannuz Posted October 22, 2017 Author Posted October 22, 2017 Kiitokset! Ei ole tullut kyllä sielläpäin ajeltua, camperitkin on tuossa nykyään suht maltilliset :) Quote
jannuz Posted September 14, 2019 Author Posted September 14, 2019 (edited) Noniin jatketaas vähän tätäkin pikku tauon jälkeen. Kuplalla tullut vain ajeltua, mitä nyt konepellin virittelin kiinni. välissä piti yks prätkäkin tehdä. Nyt olis tarkoitus pistää sisusta viimein kuntoon, ja pieniä sipistyksiä ulkokuoreenkin joutais tehdä. Tuli ostettua kolmisyöttöinen teollisuus ompelukone jolla olis tarkoitus kokeilla mitenkä nuo verhoiluhommat luonnistuu. Jiibeeltä ostin jo 61 penkit joista lähdetään tekemään. Perään vähän kuvia lähtötilanteesta😁 Edited September 14, 2019 by jannuz 4 Quote
jannuz Posted September 14, 2019 Author Posted September 14, 2019 Eipäs mahtunutkaan montaa kuvaa yhteen viestiin Quote
jannuz Posted October 10, 2019 Author Posted October 10, 2019 Aloitin helpoimmalla😄 Soittimen muokkasin kojelautaan sopivammaks. penkin rungot korjattu ja maalattu samalla muiden osien kanssa. 1 Quote
jannuz Posted November 5, 2019 Author Posted November 5, 2019 Pikku treenin jälkeen saatu takapenkki ja kauhukahvat verhoiltua 🤩 12 Quote
jannuz Posted November 26, 2019 Author Posted November 26, 2019 (edited) Wolfsburgwestin pehmuste ei oikein vastaa odotuksia, eikä ryhdistynyt lisätäytteilläkään,joten hakusessa olisi paksutolpan ehjä alkuperäinen pehmuste/ koko etupenkki. Voin myös antaa vaihdossa tuon tai myydä erikseen jollekin.. Penkit -61 vuosimallista Edit: vai onko nuo istuinosan pehmusteet 66 vuosimalliin asti samat?🤔 Kuskin istuinosan sain sentään tehtyä, ”upotukset” vielä puuttuu. Edited November 26, 2019 by jannuz 2 Quote
WescuM Posted November 27, 2019 Posted November 27, 2019 (edited) On 11/26/2019 at 5:58 PM, jannuz said: Edit: vai onko nuo istuinosan pehmusteet 66 vuosimalliin asti samat?🤔 Joo samat on. Taitaa vaihtua kesken mallivuotta 1967. Edited November 27, 2019 by WescuM 1 Quote
jannuz Posted December 6, 2019 Author Posted December 6, 2019 (edited) Pala kerrallaan. Edited December 6, 2019 by jannuz 8 Quote
jannuz Posted January 12, 2020 Author Posted January 12, 2020 Nyt olis kaikki jakkarat tehty!😎 13 Quote
jannuz Posted January 14, 2020 Author Posted January 14, 2020 Mittarit mätsätty Onko kellään tullut tämmöstä 80mm mittaripaneelia vastaan lähempää kun jenkeistä? Tai jos jollain olis myydä niin ostan ilomielin😁 5 Quote
jannuz Posted February 27, 2020 Author Posted February 27, 2020 Leikkasin kovalevystä uudet pahvit ja sain nekin verhoiltua.😎 Alkais nämäkin hommat olemaan pikkuhiljaa finaalissa. 9 Quote
jori Posted February 27, 2020 Posted February 27, 2020 Tyylikästä! Tuo verhoilu homma on kyllä hyvä taito. 2 Quote
WescuM Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 Hienoa jälkeä! Millainen ompelukone sulla on, onko pahvit ommeltu kovalevyn läpi? Quote
Matti-Pekka Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 veikkaan että on tikattu ensin välipehmikkeeseen ja sen kanssa sitten pingotettu pohjalevylle... Quote
jannuz Posted February 28, 2020 Author Posted February 28, 2020 Kiitokset! Joo tosiaan nahkaan on liimattu 3mm laminoitu vaahtomuovi, jonka jälkeen tehty tikkaukset ja liimattu kovalevyyn. koneena mulla on kolmisyöttöinen Adler 167 johon vaihdoin uuden servomoottorin niin helpompi käsitellä. Eipä tämmöset millään peruskoneilla onnistuiskaan. Quote
WescuM Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 Teollisuuskoneet on tosiaan eri kaliiperin laitteita, olen nähnyt sellaisetkin ovipahvit, jotka tehty tikkaamalla kovalevyn läpi... 1 Quote
Mikko82 Posted March 9, 2020 Posted March 9, 2020 Mahtavaa jälkeä tuo verhoilu. Mitä materiaalia tuo verhoilu on? Onko keinonahkaa vai jotain muuta ja mistä hommasit värkit. Omaan 64 kuplaan kanssa suunnitteilla verhoilut. Quote
jannuz Posted March 9, 2020 Author Posted March 9, 2020 (edited) Kiitos! Joo keinonahkaahan tuo. Sen tilasin saksasta stoffconseptilta. monesta paikkaa tilailin värimalleja ja tuolta löyty omaan silmään tarpeeksi matta ja oikean värinen nahka. Vaahtomuovi tikkauksiin etolasta, aluskankaat kangaskaupasta ja verhoilulangat ym liimat ja laminaattivaahtomuovit Muovikumilta turusta. Tmi päälliset olis varmaan saanut halvemmalla ja nopeemmin.🧐 Edited July 8, 2020 by jannuz Quote
Mikko82 Posted March 10, 2020 Posted March 10, 2020 Kylläkai ne TMI päällisetkin on ihan OK laadultaan, ainakin niitä paljon näkee laitetun. Itse kun tekee tai teettää verhoilijalla niin saa sellaiset mitä ei muilla ole. Quote
jannuz Posted April 5, 2020 Author Posted April 5, 2020 Uusien vanneksien sovittelua🤩 taakse joutuu teettäämään jäätävät spacerit kun tuli aiemmin vaihdettua lyhkäset vetärit pitkien tilalle.😒 Kojelaudasta tuli turhat reijät siloteltua sekä maalattua. Katon vaimensin ja pistin uuden verhoilun, yllättävän kivuttomasti meni vaikka kauhutarinoita kuullut tosta hommasta😁 4 Quote
Kemin Karavaanari Posted April 5, 2020 Posted April 5, 2020 (edited) Onko sulla paljon kavennettu etuakseli? Edit: tuollahan se aiemmin olikin kerrottu Edited April 5, 2020 by Kemin Karavaanari Quote
jannuz Posted April 5, 2020 Author Posted April 5, 2020 (edited) Joo nelisen tuumaa. Ja pyörä keskellä kaarta niin pitäs nätisti mahtuu vaikka lyö kunnolla kenttään. Ainakin toivottavasti😄 sisäpuolelta taitaa ensin ahistaa.. Edited April 8, 2020 by jannuz Typo Quote
jannuz Posted April 14, 2020 Author Posted April 14, 2020 Mittarihifistelyä Ja kojelaudan kasailua Tuli hommattua myös kunnon kaasarit brosolien tilalle, eli uudenkarheat drla40 dellortot! Osaisko säätögurut kertoa millä suuttimilla yms voisi lähteä kokeilemaan alkuasetuksia? Konehan oli pääpiirtettäin 1835, scat c35 nokalla ja vähän avarretuilla kansilla. Kaasarien mukana tuli 30 ja 34 milliset sisäkurkut, mutta pitäiskö olla 32🤔 2 Quote
DOODAH Posted April 16, 2020 Posted April 16, 2020 180, 140 ja kakkosen putket. 30 kurkuilla jää yläpää vahan vajaaksi, mutta aloita niillä. 34 liikaa köröttelyyn 2 Quote
metake Posted April 16, 2020 Posted April 16, 2020 140 pääsuutin saattaa olla hiukan reilun kokoinen 30 sisäkurkuille, 32:lle se olis aika passeli.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote
jannuz Posted June 5, 2020 Author Posted June 5, 2020 (edited) Uudet astinlaudat ja wolfsburgwestin puskurit kiinni! Niin ja laitoin mä syksyllä tuommoset valojen ritilätkin. Sisustakin alkaa olemaan pikkuhiljaa nipussa, pitää vaan ottaa kunnon kuvat kun saa kaikki kasattua. kone piti tipauttaa että sai soviteltua kaasarit ja vaihdoin kunnon koneen kannakkeet vanhojen tilalle kun oli hieman päässyt liikahtamaan. Samalla luistavan kytkimen tilalle kennedy stage1 ja kush lok levy. Luulis kestävän tuon koneen tehot😁 sähkönen bensapumppukin meni tankin alle niin jos ei tarvis niin enään sahailla käyntiin. Nyt äkkiä vaan kaikki kasaan ja kovaa ajoo Edited June 5, 2020 by jannuz 9 Quote
jannuz Posted June 27, 2020 Author Posted June 27, 2020 Sisusta ”valmis” ja kone paikallaan uusilla kaasareilla, tässä hätäiset kuvat. Löytyiskö jyväskylän tai keskisuomen alueelta ukkoa kuka sais kaasarit synkattua? 7 Quote
x-pj Posted June 27, 2020 Posted June 27, 2020 Synkronointi on helppoa, kun hommaa mittarin https://aircooled.fi/tuote/73/synkronointimittari-4055mm-kurkuille vivustosta säädetään niin, että molemmista puolista virtaa samlla voimalla. 1 Quote
KimmoH Posted June 27, 2020 Posted June 27, 2020 Onko sulla kaasareissa alipaine nippoja mihin sais mittarin kiinni ? Mulla olis siihen passeli mittari ja sit tietty perinteiset "etanat" nurkkiin mutta niitä ei mahda saada nuihin helposti kun eikös nuissa kaasareissa ole tuplakurkut ? Quote
wp Posted June 27, 2020 Posted June 27, 2020 5 hours ago, jannuz said: Sisusta ”valmis” ja kone paikallaan uusilla kaasareilla, tässä hätäiset kuvat. Löytyiskö jyväskylän tai keskisuomen alueelta ukkoa kuka sais kaasarit synkattua? Perussäätö olisi hyvä tehdä alkuun: - seosruuvit 1.5-3.0 kierrosta auki - läppien käyttötangot irti, ohut paperiliuska rakotulkiksi kaasuvipujen ja tyhjäkäyntiruuvien väliin. Peruuta tyhjäkäyntiruuvia kunnes paperi liukuu nihkeästi pois välistä, huomioi ruuvien hahlojen asento ja avaa silmämääräisesti molempia saman verran, noin 2 kierrosta. - avustaja starttaa moottorin, säätäjä "avittaa" kaasuläppiä tarvittaessa kunnes moottori lämpenee ja käy tyhjää. Tarvittaessa molempia tyhjäkäyntiruuveja säädetään auki/kiinnipäin tarpeen mukaan kunnes tyhjäkäynti kuullostaa sopivalta - " poksuva " kurkku on yleensä laihalla, on "jäljessä" tai imuvuoto. Tuplakaasareilla hae aina takimmaiset ensin balanssiin - moottorin lämmettyä ja käydessä tyhjää kohtuullisesti voit tarvittaessa kuullostella letkun pätkällä imusuppilosta että ääni on samanlainen molemmilla vastakkaisilla puolilla. - kun tyhjäkäynti kuullostaa kohtuulliselta sammuta moottori ja tarkista että takaapäin katsottuna molempien kaasuttimien käyttötangon kulma on yhtä suuri/samanlainen molemmin puolin. Säädä kulma tarvittaessa liu'uttamalla hexbarin vipua oikealle tai vasemmalle ja lukitse kun tankojen kulmat samat molemmin puolin - avaa molemmat lukkomutterit säätö/synkronointitangoista ja napsauta kuulanivelet paikalleen kaasuttimien vipuihin. Säädä molempia sormituntumalla myötä/vastapäivään kunnes molemmissa on saman verran löysää liikettä myötä/vastapäivään ja kiristä lukkomutterit kevyesti molemmin puolin. Käynnistä moottori ja kevyesti vaijerin vipua painamalla katso lähteekö jompi kumpi puoli avautumaan ennen toista. Jatka jäljessä olevan tangon pituutta, yleensä "poksuva" puoli laahaa perässä. - sytytysennakko oltava noin 10-15 - näillä ohjeilla itse osunut noin 90% kohdilleen jos ei imuvuotoja ja tyhjäkäyntisuutin oikean kokoinen tai pykälää liian suuri 2 Quote
jannuz Posted June 27, 2020 Author Posted June 27, 2020 4 hours ago, KimmoH said: Onko sulla kaasareissa alipaine nippoja mihin sais mittarin kiinni ? Mulla olis siihen passeli mittari ja sit tietty perinteiset "etanat" nurkkiin mutta niitä ei mahda saada nuihin helposti kun eikös nuissa kaasareissa ole tuplakurkut ? Ei löydy alipainetta noista tosiaan ja joo tuplat on. Joo tosiaan joku kurkku siellä hieman poksuu ja tyhjäkäyntiä ei meinaa saada rauhoitettua lämpöisenä. Tuossa säätöajolla tuli huomattua että parivuotta vanha laatikon etukannake tais pettää kun rupes yhtäkkiä niin täristämään. Onneks vaihoin just pelkästään taaimmat vahvistettuihin🙄 noo ainakin se näyttää hyvältä.. toisiin vanteisiin oikeenkokoiset adapterit vielä tekovaiheessa niin ei saa niitä vielä alle. 1 Quote
x-pj Posted June 28, 2020 Posted June 28, 2020 Poksuminen voi johtua myös roskasta suuttimessa. Quote
metake Posted June 28, 2020 Posted June 28, 2020 Poksuminenhan on ihan tyypillistä dellortojen kanssa kun tyhjäkäyntipiiri ei toimi kuten pitäisi. Usein häviää kun hetken ajaa, ja nykyään tuohon taisi saada jotain korjausarjaakin jolla tyhjäkäyntipiirin polttoaineen kulkua muutetaan niin että ongelma poistuu.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla 2 Quote
Lasse Posted June 28, 2020 Posted June 28, 2020 Ite olen synkannut niin että tarkistan eri kierrosalueilla synkan ja tarvittaessa tehnyt lopullisen säädöt sille kierrosalueelle missä yleensä koneella ajetaan ~2000 rpm. Tyhjäkäynillähän harvemmin ajetaan. Quote
Pepe Posted June 28, 2020 Posted June 28, 2020 Onpas tyylikäs auto ja hyvää projektinkerrontaa, iso peukku 1 Quote
jannuz Posted July 8, 2020 Author Posted July 8, 2020 (edited) Hattuhylly tehty ja verhoiltu että sai musiikitkin kuulumaan. Eli alkuperänen mankka jonka perässä linjamuuntimilla vahvistin yhdellä kaiuttimella tuossa ”ritilässä” ja sitten vielä erikseen aktiivisubbari hattuhyllyn alla. Ja auxilähtö soittimessa, johon voisi vielä hommata bluetooth palikan niin olis nykyaikaa. Tuo keskikohta nousee tosta niin saa tavarat piiloon. Edited July 8, 2020 by jannuz 18 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.