Jump to content

-57 Ovaali


Recommended Posts

Tähänki saatu nyt vähän kilometrejä alle.

 

Ihan ongelmitta ei olla menty, mutta suht ok kuiten 🙂

 

Kaasarina 30 pict 1 ja jakajana oli ovaalin oma VJU4BR8.

Kaasari tipautteli säännöllisen epäsäännöllisesti tuolta läppäakselin juuresta ko auton sammutti (tulvi?) ja kiihdyttäessä vähän meinaa empiä/tukehtua, ennen ku sit taas virkoaa ja lähtee kiihtymään.

Vaihdoin tuon tulvimisen takia uuden neulaventtiilin ja toivottavasti loppuu. Paikallaan on Netoretron a-laatunen pumppu.

 

Lisäksi tuo "ryypyn vastapaino"(?!) vai mikä se virallinen nimi nyt onkaan, pomppaa välillä ympäri ja kaasu jää huutamaan.

 

image.png.63793ec7b29354653893e30375e6c0d8.png

 

Mikähän se vois auttaa tuohon kiihdytysrykimiseen? Se tulee aikalailla niillä paikkeilla, kun tyhjäkäyntipiiriltä siirrytään pois.

 

Pääsuuttimena nyt 122,5, on kokeiltu 120 ja 125, ei huomattavaa eroa.

 

Jakajan vaihdoin eilen kiina 009:iin, ei suureempaa vaikutusta.

Tulpat vaihdoin boschin nelikärkisiin, ei vaikutusta.

Tulpanjohdot mitattu ja ehyet.

Ruikkija ruikkii ok.

Ennakko laitettu storbolla pauttiarallaa 12 asteeseen. (hihnapyörässä 2 lovea, oisko ne 7,5 ja 10 ja nyt nakattu vähän yli tuon 10).

Kärkiväli ok (0,4) ja venat säädetty 0,15. Pitää säätää vielä kerran, koska vähän ne kilkattelee...

 

Ajokorkeus vielä hakusessa. Keulaa laskettu ja nostettu. 

 

Ois pitäny laittaa se 4" kavennettu kerralla ni sais ajella matalammalla, ilman että rattaa kihnuttaa lokareihin kääntyessä.

 

Perän korkeus haetaan sit kohdilleen, kun saa koukun asennettua.

 

 

 

Link to comment
Mistähän tuohon sais isomman sit jos se alkaa rokkaamaan, ni sellasen missä on sulkuventtiili mukana? 


Ei se tarvii sitä sulkuventtiiliä. Omaani laitoin tavallisen suuttimen ja on toiminut jo useamman vuoden ihan loistavasti.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment

Hei ota ovaalin jousi pois ja laita väliaikaisesti rasvaa hankauskohtaan, nyt se jousi joustaa kaasua painaessa. Hammaslevystä puuttuu  rajoitintappi, sen voi tehdä vaikka popniitistä. A-laatuinen bensapumppu voi olla vaihtovirtaseen tarkoitettu, vaatii lyhyemmän käyttötangon.

Link to comment
2 hours ago, metake said:

 


Ei se tarvii sitä sulkuventtiiliä. Omaani laitoin tavallisen suuttimen ja on toiminut jo useamman vuoden ihan loistavasti.
 

 

 

Joo, sehän on .. hetkinen .... "jälkikäynnin estin" tms. virallisesti. Siis tukkii tyhjäkäyntipiirin kun virrat katkaistaan ettei mene seosta imukanavaan.

 

Kuplassa jälkikäynti ei kai ole ollut merkittävä ongelma koskaan, joten aika sama vaikkei olisikaan. Vanhemmissahan ei olekaan.

 

 

Link to comment

Ilman tota jousta kaasu ei palauta. Kaasu toimii hyvin noin, mutta parempaan kulmaan laitan jossain kohtaa.

 

Se olikin toi solenoidi 50 eikä 55. Laitoin 55 normaalin tyhjäkäyntisuuttimen ni alko rokkaan huomattavasti paremmin. Vieläkin vähän miettii ainakin kylmällä koneella.

Tosin nyt seosruuvia ei passaa kääntää ku 1/4-1/2 kierrosta auki. Jos kääntää enemmän ni tyhjäkäynti katoaa.

 

Hammaslevyn rajotintapin puuttumisen huomasinkin, kun tutkin yhtä arpakaasaria. Pitänee värkätä tohon sellanen.

 

Pumpussa on oikean mittanen tanko eli se lyhkäsempi.

 

 

 

Edited by Art_Zi
Link to comment
On 10/11/2018 at 3:00 PM, Art_Zi said:

Nyt se ois piirretty "puhtaaksi", eli itelle helpoin lukea.

 

Ja noilla 85 ja 86 ei oo väliä kumminpäin tulee?

 

5bbf3b6fe964e_autopluskrrylopullinen.thumb.jpg.d9f84a06b75cacb4db79e0038d31c74f.jpg

 

 

 

Mikäs tässä meni vituralleen, ku mittaristossa ei pelaa vilkkujen valo?

Link to comment

Ei kokemuksia neoretron iskareista.Saab 96 etuiskareissa on lenkki lenkki kiinnitys.Käy varsaosakaupassa mittailemassa.Niitä saa hd- ja kaasumallisia sekä rallikäyttöön tarkoitettuja.

Link to comment
On 5/3/2019 at 9:15 PM, Art_Zi said:

 

Mikäs tässä meni vituralleen, ku mittaristossa ei pelaa vilkkujen valo?

 

Koetappa diodia väliin. Ja vilkut ilmeisesti muuten pelaa kunnolla? Sen vois tietty koettaa mitä tapahtuu jos laittaisi suoraan plussasta polttimon releen merkkivalon nastaan.

Link to comment
45 minutes ago, Tanhis said:

 

Koetappa diodia väliin. Ja vilkut ilmeisesti muuten pelaa kunnolla? Sen vois tietty koettaa mitä tapahtuu jos laittaisi suoraan plussasta polttimon releen merkkivalon nastaan.

 

Pasi kokeili jo tätä ja löi vinkkareilta tulevat johdot polttimoon takas. Valo palkaa, kun vilkku päällä, muttei vilku.

 

Aattelin tehä saman. Ei sen tarvi mittaristossa vilkkua 🙂

 

Muuten sähköt pelaa, kuten suunniteltu, paitsi olin vetänyt yhdelle releelle suoraan sulkaerasialta virrat, ku piti vetää jarruvalokytkimeltä. Kärryn jarruvalot palo kokoajan.

Yhdellä haaraliittimellä siitä selvis ja nyt pelaa kuten pitääkin.

  • Like 1
Link to comment
  • 4 weeks later...
On 5/13/2019 at 8:57 AM, Art_Zi said:

Mites noiden jäykkyys?

 

Peräkärryiskarit kai on aina lötköjä....?

 

Paha sanoa noin yleisesti, mutta meillä on junakeulassa (vakiokorkeudessa) edessä peräkärryiskarit ja ne ovat ennemmin turhan tiukat kuin löysät. Merkistä/mallista ei ole mitään havaintoja kun ne ovat perintötavaraa ja itse iskareissa ei lue mitään.

 

Listalla onkin oikeiden iskareiden hankinta, kunhan ehditään.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Koeajolenkki (1000km Kemi-DWL-Kemi) tuli heitettyä ja auto rokkas suht ok.

 

Paluumatkalla roiskas vettä taivaan täydeltä suurimman osan aikaa ja tuulilasin tiiviste falskas parista kohtaa ja kotia päästessä etu- ja takapenkin jalkatilat litimärkänä.

 

Liekkö tuo korin ja alustan välistä vuotaa reilummin? Pitänee jossain kohtaa tutkailla tarkemmin, mistä se vesi pääsee joka paikkaan.

A-pilarin vedenpoistot vois olla yks edessä tukossa, mutta mistä taakse? Kuskin ovessa on uusi tiiviste paikallaan, vänkärin ovessa vanha. 

 

Ohjauksen veti tosi jäykäksi kun painoa tuli päälle ja kotona jo kurkkasin, että raijetangot ei kanita missään asennossa mihinkään.

 

Syyllikseksi ehkä paljastui töötin maajohto rättinivelessä, oli vähän turhan tukevaa materiaalia ja liittimet hipo tankin pohjaa. Käykäsempi maajohto tilalle ja joskus sit selviää oliko vika siinä vai onko vika jossain muualla.

 

 

Link to comment
51 minutes ago, Tanhis said:

Eikös kuplan pohjalevy vietä taaksepäin. Eli voihan se takana oleva vesi olla edestäkin peräisin.

 

Sen verran on keula enämpi tontissa ko perä, että ei ainakaan parkissa valunu tasasella.

 

Ja ei ollu lattia märkänä väliltä. Polkimien juuressa lammikko ja vänkärin puolela sama homma. Takana sit takapenkkiläisten jalkatila märkänä.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Eipä oo ovaaliinkaan tullu oikein tehtyä mitään, ku tuli joku mielenhäiriö, että pittää saaha joku uus kikotin.

 

Pallopritseniä kattelin talliin ovaalille kaveriks, mut Ranskanpoika kerkes sen viiä välistä, ennen ku ehin kissaa sanua.

Sitten tuli hierottua ja väännettyä tuota avokuplaa, jos ois vaihellu ovaalia siihen, mutta ei siinä sitten ajatukset loppuviimein kohannu myyjän kans ja tuli mieleen, että en ehkä haluakkaa ovaalista luopua, ko ei näitä "ruosteettomia älläkilpisiä Lapin autoja" ihan joka nurkan takaa löydy enää.

 

Eilen tuli laitettua sitten läjä palikoita tilaukseen ni saa tätäkin tehtyä vähän vielä mieleisemmäks.

NeoRetrolta 4,5" ja 5,5" Sprintstarit ja eteen uuet iskarit.

Kumit 135/80 ja 195/65 rengas-onlineltä.

Limebugilta albertin peilit ja 2" puottavat ja säädettävät säätölatat taakse ja napoleonin suoja.

 

Lomaki alkaa sopivasti viikon päästä, ni pääsee vähän hieromaan talliin taas 🙂 

 

Levipellit saa jäähä ootteleen, jos joskus niistä taas innostuu. Niitä ku näyttää nykyään olevan joka toisessa tontitetussa ovaalissa/paksutolpassa.

 

Pitänee vielä käydä maaliliikkeistä kyseleen hyvää maalinpoistoainetta ni alkaa hieromaan pois nuo pensselirävellykset, ni saahaan alkuperäinen väri palautettua.

 

Eilen illalla ko tulin kotia, ni alko tuo takapuskuri tympäseen, kun on nii lommonen.

 

2.thumb.jpeg.bd02484389b85ce37894d9357ec8e334.jpeg

 

Kemin Karavaanari vaihto tallia tuosa kuukaus takaperin, ni talkoopalkaks sain suoran takapuskurin.

 

"Sirpan" kans alettiin sitä eilen sitten asenteleen. Tai "Sirpa" se vaan katteli, ku Art_Zi touhusi.

 

1.thumb.jpeg.9778108ba116a7b63bb9122f9f37142d.jpeg

 

3.thumb.jpeg.f63f166e8d9f9bdd14e6a07df5f0dd23.jpeg

 

4.thumb.jpeg.f5f83c7b9ee4c2395a9f113b332bb0af.jpeg

 

Nyt näyttää jo paljon paremmalta. Pitäs vielä löytää pari kappaletta noita oikeita pultteja, vaa ei taija löytyä +50 millisenä tuota, ko koukun tukirauta on sen verta paksu...

Edited by Art_Zi
  • Like 1
Link to comment
1 hour ago, Kurre said:

Mulla ei oo nyt puskuria varastossa, et vois tarkistaa sen pultin halkaisijan. Eli kysymykseni lähinnä oli, että sopiiko siihen M8 halkaisja, vai joku muu?

 

M8 on

Link to comment

Mennäämpä nyt sit tällasella kombolla, ko näyttää vielä saavan.

 

4,5" ET15 eteen 135/70 kumeilla

5,5" ET10 taakse 195/65 kumeilla

 

Jos näyttää että ei toimi, ni sit ei auta ku alkaa hommaan kapiampaa akselia tai luopua dropeista.

 

 

 

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...