Urbantoy Posted April 26, 2019 Posted April 26, 2019 (edited) DWL Joinsuuhun kusikuussa.. Häänöä Torstaina tänne Kenpeleen Keisarin majataloon, pe matkaan Edited April 26, 2019 by Urbantoy 2 1 Quote
Art_Zi Posted April 30, 2019 Author Posted April 30, 2019 Tähänki saatu nyt vähän kilometrejä alle. Ihan ongelmitta ei olla menty, mutta suht ok kuiten 🙂 Kaasarina 30 pict 1 ja jakajana oli ovaalin oma VJU4BR8. Kaasari tipautteli säännöllisen epäsäännöllisesti tuolta läppäakselin juuresta ko auton sammutti (tulvi?) ja kiihdyttäessä vähän meinaa empiä/tukehtua, ennen ku sit taas virkoaa ja lähtee kiihtymään. Vaihdoin tuon tulvimisen takia uuden neulaventtiilin ja toivottavasti loppuu. Paikallaan on Netoretron a-laatunen pumppu. Lisäksi tuo "ryypyn vastapaino"(?!) vai mikä se virallinen nimi nyt onkaan, pomppaa välillä ympäri ja kaasu jää huutamaan. Mikähän se vois auttaa tuohon kiihdytysrykimiseen? Se tulee aikalailla niillä paikkeilla, kun tyhjäkäyntipiiriltä siirrytään pois. Pääsuuttimena nyt 122,5, on kokeiltu 120 ja 125, ei huomattavaa eroa. Jakajan vaihdoin eilen kiina 009:iin, ei suureempaa vaikutusta. Tulpat vaihdoin boschin nelikärkisiin, ei vaikutusta. Tulpanjohdot mitattu ja ehyet. Ruikkija ruikkii ok. Ennakko laitettu storbolla pauttiarallaa 12 asteeseen. (hihnapyörässä 2 lovea, oisko ne 7,5 ja 10 ja nyt nakattu vähän yli tuon 10). Kärkiväli ok (0,4) ja venat säädetty 0,15. Pitää säätää vielä kerran, koska vähän ne kilkattelee... Ajokorkeus vielä hakusessa. Keulaa laskettu ja nostettu. Ois pitäny laittaa se 4" kavennettu kerralla ni sais ajella matalammalla, ilman että rattaa kihnuttaa lokareihin kääntyessä. Perän korkeus haetaan sit kohdilleen, kun saa koukun asennettua. Quote
metake Posted April 30, 2019 Posted April 30, 2019 Kokeile pykälää isompaa tyhjäkäyntisuutinta.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Art_Zi Posted April 30, 2019 Author Posted April 30, 2019 Tällä hetkellä siinä on 55 ja toihan on sellanen, missä on se sulkuventtiili mukana. Pitää kokeilla normisuuttimella isompaa. Mistähän tuohon sais isomman sit jos se alkaa rokkaamaan, ni sellasen missä on sulkuventtiili mukana? Quote
-tipi- Posted April 30, 2019 Posted April 30, 2019 Erikoisessa asennossa kaasuvaijeri tuossa kaasarin vivussa. Quote
Art_Zi Posted April 30, 2019 Author Posted April 30, 2019 Juu niin on. Vaihtovirtasta varten piti laittaa tuo korokepala kaasarin alle. Pitää jossain kohtaa vähän kairata puhallinkopan reikää ni saa parempaan asentoon. Quote
metake Posted April 30, 2019 Posted April 30, 2019 Mistähän tuohon sais isomman sit jos se alkaa rokkaamaan, ni sellasen missä on sulkuventtiili mukana? Ei se tarvii sitä sulkuventtiiliä. Omaani laitoin tavallisen suuttimen ja on toiminut jo useamman vuoden ihan loistavasti.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
hpa Posted April 30, 2019 Posted April 30, 2019 Hei ota ovaalin jousi pois ja laita väliaikaisesti rasvaa hankauskohtaan, nyt se jousi joustaa kaasua painaessa. Hammaslevystä puuttuu rajoitintappi, sen voi tehdä vaikka popniitistä. A-laatuinen bensapumppu voi olla vaihtovirtaseen tarkoitettu, vaatii lyhyemmän käyttötangon. Quote
Kharon Posted April 30, 2019 Posted April 30, 2019 2 hours ago, metake said: Ei se tarvii sitä sulkuventtiiliä. Omaani laitoin tavallisen suuttimen ja on toiminut jo useamman vuoden ihan loistavasti. Joo, sehän on .. hetkinen .... "jälkikäynnin estin" tms. virallisesti. Siis tukkii tyhjäkäyntipiirin kun virrat katkaistaan ettei mene seosta imukanavaan. Kuplassa jälkikäynti ei kai ole ollut merkittävä ongelma koskaan, joten aika sama vaikkei olisikaan. Vanhemmissahan ei olekaan. Quote
Art_Zi Posted April 30, 2019 Author Posted April 30, 2019 (edited) Ilman tota jousta kaasu ei palauta. Kaasu toimii hyvin noin, mutta parempaan kulmaan laitan jossain kohtaa. Se olikin toi solenoidi 50 eikä 55. Laitoin 55 normaalin tyhjäkäyntisuuttimen ni alko rokkaan huomattavasti paremmin. Vieläkin vähän miettii ainakin kylmällä koneella. Tosin nyt seosruuvia ei passaa kääntää ku 1/4-1/2 kierrosta auki. Jos kääntää enemmän ni tyhjäkäynti katoaa. Hammaslevyn rajotintapin puuttumisen huomasinkin, kun tutkin yhtä arpakaasaria. Pitänee värkätä tohon sellanen. Pumpussa on oikean mittanen tanko eli se lyhkäsempi. Edited April 30, 2019 by Art_Zi Quote
Art_Zi Posted May 3, 2019 Author Posted May 3, 2019 On 10/11/2018 at 3:00 PM, Art_Zi said: Nyt se ois piirretty "puhtaaksi", eli itelle helpoin lukea. Ja noilla 85 ja 86 ei oo väliä kumminpäin tulee? Mikäs tässä meni vituralleen, ku mittaristossa ei pelaa vilkkujen valo? Quote
Art_Zi Posted May 11, 2019 Author Posted May 11, 2019 Stance alkas oleen nyt mieleinen, mutta takana kolisee joka töyssysä. Kemin Karavaanari puhu Saab 900:n iskareista, mutta ainakin motonetin kuvat ei oo lenkki-iskareista.. Eli mitkä ne nyt ois hyvät jäykät takaiskarit? 2 Quote
Kemin Karavaanari Posted May 11, 2019 Posted May 11, 2019 Se oliki Saab 90/99 iskarit jotka mulla oli aikoinaan mutta Nissan Vanetessa muistaakseni samaa mittaa ellei hieman lyhyemmät. Quote
Paksu-Tolppa Posted May 11, 2019 Posted May 11, 2019 29 minutes ago, Art_Zi said: Kemin Karavaanari puhu Saab 900:n iskareista, mutta ainakin motonetin kuvat ei oo lenkki-iskareista.. Eli mitkä ne nyt ois hyvät jäykät takaiskarit? Saab 99:n iskarit toimii ainakin edessä hyvin, pituus taitaa riittää taakse noin matalassa autossa. Quote
kari kittilä Posted May 11, 2019 Posted May 11, 2019 (edited) Tuosta valkoinen KYB on ainakin jäykkä https://www.paruzzi.com/fi/beetle/taka-akseli-tasauspyorasto/iskunvaimentimet/ Se Saabin iskari ei ole kovin jäykkä mulla on Ghiassa ne takana. Edited May 11, 2019 by kari kittilä Quote
Art_Zi Posted May 11, 2019 Author Posted May 11, 2019 https://www.paruzzi.com/fi/beetle/taka-akseli-tasauspyorasto/iskunvaimentimet/1309/ Nii tämä? Quote
Art_Zi Posted May 11, 2019 Author Posted May 11, 2019 Koukkuki tuli ruuvattua paikallee. Ei oo oikeen mieleinen. Pitäs muokata tota puskuriin tulevaa rautaa ni sais mieleisen... Quote
Art_Zi Posted May 12, 2019 Author Posted May 12, 2019 Liian pitkät nuo valkoset KYBit. 28cm on nyt iskarin mitta reiästä reikään tolla korkeudella. Onko näistä kellään kokemuksia? https://www.neoretro.fi/tuotteet.html?id=33/204 Quote
hpa Posted May 12, 2019 Posted May 12, 2019 Ei kokemuksia neoretron iskareista.Saab 96 etuiskareissa on lenkki lenkki kiinnitys.Käy varsaosakaupassa mittailemassa.Niitä saa hd- ja kaasumallisia sekä rallikäyttöön tarkoitettuja. Quote
Tanhis Posted May 13, 2019 Posted May 13, 2019 Nissan vanette taka iskari 225-323mm Volvo PV 200-285 Peräkärry iskarit (lyhyempi malli) 245-350 Tuossa pari mittaa mitä joskus itse sain selville kun iskareita etsin. Quote
Art_Zi Posted May 13, 2019 Author Posted May 13, 2019 Mites noiden jäykkyys? Peräkärryiskarit kai on aina lötköjä....? Quote
KimmoH Posted May 13, 2019 Posted May 13, 2019 Mää ajoin yhden kesän ihan tyytyväisenä bussilla missä oli edessä tollaset peräkärryiskarit 😉 Quote
Tanhis Posted May 13, 2019 Posted May 13, 2019 On 5/3/2019 at 9:15 PM, Art_Zi said: Mikäs tässä meni vituralleen, ku mittaristossa ei pelaa vilkkujen valo? Koetappa diodia väliin. Ja vilkut ilmeisesti muuten pelaa kunnolla? Sen vois tietty koettaa mitä tapahtuu jos laittaisi suoraan plussasta polttimon releen merkkivalon nastaan. Quote
Art_Zi Posted May 13, 2019 Author Posted May 13, 2019 45 minutes ago, Tanhis said: Koetappa diodia väliin. Ja vilkut ilmeisesti muuten pelaa kunnolla? Sen vois tietty koettaa mitä tapahtuu jos laittaisi suoraan plussasta polttimon releen merkkivalon nastaan. Pasi kokeili jo tätä ja löi vinkkareilta tulevat johdot polttimoon takas. Valo palkaa, kun vilkku päällä, muttei vilku. Aattelin tehä saman. Ei sen tarvi mittaristossa vilkkua 🙂 Muuten sähköt pelaa, kuten suunniteltu, paitsi olin vetänyt yhdelle releelle suoraan sulkaerasialta virrat, ku piti vetää jarruvalokytkimeltä. Kärryn jarruvalot palo kokoajan. Yhdellä haaraliittimellä siitä selvis ja nyt pelaa kuten pitääkin. 1 Quote
Kharon Posted June 4, 2019 Posted June 4, 2019 On 5/13/2019 at 8:57 AM, Art_Zi said: Mites noiden jäykkyys? Peräkärryiskarit kai on aina lötköjä....? Paha sanoa noin yleisesti, mutta meillä on junakeulassa (vakiokorkeudessa) edessä peräkärryiskarit ja ne ovat ennemmin turhan tiukat kuin löysät. Merkistä/mallista ei ole mitään havaintoja kun ne ovat perintötavaraa ja itse iskareissa ei lue mitään. Listalla onkin oikeiden iskareiden hankinta, kunhan ehditään. Quote
Art_Zi Posted June 5, 2019 Author Posted June 5, 2019 Tuli laitettua nuo KYBin Excel G:t taakse ja vaikutta ainaki toistaseks ihan hyviltä. Quote
Kaaleppi Posted June 5, 2019 Posted June 5, 2019 Otitko mistä? Onko minkä auton? Vähän samaa ongelmaa -59:ssä, sais olla jäykemmät iskarit. Quote
Art_Zi Posted June 5, 2019 Author Posted June 5, 2019 (edited) Palstalta ostin ja ihan kuplaan tarkotetut. (eli noi mitkä linkkasin aiemmin) Edited June 13, 2019 by Art_Zi Quote
Art_Zi Posted June 13, 2019 Author Posted June 13, 2019 Koeajolenkki (1000km Kemi-DWL-Kemi) tuli heitettyä ja auto rokkas suht ok. Paluumatkalla roiskas vettä taivaan täydeltä suurimman osan aikaa ja tuulilasin tiiviste falskas parista kohtaa ja kotia päästessä etu- ja takapenkin jalkatilat litimärkänä. Liekkö tuo korin ja alustan välistä vuotaa reilummin? Pitänee jossain kohtaa tutkailla tarkemmin, mistä se vesi pääsee joka paikkaan. A-pilarin vedenpoistot vois olla yks edessä tukossa, mutta mistä taakse? Kuskin ovessa on uusi tiiviste paikallaan, vänkärin ovessa vanha. Ohjauksen veti tosi jäykäksi kun painoa tuli päälle ja kotona jo kurkkasin, että raijetangot ei kanita missään asennossa mihinkään. Syyllikseksi ehkä paljastui töötin maajohto rättinivelessä, oli vähän turhan tukevaa materiaalia ja liittimet hipo tankin pohjaa. Käykäsempi maajohto tilalle ja joskus sit selviää oliko vika siinä vai onko vika jossain muualla. Quote
Tanhis Posted June 13, 2019 Posted June 13, 2019 Eikös kuplan pohjalevy vietä taaksepäin. Eli voihan se takana oleva vesi olla edestäkin peräisin. Quote
Art_Zi Posted June 13, 2019 Author Posted June 13, 2019 51 minutes ago, Tanhis said: Eikös kuplan pohjalevy vietä taaksepäin. Eli voihan se takana oleva vesi olla edestäkin peräisin. Sen verran on keula enämpi tontissa ko perä, että ei ainakaan parkissa valunu tasasella. Ja ei ollu lattia märkänä väliltä. Polkimien juuressa lammikko ja vänkärin puolela sama homma. Takana sit takapenkkiläisten jalkatila märkänä. Quote
Etelän Hetelmä Posted June 13, 2019 Posted June 13, 2019 Se on hyvä että teet kunnon koeajolenkkejä. Ei millään 20 km lenkillä auringon paisteessa mitään waunusta selviä. 1 1 Quote
Tanhis Posted June 13, 2019 Posted June 13, 2019 Tietty takalasin tiiviste on kans tarkistamisen arvoinen kohde. Quote
Art_Zi Posted June 27, 2019 Author Posted June 27, 2019 (edited) Eipä oo ovaaliinkaan tullu oikein tehtyä mitään, ku tuli joku mielenhäiriö, että pittää saaha joku uus kikotin. Pallopritseniä kattelin talliin ovaalille kaveriks, mut Ranskanpoika kerkes sen viiä välistä, ennen ku ehin kissaa sanua. Sitten tuli hierottua ja väännettyä tuota avokuplaa, jos ois vaihellu ovaalia siihen, mutta ei siinä sitten ajatukset loppuviimein kohannu myyjän kans ja tuli mieleen, että en ehkä haluakkaa ovaalista luopua, ko ei näitä "ruosteettomia älläkilpisiä Lapin autoja" ihan joka nurkan takaa löydy enää. Eilen tuli laitettua sitten läjä palikoita tilaukseen ni saa tätäkin tehtyä vähän vielä mieleisemmäks. NeoRetrolta 4,5" ja 5,5" Sprintstarit ja eteen uuet iskarit. Kumit 135/80 ja 195/65 rengas-onlineltä. Limebugilta albertin peilit ja 2" puottavat ja säädettävät säätölatat taakse ja napoleonin suoja. Lomaki alkaa sopivasti viikon päästä, ni pääsee vähän hieromaan talliin taas 🙂 Levipellit saa jäähä ootteleen, jos joskus niistä taas innostuu. Niitä ku näyttää nykyään olevan joka toisessa tontitetussa ovaalissa/paksutolpassa. Pitänee vielä käydä maaliliikkeistä kyseleen hyvää maalinpoistoainetta ni alkaa hieromaan pois nuo pensselirävellykset, ni saahaan alkuperäinen väri palautettua. Eilen illalla ko tulin kotia, ni alko tuo takapuskuri tympäseen, kun on nii lommonen. Kemin Karavaanari vaihto tallia tuosa kuukaus takaperin, ni talkoopalkaks sain suoran takapuskurin. "Sirpan" kans alettiin sitä eilen sitten asenteleen. Tai "Sirpa" se vaan katteli, ku Art_Zi touhusi. Nyt näyttää jo paljon paremmalta. Pitäs vielä löytää pari kappaletta noita oikeita pultteja, vaa ei taija löytyä +50 millisenä tuota, ko koukun tukirauta on sen verta paksu... Edited June 27, 2019 by Art_Zi 1 Quote
Kurre Posted June 27, 2019 Posted June 27, 2019 Mikäs sen kierre pitäis olla? Sopiiko esim. https://m.motonet.fi/fi/tuote/389221/Lukkopultti-8x80-DIN603-A2-RST-2kpl -Kurre Quote
Art_Zi Posted June 27, 2019 Author Posted June 27, 2019 14 minutes ago, Kurre said: Mikäs sen kierre pitäis olla? Sopiiko esim. https://m.motonet.fi/fi/tuote/389221/Lukkopultti-8x80-DIN603-A2-RST-2kpl -Kurre Ei sillä kierteelä ole väliä, ku mutterila tulee vastapuolelta kiinni. En vaan oo löytäny paikallisista liikkeistä sopivaa (vielä). Quote
Kurre Posted June 27, 2019 Posted June 27, 2019 Mulla ei oo nyt puskuria varastossa, et vois tarkistaa sen pultin halkaisijan. Eli kysymykseni lähinnä oli, että sopiiko siihen M8 halkaisja, vai joku muu? Quote
JM Posted June 27, 2019 Posted June 27, 2019 1 hour ago, Kurre said: Mulla ei oo nyt puskuria varastossa, et vois tarkistaa sen pultin halkaisijan. Eli kysymykseni lähinnä oli, että sopiiko siihen M8 halkaisja, vai joku muu? M8 on Quote
Art_Zi Posted July 3, 2019 Author Posted July 3, 2019 (edited) Vaa eipä tarvinnu sprinttejä pyöritellä alle ku noi 4,5" et 34:llä näköjään loppu joka paikasta.... Noita Empin sprinttejä joka paikka pullollaan, mutta noi BBT:n tekeleet loppu.. Edited July 3, 2019 by Art_Zi Quote
Art_Zi Posted July 4, 2019 Author Posted July 4, 2019 Mennäämpä nyt sit tällasella kombolla, ko näyttää vielä saavan. 4,5" ET15 eteen 135/70 kumeilla 5,5" ET10 taakse 195/65 kumeilla Jos näyttää että ei toimi, ni sit ei auta ku alkaa hommaan kapiampaa akselia tai luopua dropeista. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.