Jump to content

Kansalaisaloitteita liikenteeseen liittyen


Recommended Posts

Posted (edited)

ÄlĂ€ kaahaa, niin ei tule kesĂ€loma-ajelusta stressiĂ€. Lomalla kantsii ottaa rennosti. Ei niitĂ€ 30-alueita ole pĂ€ivĂ€kotien ja koulujen lĂ€helle huvikseen laitettu. Hienosti on automaattinen nopeudenvalvonta vĂ€hentĂ€nyt ylinopeudesta annettuja sakkoja. Ja aika pieni prosentti ajokerroista johtaa sakkoihin: 

 

https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ajonopeudet-tieliikenteessa-ja-onnettomuuksissa

 

image.png.00dbc3bd0713e4cf3ed81195175c9944.png

Edited by -tipi-
  • Like 3
Posted (edited)

Itse olen henkilökohtaisesti sitÀ mieltÀ et valvontaa pitÀisi lisÀtÀ kun kanssa-autoilijoiden ajosuoritteita katselee. 

Edited by Tutkija
  • Like 4
Posted

Aivan turhia molemmat Kansalaisaloitteet.. Turhaa nuokin kÀy pyörÀhtÀmÀssÀ virkamiesten pöydÀssÀ ja vie resursseja jostain muusta ja rahaa palaa turhaan.. Ei tule etenemÀÀn ollenkaan.. 
Mutta ainahan saa tehdÀ K-aloitteen ku se on kansalaisten oikeus.. 

 

Posted

En muista koska olisin viimeks kaahatessa sakot saanut. SiitÀ on kymmeniÀ vuosia aikaa kun nopeemin ajaessa tarkkailee tarkemmin ne mitÀ viimeaikoina on tullut on kun nopeus tiputetaan tuntemattomassa paikassa tolpan edessÀ ja yleensÀ just lomalla tulee ajeltua tuntemattomissa paikoissa ja aina ei haluais tujottaa kÀnnykÀn navia joka noista varoittelee vaan voisi vaikka keskittyÀ liikenteeseen.

Kaupungeissa myös nuo kolmekymppiset menee usein ohi kun risteyksissÀ tulee seurattua esim. Jalankulkijoita. Itse koen sen ennemminkin niin ettÀ kannattaa miettiÀ millaisen yhteiskunnan haluaa ja sellaista kannattaa edistÀÀ. Oikeusturva heikennysten pÀÀssÀ on itÀnaapuri.

Posted (edited)
On 1/19/2024 at 1:56 PM, Tutkija said:

Itse olen henkilökohtaisesti sitÀ mieltÀ et valvontaa pitÀisi lisÀtÀ kun kanssa-autoilijoiden ajosuoritteita katselee. 

MitÀ tulee ajosuoritteisiin niin ruotsissa rangaistaan vÀhemmÀn ja liikenne on turvallisempaa jsekÀ kultuuri parempaa eli ei se ihan noin suoraviivaisesti toimi.

Ja ihmiset osaa pÀÀsÀÀntöisesti toimiajÀrkevÀsti harva ajaa 40 kymppiÀ mutkaan keskustassa vaikka laki sallisi koska se ei ole jÀrkevÀÀ mutta hulluja on seassa ja hÀpeÀ vaikutus on isompi jos vain oikeasti vaaralisiin asioihin puututaan.

Edited by TF_Osku
Posted
On 1/20/2024 at 3:09 PM, TF_Osku said:

En muista koska olisin viimeks kaahatessa sakot saanut. SiitÀ on kymmeniÀ vuosia aikaa kun nopeemin ajaessa tarkkailee tarkemmin ne mitÀ viimeaikoina on tullut on kun nopeus tiputetaan tuntemattomassa paikassa tolpan edessÀ ja yleensÀ just lomalla tulee ajeltua tuntemattomissa paikoissa ja aina ei haluais tujottaa kÀnnykÀn navia joka noista varoittelee vaan voisi vaikka keskittyÀ liikenteeseen.

Kaupungeissa myös nuo kolmekymppiset menee usein ohi kun risteyksissÀ tulee seurattua esim. Jalankulkijoita. Itse koen sen ennemminkin niin ettÀ kannattaa miettiÀ millaisen yhteiskunnan haluaa ja sellaista kannattaa edistÀÀ. Oikeusturva heikennysten pÀÀssÀ on itÀnaapuri.

No hoh hoijaa jos ei sen verran liikenteessÀ seuraa ettÀ nopeusrajoitukset menee ohi niin ei se ole sellainen ongelma ettÀ sitÀ pitÀisi kansalaisaloitteella korjata.

  • Like 2
Posted
No hoh hoijaa jos ei sen verran liikenteessÀ seuraa ettÀ nopeusrajoitukset menee ohi niin ei se ole sellainen ongelma ettÀ sitÀ pitÀisi kansalaisaloitteella korjata.
Tervetuloa Helsinkiin. Kanta-kaupungissa yleisesti 30 km/h ja keskusta miinoitettu kameratolpilla. Siihen kaikki muut liikennettÀ hankaloittavat temput kaupungin toimesta, niin on likimain ihme jos selviÀt tÀysin rikkeittÀ kun nopeusmittarin tuijottelu vie leijonan osan ajasta joka pitÀisi kÀyttÀÀ liikenteen seuraamisen.

Em. asioista johtuen vÀltÀn kehÀ ykkösen sisÀpuolista aluetta niin paljon kuin pystyn, Helsinki on autoilijalle vihamielinen kaupunki.

LĂ€hetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Posted
19 minutes ago, metake said:

Tervetuloa Helsinkiin. Kanta-kaupungissa yleisesti 30 km/h ja keskusta miinoitettu kameratolpilla. Siihen kaikki muut liikennettÀ hankaloittavat temput kaupungin toimesta, niin on likimain ihme jos selviÀt tÀysin rikkeittÀ kun nopeusmittarin tuijottelu vie leijonan osan ajasta joka pitÀisi kÀyttÀÀ liikenteen seuraamisen.

Em. asioista johtuen vÀltÀn kehÀ ykkösen sisÀpuolista aluetta niin paljon kuin pystyn, Helsinki on autoilijalle vihamielinen kaupunki.

LĂ€hetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
 

KyllÀ siellÀkin tullut ajeltua ja tosiaan onhan se vÀlillÀ haastavaa varsinkin kun tulee ihan pystymettÀstÀ ajelemaan. Mutta pointtina ei ongelma ole kansalaisaloite tasoinen.

Posted (edited)

Se on sen arvoinen kun siitÀ seuraa poikkeuksellinen tilanne mitÀ muusa yhteiskunnan valvonassa ei tapahdu eli rangaistaan tilastolisesti lÀhes kaikkia ja merkittÀvÀ enemmistöÀ jopa useamman kerran. Onko toista alaa yhteiskunnassa misÀ nÀin toimitaan?

Valvonan tulee ollasellaista etÀ enemmistö ei törmÀÀ ragaistuksiin. Ja tÀmÀ pÀtee kaikkeen valvontaan ei vain liikenteesen.

On 1/19/2024 at 1:56 PM, Tutkija said:

Itse olen henkilökohtaisesti sitÀ mieltÀ et valvontaa pitÀisi lisÀtÀ kun kanssa-autoilijoiden ajosuoritteita katselee. 

MitÀ tulee ajosuoritteisiin niinruotsissa rangaistaan vÀhemmÀn liikenne on turvallisempaa ja kultuuri parempaa eli ei se ihan noin suoraviivaisesti toimi.

 

Edited by TF_Osku
Posted

TÀllÀ on vielÀ toinen ikÀvÀ vaikutus kun kansalainen törmÀÀ poliisin useinten rankasiana ja siihen yhdistetÀÀn se ettÀ he eivÀt tutki esimerkiksi polkupyörÀ varkauksia poliisin kunnioitus laskee ja heitÀ aletaan pitÀÀ yhteiskunnanongelmana ei ratkaisuna.

TÀmÀ rapauttaaoikeusvaltion. On paha kun poliisin resursit ei riitÀ tekemÀÀn oikeaa poliisityötÀ mutta kun enemmistöÀ kansasta rangaistaan tÀmÀ ei paranna tilannetta.

Posted
5 hours ago, metake said:

Em. asioista johtuen vÀltÀn kehÀ ykkösen sisÀpuolista aluetta niin paljon kuin pystyn, Helsinki on autoilijalle vihamielinen kaupunki.

 

Eikös siihen ole tulossa parannusta? Vain sÀhköautolla keskustaan.

Mun puolesta sais Helsingin rajalle pystyttÀÀ maksumuurin. Jos haluat ajaa polttomoottoriautolla jompaan kumpaan suuntaa, maksat 10€ /kerta. SĂ€hköautoilla 2€.

Sais vihervassarit sen ihanan Helsingin, jossa kaikki toimii juuri kuten he haluavat. Ei saasteita eikÀ yksityisomistusta.

  • Like 2
Posted
11 minutes ago, Kurre said:

 

Eikös siihen ole tulossa parannusta? Vain sÀhköautolla keskustaan.

Mun puolesta sais Helsingin rajalle pystyttÀÀ maksumuurin. Jos haluat ajaa polttomoottoriautolla jompaan kumpaan suuntaa, maksat 10€ /kerta. SĂ€hköautoilla 2€.

Sais vihervassarit sen ihanan Helsingin, jossa kaikki toimii juuri kuten he haluavat. Ei saasteita eikÀ yksityisomistusta.

Onhan siellÀ jo nastarengaskieltojakin niin eiköhÀn tuo pÀÀstörajoitus ole vain klikkauksen pÀÀssÀ eduskunnassa.

Posted (edited)

Jotkut meistÀ asuu tÀÀllÀ kehÀ kolmosen sisÀllÀ ja sen voin sanoa ettÀ jos autoilu kekustassa kielletÀÀn museoautoiltakin niin vaihdan maata vaikka minne missÀ asia on toisin.

Edited by TF_Osku
Posted (edited)

Se nastarengaskielto on hyvÀ esimerkki siitÀ ettÀ kustannukset ohjaa politiikkaa kun tiet kuluu niin ei haittaa yhtÀÀn ettÀ se heikennetÀÀn liikenneturvallisuutta. Mutta jos liikenneturvallisuuden nimissÀ voidaan lisÀtÀ rangaistuksia se on ehdottomasti tÀrkein asia.... miksiköhÀn olen hieman kyyninen.

Edited by TF_Osku
Posted

Hyvin vÀhentÀÀ kitkat katupölyÀ ja maailma muuttuu sÀhköiseksi haluaa tai ei (en omista sÀhköautoa, ei lÀhiaikoinakaan). Liikenneturvallisuus on pÀÀasiassa ratin ja penkinvÀlissÀ, ei ole yhtÀ oikeaa ratkaisua siihen asiaan. SÀÀnnöt on sÀÀntöjÀ, jÀrkeviÀ tai ei. Jos kÀmmÀÀ/arvioi vÀÀrin niin on syytÀ katsoa peiliin, kaikki me niin joskus teemme.

  • Like 1
Posted (edited)

SÀÀnnöt pÀÀtÀmme me!

Ja tÀssÀ ehdotetaan muutosta.

 

Laki on meisseli jolla yhteiskunnan  marmorilaata pidetÀÀn sileÀnÀ ja liikenteen valvonta iskee tÀllÀhetkellÀkeskelle laataa ja yrittÀÀ iskeÀ siitÀ yli puolet pois. MinnÀ todella toivon muutosta tÀhÀn.

 

MitĂ€ tulee pölyyn noi painavat sĂ€hköautotmites niiden teiden kulutustaas oli muistuta....😄

 

 Mutta vakavasti nyky yhteiskunnan suurin ongelma on "vittuilu" asenne. Eli siirtymÀ puhtaampiin kulkuneuvoihin voidaan tehdÀ niin ettÀ sÀÀnnöstellÀÀn mitÀ uutta myydÀÀn ja hups 15 vuotta myöhemmin autot on pÀÀsÀntlisesti sellaisia. NÀiden harraste rotteloiden vaikutus on aika epÀolennaine. Ja ketÀÀn ei vituttaisi. Jostain syystÀ meillÀ on vittuilu kultuuri jossa tuollaisen jÀrkevÀn toiminta mallin sijaan ihmiset tietoisesti haluavat rangaista toisia tulos ei varman muutu sÀhköautoihin mennÀÀn mutta toisessa ULEZ tyylin hajoitettujen kameratolppien kautta ja suuren mielipahan molemilla puolin. SÀÀli mutta edelleen sÀÀntöjÀ pitÀÀ yrittÀÀ muutta jotta yhteiskunnasta tulee parempi rankasu on aina epÀonnistumisen merkki. Lopetetaan hölmöily ja mietitÀÀn hetki sitÀ 50000 muuta kuolutta vuodessa ja voisko ehkÀ niihin myös satsata hieman, ainiin sehÀn maksaa joten hiljaa siitÀ ja lisÀÀ piiskaa.

Edited by TF_Osku
  • 1 month later...
Posted
2 hours ago, Caravellix said:

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c73a02c5-68d1-43e0-919e-35fd8a931501

 

Viranomaiset myöntÀvÀt ettÀ ylinopeuksiin puuttumiskynnystÀ sÀÀdetÀÀn tarpeen mukaan, siis taloudellisin perustein, jotta saadaan budjetoitu sakkosumma kasaan. 

TÀmÀkö on oikein aloitetta opponoineiden mielestÀ?

Onko se nopeusrajoitusten mukaan hankala ajaa? Vai onko mittari semmonen ettÀ joutuu arpomaan kuinka kovaa ajetaan?
Tietty jos on pakko ajaa jotain muutakuin sÀÀdettyÀ nopeutta, niin sakkoihin on hyvÀ varautua.. Alinopeudestakin pitÀ samallalailla sakottaa.. 
VÀlillÀ ottaa hermoon ku satasen alueella ajetaan alle 80km/h

 

Posted
3 hours ago, Caravellix said:

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c73a02c5-68d1-43e0-919e-35fd8a931501

 

Viranomaiset myöntÀvÀt ettÀ ylinopeuksiin puuttumiskynnystÀ sÀÀdetÀÀn tarpeen mukaan, siis taloudellisin perustein, jotta saadaan budjetoitu sakkosumma kasaan. 

TÀmÀkö on oikein aloitetta opponoineiden mielestÀ?

En nyt ihan samaa saanut tuosta jutusta irti mutta kait sen nÀinkin voi ymmÀrtÀÀ.

Posted
1 hour ago, Urbantoy said:

Onko se nopeusrajoitusten mukaan hankala ajaa? Vai onko mittari semmonen ettÀ joutuu arpomaan kuinka kovaa ajetaan?
Tietty jos on pakko ajaa jotain muutakuin sÀÀdettyÀ nopeutta, niin sakkoihin on hyvÀ varautua.. Alinopeudestakin pitÀ samallalailla sakottaa.. 
VÀlillÀ ottaa hermoon ku satasen alueella ajetaan alle 80km/h

 

On se hankala ajaa nopeusrajoitusten mukaan jos/kun ne on asetettu ja niitÀ valvotaan maksimaalisen sakkokertymÀn aikaansaamiseksi, eikÀ liikenneturvallisuusperusteisesti.

Posted
50 minutes ago, Caravellix said:

On se hankala ajaa nopeusrajoitusten mukaan jos/kun ne on asetettu ja niitÀ valvotaan maksimaalisen sakkokertymÀn aikaansaamiseksi, eikÀ liikenneturvallisuusperusteisesti.

MinÀ en kyllÀ ymmÀrrÀ yllÀolevaa komenttia.. Jos on satasen rajoitus niin ku ajaa sitÀ satasta niin ei mitÀÀn ongelmaa.. Vai onko sulla kokoajan ajatus ajaa siellÀ sakkorajalla.. 
Nopeusrajoitukset on kÀsittÀÀkseni sitÀ varten ettÀ niitÀ noudatetaan eikÀ haeta sitÀ rajaa missÀ sakkolappu kopsahtaa kouraan.. 
Turhaa valittamista minusta jostain maksimi sakkokertymÀstÀ versus liikenneturvllisuusperusteisesti.. Rajoitus on rajoitus ja sitÀ ku noudattaa niin ei tule lappuja, tai sitten otat riskin ja maksat sakot

  • Like 1
Posted

Eli on siis tÀysin hyvÀksyttÀvÀÀ mÀÀritellÀ rajoituksia ainoastaan valtion tuloautomaatiksi? SiitÀ tÀytyy viranomaisille antaa tunnustusta ettÀ tÀtÀ ei nykyisin enÀÀ edes yritetÀ kiistÀÀ, aikoinaan jeesusteltiin liikenneturvallisuustyöllÀ, nyt sentÀÀn myönnetÀÀn ettÀ kyse on rahastuksesta.

 

Tuossa aloitteessa on pohjimmiltaan kyse siitÀ onko valtio kansalaisia varten vai kansalaiset valtiota varten. Jos ei tÀtÀ peruskysymystÀ ymmÀrrÀ, on keskustelua turha jatkaa.

 

 

Posted

SehÀn tuossa on selvÀÀ ettÀ nopeusrajoitukset eivÀt muutu, vaan puuttumiskynnystÀ sÀÀdellÀÀn. Joskus saanee sakot 4kmh ylityksestÀ, toisinaan 7kmh ylityksestÀ. MÀ en nÀe tuossa ongelmaa. Itse olen kerÀnnyt ja maksanut aikanaan huomattavan mÀÀrÀn ylinopeussakkoja.. Jos ajaa yli niin saattaa joutua maksamaan.. Oma moka. Mulla on kaikissa autoissa vakkarit (poislukien kuplat), joten voin valita ajonopeuden. Tyypillisesti todellinen nopeus on 2-3kmh yli rajoituksen. Hieman kun harrastaa motorsportia niin maantiellÀ ei ole juurikaan kiirettÀ. Jos on myöhÀssÀ lÀhtenyt, niin menetettyÀ aikaa ei ajamalla yleensÀ kiinni saa..

  • Like 1
Posted

KyllÀ joskus mietityttÀÀ nÀmÀ muuttuvat nopeusrajoitukset VT1 Lohja - Espoo vÀlillÀ.

HyvÀ ajokeli aamulla 5:30 ei juurikaan liikennettÀ. Rajoitus 80 km/h. Espoossa Lumisadetta ja liikennemÀÀrÀ kasvaa. KehÀ III kohdalla nopeusrajoitus 100 km/h.

Toinen tapaus. KesÀkeli. Kuiva asvaltti. Rajoitus 80 km/h. Rankka vesisade ja ruuhka-aika pahimmillaan maallepÀin. Rajoitus 120 km/h.

 

Ei vÀlttÀÀmÀttÀ kaikkein mielekkÀintÀ noudattaa nopeusrajoituksia, mutta jos osuu kohdalle, maksan pois tÀmÀn tienkÀyttömaksun.

Jos alkaa useasti napsahtamaan, niin sitten tÀytyy olla tietukkona rekoille moottoritiellÀ, kun rajoitus on 80 km/h.

 

Ei pienintÀkÀÀn aikomusta allekirjoittaa.

Posted
1 hour ago, mikko k said:

SehÀn tuossa on selvÀÀ ettÀ nopeusrajoitukset eivÀt muutu, vaan puuttumiskynnystÀ sÀÀdellÀÀn. Joskus saanee sakot 4kmh ylityksestÀ, toisinaan 7kmh ylityksestÀ. MÀ en nÀe tuossa ongelmaa. Itse olen kerÀnnyt ja maksanut aikanaan huomattavan mÀÀrÀn ylinopeussakkoja.. Jos ajaa yli niin saattaa joutua maksamaan.. Oma moka. Mulla on kaikissa autoissa vakkarit (poislukien kuplat), joten voin valita ajonopeuden. Tyypillisesti todellinen nopeus on 2-3kmh yli rajoituksen. Hieman kun harrastaa motorsportia niin maantiellÀ ei ole juurikaan kiirettÀ. Jos on myöhÀssÀ lÀhtenyt, niin menetettyÀ aikaa ei ajamalla yleensÀ kiinni saa..

SinÀ et nÀe ongelmaa, minÀ nÀen. Oikeustajumme siis eroavat toisistaan perustavanlaatuisesti.

Rajoituksia ja puuttumiskynnystÀ lasketaan sitÀ mukaan, mitÀ kuuliaisemmin rajoituksia noudatetaan.

Liikennevalvonnan ei pitÀisi olla valtion rahastusinstrumentti.

  • Like 1
Posted

MinÀ en ymmÀrrÀ tÀtÀ juttua oikeustajusta.. 
Jos rajoitus on se mikÀ on, niin mikÀ siinÀ on vaikea noudattaa sitÀ.. 
Okei, poliisihallinto on ilmoittanut ettÀ ettÀ pieniin ylityksiin ei puututa.. Nyt jos niihin puututaan ja se ilmoitetaan, kaikki sen tietÀÀ sitten..
Noudattamalla sitÀ nopeusrajoitusta, kaikki kunnossa, jos haluat ajaa sen nopeusrajoitus + x km/h tunnissa, ite maksat.. 
Vai pitÀskö nopeusrajoituikset ilmoittaa 100 km/h ja siihen alle + 5-10% sallittu kyltti.. eihÀn siitÀ tule mitÀÀn.. 
Kummiskin liikenneturvallisuudesta kyse, ei rahan keruusta ku kaikki tietÀÀ mikÀ on rajoitus.. Ajat sitÀ satasta etkÀ yli niin ei ole rahan keruuta..
KÀsittÀmÀtöntÀ ettÀ tÀtÀ ei tajuta.. 
Ei jatkoon tuo kansalaisaloite..  

  • Like 3
Posted
17 hours ago, Kurre said:

KyllÀ joskus mietityttÀÀ nÀmÀ muuttuvat nopeusrajoitukset VT1 Lohja - Espoo vÀlillÀ.

HyvÀ ajokeli aamulla 5:30 ei juurikaan liikennettÀ. Rajoitus 80 km/h. Espoossa Lumisadetta ja liikennemÀÀrÀ kasvaa. KehÀ III kohdalla nopeusrajoitus 100 km/h.

Toinen tapaus. KesÀkeli. Kuiva asvaltti. Rajoitus 80 km/h. Rankka vesisade ja ruuhka-aika pahimmillaan maallepÀin. Rajoitus 120 km/h.

 

Ei vÀlttÀÀmÀttÀ kaikkein mielekkÀintÀ noudattaa nopeusrajoituksia, mutta jos osuu kohdalle, maksan pois tÀmÀn tienkÀyttömaksun.

Jos alkaa useasti napsahtamaan, niin sitten tÀytyy olla tietukkona rekoille moottoritiellÀ, kun rajoitus on 80 km/h.

 

Ei pienintÀkÀÀn aikomusta allekirjoittaa.

TÀÀ onki hauskaa, Oulussa sama pelleily. Ilmeisesti nuo sÀÀdetÀÀ jostain keskuksesta jossain keskisuomessa tms niin ei todellisella tai hetkittÀisellÀ paikallisella sÀÀllÀ oo mitÀÀ merkitystÀ... kai siellÀki konttorille tullessa 7.00 katsoo forecasta sÀÀn ja pÀivittÀÀ kyltit.

Posted
23 hours ago, Caravellix said:

SinÀ et nÀe ongelmaa, minÀ nÀen. Oikeustajumme siis eroavat toisistaan perustavanlaatuisesti.

Rajoituksia ja puuttumiskynnystÀ lasketaan sitÀ mukaan, mitÀ kuuliaisemmin rajoituksia noudatetaan.

Liikennevalvonnan ei pitÀisi olla valtion rahastusinstrumentti.

Juu, en nÀe ongelmaa. Kun ajaa rajoitusten mukaan, niin lompakko ei kevene. SinÀ voit ajella ihan oman mielesi mukaan.

 

Liikennevalvonta on ollut aina maksuautomaatti. Ei sekÀÀn ole koskaan muuttunut miksikÀÀn.

  • Like 3
Posted
23 hours ago, Caravellix said:

SinÀ et nÀe ongelmaa, minÀ nÀen. Oikeustajumme siis eroavat toisistaan perustavanlaatuisesti.

Rajoituksia ja puuttumiskynnystÀ lasketaan sitÀ mukaan, mitÀ kuuliaisemmin rajoituksia noudatetaan.

Liikennevalvonnan ei pitÀisi olla valtion rahastusinstrumentti.

Tervetuloa ajelemaan Australiaan, tÀÀllÀ 1kmh yli on ylinopeutta. Poliiseja ja valvontaa on siinÀ mÀÀrin ettÀ jos ajat tolla asenteella eka sakko napsahtaa alle 30min. TÀnne kun muutin niin parina ensimmÀisenÀ vuotena tuli kerÀttyÀ jokunen sakko, sen jÀlkeen niitÀ ei ole tullut ja hyvin olen ehtinyt joka paikkaan vaikka liikennemÀÀrÀt poikkeaa huomattavasti. Mainintana vielÀ ettÀ tÀssÀ Brisbanessa moottoriteillÀ rajotus 100-110 ja keskustassa 30-50. Ei ole lainsÀÀtÀjÀn vika jos autoilijan asenne on laki vastainen.

  • Like 5
Posted
20 hours ago, Marko said:

Tervetuloa ajelemaan Australiaan, tÀÀllÀ 1kmh yli on ylinopeutta. Poliiseja ja valvontaa on siinÀ mÀÀrin ettÀ jos ajat tolla asenteella eka sakko napsahtaa alle 30min. TÀnne kun muutin niin parina ensimmÀisenÀ vuotena tuli kerÀttyÀ jokunen sakko, sen jÀlkeen niitÀ ei ole tullut ja hyvin olen ehtinyt joka paikkaan vaikka liikennemÀÀrÀt poikkeaa huomattavasti. Mainintana vielÀ ettÀ tÀssÀ Brisbanessa moottoriteillÀ rajotus 100-110 ja keskustassa 30-50. Ei ole lainsÀÀtÀjÀn vika jos autoilijan asenne on laki vastainen.

Lentoliput on varattu kahteen suuntaan, voi olla ettÀ pian nÀhdÀÀn.

Posted
11 minutes ago, Maasturi said:

Lentoliput on varattu kahteen suuntaan, voi olla ettÀ pian nÀhdÀÀn.

Ilo on varmasti molemminpuolista 😁

Posted
4 minutes ago, Urbantoy said:

Voin kuvitella jĂ€lleen nĂ€kemisen riemunÂ đŸ€Ł

 

Voi sitÀ poskisuudelmien mÀÀrÀÀ

  • Haha 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...