Jump to content

Kattokaas mikä on myynnissä....


juujoo

Recommended Posts

Posted
Toi on käsittämättömän halpa.

Hyvä ostos tohon rahaan...

Toi "100.000kr eller bud" meinaa sitä että lähtöhinta on toi ja myyntihinta jotain muuta.

Posted
Osta osta! Ei paha ja ehtii...:)

 

Kaakaopurkki kaupan ruattinmaalla.

pettertullingelyft1gq1js8.jpg

 

 

Mitä hittoa onko sillä muuta kiinni maasa kuin stingeri.

 

Tulee miltei tää mieleen

 

Posted
Toi on käsittämättömän halpa.

Hyvä ostos tohon rahaan...

Toi "100.000kr eller bud" meinaa sitä että lähtöhinta on toi ja myyntihinta jotain muuta.

 

No tällä hetkellä mä vaan haaveilen tuosta, mutta jos pyynnit ja tarjoukset menee sekaisin niin sitten kannattaa rimpauttaa suoraan Petterille +46 70 325 58 06.

Posted
Kyllä mun kouluruotsi kääntää tekstin "n. 11000 euroa TAI (paras) tarjous".

 

Ei perhana, on vaan hieno!

 

Jos hyvä kohde, niinkuin tämä, niin tarjoukset yleensä ylittävät pyyntihinnan.

Posted

http://www.nettiauto.com/en/volkswagen/kupla/5465576

 

Voitaisko ihan aikuisten oikeesti jo lopettaa tää museokatsastus pelleily tästä maasta? "Museokatsastettu" uudet tarvikevanteet alla ja 1.8 litranen kone, ja sitten vielä kehtaa hehkuttaa museoleimaa.. Ei hyvää päivää, kyllä tää on niin aikansa elänyt systeemi. Henkilökohtaisesti en ymmärrä miksi jokin museokatsastus antaa autolle erivapauden kuin samanikäiselle harrastekäytössä olevalle ei-alkuperäiselle, kun ei niitä museoautolle määrättyjä velvollisuuksia kuitenkaan noudateta. Ei siinä uudelleen alkuperäisen näköiseksi rakennetussa autossa ole kuitenkaan mitään hienompaa kuin uudelleen hieman paremmaksi rakennetussakaan... ;)

Posted
http://www.nettiauto.com/en/volkswagen/kupla/5465576

 

Voitaisko ihan aikuisten oikeesti jo lopettaa tää museokatsastus pelleily tästä maasta? "Museokatsastettu" uudet tarvikevanteet alla ja 1.8 litranen kone, ja sitten vielä kehtaa hehkuttaa museoleimaa.. Ei hyvää päivää, kyllä tää on niin aikansa elänyt systeemi. Henkilökohtaisesti en ymmärrä miksi jokin museokatsastus antaa autolle erivapauden kuin samanikäiselle harrastekäytössä olevalle ei-alkuperäiselle, kun ei niitä museoautolle määrättyjä velvollisuuksia kuitenkaan noudateta. Ei siinä uudelleen alkuperäisen näköiseksi rakennetussa autossa ole kuitenkaan mitään hienompaa kuin uudelleen hieman paremmaksi rakennetussakaan... ;)

 

Tätä samaa olen jonkun aikaa itsekkin ihmetellyt kun kaiken maailman käkättimiä laitetaan museoleimaan ja parhaimmassa tapauksessa ajetaan kesät talvet.

 

Btw

-Kuuluisko tossa olla tuollaiset puskurit

-Kuuluisko niissä olla kävyt

-Onko tossa cal look ikkunantiivarit

 

Aika höllin perustein on tainnut mennä läpi museoleimasta

Posted

Onneksi nämä on vähemmän vaarallisia liikenteessä kuin esim "30 heppaiset" ovaalit joiden perseessä oikeesti 150-200hv strokeri ja yhditettynä vahvaan etukenoon ja ajo-ominaisuuksien kannalta varsin vaarallisiin rengaskokoihin.

 

Kumpaisetkaan ei mua häiritse, mutta kuten kaikki tiedämme miten valtion puolelta autoilijoita rahastetaan/laitetaan kapuloita rattaisiin, tulos on tälläinen.

 

Olemme valtion näköinen kansa.

Posted

 

Btw

-Kuuluisko tossa olla tuollaiset puskurit

-Kuuluisko niissä olla kävyt

-Onko tossa cal look ikkunantiivarit

 

Aika höllin perustein on tainnut mennä läpi museoleimasta

 

68-> 1200 Kupla on juuri noilla varusteilla varustettu, eli mars mars tenttaamaan kuplahistoriikit vielä kerran:)

Posted
Voi ne pussihousut olla ihan mukavatkin, jos ei muihin osaa pukeutua.

 

Homeiselle rintamamiestalolle tuoksahtavat on parhaat...:D

Posted

Autohan on 1200:n, eli tutummin "stanu", joten sen kuuluukiin olla hieman vaatimattomampi.

 

Amerikkalaisethan 60-luvulla valmistivat joitain erikoismalleja, mitkä olivat suurimmalla mahdollisella moottorilla, mutta mahdollisimman vähillä varusteilla, joten jospa tämä onkin vastaava VW:n erikoismalli, vai miten tuo moottori on perusteltavissa :P

Posted

Mulla on suurin piirtein museoikäinen mopo-sportin kuvasto, josta löytyy pitkät listat kuplan viritysosia, joten eikö ylikokoiset pyttymäntäsarjatkin sitten ole jo museoikäisiä varusteita...? Samaten omat tupla-lorttot on 80-luvun leimoilla, eli liki museoikäisiä... Eli eikös nuo osat jo vaadi museointia siinä missä 80-luvun vesivessatkin? :-)

 

Ps. Edelleen sitä mieltä, että täysin alkuperäiseksi entisöiminen on paljon vaikeampaa kuin "oman mielen mukaiseksi rakentelu" (= touhusin, touhusin ja tälläinen siitä sattui näillä taidoilla tulemaan). Voin tietysti olla ihan omakohtainenkin juttu ja meitsi ei ole vain keksinyt mitenkä omilla oman mielen mukaisia rakennelmia synnyttävillä työkaluilla saisi aikaan täydellistä alkuperäiseksi entisöintiä.

Posted

Aika aikaansa kutakin... . Ensin Ähtäröidään, sitten firitellään ja lopuksi toiset palaa juurilleen, jostain syystä alkuperäi-

syyden haasteet alkaa kiinnostaa vaan enemmän. On kuin tavallisen kuolevaisen elo, muutetaan maalta kaupunkiin, asutaan betonibunkkereissa ja suoritetaan, lopuksi osalla mieli kaipaa takaisin maaseudun rauhaan.

 

Museointi ajatuksena on justiin niin hyvä, kun asioita hoitavat museotarkastajat ovat. Kaverille saattaa mennä läpi ihan mitä vaan (näkisittepä Vaasalaiset Renault Dauffinen ja ralliauton näkosen Typ 3:n, siinä vasta museoautot). Toisaalta,

eihän vika aina ole tarkastajassa, jos asianomainen tarkastuksesta päästyään vaihtaa esimerkkitapauksessa eri aikakauden erikoisvanteet autoonsa.

 

Kukin suhaa tavallaan, multa kuitenkin peukku museoinnille.

Posted

Täysin alkuperäiseksi entisöiminen, mitähän se on? Alkuperäisen näköiseksi entisöiminen lienee parempi termi. FIVAN säännöissä eritellään ajoneuvot seuraavasti:

 

Vehicle Technical Classification

Vehicle Definitions

Type A – STANDARD

 

A historic vehicle to standard specification as delivered by the manufacturer. Minor period cosmetic changes and typical accessories available on the market in period may be acceptable.

 

Type B – PERIOD MODIFIED

 

A historic vehicle specially built or modified in period for specific purposes, typical of its kind, and thus of historic interest in its own right.

Vehicle Preservation Groups:

 

Group 1 – ORIGINAL

 

A historic vehicle, as originally produced, which is unaltered and with little deterioration.

 

Group 2 – AUTHENTIC

 

A historic vehicle as used, but never restored, to original specification, with a known history and in original, possibly deteriorated condition.

Parts that normally wear may be replaced with parts to period specification. Repairs to paintwork, plating and upholstery are permitted.

 

Group 3 – RESTORED

 

A historic vehicle with known identity, wholly or partly dismantled, reconditioned and reassembled. Only minor deviations from manufacturer’s specification in case of unavailability of parts or material are acceptable. Original manufacturer’s parts should be used where available, but may be replaced with others of the same specification. Interior, exterior, and exterior finish should be as close as possible to period specification.

 

 

Eli täysin entisöity on restored yksinkertaisesti FIVAN termistössä ja FIVA on historiallisten ajoneuvojen kattojärjestö, jonka sääntöjä meidän museotarkastajien pitäisi noudattaa.

Posted

Arkka tiivisti aika hyvin.

 

Kaikilta löytyy kommentit ( vaikkei sitä oikeaa/kokonaisvaltaista tietoa/kokemusta asiasta oliskaan ) entisöinnistä/museokatsastuksista.

 

Kaikkihan me kuitenkin ollaan eriasteisia ähtäröintejä tehty, joten sen me osaamme, sen kun voi tehdä vaikka päissään:)

 

Jos asiasta tietämätön/osaamaton museotarkastaja päästää vääränlaisen auton läpi, se ei ole harrastajan vika eikä kaikki harrastajatkaan tiedä mikä on oikein ja väärin museoinnin kohdalla. Uuttahan autosta ei kuitenkaan tartte tehdä jne...

 

Mutta voiko pelkkä käyttömaksun lievä alennus ( kuplan käyttömaksu perustuu painoon ja on alhainen jo muutenkin ) aiheuttaa kateuskitinän??? Liikennevakuutuksessa toki tulee säästöä, mutta jos peruähtäri on ajossa muutaman kuukauden, ei liikennevakuutus esim bonuksilla maksa juuri mitään.

 

Museoauton liikennevakuutus ei kerrytä bonuksia eli yksi hyöty jää saamatta ja yleisesti museorekisteröidut autot laajemmin vakuutettuja ( täyskaskoja/arvosta vakuutettuja ) kuin perusähtärit eli kiinteät vuorimaksut monen MR-auton kohdalla korkeammat kuin kuin sen parintonnin ähtärin joka kulkee täysin bonuksin pakollisella ja alle satasen osakaskolla.

 

 

EDIT; en oo pussihousu, ehkä toisesta lahkeesta osa on pussihousua, muu jotain muuta. En oo edes SAHKin jäsenkään.

Posted
Ettei se tärkein unohtuis, jokos toi keuliva strokeri ostettu suomeen?

 

Ei tietenkään, ko ei sitä saa museoon :)

 

Nimim. yhden museosta poistaneena ja pari MRää perheessä :)

Posted

Jos nyt ihan oikeesti, niin museointi on vaan yks tapa harrastaa autoja. Kyllä tähän maailmaan mahtuu niin pussihousut kun muutkin harrastajat. Pääasia, että harrastaa. Hyvää kevättä kaikille!

Posted

Sen verran sekotan minäkin soppaa et "museo-ajoneuvon" renkaat & vanteet ovat vapaat.

 

Eikä tosta myynti-ilmoituksesta selviä sekään että kumpi kone on paikoillaan, 1.2 vai 1.8. Onko 1.8 kone vain kaupan kylkiäinen?!

 

Sitä en kiellä etteikö "hyväksyntä" olisi vaihtelevaa tänä päivänä museokatsastuksissa...

Posted
Sen verran sekotan minäkin soppaa et "museo-ajoneuvon" renkaat & vanteet ovat vapaat.

 

Eikä tosta myynti-ilmoituksesta selviä sekään että kumpi kone on paikoillaan, 1.2 vai 1.8. Onko 1.8 kone vain kaupan kylkiäinen?!

 

Sitä en kiellä etteikö "hyväksyntä" olisi vaihtelevaa tänä päivänä museokatsastuksissa...

 

Rohkenen epäillä, että renkaat ja vanteet olisivat vapaat! Renkaat toki on "vapaat" turvallisuuden verukkeella,

ristikudosrenkaat saa korvata vyörenkailla, sillä edellytyksellä etteivät ulkonäöllisesti poikkea liika alkuperäisistä. Tarkoittaneet kuplan kohdalla 155/80-15 kokoa. Oletettavasti vanteet täytyy olla oikealta aikakaudelta, autoon tarkoitetulta lisävarustelistalta. Millään Mangelseilla turha mennä museokatsastukseen.

Posted

70-luvun kuplaan on useita oikeita kokoja esim 155, 165, 175/70 ja ristikudokset päälle. Aikakauden lisävarusteina tarjottu 185/70 kokoakin.

Posted

Toi autoon tarkoitetulta lisävarustelistalta tarkoitta sitten myös muitakin kuin autovalmistajan omia varustelistoja..

 

Esim uutena pahnansa ostanut on pyytänyt ennen luovutusta varustelemaan auton muillakin varusteilla kuin vwn omilla ja jos näistä dokumentit, sellaisetkin varusteet pitää hyväksyä.

Posted
70-luvun kuplaan on useita oikeita kokoja esim 155, 165, 175/70 ja ristikudokset päälle. Aikakauden lisävarusteina tarjottu 185/70 kokoakin.

 

Käsittääkseni tässä kirjoittelussa jeesusteltiin aiemmin nettiautossa myynnissä olevaa VW 1200-mallista autoa vuodelta -70. Siihen tuskin mataprofiilirenkaat kuuluu, toisin kuin myöhempiin "tehokkaampiin" laitteisiin. En ole museotarkastaja, mutta jos olisin, pyytäisin laittamaan autoon oikeat vanteet ja renkaat. Tämä tästä. Loppu!

Posted
Suomi ritseni myynnissä Saksassa: BugBus.net

 

Onko tämä se sama kun oli yhdistyksen puolella myynnissä viimevuoden puolella. Ja olisko pyynti ollut puolet tuosta mitä se nyt on.

Posted

 

Ihme takavalot+ varhaispallokeula. Entisöity my ass,,,,

 

Entisöity ei museoitu :)

 

Ei myöskään sanota että millainen entisöinti voihan se olla käyttöentisöity.

 

"Varhaispalliksen" vuodet

 

3/3 varhais pallis '70 ja vanhemmat Vanha keula vanha takapää puolikuu ilmanottoaukot ja iso 5 jako

2/3 varhaispallis '71 Vanha keula ja vanha peräpää ja puolikuu ilmanottoaukot pieni 5 jako

1/3 varhaispallis '72 Varhaispalliksen keula peräpää uudemmasta neliö ilmanottoaukot ja pieni jako

Pallis '73 Uusi keula uusi takapää neliö ilmanottoaukot ja pieni jako

Posted

 

Ihme takavalot+ varhaispallokeula. Entisöity my ass,,,,

 

"Varhaispalliksen" vuodet

 

3/3 varhais pallis '70 ja vanhemmat Vanha keula vanha takapää puolikuu ilmanottoaukot ja iso 5 jako

2/3 varhaispallis '71 Vanha keula ja vanha peräpää ja puolikuu ilmanottoaukot pieni 5 jako

1/3 varhaispallis '72 Varhaispalliksen keula peräpää uudemmasta neliö ilmanottoaukot ja pieni jako

Pallis '73 Uusi keula uusi takapää neliö ilmanottoaukot ja pieni jako

 

Kas, On ollut tollainenkin siirtymävaihemalli. (Ruma)

 

Epäilin jo hyväkuntoisten? korien alkuperäksi maata jossa sambamusiikki raikaa

Posted

Väittäisin että yleensä kun joku ilmoittaa nettiautossa kuplan olevan "museorekisteröity", se on aivan normaalissa rekisterissä, mutta autossa on vaan alkuperäiset mustapohjaiset kilvet.

 

Omalla kokemuksella 99% tavallisista tallaajista yhdistää asian välittömästi niin että autossa mustat kilvet = museorekisteröity.

Guest Jussinbussi
Posted
Väittäisin että yleensä kun joku ilmoittaa nettiautossa kuplan olevan "museorekisteröity", se on aivan normaalissa rekisterissä, mutta autossa on vaan alkuperäiset mustapohjaiset kilvet.

 

Omalla kokemuksella 99% tavallisista tallaajista yhdistää asian välittömästi niin että autossa mustat kilvet = museorekisteröity.

 

 

Se on juurikin näin. Kyllä on useampikin luullut että sonderi on "museorekisterissä" vaikka onkin melko kaukana siitä.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...