Broidi Posted April 5, 2013 Posted April 5, 2013 Toi on käsittämättömän halpa. Hyvä ostos tohon rahaan... Quote
GT78 Posted April 5, 2013 Posted April 5, 2013 Osta osta! Ei paha ja ehtii...:) Kaakaopurkki kaupan ruattinmaalla. Quote
Anpu Posted April 5, 2013 Posted April 5, 2013 Toi on käsittämättömän halpa. Hyvä ostos tohon rahaan... Toi "100.000kr eller bud" meinaa sitä että lähtöhinta on toi ja myyntihinta jotain muuta. Quote
Tanhis Posted April 5, 2013 Posted April 5, 2013 Osta osta! Ei paha ja ehtii...:) Kaakaopurkki kaupan ruattinmaalla. Mitä hittoa onko sillä muuta kiinni maasa kuin stingeri. Tulee miltei tää mieleen Quote
JustinCase Posted April 5, 2013 Posted April 5, 2013 Toi on käsittämättömän halpa. Hyvä ostos tohon rahaan... Toi "100.000kr eller bud" meinaa sitä että lähtöhinta on toi ja myyntihinta jotain muuta. No tällä hetkellä mä vaan haaveilen tuosta, mutta jos pyynnit ja tarjoukset menee sekaisin niin sitten kannattaa rimpauttaa suoraan Petterille +46 70 325 58 06. Quote
GT78 Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 Kyllä mun kouluruotsi kääntää tekstin "n. 11000 euroa TAI (paras) tarjous". Ei perhana, on vaan hieno! Quote
Anpu Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 Kyllä mun kouluruotsi kääntää tekstin "n. 11000 euroa TAI (paras) tarjous". Ei perhana, on vaan hieno! Jos hyvä kohde, niinkuin tämä, niin tarjoukset yleensä ylittävät pyyntihinnan. Quote
Ketsa Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 Näitä CT:n lohkoja joku on aina joskus vailla http://www.ebay.co.uk/itm/vw-t25-t3-ct- ... 2a2b6552e3 Quote
metake Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 http://www.nettiauto.com/en/volkswagen/kupla/5465576 Voitaisko ihan aikuisten oikeesti jo lopettaa tää museokatsastus pelleily tästä maasta? "Museokatsastettu" uudet tarvikevanteet alla ja 1.8 litranen kone, ja sitten vielä kehtaa hehkuttaa museoleimaa.. Ei hyvää päivää, kyllä tää on niin aikansa elänyt systeemi. Henkilökohtaisesti en ymmärrä miksi jokin museokatsastus antaa autolle erivapauden kuin samanikäiselle harrastekäytössä olevalle ei-alkuperäiselle, kun ei niitä museoautolle määrättyjä velvollisuuksia kuitenkaan noudateta. Ei siinä uudelleen alkuperäisen näköiseksi rakennetussa autossa ole kuitenkaan mitään hienompaa kuin uudelleen hieman paremmaksi rakennetussakaan... ;) Quote
Tanhis Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 http://www.nettiauto.com/en/volkswagen/kupla/5465576 Voitaisko ihan aikuisten oikeesti jo lopettaa tää museokatsastus pelleily tästä maasta? "Museokatsastettu" uudet tarvikevanteet alla ja 1.8 litranen kone, ja sitten vielä kehtaa hehkuttaa museoleimaa.. Ei hyvää päivää, kyllä tää on niin aikansa elänyt systeemi. Henkilökohtaisesti en ymmärrä miksi jokin museokatsastus antaa autolle erivapauden kuin samanikäiselle harrastekäytössä olevalle ei-alkuperäiselle, kun ei niitä museoautolle määrättyjä velvollisuuksia kuitenkaan noudateta. Ei siinä uudelleen alkuperäisen näköiseksi rakennetussa autossa ole kuitenkaan mitään hienompaa kuin uudelleen hieman paremmaksi rakennetussakaan... ;) Tätä samaa olen jonkun aikaa itsekkin ihmetellyt kun kaiken maailman käkättimiä laitetaan museoleimaan ja parhaimmassa tapauksessa ajetaan kesät talvet. Btw -Kuuluisko tossa olla tuollaiset puskurit -Kuuluisko niissä olla kävyt -Onko tossa cal look ikkunantiivarit Aika höllin perustein on tainnut mennä läpi museoleimasta Quote
ARTO Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 Onneksi nämä on vähemmän vaarallisia liikenteessä kuin esim "30 heppaiset" ovaalit joiden perseessä oikeesti 150-200hv strokeri ja yhditettynä vahvaan etukenoon ja ajo-ominaisuuksien kannalta varsin vaarallisiin rengaskokoihin. Kumpaisetkaan ei mua häiritse, mutta kuten kaikki tiedämme miten valtion puolelta autoilijoita rahastetaan/laitetaan kapuloita rattaisiin, tulos on tälläinen. Olemme valtion näköinen kansa. Quote
ARTO Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 Btw -Kuuluisko tossa olla tuollaiset puskurit -Kuuluisko niissä olla kävyt -Onko tossa cal look ikkunantiivarit Aika höllin perustein on tainnut mennä läpi museoleimasta 68-> 1200 Kupla on juuri noilla varusteilla varustettu, eli mars mars tenttaamaan kuplahistoriikit vielä kerran:) Quote
NordBling Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 Voi ne pussihousut olla ihan mukavatkin, jos ei muihin osaa pukeutua. Quote
ARTO Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 Voi ne pussihousut olla ihan mukavatkin, jos ei muihin osaa pukeutua. Homeiselle rintamamiestalolle tuoksahtavat on parhaat...:D Quote
metake Posted April 6, 2013 Posted April 6, 2013 Autohan on 1200:n, eli tutummin "stanu", joten sen kuuluukiin olla hieman vaatimattomampi. Amerikkalaisethan 60-luvulla valmistivat joitain erikoismalleja, mitkä olivat suurimmalla mahdollisella moottorilla, mutta mahdollisimman vähillä varusteilla, joten jospa tämä onkin vastaava VW:n erikoismalli, vai miten tuo moottori on perusteltavissa :P Quote
Ketsa Posted April 7, 2013 Posted April 7, 2013 Mulla on suurin piirtein museoikäinen mopo-sportin kuvasto, josta löytyy pitkät listat kuplan viritysosia, joten eikö ylikokoiset pyttymäntäsarjatkin sitten ole jo museoikäisiä varusteita...? Samaten omat tupla-lorttot on 80-luvun leimoilla, eli liki museoikäisiä... Eli eikös nuo osat jo vaadi museointia siinä missä 80-luvun vesivessatkin? :-) Ps. Edelleen sitä mieltä, että täysin alkuperäiseksi entisöiminen on paljon vaikeampaa kuin "oman mielen mukaiseksi rakentelu" (= touhusin, touhusin ja tälläinen siitä sattui näillä taidoilla tulemaan). Voin tietysti olla ihan omakohtainenkin juttu ja meitsi ei ole vain keksinyt mitenkä omilla oman mielen mukaisia rakennelmia synnyttävillä työkaluilla saisi aikaan täydellistä alkuperäiseksi entisöintiä. Quote
arkka Posted April 7, 2013 Posted April 7, 2013 Aika aikaansa kutakin... . Ensin Ähtäröidään, sitten firitellään ja lopuksi toiset palaa juurilleen, jostain syystä alkuperäi- syyden haasteet alkaa kiinnostaa vaan enemmän. On kuin tavallisen kuolevaisen elo, muutetaan maalta kaupunkiin, asutaan betonibunkkereissa ja suoritetaan, lopuksi osalla mieli kaipaa takaisin maaseudun rauhaan. Museointi ajatuksena on justiin niin hyvä, kun asioita hoitavat museotarkastajat ovat. Kaverille saattaa mennä läpi ihan mitä vaan (näkisittepä Vaasalaiset Renault Dauffinen ja ralliauton näkosen Typ 3:n, siinä vasta museoautot). Toisaalta, eihän vika aina ole tarkastajassa, jos asianomainen tarkastuksesta päästyään vaihtaa esimerkkitapauksessa eri aikakauden erikoisvanteet autoonsa. Kukin suhaa tavallaan, multa kuitenkin peukku museoinnille. Quote
Guest kili Posted April 7, 2013 Posted April 7, 2013 Täysin alkuperäiseksi entisöiminen, mitähän se on? Alkuperäisen näköiseksi entisöiminen lienee parempi termi. FIVAN säännöissä eritellään ajoneuvot seuraavasti: Vehicle Technical Classification Vehicle Definitions Type A – STANDARD A historic vehicle to standard specification as delivered by the manufacturer. Minor period cosmetic changes and typical accessories available on the market in period may be acceptable. Type B – PERIOD MODIFIED A historic vehicle specially built or modified in period for specific purposes, typical of its kind, and thus of historic interest in its own right. Vehicle Preservation Groups: Group 1 – ORIGINAL A historic vehicle, as originally produced, which is unaltered and with little deterioration. Group 2 – AUTHENTIC A historic vehicle as used, but never restored, to original specification, with a known history and in original, possibly deteriorated condition. Parts that normally wear may be replaced with parts to period specification. Repairs to paintwork, plating and upholstery are permitted. Group 3 – RESTORED A historic vehicle with known identity, wholly or partly dismantled, reconditioned and reassembled. Only minor deviations from manufacturer’s specification in case of unavailability of parts or material are acceptable. Original manufacturer’s parts should be used where available, but may be replaced with others of the same specification. Interior, exterior, and exterior finish should be as close as possible to period specification. Eli täysin entisöity on restored yksinkertaisesti FIVAN termistössä ja FIVA on historiallisten ajoneuvojen kattojärjestö, jonka sääntöjä meidän museotarkastajien pitäisi noudattaa. Quote
ARTO Posted April 7, 2013 Posted April 7, 2013 Arkka tiivisti aika hyvin. Kaikilta löytyy kommentit ( vaikkei sitä oikeaa/kokonaisvaltaista tietoa/kokemusta asiasta oliskaan ) entisöinnistä/museokatsastuksista. Kaikkihan me kuitenkin ollaan eriasteisia ähtäröintejä tehty, joten sen me osaamme, sen kun voi tehdä vaikka päissään:) Jos asiasta tietämätön/osaamaton museotarkastaja päästää vääränlaisen auton läpi, se ei ole harrastajan vika eikä kaikki harrastajatkaan tiedä mikä on oikein ja väärin museoinnin kohdalla. Uuttahan autosta ei kuitenkaan tartte tehdä jne... Mutta voiko pelkkä käyttömaksun lievä alennus ( kuplan käyttömaksu perustuu painoon ja on alhainen jo muutenkin ) aiheuttaa kateuskitinän??? Liikennevakuutuksessa toki tulee säästöä, mutta jos peruähtäri on ajossa muutaman kuukauden, ei liikennevakuutus esim bonuksilla maksa juuri mitään. Museoauton liikennevakuutus ei kerrytä bonuksia eli yksi hyöty jää saamatta ja yleisesti museorekisteröidut autot laajemmin vakuutettuja ( täyskaskoja/arvosta vakuutettuja ) kuin perusähtärit eli kiinteät vuorimaksut monen MR-auton kohdalla korkeammat kuin kuin sen parintonnin ähtärin joka kulkee täysin bonuksin pakollisella ja alle satasen osakaskolla. EDIT; en oo pussihousu, ehkä toisesta lahkeesta osa on pussihousua, muu jotain muuta. En oo edes SAHKin jäsenkään. Quote
ARTO Posted April 7, 2013 Posted April 7, 2013 Ettei se tärkein unohtuis, jokos toi keuliva strokeri ostettu suomeen? Quote
GT78 Posted April 7, 2013 Posted April 7, 2013 Ettei se tärkein unohtuis, jokos toi keuliva strokeri ostettu suomeen? Ei tietenkään, ko ei sitä saa museoon :) Nimim. yhden museosta poistaneena ja pari MRää perheessä :) Quote
Guest kili Posted April 7, 2013 Posted April 7, 2013 Jos nyt ihan oikeesti, niin museointi on vaan yks tapa harrastaa autoja. Kyllä tähän maailmaan mahtuu niin pussihousut kun muutkin harrastajat. Pääasia, että harrastaa. Hyvää kevättä kaikille! Quote
Janne Välilä Posted April 7, 2013 Posted April 7, 2013 Sen verran sekotan minäkin soppaa et "museo-ajoneuvon" renkaat & vanteet ovat vapaat. Eikä tosta myynti-ilmoituksesta selviä sekään että kumpi kone on paikoillaan, 1.2 vai 1.8. Onko 1.8 kone vain kaupan kylkiäinen?! Sitä en kiellä etteikö "hyväksyntä" olisi vaihtelevaa tänä päivänä museokatsastuksissa... Quote
arkka Posted April 7, 2013 Posted April 7, 2013 Sen verran sekotan minäkin soppaa et "museo-ajoneuvon" renkaat & vanteet ovat vapaat. Eikä tosta myynti-ilmoituksesta selviä sekään että kumpi kone on paikoillaan, 1.2 vai 1.8. Onko 1.8 kone vain kaupan kylkiäinen?! Sitä en kiellä etteikö "hyväksyntä" olisi vaihtelevaa tänä päivänä museokatsastuksissa... Rohkenen epäillä, että renkaat ja vanteet olisivat vapaat! Renkaat toki on "vapaat" turvallisuuden verukkeella, ristikudosrenkaat saa korvata vyörenkailla, sillä edellytyksellä etteivät ulkonäöllisesti poikkea liika alkuperäisistä. Tarkoittaneet kuplan kohdalla 155/80-15 kokoa. Oletettavasti vanteet täytyy olla oikealta aikakaudelta, autoon tarkoitetulta lisävarustelistalta. Millään Mangelseilla turha mennä museokatsastukseen. Quote
ARTO Posted April 7, 2013 Posted April 7, 2013 70-luvun kuplaan on useita oikeita kokoja esim 155, 165, 175/70 ja ristikudokset päälle. Aikakauden lisävarusteina tarjottu 185/70 kokoakin. Quote
ARTO Posted April 7, 2013 Posted April 7, 2013 Toi autoon tarkoitetulta lisävarustelistalta tarkoitta sitten myös muitakin kuin autovalmistajan omia varustelistoja.. Esim uutena pahnansa ostanut on pyytänyt ennen luovutusta varustelemaan auton muillakin varusteilla kuin vwn omilla ja jos näistä dokumentit, sellaisetkin varusteet pitää hyväksyä. Quote
arkka Posted April 7, 2013 Posted April 7, 2013 70-luvun kuplaan on useita oikeita kokoja esim 155, 165, 175/70 ja ristikudokset päälle. Aikakauden lisävarusteina tarjottu 185/70 kokoakin. Käsittääkseni tässä kirjoittelussa jeesusteltiin aiemmin nettiautossa myynnissä olevaa VW 1200-mallista autoa vuodelta -70. Siihen tuskin mataprofiilirenkaat kuuluu, toisin kuin myöhempiin "tehokkaampiin" laitteisiin. En ole museotarkastaja, mutta jos olisin, pyytäisin laittamaan autoon oikeat vanteet ja renkaat. Tämä tästä. Loppu! Quote
Tanhis Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 Suomi ritseni myynnissä Saksassa: BugBus.net Onko tämä se sama kun oli yhdistyksen puolella myynnissä viimevuoden puolella. Ja olisko pyynti ollut puolet tuosta mitä se nyt on. Quote
hanski. Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 http://www.nettiauto.com/volkswagen/kle ... radisecars entisöity kleinbussi. Quote
hanski. Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 http://www.nettiauto.com/volkswagen/kleinbus/5415282#yritys=paradisecarsentisöity kleinbussi. ja samassa paikassa toinenkin myynnissä: http://www.nettiauto.com/volkswagen/kle ... radisecars Quote
non-hippy Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 http://www.nettiauto.com/volkswagen/kleinbus/5415282#yritys=paradisecarsentisöity kleinbussi. Ihme takavalot+ varhaispallokeula. Entisöity my ass,,,, Quote
Tanhis Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 http://www.nettiauto.com/volkswagen/kleinbus/5415282#yritys=paradisecarsentisöity kleinbussi. Ihme takavalot+ varhaispallokeula. Entisöity my ass,,,, Entisöity ei museoitu :) Ei myöskään sanota että millainen entisöinti voihan se olla käyttöentisöity. "Varhaispalliksen" vuodet 3/3 varhais pallis '70 ja vanhemmat Vanha keula vanha takapää puolikuu ilmanottoaukot ja iso 5 jako 2/3 varhaispallis '71 Vanha keula ja vanha peräpää ja puolikuu ilmanottoaukot pieni 5 jako 1/3 varhaispallis '72 Varhaispalliksen keula peräpää uudemmasta neliö ilmanottoaukot ja pieni jako Pallis '73 Uusi keula uusi takapää neliö ilmanottoaukot ja pieni jako Quote
non-hippy Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 http://www.nettiauto.com/volkswagen/kleinbus/5415282#yritys=paradisecarsentisöity kleinbussi. Ihme takavalot+ varhaispallokeula. Entisöity my ass,,,, "Varhaispalliksen" vuodet 3/3 varhais pallis '70 ja vanhemmat Vanha keula vanha takapää puolikuu ilmanottoaukot ja iso 5 jako 2/3 varhaispallis '71 Vanha keula ja vanha peräpää ja puolikuu ilmanottoaukot pieni 5 jako 1/3 varhaispallis '72 Varhaispalliksen keula peräpää uudemmasta neliö ilmanottoaukot ja pieni jako Pallis '73 Uusi keula uusi takapää neliö ilmanottoaukot ja pieni jako Kas, On ollut tollainenkin siirtymävaihemalli. (Ruma) Epäilin jo hyväkuntoisten? korien alkuperäksi maata jossa sambamusiikki raikaa Quote
kuplatin Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 Väittäisin että yleensä kun joku ilmoittaa nettiautossa kuplan olevan "museorekisteröity", se on aivan normaalissa rekisterissä, mutta autossa on vaan alkuperäiset mustapohjaiset kilvet. Omalla kokemuksella 99% tavallisista tallaajista yhdistää asian välittömästi niin että autossa mustat kilvet = museorekisteröity. Quote
Guest Jussinbussi Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 Väittäisin että yleensä kun joku ilmoittaa nettiautossa kuplan olevan "museorekisteröity", se on aivan normaalissa rekisterissä, mutta autossa on vaan alkuperäiset mustapohjaiset kilvet. Omalla kokemuksella 99% tavallisista tallaajista yhdistää asian välittömästi niin että autossa mustat kilvet = museorekisteröity. Se on juurikin näin. Kyllä on useampikin luullut että sonderi on "museorekisterissä" vaikka onkin melko kaukana siitä. Quote
-tipi- Posted April 10, 2013 Posted April 10, 2013 Nyt on naapurissa harvinainen herkku hintaan, jolla tänne linkiteltiin saksalaisia raatoja. Quote
Tanhis Posted April 10, 2013 Posted April 10, 2013 Nyt on naapurissa harvinainen herkku hintaan, jolla tänne linkiteltiin saksalaisia raatoja. Tohon hintaan ei välttämättä kauan viihdy tuollaisessa kunnossa oleva myynnissä. Quote
NO H2O Posted April 10, 2013 Posted April 10, 2013 Näyttäisi hinnan jälkeen olevan "el hbj" eli luultavammin myyjä huudattaa "viimeisen hinnan" herkullaan... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.