JaniM Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Perusrookerin hinta, haettu AC:N hinnastosta ku muutakaan ei oo saatavilla. Hinta perustuu uusiin osiin ja combo varmaanki kestää riittävästi. * lohko täysalumiinen 699 e * vastapainokampi 4340 82-86 mm 239 e * H-veivit 5.6"/5.7" 189 e * takovauhtis 149 e * mäntä/pyttysetti 90.5x82 tako 179 e * kannet Scat Super D-port 42x37, pari 798 e * laakerit 64 e * nokka W120? 75 e * nokkapyörä, kiinteä 29 e * nostimet, vakio 29 e * työntötangot teräs, Scat 69 e * kytkinlevy + asetelma kennedy 188 e * tiivistesarja 20 e * suojaputket Race 59 e * keinuvivusto 1.25:1 Scat pro comp 249 e * venakopat CB 99 e * öljyjäähy T4 99 e * öljypumppu, tulpattu 49 e * kammenratassetti 49 e * jakaja-akseli+shimmit 43 e * hihnapyörä + romi pultti 52 e * vauhtiksen pultti ja tapit, vai oliko jo? 34 e * pinnapultit, cromo 79 e * lohkon mutskusetti 15 e * kammen tasapainotus, Juvanmalmilla 50e * muut hilut mitä unohtui listasta XX e __________________________________________ RUNKOKONE TOTAL: 3604e Tässä on vasta runko kone. Lisäksi: * kasaus ja sipistely * puhallinpellit ja laturi * pakoputkisto * bensansyöttö * sytkähilut * full flow- systeemit * sisäänajoöljyt ja suodatin + uudet * koneen säädättäminen penkissä * muuta mitä ei nyt tullut mieleen. Sit voidaan keskustella mitä kantsii vaihtaa, mutta tuossa aika suuntaa-antava hinta. _____________________________________________________________ Megasquirt projektinosien hinnat suorasytytyksellä EDIS4 versiolla. * ECU kokoomaton kotelolla, piraatti suomi V2.2 145e * laajakaistalambda anturilla 195e * suuttimet uudet 200 heppaan asti, 4 kpl 200e * bensapumppu, tarvike 50e * bensanpainesäädin 75e * läppärunko/rungot, käytetyt 20-250e * lämpöanturit, tarvike 22e * tps-anturi, tarvike 30e * edis4-boxi, puola, anturi setti purku 70-100e * sytkäpiuhat ja tulpat 50e * trikkeri 36-1, speciaali 30e * liittimet, suuttimet, anturit.. 35e * releet, piuhat, sulakkeet, ym pikkusälä 100e _______________________________________________________ YHTEENSÄ: ~1200e * bensalinjat ja välisäiliö+ pumppu * imusarja * trikkerin kiinnitys * anturien sijoittelu, kinnikkeet * ilmansuodatin * kaasuvaijerimuutokset * läppäri et saa säädettyä Lisäksi tuo sydeemi pitää kasata ja saada toimimaan, jonka jälkeen pääsee säätämään. Lopuksi käy penkissä tsekkaamassa et säädöt kohdillaan. Tietenkin jos löytyy purkuosaa ja haluaa niissä säästää, niin pääsee halvemmalla tietenkin. Mutta kannattaa miettiä kuinka kauan kestää puol miljoonaa ajetut osat. Eli karkeesti arvioiden ku varaa 1500e, niin ei arvio kauas mene. Mutta jos jotakin parempaa osaa vielä hankkii, niin taas on taivas rajana. Quote
DOODAH Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 * muut hilut mitä unohtui listasta XX e -tasapainotus -ektoplasma -nokan tulppa -virranjajajan käyttöakseli shimmeineen -virranjakajan panta -pinnapultit -kammen rattaat, kiilat, lukkosokka Quote
JaniM Posted December 17, 2007 Author Posted December 17, 2007 Juu, noi olikin tärkeitä. Ai niin ja hihnapyöräki olis hyvä olla joku. Quote
Lasse Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Jos tuohon nyt jonkinlaiset tuplat laittaa niin käytetyt on hintaluokassa 400-500 ja uudet enempi. Vivusto, putsarit ja imarit päälle. Oisko semmonen 700 valaistunut arvaus? Ehkä säädättämiselle voisi kans varata satkun tai kaks? Quote
DOODAH Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Jepu, samalla vois vauhtikselle ja sille hihnapyörälle olla pultit ;^) Quote
JaniM Posted December 17, 2007 Author Posted December 17, 2007 Onneks laitoin ton unohtuneet osat sarakkeen... Paljon noista pikku hiluistaki tulee hintaa. Quote
JaakkoS Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 -puhallinkoppa -laturi -laturinjalka -pakosarjan tiivisteet -pakosarja -pinnapultteja pakosarjalle -pakosarjan smudut.. -lisäöljypohja -öljypaineen anturi -tulpan johdot -bensapumppu -paineensäädin -bensaletkua -liittimiä -unohduspellit -suodatinjalka kaasarit: X 2 -suuttimia -imusarjat -vivusto 200.- ? --> säätämiseen jos omia mm. suuttimia. Quote
-MITO- Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Uudet 44 tuplat hiluineen 800e ja 48 IDA:t 1200e. Quote
Guest Raggare Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 pussihousuille paskahalvaus: megagigasquirt, saa pensansyöttöö ja syttyy. oisko koko paketin hinta 1000e luokkaa? Quote
make76 Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Tuossa megan hintaa saa tiputettua. Itselleni tulee pyörän läppärungot suuttimineen 200€ (varmasti riittää) Megan saa alle 200€/uusi kunnon kotelolla 280 (pitkällä kaapelilla, valmiiksi kasattu) Ford edis 4 palikat 70€ enklantista ja muutama anturi noin 100€.. Eli noin 700€. Make Quote
mikan Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Niin ettei uutta rookeria sitten alta viiden tonnin. Sekö oli lopputulos? Mekasta sen verran, että kaikki aina puhuu että se on niin ja niin halpa. Toisaalta jos vertaa kaupallisiin ruiskuihin, niin ainoa säästö tulee mun mielestä boxin hinnassa. Muut hilut suorasytkäpuolineen, antureineen, liittimineen, piuhoineen, pumppuineen, säätimeen, suuttimeen, lambdoineen jne jne on samat. t. Mika Quote
Racing Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Ja kansien työstö...yhdetkään virikannet ei kaupan hyllyltä ole tarpeeksi hyvät...Koneet maksaa ja harrastukset maksaa...mutta ei ole järkeä "kaikkia" osia laittaa uusia... Quote
JaniM Posted December 17, 2007 Author Posted December 17, 2007 No, eipä tossa listassa ole montaa kallista osaa mitkä voi jättää veke, lohko ja sekin käy pieneksi jos tehään 86 iskua taasen. Mut tuo olikin tarkoitus tuoda esiin miten paljon mikin maksaa, jos uutta aletaan rakenteleen. Ja nuo kannet on kyllä aika hyvät lähtökohdat tollaseen perussettiin. Niin ja imaritkin maksaa jotain kans ja suuttimet ym. Lähemmäs tonnia se mega osineen on, riippuen onko uutta ja suorasytkää, lambdaa... Täytyy varmaan laittaa lista ruutasta kans. Tietenkin näihin saadaan uppoomaan rahaa niin paljon ku löytyy. Mut johokihan se on aina kompromissi vedettävä, jos budjetti "rajallinen". Mut hyviä pointteja. Quote
JaakkoS Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Oma kommettini: esim. 9000.- eurolla saa kivan kasan osia. varmaakin ihan siedettävän voima rookerin, mutta loppu peleissä oikeet osat oikein kamojen kanssa on se, mikä ratkaisee mitä tehoa irti lähtee.. Quote
metake Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Uudet 48 IDA:t 1200e. Freetechnics: * Weber 48 IDA. Legendaa saatavilla uutena. Hinta 980 euroa pari. Quote
Guest Toheltaja Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 jenkeistä koko paketti imareineen, putsareineen, vivustoineen yms alta tonnin taaloissa. Quote
JaniM Posted December 17, 2007 Author Posted December 17, 2007 Oma kommettini: esim. 9000.- eurolla saa kivan kasan osia. varmaakin ihan siedettävän voima rookerin, mutta loppu peleissä oikeet osat oikein kamojen kanssa on se, mikä ratkaisee mitä tehoa irti lähtee.. Mut ilman noitakin osia huono kasata yhtään mitään :-)) No, tottakai tarvii kaikki sipistellä kohilleen ja sehän onkin se taiteenlaji, mutta siitä sen enempää. Tollanen ääripää kone tietenkin edullisin, mutta eipä niitäkään joka oksalla kasva, saati sit myyntiin. Tää on vähän sellanen suhteellisuuskysymys. Quote
pipo_esa Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Täytyy sanoa että luulin tollaisen ahdetun vitosen remppaamisen olevan kallista mutta nähtävästi ilmaboxeritkin syö satasia. Entäs ahdin koneet? Mistä saisi 200hv kustannustehokkaasti? Quote
Guest Raggare Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 1915cc 1600T kit with a (T3 turbo) and 40x35 ported heads. 241hp and 252tq @ 15lbs of boost. Car ran 11.79@ 115mph on DOT slicks .Full stock steel 67 bug. aj simsin setti. Quote
JaniM Posted December 18, 2007 Author Posted December 18, 2007 Kerääntyy näköjään noista ruiskuhilppeistäki hintaa. Lisäsin listan tonne alkuun. Quote
oldis Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Mukava projekti ollu todellakin rakentaa ruisku tyhjästä. Kiitos JaniM vinkeistä ja osista, se on pelkkää ovaalin säätöä tästä eteenpäin. Quote
JaniM Posted February 24, 2008 Author Posted February 24, 2008 Eipä mitään, autetaan aina kun pystytään. Ja sehän on mukavaa kun alkaa saada säätöjä ja koppa alkaa sysämään tasaisesti loppuunasti :) Quote
-Alex- Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Syö siinä mielessä satasia, kun iskutilavuutta haluaa suurentaa kestävin keinoin, sekä kaikki osat ovat uusia. Ja kun tuota öljynsuodatinta ja vastapainokampiakselia ei ole vakiona. Ja pitäähän kansien hengittää, niissäkin uudet aihiot ovat vallan erinomaisia :) Nykyään kampurat ja kanget ovat tulleet alas, että se tiputtaa kynnystä. Tuohon voitais ottaa noiden scatin kansien tilalle CB:n CNC portatut kannet, aircooledilta voi kysellä, samaa hintaluokkaa taitavat olla ;) Quote
JaniM Posted April 11, 2008 Author Posted April 11, 2008 JMGarage taas saanut aikaseksi ruiskuimusarjat prätkän läppärungoille. Quote
JaniM Posted April 16, 2008 Author Posted April 16, 2008 Muutamat imarit voin tehdä. Halukkaat ilmoittelee yv:llä. Ihan ilmaset ei ole. Quote
-Alex- Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 Itse tilasin CB:n läppärungot ja kansi-imusarjapaketin DRD:ltä 1 Quote
-Alex- Posted April 20, 2008 Posted April 20, 2008 Vielä kun tekis listan että haluaako paljoko polleja strokerista 150-170hv vaiko 180-200, tai jopa yli ;) Quote
Guest MikkoL Posted December 15, 2013 Posted December 15, 2013 Tuli hommattua ensikesän rookeria varten iso kasa osia alan liikkeistä. Laitan tänne nykypäivän hintapolitiikkaa rookerille, mikä tehdään kokonaan uusista osista. Hinnat on "pakettina" tingattuja eikä tod. näk. erilleen tämän hintaisia. Kampikammio: alumiininen, vahvistettu ja valmiiksi avarrettu. 799,50e Kampiakseli: chromoly 4340 78mm iskulla 300,00e Kiertokanget: H-profiili chromoly 4340 220,00e ARP rasva 4,00e Laakerisarja: kobenschmidt 89,00e Runkolaakerien tapit 4,00e Nokka-akseli: Engle w110 80,00e Nokkapyörä + pultit: alumiininen ja säädettävä 76,00e Kampiakselin ratassarja SCAT 50,00e Vauhtipyörän säätölevyt 3,00e Vauhtipyörä: kevennetty chrom.+stefa+o-rengas 210,60e Vauhtipyörän pultti ja aluslevy chromoly 25,00e Kytkinasetelma: kennedy stage 1 200mm 125,00e Hihnapyörä: alumiininen asteikolla + pultti 59,00e Nostajat: Lube-a-lobe lightweight racing SCAT 85,0e Nokka-akselin tulppa lohkoon 4,00e Tiivistesarja 22,50e Öljypumppu 26mm HD Fullflow 35,00e Fullflow setti: CSP RACE 190,00e Pinnapultit 8mm 4140 chromoly SCAT 89,00e Mäntä / sylinterisarja 92x82 paksuseinä AA 240,00e Männäntapin teräslukot 11,00e Lisäöljypohja 1,5L + Öljypohja anturipaikalla 148,05e Virranjakajan käyttöakseli + shimmit + jousi 67,05e Sylinterikannet: SCAT Super-D 42x37 tuplajouset 948,10e Venttiilikopat: CSP alumiini oranssit 122,55e Työntötangot: chromoly manton 75,05e Työntötankojen suojaputket: jousijännitteiset 151,05e Öljynjäähdytin 65,55e Öljypohjan sihti 6,75e Keinuvivut + akseli + tassu säätöruuvit + shimmit 273,00e Kampikammion asennussarja 35,10e Nylock mutterisarja 9,00e Öljypohjan tiivisteet 1,80e Siinä olis runkomoottori: yhteensä hintaa kertyy 4624,65e Muut tarvittavat osat koneeseen. Moottoripellit: "kromi" Laturin ulompi pelti 11,25e Hihnapyörän aluspelti 13,50e Moottorin alapellit 3 osaa 53,10e Super tin ilmanohjauspellit 22,50e Sylinteripellit sylinterien päälle 46,55e Tuuletinkoppa DH 113,05e Jäähdyttimen yläpelti 11,25e Jäähdyttimen alapelti 11,25e Moottoripellit yhteensä: 282,45 Muut: Tuulettimen asennussarja 35,10e AN-liittimet 31,05e Käärmeenpesä Sidewinder 284,05e Vaimennin Sidewinder 236,55e Pakosarjan tiivisteet kupariset 22,50e Messinkimutterit pako ja imusarjaan 13,50 Kaasutinvivusto "kunnollinen" 189,05 Imusarjat IDF/DRLA Big Beef 122,55e Tuplakaasarit IDF 44mm 321,10e Ilmanpuhdistimet 93,10e Polttoainepumppu sähköinen 0,24bar 94,05e Virranjakajan kiinnitysrauta 8,10e Virranjakaja 123 ohjelmoitava 331,55e Sytytyspuola 3ohm 62,10e Sytytyspuolan pidike 9,00e Laturinjaka kromi 35,10e Laturi vaihtovirta 55A kromi 107,10e Laturin hihnapyörä kromi 13,50e Laturin kinnityspanta RST 9,00e Laturin hihnapyörän mutteri 13,50e Laturin hihnapyörän shimmit 5kpl 2,25e Laturin hihna 6,75e Öljyntäytön pidennin/huohotusboksi 94,05e Huohotin suodatin 13,50e Öljyn mittatikku kromi 6,75e Sytytysjohdot BOSCH Premium 56,05e Tuuletin doghouse super-HD 84,40e Öljyletku teräspunos AN-8 2 metriä 22,05e Näistä kaikista kertyy vielä runkomoottorin lisäksi: 2599,8 Kaikista osista siis kertyy yheensä: 7224,45 euroa Ei siis ihan halpaa huvia Quote
Tanhis Posted March 23, 2016 Posted March 23, 2016 Sit asennat tuon siistiin pystäriin ja laitat myyntiin ja kaikki ajattelee että 5000€ pystäristä on ihan ylihintainen :) Quote
-tipi- Posted March 23, 2016 Posted March 23, 2016 (edited) On tää kyllä vakava sairaus, mikä meitä vaivaa. Itekin rogerin osia keräilly jo yli 5 vuotta. Tuolla rahalla saapi jo kokonaisia paljon parempia ajettavia ja tehokkaampia autoja. Vaikka nelivetona, monta kappaletta... Vaan mikäpä harrastus se semmonen on, joka ei kaikkea ylimäärästä rahaa ja vapaa-aikaa vie. Edited March 23, 2016 by -tipi- 7 Quote
tolvana Posted March 23, 2016 Posted March 23, 2016 Nuokin hinnat oli 2013, nyt 20% lisää... Megasquirt sekventaalisytkällä, etanolianturilla kaikkine härpäkkeineen maksaa kolmisentuhatta ynnä helvetisti töitä niin helposti saa koneeseen menemään viisnumeroisen summan. Ei taida tuo mulla työn alla oleva patakaan poistua kulkimien mukana, myydään lelut halvemmalla tekniikalla. Quote
Timo Varis Posted September 24, 2016 Posted September 24, 2016 + vaihteisto jotta käkätin myös kulkee Quote
Guest Bokseri 1500 Posted March 3, 2017 Posted March 3, 2017 Mikä liike oli kun luki oliko et AC hinnastosta. Osien hinnat kiinnostas mistä mitäkin saa. Mistä lohkoo sais edullisesti uutta tai hyvää käytetty. Entiset hilut vei kaatopaikalle. Virranjakajan jätin ja laturin jalan ja laturin ja hihna pyörät. Sit yks propleema on se automaattilaatikon pumppu kun se ottaa käyttövoiman siitä orginelli pumpusta.Pitääkö olla se nokka pyörä joka oliko 3 niittinen et toimii tuon automaattipumpun kanssa.Sit ajatellut et kuplassa vakiona öljynlauhdutin niin saako sen tilalle erillisen öljynlauduttimen.Omaan öljypumppuu ei taida adapteri käydä koska siihen tulee automaatin pumppu päälle. Miten toi isompi öljypohja niin syökö maavaraa alustasta ? Quote
Tanhis Posted March 3, 2017 Posted March 3, 2017 Nopeasti vastattuna.... alkuperäisen jäähdyttimen paikalle saa ryöstölaippaa joka korvaa alkuperäisen jäähdytyksen. Samalla voi olla aiheellista myös miettiä alkuperäisen/peräisten (mihin kampikammioon sitten päädytkään) öljynpaine venttiilien toimintaa. Isompi öljypohja luonnollisesti syö maavaraa mutta on olemassa vähemmän maavaraa vieviä leveitä lisäoljypohjia millä saisi minimoitua maavaran menetyksen. Veikkaisin että automaattilaatikon pumppu toimisi vastaavan viritysnokan kanssa eli niittimäärä täsmääväksi mutta tietenkin koesovitus täytyy tehdä ettei virinokan pultit laahaa öljypumppuun. Quote
Racing Posted November 7, 2022 Posted November 7, 2022 Kuka tekee nykyhinnoilla samat osalistat :) riittääkö 12 tonnia ? 1 Quote
-Alex- Posted June 7, 2023 Posted June 7, 2023 (edited) Osakauppa.com hinnoilla laskettuna 2276cc runkomoottori. Alumiinilohko 1399 Pinnapulttisarja CSP 119 82 stroker akseli 399 CB H-profiili 5.5 kanget 499 200mm tako vauhtipyörä 219 CB 044 panchito 40x35.5 kannet 1199 Engle W125 nokka-akseli 199 CB 1.25 keinusarja akselein 249 94mm "tako" mäntä sylinteri sarja 339 Engle nostajat 129 7075 työntötangot 299 RST racing suojaputket 89 Laakerit ja tiivisteet 156 Venttiilikopat c-channel alumiini 139 1.5L lisäöljypohja 165 öljypohjan kansi vakio 19 30mm alu öljypumppu 49 CSP öljypumpun kansi 99 5765 Edited June 9, 2023 by -Alex- 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.