Jump to content

Perusrookerin hinta + Megasquirt hinta


Recommended Posts

Posted

Perusrookerin hinta, haettu AC:N hinnastosta ku muutakaan ei oo saatavilla.

Hinta perustuu uusiin osiin ja combo varmaanki kestää riittävästi.

 

* lohko täysalumiinen 699 e

* vastapainokampi 4340 82-86 mm 239 e

* H-veivit 5.6"/5.7" 189 e

* takovauhtis 149 e

* mäntä/pyttysetti 90.5x82 tako 179 e

* kannet Scat Super D-port 42x37, pari 798 e

* laakerit 64 e

* nokka W120? 75 e

* nokkapyörä, kiinteä 29 e

* nostimet, vakio 29 e

* työntötangot teräs, Scat 69 e

* kytkinlevy + asetelma kennedy 188 e

* tiivistesarja 20 e

* suojaputket Race 59 e

* keinuvivusto 1.25:1 Scat pro comp 249 e

* venakopat CB 99 e

* öljyjäähy T4 99 e

* öljypumppu, tulpattu 49 e

* kammenratassetti 49 e

* jakaja-akseli+shimmit 43 e

* hihnapyörä + romi pultti 52 e

* vauhtiksen pultti ja tapit, vai oliko jo? 34 e

* pinnapultit, cromo 79 e

* lohkon mutskusetti 15 e

* kammen tasapainotus, Juvanmalmilla 50e

* muut hilut mitä unohtui listasta XX e

__________________________________________

RUNKOKONE TOTAL: 3604e

 

Tässä on vasta runko kone. Lisäksi:

 

* kasaus ja sipistely

* puhallinpellit ja laturi

* pakoputkisto

* bensansyöttö

* sytkähilut

* full flow- systeemit

* sisäänajoöljyt ja suodatin + uudet

* koneen säädättäminen penkissä

* muuta mitä ei nyt tullut mieleen.

 

Sit voidaan keskustella mitä kantsii vaihtaa, mutta tuossa aika suuntaa-antava hinta.

_____________________________________________________________

 

Megasquirt projektinosien hinnat suorasytytyksellä EDIS4 versiolla.

 

* ECU kokoomaton kotelolla, piraatti suomi V2.2 145e

* laajakaistalambda anturilla 195e

* suuttimet uudet 200 heppaan asti, 4 kpl 200e

* bensapumppu, tarvike 50e

* bensanpainesäädin 75e

* läppärunko/rungot, käytetyt 20-250e

* lämpöanturit, tarvike 22e

* tps-anturi, tarvike 30e

* edis4-boxi, puola, anturi setti purku 70-100e

* sytkäpiuhat ja tulpat 50e

* trikkeri 36-1, speciaali 30e

* liittimet, suuttimet, anturit.. 35e

* releet, piuhat, sulakkeet, ym pikkusälä 100e

_______________________________________________________

YHTEENSÄ: ~1200e

* bensalinjat ja välisäiliö+ pumppu

* imusarja

* trikkerin kiinnitys

* anturien sijoittelu, kinnikkeet

* ilmansuodatin

* kaasuvaijerimuutokset

* läppäri et saa säädettyä

 

Lisäksi tuo sydeemi pitää kasata ja saada toimimaan, jonka jälkeen pääsee säätämään.

Lopuksi käy penkissä tsekkaamassa et säädöt kohdillaan.

 

Tietenkin jos löytyy purkuosaa ja haluaa niissä säästää, niin pääsee halvemmalla tietenkin.

Mutta kannattaa miettiä kuinka kauan kestää puol miljoonaa ajetut osat.

Eli karkeesti arvioiden ku varaa 1500e, niin ei arvio kauas mene. Mutta jos jotakin parempaa osaa vielä hankkii, niin taas on taivas rajana.

Posted

* muut hilut mitä unohtui listasta XX e

 

-tasapainotus

-ektoplasma

-nokan tulppa

-virranjajajan käyttöakseli shimmeineen

-virranjakajan panta

-pinnapultit

-kammen rattaat, kiilat, lukkosokka

Posted

Jos tuohon nyt jonkinlaiset tuplat laittaa niin käytetyt on hintaluokassa 400-500 ja uudet enempi. Vivusto, putsarit ja imarit päälle. Oisko semmonen 700 valaistunut arvaus?

 

Ehkä säädättämiselle voisi kans varata satkun tai kaks?

Posted

-puhallinkoppa

-laturi

-laturinjalka

-pakosarjan tiivisteet

-pakosarja

-pinnapultteja pakosarjalle

-pakosarjan smudut..

-lisäöljypohja

-öljypaineen anturi

 

-tulpan johdot

-bensapumppu

-paineensäädin

-bensaletkua

-liittimiä

-unohduspellit

-suodatinjalka

 

kaasarit: X 2

-suuttimia

-imusarjat

-vivusto

 

 

 

200.- ? --> säätämiseen jos omia mm. suuttimia.

Guest Raggare
Posted

pussihousuille paskahalvaus: megagigasquirt, saa pensansyöttöö ja syttyy. oisko koko paketin hinta 1000e luokkaa?

Posted

Tuossa megan hintaa saa tiputettua. Itselleni tulee pyörän läppärungot suuttimineen 200€ (varmasti riittää) Megan saa alle 200€/uusi kunnon kotelolla 280 (pitkällä kaapelilla, valmiiksi kasattu) Ford edis 4 palikat 70€ enklantista ja muutama anturi noin 100€.. Eli noin 700€.

 

Make

Posted

Niin ettei uutta rookeria sitten alta viiden tonnin. Sekö oli lopputulos?

 

Mekasta sen verran, että kaikki aina puhuu että se on niin ja niin halpa. Toisaalta jos vertaa kaupallisiin ruiskuihin, niin ainoa säästö tulee mun mielestä boxin hinnassa. Muut hilut suorasytkäpuolineen, antureineen, liittimineen, piuhoineen, pumppuineen, säätimeen, suuttimeen, lambdoineen jne jne on samat.

 

t. Mika

Posted

Ja kansien työstö...yhdetkään virikannet ei kaupan hyllyltä ole tarpeeksi hyvät...Koneet maksaa ja harrastukset maksaa...mutta ei ole järkeä "kaikkia" osia laittaa uusia...

Posted

No, eipä tossa listassa ole montaa kallista osaa mitkä voi jättää veke, lohko ja sekin käy pieneksi jos tehään 86 iskua taasen.

Mut tuo olikin tarkoitus tuoda esiin miten paljon mikin maksaa, jos uutta aletaan rakenteleen.

Ja nuo kannet on kyllä aika hyvät lähtökohdat tollaseen perussettiin.

 

Niin ja imaritkin maksaa jotain kans ja suuttimet ym.

Lähemmäs tonnia se mega osineen on, riippuen onko uutta ja suorasytkää, lambdaa...

 

Täytyy varmaan laittaa lista ruutasta kans.

 

Tietenkin näihin saadaan uppoomaan rahaa niin paljon ku löytyy.

Mut johokihan se on aina kompromissi vedettävä, jos budjetti "rajallinen".

 

Mut hyviä pointteja.

Posted

Oma kommettini: esim. 9000.- eurolla saa kivan kasan osia.

varmaakin ihan siedettävän voima rookerin, mutta loppu peleissä

oikeet osat oikein kamojen kanssa on se, mikä ratkaisee

mitä tehoa irti lähtee..

Guest Toheltaja
Posted

jenkeistä koko paketti imareineen, putsareineen, vivustoineen yms alta tonnin taaloissa.

Posted

Oma kommettini: esim. 9000.- eurolla saa kivan kasan osia.

varmaakin ihan siedettävän voima rookerin, mutta loppu peleissä

oikeet osat oikein kamojen kanssa on se, mikä ratkaisee

mitä tehoa irti lähtee..

 

Mut ilman noitakin osia huono kasata yhtään mitään :-))

 

No, tottakai tarvii kaikki sipistellä kohilleen ja sehän onkin se taiteenlaji, mutta siitä sen enempää.

Tollanen ääripää kone tietenkin edullisin, mutta eipä niitäkään joka oksalla kasva, saati sit myyntiin. Tää on vähän sellanen suhteellisuuskysymys.

Posted

Täytyy sanoa että luulin tollaisen ahdetun vitosen remppaamisen olevan kallista mutta nähtävästi ilmaboxeritkin syö satasia.

 

Entäs ahdin koneet? Mistä saisi 200hv kustannustehokkaasti?

Guest Raggare
Posted

1915cc

1600T kit with a (T3 turbo) and 40x35 ported heads.

241hp and 252tq @ 15lbs of boost. Car ran 11.79@ 115mph on DOT slicks .Full stock steel 67 bug.

 

aj simsin setti.

  • 2 months later...
Posted

Mukava projekti ollu todellakin rakentaa ruisku tyhjästä. Kiitos JaniM vinkeistä ja osista, se on pelkkää ovaalin säätöä tästä eteenpäin.

Posted

Eipä mitään, autetaan aina kun pystytään. Ja sehän on mukavaa kun alkaa saada säätöjä ja koppa alkaa sysämään tasaisesti loppuunasti :)

  • 2 weeks later...
Posted

Syö siinä mielessä satasia, kun iskutilavuutta haluaa suurentaa kestävin keinoin, sekä kaikki osat ovat uusia. Ja kun tuota öljynsuodatinta ja vastapainokampiakselia ei ole vakiona. Ja pitäähän kansien hengittää, niissäkin uudet aihiot ovat vallan erinomaisia :)

 

Nykyään kampurat ja kanget ovat tulleet alas, että se tiputtaa kynnystä.

 

 

Tuohon voitais ottaa noiden scatin kansien tilalle CB:n CNC portatut kannet, aircooledilta voi kysellä, samaa hintaluokkaa taitavat olla ;)

  • 1 month later...
  • 5 years later...
Posted

Tuli hommattua ensikesän rookeria varten iso kasa osia alan liikkeistä.

Laitan tänne nykypäivän hintapolitiikkaa rookerille, mikä tehdään kokonaan uusista osista.

Hinnat on "pakettina" tingattuja eikä tod. näk. erilleen tämän hintaisia.

 

Kampikammio:

alumiininen, vahvistettu ja valmiiksi avarrettu. 799,50e

 

Kampiakseli: chromoly 4340 78mm iskulla 300,00e

 

Kiertokanget: H-profiili chromoly 4340 220,00e

 

ARP rasva 4,00e

 

Laakerisarja: kobenschmidt 89,00e

 

Runkolaakerien tapit 4,00e

 

Nokka-akseli: Engle w110 80,00e

 

Nokkapyörä + pultit: alumiininen ja säädettävä 76,00e

 

Kampiakselin ratassarja SCAT 50,00e

 

Vauhtipyörän säätölevyt 3,00e

 

Vauhtipyörä: kevennetty chrom.+stefa+o-rengas 210,60e

 

Vauhtipyörän pultti ja aluslevy chromoly 25,00e

 

Kytkinasetelma: kennedy stage 1 200mm 125,00e

 

Hihnapyörä: alumiininen asteikolla + pultti 59,00e

 

Nostajat: Lube-a-lobe lightweight racing SCAT 85,0e

 

Nokka-akselin tulppa lohkoon 4,00e

 

Tiivistesarja 22,50e

 

Öljypumppu 26mm HD Fullflow 35,00e

 

Fullflow setti: CSP RACE 190,00e

 

Pinnapultit 8mm 4140 chromoly SCAT 89,00e

 

Mäntä / sylinterisarja 92x82 paksuseinä AA 240,00e

 

Männäntapin teräslukot 11,00e

 

Lisäöljypohja 1,5L + Öljypohja anturipaikalla 148,05e

 

Virranjakajan käyttöakseli + shimmit + jousi 67,05e

 

Sylinterikannet: SCAT Super-D 42x37 tuplajouset 948,10e

 

Venttiilikopat: CSP alumiini oranssit 122,55e

 

Työntötangot: chromoly manton 75,05e

 

Työntötankojen suojaputket: jousijännitteiset 151,05e

 

Öljynjäähdytin 65,55e

 

Öljypohjan sihti 6,75e

 

Keinuvivut + akseli + tassu säätöruuvit + shimmit 273,00e

 

Kampikammion asennussarja 35,10e

 

Nylock mutterisarja 9,00e

 

Öljypohjan tiivisteet 1,80e

 

Siinä olis runkomoottori: yhteensä hintaa kertyy 4624,65e

 

 

Muut tarvittavat osat koneeseen.

 

Moottoripellit: "kromi"

 

Laturin ulompi pelti 11,25e

Hihnapyörän aluspelti 13,50e

Moottorin alapellit 3 osaa 53,10e

Super tin ilmanohjauspellit 22,50e

Sylinteripellit sylinterien päälle 46,55e

Tuuletinkoppa DH 113,05e

Jäähdyttimen yläpelti 11,25e

Jäähdyttimen alapelti 11,25e

 

Moottoripellit yhteensä: 282,45

 

Muut:

 

Tuulettimen asennussarja 35,10e

AN-liittimet 31,05e

Käärmeenpesä Sidewinder 284,05e

Vaimennin Sidewinder 236,55e

Pakosarjan tiivisteet kupariset 22,50e

Messinkimutterit pako ja imusarjaan 13,50

Kaasutinvivusto "kunnollinen" 189,05

Imusarjat IDF/DRLA Big Beef 122,55e

Tuplakaasarit IDF 44mm 321,10e

Ilmanpuhdistimet 93,10e

Polttoainepumppu sähköinen 0,24bar 94,05e

Virranjakajan kiinnitysrauta 8,10e

Virranjakaja 123 ohjelmoitava 331,55e

Sytytyspuola 3ohm 62,10e

Sytytyspuolan pidike 9,00e

Laturinjaka kromi 35,10e

Laturi vaihtovirta 55A kromi 107,10e

Laturin hihnapyörä kromi 13,50e

Laturin kinnityspanta RST 9,00e

Laturin hihnapyörän mutteri 13,50e

Laturin hihnapyörän shimmit 5kpl 2,25e

Laturin hihna 6,75e

Öljyntäytön pidennin/huohotusboksi 94,05e

Huohotin suodatin 13,50e

Öljyn mittatikku kromi 6,75e

Sytytysjohdot BOSCH Premium 56,05e

Tuuletin doghouse super-HD 84,40e

Öljyletku teräspunos AN-8 2 metriä 22,05e

 

Näistä kaikista kertyy vielä runkomoottorin lisäksi: 2599,8

 

Kaikista osista siis kertyy yheensä: 7224,45 euroa

Ei siis ihan halpaa huvia

  • 2 years later...
Posted

Sit asennat tuon siistiin pystäriin ja laitat myyntiin ja kaikki ajattelee että 5000€ pystäristä on ihan ylihintainen :)

Posted (edited)

On tää kyllä vakava sairaus, mikä meitä vaivaa. Itekin rogerin osia keräilly jo yli 5 vuotta. Tuolla rahalla saapi jo kokonaisia paljon parempia ajettavia ja tehokkaampia autoja. Vaikka nelivetona, monta kappaletta... Vaan mikäpä harrastus se semmonen on, joka ei kaikkea ylimäärästä rahaa ja vapaa-aikaa vie. 

Edited by -tipi-
  • Like 7
Posted

Nuokin hinnat oli 2013, nyt 20% lisää... Megasquirt sekventaalisytkällä, etanolianturilla kaikkine härpäkkeineen maksaa kolmisentuhatta ynnä helvetisti töitä niin helposti saa koneeseen menemään viisnumeroisen summan. Ei taida tuo mulla työn alla oleva patakaan poistua kulkimien mukana, myydään lelut halvemmalla tekniikalla.

  • 6 months later...
  • 5 months later...
Guest Bokseri 1500
Posted

Mikä liike oli kun luki oliko et AC hinnastosta. Osien hinnat kiinnostas mistä mitäkin saa. Mistä lohkoo sais edullisesti uutta tai hyvää käytetty. Entiset hilut vei kaatopaikalle. Virranjakajan jätin ja laturin jalan ja laturin ja hihna pyörät. Sit yks propleema on se automaattilaatikon pumppu kun se ottaa käyttövoiman siitä orginelli pumpusta.Pitääkö olla se nokka pyörä joka oliko 3 niittinen et toimii tuon automaattipumpun kanssa.Sit ajatellut et kuplassa vakiona öljynlauhdutin niin saako sen tilalle erillisen öljynlauduttimen.Omaan öljypumppuu ei taida adapteri käydä koska siihen tulee automaatin pumppu päälle. Miten toi isompi öljypohja niin syökö maavaraa alustasta ?

Posted

Nopeasti vastattuna.... alkuperäisen jäähdyttimen paikalle saa ryöstölaippaa joka korvaa alkuperäisen jäähdytyksen. Samalla voi olla aiheellista myös miettiä alkuperäisen/peräisten (mihin kampikammioon sitten päädytkään) öljynpaine venttiilien toimintaa.

Isompi öljypohja luonnollisesti syö maavaraa mutta on olemassa vähemmän maavaraa vieviä leveitä lisäoljypohjia millä saisi minimoitua maavaran menetyksen. Veikkaisin että automaattilaatikon pumppu toimisi vastaavan viritysnokan kanssa eli niittimäärä täsmääväksi mutta tietenkin koesovitus täytyy tehdä ettei virinokan pultit laahaa öljypumppuun.

  • 5 years later...
  • 6 months later...
Posted (edited)

Osakauppa.com hinnoilla laskettuna 2276cc runkomoottori.

 

Alumiinilohko  1399
Pinnapulttisarja CSP 119
82 stroker akseli 399
CB H-profiili 5.5 kanget 499
200mm tako vauhtipyörä 219
CB 044 panchito 40x35.5 kannet 1199
Engle W125 nokka-akseli 199
CB 1.25 keinusarja akselein 249
94mm "tako" mäntä sylinteri sarja 339
Engle nostajat  129
7075 työntötangot  299
RST racing suojaputket 89
Laakerit ja tiivisteet 156
Venttiilikopat c-channel alumiini 139
1.5L lisäöljypohja 165
öljypohjan kansi vakio 19
30mm alu öljypumppu 49
CSP öljypumpun kansi  99
   
  5765

 

 

Edited by -Alex-
  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...