seppo mäntykivi Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Tämä kelta-oranssi ajautui sitten miulle vaihtokauppa härdellin jälkeen. Kattoa on laskettu ~10 cm, ja alusta valmiiksi tontitettu. Tarkoitus on maalata auto vielä syksyn aikana, Jukka vetäisee alaosaan metallihohto punaista, ja yläosaan helmiäisvalkoista. Sisustus menee kokonaan uusiksi, pistetään vähän pehmeämpää takapenkkiä, kyseessä kuitenkin henkilöauto. Purkaminen on aloitettu, toivottavasti taas keväällä nipussa? Pari kuvaa: Quote
DWL_Puavo Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Itä-Suomen pallomafia senku voimistuu. Ens kesän tapahtumissa ei Joensuu/Outokumpu -sektiolta nähdä muita kun palliksia? Sepon pimp-doppeli, Oldiksen madallettu 8-paikkainen bussi, Tipin retkuilubussi ja miun maastodoppeli? Puavo @ dwl Quote
Tomppa Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Ja jos luoja suo, niin lännestäkin tulee palonorsu kekkereihin mukaan ;) Quote
P_Valtonen Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Sepin kuvasta jäi katon madallus pois :) Quote
-tipi- Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Papin Sello Oy ja doppelin pimppaus. Quote
seppo mäntykivi Posted September 16, 2008 Author Posted September 16, 2008 no ku mie on osaa votosoppailla..... petterille kiitos stuukista? Quote
Hebster52 Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Tasapainon vuoksi myös lännestä Rotta-pallo pritseni enskesänä. ;) Quote
P_Valtonen Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 no ku mie on osaa votosoppailla.....E miekää, toi o painitilla turattu petterille kiitos stuukista?ole hyvä vaan (mikä o stuuk??) Quote
seppo mäntykivi Posted November 13, 2008 Author Posted November 13, 2008 Moottoriakin suunniteltu. 76 akseli, I-profi veivit ja normi 1600 pyttymäntäsarja. Janilta tulee ruiskuosat ja lisäksi suorasytkä. Saas nähdä kauanko menee että saan käymään, kokemusta ei ole, mutta harjoitellaan.... Quote
seppo mäntykivi Posted November 28, 2008 Author Posted November 28, 2008 Etupenkit paikoillaan, verhoilla pitää uudelleen, kunhan värit vielä varmistuvat. Taakse asennettu vetokoukku ja puskuri. Tämä ei ollutkaan mikään minuutissa tehty, vaan koukkua piti kaventaa, hitsata uudet kiinnikkeet, siirtää puskurinkiinnikkeet hitsillä kiinni koukun sivuihin, rälläköidä puskurista kiinnityspulttien peltiosat irti ja kääntää lipareet toisinpäin, nyt heftillä kiinni. Mutta suht koht paikoillaan. Tommoinen doppeli on aika mainio vekotin rakennella, on riittävän iso työpöytä mukana. Quote
jori Posted November 29, 2008 Posted November 29, 2008 Tuleeks tähänkin yhtä hieno self made custom peräkärry? :) Quote
Hebster52 Posted November 29, 2008 Posted November 29, 2008 Ehkä kaksi doppelin lavaa yhteenhitsattuna?;) Quote
seppo mäntykivi Posted December 1, 2008 Author Posted December 1, 2008 Taidan vaan päivittää ton viimekesäisen kärryn toisen väriseksi. Ois tossa pihalla yksi omavalmistekärry odottamassa inspiraatiota. Quote
seppo mäntykivi Posted December 1, 2008 Author Posted December 1, 2008 Katos vain 323 masurkan penkit... 323: sen penkit, ja niissä penkinlämmittimet. Eturauhanen voi hyvin... Quote
seppo mäntykivi Posted January 22, 2009 Author Posted January 22, 2009 Janilta tuli mieluisa paketti. Quote
Roope Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 ompas hienon näköstä käsityötä,onks muuten dokki sierran kaasuläppä ja suuttimet? Quote
JaniM Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Eip, joku possun läppä kuulemma. Suuttimet jostakin amerikan ihmeestä. Quote
Guest Toheltaja Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 näyttäs 924/944/Audi läpältä... Quote
seppo mäntykivi Posted January 31, 2009 Author Posted January 31, 2009 Tuli taas tyhmään päähän lisää ajatuksia, ja ajattelin rakennella kippilavan. Nosto ja lasku ilmapusseilla, lavan lukitus etureunaan myös ilmasylinterillä. Quote
mite^ Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 yks scania sylkkä kyllä jaksaa nostaa doppelin hytän :) Quote
seppo mäntykivi Posted February 21, 2009 Author Posted February 21, 2009 Jotain edistystä. "paljekaukalo" on paikoillaan ja sen alla eberi. Toi kaukalo tukeutuu lavan alla oleviin alkuperäisiin palkkeihin joka sivulta. Quote
Jorrma Posted February 21, 2009 Posted February 21, 2009 Jotain edistystä."paljekaukalo" on paikoillaan ja sen alla eberi. Ai tähän tulee lämpölava niinkuin isoissakin sora-autoissa on. Irtoo tavara lavalta talvellakin... Quote
höpö heka Posted February 21, 2009 Posted February 21, 2009 Hyvä Sepi. Hyvältä näyttää. Joppa på :-) Quote
seppo mäntykivi Posted February 24, 2009 Author Posted February 24, 2009 Lava nostettu lattialle ylösalaisin hitsausta varten. Etupäästään lava lukittuu paikoilleen painesylinterillä joka kiinnitetään "uuden" lavan runkoon. Moottorikin lähes valmis, 1600cc, engle 110, ruisku ja suorasytkä. Quote
mite^ Posted February 24, 2009 Posted February 24, 2009 täytyy kysyä kuinka kallis oli tuo sylinteri millä lukitset lavan? hilex:ssä katoin ja ei tosiaan ollu halpoja. Quote
Ketsa Posted February 24, 2009 Posted February 24, 2009 Sehän vasta kalliiksi tulisi, jos heinäkuormat kippailisivat kesken reissua... Eli luultavasti sylkky on ollut halpa kerta investointi :-) Quote
Guest Toheltaja Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 pienenä vinkkinä, nuo tavalliset sylkyt ei sitten kestä tuota käyttöä mihin Sepi sen on laittanu. Johdesylkyt ja lukitussyölkyt on erikseen. Tossa käy niin että jos lava pääse pompottamaan ja toi sylkky ottaa voimat vastaan, niin se ei monenkaan viikon päästä enää vetä itteensä sisään, koska akseli on saanut kipeetä, sekä mäntä ja tiivisteosat sylkyn sisältä... Quote
seppo mäntykivi Posted February 25, 2009 Author Posted February 25, 2009 Tällä sylinterillä kuitenkin mennään. Toi on tuettu myös edestä, akselinjuuresta. Lava nojaa muutamalla kumityynyllä pohjaan. Täriseehän se kuinkenkin mutta toivotaan että kestää? Quote
ARTO Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Hmm, joillain on ylimääräistä aikaa... En kyllä keksi mihin tälläistä tarvitaan. Tai onko sillä väliä. Quote
JaniM Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Mun mielestä todella hienoa että tehdään erilaista. Harrastuksessa ei ole mitään merkitystä onko se tarpeellista. Massasta pitää erottua ehdottomasti. Jos harrastuksessa pitää olla jotain järkeä, niin menee vaikka vapaapalokuntaan. Toisilla harrasteena notkua netissä kaiket ajat ja virtuaaliharrastaa. Quote
ARTO Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Omasta viestistä unohtui se tärkeä hymiö, joten älkääpi käsittäkö kommenttiani liian tiukkapipoisesti! Quote
Guest Toheltaja Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Kaikkihan tätä palstaa lukee ku valtiolakia, ei mitään leikkimielisyyksiä siis pyydän :D Quote
Tuomo Lehmikangas Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Mutta on tässä patentissa ainakin se hyvä puoli, että tämä ei kippaa kuormaa sinne ohjaamoon päin. Semmostakin kun on näkynyt. Ja hymiö loppuun. Quote
Guest Mika Raussi Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Joo mut tätä ei voi käyttää spoilerina! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.