Jump to content

Miksi juuri nyt ei ahdista yhtään?


Recommended Posts

Aiheeseen väljästi liittyen: nostin toukokuussa vanhempien öljysäiliön ylös maasta, ainoat koneet oli Kleinbus ja vesipumppu. Meni ehkä 10-12 tuntia lapioidessa ja kikkaillessa.

 

Eikö Joensuussa ole kaivinkoneita?

Meillä alkaa täällä E-P:llä olla niitä jo joka miehellä, parhainmilla useampaa....

  • Like 1
Link to comment
Aiheeseen väljästi liittyen: nostin toukokuussa vanhempien öljysäiliön ylös maasta, ainoat koneet oli Kleinbus ja vesipumppu. Meni ehkä 10-12 tuntia lapioidessa ja kikkaillessa.

 

Eikö Joensuussa ole kaivinkoneita?

Meillä alkaa täällä E-P:llä olla niitä jo joka miehellä, parhainmilla useampaa....

 

Niin ja sit tietty se säiliö haettiin pois hiiappi autolla romu roopelle. Mut ei kait tää on tätä harrastamista.

Link to comment
Aiheeseen väljästi liittyen: nostin toukokuussa vanhempien öljysäiliön ylös maasta, ainoat koneet oli Kleinbus ja vesipumppu. Meni ehkä 10-12 tuntia lapioidessa ja kikkaillessa.

Myös täyttömaan toin myöhemmin volkkarilla+kevytperävaunulla parin korttelin päästä.

Kuvan ottohetkellä säiliön päältä kaivetut maat on jo lapioitu takaisin monttuun veden kera. Säiliö on melkein maan pinnan tasolla jo, se nousi siis kellumalla veden pinnan mukana. Tuon jälkeen laitoin lankkuja alle ja vedin kadun varteen.

 

Kainalot kuivamaan... Aitoa TI-henkistä harrastamista!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Toiselta harrastajalta hankitusta runkokoneen osasista ja muualta haalituista puuttuvista palasista kasattu vihdoin toimiva mylly, muutoskatsastettu uudelle koneelle ja ainakin vuorokauden jälkeen vielä pitää öljyt hyvin sisässä (noin 70 km taajama-ajoa). Pientä hifistelyä on vielä tyhjäkäynnin kanssa, hieman rikkaalla ja ennakkoa voi vielä haarukoida.

Link to comment

Kävin näyttämässä oranssia lasikuitupulkkaa katsastusasemalla aivan järkyttävän vesisateen saattelemana ja meni jo melkein läpi! Raidetangon sisempi mutteri oli jäänyt kiristämättä (!) ja huurteenpoisto puuttuu. Huurteenpoiston/puhalluksen väkertelen tässä vaikka motonetin tunnelipuhaltimesta ja putket tuulilasin kulmiin. Osaluettelo unohtui myös tehdä, mutta ei kuulemma ole kuin pieni hidaste kun kaikki näyttää suurinpiirtein olevan kunnossa. Ei tullut valituksia vanteista, korkeudesta, renkaista, moottorista eikä paljon muustakaan vaikka melkein jäi pakoputkesta ja kallistuksenvakaajasta kiinni nosturiin. Näköjään melko harvinainen tapahtuma katsastusasemalla, kun parhaimmillaan 4 katsastusmiestä palloilee ympärillä ihmetellen erilaisia säädöksiä (mistä kenelläkään ei ole tarkkaa tietoa). Jos sitä ensi viikolla pääsisi jo nauttimaan Suomen kauniista syysilmasta katsastetun kuplan kanssa...

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Kuplassa tuore leima ilman huomautuksia ja ajokelikin oli tänään mitä mainioin! Niin hyvä fiilis, että huomenna täytyy vielä lähteä uudestaan ajelemaan ennen talvikelejä, ilta-ajelulle vaan pitää ottaa kaveriksi toinen joka omaa 12-volttisen akun jotta näkee ajella :D! On nää hienoja ja hyviä autoja!!!

Link to comment
Eikö Joensuussa ole kaivinkoneita?

Meillä alkaa täällä E-P:llä olla niitä jo joka miehellä, parhainmilla useampaa....

 

Tän kyl huomaa kun lakeuksilla ajelee, siellä on joka tontilla puolen tusinaa kerrostalon kokosta raktoria tienvarressa, ja naapuri par'aikaa hakemassa kaupasta vielä isompaa ;)

 

Meillä Joinsuussa naapuri kaivo n.40 neliön varastorakennuksen perustusta varten metrisen montun käsin, tai oli sillä lapio. Menin kysyy et uima-allastako meinasit...

Link to comment
Tämä trafin ohje saattaa helpottaa joidenkin ahistusta kuolinpesästä autoa ostettaessa.

 

http://www.trafi.fi/filebank/a/1351054019/3fc128e22c9817b9e2ba06982494ec7f/10495-5_1_1__Kuolinpesa_ja_ajoneuvon_rekisterointi.pdf

 

No voi h.... Jos tuokin olisi tullut voimaan kuukautta aikaisemmin, niin olisin itse säästynyt aikamoiselta paperisodalta. Eipä ahdista sitten tulevaisuudessa.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Doppelin taka-akselin 46mm kruunumutteri aukesi kuin itsekseen. Eli ei. Mutta pienellä pähkäilemisellä keksin laittaa ison taakkaliinan koukut kiinni takavanteen rei'istä ja etuakseliin kiinni ettei pyörä pääse pyörimään (erilaisia muita patentteja tässä välissä jo kokeiltu). Sit 5 minuutin toholla lämmittämisen jälkeen avaimet paikalleen, reilun metrin varren päähän yks Puavo seisaalleen, ja sit kun kunnolla hyppäs niin aukeshan se perkele! Avausmomentti siis ehkä 2000nm. Omituista kyllä ykskään työkalu ei hajonnut tällä kertaa.

 

Sitäpaitsi kun huomenna on kunnolla pakkasta, niin on myös kuivaa, ja hiekka ei paakkuunnu. Kelpaa siinä krapuloissaan pihalla puhallella rumpuja ja jarrukilpiä.

 

Puavo

Link to comment

Jotain fiksujakin päätöksiä osaavat sentää rysselissä tehdä:

 

Katsastuspakko ei tule mopoihin ja moottoripyöriin 27. joulukuuta 2012 8:35

 

EU:n liikenneministerit pääsivät ennen joulua yhteisymmärrykseen direktiivistä, jolla harmonisoidaan moottoriajoneuvojen ja niiden perävaunujen määräaikaisia katsastuksia.

EU:n liikenneministerit kokoontuivat Brysselissä 20.12.2012. Suomea kokouksessa edusti liikenneministeri Merja Kyllönen.

Komissio ehdotti alun perin, että katsastusten piiriin kuuluisivat myös mopot ja moottoripyörät, mutta tämä vaatimus on neuvostokäsittelyn kuluessa poistunut. Uutena luokkana määräaikaiskatsastusten piiriin tulisivat kaupallisiin tavarankuljetuksiin käytettävät liikennetraktorit. Suomi on käsittelyn aikana pitänyt tärkeänä riittävän kansallisen joustavuuden säilyttämistä.

- Suomelle on erittäin tärkeää, että jäsenvaltioille jätetään riittävä kansallinen liikkumavara, jotta katsastukset voidaan suorittaa kunkin jäsenvaltion erityispiirteet huomioiden kustannustehokkaalla tavalla, ministeri Kyllönen painotti.

Neuvottelut ehdotuksesta jatkuvat Euroopan parlamentin kanssa.

Link to comment

Ni? Eli suomen ei ole pakko katastaa mopoja, mutta voidaan kuitenkin jos halutaan. Elikkä toi ei sido Suomea mitenkään.

 

Sitä paitti eikös se ole hyvä että ne mopot saadaan ratsattua, joutuvat äidin pikku enkelit ruuvaa laittensa vakioksi edes kerta vuoteen :)

 

Vai lentääkö Åken kesämopo vaakatasossa +100 km/h ja nyt sen katastus ahistaa :D

Link to comment
  • 2 weeks later...

Rebelin kans raapastiin pannu lattialle ja odotetusti kellari oli melko heikossa hapessa.

Myös yhdestä männästä puuttui sokka ja tappi oli käynyt kutittelemassa sylinteriä.

Tämän päälle edellisellä rakentajalle on ilmeisesti käyny pieni "oho", nimittäin päittäislaakeri oli stanu

mitoissa (ilmeisesti) mutta lohko koneistettu, tästä yhdistelmästähän seuraa ns. venäläinen toleranssi...

 

Syy miksi ei moiset ahdista on se, että on käynyt ihan järjetön munkki ettei olla jääty tielle

tolla ja toisekseen, kone olisi muutenkin käyty läpi. Nyt on hyvä syy hommata rouvan tötteröön

vähän kireempi kiuas. :D

Link to comment
  • 1 month later...

Juniksessa vihdoinkin uusi kone.

 

Vanhalla tuli hellekesänä 2006(2007?) tapahtuneiden nalkkailuiden jälkeen rullattua karkeasti 7000km/kesässä - eli, oli jo aikakin tiputtaa tämä moottori sivummalle. Saapa nähdä mitä tämä vanha antaa puristuksia ja miltä mahtaa näyttää sisuskalut purun yhteydessä.

 

nimim. kuumana käynyt. :)

Link to comment

Aamulla kiinni ajamani hitaampi kuski hidasti entuudestaan, ajoi sivuun ja vilautti vilkkua. Tälläistä mainiota käytöstä harvoin näkee. Yleensä ollaan vaan tulppana. Joko ei haluta väistää tai sitten kaikki keskittyminen menee mutkaisella tiellä pysymiseen.

Link to comment

Vesijäähdytteisten harrastaminen tekee hyvää myös verenkierrolle.... Näyttäs omat veret ohentuneen kohti vesimäisiä lukemia.... kolestroolit oli niinkin kivoissa lukemissa kuin 3,3. Muutkin mitattavat arvot oli jeeslukemissa.

 

Jaksaa taas vaihdella nesteitä:D

Link to comment
Guest Jutta

Aikuistuminen on ihan nastaa; päivitin parkkipaikan sähkötolpalliseks ja asennutin Rölliin sähkövehkeet sisälämppärille ja kyllä on nautinto kun ei enää tarvii raapia ikkunoita myös sisäpuolelta! Kaiken lisäks kohta on kevät!!

Link to comment
  • 4 weeks later...

Kuplassa tuore leima eiliseltä ja 'aktiiviajossa' ollut nyt toista päivää, tulihan sitä jo talvi odoteltua koska pääsee ensimmäistä kertaa ilmaihmettä ajamaan, hymyä on riittänyt 24/7 :)

Link to comment
Kuplassa tuore leima eiliseltä ja 'aktiiviajossa' ollut nyt toista päivää, tulihan sitä jo talvi odoteltua koska pääsee ensimmäistä kertaa ilmaihmettä ajamaan, hymyä on riittänyt 24/7 :)

 

Itsellä lähes sama. Hymyä riitti ja leimakin tuli, mutta kyllä se hymy siinä nosturin vieressä hyytyi kun huomasi öljyä vuotavan vaihdelaatikon ja moottorin välistä. Mahdollista moottorijumppaa taas tiedossa.

Link to comment
Kuplassa tuore leima eiliseltä ja 'aktiiviajossa' ollut nyt toista päivää, tulihan sitä jo talvi odoteltua koska pääsee ensimmäistä kertaa ilmaihmettä ajamaan, hymyä on riittänyt 24/7 :)

 

Itsellä lähes sama. Hymyä riitti ja leimakin tuli, mutta kyllä se hymy siinä nosturin vieressä hyytyi kun huomasi öljyä vuotavan vaihdelaatikon ja moottorin välistä. Mahdollista moottorijumppaa taas tiedossa.

 

Itsellä hyytyi hymy kun vesikakkis sylki nesteet pihalle edellisenä päivänä, tosin eipä tuo ahistanut kuin n. 16 tuntia, kupla kun sai leiman sitten vuoden '06 jolloin ollut viimeksi leimallisessa ajossa. Jarrut 10% sisään edessä ja takana, käsijarrussa 12% heittoa, olin mykistynyt. Eikä hymyä lannistanut pieni reikä minkä inssi löysi ja onhan tuossa nyt muutakin hiposteltavaa mutta pääasia on että ensimmäinen omistamani ilmavw on ajossa (vaikka täällä päin suomea on vielä vähän vilpoisaa ja luntakin paikoin), 90km tullut työ/huviajoa nht kahteen päivään jo :)

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...