Jump to content

Mistä parasta, nopeaa ja asiantuntevaa VW osapalvelua


Guest Lassila

Recommended Posts

Guest Lassila

Moro.

Ostin eilen VW Kuplan ja nyt tiedustelen mistä Etelä-Suomesta löytyisi hyvää, nopeaa, edullista ja luotettavaa varaosapalvelua sekä mahdollista huoltopalvelua?

 

Perusteluja tai kokemuksia olisi hyvä tietää, toivoisin että kommentit perustuisivat tosiasioihin.

 

Saako täältä Volkkaripalstalta luotettavaa tietoa vai pitääkö vastauksiin suhtautua varauksella?

Link to comment

Mun mielestä tältä palstalta saa asiallisia vastauksia ja ei tarvitse suhtautua varauksella. Ja jos joku arpoisi hatusta vastauksia, niin useimmiten joku paremmin asiaan perehtynyt korjaa tietoa samaan viestiketjuun.

 

Ja on kyllä muutenkin asiallisimpia foorumeita, mitä itse luen. Aika vapaamuotoista tää kirjoittelu täällä on ja porukalla aika hyvä itsekritiikki omiin kirjoituksiin+seriffit erittäin ok.

Link to comment

Itsellä on ollut kupla vuodesta 1996 ja oikeasti pahaa sanottavaa ei ole normaalisti käyttämistäni VW kauppiaista.

* Hotcars on tänä päivänä mielestäni varmin nopeasti (= viimeistään ylihuomiselle) osia toimittava myymälä (nettikaupasta voi tarkistaa, että osa on varastossa). Hinnoista toki on varastolisää ja tilauskamoista kuulee vanhoja legendoja konteista (itse en ole tilauskamaa ikinä ottanut HC:lta).

* Keiteleen Koneessa on paljon tavaraa varastossa ja hinnat kohdallaan, mutta yöaikaan harrastajalle ei oikein ole mahdollisuutta selvittää mitä siellä on. Moottoriin liittyvässä tietotaidossa mielestäni ehdottomasti Suomen paras ilmaVW myymälä.

* OberSchlacter on uusimpa tulokkaana ottanut selvästi hiukan erilaisen lähestymistavan aiheeseen. Palveluun panostettu muita enemmän ja tuotetarjonta Paruzzi edustuksen myötä erittäin laaja. Omalla kohdallani ainakin erittäin tärkeää on se, että parin viikon toimitusajalla saa talliin nyssäkän jonka sisältö voi olla hyvin laidasta laitaan.

Link to comment
Guest Toheltaja

OberSchlachter, Aircooled.fi että Keiteleen kone. Sieltä omat tavarani ostanu. Oberilla etuna se että ovat 3km päässä, ja osan saa lähes koska vaan, jos sattuu olemaan henkilökunta hereillä :)

Link to comment

Aircooled.fi

http://www.aircooled.fi

info@aircooled.fi

 

Viritys ja lisätarvikeosia. CSP:n osien jälleenmyyjä. Kimppatilauksia harvinaisemmilta osatoimittajilta.

Ei puhelinyhteyttä.

 

 

Heikki Naapuri

Rautjärvi

0500-131 275

 

Paljon erilaisia käytettyjä osia.

Huoltaa ja korjaa ilmajäähdytteisiä volkkareita.

 

 

Hot Cars

Myllärinkatu 20

65100 Vaasa

06-3171 777

http://www.hotcars.net

info@hotcars.net

 

Laaja valikoima viritys- ja vakio-osia. Erittäin hyvät nettisivut. Nopeat ja edulliset toimitukset.

 

 

Keiteleen Kone

Turuntie 2 D, Helsinki

09-5612354

0400-704470

 

Paljon edullista osaa suoraan varastossa, hyvä valikoima vara-osia. Nopeat toimitukset.

Ei nettisivuja

 

 

Kokkolan Auto-Fix / NeoRetro / Ari Huhta

Rödsöntie 125, 67400 Kokkola

050-560 1552, klo 8.00-22.30

huhta.ari@luukku.com

neoretro@luukku.com

http://www.neoretro.fi/

 

Hyvä valikoima varaosia, myös alkuperäisiä.

 

 

Kuplapaja

Mäntsälä

0400-657 728

info@kuplapaja.com

http://www.kuplapaja.com

 

Paljon käytettyjä osia ja kokonaisia autoja. Myös joitain uusia osia.

Korjaa ja huoltaa ilmajäähdytteisiä volkkareita.

 

 

OberSchlachter LTD

Huunankaarto 8 B10, Tervakoski

044-2110000

044-2100000

info@oberschlachter.fi

http://www.oberschlachter.fi

 

Paruzzi osien jälleenmyyjä Suomessa. Erittäin kattava valikoima, tilaustavarat n. 2vk:n kuluessa Suomessa.

Myös viimeisten takamoottorisien "Tölkkien" purkuosia.

Link to comment

Kaikki ammattimyyjät ovat hyviä ja asiantuntevia. Tuskin kukaan huijaa ainakaan tarkoituksella. Myyjien keskinäinen kinaaminen palstalla on täysin käsittämättömän hölmöä, mutta ei siitä kannata välittää. Jokainen mokaa itse oman maineensa.

 

Harrastajien kommentit sekä neuvot ovat myös vilpittömiä ja todella asiantuntevia. Joskus viestiketjut kasvaa sekaviksi, mutta huolellisesti lukemalla asiakin sieltä jostain löytyy.

 

Vinkkejä kannattaa lukea ETSI-toiminnolla ennen kuin alkaa kyselemään ihan kaikkea.

Link to comment

Omana vinkkinä on tälläinen että mistä tahansa sitten päätätkin osat ostaa niin aina ei kannata tuijottaa hintaa koska osia on monilta eri valmistajilta ja laatu vaihtelee käyttökelvottomasta alkuperäisosaa parempiin .

Link to comment

Kuplapajasta, keiteleesta ja hot carsilta ostellut 20v eika koskana ole ollut oikeasti ongelmia. Pari hassua palautusta (laatuvika tuotteessa joka oli valmistajalta lahtoisin) on olut ja ne on sujuneet esimerkillisen hyvin. Joskus olen itse tyhmyyttani ostanut vaaran osan. Vaihdot olleet ok.

Olen tykannyt tehda kauppaa nenatysten Keiteleen ja Jussin seka aircooledin kanssa, minulle on tarkeaa paasta hypistelemaan tavaraa ja vertaamaan eri vaihtoehtoja omissa katosissa, ennen kaupantekoa. Nuo ovat olleet maantieteellisesti minua lahella.

Kaikki ovat osoittautuneet luotettaviksi ja harrastajaystavallisiksi. Suomessa on todella hyvat osamyyjat. Kukaan ei erotu negatiivisesti joukosta.

 

Korjaustoimintaa sitten on ehka hankalampi loytaa, Jussin paja mantsalassa on ainoa jonka tunnen vahaakaan paremmin.

Itse olen kayttanyt kaverin isan ja myohemmin hanen omaa korjaamoaan Nummelassa, tuntevat kuplan varsinkin moottori- ja vaihteistotekniikan hyvin, mutta eivat ole "kuplakorjaamoja" vaan ihan tavallisia, merkkiin sitoutumattomia korjaamoja. Voin antaa yhteystietoja jos kiinnostaa.

Itsella ei ole ollut tarvetta juuri ulkopuolisia korjaamopalveluja kayttaa, kun itse semmoista pienimuotoisesti pyoritin :D

Link to comment

Todetaan nyt vaikka että, mulle käyntiosoite on nettisivuja tärkeämpi.

Kuviahan on kiva katsella, mutta osan laadun arviointi käikäle kourassa paljon helpompaa.

Ei ole myöskään kivaa ostaa jotain joka tulee vasta komen viikon kuluttua.

Tämän johdosta ääni Keiteleen koneelle, vaikka koko topicci vaikuttaakin em. firman "gallupilta".

Aina ei vaan oikeen jaksaisi kysellä hintoja ja saatavuutta puhelimella jonottaen.

Link to comment

Ooberin pojatkin alkaneet tekemään huoltohommia, lähinnä sopimuksen mukaan.

Pojilla on kuulemma myös ruosteenestokäsittelyt ja automeikkaukset mukana lisäarvoa tuomassa.

Kolleilla käsittääkseni jonkinasteinen tietotaito 40-70 lukuisten ilmajäähyjen ja 80-90 luvun tölkkien parista omasta takaa.

Link to comment

Hassua vai sattumaa:) Alla oleva teksti lainattu naapuri palstalta Yrityskumppanit ja FVWAn puoti ilmoittavat palstalta:

 

 

Keiteleen Kone Oy Viestin otsikko: Osien tilaaminen Keiteleen KoneestaLähetetty: 24.3.2010 10:46

 

Yrityskumppani

Arvoisat asiakkaat:

Voitte käyttää tilauksissanne esim. Aircooled.fi:n , Hot-Carsin , CSP:n tms. viitenumeroita.

 

T. nimimerkki Lassila jonka profiilitiedot katosivat eilen.

 

Link to comment
Moro.

Ostin eilen VW Kuplan ja nyt tiedustelen mistä Etelä-Suomesta löytyisi hyvää, nopeaa, edullista ja luotettavaa varaosapalvelua sekä mahdollista huoltopalvelua?

 

Perusteluja tai kokemuksia olisi hyvä tietää, toivoisin että kommentit perustuisivat tosiasioihin.

 

Saako täältä Volkkaripalstalta luotettavaa tietoa vai pitääkö vastauksiin suhtautua varauksella?

 

 

Tätä tarkoitin...

Link to comment

Aircooled.fi on ehdottomasti paras kauppa, jossa olen koskaan kaupannut volkkariosia. On sikahalpaa, huippulaadukasta ja hyvää palvelua. On viety osia ihan kotiinkin asti, eikä siitä ole veloitettu yhtään ekstraa. Olen juuri rakentamassa kunnon strokermottia ja otan Aircooledista kaikki tarvitsemani.

 

Muita hyviä ovat olleet Kuplapaja Mäntsälässä, Oberschlachter ja Hot-Cars Vaasassa. Näistä saa myös kaiken tarvitsemansa, jos sitä ei Aircooledin hyllystä satu löytymään tilaushetkellä.

 

Muista osakaupoista ei sitten olekaan kokemuksia, onko sellaisia olemassakaan?

 

Ei herneitä nenään kiitos ;)

Link to comment
Guest mkern

Kuten jo muutamat tähän topikkiin vastanneet ovat huomioineet, taitaa tämä alkujaan olla toisintoa viime viikkojen höpötyksestä. Ylläpito tutkinee IP:t taas heti kohta. :) Vaan eipä siinä, hyviä ovat lähes kaikki suomalaiset vw-toimijat. Muutama ylitse muiden, muutama alitse riman. Itse juoksen uusien edullisien hintojen perässä "bannerin haltijan" kauppaan. Yleisesti voinee todeta, että hintataso alkaa olla Suomessa pääartikkeleissa sellaisissa kantimissa, ettei ulkomaankauppaan kannata enää itsenäisesti turvautua.

Link to comment
Guest Variant

Vertailussa kannattaa ottaa huomioon, että joillain osakauppialla on "asiakas on aina oikeassa"-asennetta ja joillain ei. Jotkut palauttavat rahat myydyistä viallisista osista ja jotkut ei.

Itse en oikeustoimien pelossa rupea kertomaan omista tai kavereiden kokemuksista. Onneksi on useita hyviä paikkoja mistä ostaa osansa ja joihin uskaltaa tarvittaessa reklamoida.

Link to comment

Melkein kaikkia mahdollisia vw-osakauppiaita olen vuosien varrella käyttänyt ja mielestäni kaikkien kanssa toiminta on sujunut hyvin. Mikään noista ei mielestäni täytä kaikkia kriteerejä ainakaan aina, eli hyvää, nopeaa, edullista ja luotettavaa varaosapalvelua sekä mahdollista huoltopalvelua. Palveluhalukkuus on kaikilla korkeaa tasoa. Kerrankin oli tarvetta vain yhdelle 94mm öljyrenkaalle, niin eikös sellainen tullut kirjekuoressa seuraavana päivänä ja hinta oli erittäin ystävällinen. Ja kerran toiselta kauppiaalta droppiolat vaikka niitä ei tuntunut siihen aikaan saavan oikein mistään edes isolla rahalla.

 

Useimmiten saa sellaista palvelua miten itse toimii asiakkaana. Joten jos homma tökkii, niin kannattaa myös miettiä toimiko itse kaikin puolin mallikkaasti.

 

t. Mika

Link to comment
  • 3 weeks later...

Classicvw:stä hyviä kokemuksia. Toinen omistajista lienee alkujaan Suomesta, Mauri Hiltula nimeltään. Omien sanojensa mukaan puhuu suomea paremmin kuin kirjoittaa, mutta ei tuossa kirjallisessa ulosannissakaan paljoa moittimista ollut.

 

Nopea toimitus edukkaalla rahdilla, ja todella joustavaa palvelua. Viimeksi tilatessani roinat lähti matkaan vasta kun lasku oli suoritettu; ja tuohon voi mennä viikkokin SEPA-maksulla..

 

Palvelun puolesta tuolta voisi tilata jatkossakin, mut kotimainen hintataso on laskenut sen verran mukavasti ettei tarvetta taida olla tarvetta tilailla rajojen ulkopuolelta :)

Link to comment

Ruotsiin ei tarvitse tehdä SEPA maksua.

Ulkomaanmaksuna kannattaa maksaa.

Rahat perillä kolmessa päivässä, ja voi maksaa suoraan kruunuina.

Bussi rahti Ruotsista Suomeen on oikeastaan aivan saman hintaista kun bussi rahti suomen sisällä.

Mulle tuli 1700x400x500 paketti noin 20kg 46€! (4vkr.)

Posti olis ottanu ~200€, ja hitaampi UPS ~100€.

 

Ei siis just mitään eroa ostaa Ruotsalaisilta VW osa myyjiltä, hylly valikoimat usein kattavampia ja hinta taso suunnilleen sama.

Tomitusajat usein lyhyempiä kuin suomalaisilla netti kauppiailla.

Link to comment

Häirikkö on vähän liian karkea ilmaisu ja muutenkin asiat saaneet väärät ja epätodelliset mittasuhteet.

 

Lyhyesti sanottuna tässä ei ole mistään muusta kuin aircooledin ja keiteleen koneen välisistä asioista ja molemmat osapuolet ärsyttävät/kiusaavat jne... toisiaan ja tarkoituksellisesti, korostan, molemmat osapuolet, ei pelkästään keitele.

 

On tässä yksi hyvä juttu harrastajien kannalta kun verisellä kilpailulla ym on seurauksensa ja se seuraus on tiettyjen osien osalta varsin edullinen hintataso.

Link to comment
Guest MillaI

Sen paremmin "Keitelettä" tuntematta mä olen aina ajatellu et hän ihan huvikseen ja huumori mielessä "ärsyttää".

Toista osapuolta en tunne laisinkaan, kai?

 

Hiekkalaatikko on jääny pieneksi miehillä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...