peruskallio Posted July 23, 2016 Posted July 23, 2016 Tunnistus pitäisi tulla 180 ast. Jälkeen ja ennen kampiakselin pyörän halpaatonta kohtaa. Ihan äkkiseltään en keksi että sellaisen saisi venttiilikoneistosta toteutettua. periaatteessa varmaan voisi onnistua, käytännöstä en mene sanomaan. Omaan autoon porasin öljypumpun viereen, kohtaan jossa lohkossa oli paksulti ainetta kierrereiän nokan rattaan "kevennysreikien" kohdalle. Siihen pyörittelin anturin jossa kierre koko anturin matkalla ja nokan rattaan reikään hitsasin palikan jota anturi lukee. Ei kauhea vaiva ollut, tosin soveliaat työkalut löytyivät omasta takaa. En akkuporalla uskaltaisi lähteä yrittämään. Ahdasta tuli öljypumpun kanssa, joutui hieman loveamaan että anturi mahtui. Parempikin paikka (ei niin ahdas öljypumpun suhteen) olisi rattaa reikien kehälle osunut, mutta lohkoon olisi pitänyt hitsata täytettä, että kierteen olisi saanut tehtyä. Tiivistys hoitui samalla aineella millä lohkojen välit tiivistetään ja irtikin anturin sai jälkeenpäin, kokeiltu on. Quote
JaniM Posted July 24, 2016 Posted July 24, 2016 Helpoin teurastaa jakaja ja anturi siihen tai ostaa valmis palikka jostain. Quote
Essi Posted July 24, 2016 Posted July 24, 2016 Mä olen ajatellut kokeilla jotain tällaista, http://www.cbperformance.com/product-p/7073.htm En tosin ole vielä tilannut, kun projekti ei muilta osin ole vielä siinä pisteessä, että moottoria pääsisi hieromaan. 2 Quote
Soukka Posted July 24, 2016 Posted July 24, 2016 Mä olen ajatellut kokeilla jotain tällaista, http://www.cbperformance.com/product-p/7073.htm En tosin ole vielä tilannut, kun projekti ei muilta osin ole vielä siinä pisteessä, että moottoria pääsisi hieromaan. Täytyy tilata tommonen illalla kun pääsee tietokoneelle. Vastaavaa myi thedubshop tms ja hinta oli paljon kalliimpi, tuo on jo niin halpa ettei jaksa jakajaan turata. On aika kompaktin kokonen myös. Quote
Paadre Posted July 26, 2016 Posted July 26, 2016 Apuja tarvittais! Meillä on tuo Tero87 tekemä kulpa pihassa ja megaruutasta katosi tiedot eli lopetti käymisen totaalisesti. Olisko tuohon viimeisimpiä toimivaa asetusta tallessa jonka vois tallentaa uudelleen ruuttaan? Olis kiva saada yhteys teroon jotta saatais hieman tietoa tästä autosta. Niin, tässä se ruiskun ylivertaisuus kaasareihin taas korostuu. Ei millään pahalla rakkaat toverit mutta mulla ei vielä sellasta vikaa kaasareihin ole tullukkaan, etteikö autolla aina jollain tasolla ajaan pystyisi. Juu ja mulla on nyt kuplassa neljättä kesää tellervot kii eikä ole tarvinut olla jatkuvasti säätämässä, eli sekin on ihan hevon humppaa ja höpöhöpö juttua, että kaasareita saa olla jatkuvasti säätämässä. 2 Quote
VW-63 Posted July 26, 2016 Posted July 26, 2016 Niin, tarinahan ei kerro hukkasiko boxi softan ihan itsekseen vai käyttäjän avustuksella. Väittäisin, että kaasarien kanssa puuhastelukin on tuskaa ja turhauttavaa jos niistä ei mitään ymmärrä. Ja sama pätee myös ruiskuun. Quote
HSuomi Posted July 26, 2016 Author Posted July 26, 2016 (edited) Niin, tässä se ruiskun ylivertaisuus kaasareihin taas korostuu. Ei millään pahalla rakkaat toverit mutta mulla ei vielä sellasta vikaa kaasareihin ole tullukkaan, etteikö autolla aina jollain tasolla ajaan pystyisi. Juu ja mulla on nyt kuplassa neljättä kesää tellervot kii eikä ole tarvinut olla jatkuvasti säätämässä, eli sekin on ihan hevon humppaa ja höpöhöpö juttua, että kaasareita saa olla jatkuvasti säätämässä. Vielä kun laitat ihan vakion koneen ni voisi olla vielä luotettavampi. Tai sitten diesel ni ei tartte kaasaria lainkaan. :) Edited July 26, 2016 by HSuomi 1 Quote
Hebster52 Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 Mistä sais edullisin ohjainjärjestelmä tarvikkeineen kun omasta hyllystä löytyy valmiina läppärungot imusarjoineen ja suuttimineen sekä kärjetön sytkä/jakaja? Quote
-Alex- Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 Edullisimmasta päästä varmaan MS1 2.2 valmiina 315€ ja osina 225€ Johtosarja 3m 99€ Johtosarja 60cm 69€ Anturit 100€? http://www.autotune.fi/tuote/426/ms1-v22-ohjelmoitava-moottorin-ohjausyksikko-valmis-yksikko http://www.autotune.fi/tuote/52/megasquirt-1-v22-ohjelmoitava-moottorin-ohjausyksikko-rakennussarja-musta-4-bar http://www.autotune.fi/tuote/844/johtosarja-valmis-db37-3-m Quote
JaniM Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 http://autotune.fi/tuote/930/atecu-v3-moottoriohjainsarja-4-syl-hukkakipina-taydellinen Tuossa edullisempi ja parempi setti kaikin puolin. Ei tuota MS1 ja 2.2 levyyn kannata koskea. Enemmän harmia. Yksi tuollanen setti olisi jäljellä nurkissa. Lisää tosin tulossa. Quote
Ketsa Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 Mistä sais edullisin ohjainjärjestelmä tarvikkeineen kun omasta hyllystä löytyy valmiina läppärungot imusarjoineen ja suuttimineen sekä kärjetön sytkä/jakaja? Ottamatta kantaa siihen mitä kannattaa tehdä ja mitä ei, niin tuolla näkyy olevan halaba vanha mega myynnissä http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=9633 Ja lowbudget rakennelmaan antureita voi purkaa jostain romuautosta. Quote
JaniM Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 No sanotaan näin että käyttöönotto helpompaa MS2 prossulla. Lisäksi nuo purkit eivät ole valmiita, vaan pitää rakentaa sytkäohjaukset yms. modit. GM lämpöanturit toimii suioraan, mutta muut pitää koodi muuttaa MS1. Ja eipä koodia 10 vuoteen ole päivitetty. Mutta kukin tavallaan. Vanhalla saa aianakin harrastaa kolvailua ja virittelyä. Noihin tietty releet ja sulakkeet roikkuun johonkin. Tuossa mun linkissä kaikki valmiina eli plug and play likipitäen. Johto mittoihin ja liittimet päihin. Johdot kestää lämpöä 150 astetta ja autoliitin ecussa, sekä vesitiivis. Quote
-Alex- Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 Onneksi / harmiksi on vielä suht pitkän matkan päässä ruiskun laitto kuntoon. Mielenkiintoiselta kyllä vaikuttaa, suuttimet, pari anturia ja johtosarja puuttuu vielä. Quote
Roope Posted August 23, 2016 Posted August 23, 2016 (edited) Onko kellään tuosta maxxecusta käytännön kokemusta,kun olen sitä tuohon kilpuriin miettinyt? http://autotune.fi/tuote/952/maxxecu-moottoriohjainsarja-4-cyl-anturikitti Edited August 23, 2016 by Roope Quote
JaniM Posted August 23, 2016 Posted August 23, 2016 Parissa drifterissä ja yhteen säädinkin karttoja Maxxilla. Yks mukava ominaisuus oli kartan kursorilla näkyi lambda arvo samalla. Ei tartte sivusilmällä toista mittaria kuikuilla, Ja onhan noita Maxxeja aika paljon Suomessa. Time Attackissa käyttäneet ilmeisen paljon, Ja rautahan on jo nopeaa. Quote
Roope Posted August 25, 2016 Posted August 25, 2016 Parissa drifterissä ja yhteen säädinkin karttoja Maxxilla. Yks mukava ominaisuus oli kartan kursorilla näkyi lambda arvo samalla. Ei tartte sivusilmällä toista mittaria kuikuilla, Ja onhan noita Maxxeja aika paljon Suomessa. Time Attackissa käyttäneet ilmeisen paljon, Ja rautahan on jo nopeaa. Satuitko katsomaan oliko tuossa kuinka hyvin/nopeasti säädetävissä olevat ahtopaine kartat vaihdekohtaisesti jotta saa nopeasti säädettyä maksimi tehoja lentokentille ja niiden muuttuviin olosuhteisiin. Quote
JaniM Posted August 26, 2016 Posted August 26, 2016 Enpä katsellut, kun piti bensakartta säätää vaan että pääsi edes koeajaan autoa. http://www.maxxtuning.eu/bilder/maxxecu-software04.jpg http://www.maxxtuning.eu/maxxecu/mtune/ Täytyypä katsella ohjelmasta, muistaakseni help valikot löytyi sieltä hyvin. Quote
VW-63 Posted August 31, 2016 Posted August 31, 2016 Kukahan mahtaisi myydä suutinholkkeja, joilla 11mm suuttimen yläpään saisi 14mm polttoianekiskoon? Quote
Simon Templar Posted October 3, 2016 Posted October 3, 2016 Mikä on tuo liittimen/plugin nimi joka käy näihin antureihin? http://www.topautoosat.fi/facet-2182123.html super seal 1.5? Quote
JaniM Posted October 3, 2016 Posted October 3, 2016 Ei ole Super Seal mun mielestä. Bosch Compact vois osua paremmin. http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/172/page:4 Quote
Simon Templar Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 Onko tyhjäkäyntiventtiili ihan must vai pärjääkö ilman? Quote
x-pj Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 Onko tyhjäkäyntiventtiili ihan must vai pärjääkö ilman?Minä olen pärjännyt ilman. Kylmänä joutuu hetken pitämään kaasulla käynnissä, jos ei heti lähde ajamaan. Quote
JaniM Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 Juu hyvin pärjää ilman. Kaasulla käyntiin ja hetken oottaa, niin kyllä alkaa käymään itsekseen ja säädöillä saa yleensä toimiin. Quote
Simon Templar Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 No sit täytyy laittaa ,ei kehtaa käyttää yhtään ylimäärästä ku kaikki herää siihen möykkään muutenkin. Quote
x-pj Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 No sit täytyy laittaa ,ei kehtaa käyttää yhtään ylimäärästä ku kaikki herää siihen möykkään muutenkin. Tyhjäkäyntiventtiiliä tarvitaan siihen, että voi käyttää kylmää moottoria tyhjäkäynnillä. Ajamaan voi lähteä heti. Sen saa hoidettua säädöillä. Quote
Simon Templar Posted December 22, 2016 Posted December 22, 2016 No ilmaisen kysymyksen toisin. Pysyykö moottori käynnissä ja sillä voi lähteä välittömästi ajamaan kun se on ihan kylmä? Moottori jää heti käymään eikä tartte kaasuun koskea? Quote
x-pj Posted December 22, 2016 Posted December 22, 2016 No ilmaisen kysymyksen toisin. Pysyykö moottori käynnissä ja sillä voi lähteä välittömästi ajamaan kun se on ihan kylmä? KYLLÄ Moottori jää heti käymään eikä tartte kaasuun koskea? EI AINA Jos epäilyttää niin voihan sen venttiilin sinne laittaa. Minä tein toisin päin. Jätin pois ja päätin laittaa myöhemmin, jos tarvitsen. En ole laittanut. Säädöillä voi pelata paljon ja jokainen moottori on yksilö. Quote
JaniM Posted December 22, 2016 Posted December 22, 2016 Eipä se venttiili siihen vaikuta käynnissä pysymiseen juurikaan jos lähdet liikkeelle. Tietty kun risteykseen tuut, niin tyhjäkäyntiventtiili pitää käynnissä kylmää konetta ja ei tartte käyttää jarrukaasu yhdistelmää. Pari minuuttia kun malttaa pitää käynnissä/ajaa, niin alkaa jo oleen sen verran lämmin kone, että säädöillä pysyy käynnissä. Quote
Ketsa Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Onko tästä kenelläkään kokemuksia? https://www.holley.com/products/fuel_systems/fuel_injection/hp_efi/hp_ecu/parts/554-113 Tai mielipidettä aiheesta tämän spekka versus muut vastaavan hintaiset matolaatikot? Quote
JaniM Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Tarviiko olla lcd näyttö mahdollisuus? Jos ei niin ja nelariin, sit olisi tuollanen: http://autotune.fi/tuote/1173/maxxecu-street-moottoriohjainsarja-johtosarjalla Tai jos haluaa tabletin, niin sit menee kalliimpaan, jossa sit pakolämmönmittaukset lisänä. http://autotune.fi/tuote/944/maxxecu-v1-moottoriohjainsarja-johtosarjalla Megalta tulossa uutta: https://www.diyautotune.com/product/ms3pro-ultimate-standalone-engine-management-system/ Aika isot kartat saa ainakin tohon Holleyhin. Väritys ohjelmassa otsikoissa ärsyttävä. Suht simppelin oloinen äkkiseltään tsekattuna. Oliko jossain raudan nopeudesta laadusta? Loggauksen nopeus? Noi nyt aika oleellisia, jotka kiinnostaa itteä että pystyisi vertaileen. Jos vähänkin nopea rauta, niin sit vaikuttaisi ihan fiksulta. Quote
mikan Posted February 5, 2017 Posted February 5, 2017 (edited) https://www.jenvey.co.uk/products2/twin-throttle-bodies/dcoe-heritage-bodies/heritage-dcoe-twin-body-40-48mm-tdsxx http://www.performance-car-guide.co.uk/jenvey-dynamics-unveil-revolutionary-new-range-of-heritage-throttle-bodies.html/ t. Mika Edited February 5, 2017 by mikan 3 Quote
Soukka Posted February 13, 2017 Posted February 13, 2017 Täytyy tilata tommonen illalla kun pääsee tietokoneelle. Vastaavaa myi thedubshop tms ja hinta oli paljon kalliimpi, tuo on jo niin halpa ettei jaksa jakajaan turata. On aika kompaktin kokonen myös. Hommasin tämmösen nyt sitten http://www.cbperformance.com/product-p/7073.htm Onkohan kukaan laittanut tommosta esim atecun kanssa? Lähinnä miten johdotus ja ajoitus? Quote
JaniM Posted February 14, 2017 Posted February 14, 2017 Hall kytkis ihan. Tuleeko tuosta yksi pulssi per kierros? Mut edelliselle työkierrolle kun osuu ja ennen tyhjää kohtaa kammen trikkerillä. Jos esim. 80-90 astetta eka hammas, niin tuo nokkatieto 120-130 asteen nurkille. Ei ole tarkkaa. Pystyy tsekkaan composite loggerilla että synkassa. Quote
Soukka Posted February 14, 2017 Posted February 14, 2017 Hall kytkis ihan. Tuleeko tuosta yksi pulssi per kierros? Mut edelliselle työkierrolle kun osuu ja ennen tyhjää kohtaa kammen trikkerillä. Jos esim. 80-90 astetta eka hammas, niin tuo nokkatieto 120-130 asteen nurkille. Ei ole tarkkaa. Pystyy tsekkaan composite loggerilla että synkassa. Juu yksi per jakajan akselin kierros. Quote
Hebster52 Posted March 8, 2017 Posted March 8, 2017 Ja Racerinon ekan viestin linkistä kans tällä palstalla pohdintaa.... http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/9791-kaasuttimien-korvaaminen-ruiskulla/ Quote
Ketsa Posted March 11, 2017 Posted March 11, 2017 Laitetaas tämmönen tiedonmuru tänne talteen. Tämä keräilysäiliö mahtuu ainakin pystärin tankin alle ja omaa passelin kokoiset lähdöt letkuille (paluu-, täyttö- ja ilmauslinjat 8 mm ja pumpulle 10 mm). http://www.ebay.co.uk/itm/361053518571?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Quote
Simon Templar Posted April 4, 2017 Posted April 4, 2017 kuinkas wasted spark:ssa menee ne tulpanjohdot? A = 1 pytty, B = 4, C = 3, D = 2? Quote
JaniM Posted April 5, 2017 Posted April 5, 2017 Vuorotellen johdottaen. 1&3 ja 2&4 pareina, jos puolasta puhutaan. Rivikoneen puolassa tais merkinnät "väärin". Quote
VW-63 Posted April 17, 2017 Posted April 17, 2017 E85 kestävä polttoaineen paineensäädin olisi hakusessa. Minkälaisia suosittelette ja mitä kehoitatte välttämään? Tuollaisilla halvoillakin on bensan kanssa pärjätty (kunhan mittari ja letkulähdöt on vaihdettu), mutta niille ei taideta luvata E85 toimivuutta. Onkohan nuo markkinoilla olevat aeromotive style (kyseinen merkintä laitteneen kyljessä) säätimet jotain Aeromotive kopioita? Quote
JaniM Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 http://autotune.fi/tuote/957/aem-saadettava-polttoaineen-paineensaadin-re85-sopiva Tuo nyt ainakin kestää valmistajan mukaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.