Jump to content

Kaasuttimien korvaaminen ruiskulla.


Recommended Posts

Posted

Tunnistus pitäisi tulla 180 ast. Jälkeen ja ennen kampiakselin pyörän halpaatonta kohtaa. Ihan äkkiseltään en keksi että sellaisen saisi venttiilikoneistosta toteutettua. periaatteessa varmaan voisi onnistua, käytännöstä en mene sanomaan.

 

Omaan autoon porasin öljypumpun viereen, kohtaan jossa lohkossa oli paksulti ainetta kierrereiän nokan rattaan "kevennysreikien" kohdalle. Siihen pyörittelin anturin jossa kierre koko anturin matkalla ja nokan rattaan reikään hitsasin palikan jota anturi lukee. Ei kauhea vaiva ollut, tosin soveliaat työkalut löytyivät omasta takaa. En akkuporalla uskaltaisi lähteä yrittämään.

Ahdasta tuli öljypumpun kanssa, joutui hieman loveamaan että anturi mahtui. Parempikin paikka (ei niin ahdas öljypumpun suhteen) olisi rattaa reikien kehälle osunut, mutta lohkoon olisi pitänyt hitsata täytettä, että kierteen olisi saanut tehtyä.

Tiivistys hoitui samalla aineella millä lohkojen välit tiivistetään ja irtikin anturin sai jälkeenpäin, kokeiltu on.

Posted

Mä olen ajatellut kokeilla jotain tällaista, http://www.cbperformance.com/product-p/7073.htm

En tosin ole vielä tilannut, kun projekti ei muilta osin ole vielä siinä pisteessä, että moottoria pääsisi hieromaan.

Täytyy tilata tommonen illalla kun pääsee tietokoneelle.

 

Vastaavaa myi thedubshop tms ja hinta oli paljon kalliimpi, tuo on jo niin halpa ettei jaksa jakajaan turata. On aika kompaktin kokonen myös.

Posted

Apuja tarvittais!

Meillä on tuo Tero87 tekemä kulpa pihassa ja megaruutasta katosi tiedot eli lopetti käymisen totaalisesti.

Olisko tuohon viimeisimpiä toimivaa asetusta tallessa jonka vois tallentaa uudelleen ruuttaan?

Olis kiva saada yhteys teroon jotta saatais hieman tietoa tästä autosta.

 

Niin, tässä se ruiskun ylivertaisuus kaasareihin taas korostuu. Ei millään pahalla rakkaat toverit mutta 

mulla ei vielä sellasta vikaa kaasareihin ole tullukkaan, etteikö autolla aina jollain tasolla ajaan pystyisi. 

 

Juu ja mulla on nyt kuplassa neljättä kesää tellervot kii eikä ole tarvinut olla jatkuvasti säätämässä, eli sekin 

on ihan hevon humppaa ja höpöhöpö juttua, että kaasareita saa olla jatkuvasti säätämässä.

  • Like 2
Posted

Niin, tarinahan ei kerro hukkasiko boxi softan ihan itsekseen vai käyttäjän avustuksella.

Väittäisin, että kaasarien kanssa puuhastelukin on tuskaa ja turhauttavaa jos niistä ei mitään ymmärrä. Ja sama pätee myös ruiskuun.

Posted (edited)

Niin, tässä se ruiskun ylivertaisuus kaasareihin taas korostuu. Ei millään pahalla rakkaat toverit mutta 

mulla ei vielä sellasta vikaa kaasareihin ole tullukkaan, etteikö autolla aina jollain tasolla ajaan pystyisi. 

 

Juu ja mulla on nyt kuplassa neljättä kesää tellervot kii eikä ole tarvinut olla jatkuvasti säätämässä, eli sekin 

on ihan hevon humppaa ja höpöhöpö juttua, että kaasareita saa olla jatkuvasti säätämässä.

Vielä kun laitat ihan vakion koneen ni voisi olla vielä luotettavampi. Tai sitten diesel ni ei tartte kaasaria lainkaan. :)

Edited by HSuomi
  • Like 1
  • 4 weeks later...
Posted

Mistä sais edullisin ohjainjärjestelmä tarvikkeineen kun omasta hyllystä löytyy valmiina läppärungot imusarjoineen ja suuttimineen sekä kärjetön sytkä/jakaja?

Posted

Mistä sais edullisin ohjainjärjestelmä tarvikkeineen kun omasta hyllystä löytyy valmiina läppärungot imusarjoineen ja suuttimineen sekä kärjetön sytkä/jakaja?

 

Ottamatta kantaa siihen mitä kannattaa tehdä ja mitä ei, niin tuolla näkyy olevan halaba vanha mega myynnissä http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=9633

 

Ja lowbudget rakennelmaan antureita voi purkaa jostain romuautosta.

Posted

No sanotaan näin että käyttöönotto helpompaa MS2 prossulla. Lisäksi nuo purkit eivät ole valmiita, vaan pitää rakentaa sytkäohjaukset yms. modit. GM lämpöanturit toimii suioraan, mutta muut pitää koodi muuttaa MS1. Ja eipä koodia 10 vuoteen ole päivitetty. Mutta kukin tavallaan. Vanhalla saa aianakin harrastaa kolvailua ja virittelyä. Noihin tietty releet ja sulakkeet roikkuun johonkin. Tuossa mun linkissä kaikki valmiina eli plug and play likipitäen. Johto mittoihin ja liittimet päihin.

Johdot kestää lämpöä 150 astetta ja autoliitin ecussa, sekä vesitiivis.

Posted

Onneksi / harmiksi on vielä suht pitkän matkan päässä ruiskun laitto kuntoon. Mielenkiintoiselta kyllä vaikuttaa, suuttimet, pari anturia ja johtosarja puuttuu vielä.

Posted

Parissa drifterissä ja yhteen säädinkin karttoja Maxxilla. Yks mukava ominaisuus oli kartan kursorilla näkyi lambda arvo samalla. Ei tartte sivusilmällä toista mittaria kuikuilla, Ja onhan noita Maxxeja aika paljon Suomessa. Time Attackissa käyttäneet ilmeisen paljon, Ja rautahan on jo nopeaa.

Posted

Parissa drifterissä ja yhteen säädinkin karttoja Maxxilla. Yks mukava ominaisuus oli kartan kursorilla näkyi lambda arvo samalla. Ei tartte sivusilmällä toista mittaria kuikuilla, Ja onhan noita Maxxeja aika paljon Suomessa. Time Attackissa käyttäneet ilmeisen paljon, Ja rautahan on jo nopeaa.

 

Satuitko katsomaan oliko tuossa kuinka hyvin/nopeasti säädetävissä olevat ahtopaine kartat vaihdekohtaisesti jotta saa nopeasti säädettyä maksimi tehoja lentokentille ja niiden muuttuviin olosuhteisiin.

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Posted

Onko tyhjäkäyntiventtiili ihan must vai pärjääkö ilman?

Minä olen pärjännyt ilman. Kylmänä joutuu hetken pitämään kaasulla käynnissä, jos ei heti lähde ajamaan.
Posted

Juu hyvin pärjää ilman. Kaasulla käyntiin ja hetken oottaa, niin kyllä alkaa käymään itsekseen ja säädöillä saa yleensä toimiin.

Posted

No sit täytyy laittaa ,ei kehtaa käyttää yhtään ylimäärästä ku kaikki herää siihen möykkään muutenkin.

Tyhjäkäyntiventtiiliä tarvitaan siihen, että voi käyttää kylmää moottoria tyhjäkäynnillä. Ajamaan voi lähteä heti. Sen saa hoidettua säädöillä.

Posted

No ilmaisen kysymyksen toisin. Pysyykö moottori käynnissä ja sillä voi lähteä välittömästi ajamaan kun se on ihan kylmä? KYLLÄ Moottori jää heti käymään eikä tartte kaasuun koskea? EI AINA

Jos epäilyttää niin voihan sen venttiilin sinne laittaa. Minä tein toisin päin. Jätin pois ja päätin laittaa myöhemmin, jos tarvitsen. En ole laittanut. Säädöillä voi pelata paljon ja jokainen moottori on yksilö.

Posted

Eipä se venttiili siihen vaikuta käynnissä pysymiseen juurikaan jos lähdet liikkeelle. Tietty kun risteykseen tuut, niin tyhjäkäyntiventtiili pitää käynnissä kylmää konetta ja ei tartte käyttää jarrukaasu yhdistelmää.

Pari minuuttia kun malttaa pitää käynnissä/ajaa, niin alkaa jo oleen sen verran lämmin kone, että säädöillä pysyy käynnissä.

  • 3 weeks later...
Posted

Tarviiko olla lcd näyttö mahdollisuus?

Jos ei niin ja nelariin, sit olisi tuollanen:

http://autotune.fi/tuote/1173/maxxecu-street-moottoriohjainsarja-johtosarjalla

 

Tai jos haluaa tabletin, niin sit menee kalliimpaan, jossa sit pakolämmönmittaukset lisänä.

http://autotune.fi/tuote/944/maxxecu-v1-moottoriohjainsarja-johtosarjalla

 

Megalta tulossa uutta:

https://www.diyautotune.com/product/ms3pro-ultimate-standalone-engine-management-system/

 

Aika isot kartat saa ainakin tohon Holleyhin. Väritys ohjelmassa otsikoissa ärsyttävä. Suht simppelin oloinen äkkiseltään tsekattuna.

Oliko jossain raudan nopeudesta laadusta? Loggauksen nopeus? Noi nyt aika oleellisia, jotka kiinnostaa itteä että pystyisi vertaileen. Jos vähänkin nopea rauta, niin sit vaikuttaisi ihan fiksulta.

  • 4 weeks later...
Posted

Hall kytkis ihan. Tuleeko tuosta yksi pulssi per kierros? Mut edelliselle työkierrolle kun osuu ja ennen tyhjää kohtaa kammen trikkerillä. Jos esim. 80-90 astetta eka hammas, niin tuo nokkatieto 120-130 asteen nurkille. Ei ole tarkkaa. Pystyy tsekkaan composite loggerilla että synkassa.

Posted

Hall kytkis ihan. Tuleeko tuosta yksi pulssi per kierros? Mut edelliselle työkierrolle kun osuu ja ennen tyhjää kohtaa kammen trikkerillä. Jos esim. 80-90 astetta eka hammas, niin tuo nokkatieto 120-130 asteen nurkille. Ei ole tarkkaa. Pystyy tsekkaan composite loggerilla että synkassa.

Juu yksi per jakajan akselin kierros.

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Posted

Vuorotellen johdottaen.

1&3 ja 2&4 pareina, jos puolasta puhutaan. Rivikoneen puolassa tais merkinnät "väärin".

  • 2 weeks later...
Posted

E85 kestävä polttoaineen paineensäädin olisi hakusessa. Minkälaisia suosittelette ja mitä kehoitatte välttämään?

Tuollaisilla halvoillakin on bensan kanssa pärjätty (kunhan mittari ja letkulähdöt on vaihdettu), mutta niille ei taideta luvata E85 toimivuutta.

 

Onkohan nuo markkinoilla olevat aeromotive style (kyseinen merkintä laitteneen kyljessä) säätimet jotain Aeromotive kopioita?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...